abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56343305
Iedereen heeft het wel eens: momenten van onzekerheid.
Ik heb het alleen heel vaak, te vaak naar mijn zin en het belemmert me.
Het uit zich in ziekelijke jaloezie, een negatief zelfbeeld en daardoor het negatieve er uit pikken in plaats van het positieve.
Meestal zeg ik dan dingen die niet verstandig zijn en als ik wil dat mensen dichterbij komen jaag ik ze daar door juist weg.

Het erge is: ik weet het. Ik weet het allemaal. Ik ben niet de knapste maar ook niet de lelijkste en de dikste op de wereld. Ik ben best ok, maar die onzekerheid maakt me zo aan het twijvelen, ik voel me dan zo onrustig, het is haast paniekerig te noemen.

En ik wil er vanaf: het belemmert me en het maakt mijn leven minder leuk.

Maar hoe? Ik ga sowieso een afspraak maken met een psychologe, maar ik wil graag zoveel mogelijk tips.

Het zit er al zo lang in en het is moeilijk uit die negatieve gedachten te komen.
Voorbeeld: als ik een meisje leuk vind denk ik: ze kan wel knapper krijgen, ze zal wel een ander tegenkomen . En elke keer als ze met een jongen staat te praten gaan de alarmbellen af. Nou, da's niet handig. Voor mij is het niet handig en voor haar is het verrekte irritant.

En tuurlijk, er zijn mensen die zijn lelijker en dikker dan ik en die hebben ook relaties. Dus daarom zeg ik: ik moet er vanaf. Mijn gevoel moet mijn verstand gaan geloven wat dat betreft.

Maar ik weet niet hoe...:

Zijn hier mensen die het herkennen? Die het hebben of gehad hebben en hoe kwam je er uit?
pi_56343340
Psycholoog? Wat een onzin.

Ga in de horeca werken. Begin in de afwaskeuken, werk je op naar bediening / bar. Ben je zo van je verlegenheid / onzekerheid af.
pi_56343343
Hoe oud ben je?

Edit, 1976 zie ik.

Tsja, als je jonger was had ik je wel tips kunnen geven als:
"groei je wel overheen ( wat mijns inziens ook zo is)" etc
  zondag 27 januari 2008 @ 17:08:42 #4
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_56343404
Edit: nee

[ Bericht 69% gewijzigd door Inekris op 27-01-2008 17:46:12 ]
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 27 januari 2008 @ 17:10:28 #5
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_56343435
Afvallen helpt ook veel.
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_56343466
Als je zo paniekerig wordt probeer dan voor jezelf eens op te schrijven welke gedachten je zo paniekerig maken. Probeer dit op het moment zelf te doen. Dus dingen als "Ze komt vast een ander tegen". "Ze kan veel knapper krijgen" zijn al hele goeie voorbeelden. Probeer dan voor jezelf na te gaan hoe realistisch dit en probeer hier ook kritisch in te zijn. Is het waarschijnlijk dat ze direct achter een ander aanloopt als iemand zogenaamd "knapper" is? Waarom kan jij niet die "andere" zijn die ze tegenkomt? En als je bijvoorbeeld al contact met iemand hebt kan je ook vragen stellen als "Zal ze überhaupt met me praten als ze me niet leuk vindt?" bijvoorbeeld. Meestal zal eruit komen dat het allemaal niet zo erg is als je denkt dat het is en met dat idee kan je al rustiger worden.
pi_56343579
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef NilesCrane het volgende:
Als je zo paniekerig wordt probeer dan voor jezelf eens op te schrijven welke gedachten je zo paniekerig maken. Probeer dit op het moment zelf te doen. Dus dingen als "Ze komt vast een ander tegen". "Ze kan veel knapper krijgen" zijn al hele goeie voorbeelden. Probeer dan voor jezelf na te gaan hoe realistisch dit en probeer hier ook kritisch in te zijn. Is het waarschijnlijk dat ze direct achter een ander aanloopt als iemand zogenaamd "knapper" is? Waarom kan jij niet die "andere" zijn die ze tegenkomt? En als je bijvoorbeeld al contact met iemand hebt kan je ook vragen stellen als "Zal ze überhaupt met me praten als ze me niet leuk vindt?" bijvoorbeeld. Meestal zal eruit komen dat het allemaal niet zo erg is als je denkt dat het is en met dat idee kan je al rustiger worden.
Daarbij, misschien een domme tip, maar zet een spiegel in je kamer. (zo'n lange waar je
jezelf helemaal in kunt bewonderen.) dat helpt echt hoor
  zondag 27 januari 2008 @ 17:18:14 #8
71115 Rnej
I walk the line
pi_56343582
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:10 schreef r4uz het volgende:
Afvallen helpt ook veel.
idd

fitnessabootje halen en gewoon een paar uur per week aan een crosstrainer hengsten

klinkt stom en eenvoudig enzeau maar t helpt wel.. sowieso is sporten goed voor je mentale gezondheid
  zondag 27 januari 2008 @ 17:18:26 #9
25310 Chup
wat ik doe? ik ontdek
pi_56343584
Vergeet gewoon niet dat je maar een keer leeft. Wat heb je te verliezen? Zodra je het een keer zomaar probeert en het gaat mis dan zul je zien dat het allemaal reuze meevalt.
mijn wereld is jouw wereld
  zondag 27 januari 2008 @ 17:24:43 #10
187468 meej
G'day mate!
pi_56343697
gewoon overal schijt aan hebben! En dan gewoon op mensen afstappen of dingen doen. Ik was ook onzeker over mezelf (nog steeds wel wat) Maar echt t help. Oefen vooral als je op vakantie bent ofzo daar kennen mensen je toch niet of zie je ze maar 1x.
Surfing ain't just a sport, it's a way of life!
The world is like a book, those who don't travel read one page...
  zondag 27 januari 2008 @ 17:30:12 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56343806
Afvallen, trainen, met leuke vrienden stappen, dronken worden, je laten adviseren door vrouwen, minder fokken, daten, beseffen dat kleren de man maken, beetje onverschillig zijn, etc..

Succes.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_56343989
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Kogando het volgende:
Afvallen, trainen, met leuke vrienden stappen, dronken worden, je laten adviseren door vrouwen, minder fokken, daten, beseffen dat kleren de man maken, beetje onverschillig zijn, etc..

Succes.
Ik sluit me hier voor een groot deel bij aan, behalve het dronken worden.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:44:35 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56344068
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:40 schreef kortsluiting87 het volgende:
Ik sluit me hier voor een groot deel bij aan, behalve het dronken worden.
Mietje.. haha. Maar ik zou er ook niet mee beginnen nee.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:47:16 #14
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56344105
je bent in de 30 en nog onzeker? Duidelijk psycholoog
  zondag 27 januari 2008 @ 17:48:01 #15
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_56344113
Heb je dit alleen met meisjes/vrouwen, of ook op werk of zo?
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_56344141
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:44 schreef Kogando het volgende:

[..]

Mietje.. haha. Maar ik zou er ook niet mee beginnen nee.
Ik weet niet hoe oud je bent en ik heb geen zin om te kijken, maar ik ben ook vaak genoeg dronken geweest en drink ook nu nog.

In mijn ogen is nuchter zijn heftiger dan dronkenschap en ookal ben je eerder geneigd bepaalde remmingen achterwege te laten wanneer je drinkt denk ik niet dat het daadwerkelijk bij kan dragen aan het verbeteren van de persoonlijkheid in situaties waarvan ik denk dat de TS steviger in zijn schoenen wil staan.
pi_56344315
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:48 schreef Inekris het volgende:
Heb je dit alleen met meisjes/vrouwen, of ook op werk of zo?
Altijd. Als er een ervarenen chauffeur bij mij in de vrachtwagen zit word ik ook onzeker en dat heeft dan zijn weerslag op mijn rijstijl. Terwijl ik , als ik alleen rijd best goed rijd, ik heb iig nog geen schade of ongeluk veroorzaakt.

Als ik er echt goed in ben is het anders. Dan ga ik er ook helemaal in op. Bij mijn vorige werk reed ik voor een milieulaboratorium en ik wist alles en de kick was dat de planning mij dan dingen ging vragen.

Net als bijvoorbeeld als ik moet zingen, ik weet dat ik het kan dus dat is enorm kicken als ik op een podium sta (of bijvoorbeeld met een karaoke-meet)

Dat zijn twee dingen waar ik juist enorm zeker van ben.
pi_56344753
Een psycholoog kan een heel positief effect hebben op jou 'probleem'
pi_56344849
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:47 schreef Curri het volgende:
Wat een onzin. En jij denkt dat mensen vanaf hun 30e/35e ineens niet meer onzeker zijn?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 27 januari 2008 @ 18:41:26 #20
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56345164
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:49 schreef kortsluiting87 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent en ik heb geen zin om te kijken, maar ik ben ook vaak genoeg dronken geweest en drink ook nu nog.

In mijn ogen is nuchter zijn heftiger dan dronkenschap en ookal ben je eerder geneigd bepaalde remmingen achterwege te laten wanneer je drinkt denk ik niet dat het daadwerkelijk bij kan dragen aan het verbeteren van de persoonlijkheid in situaties waarvan ik denk dat de TS steviger in zijn schoenen wil staan.
Rustig maar, ik geef je toch gedeeltelijk gelijk en zeg dat de TS er niet mee moet beginnen als nummer 1 van de tips. Dus eerst die andere dingen, en als je dat voor mekaar hebt willen een paar biertjes best helpen.

En zeker los je er niet echt problemen mee op, maar stel dat je door dat net ietsje vrijere gevoel toch op een meisje afstapt, net iets makkelijker praat en haar zo versiert.. dan ben je daarna in één klap gelijk een stuk zekerder. Omdat het gelukt is een meisje te versieren. Dus ik denk dat het best kan helpen.
pi_56345219
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:41 schreef Kogando het volgende:

[..]

Rustig maar, ik geef je toch gedeeltelijk gelijk en zeg dat de TS er niet mee moet beginnen als nummer 1 van de tips. Dus eerst die andere dingen, en als je dat voor mekaar hebt willen een paar biertjes best helpen.

En zeker los je er niet echt problemen mee op, maar stel dat je door dat net ietsje vrijere gevoel toch op een meisje afstapt, net iets makkelijker praat en haar zo versiert.. dan ben je daarna in één klap gelijk een stuk zekerder. Omdat het gelukt is een meisje te versieren. Dus ik denk dat het best kan helpen.
Nee, dan moet ik echt belachelijk veel gedronken hebben en geloof me, dan ben ik zo dronken dat ik vloeibaar Nederlands spreek en dat is niet echt aantrekkelijk. Bovendien sta ik dan niet helemaal meer stabiel op mijn pootjes.
pi_56345346
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Kogando het volgende:

Succes.
Afvallen en trainen heb ik gedaan maar dat had geen effect, mijn leuke vrienden zijn allemaal gesetteld en vinden derhalve dat ze niks meer in de kroeg te zoeken hebben, dronken worden vind ik geen goed idee,
Onverschillig zijn? Was ik dat maar.
Wat voor advies van vrouwen?
Ik weet dat kjleren de man maken en daar probeer ik op te letten
Minder FOK!ken en gaan daten? Ik zou niet weten waarom ik minder zou moeten FOK!ken en met wie ik zou moeten daten.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:24 schreef meej het volgende:
gewoon overal schijt aan hebben! En dan gewoon op mensen afstappen of dingen doen. Ik was ook onzeker over mezelf (nog steeds wel wat) Maar echt t help. Oefen vooral als je op vakantie bent ofzo daar kennen mensen je toch niet of zie je ze maar 1x.
Ja, en dat lukt me dus niet. Ik klap dicht en al dat negatieve spookt door mijn kop. (Ik heb toch niks boeiend te vertellen, waarom zouden ze met mij praten)
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef Oksel het volgende:
Psycholoog? Wat een onzin.

Ga in de horeca werken. Begin in de afwaskeuken, werk je op naar bediening / bar. Ben je zo van je verlegenheid / onzekerheid af.
Ja, goed plan. In de horeca werken, op je 31e, terwijl je chauffeur bent.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef NilesCrane het volgende:
Dit vind ik dan wel weer een goede tip.
  zondag 27 januari 2008 @ 19:15:37 #23
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_56345856
tequilia..

goor.. maar werkt :p
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
  zondag 27 januari 2008 @ 19:20:37 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56345949
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:50 schreef RealZeus het volgende:Afvallen en trainen heb ik gedaan maar dat had geen effect, mijn leuke vrienden zijn allemaal gesetteld en vinden derhalve dat ze niks meer in de kroeg te zoeken hebben, dronken worden vind ik geen goed idee,
Dan maak je toch nieuwe vrienden? Er zijn genoeg sites zoals www.couchsurfing.com waar allemaal onbekenden met elkaar op stap gaan enzo.. wie niet waagt..
quote:
Onverschillig zijn? Was ik dat maar.
Het is idd geen knopje wat je om kunt zetten, maar haal wat vaker je schouders op. Denk wat vaker; lekker belangrijk wat hij of zij van me vindt. Jij bent de man! Wat ik zelf ook wel eens denk; wat is nou het ergste dat er kan gebeuren?
quote:
Wat voor advies van vrouwen?
Bijvoorbeeld over je uiterlijk. Je kent vast wel meisjes met smaak, bijvoorbeeld een nichtje of iemand anders waar je het aan kunt vragen zonder suf over te komen. Als zij zegt; je kan je haar beter zo doen, of die en die broek staat beter. Enfin, je snapt wat ik bedoel.
quote:
Ik weet dat kjleren de man maken en daar probeer ik op te letten
Het valt me op dat ouder wordende, wat minder zekere mensen vaak voor nette kleding gaan. Niks mis mee op je werk, maar als je over zelfvertrouwen praat is het een andere zaak. Je zal merken dat als je wat stoerdere kleding draagt, je jezelf ook stoerder zal voelen. Zeker tijdens uitgaan, als je ook een beetje op wil vallen. En dan bedoel ik geen Nike Air Max, maar gewoon merken als G-Star. (niet dat een merk alles zegt, maar om aan te geven wat ik met 'stoer' bedoel)
quote:
Minder FOK!ken en gaan daten? Ik zou niet weten waarom ik minder zou moeten FOK!ken en met wie ik zou moeten daten.
Pfff, schrijf jezelf gewoon in op www.relatieplanet.nl ofzo. Leuk toch. En date ook met vrouwen die je eigenlijk iets beneden je peil vindt. Zij zullen je namelijk wel aandacht geven, waardoor jij je beter en zelfverzekerder gaat voelen. En daarmee kun je dan weer grotere en engere dingen aanpakken.

En dat minder fokken moet je niet zo letterlijk nemen, ik bedoel het meer als bewustwording dat je van fokken opzich niet veel zelfverzekerder zal worden.. en je komt er ook weinig leuke meisjes tegen.
pi_56346453
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:20 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dan maak je toch nieuwe vrienden? Er zijn genoeg sites zoals www.couchsurfing.com waar allemaal onbekenden met elkaar op stap gaan enzo.. wie niet waagt..
Daar ben ik dus niet zo goed in.
quote:
[..]

Het is idd geen knopje wat je om kunt zetten, maar haal wat vaker je schouders op. Denk wat vaker; lekker belangrijk wat hij of zij van me vindt. Jij bent de man! Wat ik zelf ook wel eens denk; wat is nou het ergste dat er kan gebeuren?
Dat gebeurt me ook wel eens. Als ik bij een band ga kijken die ik leuk vind heb ik er ook schijt aan. Dan sta ik rustig alleen op de dansvloer. Alleen ik moet het vaker hebben.
quote:
[..]

Bijvoorbeeld over je uiterlijk. Je kent vast wel meisjes met smaak, bijvoorbeeld een nichtje of iemand anders waar je het aan kunt vragen zonder suf over te komen. Als zij zegt; je kan je haar beter zo doen, of die en die broek staat beter. Enfin, je snapt wat ik bedoel.
Nee, die gaan allemaal mee. "Wat veranderen? Hoezo, je ziet er toch leuk uit."
quote:
[..]

Het valt me op dat ouder wordende, wat minder zekere mensen vaak voor nette kleding gaan. Niks mis mee op je werk, maar als je over zelfvertrouwen praat is het een andere zaak. Je zal merken dat als je wat stoerdere kleding draagt, je jezelf ook stoerder zal voelen. Zeker tijdens uitgaan, als je ook een beetje op wil vallen. En dan bedoel ik geen Nike Air Max, maar gewoon merken als G-Star. (niet dat een merk alles zegt, maar om aan te geven wat ik met 'stoer' bedoel)
Dat probeer ik ook wel, alleen kan ik niet alles hebben.Ik probeer me wel zo te kleden dat ik niet al te dik lijk. In strakke kleding zul je mij niet zien.
quote:
[..]

Pfff, schrijf jezelf gewoon in op www.relatieplanet.nl ofzo. Leuk toch. En date ook met vrouwen die je eigenlijk iets beneden je peil vindt. Zij zullen je namelijk wel aandacht geven, waardoor jij je beter en zelfverzekerder gaat voelen. En daarmee kun je dan weer grotere en engere dingen aanpakken.
En dat kan ik dus ook niet. Ten eerste is er altijd wat met die types van een datingsite. (een vriend van mij heeft er zijn vriendin en ex weg) en hebben ze allemaal de jeukzin:een dag niet gelachen is een dag niet geleefd in hun profiel. Ten tweede moet ik gevoel bij iemand hebben en als ik iemand leuk vind zoals nu dan kan ik niet met anderen daten. Dat voelt tegennatuurlijk en raar en dat andere meisje kan toch niet tegen de leuke op. Dat is ook lastig, als ik iemand leuk vind ga ik er ook voor de volle 300% voor en als ik een relatie heb is dat een hele mooie eigenschap maar nu dus niet.
quote:
En dat minder fokken moet je niet zo letterlijk nemen, ik bedoel het meer als bewustwording dat je van fokken opzich niet veel zelfverzekerder zal worden.. en je komt er ook weinig leuke meisjes tegen.
Ja en nee. Ik ga ook naar FOK!meets en daar ontmoet je wel mensen. En hier op FOK! zitten wel degelijk leuke meisjes.
[sub]En eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat FOK! toch wel een onderdeel van mijn sociaal leven is geworden, van mijn "vrienden" hoef ik immers weinig te verwachten.[/sub[
  zondag 27 januari 2008 @ 19:59:33 #26
71115 Rnej
I walk the line
pi_56346838
als ik dit zo allemaal lees praat je jezelf allerlei dingen aan....

nooit geschoten is altijd mis...

bovendien, de grote drempel in daten is vooral dat anderen merken dat je onzeker bent.... hoe een kerel eruit ziet boeit voor genoeg vrouwen niet hoor ... (anders zou ik ook heul erg eenzaam zijn )

en trainen geen effect? . .dan train je gewoon niet hard genoeg... je moet t wel echt willen, anders niet miepen en ermee leven
pi_56347021
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Daar ben ik dus niet zo goed in.
[..]

Dat gebeurt me ook wel eens. Als ik bij een band ga kijken die ik leuk vind heb ik er ook schijt aan. Dan sta ik rustig alleen op de dansvloer. Alleen ik moet het vaker hebben.
[..]

Nee, die gaan allemaal mee. "Wat veranderen? Hoezo, je ziet er toch leuk uit."
[..]

Dat probeer ik ook wel, alleen kan ik niet alles hebben.Ik probeer me wel zo te kleden dat ik niet al te dik lijk. In strakke kleding zul je mij niet zien.
[..]

En dat kan ik dus ook niet. Ten eerste is er altijd wat met die types van een datingsite. (een vriend van mij heeft er zijn vriendin en ex weg) en hebben ze allemaal de jeukzin:een dag niet gelachen is een dag niet geleefd in hun profiel. Ten tweede moet ik gevoel bij iemand hebben en als ik iemand leuk vind zoals nu dan kan ik niet met anderen daten. Dat voelt tegennatuurlijk en raar en dat andere meisje kan toch niet tegen de leuke op. Dat is ook lastig, als ik iemand leuk vind ga ik er ook voor de volle 300% voor en als ik een relatie heb is dat een hele mooie eigenschap maar nu dus niet.
[..]

Ja en nee. Ik ga ook naar FOK!meets en daar ontmoet je wel mensen. En hier op FOK! zitten wel degelijk leuke meisjes.
[sub]En eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat FOK! toch wel een onderdeel van mijn sociaal leven is geworden, van mijn "vrienden" hoef ik immers weinig te verwachten.[/sub[
Het spijt me maar dit zijn eigenlijk allemaal smoesjes om maar niets te hoeven veranderen

Inderdaad ga lekker trainen, dan voel je je vanzelf beter over jezelf en kan je wel die kleding aan

En date met meerdere ookal voelt het niet goed, en op datingsites kan je genoeg leuk vinden als dat irl niet lukt

[ Bericht 0% gewijzigd door Miss_S op 27-01-2008 20:37:08 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 20:26:03 #28
71115 Rnej
I walk the line
pi_56347450
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het spijt me maar dit zijn eigenlijk allemaal smoesjes om maar niets te hoeven veranderen

Inderdaad ga lekker trainen, dan voel je je vanzelf beter over jezelf en kan je wel die kleding aan

En dat met meerdere ookal voelt het niet goed, en op datingsites kan je genoeg leuk vinden als dat irl niet lukt
  zondag 27 januari 2008 @ 20:28:44 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_56347509
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Het uit zich in ziekelijke jaloezie, een negatief zelfbeeld en daardoor het negatieve er uit pikken in plaats van het positieve.
Als je denkt dat het de neurotische kant op gaat met je onzekerheid moet je hele manier van denken eens onder de loep nemen. En daar kan een professioneel je beter bij helpen dan de gemiddelde fok nerd. Zoek dus niet hier voor hulp, ga naar die psych en schrijf liever je bevindingen hier zodat jij iemand anders kan helpen... Moeite doen

succes.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_56348432
Een slecht zelfbeeld komt niet voort uit onzekerheid maar andersom, ga aan jezelf beeld werken, word blij met jezelf en word bewust en trots van je goeie kanten
  zondag 27 januari 2008 @ 21:34:43 #31
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56349045
Wat freuder zegt
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56349144
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:10 schreef Freuder het volgende:
Een slecht zelfbeeld komt niet voort uit onzekerheid maar andersom, ga aan jezelf beeld werken, word blij met jezelf en word bewust en trots van je goeie kanten
Hoe?

Ik weet ook wel een paar goede dingen: ik kan goed zingen, mijn ogen zijn helderblauw en kunnen als ik me goed voel echt stralen (de welbekende pretlichtjes).

Ik weet niet hoe ik me van mezelf moet overtuigen.
pi_56349352
Ik vraag me altijd af op wat voor soort vrouwen jij je pijlen richt?
pi_56349451
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:46 schreef Xennia het volgende:
Ik vraag me altijd af op wat voor soort vrouwen jij je pijlen richt?
Hoe bedoel je?

Ik richt niet, ik kom wat tegen en dat is leuk of niet.

Maar daar gaat het ook niet om. Ik moet een beetje beter zelfbeeld krijgen , daar gaat het om.
pi_56349722
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Ik richt niet, ik kom wat tegen en dat is leuk of niet.

Maar daar gaat het ook niet om. Ik moet een beetje beter zelfbeeld krijgen , daar gaat het om.
Ik bedoel dus dat wanneer jij interesse hebt in vrouwen die vele malen aantrekkelijker zijn dan jij, de kans groot is dat je een blauwtje loopt en je nog onzekerder wordt.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:10:46 #36
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_56350145
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En date met meerdere ookal voelt het niet goed, en op datingsites kan je genoeg leuk vinden als dat irl niet lukt
I beg to differ, op datingsites hebben meisjes zoveel aanbod dat het moeilijk is voor een normale man een date te krijgen, laat staan als je onzeker bent. En als je dan ook nog eens je uiterlijk niet mee hebt, dan ben je gewoon kansloos

Maar ok, dat is doemdenken. Dat is dus eigenlijk fout nr. 1 en ik maak hem zelf op dit moment. Gewoon jezelf zijn, of eigenlijk.... het beste zijn van jezelf, of jezelf 20x uitvergroot..... geen idee hoe ik het moet omschrijven, maar iemand anders kent het wellicht.... welnu, DAT helpt! In mijn geval ga ik dan spelerig/plagerig gedrag vertonen en ben ik wel mezelf maar anders dan als ik 'normaal' mezelf ben, waarin ik soms te flauw ben en soms te serieus.

Dus Zeus, wat echt helpt is jezelf zijn, maar dan zo goed als je kan zijn. Hoe je dat doet? Geen goed antwoord, het is me tot nu toe 1x gelukt en ik ben hard op weg om het nog een keer te proberen, maar ik heb wat tegenslag momenteel...... Mijn tip is gewoon weinig zorgen maken, leuke dingen doen, en proberen om met erg veel meisjes in contact te komen.
pi_56350215
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:10 schreef GambitRS het volgende:

[..]

I beg to differ, op datingsites hebben meisjes zoveel aanbod dat het moeilijk is voor een normale man een date te krijgen, laat staan als je onzeker bent. En als je dan ook nog eens je uiterlijk niet mee hebt, dan ben je gewoon kansloos
En dat is in het echte leven niet zo?
pi_56350280
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat wanneer jij interesse hebt in vrouwen die vele malen aantrekkelijker zijn dan jij, de kans groot is dat je een blauwtje loopt en je nog onzekerder wordt.
Dat ligt er aan, wat voor uitstraling ze heeft. Kijk, er zijn ook zat mooie vrouwen die dusdanig arrogant kijken dat ik er niks aan vind.
En er zijn van allerlei types de revue gepasseerd, van dik tot dun , van blond tot donker.

Maar goed, als mijn zelfbeeld niet goed is is dat natuurlijk niet aantrekkelijk, zeker als ik daar zo onzeker van word dat ik elke keer helemaal naar word als er ook maar een iets knappere kerel in haar buurt komt.

Dat schiet natuurlijk niet echt op en de pest is: ik weet verstandelijk gezien ook prima dat het nergens op slaat.
De meeste vrouwen die ik ken zijn hartstikke gek met mij en ze voelen zich ook op hun gemak bij me.

Maar op de een of andere manier overruled mijn onzekere gevoel mijn verstand volkomen op dat soort momenten dat het fout zou kunnen gaan. En dat moet er uit.

Het zou mijn leven leuker maken en mijn uitstraling een stuk beter en mooier maken.
pi_56350845
30 Jaar en je praat nog steeds over meisjes, volgens mij kun je beter naar vrouwen gaan kijken
BlaBlaBla
pi_56351044
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En dat is in het echte leven niet zo?
Ja, absoluut.

Mijn slechte zelfbeeld heeft daar ook mee te maken.
Ik was altijd het broertje, dat idee. Toppunt was het meisje dat zei:"Ik wilde dat mijn vriend zo was als jij."

Maar goed, dat heb ik wel afgeleerd, als ze goede vrienden willen zijn , niet met mij. Alles of niets, en niets er tussen in.
pi_56351110
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef Soldier2000 het volgende:
30 Jaar en je praat nog steeds over meisjes, volgens mij kun je beter naar vrouwen gaan kijken
Vrouwen/meisjes whatever.
pi_56351182
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:47 schreef Curri het volgende:
Want 30-plussers voelen zich nooit eens onzeker?
pi_56351268
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]
Toppunt was het meisje dat zei:"Ik wilde dat mijn vriend zo was als jij."
Dat is toch alleen maar mooi.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:52:01 #44
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_56351344
Oxazepam slikken en masturberen.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_56351347
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, absoluut.

Mijn slechte zelfbeeld heeft daar ook mee te maken.
Ik was altijd het broertje, dat idee. Toppunt was het meisje dat zei:"Ik wilde dat mijn vriend zo was als jij."

Maar goed, dat heb ik wel afgeleerd, als ze goede vrienden willen zijn , niet met mij. Alles of niets, en niets er tussen in.
Ken je het boekje masterfllirt toevallig?
pi_56351678
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef Soldier2000 het volgende:
Vrouwen van 30 zijn ook meisjes
pi_56353901
Ik herken echt precies wat je zegt. Ik weet dat ik geen hobbit ben, ik weet dat ik niet de domste ben, en toch voel ik me altijd lelijk, dom, slechter dan de anderen.

En ik wil eigenlijk ook wel weten hoe ik er van af moet komen.

Ik heb overig al wel langere tijd een vriend, maar soms kan ik het me nog steeds niet voorstellen dat ie echt voor mij gaat enzo .
pi_56354566
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:49 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat is toch alleen maar mooi.
Vind je? Ik vond er niks moois aan, ik dacht op dat moment alleen:"Wat doe je dan nog bij hem?"

Uiteraard weer te schijterig om dat te zeggen.
  maandag 28 januari 2008 @ 08:59:11 #49
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_56355749
quote:
(...)
Zijn hier mensen die het herkennen? Die het hebben of gehad hebben en hoe kwam je er uit?
* MrManiak checkt zich in.

Een hele goede tip om jezelf meer te respecteren en te waarderen is het volgen van theaterlessen. Je kan je expressief uiten en sommige theatergroepen hebben na een periode ook en vorostelling die ze op de planken zetten.
Ikzelf zit ook in een theatergroep (derde jaar alweer) en het is een heerlijke uitlaatklep voor emoties en gevoelens. Try it .
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  maandag 28 januari 2008 @ 09:20:51 #50
201655 Audifan
What else...
pi_56356007
quote:
Meestal zeg ik dan dingen die niet verstandig zijn en als ik wil dat mensen dichterbij komen jaag ik ze daar door juist weg.

Het erge is: ik weet het. Ik weet het allemaal. Ik ben niet de knapste maar ook niet de lelijkste en de dikste op de wereld. Ik ben best ok, maar die onzekerheid maakt me zo aan het twijvelen, ik voel me dan zo onrustig, het is haast paniekerig te noemen.

En ik wil er vanaf: het belemmert me en het maakt mijn leven minder leuk.
Wees gerust.. je bent zeker niet de enige die hier veel last van heeft!
Op dit moment probeer ik in mijn hoofd momenten te verzamelen waarin ik erg onzeker en juist totaal niet onzeker was.

Meestal is er bij mij wel een duidelijke aanleiding voor mijn onzekerheid te vinden.
B.v. vanmorgen nog bij de kapper. "Goedemorgen "Audifan" hoe is het?" Bam.. en meteen een rooie kop!
Waarom??
Toen ik in de auto zat, was ik al steeds in mn spiegel aan het kijken. Ik had aardige wallen (kort geslapen), niet geschoren en mijn haar zat dus totaal niet.
Als ik dan zo'n kapperszaak binnenkom en iedereen kijkt je aan.... damn..
Natuurlijk moet ik gewoon denken.. "fuck it.." maar dat lukt nog niet vaak genoeg.

Ander voorbeeld...
Zaterdag in de discotheek... voelde ik mij gewoon top. Ik weet van mijzelf dat ik leuk dans... nieuwe kleding aan.. etc... voelde mij gewoon top. Op dit soort momenten klim ik ook zo op een podium etc...
Totdat er een leuk meisje naast mij ging dansen.. toen sloeg ik eigenlijk meteen dicht.
Omdat dan alles door mijn hoofd spookt... "Shit.. wat een leuk meisje!" "Wat moet ik zeggen..." "Ik wil haar wel zoenen... dan heb ik alleen nog nooit gedaan.. zal ze vast wel merken..."

Op dat soort momenten ga ik mij dat juist extreem anders gedragen, dan zoals als ik zelf ben. En vervolgens krijg ik van vriendinnen van haar te horen, dat ik zo vreselijk arrogant ben.

Van dit soort momenten probeer ik wat te leren.. maar erg snel maak ik geen vooruitgang.
Ik ben overigens 22.
pi_56356863
Het is uiteindelijk een kwestie van perspectief. Je moet anders leren denken. Tussen je oren zit het niet goed en daar moet wat aan gedaan worden. Dat begint in de eerste plaats met je zelfbeeld. Zeg elke dag tegen jezelf dat je een geweldige gozer bent. Geef een positieve draai aan negatieve ervaringen. Zie fouten als een leerzame ervaring.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:03:44 #52
14827 Kogando
Modelprutser
pi_56361657
Volgens mij verwacht je teveel van ons, je omgeving en een eventuele psycholoog. Uiteindelijk ben jij degene die het roer om moet gooien. En als je de tips niet ter harte neemt, trainen geen optie vindt, geen datesites wil proberen, etc.. dan houdt het op.

Misschien ben je niet onzeker, maar gewoon te gemakzuchtig.. no offense. Je moet er wel wat voor doen.
pi_56362673
Vraag aan die psychologe waar je heengaat om een RET-therapie. Je OP barst van zelfgecreëerde overtuigingen die je compleet op het verkeerde pad helpen. De theorie achter de RET-therapie is dat je gevoelens mee 'instemmen' met je overtuigingen, waardoor je dus je overtuiging dient te veranderen om zo ook dat gevoel te veranderen. En natuurlijk moet je zoveel mogelijk positieve ('rationele') overtuigingen hebben.

Het klinkt bijna arrogant, maar als ik met dames praat weet ik gewoon dat ik een verdomd goede kerel voor ze ben en dat ik er zeker niet verkeerd uitzie. Je psyche is net als je lichaam: het heeft beweging, oefening en gezonde toevoer nodig om in goede staat te blijven. Het is zo makkelijk om van jezelf te denken "Och jeetje, wat ben ik toch een loser. Kijk die andere mannen; allemaal een strak lichaam, lul van 25 centimeter en geld als water. Tijd om naar huis te gaan en droevige muziek te luisteren. Boehoe. ". Tsja, geen wonder dat het niet werkt. Het is veel makkelijker om negatieve dan positieve dingen over jezelf te denken. En grappig genoeg hebben wij mensen de neiging om een grotere waarde te hechten aan juist die negatieve dingen.

Kijk eens naar Brad Pitt in Fight Club. Heerlijk voorbeeld zoals het, naar mijn mening, moet. Relaxed, praat in hele, duidelijke zinnen, ontzettend sterke mindset en geweldige lichaamstaal.

De grootste bron van onzekerheid is imo een te grote waarde hechten aan datgene wat de ander over je denkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 14:58:53 ]
pi_56362907
het klinkt alsof het je vooral om de meisjes/vrouwen gaat. Hoe zit het met je ervaring daarin?
pi_56362986
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:03 schreef Kogando het volgende:
Volgens mij verwacht je teveel van ons, je omgeving en een eventuele psycholoog. Uiteindelijk ben jij degene die het roer om moet gooien. En als je de tips niet ter harte neemt, trainen geen optie vindt, geen datesites wil proberen, etc.. dan houdt het op.

Misschien ben je niet onzeker, maar gewoon te gemakzuchtig.. no offense. Je moet er wel wat voor doen.
Het is ook tijdgebrek. Ik werk 's nachts en ook nog eens 75 km hier vandaan dus die reistijd komt er ook nog bij.

En zoals ik al zei: ik krijg mezelf niet overtuigd van het feit dat ik best ok ben.
pi_56363011
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:20 schreef Audifan het volgende:

[..]

Wees gerust.. je bent zeker niet de enige die hier veel last van heeft!
Op dit moment probeer ik in mijn hoofd momenten te verzamelen waarin ik erg onzeker en juist totaal niet onzeker was.

Van dit soort momenten probeer ik wat te leren.. maar erg snel maak ik geen vooruitgang.
Ik ben overigens 22.
Ik heb het bij de kapper of in de winkel juist weer niet. Dat is het domme.

Maar inderdaad, op dat soort momenten ben je zo niet jezelf en daar verpest je dan zoveel mee.
pi_56363045
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:53 schreef Friek_ het volgende:
Vraag aan die psychologe waar je heengaat om een RET-therapie. Je OP barst van zelfgecreëerde overtuigingen die je compleet op het verkeerde pad helpen. De theorie achter de RET-therapie is dat je gevoelens mee 'instemmen' met je overtuigingen, waardoor je dus je overtuiging dient te veranderen om zo ook dat gevoel te veranderen. En natuurlijk moet je zoveel mogelijk positieve ('rationele') overtuigingen hebben.

De grootste bron van onzekerheid is imo een te grote waarde hechten aan datgene wat de ander over je denkt.
Dat zal ik idd eens vragen.

En dat laatste is zo waar. Ik haal mezelf dan van alles in de kop.
pi_56363180
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:06 schreef Viper88 het volgende:
het klinkt alsof het je vooral om de meisjes/vrouwen gaat. Hoe zit het met je ervaring daarin?
Oh, dat is heel simpel.

Ze vonden me allemaal erg aardig en ze wilden ook graag goede vrienden met me worden maar meer dan dat zat er niet in.
Ik was dan hun type niet en dan zag je waar ze mee aan kwamen en dan wist je gelijk waarom.

En eerder was ik dan zo dom om ook daadwerkelijk goede vrienden te worden. Ik had de domme gedachte:"Als ik maar genoeg voor ze doe komt het vanzelf goed."
Met als gevolg dat alle problemen met hem bij mij kwamen, maar ook de verhalen die je helemaal niet wil horen. Hoe goed hij in bed was, hoe vaak ze door hem klaar kwam.

En elke keer als ik iemand leuk vind spookt dat door mijn hoofd en maakt het me stapelgek en strontjaloers.
Elke man is in mijn ogen een bedreiging en continu spookt door mijn hoofd dat ze me best aardig vindt maar niet meer dan dat.
En ik ben bang om op mijn bek te gaan, ik wil het ook niet meer. Ik had gedacht dat het minder pijnlijk zou worden als ik ouder zou zijn, maar het tegendeel is waar.

Kortom, het is nog nooit goed gegaan en dat maakt het ook niet beter. En als ik zo door ga gaat het deze keer ook niet goed en dat wil ik voorkomen want deze is wel heel leuk.
  maandag 28 januari 2008 @ 15:29:00 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56363324
Besef je eens dat het leven veel meer is dan alleen maar daten en leuk gevonden worden. Bovendien kiest iedereen zijn eigen geluk, en zie ik jou hier alleen maar je 'verkeerde' keuzes verdedigen. Als je echt zo gruwelt van jezelf, waarom spring je dan niet voor een trein om er een einde aan te maken? Maar nee, dat doe je ook weer niet. Kennelijk is er toch een stukje in jou, dat nog in jezelf gelooft. Probeer dat stukje eens de overhand te geven in je leven, en ga gewoon eens genieten van de dingen die je doet. Zorg ervoor dat je jezelf wél leuk gaat vinden, want niemand vindt zo'n negatieve, wandelende klaagbaak leuk hoor! Zeker niet als 'ie ook zijn uiterlijk niet heel erg mee heeft. Mensen die niet per definitie aan 'het schoonheidsideaal' voldoen (zoals jij en ik), moeten het ergens anders vandaan halen.
Mens, jij vindt het niet eens leuk om met jezelf te zijn. Waarom zou iemand anders het dan leuk vinden met jou te zijn? .
KuikenGuppy
pi_56363415
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Oh, dat is heel simpel.

Ze vonden me allemaal erg aardig en ze wilden ook graag goede vrienden met me worden maar meer dan dat zat er niet in.
Ik was dan hun type niet en dan zag je waar ze mee aan kwamen en dan wist je gelijk waarom.

En eerder was ik dan zo dom om ook daadwerkelijk goede vrienden te worden. Ik had de domme gedachte:"Als ik maar genoeg voor ze doe komt het vanzelf goed."
Met als gevolg dat alle problemen met hem bij mij kwamen, maar ook de verhalen die je helemaal niet wil horen. Hoe goed hij in bed was, hoe vaak ze door hem klaar kwam.

En elke keer als ik iemand leuk vind spookt dat door mijn hoofd en maakt het me stapelgek en strontjaloers.
Elke man is in mijn ogen een bedreiging en continu spookt door mijn hoofd dat ze me best aardig vindt maar niet meer dan dat.
En ik ben bang om op mijn bek te gaan, ik wil het ook niet meer. Ik had gedacht dat het minder pijnlijk zou worden als ik ouder zou zijn, maar het tegendeel is waar.

Kortom, het is nog nooit goed gegaan en dat maakt het ook niet beter. En als ik zo door ga gaat het deze keer ook niet goed en dat wil ik voorkomen want deze is wel heel leuk.
Wat ik nu ga zeggen is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. En het komt van een broekie van 19.

Maar neem eens 1 week. Je bent nu al heel wat jaren bezig met je zoektocht, dus wat is 1 week nou. Neem 1 week en laat alles gaan. Laat alle druk gaan, alle zorgen, alle ideeen dat je een vrouw MOET vinden. Probeer die ene week te accepteren dat je nooit een vriendin zult vinden, dus je druk maken heeft ook geen zin meer. Probeer te accepteren dat je bent wie je bent, je het uiterlijk hebt dat je hebt, en LEEF die ene week. Zeg alle dingen die je eigenlijk wil zeggen maar nooit durft, maak dat oogcontact dat met dat leuke meisje tegenover je in de tram wat je nooit durfde, loop over straat alsof je geen druk meer voelt.

Want als ik je foto's zie in je fotoboek ben je echt niet onaantrekkelijk. Je bent geen model, maar je lijkt me een leuke spontane vent. Of in andere woorden gezegd, je bent ZEKER niet te lelijk voor een relatie. Het enige dat je onaantrekkelijk maakt is je houding in posts aangaande vrouwen, het straalt wanhoop uit, en dat maakt je lelijk en totaal onaantrekkelijk voor vrouwen.

Neem eens 1 week waarin je probeert alles los te laten, en kijk hoe dat gaat. Het enige wat je nodig hebt is 1 doorbaak. Dat geeft je al wat meer zelfverzekerheid, waarna je verder kan bouwen. Good luck!
  maandag 28 januari 2008 @ 16:05:44 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56363982
Vraagje. Waarom ga je niet iets doen met zingen? Je zegt dat je dat leuk vindt en er goed in bent... kom op, zoek een band, wordt zanger! Het scheelt vaak al enorm veel als je een leuke hobby hebt, je kunt er een beetje zelfvertrouwen uit putten, misschien kan je tzt wel wat gaan optreden, en misschien ontmoet je andere leuke mensen (iig je bandleden) .
KuikenGuppy
pi_56364186
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef Burdie het volgende:
kom op, zoek een band, wordt zanger!
En vergeet niet gedesinteresseerd te kijken wanneer ze de bandfoto maken!
pi_56364687
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Waarom ga je niet iets doen met zingen? Je zegt dat je dat leuk vindt en er goed in bent... kom op, zoek een band, wordt zanger! Het scheelt vaak al enorm veel als je een leuke hobby hebt, je kunt er een beetje zelfvertrouwen uit putten, misschien kan je tzt wel wat gaan optreden, en misschien ontmoet je andere leuke mensen (iig je bandleden) .
Als ik niet s'avonds werkte had ik dat allang gedaan. Of dan was ik bij een popkoor gegaan of zo.

Maar dat is ook het punt, ik werk 's avonds, en er zijn weinig bands die op zaterdag repeteren.
pi_56364708
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:29 schreef Burdie het volgende:
Besef je eens dat het leven veel meer is dan alleen maar daten en leuk gevonden worden. Bovendien kiest iedereen zijn eigen geluk, en zie ik jou hier alleen maar je 'verkeerde' keuzes verdedigen. Als je echt zo gruwelt van jezelf, waarom spring je dan niet voor een trein om er een einde aan te maken? Maar nee, dat doe je ook weer niet. Kennelijk is er toch een stukje in jou, dat nog in jezelf gelooft. Probeer dat stukje eens de overhand te geven in je leven, en ga gewoon eens genieten van de dingen die je doet. Zorg ervoor dat je jezelf wél leuk gaat vinden, want niemand vindt zo'n negatieve, wandelende klaagbaak leuk hoor! Zeker niet als 'ie ook zijn uiterlijk niet heel erg mee heeft. Mensen die niet per definitie aan 'het schoonheidsideaal' voldoen (zoals jij en ik), moeten het ergens anders vandaan halen.
Mens, jij vindt het niet eens leuk om met jezelf te zijn. Waarom zou iemand anders het dan leuk vinden met jou te zijn? .
En dat is nou net het probleem. Hoe overtuig ik mezelf van mezelf als ik het nog niet geloof?
pi_56364814
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:34 schreef Viper88 het volgende:

[..]

Wat ik nu ga zeggen is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. En het komt van een broekie van 19.

Maar neem eens 1 week. Je bent nu al heel wat jaren bezig met je zoektocht, dus wat is 1 week nou. Neem 1 week en laat alles gaan. Laat alle druk gaan, alle zorgen, alle ideeen dat je een vrouw MOET vinden. Probeer die ene week te accepteren dat je nooit een vriendin zult vinden, dus je druk maken heeft ook geen zin meer. Probeer te accepteren dat je bent wie je bent, je het uiterlijk hebt dat je hebt, en LEEF die ene week. Zeg alle dingen die je eigenlijk wil zeggen maar nooit durft, maak dat oogcontact dat met dat leuke meisje tegenover je in de tram wat je nooit durfde, loop over straat alsof je geen druk meer voelt.
Die periode's heb ik ook gehad. De zomer van 1999, voorjaar 2006, ik voelde me lekker, lekker op stap met vrienden en ik had voor mijn gevoel geen vrouw nodig. Maar het wordt toch moeilijker als je vrienden verdwijnen.
quote:
Want als ik je foto's zie in je fotoboek ben je echt niet onaantrekkelijk. Je bent geen model, maar je lijkt me een leuke spontane vent. Of in andere woorden gezegd, je bent ZEKER niet te lelijk voor een relatie. Het enige dat je onaantrekkelijk maakt is je houding in posts aangaande vrouwen, het straalt wanhoop uit, en dat maakt je lelijk en totaal onaantrekkelijk voor vrouwen.
En dat eerste, daar twijfel ik vaak aan.En dat laatste weet ik, maar het is ontzettend moeilijk om mezelf daarvan te overtuigen.Maar goed, nog een week doorbijten en dan mag ik naar de psychologe.
quote:
Neem eens 1 week waarin je probeert alles los te laten, en kijk hoe dat gaat. Het enige wat je nodig hebt is 1 doorbaak. Dat geeft je al wat meer zelfverzekerheid, waarna je verder kan bouwen. Good luck!
Ik zal kijken of het me lukt, maar ik en dingen loslaten? Da's voor mij heel moeilijk.
  maandag 28 januari 2008 @ 16:51:57 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56365037
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als ik niet s'avonds werkte had ik dat allang gedaan. Of dan was ik bij een popkoor gegaan of zo.

Maar dat is ook het punt, ik werk 's avonds, en er zijn weinig bands die op zaterdag repeteren.
Oh? De studio's waar ik met mijn band oefen, zijn elke zaterdag bomvol afgehuurd hoor. Start anders je eigen band? Je moet wel wat moeite doen he . Ik krijg van jou altijd het idee dat je het niet wilt. Ik lees hier ook alleen maar 'nee, nee, nee'. Kan niet, mag niet, wil niet, lukt niet. Verander je instelling eens, misschien dat dan voor één keertje wél iets lukt of meezit .
KuikenGuppy
  maandag 28 januari 2008 @ 16:53:31 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56365070
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En dat is nou net het probleem. Hoe overtuig ik mezelf van mezelf als ik het nog niet geloof?
Misschien omdat je geen andere keus hebt?
Het is ófwel voor de trein springen omdat je zo'n gigantische kneus bent dat je niet met jezelf kunt leven, danwel inzien dat je kennelijk niet de kneus bent waar je jezelf zo graag voor houdt, en ervoor gáán.
Jij zit echt gevangen in je eigen vooroordelen en in je eigen slachtofferrol.
KuikenGuppy
pi_56365428
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:44 schreef RealZeus het volgende:

En dat eerste, daar twijfel ik vaak aan.En dat laatste weet ik, maar het is ontzettend moeilijk om mezelf daarvan te overtuigen.Maar goed, nog een week doorbijten en dan mag ik naar de psychologe.
Gozer, verklaar de oorlog aan al je onzekerheden! Wat is het leven nog waard als je elke dag zo moet lijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 17:08:59 ]
pi_56386873
First of all: die psycholoog lijkt me een goed idee. Veel sporten ook, niet per se voor je lijn, maar voor je zelfvertrouwen en je gevoel van welbevinden.

Je 'er-is-niets-mis-met-mij'-verhaal doet me vermoeden dat je er zelf niet zo van overtuigd bent, eerlijkgezegd. Bovendien, er is uiterlijk inderdaad niets mis met je, maar je houding wb dating zou MIJ in ieder geval flink afschrikken!
Ik heb geen ervaring met online daten, maar ik zou je, afgaande op wat je zegt, niet aanbevelen aan vriendinnen. Je wilt véél te graag, en bent totaal niet geinteresseerd in een dame als ze niet direct verliefd op je wordt?

Dat lijkt mij buitengewoon beklemmend, voor de dames in kwestie. Brrr. Eerlijkgezegd, ik zou een smoes bedenken om me halverwege een date te kunnen excuseren, als een man zich zo gedraagt. En dat staat he-le-maal los van of je al dan niet aantrekkelijk bent.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:18:20 #70
204510 HappyDoos
jep jep jahoo
pi_56387097
Wat maakt het voor jou dat je jaloers zou kunnen worden op een ander?
Wat maakt voor jou het verschil dat je niet kan accepteren wie je zelf bent? weet je wel wie je zelf bent?
Waar haal je voldoending uit? doe je dit vaak? voed je je zelf daar mee?

Als kind maken we een plaatje van de ideale volwassen vrouw. De rest van ons leven doen we pogingen om aan dit zelfgecreëerde beeld te voldoen. Uiteraard tot het moment dat je je realiseert dat dit beeld een illusie is.
Mijn ideale volwassen vrouw was een soort Superwoman: mooi (slank uiteraard), stijlvol (hip, maar ook serieus), altijd vrolijk, kon alles oplossen, deed alles met flair en een soort vanzelfsprekendheid, ontspannen, alles onder controle, slim, moedig en nog wat meer van dit soort kwalificaties. Oh ja, en vooral niet zwak. Dus nooit laten zien wat je voelt, angsten bestaan niet en onzekerheid moet je in geen geval een rol laten spelen.

Nou ja, zo'n beetje op het hoogtepunt van het waarmaken van dit beeld, viel ik om. Tijdens mijn burn-out kwam alles naar boven wat ik had onderdrukt (lees: alles wat het tegenovergestelde was van wat hierboven staat). Ik had chronische darmproblemen, zat vol angsten, was depressief en voelde me zoooo dom.

Gelukkig realiseerde ik me an een tijdje dat mijn beeld, de illusie, van de volwassen vrouw niets te maken heeft met wie ik werkelijk ben. Ik had het zelf gemaakt, maar ik WAS het niet. Langzaamaan leerde ik mezelf kennen. Niet alleen mijn kinderlijke emoties, maar ook mijn echte volwassen kant. En ik ontwikkelde mezelf in het accepteren van wat ik allemaal voelde en hoe ik daarmee om kon gaan.

Soms, heel soms, komt het plaatje nog boven. Opnieuw een hele ontdekkingstocht! Loslaten van oude overtuigingen, loslaten van vergelijkingen. En je ideale volwassen vrouwbeeld: laat haar maar gaan. Stuur haar op vakantie (levenslang), geef haar een leuke baan of zet haar met enige kracht de deur uit.

Het mooiste wat je kan zijn is jezelf!!!!
Zet m op meid! je komt er wel!!!!

Zal ik U lid maken? Hoezo? Is ie stuk dan?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:42:35 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56387701
Pst, TS is een man .
KuikenGuppy
pi_56387708
@ HappyDoos, volgens mij is TS een man

Edit: ja, dat dus.
pi_56387849
Erg herkenbaar. Ben vaak onzeker en wordt ook snel jaloers.
Ik moet er eigenlijk ook vanaf proberen te komen. Want het is best wel kut.
pi_56387961
Ik zeg tegen mezelf altijd dingen als:
- Nooit geschoten is altijd mis (of "nee heb je, ja kun je krijgen")
- Je leeft maar één keer, dus probeer dan ook alles eruit te halen en laat je niet belemmeren.
- Overal schijt aan hebben, de meeste mensen zal je waarschijnlijk toch nooit meer tegenkomen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:02:41 #75
204510 HappyDoos
jep jep jahoo
pi_56388201
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
@ HappyDoos, volgens mij is TS een man

Edit: ja, dat dus.
maakt hij er maar superman van

Sorry, had even beter moeten lezen...

[ Bericht 11% gewijzigd door HappyDoos op 29-01-2008 16:09:42 ]
Zal ik U lid maken? Hoezo? Is ie stuk dan?
pi_56388348
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef ColdFeet het volgende:
First of all: die psycholoog lijkt me een goed idee. Veel sporten ook, niet per se voor je lijn, maar voor je zelfvertrouwen en je gevoel van welbevinden.

Je 'er-is-niets-mis-met-mij'-verhaal doet me vermoeden dat je er zelf niet zo van overtuigd bent, eerlijkgezegd. Bovendien, er is uiterlijk inderdaad niets mis met je, maar je houding wb dating zou MIJ in ieder geval flink afschrikken!
Ik heb geen ervaring met online daten, maar ik zou je, afgaande op wat je zegt, niet aanbevelen aan vriendinnen. Je wilt véél te graag, en bent totaal niet geinteresseerd in een dame als ze niet direct verliefd op je wordt?

Dat lijkt mij buitengewoon beklemmend, voor de dames in kwestie. Brrr. Eerlijkgezegd, ik zou een smoes bedenken om me halverwege een date te kunnen excuseren, als een man zich zo gedraagt. En dat staat he-le-maal los van of je al dan niet aantrekkelijk bent.
Ik weet het. Ik weet dat dat afschrikt, ik weet dat ik te graag wil, maar ik krijg het er niet uit.
En ik ben best geinteresseerd in dames als ze niet gelijk verliefd op me worden, maar als ik hun leuker vind dan zij mij is het wel gauw gebeurd, al is het alleen maar om mezelf tegen die broertjes-praktijken te beschermen.

Echt, ik word er schijtziek van. Telkens als ik denk dat het leuk gaat blijkt het weer tegen te vallen.

En ik verpest dus dingen die ik niet wil verpesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealZeus op 29-01-2008 16:19:29 ]
pi_56388675
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik weet dat dat afschrikt, ik weet dat ik te graag wil, maar ik krijg het er niet uit.
En ik ben best geinteresseerd in dames als ze niet gelijk verliefd op me worden, maar als ik hun leuker vind dan zij mij is het wel gauw gebeurd, al is het alleen maar om mezelf tegen die broertjes-praktijken te beschermen.

Echt, ik word er schijtziek van. Telkens als ik denk dat het leuk gaat blijkt het weer tegen te vallen.

En ik verpest dus dingen die ik niet wil verpesten.
Word je zo snel verliefd, dan? Wat is er tegen op broertjespraktijken?

Volgens mij is een groot deel van het probleem dat je zo vreselijk graag een relatie wilt, of ligt dat aan mij?
En de volgende vraag is dan: waarom wil je zo vreselijk graag? Is het zo'n ramp als je vrijgezel bent?
pi_56388779
Sorry, ik stel wel erg veel vragen Ik probeer wat meer te begrijpen van wat er misgaat....

Afijn, ik heb in jouw optiek vast makkelijk praten, want ik heb wel een relatie, maar ik heb van mezelf geconcludeerd dat ik een relatie echt leuk vind, het heeft zeker toegevoegde waarde, maar dat ik het niet per se NODIG heb om gelukkig te zijn... Is dat bij jou wel zo?
pi_56389016
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Word je zo snel verliefd, dan? Wat is er tegen op broertjespraktijken?

Volgens mij is een groot deel van het probleem dat je zo vreselijk graag een relatie wilt, of ligt dat aan mij?
En de volgende vraag is dan: waarom wil je zo vreselijk graag? Is het zo'n ramp als je vrijgezel bent?
Dat eerste niet meer. Gelukkig niet.

Da's heel simpel. Als een vrouw je als goede vriend ziet hoor je alles. Echt alles. En als ze een leuke gozer ontmoet hoor je het ook. Als je het meisje in kwestie niet meer dan aardig vindt is er niks op tegen, ik heb een aantal goede vriendinnen en dat zijn haast zussen. Geen probleem. Maar wel als ik iemand meer dan leuk vind.

Omdat ik bijna 32 ben. Ik heb nog nooit een relatie gehad. En vrijgezel zijn hoeft geen ramp te zijn, maar als al je vrienden het niet zijn is de lol er wel af. En natuurlijk, een relatie is ook niet alles, maar daar wil ik zelf een keer achter komen.
En buiten dat: als je een heel leuk iemand tegen komt en die vindt je heel leuk, is het dan zo raar dat je daar meer voor gaat voelen? Dat je daar meer mee zou willen?

Ik krijg het al benauwd als ik weer merk dat ik iemand leuk vind. Dat onzekere gevoel. De hoop die in het begin nog maakt dat je dagdroomt over van alles en nog wat , maar die vervliegt met de tijd en het gevoel van: het zal wel weer fout lopen gaat overheersen. De angst dat ze iemand anders tegen komt, altijd dat stemmetje dat zegt:"Ach, ze kan wel beter krijgen dan jij."
En dat dat je zo onzeker maakt dat je haast paniekerig en ziekelijk jaloers reageert waardoor zij het gevoel heeft alles te moeten verantwoorden wat ze doet. En waardoor je het dus ook verpest.
En elke stap vooruit lijkt gevolgd te worden door twee stappen terug. Bij sommigen lijkt het zo makkelijk te gaan en ik heb het gevoel dat ik me dubbel en dwars moet bewijzen.

Echt, waarom kan het bij mij nou nooit leuk zijn?
pi_56389050
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
Sorry, ik stel wel erg veel vragen Ik probeer wat meer te begrijpen van wat er misgaat....

Afijn, ik heb in jouw optiek vast makkelijk praten, want ik heb wel een relatie, maar ik heb van mezelf geconcludeerd dat ik een relatie echt leuk vind, het heeft zeker toegevoegde waarde, maar dat ik het niet per se NODIG heb om gelukkig te zijn... Is dat bij jou wel zo?
Dat weet ik niet. Ik heb nog nooit een relatie gehad, ik denk wel dat het me blij zou maken maar voor hetzelfde geld blijkt dat niet zo te zijn.

Ik weet het niet.
pi_56389588
RealZeus; is DYD van David DeAngelo niks voor je?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:10 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56389660
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef RealZeus het volgende:
Waarschijnlijk omdat je gewoon niet leuk bent. En dat klinkt wellicht harder dan ik het bedoel, maar lees je eigen verhalen eens terug... alles is triest, moeilijk of mislukt en vooral: alles moet anders dan het nu gaat, want anders is immers beter. Afgaande van wat je hier op fok tentoonstelt, ben je gewoon een onzeker, wanhopig en klaagziek mannetje. Dat vindt niemand leuk, zelfs jij niet.
Als jij niet tevreden bent met jezelf, wie zal dat dan wel zijn?
KuikenGuppy
pi_56389780
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:59 schreef Beach het volgende:
RealZeus; is DYD van David DeAngelo niks voor je?
Nee, ik denk het niet.

Volgens mij moet ik mezelf eerst maar eens overtuigen van mezelf, ik denk nog steeds dat dat het grootste probleem is en dat dat maakt dat het elke keer misloopt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:09:41 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56389812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:07 schreef RealZeus het volgende:
Volgens mij moet ik mezelf eerst maar eens overtuigen van mezelf, ik denk nog steeds dat dat het grootste probleem is en dat dat maakt dat het elke keer misloopt.
Halleluja, U heeft het licht gezien .
KuikenGuppy
pi_56389831
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je gewoon niet leuk bent. En dat klinkt wellicht harder dan ik het bedoel, maar lees je eigen verhalen eens terug... alles is triest, moeilijk of mislukt en vooral: alles moet anders dan het nu gaat, want anders is immers beter. Afgaande van wat je hier op fok tentoonstelt, ben je gewoon een onzeker, wanhopig en klaagziek mannetje. Dat vindt niemand leuk, zelfs jij niet.
Als jij niet tevreden bent met jezelf, wie zal dat dan wel zijn?
Ja, daar ben ik al achter ja. Alhoewel dat in het echt best mee valt. Het ios heus niet zo dat ik volcontinu met een chagerijnige kop rond loop.
pi_56389857
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Halleluja, U heeft het licht gezien .
Nee, dat licht had ik al gezien, maar ik weet niet hoe ik het lampje aan krijg.

maw, hoe ik mij van mezelf kan overtuigen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:13:04 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56389907
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, dat licht had ik al gezien, maar ik weet niet hoe ik het lampje aan krijg.

maw, hoe ik mij van mezelf kan overtuigen.
Bedenk eens antwoorden op de volgende vragen. Wat vind je leuk aan jezelf? Wat zijn je sterke punten? Wat is er leuk aan jou als persoon? Waar ben je goed in? Wat vind je het mooiste aan jezelf?
KuikenGuppy
pi_56389962
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet.

Geloof me dat wordt echt behandeld hoor
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_56389990
Als jij je ongemakkelijk voelt als een vrouw vanalles met je deelt, kun je dat toch gewoon tegen haar zeggen?

Zijn jouw vrienden overigens echt allemaal zo vreselijk blissfully happy, en denk jij: 'dat wil ik ook', of is het meer dat je ze weinig meer ziet omdat ze vaak thuis zitten, en dat jij geen zin hebt om alleen thuis te zijn? Dat laatste klinkt een beetje uit je post door. Helemaal geen goede reden om aan een relatie te beginnen, lijkt me.

Dan nog even het oh zo ware cliché: hoe harder je zoekt en je best doet, hoe kleiner de kans dat het lukt, wat zeker opgaat voor de liefde. Zeker als je jaloers en onzeker reageert. Je moet dat patroon echt doorbreken, wil je ooit een goede relatie aan kunnen gaan.
Ik vind
quote:

wel een beetje èrg slachtofferig trouwens. Joh, je mag mij hard en zakelijk noemen, maar als je er iets aan wilt veranderen, moet je daar ZELF aan werken, en eerlijkgezegd denk ik niet dat Fok! daar de uitgelezen plaats voor is...
Met die negatieve gedachten creeer je natuurlijk een self-fullfilling prophecy.

Ik geloof zeker wel dat je het leuk zou vinden en dat het je blij zou maken, een relatie. Idealiseer het echter niet al teveel, hoor Je moet er vaak ook echt hard aan werken, en het dwingt je ook om rekening te houden met de ander op momenten dat je dat eigenlijk niet zou willen.
pi_56390107
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bedenk eens antwoorden op de volgende vragen. Wat vind je leuk aan jezelf?
In welk opzicht? Qua uiterlijk? Of qua innerlijk?
quote:
Wat zijn je sterke punten?
- mensen voelen zich bij mij snel op hun gemak
- eerlijk
- gevoelig
- als ik ergens werk ben ik er ook goed in
- bijna nooit ziek
- altijd op tijd
quote:
Wat is er leuk aan jou als persoon?
- Ik sta voor mensen klaar als ze me nodig hebben.
- Soms ben ik best grappig
quote:
Waar ben je goed in?
- zingen
- de weg vinden
- merken hoe mensen zich voelen en dat vaak goed hebben
quote:
Wat vind je het mooiste aan jezelf?
- Mijn ogen. Die zijn heel blauw en als ik me goed voel krijg ik pretlichtjes.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:24:45 #91
182728 honda1990
pi_56390177
RealZeus hou aub op met janken ga leuke dingen doen zoek iets waar je je ei in kwijt kan, dit gaat nergens over. Je praat jezelf alleen maar dingen aan, het punt waarom je geen vriendin kan krijgen is waarsch. omdat je jezelf onzekerheid aanpraat. Fok!ken is leuk, maar geeft het je voldoening als je een avond gefok!t hebt? Ga wat leuks doen, en reageer niet als mijn vrienden zijn er niet meer voor me. Als je oude vrienden niks meer met je willen doen, zoek dan andere vrienden. Je bent trouwens nooit afhankelijk van vrienden. Ik denk dat je een schop onder je kont nodig hebt. Doe iets met je talenten in jouw geval zingen, doe daar iets mee. Als je werk je in de weg zit bedenk dan of je werk het belangrijkste in het leven is.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56390185
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
Als jij je ongemakkelijk voelt als een vrouw vanalles met je deelt, kun je dat toch gewoon tegen haar zeggen?
Dat doe ik tegenwoordig ook echt wel
quote:
Zijn jouw vrienden overigens echt allemaal zo vreselijk blissfully happy, en denk jij: 'dat wil ik ook', of is het meer dat je ze weinig meer ziet omdat ze vaak thuis zitten, en dat jij geen zin hebt om alleen thuis te zijn? Dat laatste klinkt een beetje uit je post door. Helemaal geen goede reden om aan een relatie te beginnen, lijkt me.
Nee, het is ook niet de ultieme reden om een relatie te willen. Maar het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker.
quote:
Dan nog even het oh zo ware cliché: hoe harder je zoekt en je best doet, hoe kleiner de kans dat het lukt, wat zeker opgaat voor de liefde. Zeker als je jaloers en onzeker reageert. Je moet dat patroon echt doorbreken, wil je ooit een goede relatie aan kunnen gaan.
Ja, dat weet ik, dat weet ik o zo goed en dat wil ik ook. Alleen het lukt me niet.
quote:
Ik vind
[..]

wel een beetje èrg slachtofferig trouwens. Joh, je mag mij hard en zakelijk noemen, maar als je er iets aan wilt veranderen, moet je daar ZELF aan werken, en eerlijkgezegd denk ik niet dat Fok! daar de uitgelezen plaats voor is...
Met die negatieve gedachten creeer je natuurlijk een self-fullfilling prophecy.
Nee, maar ik dacht, hoe meer tips hoe beter. En ja, dat klinkt erg slachtofferig, maar af en toe word ik gewoon vreselijk moedeloos van.
quote:
Ik geloof zeker wel dat je het leuk zou vinden en dat het je blij zou maken, een relatie. Idealiseer het echter niet al teveel, hoor Je moet er vaak ook echt hard aan werken, en het dwingt je ook om rekening te houden met de ander op momenten dat je dat eigenlijk niet zou willen.
Ook dat weet ik.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:30:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56390287
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

In welk opzicht? Qua uiterlijk? Of qua innerlijk?
[..]

- mensen voelen zich bij mij snel op hun gemak
- eerlijk
- gevoelig
- als ik ergens werk ben ik er ook goed in
- bijna nooit ziek
- altijd op tijd
[..]

- Ik sta voor mensen klaar als ze me nodig hebben.
- Soms ben ik best grappig
[..]

- zingen
- de weg vinden
- merken hoe mensen zich voelen en dat vaak goed hebben
[..]

- Mijn ogen. Die zijn heel blauw en als ik me goed voel krijg ik pretlichtjes.
Kijk, dit geeft al een heel ander beeld dan dat zielige, klaagzieke mannetje uit je vorige posts.
Weet je RealZeus, het is heel simpel. Jij bent geboren met jezelf, je leeft met jezelf en uiteindelijk zal je ook dood gaan met jezelf. Alles wat er in die tussentijd gebeurt en iedereen die in die tussentijd langs komt, is tijdelijk. Jij bent jij, en daar zal je het maar mee moeten doen. Je kunt je daar eindeloos tegen blijven afzetten, maar je kunt veel beter de tijd die je aan negativiteit verspilt, gebruiken om iets leuks te gaan doen. Gebruik je tijd eerst om jezelf te accepteren en leuk te gaan vinden. Kijk naar je positieve kanten en je leuke en goede kanten. Zoals het lijstje wat je hierboven hebt gemaakt. Put dáár je eigenwaarde uit, in plaats van je te focussen op de dingen die mis gaan.
Jouw "hallo ik ben RZ, een dik en onzeker mannetje die geen vriendin kan vinden en die een kutleven heeft" kan dan veranderen in een "hallo ik ben RZ, een eerlijke en leuke gozer met mooie ogen en veel empathie, die goed kan zingen".
MIJ maakt het niet uit hoe jij je voelt... ik kan jou negeren. Het wordt alleen wat lastiger als je moet proberen jezelf te negeren .
KuikenGuppy
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:32:08 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56390333
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:25 schreef RealZeus het volgende:
... het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker...
Eén oplossing: zoek andere vrienden.
Als al jouw vrienden aan de drugs gaan, ga je toch ook niet meedoen? Je bent toch niet wie je vrienden zijn?
KuikenGuppy
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:35:59 #95
182728 honda1990
pi_56390429
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Eén oplossing: zoek andere vrienden.
Als al jouw vrienden aan de drugs gaan, ga je toch ook niet meedoen? Je bent toch niet wie je vrienden zijn?
Idd wat ik net zei, je bent ook nooit afhankelijk van vrienden. Tuurlijk maken zij het leven leuker, en het is makkelijker om op stap te gaan met vrienden dan alleen maar je kan het ook prima naar je zin hebben in je ééntje.
pi_56390478
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:25 schreef RealZeus het volgende:

Nee, het is ook niet de ultieme reden om een relatie te willen. Maar het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker.

Ja, dat weet ik, dat weet ik o zo goed en dat wil ik ook. Alleen het lukt me niet.
[..]

Nee, maar ik dacht, hoe meer tips hoe beter. En ja, dat klinkt erg slachtofferig, maar af en toe word ik gewoon vreselijk moedeloos van.
[..]

Ook dat weet ik.
Zoek dan gewoon andere vrienden, zeg...

Ik snap je niet zo goed; je hebt meer dan eens zo'n topic geopend, toch? Waarom bespreek je dit herhaaldelijk op Fok!? Daar verander je he-le-maal niets mee. Bespreek het met je vrienden. Of met een psychologe, of met een coach, whatever. In real life, in ieder geval, en niet via een forum.

Er hangt zo'n sfeertje van moedeloosheid/ 'wil niet & kan niet' om je heen dat ik er niet echt blij van word. En dat is nog maar op Fok!

Zoek een psychologe, ga bij een sportclub, ga op een koor of neem zangles als je zo van zingen houdt, maak een babbel met je buren, stuur een aardige kaart naar je opa, bel je zus om eens bij te praten, wat dan ook. Maar kom in hemelsnaam uit deze vicieuze cirkel van negativiteit en, sorry dat ik het zeg, zwelgen in zelfmedelijden.

Verdikkeme, ik wil het echt graag aardig zeggen, ik bedoel het opbouwend, maar ik word zo ontzettend kriebelig van je slachtofferige houding...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:40:33 #97
182728 honda1990
pi_56390547
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zoek dan gewoon andere vrienden, zeg...

Ik snap je niet zo goed; je hebt meer dan eens zo'n topic geopend, toch? Waarom bespreek je dit herhaaldelijk op Fok!? Daar verander je he-le-maal niets mee. Bespreek het met je vrienden. Of met een psychologe, of met een coach, whatever. In real life, in ieder geval, en niet via een forum.

Er hangt zo'n sfeertje van moedeloosheid/ 'wil niet & kan niet' om je heen dat ik er niet echt blij van word. En dat is nog maar op Fok!

Zoek een psychologe, ga bij een sportclub, ga op een koor of neem zangles als je zo van zingen houdt, maak een babbel met je buren, stuur een aardige kaart naar je opa, bel je zus om eens bij te praten,maak bietenrisotto wat dan ook. Maar kom in hemelsnaam uit deze vicieuze cirkel van negativiteit en, sorry dat ik het zeg, zwelgen in zelfmedelijden.

Verdikkeme, ik wil het echt graag aardig zeggen, ik bedoel het opbouwend, maar ik word zo ontzettend kriebelig van je slachtofferige houding...
pi_56390571
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:40 schreef honda1990 het volgende:

[..]
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:44:55 #99
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_56404634
Ik zie heel veel goede tips hier waar ik niet veel aan kan toevoegen, misschien alleen mijn eigen ervaringen.
Vroeger was ik ook heel erg onzeker en had moeite met het leggen van contacten.
Geen idee hoe ik er precies overheen ben gekomen maar je zal zelf wat initiatief moeten tonen, "socializen" is iets wat je door ervaring kan leren.

Verder is misschien sporten een goed idee, niet alleen voor uiterlijk maar ook omdat je een positiever zelfbeeld gaat krijgen door de verbeteringen.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_56405031
Ik was vroeger ook erg onzeker van mezelf, toen ging ik vechtsport beoefenen en het verdween binnen no-time. Je krijgt meer zelfvertrouwen en voelt je lekkerder in je vel zitten. Heb geen zin om alles te beschrijven/omschrijven maar het is een tip voor je, vooral boksen, wat ik dus doe.

Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')