abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56066886
Sil, succes bij de 20 weken echo. Ik duim natuurlijk dat alles helemaal goed is!

Nog steeds geen naam van Vamp??
En Pruk, doe eens vertellen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:04:22 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56067108
Pruk, Van harte gefeliciteerd!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56067272
Pruk gefeliciflapstaart!
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:15:28 #204
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56067297
Sil veel succes bij de 20wk echo

MAneki, dat klinkt beroerd Ik hoop dat de HA wat voor je heeft.
Lichaamsdelen van de baby onderscheiden kan ik trouwens nog steeds niet hoor Alleen bij Tijn was het overduidelijk een voet die regelmatig voorbij kwam en nu een lang hard stuk moet dan wel het ruggetje zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56067339
Vanmorgen vroeg opgestaan, tegelijk met mijn man zodat ik rond 7.30 Merlijn weg kan brengen. Net toch maar weer even iets meer dan een uur bijgeslapen en dan ben ik nog niet echt wakker. Dadelijk even boodschappen doen en studeren, wil nog een portfolio afhebben voor ik ga bevallen. En meteen even een paar vakken voorbereiden nu heb ik nog tijd. In juni wil ik nog een paar examens kunnen doen die ik nu niet heb gedaan door de bloeddruk. Ach ... Poetsen komt volgende week wel weer als mijn moeder mij komt helpen, alleen vind ik het erg zwaar.

Gisteren wel nog even alle kleertjes bekeken en opgeruimd die ik heb voor de kleine meid. Er ligt zo een schattig spijkerjurkje maatje 56 klaar. Lijkt me wel zo schattig om er dan een pampermaillotkontje onderuit te zien komen. . De ziekenhuistas staat compleet gereed inclusief babykleren en het bed beneden is verhoogd. We zijn er helemaal klaar voor, morgen 37 weken. Babymeisje kom je buiten spelen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:28:08 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56067495
E.T., wat leuk dat Saskia de baby heeft kunnen voelen!
Sil, succes bij de echo strakjes!
Maneki, hopelijk kan de ha je helpen, het lijkt me echt heel naar!
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:29 schreef DevilsChase het volgende:
Hebbn jullie eigenlijk allemaal een inwendige echo gehad? Ik lees daar overal over namelijk, dat dat moet in het begin vd zwangerschap?
Een inwendige echo wordt alleen bij een vroege echo gedaan, en die wordt meestal alleen gedaan als er twijfel is over de duur van de zwangerschap. Dan gaan ze bijv. bij 6 weken al echo-en.
Normaal gesproken krijgt een zwangere haar eerste echo rond 12 weken en dan gewoon uitwendig.
pi_56067562
Een dikke proficiat Pruk!

Hestria, hopelijk is het volgende keer wel echt raak!

Randa, jij bent er wel helemaal klaar voor! Ik vind die spijkerjurkjes ook zo ongelofelijk schattig! Voorlopig durf i kzelf nog niks te kopen, ik wil graag eerst weten wat het is. (Zou me anders een ongeluk kopen in al die schattige meisjesspullen )

Ik ben net aan m'n 7de week begonnen !
Die pijnlijke borsten, dat valt goed mee. Ben wel behoorlijk misselijk. . En ander bijverschijnsel is wel dat mijn libido zwaar naar beneden gegaan is. Normaal gezien ligt dat zelfs bijna hoger dan dat van m'n man, maar nu moet ik er even niet van weten . Maar ik heb 'm al gerustgesteld dat da tna de 3de maand wel weer op peil zal komen (dat heb ik mij toch laten vertellen).

Wanneer gaan jullie het eigenlijk zeggen op je werk? In België ben je verplicht om dat zo snel mogelijk te doen, maar hier in NL mag je blijkbaar wel wachten. Hoewel: hoe sneller je het verteld, hoe sneller je "beschermd" bent. Nu ik doe geen gevaarlijk werk, dus het kan niet echt kwaad en ik mag binnenkort eens gaan onderhandelen over mijn arbeidsvoorwaarden, dus ik kijk het liever nog even aan.
pi_56067889
Liza, het is handig om te vertellen voordat het echt te zien is. Maar gewoon bij 12 of 14 weken is vroeg zat hoor.
pi_56068056
Ze willen het bij mij op het werk liever eerder weten dan dat je hetzelf weet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:13:32 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56068355
In NL moet je het geloof ik uiterlijk 6 weken voor je met verlof gaat vertellen, maar verder mag je het helemaal zelf weten.
Veel mensen wachten tot na die 12 weken grens idd.
pi_56068441
Allereerst Pruk gefeliciteerd!!!

Liza:
Ik heb het met iets meer dan 12 weken verteld, maar kreeg dus het advies het even stil te houden.
Ik zou namelijk in dec/jan een contract krijgen, maar dit is weer op de lange baan geschoven, niet vanwege de zwangerschap, want een andere collega zit in hetzelfde schuitje.
Mijn baas gaat er wel proberen vaart achter te zetten, maar het is dus een moeilijke situatie.
Eigenlijk ging ik zelf vol vertrouwen in dat gesprek, dat ik er goed aan deed het vroeg te vertellen, dus dat was wel een beetje een tegenvaller.
Maargoed, ik ga gewoon m'n gangetje, m'n buik groeit en dat is gewoon te zien, mijn directe collega's weten het, maar de rest houd ik het stil, en dan maar afwachten.
Maar ik ga me er verder geen zorgen om maken, heeft toch weinig zin en is niet goed voor mezelf en die kleine.

Ik zit momenteel met een vreemd gevoel, heb gisteren naar nieuws gekregen, een oude goede vriendin is overleden (heeft hier ook op fok gezeten meen ik), dus van de jolige baby gevoelens ineens in dat. Nu mezelf voorbereiden voor het afscheid nemen, net een uitnodiging gehad.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:19:37 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56068509
Jeeje Llewella, ik kan me voorstellen dat je roze wolk dan even weg is.
Sterkte ermee...
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:22:30 #213
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_56068560
pruk een dikke proficiat....
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:27:12 #214
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56068702
Pruk, van harte gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd naar de details...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_56068768
ik ook! hoe groot is ie, hoe mooi, hoe lief, hoe.. alles!

en ook van vamps bijna9ponder wil ik graag meer weten!
pi_56068805
Sterktte Llewella, dat is slecht nieuws idd
pi_56068813
oh llewella, ik lees net wat je schrijft over je vriendin. wat erg... gecondoleerd en sterkte ermee. dat is wel even een heel contrast met dat beginnende leven in je buik inderdaad... en we zouden haar dus ook kunnen kennen van hier? weet je nog hoe ze zich hier noemde?
pi_56068892
Bedankt voor jullie tips, ik denk dat ik hier ook de 12 weken ga afwachten.

Llewella, heel veel sterkte!
pi_56069008
llewella gecondoleerd! wat erg zeg!

Ik ben bij de huisarts geweest, hij dacht aan netelroos door een allergische reactie. Heb er medicijnen voor gekregen (cetirizine) waarvan onvoldoende bekend is over de gevolgen voor het kind bij zwangerschap.
Lekker dan
Saartje
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:40:19 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56069040
Llewella, sterkte.
Ik heb in beide zwangerschappen ontzettend veel begrafenissen/crematies meegemaakt. Heel naar.
De eerste was ook een vriendin van vroeger die zomaar doodging.
Ik vond het echt extra moeilijk, zwanger zijn en zoveel verdriet. Helemaal met de begrafenissen van Danyel en Thijs, dat vond ik heel, heel moeilijk en dubbel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_56069336
Pruk, gefeliciteerd!

Llewella, veel sterkte.
pi_56069343
Cetirizine hydrochloride is een geneesmiddel (vooral gekend onder de merknaam Zyrtec) dat wordt ingezet bij de behandeling van allergie, hooikoorts, angio-oedeem en netelroos. Het is een tweede-generatie H1-receptor antagonist (antihistaminicum) en werkt door middel van het blokkeren van H1 histamine receptoren. Het is een belangrijke metaboliet van hydroxyzine en heeft dezelfde bijwerkingen waaronder een droge mond. Sinds 2001 zijn veel gebruikers van cetirizine overgestapt op levocetirizine.

Cetirizine

2-[2-[4-[(4-chloorfenyl)-fenyl-methyl]
piperazin-1-yl]ethoxy]azijnzuur
Farmaceutische gegevens
Metabolisatie: CYP3A4
Halfwaardetijd: 8,3 uur
Uitscheiding: Hepatisch
Gebruik
Toediening: Oraal
Voorzorgen
Zwangerschapscat.: B
Databanken
ATC code : R06AE07
PubChem: 2678
DrugBank: APRD00630
Chemische gegevens
Formule: C21H25ClN2O3
Molecuulgewicht: 388,888 g/mol

B; Waarschijnlijk Veilig; Dierproeven hebben geen risico's aangetoond en er zijn geen aanwijzingen op basis van andere onderzoeken bij mens of dier die het tegendeel laten zien.
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:09:44 #223
3011 E.T.
pi_56069759
Llewella, sterkte.

Maneki, netelroos is ernstig vervelend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56069760
Maneki, bah, netelroos! Vreselijk! Heb ik vroeger ook ongelofelijk last van gehad! Ik stond vol blazen en blaren over heel mijn lijf! Zyrtec hielp toen eigenlijk al niet meer zo goed omdat het zo vergevorderd was.
Misschien kan je meer naar de oorzaak kijken? Bij veel mensen komt het door een allergie aan voedsel (bvb aardbeien, smaak en kleurstoffen). Er bestaat een bepaald dieet waarbij je bepaalde dingen niet mag eten en dan langzaamaan weer wel. Op basis daarvan wordt vaak opgespoord waar je allergisch aan bent.
Ik heb zelf een (blijkbaar) zeldzame variant: ik ben allergisch aan "emotionele stress". Als ik heel erg kwaad of heel erg verdrietig ben, dan sta ik lekker vol!
Ik zal eens kijken of ik dat dieet terugvind.
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:13:57 #226
3011 E.T.
pi_56069885
Liza, de huidarts en allergoloog hier in het ziekenhuis vertelden dat bij 50% er geen aanleiding is voor netelroos en bij de overige 50% komt maar 30% tot de ontdekking wat de trigger voor een uitbraak is.
pi_56069960
Hey E.T.,
Je hebt helemaal gelijk, maar misschien zit Maneki.Neko nu net wel bij die 30% en dan is ze daar miss meer mee gebaat dan medicijnen waar toch een (klein) risico aan verbonden zit?
't Was maar een tip , Maneki moet zelf maar even kijken waar ze zich het lekkerst bij voelt.
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:20:11 #228
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_56070020
Pruk en man, gefeliciteerd met jullie spruit! Fijn dat alles goed is!

Maneki, wat goed dat Saar gedraaid is! Vervelend dat je medicijn niet zeker weten geen kwaad kan voor de baby zeg

Hestria, balen zeg zo'n valse start

Wurpje, ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar mijn borsten doen nog steeds ontzettend zeer

Veel plezier met de 20w-echo Silmarwen! Zo leuk, weer eens even spieken naar je beebje

Llewella, gecondoleerd en veel sterkte

[ Bericht 41% gewijzigd door Wennie op 16-01-2008 22:17:42 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_56070502
Heb vorig jaar ook Zyrtec voorgeschreven gekregen voor mijn allergieën. Mocht het in combinatie met borstvoeding echt niet gebruiken, voor de zwangerschap kon niet echt kwaad. Maar tot op heden zit het recept nog in mijn mapje van het ziekenhuis om na de volgende bv-periode eens te gaan uitproberen.

Sterkte Lewella
pi_56071972
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Cetirizine hydrochloride is een geneesmiddel (vooral gekend onder de merknaam Zyrtec) dat wordt ingezet bij de behandeling van allergie, hooikoorts, angio-oedeem en netelroos. Het is een tweede-generatie H1-receptor antagonist (antihistaminicum) en werkt door middel van het blokkeren van H1 histamine receptoren. Het is een belangrijke metaboliet van hydroxyzine en heeft dezelfde bijwerkingen waaronder een droge mond. Sinds 2001 zijn veel gebruikers van cetirizine overgestapt op levocetirizine.

Cetirizine

2-[2-[4-[(4-chloorfenyl)-fenyl-methyl]
piperazin-1-yl]ethoxy]azijnzuur
Farmaceutische gegevens
Metabolisatie: CYP3A4
Halfwaardetijd: 8,3 uur
Uitscheiding: Hepatisch
Gebruik
Toediening: Oraal
Voorzorgen
Zwangerschapscat.: B
Databanken
ATC code : R06AE07
PubChem: 2678
DrugBank: APRD00630
Chemische gegevens
Formule: C21H25ClN2O3
Molecuulgewicht: 388,888 g/mol

B; Waarschijnlijk Veilig; Dierproeven hebben geen risico's aangetoond en er zijn geen aanwijzingen op basis van andere onderzoeken bij mens of dier die het tegendeel laten zien.
Mijn huisarts zei mij dat zyrtec idd geen kwaad kan als je zwanger bent maar het liefst hebben ze dat je het niet gebruikt.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:33:20 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_56071996
Pruk gefeliciteerd.
pi_56072301
Gefeliciteerd Pruk! Fijn dat alles goed is
pi_56072457
Gefeliciteerd Pruk!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56072686
Pruk van harte .

Lees net dat een vriendinnetje van me zwanger is van de tweede .
Fake it till you make it...
pi_56073582
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik geloof toch dat ik het maar niet gebruik, pas als ik in staat ben de kaasrasp erbij te pakken denk ik er nog even over na. Ik ga nu maar calendulan halen, dat durf ik wel
Saartje
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:39:45 #236
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_56073754
Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's!!
Pruk en Vamperotica

Welkom aan de nieuwe zwangeren!!

Hier vandaag 17 weken en ik voel nog niet echt iets.
pi_56073970
Ja hoi

Afgelopen zaterdag ben ik met weeen opgenomen in het ziekenhuis en bleef de ontsluiting steken op 3 centimeter. Pethidine met slaapmiddel gehad (terwijl ik aangegeven had dat ik dat niet wilde, maar dat was niet bij de arts terechtgekomen ) en daardoor de hele zondag stoned geweest (van het slaapmiddel overigens). Omdat het om een klein kindje ging (in het weekend geen kinderarts en dergelijke) wilden ze geen infuus aansluiten om de weeen op te wekken. Maandagochtend nieuwe echo gehad: niks terug te vinden van een p5 kindje, weer redelijk normale waardes. Gyneacoloog wist het ook allemaal niet meer en eigenlijk was er maar 1 optie: inleiden. Dit omdat ik toch al 37 weken was, de boel toch al bezig was en ik op 3 centimeter zat.
Dinsdagochtend ingeleid en dinsdagmiddag bevallen. Mijn bevallingsverhaal is echt verschrikkelijk
Na anderhalf uur een ruggeprik gevraagd en die was supergoed gezet, waardoor ik tot aan de avond (de kleine is om 14:10 geboren) niets gevoeld heb
In 1 perswee is de kleine geboren en dat was best schrikken, maar ik heb dus echt geen centje pijn gehad. Gelukkig was de arts er op tijd bij, anders had ik ineens een kindje gehad tussen de dekens.

Onze kleine heet Ruben
We hebben gekozen voor drie namen, maar de rest laat ik achterwege, de meesten weten wel te vinden waar ze moeten zoeken

Ruben is uiteindelijk een keurig kereltje van 2645 gram en ligt lekker naast me te slapen, borstvoeding gaat super!

Maneki, miss_d vertelde dat je last van PuPPP hebt, heel veel sterkte, het lijkt me verschrikkelijk

Nieuwe zwangeren, ook gefeliciteerd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:55 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56074028
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:47 schreef Pruk het volgende:
Ja hoi

Afgelopen zaterdag ben ik met weeen opgenomen in het ziekenhuis en bleef de ontsluiting steken op 3 centimeter. Pethidine met slaapmiddel gehad (terwijl ik aangegeven had dat ik dat niet wilde, maar dat was niet bij de arts terechtgekomen ) en daardoor de hele zondag stoned geweest (van het slaapmiddel overigens). Omdat het om een klein kindje ging (in het weekend geen kinderarts en dergelijke) wilden ze geen infuus aansluiten om de weeen op te wekken. Maandagochtend nieuwe echo gehad: niks terug te vinden van een p5 kindje, weer redelijk normale waardes. Gyneacoloog wist het ook allemaal niet meer en eigenlijk was er maar 1 optie: inleiden. Dit omdat ik toch al 37 weken was, de boel toch al bezig was en ik op 3 centimeter zat.
Dinsdagochtend ingeleid en dinsdagmiddag bevallen. Mijn bevallingsverhaal is echt verschrikkelijk
Na anderhalf uur een ruggeprik gevraagd en die was supergoed gezet, waardoor ik tot aan de avond (de kleine is om 14:10 geboren) niets gevoeld heb
In 1 perswee is de kleine geboren en dat was best schrikken, maar ik heb dus echt geen centje pijn gehad. Gelukkig was de arts er op tijd bij, anders had ik ineens een kindje gehad tussen de dekens.

Onze kleine heet Ruben
We hebben gekozen voor drie namen, maar de rest laat ik achterwege, de meesten weten wel te vinden waar ze moeten zoeken

Ruben is uiteindelijk een keurig kereltje van 2645 gram en ligt lekker naast me te slapen, borstvoeding gaat super!
Van harte gefeliciteerd met je Manneke Ruben
Ben zo benieuwd hoe je manneke uitziet!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56074048
Pruk fijn dat alles goed is! Ruben is een leuke naam.
Wauw en maar 1 perswee, dat heb je goed gedaan dan!
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:52:27 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56074082
Pruk, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Ruben! Fijn dat je weer thuis bent.

Maneki, wat naar, netelroos.
Ik heb het ooit 3 maanden lang over mijn hele lijf gehad, werkelijk niets hielp. Ik werd er knettergek van, krabde mijn hele huid kapot met een haarborstel.Sterkte hoor, jeuk is zó ontzettend kloten.
Wel fijn dat Saar goed ligt!

Is de naam van Vampbaby al bekend?

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonah op 16-01-2008 14:54:07 (typo) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:53:31 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56074107
En wat fijn Pruk, dat de BV goed gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56074109
Ruben
feli Pruk en co!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56074205
En ik krijg al meteen op mijn donder dat het geen PuPPP is, maar netelroos. Nouja, Maneki, sterkte daarmee

Ik vond het al heel wat dat ik onthouden had dat je uitslag had toen ik dat gisteren doorkreeg
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:57:38 #244
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_56074211
Vamp en Pruk, van harte gefeliciteerd.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_56074275
Geeft niet Pruk, tis denk ik net zo vervelend, alleen (hopelijk!) wat kortdurender
Fijn dat Ruben uiteindelijk een mooi gewicht heeft en jullie weer lekker thuis zijn
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2008 @ 15:01:34 #246
43556 miss_dynastie
pi_56074288
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:57 schreef Pruk het volgende:
Ik vond het al heel wat dat ik onthouden had dat je uitslag had toen ik dat gisteren doorkreeg
Da's ook het enige dat ik gezegd had geloof ik, want dat van die netelroos is net pas bekend geworden. Maar dat geeft niet .
pi_56074325
Wat een fijn verhaal Pruk! Geniet er van!
pi_56074405
Wat een uk pruk! (positief bedoeld, ukkies zijn, zoals je weet, tof!)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:07:22 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56074409
Gefeliciteerd met Ruben Pruk!
pi_56074426
Ik dacht dat ik wist waar ik moet zoeken naar de andere namen maar ik weet het toch niet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')