quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:33 schreef caferacer het volgende:Hoi collega's
Ik werk dus voor de vestiging Castricum (Noordholland) en raad eens.. ze gaan weer knippen in de tijd.
Wat een geleuter allemaal. Nu gaat er weer per wijk zo een 5 minuten vanaf terwijl ze toch (in ieder geval nu) uitbetalen precies wat je loopt. Loop je korter, krijg je minder etc (zie harmony uitdraaien). Zijn ze bij jullie ook de boel weer aan het veranderen ?
Ik vind het wel bedroevend hoe weinig post er is lately. Deze kerst was al een stuk minder dan KNJ vorig jaar.
Bij jullie in de regio ook ?
Ik hoop dat we maar een hoop HAH hebben kan ik mijn uren in ieder geval nog halen.
Bij ons werkt het ook zo, met het opschrijven van begin- en eindtijden. En ook bij ons gaat binnenkort weer het mes in de voorbereidingstijden, aangezien we achter schijnen te lopen bij de TNO-norm. Wij werken ons een slag in de rondte, maar een of andere wiskundige heeft kennnelijk berekend dat ik nog niet hard genoeg ga.
Maar aangezien wij ook doen aan het tijden opschrijven maakt het dus feitelijk geen ene moer uit hoeveel tijd er nou voor een wijk staat.
Vroeger, voor de komst van de HSM deden we nog niet aan het tijden opschrijven, en kreeg iedereen de standaardtijd uitbetaald. Was je sneller had je mazzel, was je trager had je pech. Met de komst van de HSM werden alle voorbereidingstijden gehalveerd, maar in de praktijk bleken deze tijden onhaalbaar. Toen zijn we begonnen met schrijven, en dat doen we nog steeds. Inmiddels zijn de tijden beter haalbaar geworden, omdat we bij de voorbereiding minder post hebben dan 4 jaar terug, en de HAH er niet meer tussen mag.
Maar nu gaat dus weer het mes erin, dus de geschiedenis zal zich wel weer herhalen. Je moet bovendien wel schrijven omdat we niet echt meer vaste diensten hebben. Het is inspelen op verkeer, maar ook op bezetting. De poststroom daalt, maar omdat het aantal medewerkers nog harder daalt bij ons hebben we vaak zelfs opdeel op de drukkere dagen.
Ik heb een contract voor 20 uur, maar ik werk er eigenlijk altijd 35 a 40. Dus ik neem dat hele verhaal van dat er zo weinig werk is met een flinke korrel zout. In Leiden blijven er soms wijken liggen, en in Alphen hebben ze zelfs al Polen ingehuurd omdat ze de post niet wegkregen!
IP.S.: Ik had trouwens uit de MAIL begrepen dat we dit jaar toch ongeveer evenveel kerstpost hadden als anders........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...