Dankje!quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Succes
Doe je trouwens ook iets van sport?
Als je al zo lang lijnt en dan nog op een bmi van 30 zit lijikt me niet dat je altijd weet wat het beste is voor je lijfquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:50 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zullen we dat aan MIJN lijf overlaten?![]()
Ik ben al 15kg afgevallen, ik vind zelf dat ik het prima doe en ben blij met mij.Je kunt daar écht niets aan veranderen. Ik lijn al zolang als JIJ leeft. Ik weet wat ik doe, ik weet welke keuzes goed zijn en welke niet. Vertrouw me nu maar gewoon. IK moet oud worden met dit lijf.
Nee, maar ik ben hoger gewendquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
135 is niet echt laag te noemen SQ!
Ja das waar, maar heb een relatief sterk gebit, dus die enkele keer waag ik het eropquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:40 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar lolly's zijn weer zo slecht voor je tanden...
Kijken bij een IQ-test? Da's toch alleen jij en de onderzoeker?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe kwam het?
Viel me echt op hoe makkelijk de vragen waren, maar heb het de vorige keren niet gekeken dus weet niet hoe het normaal is
Ik loop hard (met Evy), bootcamp en als het goed is begint dansen ook weer binnekortquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dankje!
Ja, ik doe power yoga, pilates en heb een fitness bal met bijbehorende oefeningen. Dat laatste vind ik toch wel het leukste! En uiteraard fiets ik veel wanneer ik ergens heen moet.
Aan wat voor beweging doe jij?
Ik ging er van uit dat we het over de test van bnn hadden van gisterquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:53 schreef omearos het volgende:
[..]
Kijken bij een IQ-test? Da's toch alleen jij en de onderzoeker?
En SQ: 135 is erg hoog als IQ
Hadden we ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat we het over de test van bnn hadden van gister
Erg spannend, hopen dat je naar de tweede gespreksronde mag!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
Het gesprek ging prima, het is alleen nog moeilijk te zeggen of er meer uit gaat komen. Meneer W&S vertelde me dat hij enkele honderden reacties had gekregen op de vacature dus the odds zijn erg klein. Anyway, ik hoor begin volgende week of ik naar de tweede ronde mag.
Ja dat had ik met smsjes tussen doorquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat de telefoon vier keer is gegaan, we hebben hem niet opgenomen maar het leidt wel afen verder is mijn ruimtelijk inzicht niet briljant.
Hardlopen durf ik niet aan ivm de gewrichten, maar bootcamp leek mij ook erg leuk. Bevalt dat een beetje?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik loop hard (met Evy), bootcamp en als het goed is begint dansen ook weer binnekort
Yoga en pilates heb ik ook altijd wel erg interessant gevonden, misschien ook maar eens proberen
* omearos mompelt iets over een pot en een ketelquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als je al zo lang lijnt en dan nog op een bmi van 30 zit lijikt me niet dat je altijd weet wat het beste is voor je lijf
Maar het gaat me inderdaad niets aan dus ga mijn mond houden
Ken ik niet. IQ-test op tv, kan niet veel soeps zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ging er van uit dat we het over de test van bnn hadden van gister
Vorig jaar deed een zwakbegaafde (serieus, IQ ongeveer 80) kennis van mij daar aan mee en haalde 135quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe kwam het?
Viel me echt op hoe makkelijk de vragen waren, maar heb het de vorige keren niet gekeken dus weet niet hoe het normaal is
Pot en ketel? leg uit want ik lijn niet al bijna 20 jaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:57 schreef omearos het volgende:
[..]
* omearos mompelt iets over een pot en een ketel![]()
[..]
Ken ik niet. IQ-test op tv, kan niet veel soeps zijn.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze heeft het NIET over de SBS6 IQ test
Vorig jaar deed een zwakbegaafde (serieus, IQ ongeveer 80) kennis van mij daar aan mee en haalde 135
Sindsdien is ze er van overtuigd dat ze hoogbegaafd is, erg lastig
Ik, perongeluk, ik bedoelde BNN, ook laag niveauquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
SBS6 niet nee, wie heeft het daar dan ook over?
Ach misschien inderdaad eerst lezen en dan pas smileys gebruiken hequote:Op donderdag 24 januari 2008 11:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik, perongeluk, ik bedoelde BNN, ook laag niveauMaar daar ging het dus wel over, mijn fout
Ik hecht ook niet teveel waarde aan de BNN test, maar ik scoor al sinds de eerste test een constante factor van 140 gemiddeld. Bij de Mensa thuistest scoorde ik dat ook, evenals bij verscheidene andere testen, dus ik ga er wel een beetje van uit dat mijn IQ rond die koers moet liggen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Vorig jaar deed een zwakbegaafde (serieus, IQ ongeveer 80) kennis van mij daar aan mee en haalde 135
Sindsdien is ze er van overtuigd dat ze hoogbegaafd is, erg lastig
kan jij ooit stoppen met lijnen en weer normaal 2000 kcal per dag eten? Zo niet, dan kom jij ook makkelijk aan de 20 - 30 - 40 jaar lijnen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Pot en ketel? leg uit want ik lijn niet al bijna 20 jaar
en zou gauw ik een eigen keuze had ben ik alleen nog maar afgevallen
en het was ook niet heel veel soeps
Ik kan heel normaal 1600-1800kcal op een dag eten jaquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:04 schreef omearos het volgende:
[..]
kan jij ooit stoppen met lijnen en weer normaal 2000 kcal per dag eten? Zo niet, dan kom jij ook makkelijk aan de 20 - 30 - 40 jaar lijnen.
Ik heb een keer 135 gehaald op een Amerikaanse test op internet. Was best een uitgebreidde test... maar de uitslag is natuurlijk enorm vertekend, omdat het opleidingsniveau in Amerika gemiddeld lager ligt en je als Europeaan al snel geniaal bent in de VS.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik hecht ook niet teveel waarde aan de BNN test, maar ik scoor al sinds de eerste test een constante factor van 140 gemiddeld. Bij de Mensa thuistest scoorde ik dat ook, evenals bij verscheidene andere testen, dus ik ga er wel een beetje van uit dat mijn IQ rond die koers moet liggen.
Overigens heb je er geen zak aan verder, je snapt rationele zaken alleen wat sneller
dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde, het kan je ook enorm dwars zitten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, IQ zegt enorm veel.
Hjet is alleen de vraag of het je verder helpt in je leven. De meeste hoogbegaafden ondervinden er juist alleen maar problemen mee.
Mijn zus is hoogbegaafd, en na een dag met haar ben ik doodopquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:22 schreef teigan het volgende:
[..]
dat is ook eigenlijk wat ik bedoelde, het kan je ook enorm dwars zitten.
De slimste docenten hier zijn soms ook de meest botte personen die je ooit bent tegengekomen..
Nee, anders had ik niet hoeven zeuren bij mijn oudersquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus jij betaalde het zelf? en deed zelf de inschrijvingen op je 5e.....hmm ja dat is wel knap
Pff, best zwaar als je dan al overgewicht hebt, badminton is toch veel rennen?quote:En ik heb ook gewoon gesport toen ik jong was, 2x in de week gym en 3x badminton
Ik bedoelde school, en ja het was ook zwaarquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:31 schreef omearos het volgende:
[..]
Nee, anders had ik niet hoeven zeuren bij mijn ouders![]()
[..]
Pff, best zwaar als je dan al overgewicht hebt, badminton is toch veel rennen?
Gym had ik ook, dat heeft ieder kind op school. Of bedoelde je na school, bij een club oid?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
In dat geval verlaat ik dit topic echt voorgoed, ik ben het zelf ook beu dat er 1 zeker persoon constant de hand boven het hoofd wordt gehouden en dat als ik, of MoBlo, of noem maar iemand op die daar gevoelig voor is na 2 pagina's gezuig eindelijk toehappen de boze heksen zijn, prima, als het zo moet was het inderdaad de laatste keer. en kan het hier weer Guh-SEL-lug worden zoals het dikke mensen betaamt. Adios
Hier ben ik het zeker mee eens.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
In dat geval verlaat ik dit topic echt voorgoed, ik ben het zelf ook beu dat er 1 zeker persoon constant de hand boven het hoofd wordt gehouden en dat als ik, of MoBlo, of noem maar iemand op die daar gevoelig voor is na 2 pagina's gezuig eindelijk toehappen de boze heksen zijn, prima, als het zo moet was het inderdaad de laatste keer. en kan het hier weer Guh-SEL-lug worden zoals het dikke mensen betaamt. Adios
idd, zonder SQ vind ik het maar half zo leukquote:
in dit geval heb ik er voor gekozen veel te verwijderen, eerdere posts waren ook al aardig op de man (vrouw).quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:58 schreef omearos het volgende:Er zijn ook posts over de iq-test weg, kunnen die nog terug worden gezet of is weg echt weg?
En nog een vraagje: in hoeverre mogen we dan wel in discussie? Want het deel over sport en gewicht als kind is ook grotendeels weg, terwijl ik dat eigenlijk serieus bedoelde (hoeft niet terug, wil alleen weten waar de grens ligt)
zullen we een eigen forum beginnen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Dat hebben we al!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zullen we een eigen forum beginnen?![]()
meegaat
weet je toevallig ook waarom?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:21 schreef Isabeau het volgende:
En ik wild enog even zeggen dat een toetje na de maaltijd juist een uitstekende aanvulling op een maaltijd is. Het wordt juist aangeraden door voedingsexperts.
Da's nou jammer!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb héérlijk bijna privé bodycombat gehad (we waren met z'n tweeën + de leraar), was erg leuk
En ik wild enog even zeggen dat een toetje na de maaltijd juist een uitstekende aanvulling op een maaltijd is. Het wordt juist aangeraden door voedingsexperts. Maar dan moet je wel denken in termen als een schaaltje yoghurt of optimel yoghurt en niet in termen als chocolademouse, roomkwark of slagroomvla
he, bah, had me net verheugd op m'n roomkwarkquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:21 schreef Isabeau het volgende:
En ik wild enog even zeggen dat een toetje na de maaltijd juist een uitstekende aanvulling op een maaltijd is. Het wordt juist aangeraden door voedingsexperts. Maar dan moet je wel denken in termen als een schaaltje yoghurt of optimel yoghurt en niet in termen als chocolademouse, roomkwark of slagroomvla
Hoezo weer een poging? Wilde het een vorige keer niet zo lukken?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:38 schreef soylent het volgende:
Ik ben maar weer eens begonnen aan een poging
Ze hebben daar meer heerlijke smaakjes, ideaal voor het maken van kwarktaart!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
he, bah, had me net verheugd op m'n roomkwark
Bij de Lidl hebben ze magere kwark met kersen/vanille smaak, en die is toch lekker!(en betaalbaar
)
Thnx!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
@Levitation: bekeek net je linkje in je sig, wat een leuke foto's van dagjes uit met de meiden van dit forum! Zag er erg gezellig uit!En mooie foto's ook van China! (al moet ik bekennen dat ik ze niet allemaal bekeken heb, 300+ is me wat veel
)
Heb je een receptje?quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ze hebben daar meer heerlijke smaakjes, ideaal voor het maken van kwarktaart!![]()
Dat lijkt me geweldig! Kan wel wat positieve input gebruiken!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:47 schreef Levitation het volgende:
Eerlijk is eerlijk, al is de sfeer hier niet altijd optimaal, we zijn écht een gezellige en heel hechte groep.De meetings zijn echt heel gezellig. Ga een keertje mee!
Mja ik ben van 100,5 naar 93,5 gegaan met "letten op eten"... Maar daar hang ik nu al een half jaar.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hoezo weer een poging? Wilde het een vorige keer niet zo lukken?
Ohoh...quote:
7 kg is al heel veel! En je bent niets aangekomen, dus dat is ook goedquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:09 schreef soylent het volgende:
[..]
Mja ik ben van 100,5 naar 93,5 gegaan met "letten op eten"... Maar daar hang ik nu al een half jaar.Ik heb geen zin om meer te gaan bewegen (althans, ik fiets van/naar het station en that's it), dus ik ga maar weer eens wat serieuzer eraan werken.
Ik heb het Sonja Bakker-boek gekregen, maar ik vind het maar een hoop lulkoek. Dus echt gemotiveerd ben ik niet. Maar dat ik minder en bewuster moet gaan eten is evident, dus ik neem wel de "lekkere hapjes" uit het boek als uitgangspunt, en ik doe iets bij de hoeveelheden van met name het ontbijt.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef Sjeen het volgende:
goffer... ik mag niet naar volleybaltraining vanavond van fysio
quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:26 schreef Levitation het volgende:
[..]
Second opinion halen bij een andere fysio?
Misschien kun je wel gaan, maar niet meetrainen? Gewoon voor de gezelligheid/steun?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]Nee, hij heeft gelijk hoor... Was te snel na behandeling. Ik mag morgen wel wedstrijd gaan spelen
Maar ik had me erop verheugd, omdat ik vanavond na de training iemand zou spreken die ik alweer veel te lang niet gesproken heb...
Ik ga eens fruit halen zo denk ik
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:18 schreef ColdFeet het volgende:
Zuivel na de maaltijd was toch goed voor je spijsvertering?
@Teigan, die opmerking over een gezond zelfbeeld was bedoeld voor Riann; ik denk dat het beter is om tevreden te zijn met een stabiel gewicht van bijv 80, met een reele, gezonde levensstijl, dan steeds heen en weer te schieten tussen de 70 en 90, steeds te moeten horen dat je zo dik bent geworden, steeds nieuwe kleren te moeten kopen, etc etc.
Dan liever een iets te hoog BMI en gewoon tevreden zijn met jezelf.
I third thatquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:36 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo is het maar net.
Gewoon gelukkig zijn is heel gezond!
Klinkt als een drukke dag.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:58 schreef Riann het volgende:
ik ben echt kapot gister pas rond 12 uur in slaap gekomen. vanmorgen kwart voor 8 op. Naar blixembos gereden daar tot kwart over 12 geweest duurbelasting gehad "werken". Toen nog naar de stad panty's gehaald toen naar de albert hein geweest. Dus heb ik eigenlijk weer veelsteveel dat ik nu echt kapot ben.
Winegums? Nee, nooit.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ohoh...![]()
Kun je de verleiding weerstaan?
Ja klopt morgen idd eventjes lekker bij komen zoiezo zonder wekker wakker wordenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
Klinkt als een drukke dag.Morgen lekker uitrusten hiervan. Soms heb je gewoon van die dagen...
Ik ken het ook wel (al mankeer ik verder eigenlijk niet veel) dat je soms echt een dag moet bijkomen. Afgelopen zondag nog, toen heb ik echt bar weinig nuttigs gedaan. Zaterdag was leuk (verjaardag, trouwjurk kopen), maar wel een tikje te vermoeiend.
Inderdaad, ik vond het echt super dat er zoveel mensen op mijn verjaardag waren (ook veel van de dieetclubquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:12 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja klopt morgen idd eventjes lekker bij komen zoiezo zonder wekker wakker wordenDat is altijd al lekker. En verjaardagen kunnen ook ooit zo vermoeiend zijn vooral als het je eigenste is moet je ook nog voor de meeste gasten zorgen.
Is ook zoquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
7 kg is al heel veel! En je bent niets aangekomen, dus dat is ook goedProbeer de draad rustig aan gewoon weer op te pakken
Succes in ieder geval! Ik weet hoe moeilijk het is!
Sonja Bakker is volgens mij ook niet mijn ding, ik heb het idee dat ze uitgaat van veel te weinig kcal per dag, en dan val je wel af maar kom je ook weer aan... Maar dat is mijn idee natuurlijk
Ik denk dat er alleen al voor ons 'clubje' een stuk of 5 potten thee doorheen zijn gegaanquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond het echt super dat er zoveel mensen op mijn verjaardag waren (ook veel van de dieetclub) maar eigenlijk heb ik gewoon te weinig tijd gehad om lekker te kunnen kletsen met iedereen.
Moet ik wel eerlijk zeggen dat V. ook echt heel hard heeft gewerkt zaterdag om iedereen van thee te voorzien.![]()
Dat heet gewoon dwars hoor, niet hoogbegaafd. Ik zal niet ontkennen dat hoogbegaafde mensen wat dwarser zijn, maar het hoeft niet per se samen te hangen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:24 schreef omearos het volgende:
[..]
Mijn zus is hoogbegaafd, en na een dag met haar ben ik doodopHeel vermoeiend persoon om mee te praten, het ontaard altijd in discussie, wil nooit iets gewoon aannemen, zelfs meningen worden bediscussieerd.
Ik gebruik dit recept als basis:quote:
Denk niet dat hij erg schrikt van die hoofdzonde... wijs hem er op dat volgens de bijbel zijn lichaam een tempel van God is en hij de plicht heeft het goed te verzorgen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:21 schreef Maeghan het volgende:
Even wat heel anders, ik erger me echt dood aan een collega. ... Nou is ie ook nog eens christelijk, het is jezus voor en jezus na, en dat moet ie zelf maar weten, maar hoe kun je nou christelijk zijn en zo veel eten? Armoedeideaal, hoofdzonde, vraatzucht? ...
Ik woon samen met een man (quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:24 schreef omearos het volgende:
[..]
Mijn zus is hoogbegaafd, en na een dag met haar ben ik doodopHeel vermoeiend persoon om mee te praten, het ontaard altijd in discussie, wil nooit iets gewoon aannemen, zelfs meningen worden bediscussieerd.
Op het eerste: gelukkig niet...quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:57 schreef Maeghan het volgende:
Weet je ook nog bijbelse stukjes tegen lange vliegreizen en bioindustrie? Echt, ik ken niemand die zo 'principieel' doet maar ondertussen alles doet wat tegen mijn principes ingaat. Blegh.
Trouwens, misschien zeg ik iets heel fouts, maar ik merk dat ik me sowieso erger aan dikke mensen die echt alleen maar ongezond eten. Ik zie op m'n werk natuurlijk nogal wat boodschappenkarretjes voorbij komen en als er dan een megadikke man of vrouw aan m'n kassa staat (of nog erger, een megadikke man én vrouw met twee megadikke kinderen) die voor 90 euro aan snoep en junkfood kopen en voor de sier een eenzame komkommer, dan heb ik echt zoiets van 'waaaaaaaaaaaaar zijn wij nou helemaal mee bezig?' ...
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, IQ zegt enorm veel.
Hjet is alleen de vraag of het je verder helpt in je leven. De meeste hoogbegaafden ondervinden er juist alleen maar problemen mee.
Ik zie dit echt zo gebeuren!quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik woon samen met een man () die zo in elkaar zit. Als ik zeg "ik vind" antwoordt hij met "nee, .. "
Om gek van te worden, dat vind ik wel! Dat hij dat niet vindt is zijn zaak, maar hij kan mijn mening toch niet ontkennen?![]()
![]()
Vandaag ging hij me aan tafel (zelf bedachte) tentamenvragen stellen voor het tentamen dat ik maandag heb. Ik wilde gewoon eten...![]()
Maar verder is het een schat!
Maandagavond heb ik tentamen, Inleiding Operating Systems...quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:21 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik zie dit echt zo gebeuren!Geweldig!
Wanneer heb je tentamen? En waar gaat het precies over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |