abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56382731
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Duurt ook niet lang meer...
Er zijn geen concrete plannen over, dus kun je er verder niks over zeggen.
pi_56382867
Ik vind dat de bestuurders zichzelf maar eens in de ogen moeten kijken: jarenlang gemiep en geklep over een miljoenenschuld. Eerst wordt Vitesse nog gered doordat de raad accoord gaat met het 'reddingsplan' (alleen maar omdat de SP en GL bedreigd werd door 'supporters') vervolgens een lening verstrekt waarbij iedereen weet dat dit de allerallerallerlaatste keer is en vervolgens doodleuk om kwijtschelding vraagt. Wat heb je als bestuurder dan gedaan de afgelopen jaren? In welke waanwereld leef je dan? In Amerika was je nu al veroordeeld (Enron) en zelfs Dirk Scheringa flikt dit niet, ook al licht hij ook half Nederland op. Wees blij dat in Nederland bestuurders nog niet echt aangesprakelijk gesteld kunnen worden door de rechterlijke macht, anders was het Gelredome nu alweer een braakliggend stuk grond......
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:32:22 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56382876
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:20 schreef latin_LiZzY het volgende:
27 miljoen euro vind ik nogal een boel geld. Dat is 60 miljoen gulden!
Of 52,3 miljard Lire!
pi_56382967
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Of 52,3 miljard Lire!
'Vitesse kampt met miljardenschuld'.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:49:57 #105
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56383279
Ik snap nog steeds niet echt waarom mensen er van zijn overtuigd dat Vitesse op grote voet leeft. Er wordt zó enorm veel bezuinigd, en deze bezuinigingen beginnen nu ook de spelersgroep aan te tasten. Jansen naar Feyenoord, Due naar Denemarken en Espinoza naar Cruzeiro. Plaats wordt ingenomen door o.a. van Diermen.
pi_56383425
Maar waarom werd Espinoza in de eerste plaats aangetrokken? Die schuld was toen ook al wel aanwezig en bekend?
pi_56383499
Het vertrek van Due en Jansen hadden volgens mij niks met bezuiniging te maken.
pi_56383668
Maar wel het niet aantrekken van vervangers voor resp. Espinoza, Due & Jansen.

@ MaxPower: Er is bij Vitesse al een tijdje sprake van een zogenaamd spelersfonds. De spelers worden dus niet uit eigen zak betaald om daarna een deel van een ontvangen transfersom weer aan het fonds af te staan. Zo is het met Lazovic bijvoorbeeld ook gelopen en hield Vitesse er zelf uiteindelijk nog zo'n drie miljoen aan over.
Don't think twice, it's all right.
pi_56383826
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:32 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Ik vind dat de bestuurders zichzelf maar eens in de ogen moeten kijken: jarenlang gemiep en geklep over een miljoenenschuld. Eerst wordt Vitesse nog gered doordat de raad accoord gaat met het 'reddingsplan' (alleen maar omdat de SP en GL bedreigd werd door 'supporters') vervolgens een lening verstrekt waarbij iedereen weet dat dit de allerallerallerlaatste keer is en vervolgens doodleuk om kwijtschelding vraagt. Wat heb je als bestuurder dan gedaan de afgelopen jaren? In welke waanwereld leef je dan? In Amerika was je nu al veroordeeld (Enron) en zelfs Dirk Scheringa flikt dit niet, ook al licht hij ook half Nederland op. Wees blij dat in Nederland bestuurders nog niet echt aangesprakelijk gesteld kunnen worden door de rechterlijke macht, anders was het Gelredome nu alweer een braakliggend stuk grond......
Laat me raden verder dan een telegraaf kom je niet? Deze beeldvorming is al een hele tijd, maar helaas schrijven veel media elkaar maar na. Ook dit stuk vandaag uit de telegraaf wordt door veel media klakkeloos over genomen. Is het dan vreemd dat mensen van situties een totaal verkeerd beeld krijgen? En welke bestuurders wil je aanpakken? Bij het reddingsplan toendertijd werd door de meesten betrokkenen van Vitesse een negatief advies richte gemeente gegeven. Helaas mocht het niet baten en ging de gemeente haar eigen weg.
Wat betreft die bedrijgingen waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? De SP heeft gewoon tegen gestemd toedertijd, omdat ze ook zagen dat dit plan geen succes zou hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 13:36:32 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56384600
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:49 schreef Yozzz het volgende:
Ik snap nog steeds niet echt waarom mensen er van zijn overtuigd dat Vitesse op grote voet leeft. Er wordt zó enorm veel bezuinigd, en deze bezuinigingen beginnen nu ook de spelersgroep aan te tasten. Jansen naar Feyenoord, Due naar Denemarken en Espinoza naar Cruzeiro. Plaats wordt ingenomen door o.a. van Diermen.
Jansen hoef je toch niet te vervangen? Die heeft al jaren niet meer gespeeld. Als hij gecompenseerd had moeten worden in de selectie dan had daar al jaren terug een speler voor gehaald moeten worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56384689
Precies, en Due was uit de gratie geraakt bij de Mos. Een overbodige speler hoef je nou ook niet echt te vervangen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:48:40 #112
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56384930
Club die ik sowieso niet zal missen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56384969
Due was er nog voor de breedte. Heel even dacht ik dat we alweer zover waren dat we een bredere selectie konden hebben maar dat blijkt toch tegen te vallen . En zoals JH zegt, de spelerfonds betaalt grotendeels de transfers.
pi_56384992
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:48 schreef DarkShine het volgende:
Maar dat geldt eigenlijk voor alle geel-zwarte clubs.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:52:33 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56385031
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Maar dat geldt eigenlijk voor alle geel-zwarte clubs.
Aldus onze 1ste Divisie kenner.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56385198
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:09:58 #117
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56385436
Telegraaf

Tuurlijk heeft de gemeente Arnhem ons 'geholpen' (woekerrente), maar zoals hier al iemand anders aangaf: De lusten voor de gemeente Arnhem dankzij Vitesse en Gelredome zijn veel groter. Alleen de middenstand tijdens grootschalige concerten al, naamsbekendheid van Euro 2000, braakliggend grond waar het oude stadion op stond waar nu een woonwijk staat die tal van Europese prijzen heeft mogen ontvangen. Tuurlijk heeft Arnhem geld gestoken in Vitesse, maar andersom heeft Arnhem ook flink profijt gehad van Vitesse.

Sorry, door bovenstaande en de woekerrente geloof ik niet in de slachtofferrol van de gemeente.

Dat wordt helaas nogal vaak vergeten.

En daarnaast, de getallen die de Telegraaf gebruikt zijn niet correct. Het is gewoon lukraak het verzamelen van te grote getallen waardoor je tot zo'n kop kan komen. Knap staaltje journalistiek
Bridge over troubled water
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:10:12 #118
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56385446
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:25 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Er zijn geen concrete plannen over, dus kun je er verder niks over zeggen.
Wordt in Februari over gestemd door alle clubs
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56385919
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:10 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Wordt in Februari over gestemd door alle clubs
Bullshit. In februari krijgen de amateurclubs de mogelijkheid informatie in te winnen over de 'Topklasse'. Pas later dit jaar wordt er een beslissing gemaakt of er daadwerkelijk zoiets komt. En wanneer het er moet komen is al helemaal onzeker.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:38:58 #120
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56386113
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:31 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Bullshit. In februari krijgen de amateurclubs de mogelijkheid informatie in te winnen over de 'Topklasse'. Pas later dit jaar wordt er een beslissing gemaakt of er daadwerkelijk zoiets komt. En wanneer het er moet komen is al helemaal onzeker.
Volgens mij valt dat samen met eventuele sanering in 2009/2010 of 2010/2011
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:50:57 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56386441
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:47 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

dinsdag 29 januari 2008 @ 14:52:34 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56386492
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:09 schreef LosMillonarios het volgende:
Telegraaf

Tuurlijk heeft de gemeente Arnhem ons 'geholpen' (woekerrente), maar zoals hier al iemand anders aangaf: De lusten voor de gemeente Arnhem dankzij Vitesse en Gelredome zijn veel groter. Alleen de middenstand tijdens grootschalige concerten al, naamsbekendheid van Euro 2000, braakliggend grond waar het oude stadion op stond waar nu een woonwijk staat die tal van Europese prijzen heeft mogen ontvangen. Tuurlijk heeft Arnhem geld gestoken in Vitesse, maar andersom heeft Arnhem ook flink profijt gehad van Vitesse.

Sorry, door bovenstaande en de woekerrente geloof ik niet in de slachtofferrol van de gemeente.

Dat wordt helaas nogal vaak vergeten.

En daarnaast, de getallen die de Telegraaf gebruikt zijn niet correct. Het is gewoon lukraak het verzamelen van te grote getallen waardoor je tot zo'n kop kan komen. Knap staaltje journalistiek
En jij woont in Arnhem? En dan wil jij zeggen dat Gelredome en Vitesse 1 en het zelfde zijn?

Vitesse huurt het Gelredome af om te mogen voetballen. Gelredome is niet van Vitesse.
Dus als Vitesse naar de tering gaat valt er in 1x een lasten pakket af.
pi_56386750
Jeuh en jij weet dat het reddingsplan bedoelt was voor Vitesse EN het Gelredome??

Hij zegt niet dat ze 1 zijn, maar beiden ook lusten hebben opgeleverd waarvan de gemeente kan en kon profiteren en aan verdiend heeft.
pi_56387777
Beste Vitesse-supporters,

“Iets eerder dan gepland, richt ik mij vanaf deze plaats tot jullie. Zoals jullie weten beslist de gemeenteraad van Arnhem vandaag of zij instemmen met het vrijwillige crediteurenakkoord dat Vitesse alle crediteuren heeft voorgelegd. De gemeente is één van de laatste crediteuren die nog niet heeft ingestemd met dit akkoord.
Verreweg het grootste deel van de crediteuren heeft dit al wel gedaan.

Hoewel het officiële antwoord van de gemeente dus later vandaag volgt, wil ik toch vast reageren op een bericht in De Telegraaf van vandaag.
Gisteren werd ik gebeld door Harry van Gelder, journalist bij de krant. Hoewel ik meneer Van Gelder minder dan een minuut aan de telefoon heb gehad en hem op zijn vraag “Wat gebeurt er als de gemeente morgen nee zegt tegen het vrijwillig crediteurenakkoord?” heb geantwoord dat Vitesse zich dan gaat beraden over de next steps, vond meneer Van Gelder het nodig dit te interpreteren zoals hij heeft gedaan.
Daarnaast staat het bericht van zijn hand vol feitelijke onjuistheden. Zo wordt een bedrag van 11,3 miljoen schuld aan de gemeente genoemd, terwijl Vitesse een geldlening van 6,5 miljoen heeft uitstaan bij de gemeente. De circa 30 miljoen die volgens Van Gelder uitgegeven is om ‘Vitesse te redden’ klopt ook niet, want hij vergeet hierbij voor het gemak dat het ook om reddingsactie voor stadion Gelredome ging. Bovendien heeft Vitesse jarenlang verliezen geleden. Verliezen die in verscheidene seizoenen zijn kwijtgescholden door particulieren en bedrijven. Pas sinds het seizoen 06/07 is de club in staat zonder kwijtscheldingen een positief netto resultaat te halen.

De quotes die mij in hetzelfde bericht worden toegeschreven, komen ook al niet uit mijn mond. Wanneer er nieuws te melden zou zijn geweest dan zouden jullie, na het personeel en de stakeholders van de club, de eerste zijn geweest aan wie ik dit nieuws zou hebben verteld. Ik sta openheid en transparantie voor. In de eerste plaats naar onze achterban, en daarnaast ook in onze relatie met de media. Niet voor niets publiceren wij al enige jaren de jaarcijfers en het jaarverslag van het bestuur. Echter, in het proces dat nu gaande is, is het niet in het belang van de club en betrokkenen om openheid van zaken te geven zolang niet alle beslissingen zijn genomen. Het moment dat dit wel kan is dichtbij. Ik verwacht jullie op z’n vroegst morgen verder te kunnen informeren over de stand van zaken met betrekking tot het vrijwillige crediteurenakkoord, de beslissing van de gemeente (en de consequenties die een ja/nee met zich mee brengen) en over de volgende stappen die wij zullen nemen in het traject van de schuldensanering. Bij belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot de schuldsanering zal ik zorgen voor een informatie/forumavond, waarbij ik persoonlijk een en ander zal verduidelijken en antwoord zal geven op jullie vragen.”

Gr. Paul van der Kraan
pi_56388035
Ow, ik zie het al... Helemaal niks aan de hand.
pi_56388133
Nou niks aan de hand is een tweede, maar zo erg als de telegraaf het schrijft is het absoluut niet.

Ik zei al genoeg onzin en rotzooi in het verhaal.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:15:41 #127
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56388456
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:48 schreef DarkShine het volgende:
_!

Nota bene uit de mond van iemand die fan is van Roda JC! Je hebt het hier over de een-na-oudste voetbalclub van de eredivisie. Je wenst een kerk toch ook niet in de vernieling omdat je nieuwbouw mooier vindt?
pi_56388762
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:15 schreef Yozzz het volgende:

[..]

_!

Nota bene uit de mond van iemand die fan is van Roda JC! Je hebt het hier over de een-na-oudste voetbalclub van de eredivisie. Je wenst een kerk toch ook niet in de vernieling omdat je nieuwbouw mooier vindt?
Wat een kul. Het kan toch dat je niks met vitas hebt?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:34:29 #129
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56388874
quote:
En jij woont in Arnhem? En dan wil jij zeggen dat Gelredome en Vitesse 1 en het zelfde zijn?

Vitesse huurt het Gelredome af om te mogen voetballen. Gelredome is niet van Vitesse.
Dus als Vitesse naar de tering gaat valt er in 1x een lasten pakket af.
Het reddingsplan was voor zowel Gelredome als Vitesse bedoeld. En daarnaast, zonder Vitesse was er nooit een Gelredome geweest. Dus vandaar die vergelijking. Zonder Vitesse nooit de lusten die de gemeente heeft verkregen uit popconcerten etc.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:37:39 #130
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56388969
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Wat een kul. Het kan toch dat je niks met vitas hebt?
Natuurlijk kan je niks met een club hebben, maar het is duidelijk dat Darkshine het een grote hobby vindt om Vitesse te stangen (en het Vitesse-topic vol te spammen met nutteloze discussies). Ik denk dat zijn leven een stuk leger zou worden zonder Vitesse

Net als al die supportertjes van de drie Gelderse clubs. Steeds maar doen alsof ze hopen dat hun "vijand" degradeert, maar ondertussen hopen dat het niet gebeurd omdat dan de derbies verdwijnen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:45:57 #131
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_56389224
Hmm, ik word zo moe en had ook liever nog gewoon op het mooie monnikenhuize gevoetbald, anyway... ik wordt er moe van... kan dit topique dicht er is niks aan de hand
Maximaal 4 regels
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:48:25 #132
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56389293
Yup, een slotje is welkom!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:50:11 #133
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56389342
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:34 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Het reddingsplan was voor zowel Gelredome als Vitesse bedoeld. En daarnaast, zonder Vitesse was er nooit een Gelredome geweest. Dus vandaar die vergelijking. Zonder Vitesse nooit de lusten die de gemeente heeft verkregen uit popconcerten etc.
Ben ik het niet mee eens. Misschien niet zo grootschalig als nu, maar als Vitesse na het verhuizen van hun oude plaats de eer aan zichzelf gehouden had en ermee gestopt was ipv het jarenlange bedelen was er toch wel iets van die strekking gekomen.

En nu we toch bezig zijn met kromme vergelijkingen: hadden we alle nazi's maar moeten laten leven omdat we zoveel lusten hebben van de snelweg?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:09:21 #134
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56389806
quote:
Ben ik het niet mee eens. Misschien niet zo grootschalig als nu, maar als Vitesse na het verhuizen van hun oude plaats de eer aan zichzelf gehouden had en ermee gestopt was ipv het jarenlange bedelen was er toch wel iets van die strekking gekomen.
Iets in die strekking gekomen? Een multi-functioneel stadion met minimaal een capiciteit van 35.000 man (want dat trekt pas grootschalige concerten aan!)? Nee, zonder Vitesse was dat er niet gekomen! Dan was Rijnhal nu ons theater, maar geloof me, daar trek je tegenwoordig geen Borsato en Shakira meer naar toe!
quote:
En nu we toch bezig zijn met kromme vergelijkingen: hadden we alle nazi's maar moeten laten leven omdat we zoveel lusten hebben van de snelweg?
Die van jou is inderdaad erg krom Ik geef alleen aan dat de Gemeente Arnhem absoluut niet in de slachtofferrol gezien mag worden. De lusten die zijn verkregen, zijn absoluut meer dan de lasten. En volgens mij is dat bij jou vergelijking niet het geval
pi_56389807
de ambtenaren zullen nu wel weer bij moeders de vrouw zitten, dus wat is er besloten?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 17:19:21 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56390038
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef MaxPower het volgende:
de ambtenaren zullen nu wel weer bij moeders de vrouw zitten, dus wat is er besloten?
de raad stemt meestal pas 's avonds
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56390171
Het wordt toch wel een nee. Best begrijpelijk ook, de gemeente kan 't niet verantwoorden zoveel schuld 'kwijt te schelden.' Mja, ben toch blij als Vitesse dat crediteurenakkoord dan (via de rechter) rond zou weten te krijgen.
pi_56390296
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:24 schreef JH87 het volgende:
Het wordt toch wel een nee. Best begrijpelijk ook, de gemeente kan 't niet verantwoorden zoveel schuld 'kwijt te schelden.'
Inderdaad, dus laten ze die beslissing over aan de rechter die hopelijk gewoon alles kwijtscheldt. Heeft de gemeente niks te vrezen van de voetbalhaters en is Vitesse weer gezond .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:38:31 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_56390491
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef Godlike02 het volgende:
Ik gun het vitesse niet maar overheidssteun voor voetbalclubs is natuurlijk ook niet helemaal gezond.
Als er problemen zijn door financieel wanbeleid is de burger daar toch niet verantwoordelijk voor. De lokale bakker met een drank probleem redden we ook niet met subsidies.
idd er is meer dan genoeg belastinggeld in dat stomme voetbal gestopt
Are you nuts??
pi_56390618
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Andere discussie. Voetbal levert volgens mij de overheden nog steeds netto geld op. Daarnaast is een sport die tijdverdrijf is voor zovelen een eventuele subsidie wel waard. Neemt niet weg dat de bodem een keer bereikt is.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:47:13 #141
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_56390709
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Sla in de ruimte laten groeien, dat is nuttig
Hoezo komt er niet een rijke suikeroom met heel veel centjes en alles is opgelost!
Maximaal 4 regels
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:02:36 #142
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56391090
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Iets in die strekking gekomen? Een multi-functioneel stadion met minimaal een capiciteit van 35.000 man (want dat trekt pas grootschalige concerten aan!)? Nee, zonder Vitesse was dat er niet gekomen! Dan was Rijnhal nu ons theater, maar geloof me, daar trek je tegenwoordig geen Borsato en Shakira meer naar toe!
[quote]

Dit stond al jaren op de planning. Was ook 1 van de vereisten dat Vitesse met iets moest komen waar dit mogelijk was. Zo niet, dan had vitesse een andere stad kunnen uitzoeken.

[quote]Die van jou is inderdaad erg krom Ik geef alleen aan dat de Gemeente Arnhem absoluut niet in de slachtofferrol gezien mag worden. De lusten die zijn verkregen, zijn absoluut meer dan de lasten. En volgens mij is dat bij jou vergelijking niet het geval
Die voetbal wedstrijden hebben meer dan een miljoen politie uren gekost. Dan de rest van de overlast nog niet meegerekend. Voetbal kost alleen maar geld, dat is bekend. Maar om het dan meteen lusten ipv lasten te gaan noemen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:08:26 #143
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56391175
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:30 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Inderdaad, dus laten ze die beslissing over aan de rechter die hopelijk gewoon alles kwijtscheldt. Heeft de gemeente niks te vrezen van de voetbalhaters en is Vitesse weer gezond .
Ja, de rechter scheldt zomaar schulden kwijt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:17:31 #144
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56391383
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:15 schreef Yozzz het volgende:

[..]

_!

Nota bene uit de mond van iemand die fan is van Roda JC! Je hebt het hier over de een-na-oudste voetbalclub van de eredivisie.
Wat heeft Roda met jullie financiële situatie te maken? Roda heeft in haar kortere bestaan meer bereikt dan Vitesse. En daar hebben we de enorme schuldenlast van Karel niet voor nodig gehad.
quote:
Je wenst een kerk toch ook niet in de vernieling omdat je nieuwbouw mooier vindt?
Oude stadions Bijna alle nieuwbouw
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 18:35:24 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56391802
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Andere discussie. Voetbal levert volgens mij de overheden nog steeds netto geld op. Daarnaast is een sport die tijdverdrijf is voor zovelen een eventuele subsidie wel waard. Neemt niet weg dat de bodem een keer bereikt is.
maar wat er in Vitesse is gestopt en ook van overheids bedrijven is werkelijk buiten proporties.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56392460
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar wat er in Vitesse is gestopt en ook van overheids bedrijven is werkelijk buiten proporties.
De rente ook

Waarom blijven mensen praten alsof dat geld van de gemeente een gift is?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:18:15 #147
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_56392788
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

De rente ook

omdat er zonder dat geld weinig Vitesse meer is ws...
Maar gaat het nou om het feit of het zinvol is om geld in Vitesse te stoppen, of dat er een voetbalclub met 25.000 supporters nog steeds op het randje van de afgrond is, volgens mij is de discussie dat het gebeurt allang over, wanneer Vitesse failliet gaat ziet de gemeente vrij weinig geld terug denk ik...
Maximaal 4 regels
pi_56393089
wat een discussies, overheids geld in Vitesse, alsof er geen Nuon borden (toen het nog geen commercie was) op andere velden stonden.

Vandaag ook weer zoiets. Gemeente nijmegen schiet nek even 75.000 euro voor voor een nieuwe grasmat, wordt later verrekend met de huur. Geen artikel van het ze halen wel veel spelers maar geen geld voor een grasmat.

Graafschap die even dealtje met gemeente sluit en een flink bedrag bij geschreven krijgt. Ach geen woord geen topic hier op fok erover. Niemand die er wat van zegt.

Maar als Het om Vitesse gaat weet iedereen precies wat er speelt *kuch*. Heb al zoveel onzin voorbij zien komen en drog redenen dat je denkt verdiep je eens in de materie of zeg alstublieft niks. De helft liep alweer achter de telegraaf aan, waarvan meer dan de helft van het artikel onjuist is. Andere nieuws sites nemen alles klakkeloos over en iedereen gelooft alles klakkeloos.

Welkom in de wereld waarbij jezelf niet meer denkt, zelf niet op onderzoek uitgaat en je jezelf vanalles wijs laat maken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:49:08 #149
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56393511
Je zou bijna de strijd opgeven. Maar tegelijkertijd word je weer boos om al die onwetendheid in alle topics.
pi_56393767
Ach Yozz de onwetendheid is erg, maar wel fijn om te zien dat Vitesse ondanks alles zo populair en bekend is bij andere mensen. Maar weinig clubs die zoveel aandacht krijgen als er iets is. Dat zegt van alles over onze mooie club. Geliefd, gehaat, en bekend bij velen mensen in NL.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:20:09 #151
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56394220
quote:
Die voetbal wedstrijden hebben meer dan een miljoen politie uren gekost. Dan de rest van de overlast nog niet meegerekend. Voetbal kost alleen maar geld, dat is bekend. Maar om het dan meteen lusten ipv lasten te gaan noemen.
Vriend, ik kan er helaas voor jou niets aan veranderen dat de gemeente nou eenmaal meer lusten (profijt) dan lasten heeft gehad van Vitesse. En ik heb al helemaal geen zin in de discussie dat voetbal alleen geld kost, door b.v die miljoen politie-uren kosten. Voetbal levert, zoals eerder gezegd, netto ook heel wat op.

Politie-uren hebben niks met dit topic te maken, als je op voetbal in zijn algemeenheid wil bashen zoek je maar een ander topic
pi_56394655
quote:
NB Inmiddels is bekend geworden dat de gemeente Arnhem de besluitvorming tot nader order heeft aangehouden.
we hebben ook werkelijk waar niks aan de gemeente! Voor de 10 miljoenste keer weer eens uitstel.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:17:16 #153
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56399000
Tijd voor Karel Aalbers
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:50:05 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56399815
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:20 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Vriend, ik kan er helaas voor jou niets aan veranderen dat de gemeente nou eenmaal meer lusten (profijt) dan lasten heeft gehad van Vitesse. En ik heb al helemaal geen zin in de discussie dat voetbal alleen geld kost, door b.v die miljoen politie-uren kosten. Voetbal levert, zoals eerder gezegd, netto ook heel wat op.

Politie-uren hebben niks met dit topic te maken, als je op voetbal in zijn algemeenheid wil bashen zoek je maar een ander topic
Heb het alleen over Vitesse.
En nee. Netto kost het een stad veel meer dan dat het opleverd.

1 supporter geeft ¤100 uit. Daar staat minimaal ¤110 aan schade/kosten tegenover voor de lokale overheid.

Dat Vitesse een relatieve top club is zal ik grif toegeven. Ondanks dat voetbal totaal mijn ding niet is vind ik het leuk om te zien hoe een kleine club toch zoveel kan bereiken. Dat een vereniging geld krijgt maakt mij niet zoveel uit. Dat een vereniging een uitkeringstrekker wordt wél.

Leningen zijn voor mij ok. Zolang het terug betaald kan worden. Anders zijn het natuurlijk geen leningen.

Dat een bedrijf zomaar even een x aantal miljoen geeft is hun eigen zaak. Daar zit geen belasting geld achter (misschien later via terug gave, maar dat is regering technisch en niet lokaal).

En Vitesse kan het Gelredome nu eenmaal niet gebruiken als onderpand. Het is niet van hun.
pi_56400252
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:50 schreef TheThirdMark het volgende:

1 supporter geeft ¤100 uit. Daar staat minimaal ¤110 aan schade/kosten tegenover voor de lokale overheid.
Kan je die bewering staven met een bron?
pi_56400338
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:45 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Forza Vites '08.

vitesse 08 bestaat dus al .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 02:21:54 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401737
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

De rente ook

omdat ze nu willen dat het een gift wordt Nuon deed een mooie gift. etc. etc.

Wat vooral mij tegenstaat is de scheefgroei in steun, de ene club vangt van meerdere kanten ondersteuning en dandere kunnen het zelf oplossen.

Dan kan het een lening zijn met rente. Maar geen andere partij wilde die lening verschaffen omdat het waarschijnlijk nooit terugbetaald zou worden (wat blijkt) en dus is het overheidssteun. Er gebeurt iets wat niet in de markt zou gebeuren
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 02:23:32 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401743
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

voor Nijmegen is uitgerekend dat er meer geld binnenkomt dan dat er aan politie urten uitgaat
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56403794
quote:
Vitesse moet vrezen voor faillissement

De Gelderlander 30-01-08

Voetbalclub Vitesse hangt faillissement boven het hoofd als er niet snel een oplos­sing komt voor de torenhoge schuld (27 miljoen euro). De li­quiditeitspositie is dramatisch; Vitesse kan de rente aan de ge­meente niet betalen. Uit een rap­port van adviseursbureau UNO, in bezit van deze krant, blijkt dat Vitesse failliet gaat als de club de schuldsaneringsoperatie niet voor elkaar krijgt.

Vervolg
Vitesse balanceert op de rand, gemeente Arnhem stelt besluit uit
Meeste schuldeisers gaan akkoord met financiële aderlating.

Vitesse moet de schul­denlast (27 miljoen euro) binnen enkele maanden terugbrengen tot beheersbare proporties, anders heeft de club geen toekomst. Dat staat in een uitgebreid informatie­memorandum, opgesteld op ver­zoek van Vitesse door UNO be­drijfsadviseurs BV.

Algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse erkende gister­middag dat de club eind volgende maand de financiële problemen al ‘gaat voelen’. Hij wilde niet voor­uitlopen op een faillissement, zo­als gesteld in het rapport van UNO. Dat bedrijf leidde eerder gro­te saneringsoperaties bij profclubs. Vitesse is al weken bezig met een schuldsaneringsoperatie die de club in één klap gezond moet ma­ken. Aan alle schuldeisers (ruim 60) is gevraagd af te zien van de vordering en genoegen te nemen met een percentage. Op drie na is dat gelukt. Vitesse is nog in over­leg met de gemeente, met 7,8 mil­joen euro een van de grootste schuldeisers. Ook met Gelredome, huurbaas van Vitesse, is nog geen akkoord is bereikt.

Vitesse hoopt die laatste drie over de streep te trekken om tot een ‘vriendelijke’ sanering te komen. De gemeente zou gisteren aange­ven of ‘Arnhem’ bereid is de vor­dering op te geven, maar zegt meer tijd nodig te hebben. „Het zou geweldig zijn als we er samen met de gemeente uitkwamen”, al­dus algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse.
Ook zonder de drie niet meewer­kende schuldeisers zet Vitesse de saneringsoperatie door. Omdat 95 procent van de schuldeisers bereid is mee te werken voor meer dan de helft (een vereiste) van het be­drag, kan Vitesse een dwangsane­ring aanvragen. Daartoe moet de club naar de rechtbank om sur­seance van betaling aan te vragen. Als de rechter de argumenten van de club billijk acht, kunnen de te­genstribbelende schuldeisers wor­den gedwongen mee te werken.

Voor de financiering van het plan is 7 miljoen euro nodig. Van der Kraan zegt dat een aanzienlijk deel van het bedrag al is toegezegd.
Het ontstaan van de problemen is terug te voeren op een grote schuld uit het verleden. Daarnaast blijven de commerciële inkomsten achter. Van der Kraan: „Er is te veel energie naar de sanering ge­gaan. Als dit achter de rug is pak­ken we het commerciële traject aan.”
Dit ziet er toch al wat rooskleuriger uit. 95 % van de crediteuren heeft zich al achter het crediteurenakkoord geschaard. Dat geeft Vitesse iig een goede kans mocht 't voor de rechter komen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:15:59 #160
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56404111
quote:

Daadwerkelijk cijfers van? Ik geloof er namelijk niks van. En daarnaast, kijk ook eens naar de andere lusten die de gemeente heeft verkregen dankzij Vitesse. Concerten bijvoorbeeld. Netto heeft het Arnhem dus heel veel opgeleverd, dankzij Vitesse, dat zorgde voor Gelredome.

Kijk dus niet alleen puur wat het voetbal heeft opgeleverd, maar ook de concerten etc.
quote:
Dat Vitesse een relatieve top club is zal ik grif toegeven. Ondanks dat voetbal totaal mijn ding niet is vind ik het leuk om te zien hoe een kleine club toch zoveel kan bereiken. Dat een vereniging geld krijgt maakt mij niet zoveel uit. Dat een vereniging een uitkeringstrekker wordt wél.

Leningen zijn voor mij ok. Zolang het terug betaald kan worden. Anders zijn het natuurlijk geen leningen.
Jij weet ook van de woekerrente die de gemeente Vitesse heeft opgelegd? Toch belangrijk, want daardoor wordt de lening echt niet betaalbaar. En een club die tegen een muur staat is makkelijk een grote rente op te leggen. Vies spelletje.
quote:
En Vitesse kan het Gelredome nu eenmaal niet gebruiken als onderpand. Het is niet van hun.
Zeg ik ook nergens. Arnhem heeft alleen dankzij Vitesse Gelredome gekregen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LosMillonarios op 30-01-2008 10:26:20 ]
pi_56404162
Tja, en als de rechter de argumenten van VItesse niet billijk acht gaat de boel op de fles en krijgt niemand geld. Dus dat zal inderdaad wel goed komen.
pi_56404176
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:55 schreef JH87 het volgende:

[..]

Dit ziet er toch al wat rooskleuriger uit. 95 % van de crediteuren heeft zich al achter het crediteurenakkoord geschaard. Dat geeft Vitesse iig een goede kans mocht 't voor de rechter komen.
Ik vind het niet zo rooskleurig hoor. Ook in het AD staat er een artikel over, en daar is de toon ook dat wanneer de gemeente nee zegt, Vitesse failliet is.
pi_56404194
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo rooskleurig hoor. Ook in het AD staat er een artikel over, en daar is de toon ook dat wanneer de gemeente nee zegt, Vitesse failliet is.
Nee, als de gemeente nee zegt, gaat Vitesse in surseance van betaling en dwingt het via de rechter alsnog dit saneringsplan af.
pi_56404211
In het AD staat dat de gemeente ook nog deze week beslist. Je kan in 1x raden wanneer de besliissing valt. 31 januari einde transfer periode 1 feb de beslissing. Hoe toepasselijk!
pi_56404241
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, als de gemeente nee zegt, gaat Vitesse in surseance van betaling en dwingt het via de rechter alsnog dit saneringsplan af.
Aah, ok.
pi_56404317
De gemeente zegt toch geen nee. Arnhem heeft geen ballen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_56404323
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef LosMillonarios het volgende:

Jij weet ook van de woekerrente die de gemeente Vitesse heeft opgelegd? Toch belangrijk, want daardoor wordt de lening echt niet betaalbaar. En een club die tegen een muur staat is makkelijk een grote rente op te leggen. Vies spelletje.
[..]
Las ik niet ergens dat het 9% was?
Dat kan ik toch echt geen woekerrente noemen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:30:10 #168
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56404331
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef LosMillonarios het volgende:
"Woekerrente"

Als het echt een woekerrente was geweest, dan had Vitesse het geld vast tegen een lagere rente kunnen lenen bij ABN, de Postbank of Dirk Scheringa, denk je ook niet? Feit is dat de lening zó riskant was, dat ze deze slechts nog bij de gemeente konden krijgen. En ja, de hoogte van de rente wordt grotendeels bepaald door het risico.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:33:32 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56404403
quote:

[..]

Alsof de rechter zo'n akkoord altijd homologeert... Sterker nog, als het akkoord inhoudt dat Vitesse uiteindelijk op een significant positief saldo uitkomt, dan mág de rechter het niet eens homologeren. Bij een dwangakkoord wordt Vitesse dus sowieso stevig uitgekleed.
pi_56404431
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

"Woekerrente"

Als het echt een woekerrente was geweest, dan had Vitesse het geld vast tegen een lagere rente kunnen lenen bij ABN, de Postbank of Dirk Scheringa, denk je ook niet? Feit is dat de lening zó riskant was, dat ze deze slechts nog bij de gemeente konden krijgen. En ja, de hoogte van de rente wordt grotendeels bepaald door het risico.
Inderdaad. En dat het risico heel hoog is blijkt nu meer dan ooit
pi_56404509
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Alsof de rechter zo'n akkoord altijd homologeert... Sterker nog, als het akkoord inhoudt dat Vitesse uiteindelijk op een significant positief saldo uitkomt, dan mág de rechter het niet eens homologeren. Bij een dwangakkoord wordt Vitesse dus sowieso stevig uitgekleed.
Ik ken de inhoud van het saneringsplan niet, maar ik was er niet vanuit gegaan dat Vitesse daarmee ineens een positief saldo heeft hoor.
pi_56404582
Het gaat er meer om dat het grootste gedeelte van die schuld weg is. Lijkt me dat die 7 miljoen waarmee ze het crediteurenakkoord financieren, ook terug moet worden betaald.
pi_56404668
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik ken de inhoud van het saneringsplan niet, maar ik was er niet vanuit gegaan dat Vitesse daarmee ineens een positief saldo heeft hoor.
Als je ziet dat we de laatste twee jaar net quite hebben gespeeld en als je weet dat meer dan 1/15 van de begrotingen aan aflossingen besteed wordt, dan kan je het voordeel uitrekenenen en kan je op je vingers zowat na tellen dat dat een veel gezondere situatie is om een bedrijf te laten groeien en te runnen.
pi_56404679
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef MaxPower het volgende:
Tja, en als de rechter de argumenten van VItesse niet billijk acht gaat de boel op de fles en krijgt niemand geld. Dus dat zal inderdaad wel goed komen.
Dat denk ik. Hoe lang is het al niet geleden dat er in Nederland een club failliet is gegaan. FC Wageningen ergens begin jaren-90.
pi_56404920
vandaar dat het zo belangrijk is dat zoveel credituren akkoord gaan. als meer dan 90% van je credituren inzien dat het noodzakelijk is en mee willen werken. Waarom zou de rechter al deze kennis van al die bedrijven negeren?
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:29:47 #176
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_56407008
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente ooit akkoord gegaan is met die lening...Vitesse kan het nooit terugbetalen.

Lekker volk, beetje her en der geld lenen en dan eisen dat ze de schuldeisers van het bedrag afzien.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:37:20 #177
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56407179
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Tiemie het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente ooit akkoord gegaan is met die lening...Vitesse kan het nooit terugbetalen.

Lekker volk, beetje her en der geld lenen en dan eisen dat ze de schuldeisers van het bedrag afzien.
En Afab geldservice als (ex?) sponsor
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:28 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409089
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef MaxPower het volgende:
mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:44 #179
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56409094
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

"Woekerrente"

Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.

Ik ben absoluut niet thuis in de economische wereld, maar ik weet wel dat er een kans is dat de gemeente straks naar hun geld kan fluiten, of nog een klein bedrag kunnen terugkrijgen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:13:49 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409155
quote:

[..]

alsof elke surseance eindigt in een doorstart
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:23 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409194
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
vandaar dat het zo belangrijk is dat zoveel credituren akkoord gaan. als meer dan 90% van je credituren inzien dat het noodzakelijk is en mee willen werken. Waarom zou de rechter al deze kennis van al die bedrijven negeren?
90% in aantal maar geen 90% in euro's voor een kleine crediteur is het makkelijker in te stemmen dan voor partijen die miljoenen tegoed hebben. Dat het Gelredome ook nog niet in heeft gestemd lijkt me ook niet echt fijn. Zijn toch een aantal belangrijke partijen.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:34 #182
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56409200
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:47 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Dat denk ik. Hoe lang is het al niet geleden dat er in Nederland een club failliet is gegaan. FC Wageningen ergens begin jaren-90.
1992.
Planning:
-
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:17:35 #183
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56409261
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alsof elke surseance eindigt in een doorstart
Bij FC Wageningen wou men na het faillissement ook een doorstart maken, is niet eens van de grond gekomen.
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:17:40 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409263
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.

Ik ben absoluut niet thuis in de economische wereld, maar ik weet wel dat er een kans is dat de gemeente straks naar hun geld kan fluiten, of nog een klein bedrag kunnen terugkrijgen.
verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.

Ik heb ook een beetje het gevoel dat die lening van destijds er is gekomen omdat er iets moest gaan gebeuren en schenking van een som geld konden ze niet maken en hiermee konden ze de boel nog een paar jaar overeind houden. Misschien hadden ze gehoopt dat Theo Jansen inmiddels voor 10 miljoen verkocht zou zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:23:09 #185
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56409392
quote:
verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.
Volgens het FIFA-regelement zijn toch alle spelers transfervrij na een faillisement (als dat er al komt)?
quote:
Ik heb ook een beetje het gevoel dat die lening van destijds er is gekomen omdat er iets moest gaan gebeuren en schenking van een som geld konden ze niet maken en hiermee konden ze de boel nog een paar jaar overeind houden. Misschien hadden ze gehoopt dat Theo Jansen inmiddels voor 10 miljoen verkocht zou zijn
Had gekund inderdaad Erg toekomstgericht was het reddingsplan in ieder geval niet
pi_56413369
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijn
Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 17:26:45 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56413406
-dubbel-
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 17:26:56 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56413410
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.
ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56413557
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelen
Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 18:05:51 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56414141
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:35 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.
spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld op de balans hoor.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:09:47 #191
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56415415
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
pi_56417050
Klopt. Was ik niet van op de hoogte. Echter, bij faillissement geloof ik er niets van dat een rechter het toestaat dat een voetballer door een curator aan de hoogste bieder verkocht kan worden. Vrij verkeer van werknemers is vermoedelijk belangrijker. Is hier eigenlijk jurisprudentie van?
pi_56428009
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef MaxPower het volgende:
Vrijdagmorgen gaan ze pas vergaderen.

Hopelijk dat de gemeente dan eens inziet wat het Gelredome en Vitesse voor de stad betekend , ze kunnen wel geld pompen in onnodige projecten maar vitesse ho maar.

En hopelijk houdt die vent van de SP vrijdag eens zen bek dicht.
pi_56428094
Gerrie?
pi_56428116
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
Is dat zo? Lijkt me zeer sterk.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:34:09 #196
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56428208
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is natuurlijk wel apart, maar hoe denk je dat de aandelen van Ajax genoteerd zijn? Voornamelijk door hun eigen spelers.
pi_56428729
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het klopt echt, heb hier thuis toevallig nog wat literatuur over liggen, nog even nagekeken gisteravond.
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:09:23 #198
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56428981
Kan een voetbalclub wel failliet? ik bedoel puur financieel gezien natuurlijk wel. Maar we hebben zo veel voorbeelden gezien: MVV, Fortuna, Eindhoven, Vitesse jaren terug. Ik ken de afzonderlijke situaties niet maar toch is geen enkele van die clubs uit het betaald voetbal gezet / een divisie terug. Ik kan het met gewoon niet voorstellen dat daadwerkelijk het doek valt voor Vitesse, dat zou toch jammer zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_56428984
Nou bijzonder dan. Zou niet graag schuldeiser van Vitesse zijn
pi_56429057
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:09 schreef Zero2Nine het volgende:
Kan een voetbalclub wel failliet? ik bedoel puur financieel gezien natuurlijk wel. Maar we hebben zo veel voorbeelden gezien: MVV, Fortuna, Eindhoven, Vitesse jaren terug. Ik ken de afzonderlijke situaties niet maar toch is geen enkele van die clubs uit het betaald voetbal gezet / een divisie terug. Ik kan het met gewoon niet voorstellen dat daadwerkelijk het doek valt voor Vitesse, dat zou toch jammer zijn.
Het gebeurt niet vaak inderdaad maar het kan wel. FC Wageningen is al meermaals genoemd als recent voorbeeld. Het is wel zo dat er een enorme rek in voetbalclubs zit zie FC Utrecht, FC Twente en nog wat andere clubs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')