En Afab geldservice als (ex?) sponsorquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:29 schreef Tiemie het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente ooit akkoord gegaan is met die lening...Vitesse kan het nooit terugbetalen.
Lekker volk, beetje her en der geld lenen en dan eisen dat ze de schuldeisers van het bedrag afzien.![]()
mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijnquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef MaxPower het volgende:
Tja, en als de rechter de argumenten van VItesse niet billijk acht gaat de boel op de fles en krijgt niemand geld. Dus dat zal inderdaad wel goed komen.
Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:30 schreef Pool het volgende:
[..]
"Woekerrente"![]()
Als het echt een woekerrente was geweest, dan had Vitesse het geld vast tegen een lagere rente kunnen lenen bij ABN, de Postbank of Dirk Scheringa, denk je ook niet? Feit is dat de lening zó riskant was, dat ze deze slechts nog bij de gemeente konden krijgen. En ja, de hoogte van de rente wordt grotendeels bepaald door het risico.
alsof elke surseance eindigt in een doorstartquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee, als de gemeente nee zegt, gaat Vitesse in surseance van betaling en dwingt het via de rechter alsnog dit saneringsplan af.
90% in aantal maar geen 90% in euro's voor een kleine crediteur is het makkelijker in te stemmen dan voor partijen die miljoenen tegoed hebben. Dat het Gelredome ook nog niet in heeft gestemd lijkt me ook niet echt fijn. Zijn toch een aantal belangrijke partijen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:56 schreef Positive_Thinking het volgende:
vandaar dat het zo belangrijk is dat zoveel credituren akkoord gaan. als meer dan 90% van je credituren inzien dat het noodzakelijk is en mee willen werken. Waarom zou de rechter al deze kennis van al die bedrijven negeren?
1992.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:47 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Dat denk ik. Hoe lang is het al niet geleden dat er in Nederland een club failliet is gegaan. FC Wageningen ergens begin jaren-90.
Bij FC Wageningen wou men na het faillissement ook een doorstart maken, is niet eens van de grond gekomen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alsof elke surseance eindigt in een doorstart
verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef LosMillonarios het volgende:
[..]
Ik noem het een woekerrente, omdat de gemeente wist dat Vitesse never nooit dat bedrag kon terugbetalen aan de gemeente. Dat zie je nu, en dit kost de gemeente alleen maar meer geld. De gemeente wist ook dat Vitesse alleen maar dieper in de stront zou komen te zitten met deze rente, dat een kans op volledige terugbetaling nihil was.
Ik ben absoluut niet thuis in de economische wereld, maar ik weet wel dat er een kans is dat de gemeente straks naar hun geld kan fluiten, of nog een klein bedrag kunnen terugkrijgen.
Volgens het FIFA-regelement zijn toch alle spelers transfervrij na een faillisement (als dat er al komt)?quote:verkoop van onderdelen zal uiteindelijk wel 1/3e van de schuld op kunnen brengen, dat lijkt rendabeler voor de gemeente.
Had gekund inderdaadquote:Ik heb ook een beetje het gevoel dat die lening van destijds er is gekomen omdat er iets moest gaan gebeuren en schenking van een som geld konden ze niet maken en hiermee konden ze de boel nog een paar jaar overeind houden. Misschien hadden ze gehoopt dat Theo Jansen inmiddels voor 10 miljoen verkocht zou zijn
Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah, verkoop van de boedel levert anders waarschijnlijk aardig wat op. De spelersgroep zal bij elkaar meer dan 10 miljoen waard zijn
ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelenquote:Op woensdag 30 januari 2008 17:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Een werknemer behoort niet tot de boedel, dat zou ff lekker worden.
Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze staan anders wel op de balans, in het voetbal zijn de spelers de productiemiddelen
spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld op de balans hoor.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe wil je dat doen dan? Wie bepaalt de waarde? Dat kan morgen weer compleet anders zijn.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld op de balans hoor.
Vrijdagmorgen gaan ze pas vergaderen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef MaxPower het volgende:
de ambtenaren zullen nu wel weer bij moeders de vrouw zitten, dus wat is er besloten?
Is dat zo? Lijkt me zeer sterk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:05 schreef rubbereend het volgende:
spelers staan tegen aankoopprijs+tekengeld op de balans hoor.
Nee hoor. Het is natuurlijk wel apart, maar hoe denk je dat de aandelen van Ajax genoteerd zijn? Voornamelijk door hun eigen spelers.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt me zeer sterk.
Het klopt echt, heb hier thuis toevallig nog wat literatuur over liggen, nog even nagekeken gisteravond.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is dat zo? Lijkt me zeer sterk.
Het gebeurt niet vaak inderdaad maar het kan wel. FC Wageningen is al meermaals genoemd als recent voorbeeld. Het is wel zo dat er een enorme rek in voetbalclubs zitquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:09 schreef Zero2Nine het volgende:
Kan een voetbalclub wel failliet? ik bedoel puur financieel gezien natuurlijk wel. Maar we hebben zo veel voorbeelden gezien: MVV, Fortuna, Eindhoven, Vitesse jaren terug. Ik ken de afzonderlijke situaties niet maar toch is geen enkele van die clubs uit het betaald voetbal gezet / een divisie terug. Ik kan het met gewoon niet voorstellen dat daadwerkelijk het doek valt voor Vitesse, dat zou toch jammer zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |