Ja eigelijk wel ja...IK ga in april naar Milaan toe dus daar zal ikel wat meer schieten. Ik ben ook nog niet zo lang bezig met fotografie enzo.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:37 schreef Cyclonist het volgende:
Foto's zijn idd niet zo spannend..Straatfotografie is -voor mij iig - grappige / pakkende / mooie momenten van mensen op straat vastleggen.
(Is dat Roermond btw?)
Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan. Ik maakte mijn straatfoto's vooral met een tele, dat zorgt toch voor wat meer afstand die je daarin kan helpen. Of ik dat nu nog zou durven, zo met mijn witte L-lens...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou het eng vinden om zomaar vreemden te fotograferen. Gebeurt het nooit dat iemand het totaal niet op prijs stelt?
Ik kies toch liever voor een wat kortere lens, meestal iets van 50mm. Dat is ook makkelijker voor de interactie met de gefotografeerde. Last heb ik er nooit mee gehad. Maar 1x is mij gevraagd om de foto te wissen, dat ging in dat geval om een kind dat uit huis geplaatst was. Heb dan ook direct gewist. Voor de rest nooit een probleem gehad.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:03 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad wat haken en ogen aan. Ik maakte mijn straatfoto's vooral met een tele, dat zorgt toch voor wat meer afstand die je daarin kan helpen. Of ik dat nu nog zou durven, zo met mijn witte L-lens...
Op zich is er niet veel engs aan. Veel mensen vinden het niet erg om op de kiek te staan en strafbaar is het ook niet. Je staat op de openbare weg/waar dan ook.
Ik denk inderdaad dat ik nu ook iets korters zou kiezen. Die foto van dat jongetje is weer op een vrij korte afstand genomen en je ziet dat er daar wel interactie plaats vind. De andere foto's die ik toen maakte hadden dat bijna allemaal niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik kies toch liever voor een wat kortere lens, meestal iets van 50mm. Dat is ook makkelijker voor de interactie met de gefotografeerde. Last heb ik er nooit mee gehad. Maar 1x is mij gevraagd om de foto te wissen, dat ging in dat geval om een kind dat uit huis geplaatst was. Heb dan ook direct gewist. Voor de rest nooit een probleem gehad.
Juridisch is er voor zover ik weet alleen een probleem in Duitsland. In andere landen mag je gewoon mensen fotograferen en binnen bepaalde grenzen deze foto's ook publiceren. Absoluut not done is het gebruiken van zo'n foto's voor reclamedoeleinden. Dan moet je de toestemming van de geportretteerd hebben. Nieuws en vergelijkbare vormen van publicatie kunnen sowieso als je op openbaar gebied de foto hebt genomen.
28mm 2.0, m'n diafragma van die lens doet 't niet meer :squote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:58 schreef fliert het volgende:
Sugar #4 , erg mooi.
zquing flinke dof in je straatfoto, 50mm@1.4 ofzo?
didotcicero leuke serie.
Anders eerst even vragen of ze bezwaar hebbenquote:Op maandag 11 februari 2008 16:29 schreef Babsie22 het volgende:
Ik was net ook met mn camera in het centrum. Ik vind het ook moeilijk om zomaar mensen op de foto te zetten. Voel me altijd een beetje ongemakkelijk om ergens stil te gaan staan en een foto te maken. (noe werd ik vandaag ook door de eerste de beste afgesnauwd...)
Dan is het geen straatfotografie meer maar portretfotografie op straat.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:09 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Anders eerst even vragen of ze bezwaar hebben
Precies.. het beste is gewoon als mensen niet door hebben dat ze gefotografeerd worden..quote:Op maandag 11 februari 2008 17:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan is het geen straatfotografie meer maar portretfotografie op straat.
Wauw!! Geniale foto imhoquote:Op woensdag 4 juni 2008 01:24 schreef kvdv het volgende:
Leuk, zo'n negatievenscanner!
[ afbeelding ]
Deze was met de Ricoh 500G + Kodak Ultramax 400, z/w omzetting met PS.
Dankjequote:Op woensdag 4 juni 2008 01:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wauw!! Geniale foto imho![]()
Ik ben wel fotografie-noob, maar ik vind 'm echt prachtig!
Deze doet het bij mij erg goed.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:38 schreef kvdv het volgende:
Eventjes wat negatieven doorgespit:
[ afbeelding ]
Ricoh 500G, Ilford HP5 Plus 400 ASA en wat finetuning in Photoshop
ik woon alweer twee jaar in Zwolle hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
jij woont wel in de ideale stad daarvoor anders...
lopen "portretten" zat rond daar in rotjeknor...
Dankje... misschien allemaal wel erg traditioneel... maar ik denk er precies hetzelfde over.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:14 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Deze doet het bij mij erg goed.
Op de een of andere manier hoort zwart-wit met een hard contrast voor mij bij straatfotografie
Laat dat nu net zo verdomd lastig zijn...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:36 schreef Danny het volgende:
Lijkt me leuk meer straatfotografie te doen van gewoon random mensen, maar daar moet eerst wel een drempeltje overwonnen worden; namelijk het richten van je camera op een wildvreemde en de ontspanknop indrukken.
Dat dus, maar ik probeer eigelijk niet op te vallen. (En daarom schiet ik dan ook met stille analoge meetzoekers),quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:10 schreef wyccie het volgende:
*klik* en wegwezen?
Dan is straatfotografie ook niet echt je ding vrees ik. Waarom vind je dit niet prettig? Ikzelf zou er ook even van opkijken "huh? gefotografeerd?" maar zou er me verder niet druk over maken. De fotograaf doet er me geen kwaad mee (daar ga ik dan maar vanuit).quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:10 schreef wyccie het volgende:
Ik zou het namelijk zelf absoluut niet leuk vinden als iemand me ongevraagd op de foto zet.
Ik hecht aan mijn privacy. Wil bijvoorbeeld niet dat er zomaar foto's van me op internet opduiken.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:33 schreef kvdv het volgende:
Dan is straatfotografie ook niet echt je ding vrees ik. Waarom vind je dit niet prettig?
mwoa, zolang er geen naam bij staat is er niets aan de hand. moet wel heel toevallig zijn dat iemand je herkent, en dan nog is het een foto van jij die op straat loopt/staat. Weinig boeiends aan verder.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik hecht aan mijn privacy. Wil bijvoorbeeld niet dat er zomaar foto's van me op internet opduiken.
ik denk dat je dat dit krijgtquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:50 schreef kvdv het volgende:
Als je de verkeerde treft heb je natuurlijk helemaal niets aan het bovenstaande![]()
![]()
Ik zou ook helemaal gek worden van die "gele huizen" daar..quote:
Hij is mooi zo met die fietsen, ze vormen een mooie lijnquote:Op zondag 29 juni 2008 16:24 schreef blue_funk het volgende:
Ik heb het vandaag ook eens geprobeerd (koopzondag in Leiden). Nou, wat een mislukking! Ik voelde me echt als een halve debiel met mijn camera om mijn nek en dat ding omhoog houden om ergens op te schieten ging al helemaal niet. Ben echt een schijtluis. Veel verder dan dit ben ik niet gekomen:
[ afbeelding ]
Binnenkort nog maar eens een poging wagen. Denk dat ik het maar eens in A'dam moet proberen (kan ik tenminste doen alsof ik een toerist ben...)
Dit is gemaakt op een rommelmarkt oid?quote:Op zondag 29 juni 2008 20:05 schreef kvdv het volgende:
Eentje van vandaag:
[ afbeelding ]
Canon EOS 350D + Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6 + Photoshop
Herkenbaar, sta ook vaak met m'n lens naar ruggen gekeerd. Geen slecht begin hoor, probeer alleen telkens wat dichterbij te komen, en dan niet door te zoomen, maar door te lopen. Suc6!quote:Op zondag 29 juni 2008 16:24 schreef blue_funk het volgende:
Ik heb het vandaag ook eens geprobeerd (koopzondag in Leiden). Nou, wat een mislukking! Ik voelde me echt als een halve debiel met mijn camera om mijn nek en dat ding omhoog houden om ergens op te schieten ging al helemaal niet. Ben echt een schijtluis. Veel verder dan dit ben ik niet gekomen:
[ afbeelding ]
Binnenkort nog maar eens een poging wagen. Denk dat ik het maar eens in A'dam moet proberen (kan ik tenminste doen alsof ik een toerist ben...)
Ik vind de stapel kleren vooraan nogal storend, hij te groot. Verder is het wel een aardige plaatquote:Op zondag 29 juni 2008 20:12 schreef kvdv het volgende:
@Erasmo, klopt
Misschien vanaaf maar 's wat chemicalien mengen... heb nog 2 rolletjes tri-x liggen waarvan er op eentje een foto van een gezicht op 'n halve meter gemaakt is. Dat is wel het dichtste bij wat ik tot nu toe heb gedurft. Hoop zo dat het een mooi plaatje is geworden![]()
Met straatfotografie ga je stapje voor stapje van tele naar groothoek, zie het als een durfprocesquote:Op zondag 29 juni 2008 20:36 schreef blue_funk het volgende:
@Erasmo: dank je. Ik ben er redelijk tevreden mee, maar het was niet mijn intentie om zoiets te schieten toen ik vandaag de deur uit ging. Volgende week maar eens naar Amsterdam... hopelijk ben ik dan wat minder schijterig.
@kvdv: Ik moet wel lopen, heb een Nikkor 50mm f/1.8 (kitlens neem ik niet meer mee). Dubbele uitdaging voor mij vanwege mijn 'angst' om midden in het centrum op een redelijk kleine afstand mijn camera op onbekende mensen te richten en het feit dat ik handmatig moet scherpstellen (geen AF op D40 met deze lens; ook een leerproces... ben een beginner, op alle vlakken).
@foto Erasmo: ik vind hem mooi.
@foto kvdv: ook aardig. Stapel kleding voor storen mij niet echt... wel dat 'iets' wat rechtsonder in de hoek zit.
Of een schachtzoekerquote:Op zondag 29 juni 2008 21:17 schreef Ronalld het volgende:
Wat misschien makkelijk is voor de verlegen mensen hier, is in plaats van bewust de camera voor je oog houden vanaf je heup schieten. Moet je iets meer geluk hebben, maar het is een stuk makkelijker spontane foto's te krijgen en geen aandacht te trekken. Na wat oefenen leer je denk ik wel goed richten.
Doordat je die handen met PS hebt opgelicht (denk ik) klopt het beeld qua diepte niet meer... Die handen komen nu zo naar boven dat ze zich voor de man links lijken te bevinden omdat we gewend zijn lichtere/heldere dingen vooraan te zien en dat dat diffuser wordt naar mate je de diepte in gaat...quote:Op zondag 29 juni 2008 22:45 schreef kvdv het volgende:
Vooruit, nog eentje van vandaag:
handen:
[ afbeelding ]
Canon EOS 350D + Canon EF 28-80
Te ver...quote:Op maandag 30 juni 2008 13:40 schreef Erasmo het volgende:
Binnenkort maar eens de 135 mm erop zetten, heerlijk discreet lensje![]()
[ afbeelding ]
Wat is er precies zo discreet aan die toeterquote:Op maandag 30 juni 2008 13:40 schreef Erasmo het volgende:
Binnenkort maar eens de 135 mm erop zetten, heerlijk discreet lensje![]()
[ afbeelding ]
Ja klopt die was ook mn foto van de dag toen ik m maaktequote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:41 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja hehehe die laatste blijft goed!!
heeft ( net als die van mij) al hier op fok gestaan toch???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:54 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nog ff een oudje tussen door dan....
[ afbeelding ]
Deze schoot ik 4 seconden eerder voor diezelfde Aldi:quote:
Ja geweldig!quote:
8cm noem ik niet echt groot voor een 135mmquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wat is er precies zo discreet aan die toeter
Daar hebben ze ook straten hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:46 schreef Danny het volgende:
[..]
ik woon alweer twee jaar in Zwolle hoor
M42quote:Op zondag 6 juli 2008 10:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
pffff.. kheb een goeie groothoek nodig die niet flared en niet te duur is ... ach ja.. dan maar met compactje schieten
Ben er persoonlijk niet zo'n fan van... veel te afstandelijk, en vaak veel te geconcentreerd op 1 ding. Dicht bij de mensen zijn (lees: erbovenop) maakt een foto veel intenser en geeft het gevoel alsof je er echt tussen staat.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
Helpt het niet om lekker te zoom-snipen, dan ziet de gefotografeerde meestal toch niet dat je ze op de kiek zet?
So? Wat wil je nu?quote:Op zondag 6 juli 2008 10:34 schreef blue_funk het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie dat nou doen. Ga je ergens zitten en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er dan naar mijn mening wat debiel uit, iemand op een bankje met een camera)
Beide, rondlopen en dingen spotten, of, als je een mooi spot hebt gevonden (bijv mooie lichtpartijen oid) even blijven wachten tot er zich iets interessants op die plek voordoetquote:ga je ergens stil staan en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er denk ik nog erger uit) of loop je rond en ga je stil staan zodra je wat ziet (valt dat niet op?). Echt, tips zijn meer dan welkom!
Bij straatfotografie gaat het om falen, als 1 op de 100 fotos een practige plaat is geworden is het dat (mij persoonlijk) meer dan waard.quote:Wat betreft dat heupschieten, dat trekt me niet zo. Kom je thuis met een bak rommel en als er een leuke foto tussen zit, dan is dat voor een groot deel met geluk. Heb liever een goede foto waar ik zelf wat moeite voor heb gedaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
tsja.. stomste wat ik ooit heb gedaan (nou ja, niet aller stomste), weglopen naar the Jeremy's zonder haar nog even aan te sprekenquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:41 schreef kvdv het volgende:
@ebeaydojraes:
12wow wat een moment heb je te pakken daar zeg!
Al maakt de schoonheid van de dame in kwestie de foto zowieso al goed...![]()
Goede belichting en die vrouw mooi scherp.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Met deze ben ik zelf erg content
[ afbeelding ]
Pancake volgens mijquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:48 schreef kvdv het volgende:
[..]
Goede belichting en die vrouw mooi scherp.
Compositie is ook goed geslaagd.
Ben toch benieuwd... is deze geschoten met je 135? Je 40 pancake? Iets anders?
Dan lijkt 't net of je zonder lens rondlooptquote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Pancake volgens mijDie lens is echt de aangewezen lens voor straatfotografie
quote:
Hijs wel erg onopvallend idd, maar naar mijn smaak nog net iets teveel mm's op een cropcameraquote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Pancake volgens mijDie lens is echt de aangewezen lens voor straatfotografie
Mooi lijnenspel en lekker hardquote:
Daarvoor heb ik mijn DA* 16-50 welquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:02 schreef kvdv het volgende:
[..]
Hijs wel erg onopvallend idd, maar naar mijn smaak nog net iets teveel mm's op een cropcamera
Ik heb het idee dat ze niet erg scherp zijn...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heeeeeel mooi!
Ik ben op vakantie in Alkmaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie je nu wel. regenfoto's zijn best leukquote:Op zondag 20 juli 2008 21:38 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal passend, maar wel enigszins dacht ik zelf. Lekker weertje.
Die is heel erg gaaf, mooie compositie en de foto vertelt een verhaal op zich.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:38 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal passend, maar wel enigszins dacht ik zelf. Lekker weertje.
Goeie tip, heb gelijk ff de links aangepast naar de kleinere versies.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil je wel vragen om een beetje er op te letten om hier niet zo veel hi-res foto's te plaatsen. Als iedereen dat gaat doen dan komen mensen met een trage internetverbinding een beetje in de problemen.
Daar loop ik zo ook wel even rond denk ik!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 09:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
alsjeblieft niet zeg. nee dank je. ik ga wel naar Plein Open toe in Den Haag. veul leuker(alleen jammer van de regen ...)
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 09:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
alsjeblieft niet zeg. nee dank je. ik ga wel naar Plein Open toe in Den Haag. veul leuker(alleen jammer van de regen ...)
Toch heb je wat gemist, ik heb me echt de ogen uitgekeken bij dat Zomercarnaval.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Daar loop ik zo ook wel even rond denk ik!
Ik vind hem errug vet!quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:27 schreef Gerbren het volgende:
Hoi,
Mijn eerste post in dit forum. Zeer geinteresseerd in fotografie en bewerking, maar nog een newbie op dit vlak.
Desalnietemin wil ik graag een eerste foto plaatsen ter beoordeling.
Mijn foto:
Italie, Lasize tijdens een heftige regenbui!
[ link | afbeelding ]
Ik bedoel niet dat een straatfoto per definitie met een groothoek moet worden gemaakt. Maar deze foto's geven mij niet die "wow" factor die ik wel vaak heb bij straatfotos van andere. Het zijn voor mij meer wat strandkiekjes waarop niet veel speciaals gebeurd. Er bevinden zich toevallig mensen op de platen maar ik kan geen expressies zien oid. Probeer met die groothoek eens wat dichter bij de mensen te komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmzzz. kwil nie veel zeggen maar alleen de laatste 2 zijn met 135mm gemaakt waarvan die laatste absoluut nie anders kan ... of ik moe een waterdichte cam bij me hebben ... en die andere zijn met een 12-24 genomen ...
Ik vind de kleurtint in deze foto echt heel erg fijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:11 schreef kvdv het volgende:
[ link | afbeelding ]
Canon EOS350D + Canon EF 24mm f/2.8
Leuk moment, lekker belichtingquote:
Mooi mooiquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:13 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker in de regen.
En nog eentje, maar die heeft wat meer haast:
[ afbeelding ]
Wat voor lichtmeting?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:10 schreef Erasmo het volgende:
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/350 second = 0.00286 second
# Lens F-Number/F-Stop = 28/10 = F2.8
# ISO Speed Ratings = 100
# Original Date/Time = 2008:07:14 18:15:26
# Shutter Speed Value (APEX) = 8451211/1000000
Shutter Speed (Exposure Time) = 1/350 second
# Aperture Value (APEX) = 2970854/1000000
Aperture = F2.8
# Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
# Focal Length = 4000/100 mm = 40 mm
Ik vind dit hier juist wel toepasselijk, stereotyp wijf, vatsig en met een peuk op de vinger, benadrukt door de scapino tas.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:15 schreef kvdv het volgende:
@Ronald: leuke foto, alleen jammer van dat "Scapino" wat precies in het midden staat en nogal opvalt.
Zowieso altijd jammer dat soort merknamen vind ik, valt m.i. vaak een hoop sfeer door weg. Tenzij je er letterlijk in verdrinkt.
Nou sorry maar ik zie het verband tussen jouw beschrijving van de dame en scapino toch nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:21 schreef slashme het volgende:
[..]
Ik vind dit hier juist wel toepasselijk, stereotyp wijf, vatsig en met een peuk op de vinger, benadrukt door de scapino tas.
Prachtwerk!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:07 schreef kvdv het volgende:
Eindelijk weer 'ns wat te bewerken (2 rolletjes terug):
[ afbeelding ]
Canon EOS30 + Pentacon 50/1.8 op Kodak VR Plus 400 ASA film
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
50mm is toch iets te lang
Center weightedquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:17 schreef kvdv het volgende:
[..]
Wat voor lichtmeting?
Belichtingscompensatie?
Witbalans? (custom misschien?)
Je vergeet net die belangrijke dingen
Ik kreeg haar voorkant er niet opquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:21 schreef slashme het volgende:
[..]
Ik vind dit hier juist wel toepasselijk, stereotyp wijf, vatsig en met een peuk op de vinger, benadrukt door de scapino tas.
@tha_rizzo: ruggen (hoe mooi ook) vind ik niet zo spannend.
He het is kermis jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:22 schreef taxibabe het volgende:
Vanavond nog maar een poging gedaan!
Ik vond deze wel redelijk goed gelukt. (heb em wel behoorlijk bewerkt)
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:22 schreef taxibabe het volgende:
Vanavond nog maar een poging gedaan!
Ik vond deze wel redelijk goed gelukt. (heb em wel behoorlijk bewerkt)
[ afbeelding ]
heel mooi - aan de ene kant lekker sneaky geschoten, aan de andere kant een mooie compositie.quote:
oeh dat parkeerterrein is toch wel echt een goed idee. En idd ik denk dat ik er met m'n 17-40mm op af ga een keertje.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:07 schreef kvdv het volgende:
Eindelijk weer 'ns wat te bewerken (2 rolletjes terug):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
50mm is toch iets te lang
Hey bedankt!! Geeft me moed om het vaker te proberenquote:Op zondag 24 augustus 2008 20:26 schreef Asics het volgende:
[..]
erg vet -ik ben dol op foto's die tijdloos lijken en dit is er één van - had net zo goed jaren '80 kunnen zijn.
Die bovenste:quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:07 schreef kvdv het volgende:
[ afbeelding ]
Nikon Coolpix 950
[ afbeelding ]
Nikon Coolpix 950
[ afbeelding ]
Nikon Coolpix 950
die bovenstequote:Op zondag 24 augustus 2008 18:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
valt dit onder straat fotografie? of zien we daarte weinig omgeving voor?
[ afbeelding ]
tsja.. anyway.. jammer dat er zo weinig licht was ...:
[ afbeelding ]
Jij hebt duidelijk geen kat, anders zou je wel beter wetenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:06 schreef kvdv het volgende:
Bizar hoe sommige toevalligheden zich af en toe voordoen:
[ link | afbeelding ]
Canon EOS30 + Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6 op Kodak VR 400 ASA kleurenfilm.
quote:Op woensdag 3 september 2008 18:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen kat, anders zou je wel beter weten
Verbazingwekkend vaakquote:Op woensdag 3 september 2008 21:55 schreef kvdv het volgende:
[..]
Maar hoe vaak zie je een kat zijn benen loodrecht op het tegelwerk leggen?
kijk eens wat verder dan alleen naar hetgeen dat zich afspeelt
Je ziet ze ook overal hequote:Op donderdag 4 september 2008 22:25 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje uit Praag! Misschien een andere keer meer...
Even bewerkt, had een verveeld tussenuur...quote:Op donderdag 4 september 2008 22:25 schreef Daantke het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje uit Praag! Misschien een andere keer meer...
Gaaf! waar zijn die foto's genomen?quote:Op zondag 7 september 2008 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eskisehir, Turkijequote:Op zondag 7 september 2008 15:38 schreef Bankstel-frank het volgende:
[..]
Gaaf! waar zijn die foto's genomen?
Je boom in 1 en mensen op de voorgrond in 3 gloeien nogal.quote:Op zondag 7 september 2008 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Saai perspectief, er gebeurd niets en die 2 mensen voor vallen weg door al die lui die erachter staan.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:15 schreef Erasmo het volgende:
Eindelijk is mijn Delta 3200 vol, hier alvast een voorproefje, morgen de showcase:
[ afbeelding ]
Om onder andere deze reden heb ik een D80 body besteld.. Nu nog van die D40 body afkomen.quote:Op donderdag 25 september 2008 17:08 schreef Daantke het volgende:
Ik denk dat hiervoor een ander topic is.
(tevens denk ik ook dat je beter geen D40 kunt kopen ivm geen AF maar dat is mijn eigen mening)
vanwaar die middelvinger?quote:Op donderdag 25 september 2008 19:55 schreef kvdv het volgende:
[ afbeelding ]
Finepix f100fd, en geen zin om te resizen
quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:13 schreef pinquit het volgende:
straatfoto's
en even zeggen dat ik echt 1 groot fan ben van de foto's van kvdvje zet precies de sfeer neer die ik graag zie
Ik ben een beetje in de war door die spiegelingquote:Op vrijdag 26 september 2008 17:23 schreef kvdv het volgende:
[..]
![]()
Nog eentje van mijn kant dan:
[ afbeelding ]
Weer met die Finepix f100fd
Nicequote:Op vrijdag 26 september 2008 17:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben een beetje in de war door die spiegeling
De slegte in de Kalverstraat:
[ afbeelding ]
Photoshopquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:06 schreef Erasmo het volgende:
KVD, hoe krijg je die toning toch altijd zo lekker?
ik neem aan dat je met PS werkt ??quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:39 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
dat witte ding in het midden is zo irritant, maar ik krijg het niet weg![]()
dankje voor de tipquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:50 schreef Drummer-Itchy het volgende:
[..]
ik neem aan dat je met PS werkt ??
kan je dat witte vlak niet selecteren met de magic select tool en dan met de oranje/gele kleur van de lampen een gradient van maken ??
je kan er ook reclame in zetten, maar ik denk dat het dan te overdreven word..quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:56 schreef pinquit het volgende:
[..]
dankje voor de tipik kende m nog niet.
Dan wordt het zo:
[ afbeelding ]
vind het er nog een beetje neppig uitzien, maar het vlak valt iig niet meer zo op.
Ik heb gemerkt dat het enger is als ik rondjes loop en mijn camera richt op het moment dat ik iets zie. De foto's van die middag zijn allemaal vanaf 1 plek gemaakt. Ben in Hoofddorp gewoon midden op het plein gaan staan (wel onder/ dicht bij een boomquote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:54 schreef wyccie het volgende:
Nou, voor iemand die met trillende beentjes staat te schieten zijn ze erg goed. Je bent behoorlijk dichtbij gekomen en niet bepaald uit een stiekeme hoek. Mooi.
Ik durf nog steeds niet. Laatst best een mooi tafereel, maar ik was bang dat ik boos toegesproken zou worden of dat ze gekke dingen zeggen.
Beeldverhalen van een straatfotograaf / Scherer, K. ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
zag laatst nog een boek liggen van een straatfotograaf bij selexyz.. ben alleen ff de titel kwijt. zag er wel goed uit iig.
dan kan het mooi bij het topic over nachtfotografiequote:Op maandag 27 oktober 2008 19:58 schreef Erasmo het volgende:
Nadeel van de wintertijd, tegen de tijd dat je klaar bent met werken is het al bijna donker...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |