quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:34 schreef blue_funk het volgende:Ik vraag me af hoe jullie dat nou doen. Ga je ergens zitten en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er dan naar mijn mening wat debiel uit, iemand op een bankje met een camera)
So? Wat wil je nu?

Mooie platen schieten of niet? Je moet je helemaal niet druk maken over hoe je overkomt op anderen denk ik... je bent toch gewoon lekker bezig met je hobby? Probeer er niet teveel over na te denken, maar het gewoon te doen.
quote:
ga je ergens stil staan en wacht je tot er wat voorbij wandelt (ziet er denk ik nog erger uit) of loop je rond en ga je stil staan zodra je wat ziet (valt dat niet op?). Echt, tips zijn meer dan welkom!
Beide, rondlopen en dingen spotten, of, als je een mooi spot hebt gevonden (bijv mooie lichtpartijen oid) even blijven wachten tot er zich iets interessants op die plek voordoet
quote:
Wat betreft dat heupschieten, dat trekt me niet zo. Kom je thuis met een bak rommel en als er een leuke foto tussen zit, dan is dat voor een groot deel met geluk. Heb liever een goede foto waar ik zelf wat moeite voor heb gedaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Bij straatfotografie gaat het om falen, als 1 op de 100 fotos een practige plaat is geworden is het dat (mij persoonlijk) meer dan waard.
Als tips je meer dan welkom zijn dan heb ik er twee voor je: Probeer het eens dicht bij de mensen, als je eenmaal de angst voor die eerste plaat overwonnen hebt gaat het daarna al stukken makkelijker. En vertrouw op je instinct, soms weet je voor jezelf "dit voelt niet goed", luister daarnaar.
Genoeg gekletst, ik ben de straat op
Crack open the cranium, and let awareness begin...
> Zoekt kamer in Utrecht!