abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 augustus 2008 @ 22:59:23 #201
163650 Greys
pi_60612551
Dan kom ik je misschien tegen Charon, wij gaan maandag 25 augustus
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:09:18 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60612791
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:11 schreef charon het volgende:
*meldt ook gaat eind augustus*.

Dat 'ik weet niet meer waar ik kijken moet' komt me bekend voor, van de Azoren twee jaar geleden.
Daar moet je dan ook eens heen misschien (wel eilandhoppen).
Even gegoogled en dat is inderdaad prachtig!

Maar de mister wil volgend jaar naar Japan en ik naar Suriname, dus het is nog even spannend.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60619854
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:59 schreef Greys het volgende:
Dan kom ik je misschien tegen Charon, wij gaan maandag 25 augustus
Wie weet . Wij gaan 28 vanaf DUS (hoeven we niet op AMS te overnachten, van DUS vliegt het om 17:00).

Bom Jesus weet niet wat er aan de hand is denk ik
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_60620255
Vergeet La Loja de Gato Preto niet!!!!!!!

(ben ik de enige die dit topic steeds weer leest als "Martha My Dear"? Teveel Beatles geluisterd ben ik bang hehe)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2008 @ 10:18:01 #205
163650 Greys
pi_60620712
Nee ik lees toch ècht Madeira.
Ik struikel alleen elke keer weer over dat #64, ik wil zo graag de voorgaande 63 delen vinden

Overigens ga ik nu dus tot mijn schande toegeven dat wij vorig jaar klaarblijkelijk nog lang niet alles hebben gezien, want ik heb helemaal geen shopping malls gezien in Funchal
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60621058
Komt omdat ze ze zo goed verbergen in mooie elegante gebouwen. Geen Zuidpleins of Hoog Caterijnes of andere IKEA-gebouwen daar!
pi_60622070
Ik geloof toch dat ik dit even voor iemand verborgen moet houden..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2008 @ 11:40:28 #208
163650 Greys
pi_60622706
Die shopping malls bedoel je, charon?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60623186
Ja precies
pi_60847581
Heeft er nog iemand goede tips voor een tapas bar o.i.d. in Funchal old town of omgeving?

Ik kan me voorstellen dat ik niet iedere dag een compleet diner hoef, maar houd wel van lokale gerechten.

Liefst natuurlijk niet al te toeristisch en te druk....

Dan kan de voorpret beginnen

PS: heeft iemand hier gegeten? http://www.ojango.net/ (voor als ik wél honger krijg )
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:11:59 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60990535
Voorpretschoppie voor Greys en charon!

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_60991108

tickets zijn net binnen gisteren.. langzaam de koffer maar gaan pakken!
pi_60992318
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:13 schreef charon het volgende:
[..]

PS: heeft iemand hier gegeten? http://www.ojango.net/ (voor als ik wél honger krijg )
Wel gezien, niet gegeten, in de Zona Velha zitten aardig wat leuke restaurantjes.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:32:48 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60996335
Mooi topic! Mooi eiland!
[/sub]Ik wil alleen niet met het vliegtuig op vakantie, is het ook te zwemmen?[/sub]

E.T. en Swets, jullie kunnen toch ook de hele meute op je rug knopen?
pi_60997100
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:32 schreef Brighteyes het volgende:
[/sub]Ik wil alleen niet met het vliegtuig op vakantie, is het ook te zwemmen?[/sub]
Er is een ferry tussen de Algarve en Madeira, dus zonder te vliegen(of te zwemmen) kan ook.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:51:02 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61001142
Kijk, dat is dan al weer beter nieuws!
pi_61215648
Hoe is het weer daar in oktober?
Mijn vriendin en ik zitten eraan te denken om een weekje of 2 daar naartoe te gaan.
En bestaat het eten alleen uit vlees en vis? Mijn vriendin is vegetarier, dus er meot voor haar ook wat zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:23:46 #218
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61222706
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 11:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe is het weer daar in oktober?
Mijn vriendin en ik zitten eraan te denken om een weekje of 2 daar naartoe te gaan.
En bestaat het eten alleen uit vlees en vis? Mijn vriendin is vegetarier, dus er meot voor haar ook wat zijn.
Tja, ik zal niet zeggen dat de Maderaanse Madeiriaanse Maderiaanse - zeg het maar - keuken lief is voor vegetariërs, maar volgens mij kun je overal wel aardig terecht, zeker als je het erbij zegt. Er zijn altijd salades, er is altijd (maar dan ook ALTIJD!!! ) knoflookbrood. Dus de lunch is al door te komen. Als je in Funchal gaat zitten en daar eet, kun je alles eten wat maar in je op komt, want daar is het toeristisch. Tapa's, Indiaas, Italiaans, sushi, noem maar op. Dus dat moet zeker lukken als vegetariër.

Of je kookt af en toe eens zelf. Niets zo leuk als koken op vakantie, met inheemse producten van de markt. Wat groente en fruit betreft kun je zeker je hart ophalen op Madeira.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61223239
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Tja, ik zal niet zeggen dat de Maderaanse Madeiriaanse Maderiaanse - zeg het maar - keuken lief is voor vegetariërs, maar volgens mij kun je overal wel aardig terecht, zeker als je het erbij zegt. Er zijn altijd salades, er is altijd (maar dan ook ALTIJD!!! ) knoflookbrood. Dus de lunch is al door te komen. Als je in Funchal gaat zitten en daar eet, kun je alles eten wat maar in je op komt, want daar is het toeristisch. Tapa's, Indiaas, Italiaans, sushi, noem maar op. Dus dat moet zeker lukken als vegetariër.

Of je kookt af en toe eens zelf. Niets zo leuk als koken op vakantie, met inheemse producten van de markt. Wat groente en fruit betreft kun je zeker je hart ophalen op Madeira.
Goed, dan mag ze op sla en wortels gaan knagen
Nah, we vinden wel wat. Is altijd gelukt op vakantie, dus dat zal hier ook niet zo'n groot probleem zijn.
En idd, zelf koken zullen we ook gaan doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61318180
Groeten uit Funchal

Helaas nog maar drie dagen. Wel super hier, ik denk best dat je als vegetarier ook terecht kunt- niet me de traditionele gerechten, maar als je het vraagt doen ze alles, en er is eenovervloed aan groente hier.
Heb ze net geleerd wat ijskoffie is.. raar kijken deden ze wel
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:19:45 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61319146
Groeten áán Funchal!

Greys komt vandaag weer thuis vermoed ik. Benieuwd naar de verhalen en mooie kieken!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 september 2008 @ 18:34:46 #222
163650 Greys
pi_61353804
Daar ben ik weerrrrrrrr
De week was echt véél te kort! Net als vorig jaar!

Vorig jaar kwamen we niet toe aan de grotten van Sao Vincente, nu wel gedaan, hartstikke mooi en leuk en vreselijk gelachen. De dame die de rondleiding (kruip-door-sluip-door) verzorgde deed dat in het Portugees en Engels, alleen was nergens de overgang te ontdekken wanneer ze nou op het Engels overging
We verstonden iets als dat de main tube and secundary tube tot stand gekomen waren door llllllllava (met Russische tongval) en door Jesus. Dat ZEI ze niet echt, maar wat ze dan wel bedoelde ipv Jesus weten we nu nog niet Wij zagen Jezus daar al met een scheppie in de weer...

En we hebben vorig jaar geen boottocht gemaakt en nu wel, op zondagochtend, met de camataran. En walvissen (!!!!), dolfijnen en een grote zeeschildpad gezien De schildpad werd aan boord gehesen ( ) en daarna weer in het water losgelaten gelukkig.

Deze keer ook een langere levada wandeling gemaakt, echt prachtig. Met waterval!
Mooi begonpunt van de wandeling ook, het leek de Efteling wel!

Ook gingen we deze keer naar 'de punt', rechtsboven op de kaart van Madeira zeg maar. Daar waar je in een soort woestijnachtige omgeving loopt door niets omgeven, heel mooi en apart.

Daarna waren we wel roodverbrand en moe en plakkerig

Ons hotel in Santa Cruz was (weer) zalig, kijk dan wat een uitzicht vanaf het balkon:

En weer heerlijk gegeten, o.a. de stonesteak - die je zelf moet afbakken op de hete tegel - bij de buurman van Bom Jesus, die van de magererechten

Volgend jaar weer voor een weekje terug!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 september 2008 @ 21:53:33 #223
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61360124
Greys!

Ga je nou nog een keer terug? Wat gaaf!

Ik heb heel veel aan jullie gedacht en jullie benijd enzo. O en als ik jullie roodverbrande koppetjes zie, schiet er ook een afgunstig steekje zo boven langs mijn maag.

En je hebt wel wat van prinses Margareta
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 september 2008 @ 22:11:25 #224
163650 Greys
pi_61360790
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Greys!
quote:
Ga je nou nog een keer terug? Wat gaaf!
Yep! Naast de 'gewone' vakantie proberen we elk jaar een weekje Madeira te doen!
Zoveel te zien nog en zovele stonesteaks nog te eten!
quote:
Ik heb heel veel aan jullie gedacht en jullie benijd enzo. O en als ik jullie roodverbrande koppetjes zie, schiet er ook een afgunstig steekje zo boven langs mijn maag.

En je hebt wel wat van prinses Margareta

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 september 2008 @ 22:12:14 #225
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61360822
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:11 schreef Greys het volgende:

Maar jouw man is wel knapper hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 september 2008 @ 22:15:05 #226
163650 Greys
pi_61360950
Euh, nou. Dat maakt het dan een béétje goed.
Maar je hebt me wel een complex aangepraat zojuist
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 september 2008 @ 22:31:45 #227
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61361668
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
Euh, nou. Dat maakt het dan een béétje goed.
Maar je hebt me wel een complex aangepraat zojuist
O maar Margareta is juist leuk joh! Mooi fijn gezichtje en dat heb jij ook. En voor de rest heb je níks van d'r!! (Wel jammer van al dat oud geld)

Wat een mooie levadawandeling heb je gedaan, welke was het? Staat 'ie in het Oranje Boekje (Oranje is wel een terugkerend thema zo)?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 september 2008 @ 22:41:46 #228
163650 Greys
pi_61362086
Oranje

Het oranje boekje hebben we uitgeleend aan een stel dat we daar tegenkwamen (een van de heren uit de bluesband van Heer G was er ook, uitgerekend daar bekenden tegenkomen! ) want die blijven nog een week. Zij wel Maar de wandeling staat in het boekje, zeker weten! Even achterin de inhoudsopgave de namen opzoeken die hieronder op het bordje staan, moet goed komen om hem zo te vinden!
De weg naar het beginpunt was al een hele uitdaging, want het is een zeer steil smal paadje waar je heel langzaam moet rijden om je auto niet te slopen.

De Caldeirao Verde hebben wij gelopen, tot de waterval. Twee uur ben je dan kwijt in totaal, heen en terug. Als je verder doorloopt op de route dan kom je bij die Caldeirao do Inferno, de naam zegt genoeg geloof ik. Een helse tocht! Vijf uur door donkere natte tunneltjes waar je zaklampen nodig hebt. Maar misschien de volgende keer!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 september 2008 @ 23:06:52 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61363112
O, die ga ik morgen even opzoeken

Straks wil ik ook weer
Maar ik wil naar Japan
Dus ik kan niet
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61363548
Dude! Doe es een brilletje! Greys vergelijken met Margarita! Ons Greys is veel mooierder!

Coole foto's Greys! Ziet er aanlokkelijk uit!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 3 september 2008 @ 23:21:36 #231
163650 Greys
pi_61363680
Co, redster in nood!
Overigens hoef ik niet mooier te zijn dan muts Margaretha hoor, maar ik vind haar zo eng

Gaan jij en heer C volgend jaar maar een weekje mee naar Madeira!

Dude, wij delen de vakantie altijd in tweeën. Twee weken naar iets anders en 1 weekje Madeira
(En dit jaar ga ik zelfs nog een weekje Egypte met zusje, ben er nog nooit geweest, maar ze wil zo graag).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 3 september 2008 @ 23:53:06 #232
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61364723
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:21 schreef Greys het volgende:
Co, redster in nood!
Overigens hoef ik niet mooier te zijn dan muts Margaretha hoor, maar ik vind haar zo eng

Gaan jij en heer C volgend jaar maar een weekje mee naar Madeira!

Dude, wij delen de vakantie altijd in tweeën. Twee weken naar iets anders en 1 weekje Madeira
(En dit jaar ga ik zelfs nog een weekje Egypte met zusje, ben er nog nooit geweest, maar ze wil zo graag).
Ik zeg toch niet dat je het brein hebt van Margareta Dat is sowieso schier onmogelijk.

Ja wij doen ook wel meerdere vakanties, maar nieuwe horizonten winnen het dan toch weer van Madeira, vrees ik. Maar het is wel lekker om te weten dat als we eens patsboem zeker willen weten dat we een mooie week hebben, we naar Madeira kunnen. En dat er dan dus ook gewoon wel weer iets nieuws moois te beleven is!

Ik wil zelf wel graag naar La Palma (het eiland) in de voorjaarsvakantie. Schijnt ook zo spectaculair te zijn. Daarvoor staan nog een week NY en een week Moskou op stapel, dus dat is wel weer even genoeg voor 'tussendoor'
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 3 september 2008 @ 23:55:14 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61364781
O ze heet Margarita trouwens!
Had ik al gezegd dat ik voor de republiek ben?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_61400203

Wat is het hier koud!

Ik geloof dat wij wat minder actief zijn geweest dan Greys & co, het ging ook zo snel!
Wij zaten in Funchal, direct in de Zona Velha, dat was wel héél dichtbij alles.

Veel kilometers in Funchal afgelegd, en twee dagen voor de rest van het eiland, en een paar dagen helemaal niks- ook een keer lekker

Helaas de stone steak gemist, we hadden wel plannen, maar waren de rondrit westelijk begonnen. In Santana was het toen al 18:00 hr, dus zijn we maar via de pico de arieiro teruggegaan- dat had ik ook niet willen missen.
Maar ik kan nu wel alle restaurantjes in Funchal opsommen

Prachtig eiland, maar ik moet zeggen dat ik de Azoren misschien nog net wat mooier vond- de natuur is net zo, maar er wonen gewoon 10x zo weinig mensen.
Maar goed, misschien is dat omdat we in Funchal zaten, met 125.000 inwoners niet meer een schattig klein kustplaatsje.
Maar die combinatie van bergen en zee blijft het mooiste dat er is- vooral als er dan ook nog zoveel groeit!

[ Bericht 4% gewijzigd door charon op 05-09-2008 13:31:01 ]
pi_61403809
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef charon het volgende:

Wat is het hier koud!

Ik geloof dat wij wat minder actief zijn geweest dan Greys & co, het ging ook zo snel!
Wij zaten in Funchal, direct in de Zona Velha, dat was wel héél dichtbij alles.

[..]
Maar ik kan nu wel alle restaurantjes in Funchal opsommen

[..]
Welk hotel had je? Wij zaten in Quinta Bela Soa Tiago, een prima hotel en dichtbij de Zona Velha.
Had je nog een favoriet restaurant?
pi_61404863
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:26 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Welk hotel had je? Wij zaten in Quinta Bela Soa Tiago, een prima hotel en dichtbij de Zona Velha.
Had je nog een favoriet restaurant?
Porto Santa Maria, naast het fort.

Favoriet restaurant.. moeilijk, moeilijk.. ik denk toch Embaixador Madeirense. Gewoon erg leuk.
Maar de vers gegrilde vis was overal goed, O Tapassol, Arsenios, O Jango, Portao.

[ Bericht 4% gewijzigd door charon op 05-09-2008 16:12:28 ]
pi_61419843
Dan zat je echt lekker centraal.
Embaixador Madeirense was ook een van onze favorieten!
pi_61420977
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:46 schreef Halinalle het volgende:
Dan zat je echt lekker centraal.
Soms was een beetje verder moeten lopen na het eten helemaal niet slecht geweest...
quote:
Embaixador Madeirense was ook een van onze favorieten!
Dan heb je ook kennis gemaakt met Philomena?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 september 2008 @ 23:52:14 #239
163650 Greys
pi_61439218
Willen jullie ook alweer terug?
*verlangend zucht*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61443649
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:30:26 #241
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_61505063
Hoi,

Ik ben deze zomer ook naar madaira geweest en beviel zeer goed. Zo goed zelfs dat ik samen met mijn vriendin dit nieuwjaar daar wil vieren.
Nu hebben we gekeken naar de opties om zelf heen te vliegen en daar een hotel te boeken, maar ook om via een reisbureau dit te doen.
Alles is met nieuwjaar behoorlijk wat duurder, maar wat is de beste optie volgens jullie?

Mijn dank is groot.
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:39:24 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_61505261
Over het geheel genomen geldt voor Madeira dat het voordeliger is om een pakketreis te boeken: dus via een reisorganisatie de vlucht, het huisje/hotel en de auto te boeken.

Ik heb het destijds uitgebreid zitten vergelijken en voor ons ging dit ook ruimschoots op.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:05:50 #243
86327 dujour
Nou daaaaag
pi_61509491
Dank je, dan gaan we daar maar verder naar kijken. Altijd handig als iemand dat al een keer gedaan heeft.
  donderdag 18 september 2008 @ 10:32:39 #244
153812 Frautie
Frautilicious
pi_61725730
is het de moeite waard om in mei naar Madeira te gaan?

Ik zit te denken om volgend jaar in de meivakantie daar naartoe te gaan
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_61726036
Volgens mij is mei de beste maand, dan staat alles in bloei.

http://www.madeirahelp.com/madeira_weather_in_may
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 april 2009 @ 21:30:45 #246
163650 Greys
pi_67843592
Wij gaan in juni weer een weekje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:11:15 #247
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_67934229
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:30 schreef Greys het volgende:
Wij gaan in juni weer een weekje!
Arty zei vanavond, mijmerend met een wijntje in de tuin, dat hij eigenlijk best wel weer eens terug wilde!

Ik ook wel, al ga ik dan echt voor de absoluut ver-bijs-te-ren-de sterrenhemelen. Nog nimmer zoiets gezien.
Wij zaten 's avonds op ons terrasje hoog boven alles verheven en uitkijkend op niets anders dan de oneindige zee en konden de sterren uit de hemel plukken.
Alleen daarvoor al wil ik wel weer eens terug en dan weer met een huisje op een dergelijke locatie. Volslagen indrukwekkend.

Veel plezier Greys, ik ben wel een beetje jaloers hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 april 2009 @ 21:12:53 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67934281
Ik wil ook
pi_68148691
Ik heb zojuist mijn lief omgepraat wij gaan volgend jaar naar Madeira op huwelijksreis

De foto's in het topic hebben geholpen met 't overtuigen

Bedoelen jullie met 't oranje boekje deze:

http://www.bol.com/nl/p/boeken/wat-hoe-madeira/1001004005764181/index.html#product_images ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_68149954
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil ook
Ik zie die 700 grams Dorade vers van de grill nog voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')