quote:BEVERWIJK - Janet Duijn zat ruim een uur vast in een winkelcentrum. Ze zocht al naar de verborgen camera, maar het bleek "een misselijke grap van het Albert Heijn-personeel".
De Beverwijkse en haar vriend wilden dinsdag nog snel even wat te eten halen bij de supermarkt in winkelcentrum Beverhof. Ze waren de laatste klanten van de avond.
"Het winkelcentrum sluit wanneer de AH sluit", vertelt Duijn. Maar de deuren waren al gesloten. Ze liepen terug naar de supermarkt waar inmiddels ook al de rolluiken dicht waren.
"Het fijne AH personeel reageerde niet op ons geklop op de rolluiken of ons geroep.Terwijl we de voetstappen, het gefluister en zelfs het gegiechel aan de andere kant wel konden horen", schrijft Duijn op haar weblog.
Al lachend werd haar medegedeeld dat de rolluiken niet meer open konden. Het verzoek om de bewaking van het winkelcentrum te bellen werd lachend afgeslagen met "jullie zoeken het maar lekker uit".
Uiteindelijk kwam de politie de twee bevrijden. Het personeel van de supermarkt, vooral puberjongens, was toen al verdwenen. De Albert Heijn wilde woensdag nog niet reageren.
Lees een uitgebreid verslag van Janet Duijn op haar weblog.
Van haar hyves/ weblogquote:Opsluiting in het Winkelcentrum door AH personeel...
gisteren, 22:13, 1703 x bekeken
Wat even "snel een boodschapje doen na werk" moest zijn werd gruwelijk uit zn verband gerukt door een misselijke grap van het Albert Heijn personeel.
Na mn mannetje te hebben opgehaald van het Station wilde we bij Albert Heijn in de Beverhof, Beverwijk nog even snel ons avondeten halen. We waren de laatste klanten toen we om 20.00h precies onze boodschappen afrekenden.
Terwijl we naar buiten liepen werd de AH meteen afgesloten en de rolluiken neergelaten. Met onze boodschapjes liepen we richting de eerste beste uitgang van het Winkelcentrum "De Beverhof" en wat we voor lief nemen, dat de schuifdeuren vanzelf openschuiven, ging op dat moment niet op...
Tsja, kan gebeuren... Dus liepen we terug naar de AH om te vragen of ze ons eruit wilden laten. Het fijne AH personeel reageerde niet op ons geklop op de rolluiken (ooit wel eens op rolluiken geklopt/gebonkt? Dat maakt een hoop herrie) of ons geroep... Terwijl we de voetstappen, het gefluister en zelfs het gegiechel aan de andere kant wel konden horen.
Terwijl Mikey nog steeds de aandacht van het AH personeel probeerde te krijgen ben ik ondertussen alle uitgangen van het Winkelcentrum gaan proberen. Helaas was alles dicht.
Na ruim een kwartier kregen we eindelijk respons van de andere kant van de rolluiken: Al lachend werd ons medegedeeld dat de rolluiken niet meer open konden, en dat ze met het winkelcentrum niets te maken hadden. Het verzoek om de bewaking van het winkelcentrum te bellen of het telefoonnummer door te geven werd lachend van de hand gedaan met "Jullie zoeken het maar lekker uit"
Zelfs de telefoon weigerden ze om op te nemen.
Dus besloten we om onze vrienden in het blauw maar op te bellen... (Ik sta overigens ook compleet achter de staking hoor, Jongens!) Een hele aardige meneer bij de meldkamer zou contact opnemen met Politie Beverwijk om polshoogte te nemen...
Toen de meneer van de meldkamer mij netjes terug belde vertelde hij dat het wel ietwat overredingskracht nodig had om ze duidelijk te maken dat we geen hangjongeren waren, of in ieder geval niet zo klonken...
Een ruime 10 minuutjes later stonden onze blauwe vrienden voor de deur... hihi, gelukkig konden zij nog grappen om onze situatie...
De politie zou polshoogte nemen bij de AH, maar uiteraard werd daar de deur niet meer opengedaan... In plaats daarvan stond het AH personeel met hun AH gebakjes, zodra de politie gevlogen was naar de achterkant, voor onze neus, aan de andere kant van de schuifdeuren ons uit te lachen... En onverstaanbare woorden/zinnen uit te kramen.
Uiteraard waren deze jongeren weer gevlogen toen de politie terugkwam om ons te melden dat er totaal geen response was aan de andere kant.
Nog steeds verwachte ik een Ashton Kutcher of Ralph Inbar die ieder moment uit de bloemenzaak zou springen ofzo... En heb ik continu gezocht naar verborgen camera's maar helaas bleek dit toch echt een misselijke grap door het AH personeel.
Ruim een uur later werden we uit ons lijden verlost door een ongelovige bewaker die maar bleef volhouden zijn ronde goed gedaan te hebben, en dat om 20.00h de rolluiken bij AH dicht waren, terwijl hij de deur op slot deed.
Ach ja... asociaal personeel: Mishandeling in Amsterdam, Opsluiting in Beverwijk...
Heel gewoon, bij Albert Heijn...
Thuisgekomen keken we de bon pas na: We zijn nog twee en een halve euro opgelicht ook, en precies om 20.00.42 afgerekend...
Ja, inderdaad... Heel gewoon bij Albert Heijn...
Goeie nieuwe slogan jongens! Ga eens normaal personeel huren!
Oplichting, Mishandeling, Opsluiting, Asociaal personeel, Misselijke grappen:
Gewoon, bij Albert Heijn....
verdiende loon? ze zijn er niet eens door t AH personeel uitgelaten... Ik zou de volgende dagquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
![]()
wat een huilie. Om 19:55 zeker binnen komen rennen, ff snel boodschappen doen, verdiende loon
Nou en dat kan toch? De winkel is dan toch geopend?quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
wat een huilie. Om 19:55 zeker binnen komen rennen, ff snel boodschappen doen, verdiende loon
Dan moet je de sluitingstijd 19:55 maken en niet 20:00...quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef Zeg_Maar het volgende:
hahaha sukkels.
het iszo fucking irritant als mensen ff op het laatste moment de winkel nog instuiven en doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
ze waren 42 seconden te laat, dus de sluitingstijd was al overschreden, sorry dan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan moet je de sluitingstijd 19:55 maken en niet 20:00...
Het enige verschil is dat ze niet IN de supermarkt opgesloten zaten maar in het winkelcentrum waarin zich de supermarkt bevind (Als je goed zou lezen had je dat gezien!)quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat een fokking huillie. Ik zou het echt té konings vinden als ik opgesloten zat in een supermarkt en ze wilde me er niet uitlaten.
Klopt geopend t/m 20:00 en het winkelcentrum was ook geopend t/m 20:00quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:00 schreef Slasher het volgende:![]()
[..]
Nou en dat kan toch? De winkel is dan toch geopend?
quote:
Streng maar rechtvaardigquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:04 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
ze waren 42 seconden te laat, dus de sluitingstijd was al overschreden, sorry dan.
Wat een aanstellerige poging om AH zwart te maken overigens.quote:Oplichting, Mishandeling, Opsluiting, Asociaal personeel, Misselijke grappen:
Gewoon, bij Albert Heijn...
Sorry hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
The horrorquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef bryanw het volgende:
[..]
Ze waren niet opgesloten IN de appie heijn, maar in het winkel centrum waar de AH inzit. Ze stonden dus voor de AH ingang, en achter de uitgang van het winkelcentrum...ben bang dat daar weinig biertjes te vinden zijn
Als je een beetje fatsoen hebt als klant zorg je ervoor dat je om 20.00 uur (sluitingstijd) je boodschappen zijn afgerekend en ingepakt en je buiten staat. Dat fatsoen hebben ik en de meeste andere mensen gelukkig als klant wel.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:01 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan moet je de sluitingstijd 19:55 maken en niet 20:00...
De AH kon er niets aan veranderen dat de deuren van het winkelcentrum gesloten waren. En uit veiligheidsoogpunt mogen die rolluiken volgens mij niet eens geopend worden.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef freud het volgende:
Trieste mannetjes. Ook best dom dat een aanwezige leiding het niet merkt! Een beetje filiaalleiding gaat hier heel snel actie op ondernemen... Zou alleen een paar domme beverwijkse pubers niet gelijk trekken met winkelbeleid van de AH ketens... Ik zou eerder pissig worden op het winkelcentrum met hun deurbeleid.
Je kan ook een andere bijbaan nemen. Maar dienstverlening is tegenwoordig een onbekend woord. Ik erger me kapot aan dat lompe tuig in winkels.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:06 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Sorry hoor.
Ik heb zelf jaren gewerkt bij een supermarkt als studenten baan en er zijn altijd mensen die 5 voor het eind binnen lopen en dan tien minuten boodschappen gaan doen en dan nog 10 minuten afrekenen bij de kassa. Dit zijn geen mensen die alleen dan nog langs kunnen komen, want ben je een uur langer op en op dezelfde dag dan komen ze niet om 19:55 uur maar om 20:55 uur, dit zijn mensen die het erom doen.
Ze hebben zelf een kutleven dus willen ze dat anderen dat ook hebben.
Ik had ze ook laten staan.
En t is heel moeilijk om die mensen naar de kassa te sturen he... Zoooo moeilijk om ff die mic te pakkenquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:06 schreef pomtiedom het volgende:
Sorry hoor.
Ik heb zelf jaren gewerkt bij een supermarkt als studenten baan en er zijn altijd mensen die 5 voor het eind binnen lopen en dan tien minuten boodschappen gaan doen en dan nog 10 minuten afrekenen bij de kassa. Dit zijn geen mensen die alleen dan nog langs kunnen komen, want ben je een uur langer op en op dezelfde dag dan komen ze niet om 19:55 uur maar om 20:55 uur, dit zijn mensen die het erom doen.
Ze hebben zelf een kutleven dus willen ze dat anderen dat ook hebben.
Ik had ze ook laten staan.
Zo dat zou pas een misselijke grap zijn!quote:Nog steeds verwachte ik een Ashton Kutcher of Ralph Inbar die ieder moment uit de bloemenzaak zou springen ofzo... En heb ik continu gezocht naar verborgen camera's maar helaas bleek dit toch echt een misselijke grap door het AH personeel.
quote:Op 15 maart 2004 overleed Ralph Inbar in Duitsland aan de gevolgen van een hartaanval, even voor hij zijn 40-jarig televisiejubileum kon vieren. Hij werd begraven in Israël.
Die is al een jaartje of 4 dood...quote:Nog steeds verwachte ik een Ashton Kutcher of Ralph Inbar die ieder moment uit de bloemenzaak zou springen ofzo...
quote:Hé meid,
Wat een gezeur zeg bij Appie. Leef met je mee.
x, Kees
So? Als de winkel to 9 uur open is mag dat toch?quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:10 schreef tonks het volgende:
Bij mijn zusje achter de kassa komen ook nog altijd mensen op vrijdagavond om 20:55 met een volle kar
Het zou best mogen maar als je om 20:55 nog voor 100 euro aan boodschappen gaat doen en alles precies in het juiste mandje/doosje gaat stoppen wat weer een half uur duurt is dat niet echt leukquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
So? Als de winkel to 9 uur open is mag dat toch?
Het ligt niet aan het personeel. Wij hadden als regel dat er om 10 voor niemand de winkel meer in kwam, probleem opgelost.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan ook een andere bijbaan nemen. Maar dienstverlening is tegenwoordig een onbekend woord. Ik erger me kapot aan dat lompe tuig in winkels.
Helpt niet, twee keer omroepen en ze persoonlijk aanspreken werkt niet. Geloof me, al geprobeerd.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
En t is heel moeilijk om die mensen naar de kassa te sturen he... Zoooo moeilijk om ff die mic te pakken
en ze vriendelijk naar de kassa te sturen met het bericht dat ze anders hun boodschappen niet meer
kunnen afrekenen...
Tering hey, btje communicatie zit er niet meer bij tegenwoordig...
quote:Jopie (0)
vandaag, 13:21
AH is altijd nog beter dan de C1000, die kennen helemaal geen service met al die hoofddoeken.
Gewoon aangifte doen van gijzeling, want dat is het!quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:58 schreef B-FliP het volgende:
[..]
verdiende loon? ze zijn er niet eens door t AH personeel uitgelaten... Ik zou de volgende dag
terug gaan met een bepaald sportartikel om dat gepeupel kreupel te meppen...
MAMA!!!quote:Wil (15)
vandaag, 13:22
Dit is echt te gek voor woorden.
Stelletje pubers.
Ik zou zeker m'n beklag doen bij het hoofdkantoor.
Die mevrouw heeft om precies 20.00 afgerekend, volgens haar kassabon.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
En t is heel moeilijk om die mensen naar de kassa te sturen he... Zoooo moeilijk om ff die mic te pakken
en ze vriendelijk naar de kassa te sturen met het bericht dat ze anders hun boodschappen niet meer
kunnen afrekenen...
Ik geef toe dat ik vaak om 21:55 uur nog even de Appie om de hoek binnenglip. Maar dat is hier in de stad niet zo'n probleem zolang je maar om 22:00 bij de kassa afrekent.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:15 schreef moussie het volgende:
Tijd voor deurbeleid bij de supermarkten .. na 19:45 uur niemand meer binnen laten
Door wie wordt ze gegijzeld dan?quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gewoon aangifte doen van gijzeling, want dat is het!
Tja, dat hoort er gewoon bij als je in de supermarkt werkt. Ik snap het wel, je hoopt natuurlijk dat het niet gebeurt maar als je weet dat het bijna altijd raak is kan ik me niet voorstellen dat je je daar niet op insteltquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:20 schreef tonks het volgende:
[..]
Het zou best mogen maar als je om 20:55 nog voor 100 euro aan boodschappen gaat doen en alles precies in het juiste mandje/doosje gaat stoppen wat weer een half uur duurt is dat niet echt leuk
De beveiliger van het winkelcentrum heeft haar opgesloten niet de AH...quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Die mevrouw heeft om precies 20.00 afgerekend, volgens haar kassabon.
Is het dan zo erg om 1 minuut te wachten, totdat ze buiten is.
Ik heb echt het idee dat zo'n stel vakkenvuljosti's grappig wilden zijn.
Achterlijke hoer, Ralph Inbar is keidood enzo, die springt nergens meerquote:Nog steeds verwachte ik een Ashton Kutcher of Ralph Inbar die ieder moment uit de bloemenzaak zou springen ofzo...
Post dat even in een reactie dan. Ik kan het niet, want ik heb geen accountquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:26 schreef NED het volgende:
[..]
Achterlijke hoer, Ralph Inbar is keidood enzo, die springt nergens meer![]()
quote:Janet (228)
vandaag, 13:27
Was er geen brandknop die je in kon drukken??
Ik was te hard bezig met lachen om de rare situatie... Dat verzin je toch niet? Op een dinsdagavond in een winkelcentrum vastzitten? Hahaha... nou, je maakt nog eens wat mee zo...
Ik doe niet aan hyves. Hyves is voor homo'squote:Op woensdag 23 januari 2008 13:28 schreef tequi3 het volgende:
[..]
Post dat even in een reactie dan. Ik kan het niet, want ik heb geen account.
quote:AH is altijd nog beter dan de C1000, die kennen helemaal geen service met al die hoofddoeken.
Niets mis mee toch?quote:
Ik vind haar eigenlijk wel goed doable maar ik heb dan ook een zwak voor lang rood haarquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:29 schreef NED het volgende:
Ik heb overigens even gekeken op die hyves van haar, dit is weer typisch zo een gevalletje van een of andere derderangs snol die denkt dat ze knap is en omdat ze een paar nietszeggende foto's heeft laten maken denkt dat ze fotomodel is
Sander je bent wel een flapdrol zeg als je niet begrijpen kan lezen, ze was precies op tijd de WINKEL uit maar het WINKELCENTRUM was op slotquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:35 schreef Slarioux het volgende:
Zo, gereageerd. Ik val wel heel erg uit de toon met mijn drie vrienden op mn Hyves. De rest heeft er een stuk meer
Die wil ik ook wel een uurtje opsluitenquote:
dan leren ze hetw el af idd je bent langer dan 12 uur per dag open en dan nog vinden mensen het fijn om 2 minuten voor sluitingstijd een hoop zooi te moeten kopen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
haar hyves: http://mizzzjay.hyves.nl/(...)or_AH_personeel/uytr
Er staat dat ze haar boodschappen om iets over 20.00 uur heeft afgerekend. Hoelang ze bezig is geweest met inpakken en/ of bijvoorbeeld heeft staan kletsen/ bellen staat er niet bij.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Sander je bent wel een flapdrol zeg als je niet begrijpen kan lezen, ze was precies op tijd de WINKEL uit maar het WINKELCENTRUM was op slot
overigens hadden ze dat goed op kunnen lossen door een ruit in te tikken zodat het alarm afgingquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef QuasaR78 het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat ze niet IN de supermarkt opgesloten zaten maar in het winkelcentrum waarin zich de supermarkt bevind (Als je goed zou lezen had je dat gezien!)
idd anders maakt het niet zoveel uit maar onbetaald verder werken is geen hobby van veel mensenquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een tuthola, ik heb zelf 3 jaar gewerkt bij een supermarkt, en wij ergerden ons altijd groen en blauw aan die mensen die net voor sluitingstijd binnen kwamen. Uiteraard wat getwijfel aan de kassa, en welke kant gaat u er uit mevrouw? Rechts! .. nee uh .. links ..
het zijn altijd dezelfde JOSTIES die nog snel denken even een boodschapje te doen. En dan worden ze eens opgesloten ... gaan ze zo overdreven zeuren .. asociaal AH medewerkers blabla, wij worden ook gewoon maar tot 8 uur uitbetaald hoor? Laat me niet lachen snol!
http://k-tjuhh.hyves.nl/ (die foto)quote:Future Mum (83)
vandaag, 13:59
heb je de reacties op de telegraaf al gelezen??
http://www.telegraaf.nl/b(...)Heijn___.html?p=19,1
Ik kan me goed indenken dat je boos bent natuurlijk, maar je kunt misschien de volgende keer beter wat eerder boodschappen gaan doen, niet dat ik je daarop aanval ofzoow, maar dan weet je zeker dat het nooit meer gebeurd, geen enkel personeelslid is blij dat er iemand last minute binnen komt vallen, als je bij jezelf nagaat bij jouw eigen beroep moet je me wel gelijk geven,,, verder hoop ik niet dat je enige trauma's eraan over hebt gehouden en wens je heel veel sterke
ook dit trouwensquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:
Trieste huilies. Denk je dat ik de rolluiken omhoog zou doen als ik na sluitingstijd gebonk hoor? Whehehe, ik hoef geen pistool onder mijn kanis.
Dit is een nieuwsbericht, geen klacht van mijquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
--> KLB
uit ervaring weet ik dat mensen zich daar niets van aantrekkenquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
kunnen afrekenen...
Ik wil wel even mijn tvp hierquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
--> KLB
Mensen die denken dat klant koning is.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:12 schreef Megumi het volgende:
Je kan ook een andere bijbaan nemen. Maar dienstverlening is tegenwoordig een onbekend woord. Ik erger me kapot aan dat lompe tuig in winkels.
Lekker Nederlands weer die houding.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:22 schreef pomtiedom het volgende:
Klanten moeten gewoon redelijk zijn. Als iemand een keer te laat is word dat geaccepteerd, maar als een bepaalde klant stelselmatig iedere donderdag/vrijdag whatever constant op hetzelfde tijdstip komt dan heeft ie pech.
Je vergeet dat niet alleen het personeel fatsoen moet hebben en redelijk moet zijn maar ook de klant.
jammer alleen dat je na 20.00 niet meer betaald krijgt en het dus aan je reet zal roesten of die klant tevreden is of niet.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Lekker Nederlands weer die houding.
Een klant moet helemaal niet redelijk zijn. Een klant wilt zijn geld komen uitgeven zodat jij geld verdient. Dus als de klant nog naar binnen kan wandelen om 19:59 heb je maar te wachten tot hij/zij klaar is.
Nee, een klant moet fatsoen hebben.![]()
En dat in 1 zin met supermarktpersoneel, vind ik ook wel opvallend op zn minst.
Waarom zou een klant er rekening mee moeten houden of het wel of niet fatsoenlijk is om boodschappen te doen? Als de winkel open is, is ie open immers.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer alleen dat je na 20.00 niet meer betaald krijgt en het dus aan je reet zal roesten of die klant tevreden is of niet.
En waarom zou een klant geen fatsoen moeten tonen
quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:
als zij zo ..
[ afbeelding ]
de winkel kwam binnenlopen wist ik het ook wel.
jonge waar moet dat op slaan..quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:26 schreef Nashje het volgende:
Ik vind dat het allemaal wel meevalt. Naar d'r foto's kijkende had ze iets veel ergers verdiend. Goedkope snol dat het is.
Dan heb ik het beterquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer alleen dat je na 20.00 niet meer betaald krijgt
Jouw mening gelijk stellen aan mijn mening vind ik ook raar.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:57 schreef Elfy het volgende:
[..]
jonge waar moet dat op slaan..
Het is een mooi kind, zelf zit ze niet hier op fok te zeiken, ze heeft gewoon een blog geschreven en die liep nou ook niet bepaald over van de kritiek ofzo.
Het was gewoon een 'lol,wtf'-blog.
Haar fotos zijn netjes/keurig/mooi/kleurig.
Mooi gelijk stellen aan snollig vind ik een beetje raar hoor.
Ze konden er niet bij, ze stonden niet IN de AH, maar in het winkelcentrum (de hal zeg maar)quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:59 schreef Maikuuul het volgende:
Als ze hun wouden pwnen hadden ze alles van de rekken geflikkerd
Wel stralle actïe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |