Daarbij, misschien een domme tip, maar zet een spiegel in je kamer. (zo'n lange waar jequote:Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef NilesCrane het volgende:
Als je zo paniekerig wordt probeer dan voor jezelf eens op te schrijven welke gedachten je zo paniekerig maken. Probeer dit op het moment zelf te doen. Dus dingen als "Ze komt vast een ander tegen". "Ze kan veel knapper krijgen" zijn al hele goeie voorbeelden. Probeer dan voor jezelf na te gaan hoe realistisch dit en probeer hier ook kritisch in te zijn. Is het waarschijnlijk dat ze direct achter een ander aanloopt als iemand zogenaamd "knapper" is? Waarom kan jij niet die "andere" zijn die ze tegenkomt? En als je bijvoorbeeld al contact met iemand hebt kan je ook vragen stellen als "Zal ze überhaupt met me praten als ze me niet leuk vindt?" bijvoorbeeld. Meestal zal eruit komen dat het allemaal niet zo erg is als je denkt dat het is en met dat idee kan je al rustiger worden.
iddquote:
Ik sluit me hier voor een groot deel bij aan, behalve het dronken worden.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Kogando het volgende:
Afvallen, trainen, met leuke vrienden stappen, dronken worden, je laten adviseren door vrouwen, minder fokken, daten, beseffen dat kleren de man maken, beetje onverschillig zijn, etc..
Succes.
Mietje.. haha. Maar ik zou er ook niet mee beginnen nee.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:40 schreef kortsluiting87 het volgende:
Ik sluit me hier voor een groot deel bij aan, behalve het dronken worden.
Ik weet niet hoe oud je bent en ik heb geen zin om te kijken, maar ik ben ook vaak genoeg dronken geweest en drink ook nu nog.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:44 schreef Kogando het volgende:
[..]
Mietje.. haha. Maar ik zou er ook niet mee beginnen nee.
Altijd. Als er een ervarenen chauffeur bij mij in de vrachtwagen zit word ik ook onzeker en dat heeft dan zijn weerslag op mijn rijstijl. Terwijl ik , als ik alleen rijd best goed rijd, ik heb iig nog geen schade of ongeluk veroorzaakt.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:48 schreef Inekris het volgende:
Heb je dit alleen met meisjes/vrouwen, of ook op werk of zo?
Wat een onzin. En jij denkt dat mensen vanaf hun 30e/35e ineens niet meer onzeker zijn?quote:Op zondag 27 januari 2008 17:47 schreef Curri het volgende:
je bent in de 30 en nog onzeker? Duidelijk psycholoog
Rustig maar, ik geef je toch gedeeltelijk gelijk en zeg dat de TS er niet mee moet beginnen als nummer 1 van de tips. Dus eerst die andere dingen, en als je dat voor mekaar hebt willen een paar biertjes best helpen.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:49 schreef kortsluiting87 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent en ik heb geen zin om te kijken, maar ik ben ook vaak genoeg dronken geweest en drink ook nu nog.
In mijn ogen is nuchter zijn heftiger dan dronkenschap en ookal ben je eerder geneigd bepaalde remmingen achterwege te laten wanneer je drinkt denk ik niet dat het daadwerkelijk bij kan dragen aan het verbeteren van de persoonlijkheid in situaties waarvan ik denk dat de TS steviger in zijn schoenen wil staan.
Nee, dan moet ik echt belachelijk veel gedronken hebben en geloof me, dan ben ik zo dronken dat ik vloeibaar Nederlands spreek en dat is niet echt aantrekkelijk. Bovendien sta ik dan niet helemaal meer stabiel op mijn pootjes.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:41 schreef Kogando het volgende:
[..]
Rustig maar, ik geef je toch gedeeltelijk gelijk en zeg dat de TS er niet mee moet beginnen als nummer 1 van de tips. Dus eerst die andere dingen, en als je dat voor mekaar hebt willen een paar biertjes best helpen.
En zeker los je er niet echt problemen mee op, maar stel dat je door dat net ietsje vrijere gevoel toch op een meisje afstapt, net iets makkelijker praat en haar zo versiert.. dan ben je daarna in één klap gelijk een stuk zekerder. Omdat het gelukt is een meisje te versieren. Dus ik denk dat het best kan helpen.
Afvallen en trainen heb ik gedaan maar dat had geen effect, mijn leuke vrienden zijn allemaal gesetteld en vinden derhalve dat ze niks meer in de kroeg te zoeken hebben, dronken worden vind ik geen goed idee,quote:Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Kogando het volgende:
Afvallen, trainen, met leuke vrienden stappen, dronken worden, je laten adviseren door vrouwen, minder fokken, daten, beseffen dat kleren de man maken, beetje onverschillig zijn, etc..
Succes.
Ja, en dat lukt me dus niet. Ik klap dicht en al dat negatieve spookt door mijn kop. (Ik heb toch niks boeiend te vertellen, waarom zouden ze met mij praten)quote:Op zondag 27 januari 2008 17:24 schreef meej het volgende:
gewoon overal schijt aan hebben! En dan gewoon op mensen afstappen of dingen doen. Ik was ook onzeker over mezelf (nog steeds wel wat) Maar echt t help. Oefen vooral als je op vakantie bent ofzo daar kennen mensen je toch niet of zie je ze maar 1x.
Ja, goed plan. In de horeca werken, op je 31e, terwijl je chauffeur bent.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:04 schreef Oksel het volgende:
Psycholoog? Wat een onzin.
Ga in de horeca werken. Begin in de afwaskeuken, werk je op naar bediening / bar. Ben je zo van je verlegenheid / onzekerheid af.
Dit vind ik dan wel weer een goede tip.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:11 schreef NilesCrane het volgende:
Als je zo paniekerig wordt probeer dan voor jezelf eens op te schrijven welke gedachten je zo paniekerig maken. Probeer dit op het moment zelf te doen. Dus dingen als "Ze komt vast een ander tegen". "Ze kan veel knapper krijgen" zijn al hele goeie voorbeelden. Probeer dan voor jezelf na te gaan hoe realistisch dit en probeer hier ook kritisch in te zijn. Is het waarschijnlijk dat ze direct achter een ander aanloopt als iemand zogenaamd "knapper" is? Waarom kan jij niet die "andere" zijn die ze tegenkomt? En als je bijvoorbeeld al contact met iemand hebt kan je ook vragen stellen als "Zal ze überhaupt met me praten als ze me niet leuk vindt?" bijvoorbeeld. Meestal zal eruit komen dat het allemaal niet zo erg is als je denkt dat het is en met dat idee kan je al rustiger worden.
Dan maak je toch nieuwe vrienden? Er zijn genoeg sites zoals www.couchsurfing.com waar allemaal onbekenden met elkaar op stap gaan enzo.. wie niet waagt..quote:Op zondag 27 januari 2008 18:50 schreef RealZeus het volgende:Afvallen en trainen heb ik gedaan maar dat had geen effect, mijn leuke vrienden zijn allemaal gesetteld en vinden derhalve dat ze niks meer in de kroeg te zoeken hebben, dronken worden vind ik geen goed idee,
Het is idd geen knopje wat je om kunt zetten, maar haal wat vaker je schouders op. Denk wat vaker; lekker belangrijk wat hij of zij van me vindt. Jij bent de man! Wat ik zelf ook wel eens denk; wat is nou het ergste dat er kan gebeuren?quote:Onverschillig zijn? Was ik dat maar.
Bijvoorbeeld over je uiterlijk. Je kent vast wel meisjes met smaak, bijvoorbeeld een nichtje of iemand anders waar je het aan kunt vragen zonder suf over te komen. Als zij zegt; je kan je haar beter zo doen, of die en die broek staat beter. Enfin, je snapt wat ik bedoel.quote:Wat voor advies van vrouwen?
Het valt me op dat ouder wordende, wat minder zekere mensen vaak voor nette kleding gaan. Niks mis mee op je werk, maar als je over zelfvertrouwen praat is het een andere zaak. Je zal merken dat als je wat stoerdere kleding draagt, je jezelf ook stoerder zal voelen. Zeker tijdens uitgaan, als je ook een beetje op wil vallen. En dan bedoel ik geen Nike Air Max, maar gewoon merken als G-Star. (niet dat een merk alles zegt, maar om aan te geven wat ik met 'stoer' bedoel)quote:Ik weet dat kjleren de man maken en daar probeer ik op te letten
Pfff, schrijf jezelf gewoon in op www.relatieplanet.nl ofzo. Leuk toch. En date ook met vrouwen die je eigenlijk iets beneden je peil vindt. Zij zullen je namelijk wel aandacht geven, waardoor jij je beter en zelfverzekerder gaat voelen. En daarmee kun je dan weer grotere en engere dingen aanpakken.quote:Minder FOK!ken en gaan daten? Ik zou niet weten waarom ik minder zou moeten FOK!ken en met wie ik zou moeten daten.
Daar ben ik dus niet zo goed in.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:20 schreef Kogando het volgende:
[..]
Dan maak je toch nieuwe vrienden? Er zijn genoeg sites zoals www.couchsurfing.com waar allemaal onbekenden met elkaar op stap gaan enzo.. wie niet waagt..
Dat gebeurt me ook wel eens. Als ik bij een band ga kijken die ik leuk vind heb ik er ook schijt aan. Dan sta ik rustig alleen op de dansvloer. Alleen ik moet het vaker hebben.quote:[..]
Het is idd geen knopje wat je om kunt zetten, maar haal wat vaker je schouders op. Denk wat vaker; lekker belangrijk wat hij of zij van me vindt. Jij bent de man! Wat ik zelf ook wel eens denk; wat is nou het ergste dat er kan gebeuren?
Nee, die gaan allemaal mee. "Wat veranderen? Hoezo, je ziet er toch leuk uit."quote:[..]
Bijvoorbeeld over je uiterlijk. Je kent vast wel meisjes met smaak, bijvoorbeeld een nichtje of iemand anders waar je het aan kunt vragen zonder suf over te komen. Als zij zegt; je kan je haar beter zo doen, of die en die broek staat beter. Enfin, je snapt wat ik bedoel.
Dat probeer ik ook wel, alleen kan ik niet alles hebben.Ik probeer me wel zo te kleden dat ik niet al te dik lijk. In strakke kleding zul je mij niet zien.quote:[..]
Het valt me op dat ouder wordende, wat minder zekere mensen vaak voor nette kleding gaan. Niks mis mee op je werk, maar als je over zelfvertrouwen praat is het een andere zaak. Je zal merken dat als je wat stoerdere kleding draagt, je jezelf ook stoerder zal voelen. Zeker tijdens uitgaan, als je ook een beetje op wil vallen. En dan bedoel ik geen Nike Air Max, maar gewoon merken als G-Star. (niet dat een merk alles zegt, maar om aan te geven wat ik met 'stoer' bedoel)
En dat kan ik dus ook niet. Ten eerste is er altijd wat met die types van een datingsite. (een vriend van mij heeft er zijn vriendin en ex weg) en hebben ze allemaal de jeukzin:een dag niet gelachen is een dag niet geleefd in hun profiel. Ten tweede moet ik gevoel bij iemand hebben en als ik iemand leuk vind zoals nu dan kan ik niet met anderen daten. Dat voelt tegennatuurlijk en raar en dat andere meisje kan toch niet tegen de leuke op. Dat is ook lastig, als ik iemand leuk vind ga ik er ook voor de volle 300% voor en als ik een relatie heb is dat een hele mooie eigenschap maar nu dus niet.quote:[..]
Pfff, schrijf jezelf gewoon in op www.relatieplanet.nl ofzo. Leuk toch. En date ook met vrouwen die je eigenlijk iets beneden je peil vindt. Zij zullen je namelijk wel aandacht geven, waardoor jij je beter en zelfverzekerder gaat voelen. En daarmee kun je dan weer grotere en engere dingen aanpakken.
Ja en nee. Ik ga ook naar FOK!meets en daar ontmoet je wel mensen. En hier op FOK! zitten wel degelijk leuke meisjes.quote:En dat minder fokken moet je niet zo letterlijk nemen, ik bedoel het meer als bewustwording dat je van fokken opzich niet veel zelfverzekerder zal worden.. en je komt er ook weinig leuke meisjes tegen.
Het spijt me maar dit zijn eigenlijk allemaal smoesjes om maar niets te hoeven veranderenquote:Op zondag 27 januari 2008 19:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Daar ben ik dus niet zo goed in.![]()
[..]
Dat gebeurt me ook wel eens. Als ik bij een band ga kijken die ik leuk vind heb ik er ook schijt aan. Dan sta ik rustig alleen op de dansvloer. Alleen ik moet het vaker hebben.
[..]
Nee, die gaan allemaal mee. "Wat veranderen? Hoezo, je ziet er toch leuk uit."![]()
[..]
Dat probeer ik ook wel, alleen kan ik niet alles hebben.Ik probeer me wel zo te kleden dat ik niet al te dik lijk. In strakke kleding zul je mij niet zien.
[..]
En dat kan ik dus ook niet. Ten eerste is er altijd wat met die types van een datingsite. (een vriend van mij heeft er zijn vriendin en ex weg) en hebben ze allemaal de jeukzin:een dag niet gelachen is een dag niet geleefd in hun profiel. Ten tweede moet ik gevoel bij iemand hebben en als ik iemand leuk vind zoals nu dan kan ik niet met anderen daten. Dat voelt tegennatuurlijk en raar en dat andere meisje kan toch niet tegen de leuke op. Dat is ook lastig, als ik iemand leuk vind ga ik er ook voor de volle 300% voor en als ik een relatie heb is dat een hele mooie eigenschap maar nu dus niet.
[..]
Ja en nee. Ik ga ook naar FOK!meets en daar ontmoet je wel mensen. En hier op FOK! zitten wel degelijk leuke meisjes.
[sub]En eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat FOK! toch wel een onderdeel van mijn sociaal leven is geworden, van mijn "vrienden" hoef ik immers weinig te verwachten.[/sub[
quote:Op zondag 27 januari 2008 20:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het spijt me maar dit zijn eigenlijk allemaal smoesjes om maar niets te hoeven veranderen
Inderdaad ga lekker trainen, dan voel je je vanzelf beter over jezelf en kan je wel die kleding aan
En dat met meerdere ookal voelt het niet goed, en op datingsites kan je genoeg leuk vinden als dat irl niet lukt
Als je denkt dat het de neurotische kant op gaat met je onzekerheid moet je hele manier van denken eens onder de loep nemen. En daar kan een professioneel je beter bij helpen dan de gemiddelde fok nerd. Zoek dus niet hier voor hulp, ga naar die psych en schrijf liever je bevindingen hier zodat jij iemand anders kan helpen... Moeite doenquote:Op zondag 27 januari 2008 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Iedereen heeft het wel eens: momenten van onzekerheid.
Ik heb het alleen heel vaak, te vaak naar mijn zin en het belemmert me.
Het uit zich in ziekelijke jaloezie, een negatief zelfbeeld en daardoor het negatieve er uit pikken in plaats van het positieve.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |