Een inwendige echo wordt alleen bij een vroege echo gedaan, en die wordt meestal alleen gedaan als er twijfel is over de duur van de zwangerschap. Dan gaan ze bijv. bij 6 weken al echo-en.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:29 schreef DevilsChase het volgende:
Hebbn jullie eigenlijk allemaal een inwendige echo gehad? Ik lees daar overal over namelijk, dat dat moet in het begin vd zwangerschap?
Mijn huisarts zei mij dat zyrtec idd geen kwaad kan als je zwanger bent maar het liefst hebben ze dat je het niet gebruikt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Cetirizine hydrochloride is een geneesmiddel (vooral gekend onder de merknaam Zyrtec) dat wordt ingezet bij de behandeling van allergie, hooikoorts, angio-oedeem en netelroos. Het is een tweede-generatie H1-receptor antagonist (antihistaminicum) en werkt door middel van het blokkeren van H1 histamine receptoren. Het is een belangrijke metaboliet van hydroxyzine en heeft dezelfde bijwerkingen waaronder een droge mond. Sinds 2001 zijn veel gebruikers van cetirizine overgestapt op levocetirizine.
Cetirizine
2-[2-[4-[(4-chloorfenyl)-fenyl-methyl]
piperazin-1-yl]ethoxy]azijnzuur
Farmaceutische gegevens
Metabolisatie: CYP3A4
Halfwaardetijd: 8,3 uur
Uitscheiding: Hepatisch
Gebruik
Toediening: Oraal
Voorzorgen
Zwangerschapscat.: B
Databanken
ATC code : R06AE07
PubChem: 2678
DrugBank: APRD00630
Chemische gegevens
Formule: C21H25ClN2O3
Molecuulgewicht: 388,888 g/mol
B; Waarschijnlijk Veilig; Dierproeven hebben geen risico's aangetoond en er zijn geen aanwijzingen op basis van andere onderzoeken bij mens of dier die het tegendeel laten zien.
Van harte gefeliciteerd met je Manneke Rubenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:47 schreef Pruk het volgende:
Ja hoi
Afgelopen zaterdag ben ik met weeen opgenomen in het ziekenhuis en bleef de ontsluiting steken op 3 centimeter. Pethidine met slaapmiddel gehad (terwijl ik aangegeven had dat ik dat niet wilde, maar dat was niet bij de arts terechtgekomen) en daardoor de hele zondag stoned geweest (van het slaapmiddel overigens). Omdat het om een klein kindje ging (in het weekend geen kinderarts en dergelijke) wilden ze geen infuus aansluiten om de weeen op te wekken. Maandagochtend nieuwe echo gehad: niks terug te vinden van een p5 kindje, weer redelijk normale waardes. Gyneacoloog wist het ook allemaal niet meer en eigenlijk was er maar 1 optie: inleiden. Dit omdat ik toch al 37 weken was, de boel toch al bezig was en ik op 3 centimeter zat.
Dinsdagochtend ingeleid en dinsdagmiddag bevallen. Mijn bevallingsverhaal is echt verschrikkelijk
Na anderhalf uur een ruggeprik gevraagd en die was supergoed gezet, waardoor ik tot aan de avond (de kleine is om 14:10 geboren) niets gevoeld heb
In 1 perswee is de kleine geboren en dat was best schrikken, maar ik heb dus echt geen centje pijn gehad. Gelukkig was de arts er op tijd bij, anders had ik ineens een kindje gehad tussen de dekens.
Onze kleine heet Ruben
We hebben gekozen voor drie namen, maar de rest laat ik achterwege, de meesten weten wel te vinden waar ze moeten zoeken
Ruben is uiteindelijk een keurig kereltje van 2645 gram en ligt lekker naast me te slapen, borstvoeding gaat super!
Da's ook het enige dat ik gezegd had geloof ik, want dat van die netelroos is net pas bekend geworden. Maar dat geeft nietquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:57 schreef Pruk het volgende:
Ik vond het al heel wat dat ik onthouden had dat je uitslag had toen ik dat gisteren doorkreeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |