Daar hebben ze ook straten hoorquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:46 schreef Danny het volgende:
[..]
ik woon alweer twee jaar in Zwolle hoor
M42quote:Op zondag 6 juli 2008 10:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
pffff.. kheb een goeie groothoek nodig die niet flared en niet te duur is ... ach ja.. dan maar met compactje schieten
Ben er persoonlijk niet zo'n fan van... veel te afstandelijk, en vaak veel te geconcentreerd op 1 ding. Dicht bij de mensen zijn (lees: erbovenop) maakt een foto veel intenser en geeft het gevoel alsof je er echt tussen staat.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
Helpt het niet om lekker te zoom-snipen, dan ziet de gefotografeerde meestal toch niet dat je ze op de kiek zet?
So? Wat wil je nu?quote:Op zondag 6 juli 2008 10:34 schreef blue_funk het volgende:
Ik vraag me af hoe jullie dat nou doen. Ga je ergens zitten en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er dan naar mijn mening wat debiel uit, iemand op een bankje met een camera)
Beide, rondlopen en dingen spotten, of, als je een mooi spot hebt gevonden (bijv mooie lichtpartijen oid) even blijven wachten tot er zich iets interessants op die plek voordoetquote:ga je ergens stil staan en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er denk ik nog erger uit) of loop je rond en ga je stil staan zodra je wat ziet (valt dat niet op?). Echt, tips zijn meer dan welkom!
Bij straatfotografie gaat het om falen, als 1 op de 100 fotos een practige plaat is geworden is het dat (mij persoonlijk) meer dan waard.quote:Wat betreft dat heupschieten, dat trekt me niet zo. Kom je thuis met een bak rommel en als er een leuke foto tussen zit, dan is dat voor een groot deel met geluk. Heb liever een goede foto waar ik zelf wat moeite voor heb gedaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
tsja.. stomste wat ik ooit heb gedaan (nou ja, niet aller stomste), weglopen naar the Jeremy's zonder haar nog even aan te sprekenquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:41 schreef kvdv het volgende:
@ebeaydojraes:
12wow wat een moment heb je te pakken daar zeg!
Al maakt de schoonheid van de dame in kwestie de foto zowieso al goed...![]()
Goede belichting en die vrouw mooi scherp.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:37 schreef Erasmo het volgende:
Met deze ben ik zelf erg content
[ afbeelding ]
Pancake volgens mijquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:48 schreef kvdv het volgende:
[..]
Goede belichting en die vrouw mooi scherp.
Compositie is ook goed geslaagd.
Ben toch benieuwd... is deze geschoten met je 135? Je 40 pancake? Iets anders?
Dan lijkt 't net of je zonder lens rondlooptquote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Pancake volgens mijDie lens is echt de aangewezen lens voor straatfotografie
quote:
Hijs wel erg onopvallend idd, maar naar mijn smaak nog net iets teveel mm's op een cropcameraquote:Op zaterdag 19 juli 2008 09:32 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Pancake volgens mijDie lens is echt de aangewezen lens voor straatfotografie
Mooi lijnenspel en lekker hardquote:
Daarvoor heb ik mijn DA* 16-50 welquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:02 schreef kvdv het volgende:
[..]
Hijs wel erg onopvallend idd, maar naar mijn smaak nog net iets teveel mm's op een cropcamera
Ik heb het idee dat ze niet erg scherp zijn...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heeeeeel mooi!
Ik ben op vakantie in Alkmaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zie je nu wel. regenfoto's zijn best leukquote:Op zondag 20 juli 2008 21:38 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal passend, maar wel enigszins dacht ik zelf. Lekker weertje.
Die is heel erg gaaf, mooie compositie en de foto vertelt een verhaal op zich.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:38 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal passend, maar wel enigszins dacht ik zelf. Lekker weertje.
Goeie tip, heb gelijk ff de links aangepast naar de kleinere versies.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil je wel vragen om een beetje er op te letten om hier niet zo veel hi-res foto's te plaatsen. Als iedereen dat gaat doen dan komen mensen met een trage internetverbinding een beetje in de problemen.
Daar loop ik zo ook wel even rond denk ik!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 09:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
alsjeblieft niet zeg. nee dank je. ik ga wel naar Plein Open toe in Den Haag. veul leuker(alleen jammer van de regen ...)
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 09:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
alsjeblieft niet zeg. nee dank je. ik ga wel naar Plein Open toe in Den Haag. veul leuker(alleen jammer van de regen ...)
Toch heb je wat gemist, ik heb me echt de ogen uitgekeken bij dat Zomercarnaval.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Daar loop ik zo ook wel even rond denk ik!
Ik vind hem errug vet!quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:27 schreef Gerbren het volgende:
Hoi,
Mijn eerste post in dit forum. Zeer geinteresseerd in fotografie en bewerking, maar nog een newbie op dit vlak.
Desalnietemin wil ik graag een eerste foto plaatsen ter beoordeling.
Mijn foto:
Italie, Lasize tijdens een heftige regenbui!
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |