abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56382731
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Duurt ook niet lang meer...
Er zijn geen concrete plannen over, dus kun je er verder niks over zeggen.
pi_56382867
Ik vind dat de bestuurders zichzelf maar eens in de ogen moeten kijken: jarenlang gemiep en geklep over een miljoenenschuld. Eerst wordt Vitesse nog gered doordat de raad accoord gaat met het 'reddingsplan' (alleen maar omdat de SP en GL bedreigd werd door 'supporters') vervolgens een lening verstrekt waarbij iedereen weet dat dit de allerallerallerlaatste keer is en vervolgens doodleuk om kwijtschelding vraagt. Wat heb je als bestuurder dan gedaan de afgelopen jaren? In welke waanwereld leef je dan? In Amerika was je nu al veroordeeld (Enron) en zelfs Dirk Scheringa flikt dit niet, ook al licht hij ook half Nederland op. Wees blij dat in Nederland bestuurders nog niet echt aangesprakelijk gesteld kunnen worden door de rechterlijke macht, anders was het Gelredome nu alweer een braakliggend stuk grond......
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:32:22 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56382876
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:20 schreef latin_LiZzY het volgende:
27 miljoen euro vind ik nogal een boel geld. Dat is 60 miljoen gulden!
Of 52,3 miljard Lire!
pi_56382967
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Of 52,3 miljard Lire!
'Vitesse kampt met miljardenschuld'.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:49:57 #105
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56383279
Ik snap nog steeds niet echt waarom mensen er van zijn overtuigd dat Vitesse op grote voet leeft. Er wordt zó enorm veel bezuinigd, en deze bezuinigingen beginnen nu ook de spelersgroep aan te tasten. Jansen naar Feyenoord, Due naar Denemarken en Espinoza naar Cruzeiro. Plaats wordt ingenomen door o.a. van Diermen.
pi_56383425
Maar waarom werd Espinoza in de eerste plaats aangetrokken? Die schuld was toen ook al wel aanwezig en bekend?
pi_56383499
Het vertrek van Due en Jansen hadden volgens mij niks met bezuiniging te maken.
pi_56383668
Maar wel het niet aantrekken van vervangers voor resp. Espinoza, Due & Jansen.

@ MaxPower: Er is bij Vitesse al een tijdje sprake van een zogenaamd spelersfonds. De spelers worden dus niet uit eigen zak betaald om daarna een deel van een ontvangen transfersom weer aan het fonds af te staan. Zo is het met Lazovic bijvoorbeeld ook gelopen en hield Vitesse er zelf uiteindelijk nog zo'n drie miljoen aan over.
Don't think twice, it's all right.
pi_56383826
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:32 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Ik vind dat de bestuurders zichzelf maar eens in de ogen moeten kijken: jarenlang gemiep en geklep over een miljoenenschuld. Eerst wordt Vitesse nog gered doordat de raad accoord gaat met het 'reddingsplan' (alleen maar omdat de SP en GL bedreigd werd door 'supporters') vervolgens een lening verstrekt waarbij iedereen weet dat dit de allerallerallerlaatste keer is en vervolgens doodleuk om kwijtschelding vraagt. Wat heb je als bestuurder dan gedaan de afgelopen jaren? In welke waanwereld leef je dan? In Amerika was je nu al veroordeeld (Enron) en zelfs Dirk Scheringa flikt dit niet, ook al licht hij ook half Nederland op. Wees blij dat in Nederland bestuurders nog niet echt aangesprakelijk gesteld kunnen worden door de rechterlijke macht, anders was het Gelredome nu alweer een braakliggend stuk grond......
Laat me raden verder dan een telegraaf kom je niet? Deze beeldvorming is al een hele tijd, maar helaas schrijven veel media elkaar maar na. Ook dit stuk vandaag uit de telegraaf wordt door veel media klakkeloos over genomen. Is het dan vreemd dat mensen van situties een totaal verkeerd beeld krijgen? En welke bestuurders wil je aanpakken? Bij het reddingsplan toendertijd werd door de meesten betrokkenen van Vitesse een negatief advies richte gemeente gegeven. Helaas mocht het niet baten en ging de gemeente haar eigen weg.
Wat betreft die bedrijgingen waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? De SP heeft gewoon tegen gestemd toedertijd, omdat ze ook zagen dat dit plan geen succes zou hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2008 @ 13:36:32 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56384600
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:49 schreef Yozzz het volgende:
Ik snap nog steeds niet echt waarom mensen er van zijn overtuigd dat Vitesse op grote voet leeft. Er wordt zó enorm veel bezuinigd, en deze bezuinigingen beginnen nu ook de spelersgroep aan te tasten. Jansen naar Feyenoord, Due naar Denemarken en Espinoza naar Cruzeiro. Plaats wordt ingenomen door o.a. van Diermen.
Jansen hoef je toch niet te vervangen? Die heeft al jaren niet meer gespeeld. Als hij gecompenseerd had moeten worden in de selectie dan had daar al jaren terug een speler voor gehaald moeten worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56384689
Precies, en Due was uit de gratie geraakt bij de Mos. Een overbodige speler hoef je nou ook niet echt te vervangen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:48:40 #112
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56384930
Club die ik sowieso niet zal missen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56384969
Due was er nog voor de breedte. Heel even dacht ik dat we alweer zover waren dat we een bredere selectie konden hebben maar dat blijkt toch tegen te vallen . En zoals JH zegt, de spelerfonds betaalt grotendeels de transfers.
pi_56384992
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:48 schreef DarkShine het volgende:
Club die ik sowieso niet zal missen.
Maar dat geldt eigenlijk voor alle geel-zwarte clubs.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:52:33 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56385031
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Maar dat geldt eigenlijk voor alle geel-zwarte clubs.
Aldus onze 1ste Divisie kenner.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56385198
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:09:58 #117
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56385436
Telegraaf

Tuurlijk heeft de gemeente Arnhem ons 'geholpen' (woekerrente), maar zoals hier al iemand anders aangaf: De lusten voor de gemeente Arnhem dankzij Vitesse en Gelredome zijn veel groter. Alleen de middenstand tijdens grootschalige concerten al, naamsbekendheid van Euro 2000, braakliggend grond waar het oude stadion op stond waar nu een woonwijk staat die tal van Europese prijzen heeft mogen ontvangen. Tuurlijk heeft Arnhem geld gestoken in Vitesse, maar andersom heeft Arnhem ook flink profijt gehad van Vitesse.

Sorry, door bovenstaande en de woekerrente geloof ik niet in de slachtofferrol van de gemeente.

Dat wordt helaas nogal vaak vergeten.

En daarnaast, de getallen die de Telegraaf gebruikt zijn niet correct. Het is gewoon lukraak het verzamelen van te grote getallen waardoor je tot zo'n kop kan komen. Knap staaltje journalistiek
Bridge over troubled water
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:10:12 #118
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56385446
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:25 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Er zijn geen concrete plannen over, dus kun je er verder niks over zeggen.
Wordt in Februari over gestemd door alle clubs
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56385919
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:10 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Wordt in Februari over gestemd door alle clubs
Bullshit. In februari krijgen de amateurclubs de mogelijkheid informatie in te winnen over de 'Topklasse'. Pas later dit jaar wordt er een beslissing gemaakt of er daadwerkelijk zoiets komt. En wanneer het er moet komen is al helemaal onzeker.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:38:58 #120
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56386113
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:31 schreef Bonjasky82 het volgende:

[..]

Bullshit. In februari krijgen de amateurclubs de mogelijkheid informatie in te winnen over de 'Topklasse'. Pas later dit jaar wordt er een beslissing gemaakt of er daadwerkelijk zoiets komt. En wanneer het er moet komen is al helemaal onzeker.
Volgens mij valt dat samen met eventuele sanering in 2009/2010 of 2010/2011
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:50:57 #121
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56386441
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:47 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

dinsdag 29 januari 2008 @ 14:52:34 #122
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56386492
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:09 schreef LosMillonarios het volgende:
Telegraaf

Tuurlijk heeft de gemeente Arnhem ons 'geholpen' (woekerrente), maar zoals hier al iemand anders aangaf: De lusten voor de gemeente Arnhem dankzij Vitesse en Gelredome zijn veel groter. Alleen de middenstand tijdens grootschalige concerten al, naamsbekendheid van Euro 2000, braakliggend grond waar het oude stadion op stond waar nu een woonwijk staat die tal van Europese prijzen heeft mogen ontvangen. Tuurlijk heeft Arnhem geld gestoken in Vitesse, maar andersom heeft Arnhem ook flink profijt gehad van Vitesse.

Sorry, door bovenstaande en de woekerrente geloof ik niet in de slachtofferrol van de gemeente.

Dat wordt helaas nogal vaak vergeten.

En daarnaast, de getallen die de Telegraaf gebruikt zijn niet correct. Het is gewoon lukraak het verzamelen van te grote getallen waardoor je tot zo'n kop kan komen. Knap staaltje journalistiek
En jij woont in Arnhem? En dan wil jij zeggen dat Gelredome en Vitesse 1 en het zelfde zijn?

Vitesse huurt het Gelredome af om te mogen voetballen. Gelredome is niet van Vitesse.
Dus als Vitesse naar de tering gaat valt er in 1x een lasten pakket af.
pi_56386750
Jeuh en jij weet dat het reddingsplan bedoelt was voor Vitesse EN het Gelredome??

Hij zegt niet dat ze 1 zijn, maar beiden ook lusten hebben opgeleverd waarvan de gemeente kan en kon profiteren en aan verdiend heeft.
pi_56387777
Beste Vitesse-supporters,

“Iets eerder dan gepland, richt ik mij vanaf deze plaats tot jullie. Zoals jullie weten beslist de gemeenteraad van Arnhem vandaag of zij instemmen met het vrijwillige crediteurenakkoord dat Vitesse alle crediteuren heeft voorgelegd. De gemeente is één van de laatste crediteuren die nog niet heeft ingestemd met dit akkoord.
Verreweg het grootste deel van de crediteuren heeft dit al wel gedaan.

Hoewel het officiële antwoord van de gemeente dus later vandaag volgt, wil ik toch vast reageren op een bericht in De Telegraaf van vandaag.
Gisteren werd ik gebeld door Harry van Gelder, journalist bij de krant. Hoewel ik meneer Van Gelder minder dan een minuut aan de telefoon heb gehad en hem op zijn vraag “Wat gebeurt er als de gemeente morgen nee zegt tegen het vrijwillig crediteurenakkoord?” heb geantwoord dat Vitesse zich dan gaat beraden over de next steps, vond meneer Van Gelder het nodig dit te interpreteren zoals hij heeft gedaan.
Daarnaast staat het bericht van zijn hand vol feitelijke onjuistheden. Zo wordt een bedrag van 11,3 miljoen schuld aan de gemeente genoemd, terwijl Vitesse een geldlening van 6,5 miljoen heeft uitstaan bij de gemeente. De circa 30 miljoen die volgens Van Gelder uitgegeven is om ‘Vitesse te redden’ klopt ook niet, want hij vergeet hierbij voor het gemak dat het ook om reddingsactie voor stadion Gelredome ging. Bovendien heeft Vitesse jarenlang verliezen geleden. Verliezen die in verscheidene seizoenen zijn kwijtgescholden door particulieren en bedrijven. Pas sinds het seizoen 06/07 is de club in staat zonder kwijtscheldingen een positief netto resultaat te halen.

De quotes die mij in hetzelfde bericht worden toegeschreven, komen ook al niet uit mijn mond. Wanneer er nieuws te melden zou zijn geweest dan zouden jullie, na het personeel en de stakeholders van de club, de eerste zijn geweest aan wie ik dit nieuws zou hebben verteld. Ik sta openheid en transparantie voor. In de eerste plaats naar onze achterban, en daarnaast ook in onze relatie met de media. Niet voor niets publiceren wij al enige jaren de jaarcijfers en het jaarverslag van het bestuur. Echter, in het proces dat nu gaande is, is het niet in het belang van de club en betrokkenen om openheid van zaken te geven zolang niet alle beslissingen zijn genomen. Het moment dat dit wel kan is dichtbij. Ik verwacht jullie op z’n vroegst morgen verder te kunnen informeren over de stand van zaken met betrekking tot het vrijwillige crediteurenakkoord, de beslissing van de gemeente (en de consequenties die een ja/nee met zich mee brengen) en over de volgende stappen die wij zullen nemen in het traject van de schuldensanering. Bij belangrijke ontwikkelingen met betrekking tot de schuldsanering zal ik zorgen voor een informatie/forumavond, waarbij ik persoonlijk een en ander zal verduidelijken en antwoord zal geven op jullie vragen.”

Gr. Paul van der Kraan
pi_56388035
Ow, ik zie het al... Helemaal niks aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')