Jaquote:Op zondag 27 januari 2008 19:10 schreef teigan het volgende:
ik zal ook eens kijken, maar ik ben eerst nog met het dikke afvalboek mee..
wisten jullie dat er ook christelijke dieten zijn? Met bijbehorende boeken met titels als: "What would Jesus eat?"
Ja, dat is een eenvoudige; brood en vis natuurlijk!quote:Op zondag 27 januari 2008 19:10 schreef teigan het volgende:
ik zal ook eens kijken, maar ik ben eerst nog met het dikke afvalboek mee..
wisten jullie dat er ook christelijke dieten zijn? Met bijbehorende boeken met titels als: "What would Jesus eat?"
En wijnquote:Op zondag 27 januari 2008 19:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja, dat is een eenvoudige; brood en vis natuurlijk!
Aten ze eigenlijk ook groenten in die tijd? Je leest alleen over zaken als melk en honing, broden, vis en geitjes. Staat nergens een relaas over een lekkere salade.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:22 schreef freecell het volgende:
[..]
En wijn
Helemaal niet slecht eigenlijk als ik het zo hoor
en honing in de woestijn tochquote:Op zondag 27 januari 2008 19:22 schreef freecell het volgende:
[..]
En wijn
Helemaal niet slecht eigenlijk als ik het zo hoor
En manna en kwartels.quote:
Ligt eraan wat voor groep het is... Volgens mij wil je mij niet meehebben, danquote:Op zondag 27 januari 2008 21:27 schreef Levitation het volgende:
Denk wel dat het "trek 40 jaar met een groep door de Sinai-dieet" wonderen doet voor je lijn!![]()
Linzen, ze hebben het ook ergens over linzensoep....quote:Op zondag 27 januari 2008 19:32 schreef Levitation het volgende:
[..]
Aten ze eigenlijk ook groenten in die tijd? Je leest alleen over zaken als melk en honing, broden, vis en geitjes. Staat nergens een relaas over een lekkere salade.Wel weer olijven, dadels en druiven... maar geen sla of doperwtjes of bloemkool!
quote:Op maandag 28 januari 2008 00:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Linzen, ze hebben het ook ergens over linzensoep....
Evy is een Vlaamse radiopresentatrice (Radio 1, Vlaanderensportland). Ze heeft een 27 delig trainingsschema ingesproken, met muziekjes om in een week of 9 5km hard te kunnen lopen. Werkt erg prettig en veel van de dames (ik ook) hier lopen hard met Evy.quote:Op maandag 28 januari 2008 06:40 schreef Stout het volgende:
Ik las iets over hardlopen met evy ? Was da ? Mijn man wil gaan hardlopen maar weet niet hoe het te starten.
Er is een Evy topic in sport en daar staat een link naar de site waar je de mp3'tjes kunt downloaden.quote:Op maandag 28 januari 2008 08:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Evy is een Vlaamse radiopresentatrice (Radio 1, Vlaanderensportland). Ze heeft een 27 delig trainingsschema ingesproken, met muziekjes om in een week of 9 5km hard te kunnen lopen. Werkt erg prettig en veel van de dames (ik ook) hier lopen hard met Evy.![]()
Ik denk dat een van de dames wel een linkje weet waar je de lessen kunt downloaden. (ik niet)
Genesisdieet is dan waarschijnlijk gebaseerd op wat God zegt na de schepping in Genesis 1:29quote:Op zondag 27 januari 2008 21:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor groep het is... Volgens mij wil je mij niet meehebben, dan
Er is ook zoiets als een genesis-dieet, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.
en bij mij!quote:
Als je ook nog bij mij, ColdFeet en Octopussy in de buurt had willen komen, dan had je het iets westelijker moeten zoeken. Beetje daar waar de zee begint zeg maar.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:57 schreef Sjeen het volgende:
Hihi... ik vond dit al een wereldreisWel een leuke omgeving om eens op vakantie te gaan trouwens, dus wie weet
En ze is langs mijn huis gereden.quote:
ik heb ze net uitbesteed aan de heren opzichtersquote:Op maandag 28 januari 2008 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, ymme. En ik hoop dat je schoonvader goed nieuws krijgt te horen.
Motorbloempje, gewoon ergens anders neerzetten. Zou ik tenminste doen
Ik heb een prima recept voor soep van puy-linzen en geroosterde paprika'squote:Op maandag 28 januari 2008 07:43 schreef motorbloempje het volgende:
Linzensoep... dat wil ik ooit nog wel eens eten..
Jeugdsentiment: 8e groep kamp van de basisschool in Wilhelmina-Oord, in een soort van middeleeuwse hut, linzensoep eten uit een houten kom met houten lepellekker was dat
was ook de énige die het lekker vond
goedemorgen![]()
Wat goed zeg! En wat lekker ook!quote:Op maandag 28 januari 2008 13:35 schreef -Bubseltje- het volgende:Ik mag al een halve liter minder sondevoeding per dag omdat het zo goed gaat
En als mijn chirurg toestemming geeft mag ie er vrijdag uit
Lus alle kaas wel zowat, en ben gek op kipquote:Op maandag 28 januari 2008 15:14 schreef freecell het volgende:
En hoeeel avondeten hebben we het over
8 boterhammen is inderdaad wel veel, vooral omdat kaas en vlees ook vet beleg is. Lust je ook 20+ kaas en kipfilet?
Op basis van BMI zou je ongeveer naar de 87kg moeten voor een gezond gewicht. Maar meer dan een indicatie is dat niet... als je gespierd bent zou 90kg ook best een goed gewicht kunnen zijn.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:16 schreef Deansensitized het volgende:
Wat ik kwijt wil? Wat is het gemiddelde gewicht van een 24 jarige man van 1.87? Rond de 90 toch?
Weet dat ik over de 100 zit, maar hoeveel niet. Stel me eerst als doel daarnaartoe te werken, om daarna richting de 90 te gaan.
Dan nog is 8 wel veel hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 15:16 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, moet er wel bij vertellen dat ik die 8 verdeeld tussen 10 en 12.30 uur opeet hoor
Vergeet niet dat het een grote vent is en niet zo'n schattig meisje als wij zijn.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan nog is 8 wel veel hoorEn zeker met het beleg wat je er nu op eet. Probeer wat mager beleg te regelen. Rookvlees, kipfilet, filet americain, dat soort dingen.
Ben best bereid hard voor mezelf te zijn hoor, dus kom maar op met die adviezen/tipsquote:Op maandag 28 januari 2008 15:41 schreef Levitation het volgende:
Vergeet niet dat het een grote vent is en niet zo'n schattig meisje als wij zijn.![]()
V. is ongeveer net zo lang en die eet er 5 tussen de middag en ook 2 's morgens, terwijl hij erg weinig lichaamsbeweging krijgt (beetje té weinig als je het mijn vraagt)
Ik zou boterham voor boterham afbouwen... in een keer je lunch halveren klinkt niet zo verstandig. Dan bestaat de kans dat je halverwege de middag trek in slechte dingen krijgen.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:42 schreef Deansensitized het volgende:
Gespierd zijn valt wel mee
Ga eerst gewoon voor de 90, kan ik daarna altijd nog een beetje verder
Is die sandwichspread ook 'schadelijk'?
En het is zeker slimmer om bijvoorbeeld tussen 12 en 12.30 gewoon 4 te eten, ofniet?
En woon nog thuis, dus het is niet altijd makkelijk om bepaalde dingen te regelen, maar ben wel van plan dat zodra ik op mezelf ga [binnen nu en een maand of twee] dan echt er vol tegenaan te gaan, vooral omdat ik dan kan kopen/koken/doen wat ik wil.
Groenten weglaten is geen goed idee. Groenten bevatten weining kcal, veel vezels en vitamines en vullen goed. Alleen geen sausjes over je groenten doen, dat scheelt wel. Vlees is ook geen probleem, maar probeer zoveel mogelijk wat magerdere vleessoorten te kiezen (kip, kalkoen, tartaar). Zorg dat je gevarieerd eet, dat is wel belangrijk, zo krijg je alle vitamines en mineralen binnen. 1 keer per week vette vis is ook goed, vette vis bevat gezonde vetten en is goed voor je lichaam. Vaker dan 1 keer per week is weer niet aan te raden ivm de calorieën.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef Deansensitized het volgende:
Misschien wel zo slim ja
Ik smeer trouwens geen boter meer, ook al afgeleerd
En wat kan ik met het avondeten doen? Vlees overslaan? Bepaalde groentes niet eten?
Sorry voor al die vragen
Boter op brood is helemaal niet zo verkeerd, als je het tenminste niet duimendik op je brood smeert. Ik moest in het ziekenhuis verplicht een cracker met beleg en halvarine eten om aan bepaalde stoffen te komen die daar blijkbaar in zitten (ik vind boter op brood smerig, dus dat is nog steeds een drama bij mij)quote:Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef Deansensitized het volgende:
Misschien wel zo slim ja
Ik smeer trouwens geen boter meer, ook al afgeleerd
En wat kan ik met het avondeten doen? Vlees overslaan? Bepaalde groentes niet eten?
Sorry voor al die vragen
sterktequote:Op maandag 28 januari 2008 17:01 schreef ymme het volgende:
Net bericht gehad van mijn schoonvader. De longarts was tevreden, de foto's zagen er goed uit. Maar omdat hij de griep heeft gehad, en nog steeds zoveel hoest, willen ze toch nog een voor alle zekerheid een CT-scan maken.
Zijn hersenen is wat minderEr zitten 3 kleine tumoren waarvoor ze hem gaan behandelen (bestralen).
Dat is dus weer ff afwachten.
En ook vooral hoe ontzettend vak die bijwerkingen voorkomen... 't Is meer regel dan uitzondering.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:24 schreef Jojogirl het volgende:
Ook hier geen ervaring met dat soort spullen. Het lijkt me geen lange termijnoplossing en van de bijwerkingen die je er vaak over leest, word ik niet vrolijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar had een collega die dat soort pilletjes gebruikte. Ze is wel afgevallen maar de kilo's zaten er in notime weer aan... Daarnaast waren die pillen niet echt gezond, ze had duizelingen, hartkloppingen en last van een "trillend lijf". Ik zou er echt nooit aan beginnen in ieder geval...quote:Op maandag 28 januari 2008 19:09 schreef dp81 het volgende:
Hallo, ik heb twee jaar geleden al mijn overtollige+veel meer kilo's kwijt geraakt (nog steeds kwijt gelukkig)
De laatste tijd zie ik dat mensen aan de verboden pilletjes gaan, zoals; ephedrine, clenbuterol, T3 of DNP.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van die middeltjes, want ik heb er zelf nog nooit aangezeten.
Zijn er hier mensen die specifiek daarmee ervaring hebben ?
Doe het dan gewoon niet! Als het je positieve(re) stemming beinvloedt, steek dan gewoon je kop in het zand en geniet ervan dat het best goed gaat. Da's echt belangrijker, namelijk. Zeker in jouw situatie.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:59 schreef YPPY het volgende:
Het gaat al een tijdje best goed. Op de weegschaal gaan staan durf ik nog niet, maar ooit komt er wel weer een update.
Ik heb hem gekocht, en een jaarabbo genomen. Je krijgt er nl. 2 kaarten voor de Zwaluwhoeve (=sauna) bij twv. 47 euro. Het abbo kost 19,80. Vette deal dus, want ik ga regelmatig naar de sauna. Het is wel een leuk blad, er staat niks in dat ik nog niet weet maar successtories lezen is altijd wel leuk.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:04 schreef Liejannuh het volgende:
Hebben jullie het tijdschrift over afvallen "Get in shape" al gezien?
Ik had gister 29 minuten te besteden op Rotterdam CS (trein gaat eens in het half uur) en ben de Bruna even in gedoken. Het zag er eigenlijk wel heel aardig uit, qua inhoud ook. Ik had een Sonja Bakker achtig iets verwacht, maar er werden zowel voedingstips gegeven (snacks met 50, 100 of 200 calorieen bijvoorbeeld) als kledingtips (zo kun je het beter niet dragen en zo juist wel) gegegeven. Ik was eigenlijk blij verrast.
Niet gekocht natuurlijk, want ik heb nog een berg dingen die ik wil lezen, daar word je bijna eng van.
Oew! Dat klinkt wel weer heel interessant!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:12 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht, en een jaarabbo genomen. Je krijgt er nl. 2 kaarten voor de Zwaluwhoeve (=sauna) bij twv. 47 euro. Het abbo kost 19,80. Het is wel een leuk blad, er staat niks in dat ik nog niet weet maar successtories lezen is altijd wel leuk.
Leuk artikel, wel. Al draait het meer om de mooie foodstyling dan de tekst. Er worden snacksuggesties gegeven van 100, 200,300 kcal.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oew! Dat klinkt wel weer heel interessant!
Maar hoe zat het ook alweer met die snacks?
balen van je kniequote:Op maandag 28 januari 2008 22:06 schreef octopussy het volgende:
oh een nieuw topic...even gemist :p
morgen naar de sportfysio vanwege een nu wel heel felle pijn in knie. Hoop maar dat ik over een maand op wintersport kan.
Net uit eten geweest met een jarige schoonmoeder. Tongfilet genomen, smaakte helemaal nergens naarErg jammer want het is normaal gesproken wel een heel smakelijk visje.
Kortom, het is wel een aardig blad en je krijgt 2 toegangskaarten voor de zwaluwhoeve.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Leuk artikel, wel. Al draait het meer om de mooie foodstyling dan de tekst. Er worden snacksuggesties gegeven van 100, 200,300 kcal.
Voorbeelden: resp. 100 gram garnalen, 45 gram cruesli, 100 gram geitenkaas.
Het blad promoot geen onnatuurlijke dieten, wel gezond eten. Er staan lekkere recepten in. En kledingtips. Ook beweging komt aan bod en er zijn interviews met bekende en onbekende mensen. Alleen jammer van de advertenties: daar komt wel alle waardeloze crap langs, maar dat zie je in elk blad wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |