O dat ga ik even lezen! Dank!quote:Op maandag 14 januari 2008 00:58 schreef DutchTrain het volgende:
Er staat nog een mooi verhaal met foto's >>>hier<<<
en ja het is niet hip en trendy, maar dat mag ook wel op FOK!
nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weerquote:Op maandag 14 januari 2008 01:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik hoef toch niet met mijn hele ego in één of ander saai centraal topic tussen allerlei andere mensen verder hè DutchTrain?
[ afbeelding ]
Nee! Ik wil niet gemergedquote:Op maandag 14 januari 2008 01:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee, daarom geef ik je een linkje achter een woord. Als er hier een paar weken niet meer gepost wordt, dan mergen we de boel wel weer
Nou, dat wordt een feest van herkenning.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben net terug van een weekje lopen op Madeira, en het was geweldig!
Vooral geliefd bij Engelse renteniers is het een bestemming voor bejaarden die van het milde klimaat genieten, en, voor mensen die van wandelen houden.
Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.quote:Ze was jong, ze was net, ze was lief en koket
Ze was maagd, ze was sweet seventeen
In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!quote:Op maandag 14 januari 2008 02:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja en dit klopt al vast als een bus:
[..]
Dus dat gaat helemaal goedkomen met Dude op Madeira.
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!quote:Op maandag 14 januari 2008 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In dat geval plaats ik in dit topic gewoon een post zodat ik het in de gaten kan houden. Dit wordt een reisverhaal dat ik zeker niet wil missen!
Madeira drinkenquote:Wat ga je allemaal doen?
Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog openquote:Heb je al een reisprogramma?
We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.quote:Ga je het eiland rond met het Openbaar Vervoer? Huur je een auto?
Kom je nu meequote:En zo ja, huur je een cabrio, want de dude hoort natuurlijk met open dak te reizen?
Ja!quote:Ben je van plan je hart te verliezen aan een 'local' met een snor á la Ted de B.? Als hij je bevalt, trek je dan bij hem in? En word je dan een hospita die voor de rondtrekkende reiziger een noeste stoofpot klaarzet? Mogen wij dan ook langskomen? Start je dan ook een politieke beweging om de naam van het eiland te veranderen in Madudeira?
Goede tips! Dat van die catamaran gaat zeker gebeuren! Had geen idee dat je daar dolfijntjes kan zien joh! Laat staan walvissen.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:48 schreef Baboontje het volgende:
ben er in 2006 2 weken geweest, ziehier mn tips:
ga in ieder geval 1 wandeling langs een levada maken, het is echt niet suf , de uitzichten die je krijgt zijn fantastisch. Weet niet waar je quinta staat, maar je kan bijvoorbeeld van Pico do Facho naar Canical, moet je geen hoogtevrees hebben.
Verder is het echt super om vanuit Funchal met een catamaran mee te gaan. Walvissen spotten, en gegarandeerd dat er een heleboel dolfijnen met je mee zwemmen, je kan ze bijna aanraken, echt heel gaaf.
veel plezier
Wanneer ga je?quote:Op maandag 14 januari 2008 16:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat ik me gewoon eens helemaal laat gaan daar op Madeira. Ja echt! Ik ben dat maagdelijke en nette imago nu wel eens zát!![]()
Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!quote:Madeira drinkenVerder weet ik het nog niet.
Er naartoe en er weer weg. Daartussen ligt alles nog openMaar ik hou wel van een beetje actie in de taxi, dus we blijven niet twee weken bij ons huisje hangen.
We hebben gedurende de twee weken een auto, dus we kunnen van hot naar her crossen.
Kom je nu meeVolgens mij krijgen we een Peugeot 107 mee of zo
![]()
Een glaasje Madudeira my dear?quote:Ja!Onmiddellijk!
Ja!
Tuurlijk!
En dat van die politieke beweging is ronduit een briljant idee
En de drank moet dan ook zo gaan heten hè!
En dan nodig ik Tedje B. uit om het volkslied in te komen zingen
17 juliquote:
Verdorie, je hebt gelijk! What was I thinking, met die suffe 107quote:Direct bij de balie van de verhuurder vragen om een upgrade! Je bent immers de Dude!
Dat gaat er wel inquote:Een glaasje Madudeira my dear?
Ik ookquote:Op maandag 14 januari 2008 23:03 schreef k_man het volgende:
Madeira? Is dat een soort port? Ik ken het eigenlijk alleen van naam.
Madeiraquote:Madera (ook: madeira) is een versterkte, zeer lang houdbare wijn, afkomstig van het eiland Madeira.
Oorspronkelijk werd madera van vier soorten druiven gemaakt, elk met zijn eigen smaakkarakteristiek variërend van zoet tot droog. De madera werd naar de druif genoemd waar hij van gemaakt was: Sercial (dry), Verdelho (medium dry), Bual (medium sweet) en Malmsey (sweet).
Tegenwoordig wordt de meeste madera van één druivensoort gemaakt (Tinta Negra) die er beter groeit. Wel worden de vier typen madera uit die ene druivensoort geproduceerd. De naamgeving is dan niet meer de naam van de druif maar het smaaktype (dry t/m sweet).
Mja, het is toch echt niet mijn ding. Al moet ik zeggen dat een mooie oude port bij een mooie kaasselectie er wel weer in gaat. Onlangs nog in een restaurant van genoten. Maar ik zou voor mezelf geen glas port inschenken.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:55 schreef k_man het volgende:
Als je alleen goedkope, jonge, zoete slobberport drinkt kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar een goede, bruine port van 20 jaar oud... niet lekker?
Ik zal naar je uitkijkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Greys, straks kom ik je tegen! Je herkent me aan een roos in mijn knoopsgat en een krant onder mijn arm![]()
Ik denk dat je er niet zo heel veel over hoort omdat het voor een best vrij beperkte doelgroep interessant is. Mensen die dol zijn op bakken op het strand zouden het op Madeira niets vinden, want er is amper strand. Bijna niets! Mensen die graag gaan stappen als in discotheken die tot de volgende ochtend open zijn kunnen het ook vergeten op Madeira.quote:Dank voor je goede tips. Het klinkt echt allemaal geweldig. Waarom hoor je zo weinig over dit aards paradijs? Misschien maar goed ook, wordt het daar geen toeristenkermis.
Een grote aanrader en heel simpel: "Madeira, WAT & HOE". Oranje boekje met een wit ringbandje. Meer dan die heb je niet nodig! Alle leuke en nuttige dingen staan er in, alsmede diverse wandelingen geheel beschreven en alle bezienswaardigheden. Met dit boekje op zak mis je niets! Ook de afraders staan er in, heel handigquote:Ik ga binnenkort even een boekje over Madeira kopen en daar schrijf ik al jullie tips ook in![]()
Bedoel je die in Porto Moniz, op het kaartje linksboven ongeveer?quote:Greys, ben jij naar dat zeezwembad geweest? dat schijnt geweldig te zijn.
Zeer veel dank weer voor je info. Dat boekje ga ik vrijdag even halen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
- Allemaal goede tips en wetenswaardigheden -
Jawel hèquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dat ziet er ontspannend uit Dude.
Zie het linkje in de OP. Daar heb ik het gewoon geboekt. Bleek véél goedkoper dan alles apart zelf boeken. We zijn nu zo'n 1000 euro p.p. kwijt (voor het hoogseizoen niet gek), en daar zit alles bij in (vlucht, 15 dagen een huisje-met elke ochtend een zakje brood aan de deurquote:Op woensdag 16 januari 2008 22:16 schreef k_man het volgende:
Hoe regelen jullie dit dan? Boek je zelf een vlucht, huisje en auto? Of als pakket bij een reisorganisatie ofzo?
Nee, ik heb nog niets geboekt oid. Ik ga van 't weekend even overleggen met een vriendin die bij een reisbureau werkt, kijken of zij nog goeie tips heeft. Wil iets van een apartementje en dan een autootje huren en het eiland verkennen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:43 schreef Greys het volgende:
Oh heerlijk, Levitation! Heb je al een idee van een plaats en een hotel waar je heen wilt?
In het voorjaar zijn de bloemen zo mooi
Als ze goeie tips heeft, zal ik ze posten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:27 schreef Greys het volgende:
Zou je dan zo lief willen zijn een paar van die tips hier te noemen, die je vriendin gaat geven?
Ik moet ook nog boeken
Goed plan om appartementje te nemen, eigenlijk kan je gewoon het beste NOOIT half-pension nemen op Madeira, dat vonden wij zelf vorig jaar en dat lees ik ook overal op internet. Het eten is overal zo lekker en goedkoop, daar kan geen hotel-eten tegenop
Ik krijg altijd honger van wat jij post!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:43 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben op huwelijksreis twee weken naar Madeira geweest, een groot succes. We zaten in het noorden, in Sao Vicente. Erg mooi dorp, maar door de bergen heb je niet de hele dag zon
Ik hoop dat je van vis houdt; op Madeira kun je uitstekend vis eten. Voor de rest de traditionele rundvleesspiezen, ontzettend lekker warm knoflookbrood, en dat was t dan wel. Nou ja, en vette pizza's.
Die catamarantocht vond ik idd een groot succes. Wat ook leuk is: getijdenzwembaden. Er zit een hele mooie in Porto Moniz (en er zijn er volgens mij wel meer).
Ponto do Sol heeft iets in de trant van een strand, en in Ribeira Brava kun je leuk gaan eten enzo.
Voor de rest: wandelen, wandelen, wandelen!
Ik heb een lekker-etenobsessiequote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik krijg altijd honger van wat jij post!![]()
Die vismarkt ja!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:55 schreef ColdFeet het volgende:
die overdekte vis/groentemarkt in Funchal.
FOK! eilandquote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:22 schreef Greys het volgende:
Het stikt straks van de Fok!-ers op Madeira![]()
Gezellig!
Daar kom je nu mee aanzetten. Net nu ik een eilandvakantie naar Mallorca heb geregeld.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee, niet Mallorca, Ménorca.
quote:Op zondag 27 januari 2008 00:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar kom je nu mee aanzetten. Net nu ik een eilandvakantie naar Mallorca heb geregeld.
Ach ja, ga jij maar lekker met al die andere bejaarden op Madeira zitten.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 00:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ach ja, ga jij maar lekker met al die andere bejaarden op Madeira zitten.
Helaas het is optie 2. Maar de wandelschoenen is een goed idee, want het schijnt waanzinnig wandelen te zijn langs die irrigatie kanaaltjes.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Nóg een keer, of 'nog 'ns een keer'?
In dat eerste geval weet jij me vast te helpen:
quote:Op maandag 23 juni 2008 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Helaas het is optie 2. Maar de wandelschoenen is een goed idee, want het schijnt waanzinnig wandelen te zijn langs die irrigatie kanaaltjes.
Ja want die vinden er geen ruk aan daaro hoor!quote:Op maandag 23 juni 2008 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 16 jaar, dan kunnen de kinderen zelfstandig thuis blijven....
Tuurlijk, en je partner zo'n ouwe lullen 'worker' met de pijpen op net het te korte punt afgeritst en witte benen. Ow de heerlijke rust, geen herrie, geen geraas van verkeer.... Zouden ze geen klokkenmaker nodig hebben op dat eiland?quote:Op maandag 23 juni 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja want die vinden er geen ruk aan daaro hoor!![]()
Het is echt voor gezapige sufferds.![]()
Zou ik trouwens ook zo'n wit hoedje moeten, net als die vrouw op die foto?
En dat hij dan witte sokken in sandalen draagt! Als je dat van elkaar verdraagt, is er sprake van échte liefde.quote:Op maandag 23 juni 2008 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tuurlijk, en je partner zo'n ouwe lullen 'worker' met de pijpen op net het te korte punt afgeritst en witte benen. Ow de heerlijke rust, geen herrie, geen geraas van verkeer.... Zouden ze geen klokkenmaker nodig hebben op dat eiland?
Ik ga al over een maand! Kleine maand!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:42 schreef Greys het volgende:
Nog twee maandjes en dan gaan wij ook weer
Die schoenen![]()
![]()
Ik heb het vorig jaar op gympies gered hoor, maar ik moet dan ook schoorvoetend toegeven dat wij de makkie-wandelingen hebben gedaan. Misschien dat we het dit jaar iets grondiger gaan aanpakken
Ik ben zo bang dat als ik ook nog een shirt om mijn kont knoop, ik meteen de bijbehorende dikke derrière kweek. Ik zie daar echt een causaal verband!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:58 schreef Greys het volgende:
Ja, een regenponchootje is wel handig als je echte uren durende die-hard wandelingen in de bergen gaat maken. Daar blijven de wolken namelijk soms flink hangen en kan het wat spetteren. Als je daarna in je auto stapt en een paar kilometer verder rijdt, kan het ineens weer helemaal zonnig en bv 8 graden warmer zijn!
Dus neem een sweatshirt o.i.d. mee (als je die schoenen aan hebt kan dat er ook nog wel bij) dat je bv even om je middel kunt knopen als het ineens weer stukken warmer is. Tijdens je rondje eiland kan je echt flinke temperatuurverschillen merken.
En vergeet je oranje Wat & Hoe boekje niet, dat boekje zal je veel plezier brengen daar!
Ik denk dat we eerste een foto van je huidige kont moeten zien om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen dudequote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat als ik ook nog een shirt om mijn kont knoop, ik meteen de bijbehorende dikke derrière kweek. Ik zie daar echt een causaal verband!![]()
Maar ik heb het genoteerd:
Regendingie, sweatshirtje.
Oranje boekje ligt paraat!![]()
Daar kan ik niet bij met het toestel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerste een foto van je huidige kont moeten zien om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen dude
Geweldig! Dit gaan we zeker doen!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:07 schreef Greys het volgende:
Dit is een tip voor je eerste Madeira wandeling --> http://www.madeira-vakantie.com/balcoes.html
Dat is maar 20 minuten, vlakke paden, maar wel langs een kleine levada. Lekker om er even 'in te komen', niet meteen 30 kilometer gaan lopenHet uitzicht aan het einde is de ultieme beloning!
Ribeira Brava is makkelijk te vinden via de kaartjes in je oranje boekje. Parkeer 't autootje bij de forellenkwekerij, maak de wandeling, vergaap je aan het uitzicht en als je dan die 20 minuutjes terug loopt kan je daarna lekker wat drinken en eten bij het forellenrestaurantje![]()
Zo, ik heb zojuist je eerste dag even ingedeeld
Nee, in het oranje boekje staan eigenlijk de meeste mooie wandelingen helemaal beschreven!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Geweldig! Dit gaan we zeker doen!
Had jij ter plekke destijds wandelkaarten gekocht eigenlijk?
Mens ik ga even plakken en knippen in Word.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:10 schreef Greys het volgende:
Nog een tip...
Mocht je op een avond nou denken 'Wááár zullen we vanavond eens gaan eten'?
Rij dan naar Santa Cruz (vlak bij het vliegveld, dan zie je nog eens die geweldige landingsbaan op de palen in zee) en parkeer gewoon ergens in het durpje. Loop naar de kerk en onder de kerk staan een aantal plastic tafels met parasols bij 'restaurantje' Bom Jesus. Neem er de stone steak
Je krijgt dan een hete tegel uit de oven, een lap heerlijk vlees en wat salade en aardappeltjes.
Personeel super lief, eten: zalig, kosten: genant weinig.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, in het oranje boekje staan eigenlijk de meeste mooie wandelingen helemaal beschreven!
Dan heb je geen aparte wandelkaarten meer nodig eigenlijk.
Nee. En ook niet... ik herhaal... NIET gaan Googlen op 'landingsbaan/vliegveld Madeira' voordat je gaat. Die fout maakte ik namelijk vorig jaar en ik had mijn bikini dus alvast aan onder mijn kleren voor het geval we niet op tijd zouden remmenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Wil ik die landingsbaan wel zien?
Heb je ook al lilleke schoenen en gezonde sokken? Want dat laatste moest ik van mijn wandeltante in de winkel dus ook! Gezonde sokken in gezonde paarlen!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil ook. Ik heb de dikke kont al, krijg ik dan korting?
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. En ook niet... ik herhaal... NIET gaan Googlen op 'landingsbaan/vliegveld Madeira' voordat je gaat. Die fout maakte ik namelijk vorig jaar en ik had mijn bikini dus alvast aan onder mijn kleren voor het geval we niet op tijd zouden remmen![]()
Maar nu istie dus een stuk (!quote:The airport was once infamous for its short runway which, surrounded by high mountains and the ocean, made it a tricky landing for even the most experienced of pilots. The original runway was only 1600 meters in length, but was extended by 200 meters 8 years after the TAP Air Portugal Flight 425 incident of 1977 and subsequently rebuilt in 2000, almost doubling the size of the runway, building it out over the ocean. Instead of using landfill, the extension was built on a series of 180 columns, each being about 70m tall.
* Greys gilt het uit van het lachenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik dacht zelf aan Hessel.
Ja doe eens gek greys en doe ook eens geen hotel. Er zijn zoveel leuke huisjes daar!quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:08 schreef Greys het volgende:
[..]
* Greys gilt het uit van het lachen
Ik ben nu lekker weer op vakantiereiswijzer aan het neuzen, we wilden in hetzelfde hotel als vorig jaar (op Madeira, niet op Terschelling) maar ik twijfel of we niet eens heel wild moeten doen en iets anders moeten boeken. Canico lijkt me ook zo'n leuk plekkie
YouTube deed de volgende suggesties na afloop van het filmpjequote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:32 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
Ik ben een ENORME schijterd met vliegen en ik zweer je, het valt mee.
Merkte zelfs niet dat het vliegtuig erg hard moest remmen ofzo, echt
Als je nou terug bent, zal je het beamen
En pas als je terug bent moet je ook dit soort Youtube filmpjes gaan bekijken.
Niet nu dus...
(En bedenk... ik ben vorig jaar geweest en ik ga wéér!)
Nee, je gaat maar naar Madeira.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Modjes, mag ik een TT-change naar: Terschelling: ons topeiland in de Waddenzee?
Thanks.
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op donderdag 10 juli 2008 01:38 schreef k_man het volgende:
Schipholtaxi nemen.
Of dat hotel achter de douane.
Oh. Dat stemt hoopvol.quote:Op maandag 14 juli 2008 11:47 schreef k_man het volgende:
- beslaapbaar: ja
- altijd voldoende plek: nee
Wij hebben in '06 voor dezelfde bestemming een hotel geboekt in de omgeving van Schiphol geboekt en ons (gratis) door de minibusjes van het hotel naar Schiphol laten vervoeren.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Goddeurrie, tickets binnen en we vliegen op een onmogelijk tijdstip héén. Voor Groningers althans. De vlucht gaat om 06.30 'smorgens. We dienen 2,5 uur van te voren aanwezig te zijn. 04 uur dus. Vanuit Groningen kunnen we er met de laatste trein om 0.40 uur zijn. Dat wordt lekker lang wachten dus.
O er is nog een mogelijkheid om er om 02.57 te zijn, maar dan vertrekken we maar net even later dan voorgenoemde treinreis, maar zijn we wel 4.23 uur onder de pannen, OV-gewijs.![]()
Ik hou verschrikkelijk veel van mijn nieuwe noordelijke stek, maar Den Haag was soms echt zo gek nog niet.
Anyway, wat zouden jullie doen? Met de auto naar Schiphol gaan en hem stallen is een kostbare aangelegenheid. Hotelletje op Schiphol nemen? Maargoed, om 04 uur moeten we alweer aan de incheckbalie staan.
Over het landen doe ik geen mededelingen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:27 schreef Greys het volgende:
Dat klinkt alsof jullie het naar je zin hebben gehad!
En zo herkenbaar! Zijn jullie nu ook verliefd op Madeira? En... hoe ging het landen en opstijgen?![]()
Ik ben enorm benieuwd naar je wandeltip, want wij gaan over 3 weken!
Oh, ik ga je stukje nog even drie keer lezen en me alvast enorm verheugen!
En je foto's ben ik ook enorm benieuwd naar!
Gezien, maar uiteindelijk niet bezocht. Het bad was enorm druk. En dan verkozen we toch de verstilde schoonheid van de natuur. Zelfs Funchal hebben we maar twee middagen bezocht. We zijn een paar keer vaker op weg geweest naar de stad, maar haalden hem dan niet. Té veel moois, onderweg. Je weet er van gekkigheid soms niet waar je kijken moet, hadden jullie dat ook? Op het laatst sloeg ik bijna mijn handen voor mijn ogen: o nee, niet wéér een adembenemend uitzicht! Nee! Laat! Me! Met! Rust!!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:01 schreef ColdFeet het volgende:
Woei, she's back! En enthousiast. Heb je het getijdenzwembad nog bezocht?
Oh noes! Stakkerdjequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Op het laatst sloeg ik bijna mijn handen voor mijn ogen: o nee, niet wéér een adembenemend uitzicht! Nee! Laat! Me! Met! Rust!!
Nou, zo'n, espetada is twee keer leuk, maar dan denk je ook: goh, wat raffinement is best welkom. En dat laatste vonden we eerlijk gezegd vooral in de eigen keuken (verse spullen halen en zelf iets brouwen met weinig middelenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je veel espetada's gegeten? Of vooral vis, vis, vis?
*culinaire interesse toont
Die landingsbaan is nu bijna dubbel zo lang dan hij oorspronkelijk was! Op http://hubpages.com/hub/Madeira-Airport zie je o.a. een foto van de oude landingsbaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:
De landingsbaan valt NIET mee.![]()
[..]
Die vis heb ik niet gegeten! Heb tegen mijn voornemens in, nauwelijks vis gegeten. Twee keer tonijn (ook lekker, daar niet van) en dat was het.
De ietsje langere landingsbaan valt desondanks nog steeds NIET MEE!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:31 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Die landingsbaan is nu bijna dubbel zo lang dan hij oorspronkelijk was! Op http://hubpages.com/hub/Madeira-Airport zie je o.a. een foto van de oude landingsbaan.
Voor die vis zul je nog eens terug moeten naar Madeira.
Ik zal ook deze keer mijn bikini weer onder mijn kleding aantrekken, voor als ie over het randje floepstquote:
Vorig jaar hebben we dus al enorm rondgereden, maar ik kan me die rotsen helemaal niet herinneren. Ook de 5e foto van je 2e serie foto's komt me totáál niet bekend voor. Maar dat betekent dat Heer G en ik ook nog zát te zien hebben deze keer dus! Jij ook niet in de grotten geweest? Dan moet je ook nog een keer terug. He, wat naar nou he?quote:Greys: die bovenste foto is ergens in het gebied van Paul da Serra. Huur een auto bij je reis over drie weken en ga gewoon toeren. Dan kom je al het moois vanzelf tegen! Je rijdt van de ene verbazing in de andere.
* Greys alvast rek- en strek oefeningen gaat doenquote:De wandeling die je echt zou moeten maken is die naar de één na hoogste top van Madeira, Pico Rivo (oranje boekje pag. 164). Tijdens de wandeling haat je me, maar eenmaal op de top ben je me dankbaar. Halverwege staat een prachtige herdershut waar je even kan uitrusten en wat fris kan kopen. Daarna begint de echte fikse klim, die je een uitzicht oplevert dat je niet snel vergeet.
Tof is dat he? Je zit daar eigenlijk nooit aan slecht weer vast. Dan rij je gewoon wat verder of ga je lekker stadten in Funchal.quote:Overigens hebben we twee keer wat spetterregen gehad (noordkant). Maar we stapten die dagen toch in de auto en zoals jij al eerder zei: eventjes rijden en je zit weer in de zon. Óf omdat je simpelweg boven de wolken belandt, óf omdat het weer er per plaats zo ongeveer kan verschillen. En aan de zuidkust bijvoorbeeld, is het nagenoeg altijd zonnig.
Wij hebben de vorige keer haast alleen Espetada, stonesteaks en tonijn gegeten.quote:Die vis heb ik niet gegeten! Heb tegen mijn voornemens in, nauwelijks vis gegeten. Twee keer tonijn (ook lekker, daar niet van) en dat was het.
Die vijfde foto is van de wandeling die ik beschreef! Het oranje boekje is heel goed bevallen! Eén wandeling die onder 'Op Uw Gemak' stond, bleek een drie uur durende klauterpartij naar een waterval te zijn, maar dat mocht de pret niet drukken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zal ook deze keer mijn bikini weer onder mijn kleding aantrekken, voor als ie over het randje floepst
[..]
Vorig jaar hebben we dus al enorm rondgereden, maar ik kan me die rotsen helemaal niet herinneren. Ook de 5e foto van je 2e serie foto's komt me totáál niet bekend voor. Maar dat betekent dat Heer G en ik ook nog zát te zien hebben deze keer dus! Jij ook niet in de grotten geweest? Dan moet je ook nog een keer terug. He, wat naar nou he?
[..]
* Greys alvast rek- en strek oefeningen gaat doen
Thuis ga ik het oranje boekje er weer bij pakken! Veel lol van gehad zeker van dat boekje?
[..]
Tof is dat he? Je zit daar eigenlijk nooit aan slecht weer vast. Dan rij je gewoon wat verder of ga je lekker stadten in Funchal.
[..]
Wij hebben de vorige keer haast alleen Espetada, stonesteaks en tonijn gegeten.
Ik denk dat ik die zwarte enge vis deze keer een keer ga proberen!
Alles greyzz, de foto's het eten het plezier, echt wanstaltig verschrikkelijk gewoonquote:
Echt zum kotzenquote:
Levada dos Tornos (p. 160, oranje boekjequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 00:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Halinalle, van welke wandeling is je tweede foto?
Ook het oranje boekje!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:02 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Levada dos Tornos (p. 160, oranje boekje), vlakbij Funchal. Wij zijn begonnen in Monte, bij het bergstation van de kabelbaan, dus in in de tegenovergestelde richting van de wandeling in het boekje. Overigens is Monte sowieso een bezoekje waard en zeker de Monte Palace Tropical Garden.
Nee... Vooral die jongste kan niks. Heeft verdorie al 4 maanden kunnen oefenen op eten en lopen enzo.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn ze al wat groter gegroeid sinds gister? Schiet het al op?
In Funchal bij de jachthaven zitten een aantal aanbieders. Bij VVV's (en vaak ook bij hotelbalies) liggen folders. Wij zijn vanuit Funchal vertrokken, maar ik meen me te herinneren dat je ook van een aantal andere locaties kunt vertrekken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:33 schreef Greys het volgende:
Swets en ET, wat flauw zeg, dat die kleinste dat nou nóg allemaal niet kan![]()
Ohhhhh dat dolfijnentripje willen wij deze keer ook gaan doen ja!
Waar boek je zoiets? In Funchal aan de kust, of een andere aanrader?
Gaaf is die ja!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:
http://www.elizawashere.n(...)?accommodationId=128
die moet het worden.. volgend jaar ofzo (mits de prijs te doen is natuurlijk)
van god en alle mensen verlaten in je hutje aan een baai.. de bewoonde wereld 250 meter boven je.. alleen bereikbaar met een lift langs de rotswand..
Ik zie me wel zitten 's avonds met een fles wijn en een goed boek
voor de beeldvorming, een plaatje van de lift:
[ afbeelding ]
En neuken! Neuken als konijnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:
Mooie plek. Volgens mij heb ik er een fotootje van:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:25 schreef E.T. het volgende:
http://www.elizawashere.n(...)?accommodationId=128
die moet het worden.. volgend jaar ofzo (mits de prijs te doen is natuurlijk)
van god en alle mensen verlaten in je hutje aan een baai.. de bewoonde wereld 250 meter boven je.. alleen bereikbaar met een lift langs de rotswand..
voor de beeldvorming, een plaatje van de lift:
[ afbeelding ]
Nu pas? Je bedoelt dat je dit briljantje tot op heden aan de kant hebt geschoven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:56 schreef UIO_AMS het volgende:
De Dude is heelhuids wedergekeerd. Ondanks de landingsbaan. Dan ga ik dit topic binnenkort maar eens nalezen.
Hij staat erg hoog op het lijstje voor volgend jaar september oid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:52 schreef Duderinnetje het volgende:
E.T., de prijzen laden weer!
Swets, dat wordt neuken!
Wij zijn in augustus geweest en dat is ons prima bevallen, maar als je enigszins je vakantieperiode vrij kunt kiezen dan schijnt mei een hele goede keuze te zijn. Bijna alles staat dan in bloei. Wellicht een overweging?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:06 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hij staat erg hoog op het lijstje voor volgend jaar september oid.
Swets moet nog even denken of ie wel 8 dagen zonder kinderen kan
Dan is de jongste net 14 maanden oud. Om die dan al 8 dagen bij oma achter te laten....quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:12 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Wij zijn in augustus geweest en dat is ons prima bevallen, maar als je enigszins je vakantieperiode vrij kunt kiezen dan schijnt mei een hele goede keuze te zijn. Bijna alles staat dan in bloei. Wellicht een overweging?
Ik ben net terug van een lang weekend aan de Loire. Sorry.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Nu pas? Je bedoelt dat je dit briljantje tot op heden aan de kant hebt geschoven?
Ik las dat je dronken was geweest. Dus is je excuus aanvaard.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ben net terug van een lang weekend aan de Loire. Sorry.
Ja, dat zie je in heel veel landen, van die verschoten foto's inderdaad!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:18 schreef crystaltrench het volgende:
Ooooh, maar het eten was ook goed!
Maar de foto's van bovenaf geschoten van een bord vol vis en aardappelen zagen er nooit echt smakelijk uit. Zeker niet als die menukaart door de zon enorm was vervaagd ;-P
Maar goed, ik heb echt genoten van mijn twee weken daar, en ook dat hoort bij de charme van het eiland!
De McDonalds was ook buitengewoon ;-)
In de mall en foodcourt 'Dolce Vita'. Daar parkeerden we onze auto als we in Funchal waren. (nabij die fontein ter hoogte van de Marina)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:50 schreef Greys het volgende:
Ik leef daar echt op de vis en op die Espetada stokken
Maar Duderinnetje, wáár in Funchal (ongeveer?) zat die take away sushi????? Ik wil ook!![]()
En mocht je eens de bus missen, of bij de deur van je hotel afgezet willen worden (na zwaar tafelen met de nodige glazen wijn), dan zijn taxi's voor onze begrippen zéér betaalbaar (net zoals op het vasteland van Portugal).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:44 schreef crystaltrench het volgende:
[..]
En het bussysteem, heerlijk! Weg met de ov-chipkaart en neem het Giro-systeem want het werkt als een tierelier! Ok, elke keer als je overstapt moet je "afstempelen", maar de prijzen van de ritten is zo laag dat dat geen pijn in het hart of in de portemonee oplevert.
Even gegoogled en dat is inderdaad prachtig!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:11 schreef charon het volgende:
*meldt ook gaat eind augustus*.
Dat 'ik weet niet meer waar ik kijken moet' komt me bekend voor, van de Azoren twee jaar geleden.
Daar moet je dan ook eens heen misschien (wel eilandhoppen).
Wie weetquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:59 schreef Greys het volgende:
Dan kom ik je misschien tegen Charon, wij gaan maandag 25 augustus
Wel gezien, niet gegeten, in de Zona Velha zitten aardig wat leuke restaurantjes.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:13 schreef charon het volgende:
[..]
PS: heeft iemand hier gegeten? http://www.ojango.net/ (voor als ik wél honger krijg)
Er is een ferry tussen de Algarve en Madeira, dus zonder te vliegen(of te zwemmen) kan ook.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:32 schreef Brighteyes het volgende:
[/sub]Ik wil alleen niet met het vliegtuig op vakantie, is het ook te zwemmen?[/sub]
Tja, ik zal niet zeggen dat de Maderaanse Madeiriaanse Maderiaanse - zeg het maar - keuken lief is voor vegetariërs, maar volgens mij kun je overal wel aardig terecht, zeker als je het erbij zegt. Er zijn altijd salades, er is altijd (maar dan ook ALTIJD!!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe is het weer daar in oktober?
Mijn vriendin en ik zitten eraan te denken om een weekje of 2 daar naartoe te gaan.
En bestaat het eten alleen uit vlees en vis? Mijn vriendin is vegetarier, dus er meot voor haar ook wat zijn.
Goed, dan mag ze op sla en wortels gaan knagenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Tja, ik zal niet zeggen dat de Maderaanse Madeiriaanse Maderiaanse - zeg het maar - keuken lief is voor vegetariërs, maar volgens mij kun je overal wel aardig terecht, zeker als je het erbij zegt. Er zijn altijd salades, er is altijd (maar dan ook ALTIJD!!!) knoflookbrood. Dus de lunch is al door te komen. Als je in Funchal gaat zitten en daar eet, kun je alles eten wat maar in je op komt, want daar is het toeristisch. Tapa's, Indiaas, Italiaans, sushi, noem maar op. Dus dat moet zeker lukken als vegetariër.
Of je kookt af en toe eens zelf. Niets zo leuk als koken op vakantie, met inheemse producten van de markt. Wat groente en fruit betreft kun je zeker je hart ophalen op Madeira.
quote:
Yep! Naast de 'gewone' vakantie proberen we elk jaar een weekje Madeira te doen!quote:Ga je nou nog een keer terug?Wat gaaf!
quote:Ik heb heel veel aan jullie gedacht en jullie benijd enzo. O en als ik jullie roodverbrande koppetjes zie, schiet er ook een afgunstig steekje zo boven langs mijn maag.![]()
En je hebt wel wat van prinses Margareta
O maar Margareta is juist leuk joh! Mooi fijn gezichtje en dat heb jij ook. En voor de rest heb je níks van d'r!! (Wel jammer van al dat oud geld)quote:Op woensdag 3 september 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
Euh, nou. Dat maakt het dan een béétje goed.
Maar je hebt me wel een complex aangepraat zojuist
Ik zeg toch niet dat je het brein hebt van Margaretaquote:Op woensdag 3 september 2008 23:21 schreef Greys het volgende:
Co, redster in nood!![]()
Overigens hoef ik niet mooier te zijn dan muts Margaretha hoor, maar ik vind haar zo eng![]()
Gaan jij en heer C volgend jaar maar een weekje mee naar Madeira!
Dude, wij delen de vakantie altijd in tweeën. Twee weken naar iets anders en 1 weekje Madeira
(En dit jaar ga ik zelfs nog een weekje Egypte met zusje, ben er nog nooit geweest, maar ze wil zo graag).
Welk hotel had je? Wij zaten in Quinta Bela Soa Tiago, een prima hotel en dichtbij de Zona Velha.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef charon het volgende:![]()
Wat is het hier koud!
Ik geloof dat wij wat minder actief zijn geweest dan Greys & co, het ging ook zo snel!
Wij zaten in Funchal, direct in de Zona Velha, dat was wel héél dichtbij alles.
[..]
Maar ik kan nu wel alle restaurantjes in Funchal opsommen
[..]
Porto Santa Maria, naast het fort.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:26 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Welk hotel had je? Wij zaten in Quinta Bela Soa Tiago, een prima hotel en dichtbij de Zona Velha.
Had je nog een favoriet restaurant?
Soms was een beetje verder moeten lopen na het eten helemaal niet slecht geweest...quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:46 schreef Halinalle het volgende:
Dan zat je echt lekker centraal.
Dan heb je ook kennis gemaakt met Philomena?quote:Embaixador Madeirense was ook een van onze favorieten!
Arty zei vanavond, mijmerend met een wijntje in de tuin, dat hij eigenlijk best wel weer eens terug wilde!quote:
Ik zie die 700 grams Dorade vers van de grill nog voor mequote:
Yep!quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:17 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb zojuist mijn lief omgepraat wij gaan volgend jaar naar Madeira op huwelijksreis![]()
![]()
![]()
De foto's in het topic hebben geholpen met 't overtuigen
Bedoelen jullie met 't oranje boekje deze:
http://www.bol.com/nl/p/boeken/wat-hoe-madeira/1001004005764181/index.html#product_images ?
Is het OV goed op Madeira? Ik heb nog goede herinneringen aan Malta, gingen het hele eiland over en voor 10 cent per rit of zoquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:44 schreef crystaltrench het volgende:
En het bussysteem, heerlijk!
Ik weet niet of het op heel Madeira goed is, maar van en naar Funchal in elk geval welquote:Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is het OV goed op Madeira? Ik heb nog goede herinneringen aan Malta, gingen het hele eiland over en voor 10 cent per rit of zo
We zitten weer in hetzelfde geweldige hotel. Voor de 3e keer.quote:Op woensdag 29 april 2009 15:35 schreef charon het volgende:
Gaan jullie nu naar Funchal, Greys? (Ik dacht dat jullie de vorige keer ergens anders zaten, maar weet het ook al niet meer..)
Pff, ik ben jaloers.
Wel fotoverslag maken hequote:Op woensdag 10 juni 2009 10:38 schreef Den_Haag het volgende:
Geboekt, 16 juli vertrek ik voor een weekje Madeira. Ben erg benieuwd hoe het zal bevallen. vast goed
Ja die bocht was nu ook weer! Echt dat je even denkt 'ehhhhhhh......'quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:37 schreef stephan1900 het volgende:
Enkele jaren geleden een keertje geweest. Op vakantie met me kleine broerjte ik denk dat we 11 en 13 waren. 10 dagen was het volgens mij naar Familie toe die daar elk half jaar wonen. Veel leuke en mooie herinneringen aan. Begon al met het vliegveld![]()
Ons was natuurlijk niks gezegt en dat was misschien maar goed ook. schrok me de pleures toen we landde. Hij maakt ook nog een scherpe bocht op het einde dan zie je links de lucht en rechts alleen water heel eng als je 13 bent en je bent alleen.
Die gemiddelde leeftijd is inderdaad ietsje hoger, al stond het vroeger (of nu nog misschien?) bekend als 'bejaardeneiland' en ik moet zeggen dat dat misschien alleen in de winter zo is? Omdat ze er dan overwinteren ofzo? Want ik ben nu drie keer een week geweest en ik kom zat dertigers tegen. Maar dat is in jouw ogen misschien ook al 'een iets hogere leeftijd'quote:Al met al een top eiland. Alleen ik zou er niet met mijn vrienden heen gaan voglens mij is de gemiddelde leeftijd iets hoger dan in andere landen.
Wij zaten in Oasis Atlantic. Heel mooi hotel, zeker aan te raden! Maar het is niet te doen om van daaruit naar het dorp te lopen. Ja kan wel, als je een uur bergop in de brandende zon wil lopen en daarna je boodschappen nog moet doen. Wel ben je in 10 minuten bij een aantal restaurantjes waar je erg lekker kan eten, maar geen winkels of supermarkt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:59 schreef Greys het volgende:
KellyPelly, leuke foto's!
Welk hotel zat je in Canico? Ik heb daar gekeken (mijn ouders wilden daar ook gaan boeken in dat dorp) maar ik vond wel dat je een pokke-eind vrij steil omhoog moest lopen daar voor je in een dorpje kwam met terrasjes ofzo. Of heb ik dan verkeerd gekeken?
Ja klopt! Het is het laatste hotel aan de boulevard als je richting Santa Cruz kijkt. Wij hadden geen tuinkamer maar zeezicht, was een appartement, zodat je ook zelf kon koken. Waren heel tevreden over het hotel, grote kamers, goede service, alle faciliteiten gratis (internet, biljart, hotelbus naar Funchal, sauna, fitness). Heel schoon, zelfs de afwas die er nog stond werd gedaan. Kan het aanraden!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:12 schreef Greys het volgende:
Oasis Atlantic is volgens mij precies dat hotel waar mijn ouders wilden!
Daar zijn we wezen kijken. Is dat met die tuinkamers ook? Als je van het zwembad naar de zee loopt, zie je rechts en links wat van die tuinkamers. Klopt dat? Zag er uit als een mooi hotel!
Was het wat? Want daar gaan wij ook heen. De hangmatten op de balkonnetjes hebben me overgehaaldquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:29 schreef Den_Haag het volgende:
ik zat in Engenho Velho
http://www.engenho-velho.com/
Hihihi! Nou vooruit, Het Oranje Boekje is wel de Madeira-bijbel. Maar met andere boekjes lukt het heus ook welquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Tja, eigenlijk schuld hoorAls je niet zo woest enthousiast was geweest en mooie foto's had geplaatst dan had ik helemaal niet naar Madeira gemoeten en dan had je niets op jaloers op te zijn!
Ik heb trouwens niet HET oranje boekje gekocht maar eentje van de ANWB met nog een los wandelboekje erbij
Ik hoop dat ik niet af ben nu
![]()
jezus wat mooi!!quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
Porto Moniz afgelopen zomer
[ afbeelding ]
O wauwquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig is dit topic bijna vol.. dan zie ik het tenminste niet steeds in mijn AT verschijnenquote:
Jouw tijd komt nog, echt! Als de kiddies wat groter zijn!quote:
Op sommige plekken wel, op sommige plekken is dat veel te gevaarlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:42 schreef conleche het volgende:
[..]
jezus wat mooi!!Kan je daar beneden komen? Door te klimmen en klauteren???
quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:41 schreef ColdFeet het volgende:
Is dat ook bij dat geweldig leuke getijdenzwembad, Greys?
Ja!quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:05 schreef Greys het volgende:
En je kunt er zulke mooie foto's maken, die foto hierboven staat ook voorop ons gedrukte eigen fotoalbum, vond het zelf ook een van de mooiste fotos. Zal er zo nog wat in gooien
Dat denk ik ook!quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:10 schreef conleche het volgende:
Mooie foto's!!Ik weet zeker dat jij Corsica ook heel mooi zal vinden!!
En die koe blijft hilarisch!!
Hoe heet dat?quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat denk ik ook!
En ik wil ooit nog eens naar dat eilandje waar Mamma Mia is opgenomen
Een piepklein Grieks eilandje.
O ja, in de Libelle staat een column van iemand die met een Griek getrouwd is en daar woont. Klinkt altijd heel idyllisch. Gut, dat klinkt wel mutsig hè, bekennen dat je de Libelle leestquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Skopelos!
http://gogreece.about.com/od/citiestowns/a/kalokairi.htm
het was echt super. een geweldige accomodatiequote:Op zondag 4 oktober 2009 13:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Was het wat? Want daar gaan wij ook heen. De hangmatten op de balkonnetjes hebben me overgehaald
Wel wezen zwemmen in de buitenbaden?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
huisjes zijn niet extreem goedkoop trouwensquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
The hell met vakantie, ik ga er wonen!
Daar hebben wij ook naar gekeken, maar dan kijk je toch gauw bij de makelaars in Funchal. Da's duur, want daar gaan de jongeren die niet van het eiland vluchten van verveling als ze oud genoeg zijn wonen omdat het de enige stad is waar dan nog énig vertier voor jongeren is. Verder is er op het hele eiland geen discotheek te vindenquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:06 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
huisjes zijn niet extreem goedkoop trouwens
Nee, afgelopen vakantie mocht ik niet zwemmen (echt tof, een zonvakantie en dan niet mogen zwemmenquote:Op zondag 4 oktober 2009 19:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Wel wezen zwemmen in de buitenbaden?
het is wel koud. HEEL KOUD!!!!quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, afgelopen vakantie mocht ik niet zwemmen (echt tof, een zonvakantie en dan niet mogen zwemmen).
Maar de volgende keer dat ik er ben ga ik dat zéker wel doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |