abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61148773
St. Petersburg leent zich enorm voor straatfotografie. Een kleine selectie (meer verschijnen er in het speciale straatfotografie topic).

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:43:45 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61148956
ivo, tip: kijk nog eens naar je fotos, en sla ze op een andere manier op, ze hebben last van compressie vooral de eerste en zijn denk door de verkleining niet scherp. erg jammer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:44:33 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61148980
Mooie kruisjes.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:46:59 #4
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_61149047
Vind het niet echt speciale platen eigelijk... je neemt je onderwerpen vaak nogal centraal (1,2 en 7). Ik zie een plaat zoals 7 bijv. liever met wat meer omgeving. Kleurtonen vind ik ook niet speciaal.

3 is best tof. Mooie compositie, kleuren en genoeg om naar te kijken. 5 en 6 lijken me opzich goede platen, mits er wat aan geshopt wordt (kleuren). 2 doet het denk ik beter in b/w.

Mijn tip: ga eens met een prime schieten, liefst een wijde. Op deze manier dwing je je vaak om na te denken over compositie. Het nadeel van met een zoom op straat lopen is dat je gauw geneigd bent om ver in te zoomen waardoor je een misschien opvallend detail in de omgeving weglaat. Daarnaast zou ik eens wat spelen met schuifjes en krommingen in je bewerkingsprogramma.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_61149098
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:43 schreef Ynske het volgende:
ivo, tip: kijk nog eens naar je fotos, en sla ze op een andere manier op, ze hebben last van compressie vooral de eerste en zijn denk door de verkleining niet scherp. erg jammer
Is dat probleem hetzelfde bij de foto's in landscape of in portret? Als het aleen in de landscape foto's is dan is het een probleem van m'n provider, anders een probleem dat in m'n software zit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:48:54 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61149121
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Is dat probleem hetzelfde bij de foto's in landscape of in portret? Als het aleen in de landscape foto's is dan is het een probleem van m'n provider, anders een probleem dat in m'n software zit.
ik zie het in beide
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61149202
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:46 schreef kvdv het volgende:
Vind het niet echt speciale platen eigelijk... je neemt je onderwerpen vaak nogal centraal (1,2 en 7). Ik zie een plaat zoals 7 bijv. liever met wat meer omgeving. Kleurtonen vind ik ook niet speciaal.

3 is best tof. Mooie compositie, kleuren en genoeg om naar te kijken. 5 en 6 lijken me opzich goede platen, mits er wat aan geshopt wordt (kleuren). 2 doet het denk ik beter in b/w.

Mijn tip: ga eens met een prime schieten, liefst een wijde. Op deze manier dwing je je vaak om na te denken over compositie. Het nadeel van met een zoom op straat lopen is dat je gauw geneigd bent om ver in te zoomen waardoor je een misschien opvallend detail in de omgeving weglaat. Daarnaast zou ik eens wat spelen met schuifjes en krommingen in je bewerkingsprogramma.
De meeste foto's zijn gemaakt met een 28mm prime.
Ik ben geen fan van extreme bewerkingen, de kleuren wil ik zo laten als ze in de realiteit zijn/waren. Voor mij is vooral straatfotografie het weergeven van een situatie zoals ie is, niet een situatie zoals ik 'm wil zien.
Het centraal zetten is idd iets waar ik vaker op moet letten.
pi_61149245
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zie het in beide
Vooral de serie van dit jaar is met minimale compressie opgeslagen. De bewerkte JPG's zijn groter dan de originele foto's.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:43:39 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_61150956
Niet altijd even scherp idd, en ik denk dat je met een klein beetje spelen met levels in photoshop oid meer sprekende foto's krijgt, nu oogt het een en ander een beetje flets. Zo ook voor snedes.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')