abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56044061
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 10:11 schreef DevilsChase het volgende:
Ik mag erbij! 22 september 2008 :D Iedereen gefeliciteerd en een gezond verloop gewenst!
Gefeliciteerd! Hoe voel je je tot nu toe? En hoeveel weken ben je dan nu? Net 4?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:09:17 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56045195
Gefeliciteerd DevilsChase!
pi_56046121
Saartje ligt bottoms up En nu ga ik m`n buik inwikkelen met stugge doeken zodat tie ook zo blijft liggen
M`n ijzer was nog laag maar niet verder gezakt en m`n bloeddruk was weer keurig laag. De weegschaal geeft nu +4,5 aan dus ook dat is uitmuntend

DevilsChase gefeliciteerd!
Saartje
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:51:43 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56046170
Goed gedaan Saartje!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:58:30 #105
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56046331
Wat goed Maneki! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56046742
Das heel fijn om te horen Maneki. Nu blijft ie ook wel zo liggen hoor. Daar gaan we gewoon vanuit.
pi_56046757
Saartje Scheelt weer een hoop zorgen dat Saar nu goed ligt!

DevilsChase: gefeliciteerd! Hoe voel je je nu verder?

Hestria: fijn dat het weer wat beter gaat Hoop dat je weer snel volledig op de been bent!

Wenneke: oh ja lekker he die opmerkingen Ik hoor ze ook wel regelmatig. Of laatst nog eentje: 'nou, die baby laat de familie wel wachten zeg!' (en met de familie werden wij niet bedoeld, maar m'n schoonfamilie...)
Op zich natuurlijk niet gemeen of rottig bedoeld..maar dan denk ik 'jullie zitten te wachten? moet je je eens voorstellen hoe dat hier voelt..het gaat om onze baby...en mijn lichaam die dat werk moet doen....)
Ook telefoontjes met de vraag: 'en, is er al wat?' schieten nu even in het verkeerde keelgat. Ik bedoel, wat verwachten mensen dan dat je zegt? 'ja ze is er al ruim een week maar we hebben het fatsoen niet om even te bellen of om een geboortekaartje te sturen?' Natuurlijk bedoelen die mensen het wel goed, maar ik kan het nu net even niet gebruiken.
Wat betreft die valse starten: vervelend lijkt me dat, telkens die hoop dat het nu echt gaat gebeuren en dan zwakt het weer af en is alles weer 'gewoon'. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt hoop dat het de volgende keer *wel* doorzet bij je.

Hier gaat alles z'n gangetje. Vanochtend bij het CB geweest met Tomas, was de eerste keer dat iemand echt schrok van het feit dat ik al over de 41 weken ben Ze keek me echt aan of ik ter plekke kon ontploffen (en dat is dan verpleegkundige...). Paniekerig vroeg ze nog 'en dus kan je straks ook hier gaan beginnen???' Tja, kans is klein maar het zou kunnen. In dat geval ben ik binnen 10 minuten thuis. De opluchting was van haar gezicht af te lezen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56046928
Maneki fijn dat Saartje gedraaid is.
pi_56047282
Ja Tearsong, dat is precies wat ik bedoel. De goedbedoelde opmerkingen van het omt allemaal wel goed hoor en probeer maar eens even te ontspannen. Ga iets leuks doen
En dan doe je dat krijg je meteen zes man over je heen dat je geen auto meer moet rijden en zeker miet alleen dat hele stuk moet gaan lopen enz enz.

Maar het ergste is telkens dat valse gevoel van hoop dat er u toch echt iets gaat beginnen. Ik durf niet meer op mijn lichaam te vertrouwen nu na de vierde valse start. En ook al heb ik nog even, ik ben voorzichtig wel aan het kijken waneer ze je bij ons doorsturen naar het zkh voor een afpraak met de GYN.
pi_56047444
vamperotica, gefeliciteerd met jullie zoon! een flinkerd begrijp ik, bijna 9 pond. ik hoop dat alles goed met 'm is na die heftige start. en met jou natuurlijk ook, een goed herstel gewenst. heel veel geluk samen!

pruk weer opgenomen, balen! wens haar veel sterkte missD!
pi_56047620
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:39 schreef wenneke1 het volgende:
En ook al heb ik nog even, ik ben voorzichtig wel aan het kijken waneer ze je bij ons doorsturen naar het zkh voor een afpraak met de GYN.
Oh en het allerleukste is als mensen zich voorzichtig naar je toe buigen en fluisteren: 'ik heb gehoord dat sex schijnt te helpen om de boel op gang te brengen....'

Ik ben ook al aan het kijken naar dat soort dingen hoor. Heb het vorige keer maar even gevraagd aan de VK. Met 41 weken en 5 dagen moet ik naar het ZH voor een CTG van 3 kwartier en een kennismaking. en dan heb ik nog 2 dagen om thuis te bevallen. Maar om een ZH bevalling te voorkomen wil m'n VK nog voor de 42 weken wel proberen te strippen.
It's all up to you
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:00:22 #112
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56047781
DevilsChase ook hier nog maar even gefeliciteerd!!
We komen hopelijk ook snel hierheen!
pi_56048941
Vamp, dat heb je goed gedaan! Proficiat!

DevilsChase, Asics en vrouw, leuk dat jullie er bij komen, zo zitten we hier ook stilaan weer met een paar prille zwangeren .

Wij zijn gisteren voor een eerste keer naar de gyn geweest en hebben een echootje gekregen! 't Is nog maar een garnaaltje ons kleintje (8mm), maar toch zie je op de echo dat hartje al te keer gaan! Mijn man kreeg echt een krop in zijn keel! Ik werd er echt warm van :-D!
Volgende echo op 12 weken, jippie!

Wij hebben bij de consultatie ook de info gekregen voor die mongolisme test en hebben besloten om hem te doen.

De kleine garnaal hier mag van mij wel snel gaan groeien! Ik wil een buikje!
pi_56049008
leuk he liza...zo'n eerste echo
pi_56049162
Woon je in Belgie Liza? Hier doen ze namelijk de eerste echo pas met 12 weken helaas.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:07:44 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56049203
Mongolisme test!
Ik kan een hoop namen verzinnen, maar die zou ik nou niet gekozen hebben!

Fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen!
pi_56049383
Wurpje, niet altijd een echo pas met 12 weken hoor. Als je niet weet hoever je bent doen ze hem ook wel eerder hoor. Ik zou er ook één rond de 8 weken gekregen hebben ware het niet dat ik al eerder naar de gyn moest voor een bloeding die ik had. Vaak is het ook nog zo als je toch al bij de gyn loopt je ook meerdere echo's krijgt, van die hele snelle, tenminste dat idee heb ik. Heb de laatste tijd al zo vaak mogen spieken al speelt bij mij nu de hoeveelheid vruchtwater door de hoge bloeddruk wel mee en houden ze dat extra in gaten al gaat alles goed.

Liza, ik neem aan dat je de nekplooimeting bedoeld . Vind het eigenlijk wel een akelig woord wat je gebruikt, klinkt naar in de oren. Fijn dat je het hartje hebt gezien.
pi_56049450
Ik ging er al helemaal van uit dat het de vlaamse benaming was voor nekplooimeting of downscreening...maar idd. het klonk al wat vreemd in de oren
It's all up to you
pi_56049680
Sorry, ik wou geen gemeen woord gebruiken, het is de term die de gyneacoloog zelf de hele tijd gebruikte... Ik stond er niet bij stil.
Het gaat om een combinatie van een bloedtest en een nekplooimeting en daarna (bij verhoogd risico) een vruchtwaterpunctie.
Ik woon in Amsterdam, maar mijn man is ook Belg, dus we zitten heel vaak in het zuiden . Ik moest normaal gezien in Gent op gewone gyne-controle, maar omdat ik ondertss zwanger ben, werd het een zwangerschapscontrole met een eerste (inwendige, jakkie) echo. Ook om te kijken hoever ik was (want ik ben zwanger van in de 1ste cyclus na mijn pil).

Maar het was dus echt heel erg fijn .
pi_56049780
Wat raar dat een gyn zo een woord gebruikt. Ach ja. De inwendige echo's heb ik gelukkig niet zo heel erg gevonden, heb uiteindelijk 3 gehad, met 6, 8 en 11 weken. De laatste alleen maar omdat het apparaat niet goed stond ingesteld een normale echo. Had toen verwacht dat ik het erger zou zijn. Maar het is echt een ervaring ja om het hartje te zien knipperen op de echo.
pi_56049988
Hoeveel inwendige echo's ik wel niet heb gehad. Ik heb de tel niet meer bijgehouden. Ja, de eerste paar keer vond ik het wel vervelend, maar ach je went er wel aan.

De eerste echo had ik bij 6 weken (zwangerschap). (Ik heb natuurlijk ook gezien met een echo hoe ze mn embryo's in de baarmoeder plaatste, dus eigenlijk heb ik de eerste seconde gezien. Maar dan zie je alleen de vloeistof die ze mee spuiten.) De 2e echo bij 9 weken, de 3e bij 12 weken en de 4e bij 14 weken. Toen mocht ik dus naar de vk en was het afgelopen met de echopret.

De eerste echo vond ik zo vreselijk spannend. Zou de test het wel goed hebben gehad. Straks zien ze niets. OF straks zijn het er 2!!! Maar nee, alles was goed en het was er 1. Een mooie rijstkorrel. Prachtig moment. Het lijkt nog als gister, en dat terwijl ik nu gewoon bijna mag bevallen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56051768
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:53 schreef TearSong het volgende:

[..]

Oh en het allerleukste is als mensen zich voorzichtig naar je toe buigen en fluisteren: 'ik heb gehoord dat sex schijnt te helpen om de boel op gang te brengen....'

Ik ben ook al aan het kijken naar dat soort dingen hoor. Heb het vorige keer maar even gevraagd aan de VK. Met 41 weken en 5 dagen moet ik naar het ZH voor een CTG van 3 kwartier en een kennismaking. en dan heb ik nog 2 dagen om thuis te bevallen. Maar om een ZH bevalling te voorkomen wil m'n VK nog voor de 42 weken wel proberen te strippen.
Als dat zou helpen was dit kind al god weet hoe vaak geboren

En voor de rest zien we wel waar we op uit komen. Morgen maar eens goed met de VK overleggen over wat we gaan doen. Ik weet dat ze bij ons tot max 43 weken laten doorlopen dus pff dat zou 30 jan zijn.
pi_56053265
Asics + vrouw en DevilsChase gefeliciteerd en welkom!

Morgen mijn eerste echo..spannend.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:12:26 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56053351
Wenneke, mijn vk zei dat 'men' wat terug gekomen is van dat 43 weken verhaal.
Nu weet ik niet of ze dat echt in het algemeen bedoelde of dat ze het had over de Goudse gyn's, maar ik hoop voor jou dat het dus algemeen is.
In Gouda is het zo dat ze met 42 weken gaan kijken of je inleidbaar bent en is dat zo, dat ze dat dan ook gaan doen.
Als je dan nog potdicht zou zitten, dan kijken ze het nog een paar dagen aan, maar gaan dan toch ook wel wat doen om dat verweken wat te stimuleren.
pi_56053500
veel plezier morgen kaar!!
  Jubileum moderator dinsdag 15 januari 2008 @ 20:05:57 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56056304
Saartje Wat fijn Maneek!

Lunastar wat geweldig dat je de baby al voelt, bijzonder he?

Ach Pruk weer in het ziekenhuis! Is er al iets meer bekend over de groei Miss D? Doe haar de groeten!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56056431
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:05 schreef Lois het volgende:
[ afbeelding ] Saartje [ afbeelding ] Wat fijn Maneek!
Saartje
pi_56057018
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:12 schreef Brighteyes het volgende:
Wenneke, mijn vk zei dat 'men' wat terug gekomen is van dat 43 weken verhaal.
Nu weet ik niet of ze dat echt in het algemeen bedoelde of dat ze het had over de Goudse gyn's, maar ik hoop voor jou dat het dus algemeen is.
In Gouda is het zo dat ze met 42 weken gaan kijken of je inleidbaar bent en is dat zo, dat ze dat dan ook gaan doen.
Als je dan nog potdicht zou zitten, dan kijken ze het nog een paar dagen aan, maar gaan dan toch ook wel wat doen om dat verweken wat te stimuleren.
Dat is goed om te horen dat ze daar wat van terugkomen. Het is ook wel erg lang anders.
Ik sprak straks een vriendin die bij dezelfde vk geweest is en die heeft met 40+3 gevraagd of ze wilden strippen. Ik moet morgen weer terug en ik denk dat ik dan vraag of ze dat willen doen. Mss heeft dat enig effect.
pi_56057379
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:34 schreef wenneke1 het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen dat ze daar wat van terugkomen. Het is ook wel erg lang anders.
Ik sprak straks een vriendin die bij dezelfde vk geweest is en die heeft met 40+3 gevraagd of ze wilden strippen. Ik moet morgen weer terug en ik denk dat ik dan vraag of ze dat willen doen. Mss heeft dat enig effect.
Ja gewoon even naar vragen. Sommige VK's zijn er wat terughoudend in om er zelf over te beginnen maar vragen staat vrij toch?
It's all up to you
pi_56057435
Kan je ook strippen als de boel nog potdicht zit?
pi_56057581
Strippen als de boel potdicht zit kan niet. wat de VK of gyn namelijk doet is met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen aan de wand van de baarmoeder wat los maken. Hierdoor komt oxytocine vrij en wordt de baarmoederwand wat geprikkeld. Als de boel nog potdicht zit komt die vinger er niet in dus je moet toch al iets van ontsluiting/verweking hebben.

En het is ook geen garantie dat de bevalling gaat beginnen (net als sex...*zucht*) maar het kan wel net even dat laatste zetje zijn
It's all up to you
pi_56057619
Wat tearsong zegt idd.

Ze kunnen kijken of je al verweekt bent en of er al iets van ontsluiting is. Zo ja kunnen ze het proberen, zo nee, dan houdt het op.
pi_56057666
Ik denk ook niet dat je een vk kan vinden die voor de 40 weken gaat strippen hoor
Saartje
pi_56057745
dat denk ik idd ook niet. Is toch een kunstgreep en als het niet nodig is zullen ze dat echt niet doen.
pi_56058200
Ik ben bij Merlijn wel voor de 40 weken gestript, met 39w2d. De boel was toen wel al heel erg goed verweekt, al een paar weken eigenlijk, maar nog geen ontsluiting volgens mij. Ze had toen al een keer getoucheerd in de week ervoor. Ze wilden mij toen niet laten lopen met de bloeddruk die telkens zo hoog uitviel dan ik naar de gyn moest en eenmaal daar weer normaliseerde. Ben toen wel de slijmprop verloren. Met 40 weken ben ik weer gestript door de gyn en toen had ik wel al 3cm ontsluiting, alleen ook toen had het geen effect. Werd dus vervolgens de dag erna een inleiding met 40w1d.
pi_56058497
Idd. als er een aanleinding voor is om het eerder te doen en het kan dan doen ze het soms wel. Heb het ook wel eens gehoord van mensen met ernstige bekkenproblemen. Hangt denk ik van de VK in kwestie af ook...
It's all up to you
pi_56058667
Wat een heerlijk topic toch, de dames die overtijd lopen tussen de dames die net een positieve test hebben gedaan!

Een nieuwe bzn (baby zonder naam) en nieuwe zwangeren , gefeliciteerd allemaal!

Liza, fijn dat jullie het hartje hebben gezien.
Kaar, spannend, gaan ze dan ook vaststellen hoe ver je bent, er is toch twijfel of je stiekem niet al een maand langer zwanger bent?

Wij hebben donderdag de 3e echo met ruim 11 weken, als die goed is mag iedereen het weten en dat wordt tijd want dat buikje begint echt op te vallen. Hoewel ik het weer reuzenspannend vind heb ik er wel een goed gevoel over. Er zijn geen tekenen dat het niet goed zou zijn dus we gaan uit van goed nieuws hoewel het natuurlijk toch nog de spannende weken zijn.
Dit wordt de eerste uitwendige echo, ben zo gewend om direct mijn kleren uit te gooien als ik die kamer binnenkom dat het nog raar zal voelen om ze gewoon aan te houden .

Tico, ik begrijp dat jij dus tot week 14 op de ISCI-afdeling (zo noem ik het even voor het gemak) bent gebleven? Wij vragen ons inderdaad af wat normaal is in het AMC, worden we als alles goed is verwezen naar een gewone verloskundige of mag je ook kiezen om in het AMC te blijven? Geen idee eigenlijk maar dat horen we donderdag wel allemaal...
We willen ook de combinatietest doen dus ik verwacht dat ze de nekplooimeting wel gelijk donderdag zullen doen als alles er verder goed uit ziet.
pi_56058913
Heerlijk om weer eens goed nieuws van jouw kant te mogen lezen, Maneki! Heb je ook wel verdiend, dacht ik zo!

Tearsong en Wenneke, ik benijd jullie niet. Ik heb het gezeur nooit gehad omdat ik bij Randy 14 dagen te vroeg beviel en bij Tinka 10 dagen. Maar heb ook van dames om me heen wel gehoord hoe vervelend dat is. Stiekum ga ik er weer een beetje vanuit dat deze ook weer te vroeg komt, wat dan wel erg tegen zal vallen als ik langer moet dan de uitgerekende datum!

Ik vond inwendige echo's helemaal niet vervelend trouwens. Zo groot/dik is zo'n ding niet, voel je toch niets van? (Als je blaas maar leeg is tenminste! ) Vind het metalen geklik van een eendenbek een stuk vervelender! Of getoucheerd worden als je nog potdicht zit.
pi_56059040
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef Madelieve het volgende:
Wij hebben donderdag de 3e echo met ruim 11 weken, als die goed is mag iedereen het weten en dat wordt tijd want dat buikje begint echt op te vallen. Hoewel ik het weer reuzenspannend vind heb ik er wel een goed gevoel over. Er zijn geen tekenen dat het niet goed zou zijn dus we gaan uit van goed nieuws hoewel het natuurlijk toch nog de spannende weken zijn.
Dit wordt de eerste uitwendige echo, ben zo gewend om direct mijn kleren uit te gooien als ik die kamer binnenkom dat het nog raar zal voelen om ze gewoon aan te houden .
Hahaha, ik zie het helemaal voor me hoe je met een bloedserieus gezicht doodgemoederd je kleren uitgooit en halfnaakt op die bank klimt! En ja... het blijft toch spannend, zo'n echo.
pi_56059338
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:38 schreef Madelieve het volgende:
Kaar, spannend, gaan ze dan ook vaststellen hoe ver je bent, er is toch twijfel of je stiekem niet al een maand langer zwanger bent?
Inderdaad Madelieve, daarom is het zo spannend!
pi_56059452
Madelieve, het klopt dat ik tot 14 weken bij de gyn ben gebleven. Tot 12 weken op de ivf/icsi afdeling en toen nog 1 afspraak met de "gewone" gyn. Van kiezen was niet echt sprake, als er niets medisch met je is ga je gewoon door naar de vk. Trouwens, naar de vk is ook veel leuker dan de deur bij het ziekenhuis platlopen.

Maneki, ik vroeg van het strippen omdat ik niet wist wat ze precies deden. Zoeken op google met "strippen" leverde toch wel andere resultaten op dan waar ik naar opzoek was. Ik heb wel wat gevonden... Maar het was gewoon een vraag... er zat niets achter.
pi_56059779
Tico, ik klik op je ticker, nog maar 22 dagen te gaan ! Ik weet nog zo goed dat ik las dat je zwanger was, was toen nog lurker maar was wel heel blij voor je! Lijkt nog maar zo kort geleden....
Gewoon naar de vk lijkt me ook leuk maar ook wel raar, het hele zwanger worden en zijn is zo synoniem met het AMC... door ziekte van mijn , rare kwalen van mij de afgelopen jaren en ook omdat we er praktisch naast wonen voelt het altijd raar vertrouwd om er te zijn.... geloof dat we in de afgelopen jaren samen meer dan de helft van alle afdelingen hebben leren kennen .

Kaar, je bent dus 12 of 16 weken? Best een groot verschil, op 1/3 zijn of gewoon ineens als bijna op de helft! Ben heel benieuwd!!
pi_56059825
Ah zo Ticootje..al moet ik zeggen dat ik erniet van op had gekeken als je het wel zo bedoelde
Saartje
pi_56059950
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ah zo Ticootje..al moet ik zeggen dat ik erniet van op had gekeken als je het wel zo bedoelde
Ah, ik heb er best wat voor over om de bevalling wat eerder te laten komen... Maar ik hou het wel gewoon op de sex...

@madelieve, ik herken je gevoel. Ik vond het ook heel erg raar om niet meer elke week naar het ziekenhuis te moeten. Opeens was ik "gewoon" zwanger. Het ziekenhuis hoorde op een gegeven moment echt een beetje in de routine. Net als de nummertjes en codes in mn agenda. Ik heb de agenda's van de afgelopen 2 jaar ook bewaard. Die zijn me heel dierbaar. Bij elke dag staat de cyclusdag en alle ziekenhuisbezoeken staan erin, welke hormonen ik moest spuiten. Echo's, terugplaatsingen, terleurstellingen, spannende momenten, alles.
pi_56060175
Ik heb alle data, afspraken, medicijnen enz. niet compleet in mijn agenda staan maar in een Excel!
De eerste poging, tussenmaand en tweede poging naast elkaar en het eindigt met een vette dikke ZWANGER!!!
Die ga ik ook zeker bewaren!
  † In Memoriam † dinsdag 15 januari 2008 @ 22:46:53 #146
43556 miss_dynastie
pi_56060482
Hiep hiep hoera!
Vanmiddag is het kindje van Pruk geboren! Met moeder en kind is alles oké.
Details laat ik aan de trotse mama zelf over, ik moest jullie wel allemaal heel hartelijk bedanken voor het meeleven. Misschien mogen ze morgen al naar huis, als ze thuis zijn horen jullie ongetwijfeld meer!
pi_56060574
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hahaha, ik zie het helemaal voor me hoe je met een bloedserieus gezicht doodgemoederd je kleren uitgooit en halfnaakt op die bank klimt! En ja... het blijft toch spannend, zo'n echo.
Ik zag het ook even voor me, zou wel een stunt zijn!

Pruk: Gefeliciteerd!!
It's all up to you
pi_56060620
Pruk Gefeliciteeeeeerd!
Saartje
pi_56060683
Pruk: Gefeliciteerd
pi_56060704
Pruk!!! Gefeliciteerd! En wat goed dat alles in orde is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')