Theaterfotografie lijkt me ook interessantquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:46 schreef Ynske het volgende:
Ben er nog over na aan t denken om de cursus theaterfotografie te gaan doen in t voorjaar, en in het najaar stilte van de nacht.
Je gaat dan aan bouwlampen denken hequote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:50 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Zijn er hier ook mensen die werken met continu lampen, zoals videoverlichting voor/als een studioset?
Ik zelf heb een Falcon Eyes flitsset en liep laatst met een shoot tegen de wachttijden aan van me lampen. Want een onderdeel van die shoot was ook, om 3 kids leuk op de foto te krijgen ... wat uiteindelijk wel gelukt is.
Maar heb vele momenten gemist, want die leuke kids waren drukkkkkk.:-) Had toen graag continu licht gehad, zodat je door kunt gaan met foto's maken en niet hoeft te wachten op het weer klaar zijn van die flitslampen.
Iemand ervaring en tips?
Peet
die begint in maart, zit nu echt te twijfelen of ik dat niet gewoon zou gaan doen nu meteen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Theaterfotografie lijkt me ook interessantBen benieuwd wat je daar gaat leren
Net twijfelen, gewoon doenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
die begint in maart, zit nu echt te twijfelen of ik dat niet gewoon zou gaan doen nu meteen.
Hey Peterquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je gaat dan aan bouwlampen denken heMaar dat wordt volgens mij best warm
24-105 is een optiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:01 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Overigens, vanwege mijn zware nekklachten wordt de combo 40D+batterygrip en 28-300 lens best wel zwaar bij langdurig foto's maken. Zit al te denken om op den duur een andere lens er bij te nemen, dus voor de portretfotografie.
In de Canon lijst zag ik ook de 24-105 mm staan, wat mij wel wat lijkt als portretlens. Gewicht zal zonder meer helpen, i.p.v die 28-300. Maar zou dat een goeie keuze zijn? Zijn er betere opties binnen het Canon paket?
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
24-105 is een optieHeeft iig IS. Dat is wel lekker
24-70 2.8 is ook een optie, maar gaat in een studio-omgeving weinig toegevoegde waarde bieden denk ik.
ik heb t ook maar gewoon gedaan. t is alleen een twijfel of hij doorgaat. moet genoeg belangstelling voor zijn, ik hoop van welquote:
Als je heel dicht op je onderwerpen moet staan is misschien een 17-40 ernaast voor wat meer full-body-werk ook prettigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:17 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.
Yeps, zowiezo IS.![]()
![]()
Peet
Volgens mij heeft FreuD de 24-105. Volgens mij is hij heel tevreden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:17 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Juist, dat was ook mijn gedachte en met die cropfactor lijkt me die 24-105 een handig lensje. De lichtsterkte lijkt me met zijn 4f wat minder van belang in een studio-omgeving.
Yeps, zowiezo IS.![]()
![]()
Peet
Coolquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb t ook maar gewoon gedaan. t is alleen een twijfel of hij doorgaat. moet genoeg belangstelling voor zijn, ik hoop van wel
deze is zelfs met Expositie![]()
![]()
![]()
Weet je, zowiezo dat bereik beneden of ver beneden de 20mm trekt me wel, vooral voor achitectuur.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als je heel dicht op je onderwerpen moet staan is misschien een 17-40 ernaast voor wat meer full-body-werk ook prettig
Hey Annquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft FreuD de 24-105. Volgens mij is hij heel tevreden.
Wat voegt IS toe aan een studio setting?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
24-105 is een optieHeeft iig IS. Dat is wel lekker
24-70 2.8 is ook een optie, maar gaat in een studio-omgeving weinig toegevoegde waarde bieden denk ik.
quote:
Goed hoor, lekker bezigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Hey AnnAlles kits?
Zal ik die eens aan de oren trekken ne vragen ...als hij er is.
Thnx![]()
Peet
Die f4 is met genoeg studiolicht ook geen probleem...lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:39 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Wat voegt IS toe aan een studio setting?
De 24/105 heeft F4, dus die F2.8 lijkt mij meer toegevoegde waarde geven.
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoendequote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:43 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Die f4 is met genoeg studiolicht ook geen probleem...lijkt mij.
Die IS voegt zekers wel wat toe en helemaal als je zeer beweeglijke 'dingen' vastleggen wilt:Y
waarom zou je gebruik maken van een statief in een studio? t is toch veel prettiger wanneer je beweeglijk kunt zijn met je camera ipv m vast te pinnen?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:47 schreef ..bennie het volgende:
[..]
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoende.
Een statief in de studio gebruikenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:47 schreef ..bennie het volgende:
[..]
IS voegt alleen toe als je zelf zeer beweeglijk ben, ik neem aan dat je in een studio setting gebruik maakt van een statief. De 2.8 voegt toe dat je zelf stukken beter door je zoeker kunt zien, en als je je achterwandje wilt vervagen heb je aan een kleinere studio voldoende.
Die 2.8 is best lekker hoor en ook best prettig in een studio, maar vaak is het zo bij mij zo dat de flitssync staat ingesteld op F5.6 en F8 bij 1/125e. En dan staat de flitser al op zijn laagste stand. Kortom, 2.8 levert dan gewoon te overbelichte foto's op. En dan moet je weer ND-filters gaan gebruiken om het licht te dempen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:39 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Wat voegt IS toe aan een studio setting?
De 24/105 heeft F4, dus die F2.8 lijkt mij meer toegevoegde waarde geven.
Die ziekte heb ik niet...gelukkig ..., maar door mijn 3 dubbele nekhernia en zeer veel stress, zijn mijn handen niet altijd meer megavast. Dus niet continu last van, maar soms....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:57 schreef ..bennie het volgende:
Ah oke, maar toch heb ik het idee dat de toegevoegde waarde van IS bij een gemiddeld bereik van 50mm meer iets voor parkinsonpatienten is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |