Het is ook tijdgebrek. Ik werk 's nachts en ook nog eens 75 km hier vandaan dus die reistijd komt er ook nog bij.quote:Op maandag 28 januari 2008 14:03 schreef Kogando het volgende:
Volgens mij verwacht je teveel van ons, je omgeving en een eventuele psycholoog. Uiteindelijk ben jij degene die het roer om moet gooien. En als je de tips niet ter harte neemt, trainen geen optie vindt, geen datesites wil proberen, etc.. dan houdt het op.
Misschien ben je niet onzeker, maar gewoon te gemakzuchtig.. no offense. Je moet er wel wat voor doen.
Ik heb het bij de kapper of in de winkel juist weer niet. Dat is het domme.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:20 schreef Audifan het volgende:
[..]
Wees gerust.. je bent zeker niet de enige die hier veel last van heeft!
Op dit moment probeer ik in mijn hoofd momenten te verzamelen waarin ik erg onzeker en juist totaal niet onzeker was.
Van dit soort momenten probeer ik wat te leren.. maar erg snel maak ik geen vooruitgang.
Ik ben overigens 22.
Dat zal ik idd eens vragen.quote:Op maandag 28 januari 2008 14:53 schreef Friek_ het volgende:
Vraag aan die psychologe waar je heengaat om een RET-therapie. Je OP barst van zelfgecreëerde overtuigingen die je compleet op het verkeerde pad helpen. De theorie achter de RET-therapie is dat je gevoelens mee 'instemmen' met je overtuigingen, waardoor je dus je overtuiging dient te veranderen om zo ook dat gevoel te veranderen. En natuurlijk moet je zoveel mogelijk positieve ('rationele') overtuigingen hebben.
De grootste bron van onzekerheid is imo een te grote waarde hechten aan datgene wat de ander over je denkt.
Oh, dat is heel simpel.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:06 schreef Viper88 het volgende:
het klinkt alsof het je vooral om de meisjes/vrouwen gaat. Hoe zit het met je ervaring daarin?
Wat ik nu ga zeggen is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. En het komt van een broekie van 19.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, dat is heel simpel.
Ze vonden me allemaal erg aardig en ze wilden ook graag goede vrienden met me worden maar meer dan dat zat er niet in.
Ik was dan hun type niet en dan zag je waar ze mee aan kwamen en dan wist je gelijk waarom.
En eerder was ik dan zo dom om ook daadwerkelijk goede vrienden te worden. Ik had de domme gedachte:"Als ik maar genoeg voor ze doe komt het vanzelf goed."
Met als gevolg dat alle problemen met hem bij mij kwamen, maar ook de verhalen die je helemaal niet wil horen. Hoe goed hij in bed was, hoe vaak ze door hem klaar kwam.
En elke keer als ik iemand leuk vind spookt dat door mijn hoofd en maakt het me stapelgek en strontjaloers.
Elke man is in mijn ogen een bedreiging en continu spookt door mijn hoofd dat ze me best aardig vindt maar niet meer dan dat.
En ik ben bang om op mijn bek te gaan, ik wil het ook niet meer. Ik had gedacht dat het minder pijnlijk zou worden als ik ouder zou zijn, maar het tegendeel is waar.
Kortom, het is nog nooit goed gegaan en dat maakt het ook niet beter. En als ik zo door ga gaat het deze keer ook niet goed en dat wil ik voorkomen want deze is wel heel leuk.
En vergeet niet gedesinteresseerd te kijken wanneer ze de bandfoto maken!quote:Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef Burdie het volgende:
kom op, zoek een band, wordt zanger!
Als ik niet s'avonds werkte had ik dat allang gedaan. Of dan was ik bij een popkoor gegaan of zo.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:05 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Waarom ga je niet iets doen met zingen? Je zegt dat je dat leuk vindt en er goed in bent... kom op, zoek een band, wordt zanger! Het scheelt vaak al enorm veel als je een leuke hobby hebt, je kunt er een beetje zelfvertrouwen uit putten, misschien kan je tzt wel wat gaan optreden, en misschien ontmoet je andere leuke mensen (iig je bandleden).
En dat is nou net het probleem. Hoe overtuig ik mezelf van mezelf als ik het nog niet geloof?quote:Op maandag 28 januari 2008 15:29 schreef Burdie het volgende:
Besef je eens dat het leven veel meer is dan alleen maar daten en leuk gevonden worden. Bovendien kiest iedereen zijn eigen geluk, en zie ik jou hier alleen maar je 'verkeerde' keuzes verdedigen. Als je echt zo gruwelt van jezelf, waarom spring je dan niet voor een trein om er een einde aan te maken? Maar nee, dat doe je ook weer niet. Kennelijk is er toch een stukje in jou, dat nog in jezelf gelooft. Probeer dat stukje eens de overhand te geven in je leven, en ga gewoon eens genieten van de dingen die je doet. Zorg ervoor dat je jezelf wél leuk gaat vinden, want niemand vindt zo'n negatieve, wandelende klaagbaak leuk hoor! Zeker niet als 'ie ook zijn uiterlijk niet heel erg mee heeft. Mensen die niet per definitie aan 'het schoonheidsideaal' voldoen (zoals jij en ik), moeten het ergens anders vandaan halen.
Mens, jij vindt het niet eens leuk om met jezelf te zijn. Waarom zou iemand anders het dan leuk vinden met jou te zijn?.
Die periode's heb ik ook gehad. De zomer van 1999, voorjaar 2006, ik voelde me lekker, lekker op stap met vrienden en ik had voor mijn gevoel geen vrouw nodig. Maar het wordt toch moeilijker als je vrienden verdwijnen.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:34 schreef Viper88 het volgende:
[..]
Wat ik nu ga zeggen is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. En het komt van een broekie van 19.
Maar neem eens 1 week. Je bent nu al heel wat jaren bezig met je zoektocht, dus wat is 1 week nou. Neem 1 week en laat alles gaan. Laat alle druk gaan, alle zorgen, alle ideeen dat je een vrouw MOET vinden. Probeer die ene week te accepteren dat je nooit een vriendin zult vinden, dus je druk maken heeft ook geen zin meer. Probeer te accepteren dat je bent wie je bent, je het uiterlijk hebt dat je hebt, en LEEF die ene week. Zeg alle dingen die je eigenlijk wil zeggen maar nooit durft, maak dat oogcontact dat met dat leuke meisje tegenover je in de tram wat je nooit durfde, loop over straat alsof je geen druk meer voelt.
En dat eerste, daar twijfel ik vaak aan.En dat laatste weet ik, maar het is ontzettend moeilijk om mezelf daarvan te overtuigen.Maar goed, nog een week doorbijten en dan mag ik naar de psychologe.quote:Want als ik je foto's zie in je fotoboek ben je echt niet onaantrekkelijk. Je bent geen model, maar je lijkt me een leuke spontane vent. Of in andere woorden gezegd, je bent ZEKER niet te lelijk voor een relatie. Het enige dat je onaantrekkelijk maakt is je houding in posts aangaande vrouwen, het straalt wanhoop uit, en dat maakt je lelijk en totaal onaantrekkelijk voor vrouwen.
Ik zal kijken of het me lukt, maar ik en dingen loslaten? Da's voor mij heel moeilijk.quote:Neem eens 1 week waarin je probeert alles los te laten, en kijk hoe dat gaat. Het enige wat je nodig hebt is 1 doorbaak. Dat geeft je al wat meer zelfverzekerheid, waarna je verder kan bouwen. Good luck!
Oh? De studio's waar ik met mijn band oefen, zijn elke zaterdag bomvol afgehuurd hoor. Start anders je eigen band? Je moet wel wat moeite doen hequote:Op maandag 28 januari 2008 16:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als ik niet s'avonds werkte had ik dat allang gedaan. Of dan was ik bij een popkoor gegaan of zo.
Maar dat is ook het punt, ik werk 's avonds, en er zijn weinig bands die op zaterdag repeteren.
Misschien omdat je geen andere keus hebt?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem. Hoe overtuig ik mezelf van mezelf als ik het nog niet geloof?
Gozer, verklaar de oorlog aan al je onzekerheden! Wat is het leven nog waard als je elke dag zo moet lijden?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:44 schreef RealZeus het volgende:
En dat eerste, daar twijfel ik vaak aan.En dat laatste weet ik, maar het is ontzettend moeilijk om mezelf daarvan te overtuigen.Maar goed, nog een week doorbijten en dan mag ik naar de psychologe.
maakt hij er maar superman vanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:42 schreef ColdFeet het volgende:
@ HappyDoos, volgens mij is TS een man
Edit: ja, dat dus.
Ik weet het. Ik weet dat dat afschrikt, ik weet dat ik te graag wil, maar ik krijg het er niet uit.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:08 schreef ColdFeet het volgende:
First of all: die psycholoog lijkt me een goed idee. Veel sporten ook, niet per se voor je lijn, maar voor je zelfvertrouwen en je gevoel van welbevinden.
Je 'er-is-niets-mis-met-mij'-verhaal doet me vermoeden dat je er zelf niet zo van overtuigd bent, eerlijkgezegd. Bovendien, er is uiterlijk inderdaad niets mis met je, maar je houding wb dating zou MIJ in ieder geval flink afschrikken!
Ik heb geen ervaring met online daten, maar ik zou je, afgaande op wat je zegt, niet aanbevelen aan vriendinnen. Je wilt véél te graag, en bent totaal niet geinteresseerd in een dame als ze niet direct verliefd op je wordt?
Dat lijkt mij buitengewoon beklemmend, voor de dames in kwestie. Brrr. Eerlijkgezegd, ik zou een smoes bedenken om me halverwege een date te kunnen excuseren, als een man zich zo gedraagt. En dat staat he-le-maal los van of je al dan niet aantrekkelijk bent.
Word je zo snel verliefd, dan? Wat is er tegen op broertjespraktijken?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik weet dat dat afschrikt, ik weet dat ik te graag wil, maar ik krijg het er niet uit.
En ik ben best geinteresseerd in dames als ze niet gelijk verliefd op me worden, maar als ik hun leuker vind dan zij mij is het wel gauw gebeurd, al is het alleen maar om mezelf tegen die broertjes-praktijken te beschermen.
Echt, ik word er schijtziek van. Telkens als ik denk dat het leuk gaat blijkt het weer tegen te vallen.
En ik verpest dus dingen die ik niet wil verpesten.
Dat eerste niet meer. Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Word je zo snel verliefd, dan? Wat is er tegen op broertjespraktijken?
Volgens mij is een groot deel van het probleem dat je zo vreselijk graag een relatie wilt, of ligt dat aan mij?
En de volgende vraag is dan: waarom wil je zo vreselijk graag? Is het zo'n ramp als je vrijgezel bent?
Dat weet ik niet. Ik heb nog nooit een relatie gehad, ik denk wel dat het me blij zou maken maar voor hetzelfde geld blijkt dat niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
Sorry, ik stel wel erg veel vragenIk probeer wat meer te begrijpen van wat er misgaat....
Afijn, ik heb in jouw optiek vast makkelijk praten, want ik heb wel een relatie, maar ik heb van mezelf geconcludeerd dat ik een relatie echt leuk vind, het heeft zeker toegevoegde waarde, maar dat ik het niet per se NODIG heb om gelukkig te zijn... Is dat bij jou wel zo?
Waarschijnlijk omdat je gewoon niet leuk bent. En dat klinkt wellicht harder dan ik het bedoel, maar lees je eigen verhalen eens terug... alles is triest, moeilijk of mislukt en vooral: alles moet anders dan het nu gaat, want anders is immers beter. Afgaande van wat je hier op fok tentoonstelt, ben je gewoon een onzeker, wanhopig en klaagziek mannetje. Dat vindt niemand leuk, zelfs jij niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef RealZeus het volgende:
Echt, waarom kan het bij mij nou nooit leuk zijn?
Nee, ik denk het niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:59 schreef Beach het volgende:
RealZeus; is DYD van David DeAngelo niks voor je?
Halleluja, U heeft het licht gezienquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:07 schreef RealZeus het volgende:
Volgens mij moet ik mezelf eerst maar eens overtuigen van mezelf, ik denk nog steeds dat dat het grootste probleem is en dat dat maakt dat het elke keer misloopt.
Ja, daar ben ik al achter ja. Alhoewel dat in het echt best mee valt. Het ios heus niet zo dat ik volcontinu met een chagerijnige kop rond loop.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je gewoon niet leuk bent. En dat klinkt wellicht harder dan ik het bedoel, maar lees je eigen verhalen eens terug... alles is triest, moeilijk of mislukt en vooral: alles moet anders dan het nu gaat, want anders is immers beter. Afgaande van wat je hier op fok tentoonstelt, ben je gewoon een onzeker, wanhopig en klaagziek mannetje. Dat vindt niemand leuk, zelfs jij niet.
Als jij niet tevreden bent met jezelf, wie zal dat dan wel zijn?
Nee, dat licht had ik al gezien, maar ik weet niet hoe ik het lampje aan krijg.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Halleluja, U heeft het licht gezien.
Bedenk eens antwoorden op de volgende vragen. Wat vind je leuk aan jezelf? Wat zijn je sterke punten? Wat is er leuk aan jou als persoon? Waar ben je goed in? Wat vind je het mooiste aan jezelf?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, dat licht had ik al gezien, maar ik weet niet hoe ik het lampje aan krijg.
maw, hoe ik mij van mezelf kan overtuigen.
Geloof me dat wordt echt behandeld hoorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet.
Volgens mij moet ik mezelf eerst maar eens overtuigen van mezelf, ik denk nog steeds dat dat het grootste probleem is en dat dat maakt dat het elke keer misloopt.
quote:Echt, waarom kan het bij mij nou nooit leuk zijn?
In welk opzicht? Qua uiterlijk? Of qua innerlijk?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bedenk eens antwoorden op de volgende vragen. Wat vind je leuk aan jezelf?
- mensen voelen zich bij mij snel op hun gemakquote:Wat zijn je sterke punten?
- Ik sta voor mensen klaar als ze me nodig hebben.quote:Wat is er leuk aan jou als persoon?
- zingenquote:Waar ben je goed in?
- Mijn ogen. Die zijn heel blauw en als ik me goed voel krijg ik pretlichtjes.quote:Wat vind je het mooiste aan jezelf?
Dat doe ik tegenwoordig ook echt welquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
Als jij je ongemakkelijk voelt als een vrouw vanalles met je deelt, kun je dat toch gewoon tegen haar zeggen?
Nee, het is ook niet de ultieme reden om een relatie te willen. Maar het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker.quote:Zijn jouw vrienden overigens echt allemaal zo vreselijk blissfully happy, en denk jij: 'dat wil ik ook', of is het meer dat je ze weinig meer ziet omdat ze vaak thuis zitten, en dat jij geen zin hebt om alleen thuis te zijn? Dat laatste klinkt een beetje uit je post door. Helemaal geen goede reden om aan een relatie te beginnen, lijkt me.
Ja, dat weet ik, dat weet ik o zo goed en dat wil ik ook. Alleen het lukt me niet.quote:Dan nog even het oh zo ware cliché: hoe harder je zoekt en je best doet, hoe kleiner de kans dat het lukt, wat zeker opgaat voor de liefde. Zeker als je jaloers en onzeker reageert. Je moet dat patroon echt doorbreken, wil je ooit een goede relatie aan kunnen gaan.
Nee, maar ik dacht, hoe meer tips hoe beter. En ja, dat klinkt erg slachtofferig, maar af en toe word ik gewoon vreselijk moedeloos van.quote:Ik vind
[..]
wel een beetje èrg slachtofferig trouwens. Joh, je mag mij hard en zakelijk noemen, maar als je er iets aan wilt veranderen, moet je daar ZELF aan werken, en eerlijkgezegd denk ik niet dat Fok! daar de uitgelezen plaats voor is...
Met die negatieve gedachten creeer je natuurlijk een self-fullfilling prophecy.
Ook dat weet ik.quote:Ik geloof zeker wel dat je het leuk zou vinden en dat het je blij zou maken, een relatie. Idealiseer het echter niet al teveel, hoorJe moet er vaak ook echt hard aan werken, en het dwingt je ook om rekening te houden met de ander op momenten dat je dat eigenlijk niet zou willen.
Kijk, dit geeft al een heel ander beeld dan dat zielige, klaagzieke mannetje uit je vorige posts.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
In welk opzicht? Qua uiterlijk? Of qua innerlijk?
[..]
- mensen voelen zich bij mij snel op hun gemak
- eerlijk
- gevoelig
- als ik ergens werk ben ik er ook goed in
- bijna nooit ziek
- altijd op tijd
[..]
- Ik sta voor mensen klaar als ze me nodig hebben.
- Soms ben ik best grappig
[..]
- zingen
- de weg vinden
- merken hoe mensen zich voelen en dat vaak goed hebben
[..]
- Mijn ogen. Die zijn heel blauw en als ik me goed voel krijg ik pretlichtjes.
Eén oplossing: zoek andere vrienden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:25 schreef RealZeus het volgende:
... het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker...
Idd wat ik net zei, je bent ook nooit afhankelijk van vrienden. Tuurlijk maken zij het leven leuker, en het is makkelijker om op stap te gaan met vrienden dan alleen maar je kan het ook prima naar je zin hebben in je ééntje.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Eén oplossing: zoek andere vrienden.
Als al jouw vrienden aan de drugs gaan, ga je toch ook niet meedoen? Je bent toch niet wie je vrienden zijn?
Zoek dan gewoon andere vrienden, zeg...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:25 schreef RealZeus het volgende:
Nee, het is ook niet de ultieme reden om een relatie te willen. Maar het feit dat mijn vrienden niet hun huis uit te krijgen zijn maakt het vrijgezel zijn ook niet leuker.
Ja, dat weet ik, dat weet ik o zo goed en dat wil ik ook. Alleen het lukt me niet.
[..]
Nee, maar ik dacht, hoe meer tips hoe beter. En ja, dat klinkt erg slachtofferig, maar af en toe word ik gewoon vreselijk moedeloos van.
[..]
Ook dat weet ik.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zoek dan gewoon andere vrienden, zeg...
Ik snap je niet zo goed; je hebt meer dan eens zo'n topic geopend, toch? Waarom bespreek je dit herhaaldelijk op Fok!? Daar verander je he-le-maal niets mee. Bespreek het met je vrienden. Of met een psychologe, of met een coach, whatever. In real life, in ieder geval, en niet via een forum.
Er hangt zo'n sfeertje van moedeloosheid/ 'wil niet & kan niet' om je heen dat ik er niet echt blij van word. En dat is nog maar op Fok!
Zoek een psychologe, ga bij een sportclub, ga op een koor of neem zangles als je zo van zingen houdt, maak een babbel met je buren, stuur een aardige kaart naar je opa, bel je zus om eens bij te praten,maak bietenrisottowat dan ook. Maar kom in hemelsnaam uit deze vicieuze cirkel van negativiteit en, sorry dat ik het zeg, zwelgen in zelfmedelijden.
Verdikkeme, ik wil het echt graag aardig zeggen, ik bedoel het opbouwend, maar ik word zo ontzettend kriebelig van je slachtofferige houding...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |