abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 juli 2008 @ 10:29:33 #101
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_60014074
Dat hotel zit toch achter de Marechaussee op airside? Daar kom je niet langs als je naar Portugal (Schengenland) vliegt. Ze kan wel gewoon een hotel op Schiphol nemen natuurlijk en de auto stallen op het parkeerterrein van het hotel.

en het is 'meld'
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_60023734
Je kunt wel van het Schengendeel naar het niet-Schengendeel en vice versa, alleen moet je dan een extra paspoortcontrole door.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2008 17:18:00 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 18:37:13 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60025100
Schipholtaxi lijkt me de beste optie. Zal straks eens wat prijzen opzoeken en vergelijken (van hotel, auto parkeren en taxi).
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:44:43 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60026352
Het VanderValk hotel langs de A4 heeft ook de mogelijkheid om je auto te laten staan en een gratis pendelbusje naar Schiphol
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 20:22:39 #105
163650 Greys
pi_60027190
Ik zou het zonde vinden van het geld als je in een hotel ging slapen
Je moet dan al om 03.30 uur op ofzo, als je op tijd wilt zijn. Of zelfs nog iets eerder.
Als ik jou was zou ik iemand zo gek zien te krijgen om je te brengen of die langgerekte OV optie kiezen, dan maar onderweg een beetje tukken.

Wat kost het om er met de trein heen te gaan, op en neer? Is er niet nog een Smartpark plekje voor je op Schiphol? Dat kost 5,- per dag geloof ik (en je hoeft er geen Smart voor te hebben ) en ga je veertien dagen? Dan kost het dus 70 euro. Misschien dat het verschil met de treinkaartjes dan net te weinig is om er niet nog een paar uurtjes voor te kunnen slapen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60027608
Dat Smart parkeren is vanaf ¤ 5 per dag. Voor 14 dagen is het ¤ 87,50. Daar komen dan nog de benzinekosten e.d bij voor heen en terugweg.

Een enkele reis Groningen - Schiphol per Schipholtaxi komt neer op ongeveer ¤ 100 voor twee personen. Terug kun je dan met OV.

Het hotel achter de douane kostte zo'n ¤ 90, meen ik, maar dat valt niet te boeken. Ik krijg althans bij elke datum te zien dat het niet beschikbaar is.

Oftewel, taxi lijkt inderdaad het aantrekelijkst.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2008 20:42:27 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 juli 2008 @ 20:41:57 #107
163650 Greys
pi_60027631
En Smartpark zit ook al vol, zag ik net
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:37:52 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60040144
Benzinekosten hebben we niet (met dank aan de baas van mijn vriend) en treinkaartjes kosten ons ook niets (met dank aan mijn baas), dus dat scheelt. Iemand zo gek krijgen om ons te brengen vind ik erg bezwaarlijk, ik zou daar zelf ook geen zin in hebben.

Denk dat het de treintaxi wordt. Dat hotel is inderdaad zonde van het geld voor die paar uurtjes. Dank allemaal voor het meedenken!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 13 juli 2008 @ 23:35:58 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60086596
Jongens, meisjes, die 'relaxstoelen' op Schiphol, zijn die een beetje beslaapbaar? En is daar altijd voldoende plek?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60092798
- beslaapbaar: ja
- altijd voldoende plek: nee
  maandag 14 juli 2008 @ 12:19:58 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60093470
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:47 schreef k_man het volgende:
- beslaapbaar: ja
- altijd voldoende plek: nee
Oh. Dat stemt hoopvol.
Dank voor je antwoord.

We dubben nog, dus.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 juli 2008 @ 10:07:46 #112
163650 Greys
pi_60160397
En? Ben je er al helemaal klaar voor?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60162524
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Goddeurrie, tickets binnen en we vliegen op een onmogelijk tijdstip héén. Voor Groningers althans. De vlucht gaat om 06.30 'smorgens. We dienen 2,5 uur van te voren aanwezig te zijn. 04 uur dus. Vanuit Groningen kunnen we er met de laatste trein om 0.40 uur zijn. Dat wordt lekker lang wachten dus.

O er is nog een mogelijkheid om er om 02.57 te zijn, maar dan vertrekken we maar net even later dan voorgenoemde treinreis, maar zijn we wel 4.23 uur onder de pannen, OV-gewijs.

Ik hou verschrikkelijk veel van mijn nieuwe noordelijke stek, maar Den Haag was soms echt zo gek nog niet.

Anyway, wat zouden jullie doen? Met de auto naar Schiphol gaan en hem stallen is een kostbare aangelegenheid. Hotelletje op Schiphol nemen? Maargoed, om 04 uur moeten we alweer aan de incheckbalie staan.
Wij hebben in '06 voor dezelfde bestemming een hotel geboekt in de omgeving van Schiphol geboekt en ons (gratis) door de minibusjes van het hotel naar Schiphol laten vervoeren.
Hotelovernachting + parkeren bij hotel was goedkoper dan parkeren bij Schiphol.

Madeira vond ik trouwens een heel mooie bestemming. We verbleven in Funchal om toch wat leven om ons heen te hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 juli 2008 @ 19:07:40 #114
163650 Greys
pi_60449748
Ik ben zo benieuwd hoe het haar bevalt, Madeira

Het is in elk geval prachtig weer! Aan de zuidkant, ik hoop aan de noordkant ook.
Want waar Duderinnetje zit blijft meestal wel wat meer bewolking hangen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:42:59 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60474261

Eerst bier. Dan verslag.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 juli 2008 @ 21:16:54 #116
163650 Greys
pi_60474899
Oh je bent er weer! Ben zo benieuwd!
Beetje doorzuipentypen Dude!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:22:04 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60477824
* burp *

Wijn inmiddels. En avondeten (heerlijk, dat Madeira-ritme!). Ik zit in de tuin wat bij te komen van alle indrukken van de afgelopen twee weken. EN MIJN GOD WAT ZIJN MIJN PLANTEN KLEIN!!!!!! - Na Madeira kijk je plots heel anders naar je hardbevochten bloeiende Hollandse tuintje. Wat daar onkruid is, daar Pokonnen wij ons hier arm aan. Ik heb daadwerkelijk BOMEN gezien van wat ik hier voor 8,50 koop en met de uiterste zorg zo langzaam mogelijk dood laat gaan.

Verder: scheuren over weggetjes die één auto breed zijn. In en boven de wolken zijn in een zucht. Uitzichten waaraan geen enkele foto recht doet. Zee. Oerbos. Passievruchten, mango's, bananen: vallen vanuit de bomen zo in je schoot. Watervallen. Smalle wandelpaadjes die naar onvoorstelbare hoogten leiden. Vis-, vleesgerechten, in niet zo veel varianten, maar wel spotgoedkoop. Tomaten, sla en uien waarvan je plots ontdekt hoe die kennelijk hóren te smaken. Oude mennekes van minstens 91, met doorgroefde gezichten, leunend op hun stok, halverwege een bergweg. Waarom liggen niet overal van die dode oude mennekes langs de weg? Op de terugweg dezelfde oude mennekes tegenkomen. Ze doen er gewoon gerust een middag over om boven bij hun wijngaardje te komen - alle tijd. 'Alle tijd' dat besmettelijk blijkt. Om 21.30 uur eens aan een avondmaal beginnen. Een avond en halve nacht over de zee uit turen. Of naar de sterrenhemel. Sterren die slechts een armlengte verweg lijken. Kleine beer, grote beer. En hoe heette die andere ook al weer? Glazen wijn die tot de rand toe zijn gevuld. Drinkbaar bronwater uit kraantjes overal langs de weg en in de dorpen en steden. Ons eigen zwembadje. Zoete aardappelen, gerooid waar we bijstonden door de eigenaresse van ons huisje. En drie kilo gewone aardappelen. Voor de laatste vier dagen. Maar ze stond erop. Prachtige wolkenpartijen zoals je ze hier nog nooit hebt gezien: In alle kleuren en elke minuut veranderend van vorm. De hoogvlakte met de loslopende runderen en de woeste rotspartijen. Door de wolken rijden die als gejaagde rookgordijnen over de weg vliegen en dan plots in de stralende zon zijn - met als uitzicht alleen een oneindig landschap van intense witheid.

(Greys, ik heb nog een hele mooie wandeling voor je als tip. Zal ik later posten. Je Balcoes-tip was goed! Foto's volgen.)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 31 juli 2008 @ 23:27:25 #118
163650 Greys
pi_60477950
Dat klinkt alsof jullie het naar je zin hebben gehad!
En zo herkenbaar! Zijn jullie nu ook verliefd op Madeira? En... hoe ging het landen en opstijgen?

Ik ben enorm benieuwd naar je wandeltip, want wij gaan over 3 weken!
Oh, ik ga je stukje nog even drie keer lezen en me alvast enorm verheugen!

En je foto's ben ik ook enorm benieuwd naar!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:29:45 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60478020
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:27 schreef Greys het volgende:
Dat klinkt alsof jullie het naar je zin hebben gehad!
En zo herkenbaar! Zijn jullie nu ook verliefd op Madeira? En... hoe ging het landen en opstijgen?

Ik ben enorm benieuwd naar je wandeltip, want wij gaan over 3 weken!
Oh, ik ga je stukje nog even drie keer lezen en me alvast enorm verheugen!

En je foto's ben ik ook enorm benieuwd naar!
Over het landen doe ik geen mededelingen.

* Heen en weer wiegt en heel hard neuriet *
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:59:56 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60478678
O ja: Géén muggen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60478708
Woei, she's back! En enthousiast. Heb je het getijdenzwembad nog bezocht?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:08:08 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60478847
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:01 schreef ColdFeet het volgende:
Woei, she's back! En enthousiast. Heb je het getijdenzwembad nog bezocht?
Gezien, maar uiteindelijk niet bezocht. Het bad was enorm druk. En dan verkozen we toch de verstilde schoonheid van de natuur. Zelfs Funchal hebben we maar twee middagen bezocht. We zijn een paar keer vaker op weg geweest naar de stad, maar haalden hem dan niet. Té veel moois, onderweg. Je weet er van gekkigheid soms niet waar je kijken moet, hadden jullie dat ook? Op het laatst sloeg ik bijna mijn handen voor mijn ogen: o nee, niet wéér een adembenemend uitzicht! Nee! Laat! Me! Met! Rust!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60478901
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Op het laatst sloeg ik bijna mijn handen voor mijn ogen: o nee, niet wéér een adembenemend uitzicht! Nee! Laat! Me! Met! Rust!!
Oh noes! Stakkerdje
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:13:03 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60478947
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh noes! Stakkerdje
Het was héél erg allemaal.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60478982
Heb je veel espetada's gegeten? Of vooral vis, vis, vis?

*culinaire interesse toont
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:19:28 #126
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60479099
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je veel espetada's gegeten? Of vooral vis, vis, vis?

*culinaire interesse toont
Nou, zo'n, espetada is twee keer leuk, maar dan denk je ook: goh, wat raffinement is best welkom. En dat laatste vonden we eerlijk gezegd vooral in de eigen keuken (verse spullen halen en zelf iets brouwen met weinig middelen ).

We zijn eergisteren in Funchal naar een enorm decadente belachelijk goede Indiër geweest, van de weeromstuit. De lokale formule van veelvlees-aardappelen-sla waren we toen een beetje zat. Staat tegenover dat je er soms verrukkelijk luncht voor een paar euro en je afvraagt waarom ze niet net zo creatief met avondeten zijn.

Ultieme tip: Neem geen voorgerecht. Echt. Niet nodig.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60479126
Nee. Want je wilt dat fantastische knoflookbrood al als bijgerecht.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:32:13 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60479332
Ik ga wat pics doen, mensen!

Willekeurige selectie:

En nog wat:

Voor de doorzetters al vast:
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:37:07 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60479425

Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:39:00 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60479465
Nou en nu is het genoeg!

Afgelopen ermee nu!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:20:59 #131
163650 Greys
pi_60483017
*in katzwijm valt*

Maar het leuke is, ik zie nu dus op jouw foto's allemaal dingen waarvan ik denk "Wáár is dat! Ja ik wil!!!".
En heer Greys maar denken dat we het na 1 weekje Madeira vorig jaar misschien allemaal al gezien hadden

We zijn bv ook nog helemaal niet in de grotten in eh... ik geloof Sao Vincente uit mijn hoofd... geweest. En we hebben vorige keer slechts 2 piepkleine wandelingen (waaronder Balcoes bij de forellenkwekerij dus) gedaan. We zijn ook nog niet geweest naar dat 'uiterste puntje', als je de kaart voor je neus hebt rechts boven zeg maar.

Van jouw tweede post met foto's, die bovenste twee foto's, waar is dat???
En hebben jullie nog regen gehad of alleen droog?
Heb je ook die 'enge zwarte palingachtige vis' (hoe heet dat ook weer? het lijkt op espetada!) gegeten?
En hoe was de landing? *grinnik*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:47:19 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60483381
JA, gaaf!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:56:12 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60483509
Ik wil ook

Groeit kinderen! Groeit!
pi_60483813
Ah, jullie hebben dus ook meegedaan aan een Madeira-proeverij. ;-)

M.b.t. tot de landingsbaan: die is nu veel langer dan hij vroeger was. Toen was het echt gecontroleerd neerstorten.

Die zwarte vis waar iemand het over had heet Espada en komt alleen voor in relatief diep water.
Het is geen schoonheid:

Hij smaakt best goed en wordt vaak geserveerd met banaan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:43:00 #135
163650 Greys
pi_60484210
Oh ja dat is hem

En die landingsbaan had ik Duderinnetje al mee bang gemaakt, maar die valt nu mee he?
Hoewel, jij zegt 'veel langer', maar ik vind hem nog steeds aan de korte kant haha!
En als het een beetje stormt landen ze er niet. Moet je op de Canarische Eilanden of op het Portugese vasteland gaan zitten wachten tot de wind is gaan liggen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:07:16 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60488753
De landingsbaan valt NIET mee.

Greys: die bovenste foto is ergens in het gebied van Paul da Serra. Huur een auto bij je reis over drie weken en ga gewoon toeren. Dan kom je al het moois vanzelf tegen! Je rijdt van de ene verbazing in de andere.

De wandeling die je echt zou moeten maken is die naar de één na hoogste top van Madeira, Pico Rivo (oranje boekje pag. 164). Tijdens de wandeling haat je me, maar eenmaal op de top ben je me dankbaar. Halverwege staat een prachtige herdershut waar je even kan uitrusten en wat fris kan kopen. Daarna begint de echte fikse klim, die je een uitzicht oplevert dat je niet snel vergeet.

Overigens hebben we twee keer wat spetterregen gehad (noordkant). Maar we stapten die dagen toch in de auto en zoals jij al eerder zei: eventjes rijden en je zit weer in de zon. Óf omdat je simpelweg boven de wolken belandt, óf omdat het weer er per plaats zo ongeveer kan verschillen. En aan de zuidkust bijvoorbeeld, is het nagenoeg altijd zonnig.

Die vis heb ik niet gegeten! Heb tegen mijn voornemens in, nauwelijks vis gegeten. Twee keer tonijn (ook lekker, daar niet van) en dat was het.

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 01-08-2008 14:18:27 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60489318
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die vis heb ik niet gegeten! Heb tegen mijn voornemens in, nauwelijks vis gegeten. Twee keer tonijn (ook lekker, daar niet van) en dat was het.
Die landingsbaan is nu bijna dubbel zo lang dan hij oorspronkelijk was! Op http://hubpages.com/hub/Madeira-Airport zie je o.a. een foto van de oude landingsbaan.

Voor die vis zul je nog eens terug moeten naar Madeira.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:38:23 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60489493
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:31 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Die landingsbaan is nu bijna dubbel zo lang dan hij oorspronkelijk was! Op http://hubpages.com/hub/Madeira-Airport zie je o.a. een foto van de oude landingsbaan.

Voor die vis zul je nog eens terug moeten naar Madeira.
De ietsje langere landingsbaan valt desondanks nog steeds NIET MEE!

Jep, voor de vis moet ik nog eens terug! Overigens hebben we niet de Madeira-proeverij gedaan. Wel even door het steegje van het museum gelopen. Een rondleiding daar is volgens mij ook wel leuk (Greys!). Wij kwamen er niet meer aan toe.

Madeira vind ik trouwens vreselijke bocht. Meneer Dude vond het wel lekker als aperitief. Aan drank heb ik wel een fles Poncha meegesleept: citroensap met rum, honing en rietsuiker. Wordt warm en koud gedronken. Zalig!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:20:35 #139
163650 Greys
pi_60490457
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zal ook deze keer mijn bikini weer onder mijn kleding aantrekken, voor als ie over het randje floepst
quote:
Greys: die bovenste foto is ergens in het gebied van Paul da Serra. Huur een auto bij je reis over drie weken en ga gewoon toeren. Dan kom je al het moois vanzelf tegen! Je rijdt van de ene verbazing in de andere.
Vorig jaar hebben we dus al enorm rondgereden, maar ik kan me die rotsen helemaal niet herinneren. Ook de 5e foto van je 2e serie foto's komt me totáál niet bekend voor. Maar dat betekent dat Heer G en ik ook nog zát te zien hebben deze keer dus! Jij ook niet in de grotten geweest? Dan moet je ook nog een keer terug. He, wat naar nou he?
quote:
De wandeling die je echt zou moeten maken is die naar de één na hoogste top van Madeira, Pico Rivo (oranje boekje pag. 164). Tijdens de wandeling haat je me, maar eenmaal op de top ben je me dankbaar. Halverwege staat een prachtige herdershut waar je even kan uitrusten en wat fris kan kopen. Daarna begint de echte fikse klim, die je een uitzicht oplevert dat je niet snel vergeet.
* Greys alvast rek- en strek oefeningen gaat doen
Thuis ga ik het oranje boekje er weer bij pakken! Veel lol van gehad zeker van dat boekje?
quote:
Overigens hebben we twee keer wat spetterregen gehad (noordkant). Maar we stapten die dagen toch in de auto en zoals jij al eerder zei: eventjes rijden en je zit weer in de zon. Óf omdat je simpelweg boven de wolken belandt, óf omdat het weer er per plaats zo ongeveer kan verschillen. En aan de zuidkust bijvoorbeeld, is het nagenoeg altijd zonnig.
Tof is dat he? Je zit daar eigenlijk nooit aan slecht weer vast. Dan rij je gewoon wat verder of ga je lekker stadten in Funchal.
quote:
Wij hebben de vorige keer haast alleen Espetada, stonesteaks en tonijn gegeten.
Ik denk dat ik die zwarte enge vis deze keer een keer ga proberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60491843
Steile hellingen op Madeira?

Voor mensen met hoogtevrees geen aanrader:
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:30:32 #141
163650 Greys
pi_60492103
Ohhhh, is het al 25 augustus?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:10:38 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60492947
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zal ook deze keer mijn bikini weer onder mijn kleding aantrekken, voor als ie over het randje floepst
[..]

Vorig jaar hebben we dus al enorm rondgereden, maar ik kan me die rotsen helemaal niet herinneren. Ook de 5e foto van je 2e serie foto's komt me totáál niet bekend voor. Maar dat betekent dat Heer G en ik ook nog zát te zien hebben deze keer dus! Jij ook niet in de grotten geweest? Dan moet je ook nog een keer terug. He, wat naar nou he?
[..]

* Greys alvast rek- en strek oefeningen gaat doen
Thuis ga ik het oranje boekje er weer bij pakken! Veel lol van gehad zeker van dat boekje?
[..]

Tof is dat he? Je zit daar eigenlijk nooit aan slecht weer vast. Dan rij je gewoon wat verder of ga je lekker stadten in Funchal.
[..]

Wij hebben de vorige keer haast alleen Espetada, stonesteaks en tonijn gegeten.
Ik denk dat ik die zwarte enge vis deze keer een keer ga proberen!
Die vijfde foto is van de wandeling die ik beschreef! Het oranje boekje is heel goed bevallen! Eén wandeling die onder 'Op Uw Gemak' stond, bleek een drie uur durende klauterpartij naar een waterval te zijn, maar dat mocht de pret niet drukken.

We zijn in de grotten geweest. Zeker leuk, maar stel je er ook niet te veel van voor. De rondleiding is vrij gehaast en er zijn spectaculairdere grotten op de wereld. Maar het idee dat daar ooit lava doorheen denderde, is wel erg indrukwekkend. Zeker even doen dus. Het bijbehorende museum is ook tof.

O en we zijn bij Bom Jesus geweest Greys! Speciaal nog een foto voor je gemaakt. Die zoek ik op een later tijdstip even voor je op.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60493116
Wat lelijk
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:24:42 #144
163650 Greys
pi_60493234
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Wat lelijk
Die vis, bedoel je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60493787
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:24 schreef Greys het volgende:

Die vis, bedoel je?
Alles greyzz, de foto's het eten het plezier, echt wanstaltig verschrikkelijk gewoon

* Bluezz gaat eens googlen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:12:15 #146
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60493996
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Wat lelijk
Echt zum kotzen Blij dat ik weer thuis ben! Gewoon weer stofzuigen terwijl het buiten miezert! Madeira Zon Zee Bergen En niks anders. Nou ja, overal bloemen Je hebt de hele dag het gevoel dat je begraven wordt.

Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:47:37 #147
163650 Greys
pi_60495811
Whahaha Dude, ik lees nu pas dat je bij Bom bent geweest
Lekker simpel daar he? Maar erg gezellig en lekker! Waren er zwerfhondjes?
(Die er daar altijd prachtig en goed gevoed uitzien op de een of andere manier )

Moet ik hem de groeten van je doen straks?

Oh, en dat 'Op je gemak' wandelingetje! Duurde het geen drie uur omdat jullie het heel erg op je gemak deden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:28:04 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60501948
Geen zwerfhondjes bij De Bom! Inderdaad zien de hondjes er daar niet slecht uit. Liggen ook rustig midden op een bergweg te pitten. En dan één oog open als je met piepende remmen voor ze tot stilstand komt. Kennelijk is er geen reden tot paniek en remt iedereen netjes.
De zwerfkatten vond ik ook meevallen. Ja dun en onder de vlooien en teken, maar niet de soms doodzieke gevallen die ik op bijvoorbeeld Kreta heb gezien. Nu staan Engelsen natuurlijk ook bekend als echte dierenliefhebbers en Engelsen bevolken het hele jaar rond het eiland, dus ik denk dat ze daar wel baat bij hebben!

Nee, dat Op Uw Gemak lag niet aan ons! Oranje boekje, pagina 126: Paúl da Serra en Rabacal. (Voor de niet-ingewijden: het oranje boekje is de gids Wat&Hoe die je voor alle mogelijke plaatsen op de wereld kan kopen en dus ook voor Madeira). Overigens was de wandeling wel heel mooi hoor en de moeite waard. Neem wel een shitload aan vocht mee en trek goede wandelschoenen aan. Dat laatste is sowieso een aanrader en de lelijkheid van die pááárlen aan je voet, is geen issue meer als je eenmaal over stijle rotsweggetjes klautert.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:30:22 #149
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60501984
Halinalle, van welke wandeling is je tweede foto?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60502578
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Halinalle, van welke wandeling is je tweede foto?
Levada dos Tornos (p. 160, oranje boekje ), vlakbij Funchal. Wij zijn begonnen in Monte, bij het bergstation van de kabelbaan, dus in in de tegenovergestelde richting van de wandeling in het boekje. Overigens is Monte sowieso een bezoekje waard en zeker de Monte Palace Tropical Garden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')