Hey das ook een goed idee!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:59 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Auto heb ik van de baas
Bijklussen is goed, zeker als je daarbij je hobby kunt beoefenen.
(ik verhuurde midgetgolfclubs en trapkarren aan dagjesmensen uit staphorst)
Die ambitie heb ik ook ooit gehad. Gelukkig weet ik dat ik daar te weinig talent voor heb en richt me op dingen waar ik wel mee uit te voeten kanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:05 schreef An24 het volgende:
Nou ja, ik kan het nu nog bijklussen noemen, maar het gaat best hard, dus moest er al een bedrijfje van maken. Op de duur hoop ik inderdaad wel van de passie een beroep te kunnen maken
Moet in mijn geval ook nog maar blijken hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:08 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Die ambitie heb ik ook ooit gehad. Gelukkig weet ik dat ik daar te weinig talent voor heb en richt me op dingen waar ik wel mee uit te voeten kan
Maar ik vind het altijd leuk om te horen als mensen "van hun werk hun beroep hebben kunnen maken" (hulde aan de mensen die weten van wie ik deze quote heb geleend)
Doe es voorzichtig, dalijk moeten we nog naar een ZH rijdenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:16 schreef prupke het volgende:
* prupke al joyrijdend de sc binnen gescheurd komt en met een harde klap tot stilstand komt tegen de bovenstaande post.
voor mij zijn er ambulances uitgevondenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Doe es voorzichtig, dalijk moeten we nog naar een ZH rijden![]()
Geniaalquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:36 schreef prupke het volgende:
[..]
dus mijn baas faxt de rekening terug met daarop geschreven : op dit soort advies zitten wij niet te wachten![]()
ben benieuwd naar hun reactie
Haha fantastisch!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:36 schreef prupke het volgende:
wij hadden vandaag echt iets briljants op het werk , we kregen van een bedrijf een rekening van een boekje wat besteld was
boekje kost 21.11 ex btw
dus btw 6% komt er bij 1,26
dat samen is 22.37
dan komt er nog 1.45 aan porto bij
totaal : ¤ 23.82
Volgens dat bedrijf moesten we : ¤ 46.18 betalen
Dat noemt zichzelf als bedrijf een BTW adviseur![]()
dus mijn baas faxt de rekening terug met daarop geschreven : op dit soort advies zitten wij niet te wachten![]()
ben benieuwd naar hun reactie
* Marc H zet Metallica - S&M op maxquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:54 schreef EchnaDarr het volgende:
Het is hier vanavond wel aardig rustig...
Gelukkig hoor ik dat niet EN heb ik zelf Flogging Molly op staanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:02 schreef Marc H het volgende:
[..]
* Marc H zet Metallica - S&M op max
Zooooo, ook geregeld
Daar is een middeltje voorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:08 schreef Chanty het volgende:
Help ik hoest me nog dood
Irritante kriebelhoest waar je maar niet van afkomt.
nou vertel, alles is het proberen waard.quote:
Die zijn zoooooo fijn...alleen als ik dan wakker wordt de volgende dag, voel ik me zo suf, net een katerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
nou vertel, alles is het proberen waard.
Vroeger kreeg ik altijd codeïnetabletten omdat het zo erg was, maar die zijn volgens mij alleen op recept verkrijgbaar dus daar schiet ik nu niets mee op
thijmthee drinken met veel honingquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
nou vertel, alles is het proberen waard.
Vroeger kreeg ik altijd codeïnetabletten omdat het zo erg was, maar die zijn volgens mij alleen op recept verkrijgbaar dus daar schiet ik nu niets mee op
thijmthee zou ik kunnen proberen, al vrees ik dat ik die nu en morgen nergens kan krijgenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:24 schreef prupke het volgende:
[..]
thijmthee drinken met veel honing![]()
slijm word door de thijm opgelost.
op een flinke lepel honing langzaam doorslikken.
of als je denkt dat je moet hoesten , proberen te slikken .
Je hebt al 3 dagen last van je strot ...dus je had al iets in huis kunnen halen uit voorzorg natuurlijkquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
thijmthee zou ik kunnen proberen, al vrees ik dat ik die nu en morgen nergens kan krijgen
Honing heeft nog nooit geholpen, al is t wel lekker. En slikken doe ik al zoveel mogelijk, maar slikken wordt stikken![]()
Die pilletjes waren altijd wel fijn, werd er nooit suf van of zo. Maarja... heb het al jaren niet meer zo erg gehad als nuHoop maar dat t morgen minder is, anders bel ik maandag de huisarts. Kijken of die me een recept voorschrijft.
dat was gewoon keelpijn en vervolgens geen stem, maar verder was ik gewoon fitquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:33 schreef prupke het volgende:
[..]
Je hebt al 3 dagen last van je strot ...dus je had al iets in huis kunnen halen uit voorzorg natuurlijk
ja dat heb je met opiaten hequote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Die zijn zoooooo fijn...alleen als ik dan wakker wordt de volgende dag, voel ik me zo suf, net een kater
I know, na 1 doosje op recept ook niet meer aan begonnenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:40 schreef prupke het volgende:
[..]
ja dat heb je met opiaten he
en ze zijn nog slecht ook ...maar goed
dan weet je het voor de volgende keerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:40 schreef Chanty het volgende:
[..]
dat was gewoon keelpijn en vervolgens geen stem, maar verder was ik gewoon fitHad niet verwacht dat ik ineens zo een kriebelhoest zou krijgen
juist omdat ik er al in geen jaren last meer van heb gehad.
heel wijs van jequote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:41 schreef An24 het volgende:
[..]
I know, na 1 doosje op recept ook niet meer aan begonnen
Ik ben wel eens vaker hees geweest zonder hoesten hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:42 schreef prupke het volgende:
[..]
dan weet je het voor de volgende keer![]()
indien rauwe strot en hees ...gevolg hoesten ...
koop een flesje thijmsiroop bij het kruitvat voor iets van een euro , en klaar is chanty
Ik heb het over het nu en niet over het verledenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ben wel eens vaker hees geweest zonder hoesten hooren nee niet door het stappen
Je kunt je nu eenmaal niet op alles voorbereiden, anders kan ik nu maar beter alvast een ziekenhuisbed reserveren, want je weet maar nooit....
En of ik werkelijk klaar zou zijn met thijmsiroop valt ook nog te bezien, ik heb vroeger niet voor de lol zwaardere middelen gekregenniks hielp namelijk
en mijn moeder is zelf erg into natuurlijke stoffen, maar nooit iets effectiefs gevonden
Ik klaag niet, ik merk alleen op dat het irritant is. Maar verder ben ik de hele dag alweer druk in de weerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb het over het nu en niet over het verleden
en als iets niet helpt , helpt klagen erover ook geen zak
maar soms naar mate dat je ouder word kan je over bepaalde kwalen heen groeien
(heb geen idee of dat een test voor is ?)
klagen is voor mij (als brabander , ja lach maar ) als je iets herhaalt over iets wat je niet leuk vind.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik klaag niet, ik merk alleen op dat het irritant is. Maar verder ben ik de hele dag alweer druk in de weer
quote:Op zondag 20 januari 2008 00:00 schreef prupke het volgende:
[..]
klagen is voor mij (als brabander , ja lach maar ) als je iets herhaalt over iets wat je niet leuk vind.
dus sorry als ik dat dan verkeerd over breng ...
in dat geval klaag ik steen en been jaquote:Op zondag 20 januari 2008 00:00 schreef prupke het volgende:
[..]
klagen is voor mij (als brabander , ja lach maar ) als je iets herhaalt over iets wat je niet leuk vind.
dus sorry als ik dat dan verkeerd over breng ...
waar zeg ik dat?quote:Op zondag 20 januari 2008 00:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Dan doe je nu psies hetzelfde....want je herhaalt dat chanty klaagt
![]()
Ik dacht al...wat hoor ik nu voor toffe muziekquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:02 schreef Marc H het volgende:
[..]
* Marc H zet Metallica - S&M op max
Zooooo, ook geregeld
Meneerquote:Op zondag 20 januari 2008 00:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik dacht al...wat hoor ik nu voor toffe muziek
Dag meneerquote:
Netquote:Op zondag 20 januari 2008 01:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dag meneerAl in West Wing S3 bezig
Goeie aflevering iddquote:Op zondag 20 januari 2008 01:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
NetVanmiddag nog precies two cathedrals gezien
Heel veel plezier vandaagquote:Op zondag 20 januari 2008 01:19 schreef PdeHoog het volgende:
Tijd om te gaan maffen iigMorgen drukke dag. Moet om 16:00 uur in Den Haag zijn voor de Bekende NL-er-intocht en het feestje duurt tot 22:30
Het wordt leuk
onzinquote:Op zondag 20 januari 2008 08:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben ik de eerste voor vandaag?
Thee is in aantocht. Bakker is nog dicht, dus geen verse broodjes
Codeïne vindt je hier niet in huis, dopinglijst enzo.
Ik heb nooit last van bijwerkingen met codeine, slik hooguit een pilletje voor het slapen gaan, maar zou van jou niet anders verwachten zo 123.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Die zijn zoooooo fijn...alleen als ik dan wakker wordt de volgende dag, voel ik me zo suf, net een kater
quote:Op zondag 20 januari 2008 10:03 schreef EchnaDarr het volgende:
Goeiemorgen
Afbakbroodjes liggen in de oven en het sapje in de koelkast
* Xilantof schuift naast Chanty aanquote:Op zondag 20 januari 2008 10:29 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Aan jullie de keuze, maar ik ga aan deze tafel zitten
Da's geen ontbijt meer, da's een complete maaltijd. Maar ik ga graag op de uitnodiging inquote:Op zondag 20 januari 2008 10:29 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
* Chanty geeft broodje gezond aan Xil.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
* Xilantof schuift naast Chanty aan
* Chanty gaat ook voor de rest broodjes gezond smerenquote:Op zondag 20 januari 2008 10:48 schreef Yoni het volgende:
*schuift aan bij Xilantof en Chanty*
Whehehehehe...gaat wel lukkenquote:
Hier ook en ik ben een tikkie aan de nerveuze kantquote:hier word t presteren
Doe mij ook zo'n broodje maar dan zonder de gezonde meuk aubquote:Op zondag 20 januari 2008 10:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
* Chanty geeft broodje gezond aan Xil.
Die had ik al voor je gesmeerd
[ afbeelding ]
* Chanty maakt een broodje ongezond voor Pquote:Op zondag 20 januari 2008 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n broodje maar dan zonder de gezonde meuk aubDa's voor konijnen
En als je een tosti-ijzer hebt, mag het ook daarin hoor
Hoiquote:Op zondag 20 januari 2008 10:29 schreef Chanty het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
ff zoeken wat dit voor spannends isquote:Op zondag 20 januari 2008 11:07 schreef Schanulleke het volgende:
* Schanulleke zet wat Antonio Carlos Jobim op. Da's beter wakker worden dan met die herrie van gisteravond hier.
quote:Op zondag 20 januari 2008 11:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
* Chanty maakt een broodje ongezond voor P
Ik heb al wat verkregenquote:
Ben te laat voor het ontbijtquote:Op zondag 20 januari 2008 10:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
* Chanty gaat ook voor de rest broodjes gezond smeren
(ik postte net mijn vorige post, vraagt Rob hier: heb jij zin in een broodje gezond?![]()
)
Mijn vriend heet Robquote:Op zondag 20 januari 2008 19:09 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ben te laat voor het ontbijt![]()
Maar wanneer heb ik dan gevraagd of jij ook een broodje wilde.
Kan me er niets meer van herrinneren
Hier op fok heet ie DirtyHarry jaquote:
Haha, ik maakte maar een grapje.quote:Op zondag 20 januari 2008 19:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hier op fok heet ie DirtyHarry ja
Ik heet irl ook Tamara, niet Chanty
Oeps, vergetenquote:Op zondag 20 januari 2008 20:25 schreef prupke het volgende:
btw : iedereen al onderwerpen ingestuurd?? voor 2008
Heb je ze nog wat tips gegeven?quote:Op zondag 20 januari 2008 22:09 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Ik heb naast Joop van Tellingen en Edwin Smulders gestaan
quote:Op zondag 20 januari 2008 22:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Heb je ze nog wat tips gegeven?
Als je dit lulverhaal leest zou je toch denken dat ik die beste vent enorm tekort heb gedaan met een 10 en twee negens. Idiootquote:Hallo,
Met enigszins gemengde gevoelens wil ik u bedanken voor uw reactie bij mijn foto van de dag.'Till the end of time'.
Een reactie hier op Zoom stel ik altijd op prijs, uiteraard opbouwend. Alleen reageer dan ook niet op een foto die u niet begrijp.
Maar ik wil het graag uit leggen. Begrijp mij niet verkeert en zie het als opbouwend.
Ik maak foto's geschoten met natuurlijk licht, zonder lampen.
Om vele reacties voor te zijn, schrijf ik waar ik de foto genomen heb. En laten we eerlijk zijn, een dergelijke moderne trap met metalen leuning treffen we zeker niet aan bij een herenhuis uit de vorige eeuw.
Ik probeer mijn foto's anders te maken, want ideeën heb ik zat.
Vandaar eens een keer met chips van verpakking materiaal. Dat is weer eens wat anders dan rozenblaadjes.
Blijkbaar hadden velen voor u dat ook begrepen en mij met het hoogst mogelijke
cijfer beloont. U zag dat blijkbaar anders. Jammer!!
Maar vragen staat vrij, vandaar ook mijn opmerking hier in uw profiel. Daar waar andere Zoomers hun opmerkingen geven of hun vragen kunnen stellen.
Mijn advies voor u, is dat ook te doen, als u een foto niet helemaal begrijpt
Succes op Zoom.
Cheers!!
Bert
Fideel van je.quote:
edwinquote:Op zondag 20 januari 2008 22:09 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Ik heb naast Joop van Tellingen en Edwin Smulders gestaan
Ik was idd in Den Haag in het World Forum Center of zo en het was gewoon vrijwilligquote:Op zondag 20 januari 2008 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Fideel van je.
Maar, waar was je dan? Iets in Den Haag toch? Betaald?
Je bent wel vriendjes aan het maken daar hequote:Op zondag 20 januari 2008 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als je dit lulverhaal leest zou je toch denken dat ik die beste vent enorm tekort heb gedaan met een 10 en twee negens. Idioot
viezerikquote:Op zondag 20 januari 2008 20:09 schreef freud het volgende:
Ook ff tegen deze SC aanpissen zodat ik hem terugvind...
Nou, ze proberen me gewoon af te stompen zodat ik ook alleen nog maar tienen ga geven zoals al die gedrogeerde bejaarden daar.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je bent wel vriendjes aan het maken daar he![]()
ik heb ook wel eens een 6 en twee 7-en gegeven en daar heb ik geen commentaar op gehad.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, ze proberen me gewoon af te stompen zodat ik ook alleen nog maar tienen ga geven zoals al die gedrogeerde bejaarden daar.
t is ook gewoon belachelijk, kom er daarom steeds minderquote:Op zondag 20 januari 2008 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, ze proberen me gewoon af te stompen zodat ik ook alleen nog maar tienen ga geven zoals al die gedrogeerde bejaarden daar.
http://gallery.zoom.nl/image/742508/till-the-end-of-time.htmlquote:Op zondag 20 januari 2008 22:38 schreef prupke het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens een 6 en twee 7-en gegeven en daar heb ik geen commentaar op gehad.
doe mij eens een linkje van die foto
dank jequote:Op zondag 20 januari 2008 22:46 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie foto's trouwens in OUD Ynske. Waren wel lastige lichtomstandigheden als ik het zo hoorde toch?
yepz maar niet altijd gebruikt, iets met batterijen, lange laadtijd enzoquote:Op zondag 20 januari 2008 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
D'r is zeker wat uitgekomen.
Heb jij een externe flitser eigenlijk?
Dank je
en die vent zegt dat jij de foto niet begrijpt?quote:Op zondag 20 januari 2008 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
http://gallery.zoom.nl/image/742508/till-the-end-of-time.html
Whehehe, inderdaad redelijk zinloze foto waar het thema zelfs met mijn fantasie niet in de vinden is. Niet echt spannende of technisch mooie foto...quote:Op zondag 20 januari 2008 23:13 schreef prupke het volgende:
[..]
en die vent zegt dat jij de foto niet begrijpt?
hij begrijpt het zelf niet eens geloof ik
Wat een ongelofelijk stel knuppels daar als ik jouw reacties en de reacties daarop zie. Mensen die jou gaan uitleggen waarom jouw mening niet klopt...quote:Op zondag 20 januari 2008 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
Hoe kun je die foto nou twee negens en een tien gevenquote:Op zondag 20 januari 2008 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik hoop meer dan eenquote:Op maandag 21 januari 2008 08:56 schreef Chanty het volgende:
* Chanty gaat straks de tentamenhal maar een bij elkaar hoesten
Ik alweer iets te lang geloof ik en net een veel te sterke bak senseo gedronken, verkeerde knopje gedruktquote:
goed idee, buffetjequote:Op maandag 21 januari 2008 09:23 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIs er nog wat van dat buffet over
Wat kan je je af en toe brak voelen zeg
Kan niet bij Senseo... Senseo zet thee met koffiesmaak. Sterke senseo komt in de buurt van koffie.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:01 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Ik alweer iets te lang geloof ik en net een veel te sterke bak senseo gedronken, verkeerde knopje gedrukt.
Dan zijn die mokpads van K&G wel wat voor jou, mokpad er in en op linkerknopje drukkenquote:Op maandag 21 januari 2008 09:27 schreef freud het volgende:
[..]
Kan niet bij Senseo... Senseo zet thee met koffiesmaak. Sterke senseo komt in de buurt van koffie.
Twee pads erin en dan op 1 kopje drukken is toch hetzelfde effect? Ga nu maar eens experimenteren met 2 espresso pads in 1 kopjequote:Op maandag 21 januari 2008 09:42 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Dan zijn die mokpads van K&G wel wat voor jou, mokpad er in en op linkerknopje drukken.
quote:Op maandag 21 januari 2008 09:53 schreef freud het volgende:
[..]
Twee pads erin en dan op 1 kopje drukken is toch hetzelfde effect? Ga nu maar eens experimenteren met 2 espresso pads in 1 kopje.
quote:Op maandag 21 januari 2008 14:01 schreef PdeHoog het volgende:
HoiConference calls zijn saai
Is hier nog wat leuks te doen?
Moet ik vanavond ook nog even doen. Heb er van de 147 van gisteravond 44 overgehoudenquote:
Coolquote:Op maandag 21 januari 2008 14:51 schreef An24 het volgende:
De kattenfoto's zijn mooi gewordenKomt goed volgende week op de kattenshow.
Krijg ik net een mailtje van een moeder die foto's van haar dochter op een dansuitvoering wilde bestellen. Ze werkt bij een internationaal advocatenkantoor en vroeg zomaar of ik in hun bestand wilde komen om hier en daar feestjes en seminars te fotograferenDus ik: ja hoor dat wil ik wel
![]()
Blij
Haha, dacht stiekum dat ik de enige wasquote:Op maandag 21 januari 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:
wat een ruksysteem is DigiD toch
ben altijd de inlogcode kwijt als je m nodig hebt
heb m voor t derde jaar op rij maar weer aangevraagdquote:Op maandag 21 januari 2008 15:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, dacht stiekum dat ik de enige wasIk baal er ook een beetje van. Maar ja, met digitaale aangifte moest je je wachtwoord ook al onthouden, dus veel verandert er niet. Vervelend is het wel
Hmmm...goeie. Zo eens kijken of ik dat mailtje nog kan vindenquote:Op maandag 21 januari 2008 15:19 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, dacht stiekum dat ik de enige wasIk baal er ook een beetje van. Maar ja, met digitaale aangifte moest je je wachtwoord ook al onthouden, dus veel verandert er niet. Vervelend is het wel
Tof joh!! Het dagje minder werken komt dichterbij!quote:Op maandag 21 januari 2008 14:51 schreef An24 het volgende:
Krijg ik net een mailtje van een moeder die foto's van haar dochter op een dansuitvoering wilde bestellen. Ze werkt bij een internationaal advocatenkantoor en vroeg zomaar of ik in hun bestand wilde komen om hier en daar feestjes en seminars te fotograferenDus ik: ja hoor dat wil ik wel
![]()
Blij
Ik ben nu al meerdere keren te laat geweest om op tijd iets te bevestigen. Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 15:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm...goeie. Zo eens kijken of ik dat mailtje nog kan vinden
de trein naar groningen ookquote:
http://www.accessmanager.co.uk/quote:Op maandag 21 januari 2008 15:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
heb m voor t derde jaar op rij maar weer aangevraagd
ik vraag me wel eens af hoeveel mensen daar last van hebben, ach goed voor de werkverschaffing
Nou idd. Ik hoop op de tweede helft van dit jaarquote:Op maandag 21 januari 2008 15:51 schreef freud het volgende:
[..]
Tof joh!! Het dagje minder werken komt dichterbij!
tof joh! Stuk eerder dan je verwachtte!quote:Op maandag 21 januari 2008 16:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Nou idd. Ik hoop op de tweede helft van dit jaar
Even afwachten maar!quote:Op maandag 21 januari 2008 16:42 schreef freud het volgende:
[..]
tof joh! Stuk eerder dan je verwachtte!
zo zie je maar weerquote:Op maandag 21 januari 2008 14:51 schreef An24 het volgende:
![]()
Blij
Oeiquote:Op maandag 21 januari 2008 18:37 schreef Yoni het volgende:
Jeeeeej overwerkenDat had ik nog niet gedaan de laatste week
wat is er dan nu kapot?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:44 schreef Chanty het volgende:
En toen was de auto van Rob weer kapot
En hij staat natuurlijk met dat ding op een betaalde parkeerplaats waar ie niet kan blijven en hebben geen anwb. Gaat weer handen vol geld kostenKan die auto niet een paar maanden wachten met uit elkaar vallen?
aandrijfas gebroken zei ie geloof ik. Hij kan in elk geval niet verder rijden ermee.quote:
ow damn dat is niet tof. en nu?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
aandrijfas gebroken zei ie geloof ik. Hij kan in elk geval niet verder rijden ermee.
ja en dan ben je al 190 euro verder alleen voor het ter plekke lid wordenquote:Op maandag 21 januari 2008 18:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ow damn dat is niet tof. en nu?
hier ontzettend blij met dat anbw abbo. geen optie om er ter plekke een af te sluiten?
damn das echt rukquote:Op maandag 21 januari 2008 19:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
ja en dan ben je al 190 euro verder alleen voor het ter plekke lid wordenWilden het afsluiten zodra rob werk heeft, kunnen t geld niet echt missen
![]()
Hoop dat een collega/ vriend hem kan slepen ... ik wacht nu op bericht tot ie iets bedenkt en probeer zelf ook wat te bedenken maarja...
Haha, geweldig, hebben ze nu wel de goede rekening gestuurd?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:01 schreef prupke het volgende:
We werden vandaag gebeld door dat btw adviesburo
Hun welgemeende excuses voor het sturen van een niet kloppende rekening
Die moet nog komenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:06 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Haha, geweldig, hebben ze nu wel de goede rekening gestuurd?
Klote zeg. Auto's geven het altijd op het verkeerde moment op.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
ja en dan ben je al 190 euro verder alleen voor het ter plekke lid wordenWilden het afsluiten zodra rob werk heeft, kunnen t geld niet echt missen
![]()
Hoop dat een collega/ vriend hem kan slepen ... ik wacht nu op bericht tot ie iets bedenkt en probeer zelf ook wat te bedenken maarja...
Ja, geweldig, heb het net van onder een afdakje even gadegeslagen. Buren stonden te kijken wat ik nou in de regen buiten ging doenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef prupke het volgende:
[..]
Die moet nog komen![]()
Maar ws hebben ze zichzelf zo geschaamd dat ze maar ff hebben gebeld
sjit zeg het stromt hier en onweer daarbij
Goed auto-updeetje: het is vrijwel zeker de aandrijfas. Daar kunnen we dan ergens wel blij om zijn, want heel even bestond er het vermoeden dat de versnellingsbak verrot was, en dan wordt het met 700 euro wel twee keer nadenken of je dat nog in een 16-jaar oude auto stopt.quote:
Kijk dat is dan weer beterquote:Op maandag 21 januari 2008 22:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Goed auto-updeetje: het is vrijwel zeker de aandrijfas. Daar kunnen we dan ergens wel blij om zijn, want heel even bestond er het vermoeden dat de versnellingsbak verrot was, en dan wordt het met 700 euro wel twee keer nadenken of je dat nog in een 16-jaar oude auto stopt.
Maar nu lijkt het erop dat Rob de wagen met een tweedehands aandrijfas kan repareren, dan vallen de kosten wel meecirca 200 euries. En een collega kan hem morgen slepen. Gaan toch maar wegenwachtje afsluiten
Rob is bijna afgestudeerd, dan komt er tenminste geld binnen
Er is wel geld, maar dat kunnen we momenteel gewoon beter voor andere dingen gebruiken dan kapotte auto's, pc's, te dure wegenwacht omdat je ter plekke lid moet worden enzquote:Op maandag 21 januari 2008 22:38 schreef prupke het volgende:
[..]
Kijk dat is dan weer beter
maar kan je niet voorzolang als er geen geld is van iemand ff wat lenen (en wel terugbetalen ) zodat je iig de anwb kan bellen bij dit soort dingen?
lenen is niet fijn natuurlijk , maar hier kan het je wel een hoop ellende schelen
NU klaag je nietquote:Op maandag 21 januari 2008 22:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Er is wel geld, maar dat kunnen we momenteel gewoon beter voor andere dingen gebruiken dan kapotte auto's, pc's, te dure wegenwacht omdat je ter plekke lid moet worden enzt komt er gewoon extra bovenop en niet op een optimaal moment. Dat is het natuurlijk nooit, maar 100 euro komt nu een stuk harder dan over pakweg drie maanden. Maarja, we hoeven nog altijd niet op water en brood te leven dus zogezien blijft het een luxeprobleem
Maar wel gewoon schijtirritant
oh ik klaag
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:40 schreef ..bennie het volgende:
Moggies, vandaag gaat de zon weer schijnen schijnt de zon weer.
Leren sux, maar ach, is voor een goed doel (of zo)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:10 schreef Chanty het volgende:
Dat weer
Ik krijg spontaan voorjaarskriebels.Zo gemeen want morgen regent het weer
En sowieso heb ik niets aan dit weer, moet leren
oh woeiii zie net dat dit mijn 6000ste forum post is
Joepie!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
De zon is op de terugweg richting evenaar inderdaad.
Waar de hel zit jij?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Joepie!![]()
Bij thuiskomst vanavond om half 11 was het 29 graden buiten. Alle kouwkleumen zijn van harte welkom hoor. Fotografische onderwerpen te over.....
Ja, tis een kleine wereldquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:18 schreef Schanulleke het volgende:
De zon is op de terugweg richting evenaar inderdaad.
Grappig dat je ook een Spaarndam connectie hebt Yoni. Ik begin steeds meer te vermoeden dat dit dorp heimelijk het centrum van de wereld is.
welke?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef prupke het volgende:
zo ik heb maar eens een HD besteld van 500 GB extern ...
kan ik mijn fotos op gooien![]()
mocht mijn pc dan een keer crashen of wat dan ook kan ik zeggen : gelukkig hebben we de fotos nog
de HARDDISK DRIVE WESTERN DIGITAL EXTERN 500GBquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke?
ik heb vorige week die van WD gekocht, heerlijk dingetje
Dus lekker vlot foto's bewerken kan ook weer?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:40 schreef -Robbedoes- het volgende:
Joepie ik ben weer online.![]()
Nieuwe PC en voorlopig werkt alles zoals het moet.
Nu alleen nog uitvogelen hoe ik die Vista blader mode te voorschijn tover.
Hey Atlas! Niet de wereld op je schouders, maar in je buik. Damn, die is echt groot geworden zeg! Hoop dat je vannacht beetje hebt kunnen pitten...quote:
Ik zag het... Dikke buik + fish = BOLquote:Op woensdag 23 januari 2008 07:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tot 3 uur, daarna was het wel klaarheb 2 onbewerkte in het buikentopic gezet
Sorry, ik sliepquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:58 schreef Chanty het volgende:
Waar de hel zit jij?
Koffers zijn al gepakt, dus zeg snel dan ben ik er nog voor morgenochtend
Vertel?quote:Op woensdag 23 januari 2008 08:54 schreef PdeHoog het volgende:
* PdeHoog strompelt de SC in
WerkEr gaan wat toffe dingen gebeuren de komende tijd
Oehhh lekker warmquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Sorry, ik sliepEn je moet naar Bangkok, dus als je opschiet haal je de vlucht van 8 uur nog wel, sta je hier morgen om 3 uur op de stoep
Het is alleen alweer zo vreselijk warm. 36 graden vanmiddag, en het warme seizoen moet nog beginnen
Extra werk en zoquote:
Ooooooooooh..... zo erg was ik niet de afgelopen weekquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:03 schreef HMaster-II het volgende:
Als je je verslaapt, doe het dan ook goed....![]()
Werd om 10:40 uur vanmorgen wakker, terwijl ik normaal gesproken om 08:30 het kantoor binnenstrompel opzoek naar koffie.
Klinkt goedquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:22 schreef PdeHoog het volgende:
Extra werk en zoMet een beetje geluk meer buitenland, minder strakke scheiding tussen type werkzaamheden. Het zou zomaar weer leuk kunnen worden
Nee als hier de lente komt hoef ik niet meer wegquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:16 schreef Gaoxing het volgende:
Maar straks hebben jullie lekker lente-terrasjes-groeneblaadjesaandebomen-weer, en zitten wij met een gevoelstemperatuur van boven de 45 graden.
Dan mag je best komen ruilen hoor
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:49 schreef prupke het volgende:
Zeg Schanulleke !!!
wat heb je gedaan met zoom??
Weer een ikea?quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:51 schreef PdeHoog het volgende:
Ey EchnaDarrIk ben bezig om een foto in een lijst te stoppen. Zit alles dicht, is de foto een tikkie verschoven
quote:
koop dan een bus remountquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Maar dit keer was het mijn eigen schuld
Balansdag vandaag dat je geen ontbijt klaar zet?quote:Op donderdag 24 januari 2008 06:09 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen!
wat denk je van mij danquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:23 schreef PdeHoog het volgende:Ik ben hier druk bezig met wakker worden, maar echt goed lukken wil hetn iet geloof ik
Wordt weer feest op kantoor
quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat denk je van mij dan
jeumig, t is hier weer ver te zoeken
quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Succes he
Ik ga wat doen en dan richting kantoor crossen. Eens kijken of ik de collega's kan verblijden met een foto in lijst aan de muur. Alles beter dan die auto's die er nu hangen
Checkquote:
Coolquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:26 schreef HMaster-II het volgende:ben zo blij
Iron Maiden sluit de 2008 tour af op het TT-Circuit in Assen![]()
En ik heb de kaart al besteld![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:26 schreef HMaster-II het volgende:ben zo blij
Die zijn toch al oud en zo?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:26 schreef HMaster-II het volgende:ben zo blij
Nette set zeg!!!!!!!!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:28 schreef prupke het volgende:zo net even met foto konijnenberg gebeld
bestelling gedaannikon D300 met de 18-135 mm , en de tokina 12-24
* prupke stuitert ff door de sc henen
tegen de 50quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:46 schreef freud het volgende:
[..]
Die zijn toch al oud en zo?
[..]
Nette set zeg!!!!!!!!!
Onwijs gaaf voor je, ik ben gepast jaloers.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:28 schreef prupke het volgende:zo net even met foto konijnenberg gebeld
bestelling gedaannikon D300 met de 18-135 mm , en de tokina 12-24
* prupke stuitert ff door de sc henen
Het is een geweldig lensjequote:Op donderdag 24 januari 2008 14:11 schreef Schanulleke het volgende:
Ik dacht trouwens altijd dat Tokina prut was maar zag deze lens onlangs prima getest.
Da's ZZ Topquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:06 schreef freud het volgende:
Maar voor die leeftijden is er toch Arrow classic rock fest of zo? Mannen met lange grijze baarden met 45 toeren platen onder hun arm en zo?
Wat heb je nu ter vervanging voor die Tokina 12-24?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:27 schreef PdeHoog het volgende:
Het is een geweldig lensjeMet een lekkere prijs-kwaliteit-verhouding
Ik heb hem ook gehad tot ik besloot om alles de deur uit te doen en te vervangen voor mijn huidige spul.
Nog nietsquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat heb je nu ter vervanging voor die Tokina 12-24?
Wij hebben een vakantie naar Japan in de planning staan en ben daarvoor ook aan het kijken naar een geschikte groothoek. Ik heb de Nikkor 12-24 wel gezien, maar zoveel wil ik niet uitgeven aan een lens. Had net zoals Schanulleke al gezien dat de Tokina als waardig alternatief wordt gezien.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
Nog nietsMaar het volgende objectief wordt een 17-40 F4L denk ik. Of misschien een 10-22, maar die 17-40 staat hoger op de lijst. Ook voor feestjes en zo
De reden waarom ik hem aangeschaft heb in 2006 was omdat ik idd meer groothoek wilde en omdat-ie volgens een test als beste uit de bus kwam NA de eigen-merk-lenzen. En daarnaast heeft-ie een heel vriendelijk prijsje EN heb je gewoon een blok beton in je handenquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:45 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wij hebben een vakantie naar Japan in de planning staan en ben daarvoor ook aan het kijken naar een geschikte groothoek. Ik heb de Nikkor 12-24 wel gezien, maar zoveel wil ik niet uitgeven aan een lens. Had net zoals Schanulleke al gezien dat de Tokina als waardig alternatief wordt gezien.
En als ik dat eerste niet doe?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:49 schreef PdeHoog het volgende:
Als je gebruik gaat maken van filters (pola, ND-gradueel oid) hou er dan wel rekening mee dat je ultraslim filters neemt of een speciale wide-angle filterhouder EN dat je vermoedelijk tot 16mm vignettering ziet hiervan.
Dan nietquote:
Ik weet niet of jij mij goed begreep en of ik jou goed begreep. Als ik nou niet kies voor ultraslim filters, heb ik dan die vignettering tot 16 mm of ...?quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:19 schreef PdeHoog het volgende:
Dan nietMisschien op de laagste millimeters, maar het is niet onoverkomelijk vond ik.
Een niet-slim-filter levert vignettering op. Zeker als je een UV-filter gaat stapelen met een pola. Een enkele niet-slim-UV-filter zit, volgens mij, tot iets van 14mm. Maar hang me daar aub niet aan op. Ik heb op een gegeven moment iig mijn UV-filter van de lens afgehaald omdat het me stoorde.quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:04 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij mij goed begreep en of ik jou goed begreep. Als ik nou niet kies voor ultraslim filters, heb ik dan die vignettering tot 16 mm of ...?
Duidelijk, dank!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Een niet-slim-filter levert vignettering op. Zeker als je een UV-filter gaat stapelen met een pola. Een enkele niet-slim-UV-filter zit, volgens mij, tot iets van 14mm. Maar hang me daar aub niet aan op. Ik heb op een gegeven moment iig mijn UV-filter van de lens afgehaald omdat het me stoorde.
nee helaas maar als t wel zo was zou ik het ook niet zeggenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:11 schreef marcb1974 het volgende:
Ja hoi, heeft hier iemand 5 miljard euro gevonden
quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:27 schreef -Marjo- het volgende:
Woeiii![]()
Net terug van de notaris. We hebben een nieuw huis!
Jaaaaa feliiiiiiquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:27 schreef -Marjo- het volgende:
Woeiii![]()
Net terug van de notaris. We hebben een nieuw huis!
Moet je die bloempot maar beter opvoeden en zorgen dat ie niet voor katten in de weg staatquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:50 schreef prupke het volgende:
katten
rara wie heeft dit op zijn geweten ?
tis rood met wit, iedereen vind hem een schatje en een mooie kater...maar irl ...is het een allergie baal
quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:23 schreef PdeHoog het volgende:
Jeetje zegWat is het hier rustig. Leven we niet meer of zo
* Ynske smeert een maisboterham met smeerkaas voor Pquote:Op vrijdag 25 januari 2008 07:59 schreef PdeHoog het volgende:
WakkerEn ik mis een ontbijttafel hier
Bijna weekend
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 07:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
* Ynske smeert een maisboterham met smeerkaas voor P
* Ynske zet de volgende klaarquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Maareh....eentje heb ik niet genoeg aan hoor
Ja??!! Tof!!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Jaaaaa feliiiiii![]()
Gare du Nord was weer tof. 22 maart weerFoto's maken
Nu slapen
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:21 schreef Ynske het volgende:
Gister bij een collega thuis geweest, ff gezellig bijkletsen enzo. Blijkt haar man altijd intensief portret en mensvervreemding gefotografeerd te hebben. Heerlijk zitten kletsenErvaringen en ideeen uitgewisseld. Fotos zitten kijken
Heerlijk gewoon
quote:
14 lessen voor 255 euro. via het kunstcentrum, dit is van het kunstcentrum bij jou in de buurtquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:40 schreef Yoni het volgende:
ynske, hoe lang duurt jouw cursus en hoe duur was het? Ik zit te overwegen ook zoiets te gaan doen
Niet die van jou natuurlijk, maar iets in de buurt, maar vind het wel fijn om een beetje te kunnen vergelijken.
Theaterfotografie lijkt me ook interessantquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:46 schreef Ynske het volgende:
Ben er nog over na aan t denken om de cursus theaterfotografie te gaan doen in t voorjaar, en in het najaar stilte van de nacht.
Je gaat dan aan bouwlampen denken hequote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:50 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Zijn er hier ook mensen die werken met continu lampen, zoals videoverlichting voor/als een studioset?
Ik zelf heb een Falcon Eyes flitsset en liep laatst met een shoot tegen de wachttijden aan van me lampen. Want een onderdeel van die shoot was ook, om 3 kids leuk op de foto te krijgen ... wat uiteindelijk wel gelukt is.
Maar heb vele momenten gemist, want die leuke kids waren drukkkkkk.:-) Had toen graag continu licht gehad, zodat je door kunt gaan met foto's maken en niet hoeft te wachten op het weer klaar zijn van die flitslampen.
Iemand ervaring en tips?
Peet
die begint in maart, zit nu echt te twijfelen of ik dat niet gewoon zou gaan doen nu meteen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Theaterfotografie lijkt me ook interessantBen benieuwd wat je daar gaat leren
Net twijfelen, gewoon doenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
die begint in maart, zit nu echt te twijfelen of ik dat niet gewoon zou gaan doen nu meteen.
Hey Peterquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat dan aan bouwlampen denken heMaar dat wordt volgens mij best warm
24-105 is een optiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:01 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Overigens, vanwege mijn zware nekklachten wordt de combo 40D+batterygrip en 28-300 lens best wel zwaar bij langdurig foto's maken. Zit al te denken om op den duur een andere lens er bij te nemen, dus voor de portretfotografie.
In de Canon lijst zag ik ook de 24-105 mm staan, wat mij wel wat lijkt als portretlens. Gewicht zal zonder meer helpen, i.p.v die 28-300. Maar zou dat een goeie keuze zijn? Zijn er betere opties binnen het Canon paket?
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
24-105 is een optieHeeft iig IS. Dat is wel lekker
24-70 2.8 is ook een optie, maar gaat in een studio-omgeving weinig toegevoegde waarde bieden denk ik.
ik heb t ook maar gewoon gedaan. t is alleen een twijfel of hij doorgaat. moet genoeg belangstelling voor zijn, ik hoop van welquote:
Als je heel dicht op je onderwerpen moet staan is misschien een 17-40 ernaast voor wat meer full-body-werk ook prettigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:17 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.
Yeps, zowiezo IS.![]()
![]()
Peet
Volgens mij heeft FreuD de 24-105. Volgens mij is hij heel tevreden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:17 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.
Yeps, zowiezo IS.![]()
![]()
Peet
Coolquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb t ook maar gewoon gedaan. t is alleen een twijfel of hij doorgaat. moet genoeg belangstelling voor zijn, ik hoop van wel
deze is zelfs met Expositie![]()
![]()
![]()
Weet je, zowiezo dat bereik beneden of ver beneden de 20mm trekt me wel, vooral voor achitectuur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je heel dicht op je onderwerpen moet staan is misschien een 17-40 ernaast voor wat meer full-body-werk ook prettig
Hey Annquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft FreuD de 24-105. Volgens mij is hij heel tevreden.
Wat voegt IS toe aan een studio setting?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
24-105 is een optieHeeft iig IS. Dat is wel lekker
24-70 2.8 is ook een optie, maar gaat in een studio-omgeving weinig toegevoegde waarde bieden denk ik.
quote:
Goed hoor, lekker bezigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Hey AnnAlles kits?
Zal ik die eens aan de oren trekken ne vragen ...als hij er is.
Thnx![]()
Peet
Die f4 is met genoeg studiolicht ook geen probleem...lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:39 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Wat voegt IS toe aan een studio setting?
De 24/105 heeft F4, dus die F2.8 lijkt mij meer toegevoegde waarde geven.
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoendequote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:43 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Die f4 is met genoeg studiolicht ook geen probleem...lijkt mij.
Die IS voegt zekers wel wat toe en helemaal als je zeer beweeglijke 'dingen' vastleggen wilt:Y
waarom zou je gebruik maken van een statief in een studio? t is toch veel prettiger wanneer je beweeglijk kunt zijn met je camera ipv m vast te pinnen?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:47 schreef ..bennie het volgende:
[..]
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoende.
Een statief in de studio gebruikenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:47 schreef ..bennie het volgende:
[..]
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoende.
Die 2.8 is best lekker hoor en ook best prettig in een studio, maar vaak is het zo bij mij zo dat de flitssync staat ingesteld op F5.6 en F8 bij 1/125e. En dan staat de flitser al op zijn laagste stand. Kortom, 2.8 levert dan gewoon te overbelichte foto's op. En dan moet je weer ND-filters gaan gebruiken om het licht te dempen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:39 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Wat voegt IS toe aan een studio setting?
De 24/105 heeft F4, dus die F2.8 lijkt mij meer toegevoegde waarde geven.
Die ziekte heb ik niet...gelukkig ..., maar door mijn 3 dubbele nekhernia en zeer veel stress, zijn mijn handen niet altijd meer megavast. Dus niet continu last van, maar soms....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:57 schreef ..bennie het volgende:
Ah oke, maar toch heb ik het idee dat de toegevoegde waarde van IS bij een gemiddeld bereik van 50mm meer iets voor parkinsonpatienten is.
Ik heb hem de laatste keer wel gebruikt ... dat statief, want ruim 2 uur met die mijn camera en 28-300 lens aan het werk, was geen pretje op den duur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:51 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Een statief in de studio gebruiken![]()
Ja, bij productfotografie. Maar bij normale shoots vind ik het erg onpractisch. Mischein dat ik binnekort wel meer gebruik ga maken van een statief in de studio, maar dat is omdat ik dan meer een geregiseerde setting wil gaan gebruiken.
De 24-105 L IS gebruik je standaard in de studio en gewoon vanuit de hand. Veel makkelijker en veel meer vrijheid van hoeken gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |