Ja, alleen zijn ze daar al jaren mee bezig en lukt het blijkbaar allemaal niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar hij pleegt wel een strafbaar feit en kan dus worden aangepakt.
Tatoeage's worden niet meer gegeven in nederland omdat ze snel vervagen, in de meeste kattenoren zijn ze zo weg namelijk....quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mijn kat is een keer ontsnapt en zelf bij de bushalte achter ons huis gaan zitten. Omdat hij daar kennelijk zielig keek (het was een pers, die kijken altijd al een beetje. en hij kwam net uit het asiel, dus aan de magere kant) heeft iemand hem meegenomen. Na 3 dagen had diegene de dierenambulance een keer gebeld, terwijl ik al 3 dagen jankend in mijn bed -op hun telefoontje- lag te wachten lag omdat mijn kat weg was.
Echter had mijn kat een tattoo in zijn oor en een bijbehorend paspoort, zodat de eigenaar makkelijk te traceren zou zijn. Maar dat konden ze opeens niet lezen! En dat hij medicijnen nodig had wisten ze ook niet, maar IK moest maar blij zijn dat ik hem terug kreeg, want hij zag er helemaal niet goed uit. Ik ben met 2 grote vrienden mijn kat op gaan halen en heb dat mens nog net geen fietsenrek in d'r gebit geslagen. Handig man, die dierenpaspoorten en tattoo's!.
Tja, is heel naar, maar wat heeft dat te maken met officiele instantie's die doen wat ze behoren te doen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, alleen zijn ze daar al jaren mee bezig en lukt het blijkbaar allemaal niet.
Soms is de maatschappij toch ook knettergek.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Gestolen nog wel, nou nou nou zeg...
Als een dier buiten loopt en er wordt gebeld erover dan wordt er gekeken wat er aan de hand is, in dit geval zat het beest in een boom, het had geen enkel merkteken dat het een eigenaar had en dan woprdt het onder zwerfdieren geschaart.
Dat is jouw verantwoordelijkheid als eigenaar, jij dient ervoor te zorgen dat er verschil is tussen die zwerfkat en die van jou, zodat mensen dat kunnen weten, kunnen ze dat niet dan kunnen ze niet inschatten dat die kat geen zwerfkat is tussen die duizenden zwerfkatten, zo simpel werkt het.
Een zwerfkat is een kat zonder huis. Wat zijn de kenmerken? Geen ID-middelen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:03 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Soms is de maatschappij toch ook knettergek.
Het verschil tussen en zwerfkat en mijn kat, dat weten mijn kat en ikzelf prima, daar hebben we echt geen merktekens voor nodig. Ik heb geen chip nodig, maar mijn kat moet perse een chip om de hulpdiensten terwille te zijn.
Lieverd, heel nederland en andere landen ook hebben te kampen met zoveel zwerfdieren...quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:03 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Soms is de maatschappij toch ook knettergek.
Het verschil tussen en zwerfkat en mijn kat, dat weten mijn kat en ikzelf prima, daar hebben we echt geen merktekens voor nodig. Ik heb geen chip nodig, maar mijn kat moet perse een chip om de hulpdiensten terwille te zijn.
Zodat ie herkent kan worden tussen de "duizenden" zwerfkatten in de buurt. Wat voor buurt is dat waar jij woont, waar de zwerfkatten in grote meutes de straat zo onveilig maken? Ik kom een doodenkele keer weleens een enkel zielig mauwend poesje tegen, maar bij duizenden kom ik ze zelden tegen. Hoogst zelden. Hoogst hoogst zelden.
Gewoon lekker laten lopen of zitten is ook een optie.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:07 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een zwerfkat is een kat zonder huis. Wat zijn de kenmerken? Geen ID-middelen.
Het enige wat je die dame zou kunnen verwijten is dat ze wat lang gewacht heeft met het bellen van de dierenambulance/asiel. Voor het overige was het zelfs in de door jouw geschetste omstandigheden volledig legitiem de kat mee te nemen. Dat ze de tattoo niet kon lezen betekent bovendien nog niet dat ze zware mishandeling verdient.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:53 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Mijn kat is een keer ontsnapt en zelf bij de bushalte achter ons huis gaan zitten. Omdat hij daar kennelijk zielig keek (het was een pers, die kijken altijd al een beetje. en hij kwam net uit het asiel, dus aan de magere kant) heeft iemand hem meegenomen. Na 3 dagen had diegene de dierenambulance een keer gebeld, terwijl ik al 3 dagen jankend in mijn bed -op hun telefoontje- lag te wachten lag omdat mijn kat weg was.
Echter had mijn kat een tattoo in zijn oor en een bijbehorend paspoort, zodat de eigenaar makkelijk te traceren zou zijn. Maar dat konden ze opeens niet lezen! En dat hij medicijnen nodig had wisten ze ook niet, maar IK moest maar blij zijn dat ik hem terug kreeg, want hij zag er helemaal niet goed uit. Ik ben met 2 grote vrienden mijn kat op gaan halen en heb dat mens nog net geen fietsenrek in d'r gebit geslagen. Handig man, die dierenpaspoorten en tattoo's!.
En als die kat nou in een boom zit te mauwen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:11 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Gewoon lekker laten lopen of zitten is ook een optie.
Als ik een kat zie die blijft zitten, dan aai ik hem even.
Geen behoefte om naar zijn ID te vragen.
Af en toe best lekker, zon relativerende post.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:07 schreef Burdie het volgende:
Wat een stennis om niks zeg. Als de dierenambulance mijn kat uit een boom vist, en bij gebrek aan identificatie van zijn baasje maar naar het asiel brengt, zou ik enorm blij zijn en zonder zeuren betalen. Dat asiel heeft ook hard z'n geld nodig, voor al die goede dingen die ze doen.
verdwaald/ontsnapt?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Als je een zwerver aanziet voor een huiskat moet je niet op een DA gaan zitten.
Als je het juridisch had willen spelen en dan alleen al met aangetekende brieven beginnen, duurt het maanden voordat je je katje terugkrijgt. Dus wees blij dat je gedokt heb.quote:Ik begrijp de sentimenten in het topic, maar ik wil de discussie graag toespitsen op het juridische!
Kortom, alle zwerfkatten lekker laten stikken omdat jij te beroerd bent je kat een merkteken te geven....quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:11 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Gewoon lekker laten lopen of zitten is ook een optie.
Als ik een kat zie die blijft zitten, dan aai ik hem even.
Dat hoeft ook niet. Niemand is verplicht zich over zwerfkatten te ontfermen. Maar kijk niet raar op als medewerkers van een asiel of burgers die zich wel zorgen maken over een kat die vermoedelijk zwervende is, zich wel om dat beest gaan bekommeren. Wil je dat voorkomen, dan laat je de buitenwereld zien dat jouw kat een eigenaar heeft en wie die eigenaar is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:11 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb afgelopen jaar samen met mijn vrouw nog een stel kattenpestende pubers hun eigen griekse dorpsplein afgejaagd. Ik laat zwerfkatten beslist niet stikken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Lieverd, heel nederland en andere landen ook hebben te kampen met zoveel zwerfdieren...
Ga eens in het zomerseizoen een kijkje nemen in dierenasielen die allemaal tot aan de nok toe en nog verder volzitten met katjes die volgens jou niet bestaan.
Leuk dat jij geen idee hebt van de omvang van dit probleem, maar dat maakt het nog niet minder waar.
Elk asiel met zwerfdierrechten neemt honderden dieren per jaar op die geen van allen een eigenaar hebben, naast de afstand en kwijtgeraakte dieren...
Met honderden ben ik erg rustig in mijn schatting, het zijn er gruwelijk veel, overal!
Je hebt geen chip nodig omdat jij en je dier het zelf wel weten, maar je vindt wel dat JOUW dier in andersmans tuin mag schijten, vogeltjes mag doden en niemand mag eraan zitten, al die zwerfkatten moet men maar laten stikken omdat jij te beroerd bent om een heel klein bedrag uit te geven aan een chip, ja echt een heel gezonde gedachtegang, ook zo welwillend voor anderen in dit land in dieren...
Die snap ik niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Kortom, alle zwerfkatten lekker laten stikken omdat jij te beroerd bent je kat een merkteken te geven....
Ik denk dat je het dan moet zoeken in vinderschapsloon. Geregeld ergens in boek 5 van het BW. Natuurlijk is er feitelijk pas sprake van een gevonden voorwerp als een ander het verloren heeft, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat men alleen katten meeneemt van wie vaststaat dat er sprake is van een eigenaar en die eigenaar bovendien zijn kat kwijt is. Dat zou bijvoorbeeld al betekenen dat ´echte´ zwerfkatten per definitie niet worden verzorgd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:20 schreef Roquefort het volgende:
Maar nogmaals, het slaat allemaal niet op het kernprobleem, wat is de rechtsbasis voor die nota van 75 euro?
Al die verhalen over chips en zwerfkattenproblemen zijn mooi, maar geen rechtsbasis voor een verschuldigde betaling.
Berlijn kent zo'n 40.000 zwefkatten om een idee te geven, dat terwijl er wat aan gedaan wordt, dat aantal wordt niet minder, alleen maar meer en meer en meer.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:20 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen jaar samen met mijn vrouw nog een stel kattenpestende pubers hun eigen griekse dorpsplein afgejaagd. Ik laat zwerfkatten beslist niet stikken.Ik laat ze niet gevangen nemen ook.
![]()
Een land als griekenland heeft daarbij ook nog eens echt een zwerfkattenprobleem. Hier in Nederland zijn alleen mensen die een probleem hebben met die paar zwerfkatten die er rond lopen, en alleen daarom zitten de asiels zo knalvol. De natuur, en anders wel de auto- en snelwegen, regelen het populatieprobleem anders, dat werkt prima.
Maar nogmaals, het slaat allemaal niet op het kernprobleem, wat is de rechtsbasis voor die nota van 75 euro?
Al die verhalen over chips en zwerfkattenproblemen zijn mooi, maar geen rechtsbasis voor een verschuldigde betaling.
Dan:quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
En als die kat nou in een boom zit te mauwen?
Oja. Hij had ook een halsband met een kokertje om. Maar die had ze noooit gezien hoor, die had ie niet omquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Het enige wat je die dame zou kunnen verwijten is dat ze wat lang gewacht heeft met het bellen van de dierenambulance/asiel. Voor het overige was het zelfs in de door jouw geschetste omstandigheden volledig legitiem de kat mee te nemen. Dat ze de tattoo niet kon lezen betekent bovendien nog niet dat ze zware mishandeling verdient.
En als er toch een eigenaar wordt achterhaald van de afgeschoten kat mag ie de jagerskosten betalen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Berlijn kent zo'n 40.000 zwefkatten om een idee te geven, dat terwijl er wat aan gedaan wordt, dat aantal wordt niet minder, alleen maar meer en meer en meer.
Ook hier is dat aan de orde, doe er geen flikker aan en binnen no time heb je een ziekelijk groot probleem.
Hier worden er zelfs zo nu en dan katten afgeschoten.
Maar vergeet even de overlast waaronder ook ziekten die kunnen overslaan op mensen, vergeet even dat die dieren een kutleven hebben op straat, moet allemaal maar omdat jij niet wil chippen.
Mijn al twintig jaar binnenshuislevende kat zit me nu heel triomfantelijk en verwijtend tegelijkertijd aan te kijken nu ik dit schrijf.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:32 schreef Roquefort het volgende:
[..]
En als er toch een eigenaar wordt achterhaald van de afgeschoten kat mag ie de jagerskosten betalen?
Beter een kutleven in vrijheid, dan gevangen bij de dierenbescherming, als ik de kat was en mocht kiezen...
Hoezo? Ze heeft toch uiteindelijk de dierenambulance gebeld? Ze heeft toch het nodige in het werk gesteld om de eigenaar te achterhalen en ervoor te zorgen dat de kat bij die eigenaar wordt terugbezorgd? Dat rijmt toch totaal niet met het negeren van herkenningstekens? Iemand die de dierenambulance belt, checkt een leesbare tattoo en ook zon kokertje.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:30 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja. Hij had ook een halsband met een kokertje om. Maar die had ze noooit gezien hoor, die had ie niet om. En de tattoo was vers en dus goed leesbaar, want die hadden ze kort daarvoor in het asiel gezet. Maar natuurlijk, volkomen legitiem om mijn kat mee te nemen hoor. Als ze het kokertje open had gedaan had ze gezien dat hij 10 meter van de bushalte vandaan woonde
. Het volste recht had ze. Op mijn vuist tussen haar voortanden ja.
Maargoed, mijn punt was meer om aan te geven dat je je huisdier kan merken, maar dat het maar helemaal afhankelijk is van de welwillendheid van andere mensen of het ook een garantie is dat je je huisdier makkelijk terugkrijgt.
Een dier wordt nog steeds gezien als een goed en derhalve is er sprake van diefstal.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:10 schreef Phuturistixxx het volgende:
Politie bellen zal geen zin hebben, dit is een 'civiele' zaak, niets met strafrecht van doen.
Dat heeft niet te maken met het aantal katten dat buiten loopt, maar met het feit dat mensen hun dieren niet laten castereren en steriliseren.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:15 schreef erodome het volgende:
Heb je enig idee hoeveel zwerfkatten er rondlopen in nederland?
Hoeveel van die dieren prima gezond zijn maar wel veel overlast veroorzaken en het kattenbestand nog verder uit zijn voegen laten barsten?
Nee hoor, is niet verplicht.quote:Je kat behoort gechipt te zijn, naar mijn weten is het verplicht dat je dier een chip of tatoeage heeft
Best een redelijk punt, ware het niet dat ik eraan twijfel of de dierenambulance zo'n dier eerst gaat scannen vooraleer hem mee te nemen. Op het moment dat het dier dan binnenkomt op het asiel - terecht of onterecht - is het meteen kassa. En je kan niet ontkennen dat het een lucratieve bezigheid is voor asiels om op deze manier het hoofd boven water te houden. Veel mensen denken namelijk dat hun beestje inderdaad is weggelopen en dat het asiel in deze de redder in nood is.quote:Dus doe jezelf een lol en laat je kat chippen, het kost geen drol en je hebt deze ellende niet meer.
Ja, zo lust ik er nog een paar. Kinderen die over straat lopen horen ook geen overlast te veroorzaken, maar denk je dat ik die uit mijn voortuin sla?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:18 schreef erodome het volgende:
Jouw dier behoort geen overlast te veroorzaken, die behoort gechipt te zijn(of getatoeeert) waardoor eigenaar snel teruggevonden kan worden.
Ten aanzien van ongelukken heb je gelijk. Ten aanzien van diefstal niet.quote:Als jij jouw dier op straat laat lopen dan is dit ook een risiko dat je zelf aangaat, niets procedure's, je zal uitgelachen worden door het recht.
JIJ laat je dier buiten lopen met alle risiko's van dien, dan moet je ook maar op de blaren zitten als je je billen brand.
Ik vind het ook onfatsoenlijk om andermans eigendom te ontvreemden. Daar zou ik ook niet voor willen betalen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:23 schreef erodome het volgende:
Vele mensen betelaen niet, ik weet nog in de begintijd dat ik in een asiel werkte dat we dat wel deden, maar daar kwamen we erg snel van terug, mensen hebben maar weinig fatsoen in deze.
Dus een kat weet precies waar de dorpskern ophoudt...? En als hij in een stad woont dan?quote:En mogen katten officieel loslopen, naar mijn weten zijn ze gewoon vogelvrij zodra ze buiten de dorpskern komen en zodra er overlast is wordt er ingegrepen, het wordt gedoogd, dat is wat anders dan dat het officieel is toegestaan.
Dat kan zelfs heel goed. Je kan aan het gedrag van een kat vaak zien of hij gewend is aan mensen of niet. En als je het beest vastpakt, kan je op basis van een uiterlijke staat en ook weer zijn gedrag heel snel besluiten of het om een zwerver gaat of niet. Goed verzorgde dieren met een goedgevuld buikje die zich lekker tegen je aanschurken, moet je gewoon loslaten.quote:Daarbij kan er niet zomaar verschil gemaakt worden tussen die zwerfkat die voer krijgt en een aai hier en daar en die huiskat die daar ook rondloopt.
Onzin, want het oppikken van het dier was al geen noodzaak. Dat is net zoiets als ik jouw auto vuil maak en dan vervolgens 10 euro vraag om het ding te wassen.quote:Het achterhouden is een noodzaak, naar voor jou, maar erg logisch vanuit het asiel, want in de meeste gevallen kunnen ze gewoon naar hun geld fluiten dan.
En laten we hopen dat ze nooit geen katten van andere mensen meer ontvreemdquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:39 schreef Argento het volgende:
[..]
Die dame had meer van jou te vrezen dan jij van haar.
En de ellende die je het beest geeft? Het beest kan er niets aan doen, het is zijn natuur. Maar als ik het goed heb, weet je wie de baas van dat dier is? Waarom ga je niet gewoon een gesprek aan met die persoon?quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vind het erg vervelend voor je en ik zou ook zeker niet zomaar genoegen nemen met die ¤6,50 per dag maar ik moet zeggen dat dit topic me op een geweldig idee heeft gebracht voor een kat die hier in de buurt rondzwerft. Hij / zij schijt mijn tuin onder, heeft mijn vitrage en een dekbedovertrek aan flarden gescheurd en op een kussen gezeken die ik daardoor weg kon flikkeren. Dat baasje gun ik deze ellende wel.![]()
Ik kan alleen maar hopen dat het asiel hier in de buurt er ook zo'n dubieuze werkwijze op na houdt.
Nee, ik heb geen idee van wie hij is. We dachten eerst dat hij van de overburen was omdat die ook een roodgestreepte kat hebben maar het bleek een andere te zijn. (Direct nadat ik de kat de eerste keer uit mijn slaapkamer gejaagd had en hij de andere kant op gerent was bij hen navraag gedaan en die van hun zat toen prinsheerlijk in de vensterbank.) Navraag bij andere buren leverde ook geen duidelijkheid over de eigenaar op. Uiteraard verdient een gesprek met het baasje de voorkeur maar iets zegt mij dat, zelfs al zou ik het baasje destijds gesproken hebben, deze zeker niet toe zou geven dat het zijn kat was die de schade heeft veroorzaakt. Iemand die zijn kat de buurt onveilig laat maken trekt zich sowieso al niks aan van de overlast die dit bij anderen veroorzaakt. Inmiddels ook al verschillende oplossingen geprobeerd maar op het raam dichthouden na helpt niets.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En de ellende die je het beest geeft? Het beest kan er niets aan doen, het is zijn natuur. Maar als ik het goed heb, weet je wie de baas van dat dier is? Waarom ga je niet gewoon een gesprek aan met die persoon?
Bovendien weet je niet of het baasje niet gewoon een nieuwe kat neemt die je tuin opnieuw komt onderschijten.
het zijn van een zaak niet dat er 'dus' sprake is van diefstal. Daar is wel wat meer voor nodig.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een dier wordt nog steeds gezien als een goed en derhalve is er sprake van diefstal.
Ten eerste een dubbele ontkenning, ten tweede heeft die dame nooit een kat ontvreemd. Ik snap ook niet waarom je dat wil blijven beweren. Notabene de feiten zoals jij ze zelfschetst, leiden tot een hele andere conclusie. Eentje die niet in jouw voordeel spreekt, maar enfin...quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
En laten we hopen dat ze nooit geen katten van andere mensen meer ontvreemd.
Het was mijn kat. Hij stond op mijn naam (in het paspoort met bijbehorende tattoo) en had een bandje met mijn adresgegevens. Als iemand dan mijn kat meeneemt, zegt dat er geen bandje omheen zit en dat de tattoo niet te lezen is dan ben ik niet degene die die fout zit, toch? Dan weet ik niet wat voor conclusie jij daaruit trekt wat niet in mijn voordeel spreekt, maar ik ben niet degene die een dier van iemand anders meeneemt en vervolgens een potje gaat zitten liegen als de eigenaar het huisdier terug wil hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Ten eerste een dubbele ontkenning, ten tweede heeft die dame nooit een kat ontvreemd. Ik snap ook niet waarom je dat wil blijven beweren. Notabene de feiten zoals jij ze zelfschetst, leiden tot een hele andere conclusie. Eentje die niet in jouw voordeel spreekt, maar enfin...
Klinkt allemaal goed maar dan moet je wel te achterhalen zijn. Weet jij veel wat je kat vier straten verder bij mensen aanricht? En hoe moeten die mensen jou benaderen als ze geen idee hebben wie de eigenaar is?quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:56 schreef SHE het volgende:
Naja, als mijn kind buiten rondhangt en rottigheid uithaalt dan mag de politie 'm zo in bewaring stellen. In de hoop dat het jong het niet weer flikt.
Als mijn kat buiten loopt en rottigheid uithaalt, dan verwacht ik dat iemand bij mij verhaal komt halen. Het is namelijk een kat, en katten kun je in zoverre opvoeden dat je er vanuit kunt gaan dat ze de buurt niet terroriseren. Meer vrij rondlopen..tja, dat doen katten nu eenmaal. Gelukkig wel.
Mijn kat van de straat plukken en in bewaring stellen mag alleen als hij bloed, dood is of door bliksem is getroffen.
En meer dan een kind, is mijn kat mijn bezit. IK verzorg hem, IK betaal voor hem en niemand anders.
Ergens las ik dat de kat door de dierenambulance uit een boom is gehaald.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:57 schreef dyna18 het volgende:
Heb je de dierenambulance nou nog gebeld om te vragen waarom hij is opgepakt?
Gek genoeg struinen mijn katten niet 4 straten verderop.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klinkt allemaal goed maar dan moet je wel te achterhalen zijn. Weet jij veel wat je kat vier straten verder bij mensen aanricht? En hoe moeten die mensen jou benaderen als ze geen idee hebben wie de eigenaar is?
Dat lijkt me ook doodnormaal.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ergens las ik dat de kat door de dierenambulance uit een boom is gehaald.
TS, ik zou dit toch nog opnemen met de dierenambulance. Rustig uitleggen dat jouw kat vlak bij huis was en goed verzorgd wordt. Hopelijk leren ze van de ervaring dat ze de volgende keer de kat uit de boom halen en gewoon op de grond zetten om weer zijns weegs te laten gaan.
Goed idee! Ik zou beginnen met de junks in de parkeergarage om de hoek!quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:12 schreef SHE het volgende:
Er lopen ook mensen los rond, die overlast veroorzaken. Moet ik die ook vergiftigen?
Wees niet zo'n onzettende imbeciel, pikkebaas.
Goeie opmerking. Laat ik het zo zeggen. Ik neem alle mogelijke voorzorgen om er voor te zorgen dat MIJN dier geen overlast veroorzaakt. Ik kan er niet zo goed tegen als andere mensen dat niet doen en hun dier mijn tuinplezier vergalt. Mijn buurmeisjes van drie zaten ook laatst in een kattedrol te graaien, da's toch niet normaal ? Straks heb ik zelf kinderen en die kan ik dan niet in de voortuin laten omdat die bezaaid is met stront.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:31 schreef SHE het volgende:
Dus dan dood je een dier? Maak je hem ziek?
Serieus, ik heb alle overlast van dieren al meegemaakt, maar ik ben een dierenliefhebber. Ik heb ze zelf.
Jij hebt neem ik aan, alleen een hond omdat je van hem houd. Toch?
Hoe kun je dan een ander levend wezen zo vreselijk haten dat je hem wilt doden?
Die opmerking baart me zorgen.
Ook mee eens. In het verleden stuurde ik de hond erop af om ze te pakken. Ik train rottweilers dus dat wil wel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:31 schreef SHE het volgende:
Anti-vries is behoorlijk.......onmenselijk en ondierlijk al helemaal. Zelfs dieren zijn niet zo beestachtig.
Ik snap niet dat je het zelf niet snapt. Het moge duidelijk zijn dat de dame in kwestie:quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het was mijn kat. Hij stond op mijn naam (in het paspoort met bijbehorende tattoo) en had een bandje met mijn adresgegevens. Als iemand dan mijn kat meeneemt, zegt dat er geen bandje omheen zit en dat de tattoo niet te lezen is dan ben ik niet degene die die fout zit, toch? Dan weet ik niet wat voor conclusie jij daaruit trekt wat niet in mijn voordeel spreekt, maar ik ben niet degene die een dier van iemand anders meeneemt en vervolgens een potje gaat zitten liegen als de eigenaar het huisdier terug wil hebben.
Nou ehm, het komt zeer regelmatig voor dat Perzen ontvreemd worden. Toen de mijne van de schutting af was gevallen en een rondje in de buurt was gaan wandelen werd me zelfs verteld dat 90% van de bij hen gemelde katten (in eerste instantie) ontvreemd wordt, omdat mensen het schattige poesjes vinden. Totdat zo'n rotpers tot vier keer toe in je huis gepist heeft en ze de da bellen omdat ze het beest kotsbeu zijn. Ze zijn een tikkie minder schattig dan ze eruit zien, zeg maarquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:38 schreef Argento het volgende:
-niet de bedoeling had het beest te houden
Fantastisch, maar de dame in kwestie had die bedoeling dus niet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ehm, het komt zeer regelmatig voor dat Perzen ontvreemd worden.
Nee, daarom belde ze ook pas na drie dagen de dierenambulancequote:Op woensdag 16 januari 2008 20:43 schreef Argento het volgende:
[..]
Fantastisch, maar de dame in kwestie had die bedoeling dus niet.
Ik heb twee rottweilers gehadquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:36 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Goeie opmerking. Laat ik het zo zeggen. Ik neem alle mogelijke voorzorgen om er voor te zorgen dat MIJN dier geen overlast veroorzaakt. Ik kan er niet zo goed tegen als andere mensen dat niet doen en hun dier mijn tuinplezier vergalt. Mijn buurmeisjes van drie zaten ook laatst in een kattedrol te graaien, da's toch niet normaal ? Straks heb ik zelf kinderen en die kan ik dan niet in de voortuin laten omdat die bezaaid is met stront.
[..]
Ook mee eens. In het verleden stuurde ik de hond erop af om ze te pakken. Ik train rottweilers dus dat wil wel.
Helaas wordt m'n huidige hond daar te oud voor.
Denk niet dat ik deze beslissing licht neem. Ik heb alle buren nagevraagd. De kat gevolgd. Geprobeerd 'm te vangen met een doos met lokvis. Allemaal voor nop.
Ja, dat dus. Daarbij had die vrouw zelf ook al een kat, ging wellicht niet zo goed samenquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, daarom belde ze ook pas na drie dagen de dierenambulance
Volgens mij valt zij gewoon onder die vele procenten die de da noemde, maar ja, ik denk lang niet altijd het beste van de mens, dat zal het zijn.
Been there.... Ook nog tijgerpoep gestrooid. Bak water is de hufter te snel voor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:46 schreef SHE het volgende:
Maar ehm, satestokjes in de grond, koffiedik over je aarde, commerciele anti-kat thingie's , bak water over zijn harses als je hem spot.
Allemaal dingen die je kunt doen om dat beest te weren...en geloof me, voor elke kat is een oplossing.
En die oplossing is niet chemisch.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:09 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind dat katten buiten niet mogen loslopen. Ze zorgen voor overlast, scheiten alles onder, doden kleine dieren voor hun plezier. Ik mag m'n honden ook alleen op de daartoe bestemde velden loslaten en ik moet de stront achter ze ook opruimen, en dat doe ik ook.
Katteneigenare maken zich er altijd makkelijk vanaf door het beest gewoon naar buiten te flikkeren.
Toevallig heb ik hier ook zo'n exemplaar in de buurt lopen die mijn voortuin als kattebak gebruikt. Beest zelf is niet te vangen dus ik kan niet achter z'n baasje komen, rondvragen heeft niets opgeleverd net zomin als 'm volgen. Binnenkort staat er dus een heerlijk schoteltje antivries voor 'm klaar.
Hou je kat binnen, dan gebeurt er niks met 'm. Doe je dat niet, dan moeten jij en je kat de gevolgen dragen. Simpel as that, als ik m'n hond niet correct aanlijn en hij ontsnapt en komt onder een auto dan is dat mijn schuld en niet die van de hond of van de automobilist.
Ook een risico dat je als kattenhoud(st)er moet aanvaarden als je huisdier voor overlast zorgt als je hem loslaat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 21:23 schreef MinderMutsig het volgende:
satestokjes in de grond check
koffiedik over je aarde check
commerciele anti-kat thingie's check
bak water over zijn harses als je hem spot check
Verder ook nog bamboe stokken in de grond, horren voor het raam (tot twee keer toe, heeft wel twee dagen geduurd eer ze aan flarden waren), honden er achteraan sturen, peper strooien, traangas als hij in mijn slaapkamer zat etc.
Hem naar het asiel brengen als zwerfkat is nog een onschuldige oplossing, anti-vries of rattengif klinkt mij namelijk inmiddels ook steeds aanlokkelijker in de oren.
Dan zal de kosten van de DA helemaal niet betaald worden natuurlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ergens las ik dat de kat door de dierenambulance uit een boom is gehaald.
TS, ik zou dit toch nog opnemen met de dierenambulance. Rustig uitleggen dat jouw kat vlak bij huis was en goed verzorgd wordt. Hopelijk leren ze van de ervaring dat ze de volgende keer de kat uit de boom halen en gewoon op de grond zetten om weer zijns weegs te laten gaan.
Dan maak je er tenminste nog een lollige dag van.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:51 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Been there.... Ook nog tijgerpoep gestrooid. Bak water is de hufter te snel voor.
Nou vooruit dan, ik ga wel eens kijken of ik 'm met een supersoaker kan raken..... uiteindelijk ben ik toch ook de rotste niet...
Nee, de natuur regelt de kattenpopulatie niet. Door invloed van de mens overleven veel te veel katten, ze planten zich voort als konijnen. Door het afval wat mensen achterlaten, komen ze niet om.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:20 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen jaar samen met mijn vrouw nog een stel kattenpestende pubers hun eigen griekse dorpsplein afgejaagd. Ik laat zwerfkatten beslist niet stikken.Ik laat ze niet gevangen nemen ook.
![]()
Een land als griekenland heeft daarbij ook nog eens echt een zwerfkattenprobleem. Hier in Nederland zijn alleen mensen die een probleem hebben met die paar zwerfkatten die er rond lopen, en alleen daarom zitten de asiels zo knalvol. De natuur, en anders wel de auto- en snelwegen, regelen het populatieprobleem anders, dat werkt prima.
Als je ge-ent bent..sure.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag ik jou aanraken?Je bent zo superieur
Zover ik weet is gewoon je kat dood en had hij daar maar niet moeten lopen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:32 schreef Roquefort het volgende:
[..]
En als er toch een eigenaar wordt achterhaald van de afgeschoten kat mag ie de jagerskosten betalen?
Beter een kutleven in vrijheid, dan gevangen bij de dierenbescherming, als ik de kat was en mocht kiezen...
Ze heeft wel grote borsten! En een wit konijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag ik jou aanraken?Je bent zo superieur
En een kale poesquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ze heeft wel grote borsten! En een wit konijn.
Ik vind niet dat jij veel veratwoording voor je kat neemt. Je laat hem naar buiten, wat overigens niet mag, en je begint te huilen als iemand anders wel de verantwoording neemt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:22 schreef Phuturistixxx het volgende:
Nou nog even een reactie.
Onze kat mankeerde helemaal NIETS. Zag/ziet er gezond uit, niet mager, geen wonden, goede vacht alles. Zo tam als de pest, komt naar iedereen toe, dus zeker ook geen zwerver.
Volgens de dierenambulance is hij uit een boom gehaald omdat hij daar zat te mauwen. Lekker belangrijk, komt er vanzelf uit.
De 11e is ie opgehaald, terwijl wij hem de 10e voor het laatst naar buiten hadden gedaan. Beest blijft normaal wel langer weg, dus we zijn pas laat gaan zoeken, wat dus geen zin had, toen zat ie al in het asiel
Ik ben het met 3 dingen niet eens.
1. Laat een gezonde kat gewoon met rust, ook al zit ie in een boom. Kom een dag later nog maar eens terug, zit ie er dan NOG te mauwen, oké dan is er wat aan de hand.
2. Er wordt je pardoes een heleboel geld gevraagd, en als je dat niet hebt dan moet je je kat maar laten zitten in een hokje van 1x1 tot je het geld hebt, vermeerderd met 6,50 per dag dat ie zit!
3. Als je vraagt waarom het zo GODS gruwelijk duur is dan krijg je te horen: heel veel mensen komen hun kat niet halen, dus dit is geld voor ongeveer 5 katten Letterlijke quoute!
En dan sta je daar en hangt er trots een affiche aan de muur dat ze zoveel duizend euro hebben gekregen van die en die winkels...
Ze zullen geld nodig hebben, maar dit is gewoon geen stijl.
Rrrright.... een kat mag je gewoon naar buiten laten PietjePrak, dat is niet verboden. Het is ook niet verplicht je kat te chippen of te merken. Dus dan kun je ook niet zeggen dat elke kat die buiten loopt een zwerver is, omdat er genoeg andere opties zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:19 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Ik vind niet dat jij veel veratwoording voor je kat neemt. Je laat hem naar buiten, wat overigens niet mag, en je begint te huilen als iemand anders wel de verantwoording neemt.
Je hebt een aardige plaat voor je kop!
Die mag' je niet afschieten, dat mogen aangewezen personen doen (politie, boa's) en dan alleen onder STRIKTE voorwaarden. Wederom, informeer je beter...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef PietPrak het volgende:
overigens hou er rekening mee als je in het buitengebied woont. Loslopende katten mag je afschieten
art 4 wet dierenbescherming
Wat met vrij grote regelmaat gebeurd in de praktijk....gebeurd toch echt om de paar jaar dat jagers toestemming krijgen katten te schieten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:26 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Die mag' je niet afschieten, dat mogen aangewezen personen doen (politie, boa's) en dan alleen onder STRIKTE voorwaarden. Wederom, informeer je beter...
Ik denk dat je dus op zoek moet gaan naar een gemeentelijke bepaling die aan de dierenambulance het recht geeft om je kat op te pikken en aan het asiel om je kat ongevraagd en voor een hoop geld te chippen. Het asiel zou je moeten kunnen vertellen waar ze dat recht vandaan halen, de dierenambulance ook. En als zij je geen duidelijkheid kunnen geven dan zou je de gemeente hierover kunnen bellen. Want ik vind het nog steeds gek dat een asiel ongevraagd vanalles met je kat mag doen en het beest kan achterhouden voordat je daarvoor betaalt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef Phuturistixxx het volgende:
En dit topic is niet gestart om te huilen, maar om de juridische kanten hiervan te bekijken, echter wil dat nog niet echt lukken...
Ik ben het niet bepaald met TS eens, maar jij schiet wel weer helemaal door naar de andere kant!quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:19 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Ik vind niet dat jij veel veratwoording voor je kat neemt. Je laat hem naar buiten, wat overigens niet mag, en je begint te huilen als iemand anders wel de verantwoording neemt.
Je hebt een aardige plaat voor je kop!
Weet ik, maar hij doet het lijken alsof iedere gek met een geweer iedere kat mag afschieten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat met vrij grote regelmaat gebeurd in de praktijk....gebeurd toch echt om de paar jaar dat jagers toestemming krijgen katten te schieten.
Buiten de boeren om die gewoon schieten waar geen haan ernaar kraait omdat niemand het te weten komt....
Ik ga de gemeente eens bellenquote:Op donderdag 17 januari 2008 14:30 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik denk dat je dus op zoek moet gaan naar een gemeentelijke bepaling die aan de dierenambulance het recht geeft om je kat op te pikken en aan het asiel om je kat ongevraagd en voor een hoop geld te chippen. Het asiel zou je moeten kunnen vertellen waar ze dat recht vandaan halen, de dierenambulance ook. En als zij je geen duidelijkheid kunnen geven dan zou je de gemeente hierover kunnen bellen. Want ik vind het nog steeds gek dat een asiel ongevraagd vanalles met je kat mag doen en het beest kan achterhouden voordat je daarvoor betaalt.
Tuurlijk niet, maar het kan wel. Zonder dat je er ooit achterkomt wie het is geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:31 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Weet ik, maar hij doet het lijken alsof iedere gek met een geweer iedere kat mag afschieten.
Dan schiet ik de betreffende loslopende jager af...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:25 schreef PietPrak het volgende:
overigens hou er rekening mee als je in het buitengebied woont. Loslopende katten mag je afschieten
art 4 wet dierenbescherming
Wat zei de gemeenteambtenaar daar over?quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:41 schreef Phuturistixxx het volgende:
Blijft de vraag, valt mijn kat onder definitie zwerfkat...
Kon ie geen antwoord op geven helaas.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat zei de gemeenteambtenaar daar over?
Mogen niet, nee, dat mogen alleen bepaalde jagers, toezichthouders van landerijen e.d. doen, met speciale vergunningen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:31 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Weet ik, maar hij doet het lijken alsof iedere gek met een geweer iedere kat mag afschieten.
Alle katten zijn dan zwerfkatten, katten zwerven nu eenmaal rond als ze buiten komen... of ze nu een eigenaar hebben of niet, of ze nu gechipt zijn of niet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:46 schreef Fogel het volgende:
Vandale zegt:
zwerf·kat (de)
1 zwervende kat
2 zonder vaste verblijfplaats rondzwervend mens
Je kat liep buiten rond, zonder kenmerken dat het een eigenaar had en wat mij betreft is het dan per definitie een zwerfkat. Als je niet wil dat je dier als zwerfkat aangemerkt wordt, moet je (bij voorkeur) het beest gewoon binnen houden of een halsband omdoen.
Maar er staat dus niks in de APV? In dat geval zou ik de rekening mooi doorsturen naar die ambtenaar. Gemeente heeft asiel opdracht gegeven, dat zeggen ze zelf.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
Kon ie geen antwoord op geven helaas.
Het probleem is dat als die kat wel een zwerver is hij vuilniszakken kapot maakt, poept, schooit, maar vooral ook een gevaar voor de volksgezondheid kan worden door ziekten die ze meeslepen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Kon ie geen antwoord op geven helaas.
Is ook lastig. Aan de buitenkant is lastig te zien of een kat zwervende is. Mijn mening: is een kat gezond, niet mank lopend of anderzinds gewond en goed doorvoed, laat hem dan maar met rust. Haal em uit de boom als je dat zonodig wil, maar laat hem dan gewoon gaan...
Nou niet helemaal. De gemeente heeft geregeld dat zwefkatten naar het asiel gaan. De dierenambulance werkt verder op eigen houtje...quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar er staat dus niks in de APV? In dat geval zou ik de rekening mooi doorsturen naar die ambtenaar. Gemeente heeft asiel opdracht gegeven, dat zeggen ze zelf.
Volgens mij kan dat best een interessante discussie opleveren en goed en eenduidig beleid.
Maar wat is je punt nu dan? Katten helemaal niet naar buiten? Dat is volgens mij de discussie niet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Het probleem is dat als die kat wel een zwerver is hij vuilniszakken kapot maakt, poept, schooit, maar vooral ook een gevaar voor de volksgezondheid kan worden door ziekten die ze meeslepen.
Denk aan zandbakken waarin gepoept wordt door niet ontwormde dieren, kinderen die nare worminfectie's oplopen al alleen, hoeft het dier niet eens een nare bacteriele infectie onder de leden te hebben.
Neem kattenaids, niet gevaarlijk voor mensen, maar wel voor andere katten, leuk die zwerfkat met al die ziekten die de huiskatten besmet in een leuk knokpartijtje...
Er zitten veel haken en ogen aan laat maar lopen, dat is een beetje het probleem, er moet een evenwicht gevonden worden tussen risiko's op ziekten en overlast inperken en de huiskatten met rust laten.
Dat evenwicht wordt gevonden in huiskatten kenmerken als huiskat, een andere oplossing is er niet echt.
Ahem. Dus jij verwacht dat ik een mauwende kat, in een boom recht tegenover mijn slaapkamer, die om 22.00 herrie begint te maken, lekker een dag laat zitten?quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:22 schreef Phuturistixxx het volgende:
1. Laat een gezonde kat gewoon met rust, ook al zit ie in een boom. Kom een dag later nog maar eens terug, zit ie er dan NOG te mauwen, oké dan is er wat aan de hand.
Het is helemaal niet gek dat iemand de dierenarts belt voor een mauwende kat in een boom (alhoewel...). Het is wel gek dat de dierenambulance dat gezonde weldoorvoede beestje meteen aanziet voor een zwerfkat. Ook huiskatten klimmen wel eens in een boom. Waarom niet beest uit de boom plukken en daarna gewoon laten gaan?quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:01 schreef hydra77 het volgende:
[..]
Ahem. Dus jij verwacht dat ik een mauwende kat, in een boom recht tegenover mijn slaapkamer, die om 22.00 herrie begint te maken, lekker een dag laat zitten?
Het lijkt me vrij normaal dat als jouw kat ongevraagd overlast veroorzaakt de persoon die er last van heeft, of de gemeente maatregelen neemt
Jij neemt bewust het risico dat je kat overlast veroorzaakt.
Betaal gewoon het bedrag, en wees blij dat de persoon die de overlast heeft gehad de kat niet uit de boom heeft geschoten met een luchtdrukpistool, maar de moeite heeft genomen om de dierenambulance te bellen.
Ja als je een casus schetst die recht in jouw straatje past heb je altijd gelijk he. Kat zat midden op een plein in een boom, geen huizen in de buurt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:01 schreef hydra77 het volgende:
[..]
Ahem. Dus jij verwacht dat ik een mauwende kat, in een boom recht tegenover mijn slaapkamer, die om 22.00 herrie begint te maken, lekker een dag laat zitten?
Het lijkt me vrij normaal dat als jouw kat ongevraagd overlast veroorzaakt de persoon die er last van heeft, of de gemeente maatregelen neemt
Jij neemt bewust het risico dat je kat overlast veroorzaakt.
Betaal gewoon het bedrag, en wees blij dat de persoon die de overlast heeft gehad de kat niet uit de boom heeft geschoten met een luchtdrukpistool, maar de moeite heeft genomen om de dierenambulance te bellen.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:07 schreef Merel het volgende:
Waarom niet beest uit de boom plukken en daarna gewoon laten gaan?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij het direnasiel bent.
Het gaat zo.
Je loopt naar de balie waar zo'n kansloos figuur dieren aan mensen probeert te slijten.
Je gooi 75 euro naar dat mannetje en krijgt je kat terug.
Dan zet je de kat op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!
hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn kat wat doe je?)
jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
Who's next?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:36 schreef k_man het volgende:
Je gooit die 75 euro op tafel, pakt die kat aan, gooit 'm op de grond en begint er keihard op te stampen!!!
Die dierenasielmiep van WTF!!!
Jij van ja ik heb 'm toch gekocht heheheh
Buitengewoon matig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:00 schreef Strolie75 het volgende:
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij het direnasiel bent.
Het gaat zo.
Je loopt naar de balie waar zo'n kansloos figuur dieren aan mensen probeert te slijten.
Je gooi 75 euro naar dat mannetje en krijgt je kat terug.
Dan zet je de kat op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!
hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn kat wat doe je?)
jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe
Tuurlijk, de hele dag door zitten katten vast in bomenquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:19 schreef hydra77 het volgende:
Haha, jij verwacht dat de dierenambulance kosteloos de hele dag rondjes rijd om katten uit bomen te helpen en ze weer te laten gaan. Met als risico dat ze dagelijks dezelfde kat uit de boom kunnen gaan vissen.
Als bij een zaak, in dit geval je kat, niet direct duidelijk is of er wel of niet een eigenaar is lijkt het me niet meer dan logisch dat de kat gewoon wordt meegenomen.
Leg me eens uit: waarom zou de dierenambulance de hele dag door gratis katten aandacht moeten geven en ze uit bomen plukken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |