abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 23:50:05 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56399815
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:20 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Vriend, ik kan er helaas voor jou niets aan veranderen dat de gemeente nou eenmaal meer lusten (profijt) dan lasten heeft gehad van Vitesse. En ik heb al helemaal geen zin in de discussie dat voetbal alleen geld kost, door b.v die miljoen politie-uren kosten. Voetbal levert, zoals eerder gezegd, netto ook heel wat op.

Politie-uren hebben niks met dit topic te maken, als je op voetbal in zijn algemeenheid wil bashen zoek je maar een ander topic
Heb het alleen over Vitesse.
En nee. Netto kost het een stad veel meer dan dat het opleverd.

1 supporter geeft ¤100 uit. Daar staat minimaal ¤110 aan schade/kosten tegenover voor de lokale overheid.

Dat Vitesse een relatieve top club is zal ik grif toegeven. Ondanks dat voetbal totaal mijn ding niet is vind ik het leuk om te zien hoe een kleine club toch zoveel kan bereiken. Dat een vereniging geld krijgt maakt mij niet zoveel uit. Dat een vereniging een uitkeringstrekker wordt wél.

Leningen zijn voor mij ok. Zolang het terug betaald kan worden. Anders zijn het natuurlijk geen leningen.

Dat een bedrijf zomaar even een x aantal miljoen geeft is hun eigen zaak. Daar zit geen belasting geld achter (misschien later via terug gave, maar dat is regering technisch en niet lokaal).

En Vitesse kan het Gelredome nu eenmaal niet gebruiken als onderpand. Het is niet van hun.
pi_56400252
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:50 schreef TheThirdMark het volgende:

1 supporter geeft ¤100 uit. Daar staat minimaal ¤110 aan schade/kosten tegenover voor de lokale overheid.
Kan je die bewering staven met een bron?
pi_56400338
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:45 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Forza Vites '08.

vitesse 08 bestaat dus al .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 02:21:54 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401737
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:05 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

De rente ook

Waarom blijven mensen praten alsof dat geld van de gemeente een gift is?
omdat ze nu willen dat het een gift wordt Nuon deed een mooie gift. etc. etc.

Wat vooral mij tegenstaat is de scheefgroei in steun, de ene club vangt van meerdere kanten ondersteuning en dandere kunnen het zelf oplossen.

Dan kan het een lening zijn met rente. Maar geen andere partij wilde die lening verschaffen omdat het waarschijnlijk nooit terugbetaald zou worden (wat blijkt) en dus is het overheidssteun. Er gebeurt iets wat niet in de markt zou gebeuren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 02:23:32 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56401743
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:02 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die voetbal wedstrijden hebben meer dan een miljoen politie uren gekost. Dan de rest van de overlast nog niet meegerekend. Voetbal kost alleen maar geld, dat is bekend. Maar om het dan meteen lusten ipv lasten te gaan noemen.
voor Nijmegen is uitgerekend dat er meer geld binnenkomt dan dat er aan politie urten uitgaat
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56403794
quote:
Vitesse moet vrezen voor faillissement

De Gelderlander 30-01-08

Voetbalclub Vitesse hangt faillissement boven het hoofd als er niet snel een oplos­sing komt voor de torenhoge schuld (27 miljoen euro). De li­quiditeitspositie is dramatisch; Vitesse kan de rente aan de ge­meente niet betalen. Uit een rap­port van adviseursbureau UNO, in bezit van deze krant, blijkt dat Vitesse failliet gaat als de club de schuldsaneringsoperatie niet voor elkaar krijgt.

Vervolg
Vitesse balanceert op de rand, gemeente Arnhem stelt besluit uit
Meeste schuldeisers gaan akkoord met financiële aderlating.

Vitesse moet de schul­denlast (27 miljoen euro) binnen enkele maanden terugbrengen tot beheersbare proporties, anders heeft de club geen toekomst. Dat staat in een uitgebreid informatie­memorandum, opgesteld op ver­zoek van Vitesse door UNO be­drijfsadviseurs BV.

Algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse erkende gister­middag dat de club eind volgende maand de financiële problemen al ‘gaat voelen’. Hij wilde niet voor­uitlopen op een faillissement, zo­als gesteld in het rapport van UNO. Dat bedrijf leidde eerder gro­te saneringsoperaties bij profclubs. Vitesse is al weken bezig met een schuldsaneringsoperatie die de club in één klap gezond moet ma­ken. Aan alle schuldeisers (ruim 60) is gevraagd af te zien van de vordering en genoegen te nemen met een percentage. Op drie na is dat gelukt. Vitesse is nog in over­leg met de gemeente, met 7,8 mil­joen euro een van de grootste schuldeisers. Ook met Gelredome, huurbaas van Vitesse, is nog geen akkoord is bereikt.

Vitesse hoopt die laatste drie over de streep te trekken om tot een ‘vriendelijke’ sanering te komen. De gemeente zou gisteren aange­ven of ‘Arnhem’ bereid is de vor­dering op te geven, maar zegt meer tijd nodig te hebben. „Het zou geweldig zijn als we er samen met de gemeente uitkwamen”, al­dus algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse.
Ook zonder de drie niet meewer­kende schuldeisers zet Vitesse de saneringsoperatie door. Omdat 95 procent van de schuldeisers bereid is mee te werken voor meer dan de helft (een vereiste) van het be­drag, kan Vitesse een dwangsane­ring aanvragen. Daartoe moet de club naar de rechtbank om sur­seance van betaling aan te vragen. Als de rechter de argumenten van de club billijk acht, kunnen de te­genstribbelende schuldeisers wor­den gedwongen mee te werken.

Voor de financiering van het plan is 7 miljoen euro nodig. Van der Kraan zegt dat een aanzienlijk deel van het bedrag al is toegezegd.
Het ontstaan van de problemen is terug te voeren op een grote schuld uit het verleden. Daarnaast blijven de commerciële inkomsten achter. Van der Kraan: „Er is te veel energie naar de sanering ge­gaan. Als dit achter de rug is pak­ken we het commerciële traject aan.”
Dit ziet er toch al wat rooskleuriger uit. 95 % van de crediteuren heeft zich al achter het crediteurenakkoord geschaard. Dat geeft Vitesse iig een goede kans mocht 't voor de rechter komen.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:15:59 #160
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56404111
quote:

Daadwerkelijk cijfers van? Ik geloof er namelijk niks van. En daarnaast, kijk ook eens naar de andere lusten die de gemeente heeft verkregen dankzij Vitesse. Concerten bijvoorbeeld. Netto heeft het Arnhem dus heel veel opgeleverd, dankzij Vitesse, dat zorgde voor Gelredome.

Kijk dus niet alleen puur wat het voetbal heeft opgeleverd, maar ook de concerten etc.
quote:
Dat Vitesse een relatieve top club is zal ik grif toegeven. Ondanks dat voetbal totaal mijn ding niet is vind ik het leuk om te zien hoe een kleine club toch zoveel kan bereiken. Dat een vereniging geld krijgt maakt mij niet zoveel uit. Dat een vereniging een uitkeringstrekker wordt wél.

Leningen zijn voor mij ok. Zolang het terug betaald kan worden. Anders zijn het natuurlijk geen leningen.
Jij weet ook van de woekerrente die de gemeente Vitesse heeft opgelegd? Toch belangrijk, want daardoor wordt de lening echt niet betaalbaar. En een club die tegen een muur staat is makkelijk een grote rente op te leggen. Vies spelletje.
quote:
En Vitesse kan het Gelredome nu eenmaal niet gebruiken als onderpand. Het is niet van hun.
Zeg ik ook nergens. Arnhem heeft alleen dankzij Vitesse Gelredome gekregen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LosMillonarios op 30-01-2008 10:26:20 ]
Bridge over troubled water
pi_56404162
Tja, en als de rechter de argumenten van VItesse niet billijk acht gaat de boel op de fles en krijgt niemand geld. Dus dat zal inderdaad wel goed komen.
pi_56404176
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:55 schreef JH87 het volgende:

[..]

Dit ziet er toch al wat rooskleuriger uit. 95 % van de crediteuren heeft zich al achter het crediteurenakkoord geschaard. Dat geeft Vitesse iig een goede kans mocht 't voor de rechter komen.
Ik vind het niet zo rooskleurig hoor. Ook in het AD staat er een artikel over, en daar is de toon ook dat wanneer de gemeente nee zegt, Vitesse failliet is.
pi_56404194
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo rooskleurig hoor. Ook in het AD staat er een artikel over, en daar is de toon ook dat wanneer de gemeente nee zegt, Vitesse failliet is.
Nee, als de gemeente nee zegt, gaat Vitesse in surseance van betaling en dwingt het via de rechter alsnog dit saneringsplan af.
pi_56404211
In het AD staat dat de gemeente ook nog deze week beslist. Je kan in 1x raden wanneer de besliissing valt. 31 januari einde transfer periode 1 feb de beslissing. Hoe toepasselijk!
pi_56404241
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:21 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee, als de gemeente nee zegt, gaat Vitesse in surseance van betaling en dwingt het via de rechter alsnog dit saneringsplan af.
Aah, ok.
pi_56404317
De gemeente zegt toch geen nee. Arnhem heeft geen ballen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_56404323
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef LosMillonarios het volgende:

Jij weet ook van de woekerrente die de gemeente Vitesse heeft opgelegd? Toch belangrijk, want daardoor wordt de lening echt niet betaalbaar. En een club die tegen een muur staat is makkelijk een grote rente op te leggen. Vies spelletje.
[..]
Las ik niet ergens dat het 9% was?
Dat kan ik toch echt geen woekerrente noemen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:30:10 #168
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56404331
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:15 schreef LosMillonarios het volgende:
"Woekerrente"

Als het echt een woekerrente was geweest, dan had Vitesse het geld vast tegen een lagere rente kunnen lenen bij ABN, de Postbank of Dirk Scheringa, denk je ook niet? Feit is dat de lening zó riskant was, dat ze deze slechts nog bij de gemeente konden krijgen. En ja, de hoogte van de rente wordt grotendeels bepaald door het risico.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:33:32 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56404403
quote:

[..]

Alsof de rechter zo'n akkoord altijd homologeert... Sterker nog, als het akkoord inhoudt dat Vitesse uiteindelijk op een significant positief saldo uitkomt, dan mág de rechter het niet eens homologeren. Bij een dwangakkoord wordt Vitesse dus sowieso stevig uitgekleed.
pi_56404431
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

"Woekerrente"

Als het echt een woekerrente was geweest, dan had Vitesse het geld vast tegen een lagere rente kunnen lenen bij ABN, de Postbank of Dirk Scheringa, denk je ook niet? Feit is dat de lening zó riskant was, dat ze deze slechts nog bij de gemeente konden krijgen. En ja, de hoogte van de rente wordt grotendeels bepaald door het risico.
Inderdaad. En dat het risico heel hoog is blijkt nu meer dan ooit
pi_56404509
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Alsof de rechter zo'n akkoord altijd homologeert... Sterker nog, als het akkoord inhoudt dat Vitesse uiteindelijk op een significant positief saldo uitkomt, dan mág de rechter het niet eens homologeren. Bij een dwangakkoord wordt Vitesse dus sowieso stevig uitgekleed.
Ik ken de inhoud van het saneringsplan niet, maar ik was er niet vanuit gegaan dat Vitesse daarmee ineens een positief saldo heeft hoor.
pi_56404582
Het gaat er meer om dat het grootste gedeelte van die schuld weg is. Lijkt me dat die 7 miljoen waarmee ze het crediteurenakkoord financieren, ook terug moet worden betaald.
pi_56404668
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik ken de inhoud van het saneringsplan niet, maar ik was er niet vanuit gegaan dat Vitesse daarmee ineens een positief saldo heeft hoor.
Als je ziet dat we de laatste twee jaar net quite hebben gespeeld en als je weet dat meer dan 1/15 van de begrotingen aan aflossingen besteed wordt, dan kan je het voordeel uitrekenenen en kan je op je vingers zowat na tellen dat dat een veel gezondere situatie is om een bedrijf te laten groeien en te runnen.
pi_56404679
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef MaxPower het volgende:
Tja, en als de rechter de argumenten van VItesse niet billijk acht gaat de boel op de fles en krijgt niemand geld. Dus dat zal inderdaad wel goed komen.
Dat denk ik. Hoe lang is het al niet geleden dat er in Nederland een club failliet is gegaan. FC Wageningen ergens begin jaren-90.
pi_56404920
vandaar dat het zo belangrijk is dat zoveel credituren akkoord gaan. als meer dan 90% van je credituren inzien dat het noodzakelijk is en mee willen werken. Waarom zou de rechter al deze kennis van al die bedrijven negeren?
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:29:47 #176
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_56407008
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente ooit akkoord gegaan is met die lening...Vitesse kan het nooit terugbetalen.

Lekker volk, beetje her en der geld lenen en dan eisen dat ze de schuldeisers van het bedrag afzien.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:37:20 #177
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56407179
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Tiemie het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente ooit akkoord gegaan is met die lening...Vitesse kan het nooit terugbetalen.

Lekker volk, beetje her en der geld lenen en dan eisen dat ze de schuldeisers van het bedrag afzien.
En Afab geldservice als (ex?) sponsor
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:28 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409089
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef MaxPower het volgende:
mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:10:44 #179
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56409094
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef Pool het volgende:

[..]

"Woekerrente"

Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.

Ik ben absoluut niet thuis in de economische wereld, maar ik weet wel dat er een kans is dat de gemeente straks naar hun geld kan fluiten, of nog een klein bedrag kunnen terugkrijgen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:13:49 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409155
quote:

[..]

alsof elke surseance eindigt in een doorstart
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:23 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409194
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
vandaar dat het zo belangrijk is dat zoveel credituren akkoord gaan. als meer dan 90% van je credituren inzien dat het noodzakelijk is en mee willen werken. Waarom zou de rechter al deze kennis van al die bedrijven negeren?
90% in aantal maar geen 90% in euro's voor een kleine crediteur is het makkelijker in te stemmen dan voor partijen die miljoenen tegoed hebben. Dat het Gelredome ook nog niet in heeft gestemd lijkt me ook niet echt fijn. Zijn toch een aantal belangrijke partijen.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:15:34 #182
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56409200
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:47 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Dat denk ik. Hoe lang is het al niet geleden dat er in Nederland een club failliet is gegaan. FC Wageningen ergens begin jaren-90.
1992.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:17:35 #183
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56409261
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

alsof elke surseance eindigt in een doorstart
Bij FC Wageningen wou men na het faillissement ook een doorstart maken, is niet eens van de grond gekomen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 14:17:40 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56409263
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef LosMillonarios het volgende:

[..]

Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.

Ik ben absoluut niet thuis in de economische wereld, maar ik weet wel dat er een kans is dat de gemeente straks naar hun geld kan fluiten, of nog een klein bedrag kunnen terugkrijgen.
verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.

Ik heb ook een beetje het gevoel dat die lening van destijds er is gekomen omdat er iets moest gaan gebeuren en schenking van een som geld konden ze niet maken en hiermee konden ze de boel nog een paar jaar overeind houden. Misschien hadden ze gehoopt dat Theo Jansen inmiddels voor 10 miljoen verkocht zou zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:23:09 #185
147028 LosMillonarios
Marco Di Marchi_0_
pi_56409392
quote:
verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.
Volgens het FIFA-regelement zijn toch alle spelers transfervrij na een faillisement (als dat er al komt)?
quote:
Ik heb ook een beetje het gevoel dat die lening van destijds er is gekomen omdat er iets moest gaan gebeuren en schenking van een som geld konden ze niet maken en hiermee konden ze de boel nog een paar jaar overeind houden. Misschien hadden ze gehoopt dat Theo Jansen inmiddels voor 10 miljoen verkocht zou zijn
Had gekund inderdaad Erg toekomstgericht was het reddingsplan in ieder geval niet
pi_56413369
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijn
Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 17:26:45 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56413406
-dubbel-
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 17:26:56 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56413410
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:23 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.
ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56413557
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelen
Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 januari 2008 @ 18:05:51 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56414141
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:35 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.
spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld op de balans hoor.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:09:47 #191
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56415415
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
pi_56417050
Klopt. Was ik niet van op de hoogte. Echter, bij faillissement geloof ik er niets van dat een rechter het toestaat dat een voetballer door een curator aan de hoogste bieder verkocht kan worden. Vrij verkeer van werknemers is vermoedelijk belangrijker. Is hier eigenlijk jurisprudentie van?
pi_56428009
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef MaxPower het volgende:
de ambtenaren zullen nu wel weer bij moeders de vrouw zitten, dus wat is er besloten?
Vrijdagmorgen gaan ze pas vergaderen.

Hopelijk dat de gemeente dan eens inziet wat het Gelredome en Vitesse voor de stad betekend , ze kunnen wel geld pompen in onnodige projecten maar vitesse ho maar.

En hopelijk houdt die vent van de SP vrijdag eens zen bek dicht.
pi_56428094
Gerrie?
pi_56428116
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
Is dat zo? Lijkt me zeer sterk.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:34:09 #196
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_56428208
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is natuurlijk wel apart, maar hoe denk je dat de aandelen van Ajax genoteerd zijn? Voornamelijk door hun eigen spelers.
pi_56428729
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Het klopt echt, heb hier thuis toevallig nog wat literatuur over liggen, nog even nagekeken gisteravond.
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:09:23 #198
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_56428981
Kan een voetbalclub wel failliet? ik bedoel puur financieel gezien natuurlijk wel. Maar we hebben zo veel voorbeelden gezien: MVV, Fortuna, Eindhoven, Vitesse jaren terug. Ik ken de afzonderlijke situaties niet maar toch is geen enkele van die clubs uit het betaald voetbal gezet / een divisie terug. Ik kan het met gewoon niet voorstellen dat daadwerkelijk het doek valt voor Vitesse, dat zou toch jammer zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_56428984
Nou bijzonder dan. Zou niet graag schuldeiser van Vitesse zijn
pi_56429057
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:09 schreef Zero2Nine het volgende:
Kan een voetbalclub wel failliet? ik bedoel puur financieel gezien natuurlijk wel. Maar we hebben zo veel voorbeelden gezien: MVV, Fortuna, Eindhoven, Vitesse jaren terug. Ik ken de afzonderlijke situaties niet maar toch is geen enkele van die clubs uit het betaald voetbal gezet / een divisie terug. Ik kan het met gewoon niet voorstellen dat daadwerkelijk het doek valt voor Vitesse, dat zou toch jammer zijn.
Het gebeurt niet vaak inderdaad maar het kan wel. FC Wageningen is al meermaals genoemd als recent voorbeeld. Het is wel zo dat er een enorme rek in voetbalclubs zit zie FC Utrecht, FC Twente en nog wat andere clubs.
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:55:13 #201
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56431303
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Het klopt echt, heb hier thuis toevallig nog wat literatuur over liggen, nog even nagekeken gisteravond.
Maar het feit dat spelers op de balans staan zegt nog niet veel over de werkelijke liquidatieopbrengst bij faillissement. In faillissement worden ze gewoon gezien als werknemers. De waarde daarvan voor de boedel wordt bepaald door de waarde van de contractuele rechten die de club heeft jegens de werknemers. De curator heeft eigenlijk twee keuzes bij faillissement t.o.v. spelers:

-Ontslaan (kan makkelijker in faillissement dan normaal), maar dan is ook de transferwaarde weg
-In dienst houden, maar dan moet ook het salaris maandelijks doorbetaald worden. Het is dan zelfs waarschijnlijk dat spelers kunnen eisen dat ze onder hun contract uit komen, wanneer ze niet het recht houden om nog wekelijks een wedstrijd te spelen.

Dus de balanswaarde van spelers zal niet even hoog blijven in faillissement.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 13:49:18 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56432753
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

dat krijg je als je fan van PSV bent dan moet je je in discussies kunnen redden als het over de enorme verliezenv an jaren terug gaat dus ik ken de jaarverslagen van PSV redelijk goed
DeLuna vindt me dik ;(
pi_56433150
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar het feit dat spelers op de balans staan zegt nog niet veel over de werkelijke liquidatieopbrengst bij faillissement. In faillissement worden ze gewoon gezien als werknemers. De waarde daarvan voor de boedel wordt bepaald door de waarde van de contractuele rechten die de club heeft jegens de werknemers. De curator heeft eigenlijk twee keuzes bij faillissement t.o.v. spelers:

-Ontslaan (kan makkelijker in faillissement dan normaal), maar dan is ook de transferwaarde weg
-In dienst houden, maar dan moet ook het salaris maandelijks doorbetaald worden. Het is dan zelfs waarschijnlijk dat spelers kunnen eisen dat ze onder hun contract uit komen, wanneer ze niet het recht houden om nog wekelijks een wedstrijd te spelen.

Dus de balanswaarde van spelers zal niet even hoog blijven in faillissement.
Nouja, ik heb er gisteravond dus inderdaad even een wetenschappelijk artikel over nagekeken, en daar werd beweerd dat een speler bij faillissement 6 dagen heeft om een verzoek tot ontbinding van zijn contract in te dienen, en dan is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 14:54:11 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56434382
en natuurlijk zou iedere speler dat doen.
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')