4 weken en 2 dagen! Niet echt veel last, alleen als ik me uitrek of hoest dan voel ik net alsof het spierpijn is in mn buik. Ik moet echt HEEL erg veel plassen, in 30 min 7 keer, das niet leuk meer gewoon. Plus dat me tieten echt gigantisch zeer doen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:11 schreef Wurpje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoe voel je je tot nu toe? En hoeveel weken ben je dan nu? Net 4?
Pics or it didn't happen!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Hiep hiep hoera!
Vanmiddag is het kindje van Pruk geboren! Met moeder en kind is alles oké.
Details laat ik aan de trotse mama zelf over, ik moest jullie wel allemaal heel hartelijk bedanken voor het meeleven. Misschien mogen ze morgen al naar huis, als ze thuis zijn horen jullie ongetwijfeld meer!
Hier vandaag 6 en een halve week.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:22 schreef DevilsChase het volgende:
[..]
4 weken en 2 dagen! Niet echt veel last, alleen als ik me uitrek of hoest dan voel ik net alsof het spierpijn is in mn buik. Ik moet echt HEEL erg veel plassen, in 30 min 7 keer, das niet leuk meer gewoon. Plus dat me tieten echt gigantisch zeer doen...
Een inwendige echo wordt alleen bij een vroege echo gedaan, en die wordt meestal alleen gedaan als er twijfel is over de duur van de zwangerschap. Dan gaan ze bijv. bij 6 weken al echo-en.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:29 schreef DevilsChase het volgende:
Hebbn jullie eigenlijk allemaal een inwendige echo gehad? Ik lees daar overal over namelijk, dat dat moet in het begin vd zwangerschap?
Mijn huisarts zei mij dat zyrtec idd geen kwaad kan als je zwanger bent maar het liefst hebben ze dat je het niet gebruikt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Cetirizine hydrochloride is een geneesmiddel (vooral gekend onder de merknaam Zyrtec) dat wordt ingezet bij de behandeling van allergie, hooikoorts, angio-oedeem en netelroos. Het is een tweede-generatie H1-receptor antagonist (antihistaminicum) en werkt door middel van het blokkeren van H1 histamine receptoren. Het is een belangrijke metaboliet van hydroxyzine en heeft dezelfde bijwerkingen waaronder een droge mond. Sinds 2001 zijn veel gebruikers van cetirizine overgestapt op levocetirizine.
Cetirizine
2-[2-[4-[(4-chloorfenyl)-fenyl-methyl]
piperazin-1-yl]ethoxy]azijnzuur
Farmaceutische gegevens
Metabolisatie: CYP3A4
Halfwaardetijd: 8,3 uur
Uitscheiding: Hepatisch
Gebruik
Toediening: Oraal
Voorzorgen
Zwangerschapscat.: B
Databanken
ATC code : R06AE07
PubChem: 2678
DrugBank: APRD00630
Chemische gegevens
Formule: C21H25ClN2O3
Molecuulgewicht: 388,888 g/mol
B; Waarschijnlijk Veilig; Dierproeven hebben geen risico's aangetoond en er zijn geen aanwijzingen op basis van andere onderzoeken bij mens of dier die het tegendeel laten zien.
Van harte gefeliciteerd met je Manneke Rubenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:47 schreef Pruk het volgende:
Ja hoi
Afgelopen zaterdag ben ik met weeen opgenomen in het ziekenhuis en bleef de ontsluiting steken op 3 centimeter. Pethidine met slaapmiddel gehad (terwijl ik aangegeven had dat ik dat niet wilde, maar dat was niet bij de arts terechtgekomen) en daardoor de hele zondag stoned geweest (van het slaapmiddel overigens). Omdat het om een klein kindje ging (in het weekend geen kinderarts en dergelijke) wilden ze geen infuus aansluiten om de weeen op te wekken. Maandagochtend nieuwe echo gehad: niks terug te vinden van een p5 kindje, weer redelijk normale waardes. Gyneacoloog wist het ook allemaal niet meer en eigenlijk was er maar 1 optie: inleiden. Dit omdat ik toch al 37 weken was, de boel toch al bezig was en ik op 3 centimeter zat.
Dinsdagochtend ingeleid en dinsdagmiddag bevallen. Mijn bevallingsverhaal is echt verschrikkelijk
Na anderhalf uur een ruggeprik gevraagd en die was supergoed gezet, waardoor ik tot aan de avond (de kleine is om 14:10 geboren) niets gevoeld heb
In 1 perswee is de kleine geboren en dat was best schrikken, maar ik heb dus echt geen centje pijn gehad. Gelukkig was de arts er op tijd bij, anders had ik ineens een kindje gehad tussen de dekens.
Onze kleine heet Ruben
We hebben gekozen voor drie namen, maar de rest laat ik achterwege, de meesten weten wel te vinden waar ze moeten zoeken
Ruben is uiteindelijk een keurig kereltje van 2645 gram en ligt lekker naast me te slapen, borstvoeding gaat super!
Da's ook het enige dat ik gezegd had geloof ik, want dat van die netelroos is net pas bekend geworden. Maar dat geeft nietquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:57 schreef Pruk het volgende:
Ik vond het al heel wat dat ik onthouden had dat je uitslag had toen ik dat gisteren doorkreeg
Ik had ook al een PM'etje gestuurd om te vragen of het echt een handige opmerking was. Ik weet het namelijk ook niet en ik gok dat wij 2 niet de enigen zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:08 schreef Jelief het volgende:
Ik dacht dat ik wist waar ik moet zoeken naar de andere namen maar ik weet het toch niet.
Iets met 69, kan iets met alice, yin yang of ki zijn, maar staat me bij iets met een m aan het begin en dan eindigend op 69 ofzow, ze was actief op oa BB forum.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef bixister het volgende:
oh llewella, ik lees net wat je schrijft over je vriendin. wat erg...gecondoleerd en sterkte ermee. dat is wel even een heel contrast met dat beginnende leven in je buik inderdaad... en we zouden haar dus ook kunnen kennen van hier? weet je nog hoe ze zich hier noemde?
Mijn laatste menstruatie was anders dan anders.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Dat snap ik even niet.
Het was officieel 10+4 en toch dacht je dat het 14 weken was?
Nou ja goed, zolang jij het verder niet jammer vindt is het ook prima.![]()
Heb jij een foto gezien? Waar waar waar?quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:45 schreef YPPY het volgende:
Ruben is echt een knapperd!Nu wil ik gaan kijken, ga ervan rammelen.
Ik hoop het voor je!quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:22 schreef wenneke1 het volgende:
Dus nu maar duimen dat het doorgaat.
Als jij het nou nog even volhoudt tot na 12 uur en ik morgen een beetje opschiet zit er alsnog een datumtweeling inquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:16 schreef wenneke1 het volgende:
Tearsong ik hoop voor je dat het gaat. Het viel mij echt 100%mee. Geen pijn, eigenlijk alleen hetzelfde gevoel als je krijgt bij een inwendige echo. Ging echt goed.
In elk geval hebben we vlgde week allebei ons propje. Dat is een ding dat zeker is.
Ik geloof wel dat het door gaat zetten nu. Ik heb aardig wat weeen die ik ook moet wegpuffen dus er is actie on the way
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |