Is dat probleem hetzelfde bij de foto's in landscape of in portret? Als het aleen in de landscape foto's is dan is het een probleem van m'n provider, anders een probleem dat in m'n software zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:43 schreef Ynske het volgende:
ivo, tip: kijk nog eens naar je fotos, en sla ze op een andere manier op, ze hebben last van compressie vooral de eerste en zijn denk door de verkleining niet scherp. erg jammer
ik zie het in beidequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Is dat probleem hetzelfde bij de foto's in landscape of in portret? Als het aleen in de landscape foto's is dan is het een probleem van m'n provider, anders een probleem dat in m'n software zit.
De meeste foto's zijn gemaakt met een 28mm prime.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:46 schreef kvdv het volgende:
Vind het niet echt speciale platen eigelijk... je neemt je onderwerpen vaak nogal centraal (1,2 en 7). Ik zie een plaat zoals 7 bijv. liever met wat meer omgeving. Kleurtonen vind ik ook niet speciaal.
3 is best tof. Mooie compositie, kleuren en genoeg om naar te kijken. 5 en 6 lijken me opzich goede platen, mits er wat aan geshopt wordt (kleuren). 2 doet het denk ik beter in b/w.
Mijn tip: ga eens met een prime schieten, liefst een wijde. Op deze manier dwing je je vaak om na te denken over compositie. Het nadeel van met een zoom op straat lopen is dat je gauw geneigd bent om ver in te zoomen waardoor je een misschien opvallend detail in de omgeving weglaat. Daarnaast zou ik eens wat spelen met schuifjes en krommingen in je bewerkingsprogramma.
Vooral de serie van dit jaar is met minimale compressie opgeslagen. De bewerkte JPG's zijn groter dan de originele foto's.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |