Wanneer heeft hij zich vastgeluld dan, behalve bij ondervragingen? Hij heeft zich prima in zijn eentje gered tijdens interviewen met ABC, DWDD en bij Jensen (quote:Op maandag 14 januari 2008 12:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Joran heeft zich teveel keren vastgeluld en staat duidelijk onder invloed van de Advocaat Pa vd Sloot, om niets meer te zeggen over conflictmomenten
Dom is hij niet, maar slim is hij ook niet en dat heeft hij van zijn incompetente vader, die als klap op de vuurpijl ook een typisch PvdA-hoofd heeft.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Doe maar niet alsof hij een domme jongen is, want dan was ie allang tenonder gegaan aan al die druk van buitenaf.
Over de gephotoshopte foto bijvoorbeeld? (zie vorige post)quote:Op maandag 14 januari 2008 13:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij zich vastgeluld dan, behalve bij ondervragingen? Hij heeft zich prima in zijn eentje gered tijdens interviewen met ABC, DWDD en bij Jensen () Doe maar niet alsof hij een domme jongen is, want dan was ie allang tenonder gegaan aan al die druk van buitenaf.
Als Peter iets beweert is dat niet per definitie de waarheid.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:51 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Over de gephotoshopte foto bijvoorbeeld? (zie vorige post)
Kostelijk hoe jij jezelf keer op keer voor lul weet te zetten.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dom is hij niet, maar slim is hij ook niet en dat heeft hij van zijn incompetente vader, die als klap op de vuurpijl ook een typisch PvdA-hoofd heeft.
Joran is gewoon een fag, want die gooien drank in iemands gezicht.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die irritante vent lokt dat soort dingen gewoon uit, of je nou schuldig bent of niet.
Als jij dat interview bij P&W hebt gezien, dan zou jij zijn vader ook incompetent vinden.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kostelijk hoe jij jezelf keer op keer voor lul weet te zetten.
When does the hurting stop......quote:Op maandag 14 januari 2008 14:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Joran is gewoon een fag, want die gooien drank in iemands gezicht.
Ik heb het gezien, hoe incompetent jij hem ook vindt. Hij heeft het verder dan jij weten te schoppen.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij dat interview bij P&W hebt gezien, dan zou jij zijn vader ook incompetent vinden.
Een kerel die zijn zelfbeheersing was verloren, was gewoon over die tafel heen gegaan. Alleen fags and women gooien met drank.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
When does the hurting stop......
Wie weet was die Nathalie ook irritant, en raakte onze Joran toen ook even zijn zelfbeheersing kwijt.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Fantastisch hoevel mensen allerlei conclusies trekken uit het feit dat ie even zijn zelfbeheersing verliest tov De Vries.
Die irritante vent lokt dat soort dingen gewoon uit, of je nou schuldig bent of niet.
Dat zegt dat iedere boerenlul een universitaire studie kan afronden.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, hoe incompetent jij hem ook vindt. Hij heeft het verder dan jij weten te schoppen.
Zegt op zich ook wel weer genoeg over jou dan, toch?
Ja, want een glas in iemands gezicht leeggooien betekent ook dat je in staat bent iemand te vermoorden als desbetreffende persoon irritant wordt.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wie weet was die Nathalie ook irritant, en raakte onze Joran toen ook even zijn zelfbeheersing kwijt.
Hoe graag je dat ook zou willen, toch is het niet zo. Dat je op basis van wat interviews iemand als incompetent afschildert zegt meer over jou dan over zijn pa.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zegt dat iedere boerenlul een universitaire studie kan afronden.
Gezien je posts denk ik dat we wel met enige zekerheid kunnen stellen dat jij nooit zo'n carriere gaat maken. Over het algemeen worden rechters geacht onpartijdig te zijn, daar heb jij nogal eens moeite meequote:Over mij zegt dat niks, want ik ben minimaal 20 jaar jonger.
Wel als je bedenkt dat die moeder me een goednieuwsshow zat te houden over Joran. Nee onze Joran zou zoiets nooit doen. Gaat altijd met respect met vrouwen om (waarop hijzelf nog zei: "Ik zou ze niet duwen ofzo"quote:Op maandag 14 januari 2008 14:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, want een glas in iemands gezicht leeggooien betekent ook dat je in staat bent iemand te vermoorden als desbetreffende persoon irritant wordt.
Jezus fucking Christ, wat een conclusie.
Die vader is gewoon incompetent, want bij P&W maakte hij, zijn vrouw en kind er een gigantisch zooitje van.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe graag je dat ook zou willen, toch is het niet zo. Dat je op basis van wat interviews iemand als incompetent afschildert zegt meer over jou dan over zijn pa.
[..]
Dan moet jij mijn posts maar eens even goed gaan doorlezen, want mensen weten wel altijd wat ze aan mij hebben, ik ben geen windvaan en kom altijd mijn afspraken na.quote:Gezien je posts denk ik dat we wel met enige zekerheid kunnen stellen dat jij nooit zo'n carriere gaat maken.
Gelukkig ziet iemand anders het ook.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kostelijk hoe jij jezelf keer op keer voor lul weet te zetten.
Z'n zoon is nog vrij. Dus of hij is onschuldig of ze hebben er gewoon een goed verhaal van gemaakt, ergo niet incompetent.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die vader is gewoon incompetent, want bij P&W maakte hij, zijn vrouw en kind er een gigantisch zooitje van.
Nee, je lult alleen maar slap in de ruimte met je pseudo-xenofobistische braaksels van je.quote:Dan moet jij mijn posts maar eens even goed gaan doorlezen, want mensen weten wel altijd wat ze aan mij hebben en ik ben geen windvaan.
Ik heb al een carriere, pannenkoek.quote:Jij komt trouwens over als een wietjunk, daar maak je carrière mee
Sinds wanneer heeft Peter een kutje? En dan bedoel ik niet dat semi-stoere baardje van hemquote:Op maandag 14 januari 2008 14:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wel als je bedenkt dat die moeder me een goednieuwsshow zat te houden over Joran. Nee onze Joran zou zoiets nooit doen. Gaat altijd met respect met vrouwen om (waarop hijzelf nog zei: "Ik zou ze niet duwen ofzo"). En dat het hele verhaal van die moeder op deze wijze wordt onderuit gehaald.
Again, menselijke emotie. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat.quote:Overigens is De Vries niet het probleem. Hij heeft gewoon wat kritische kanttekeningen. Dat Joran vervolgens zo gefrustreerd raakt, en gaat beweren dat De Vries geen excuses wil gaan maken en ook nog eens met drank gooien. Dat zegt meer over Joran zelf, dan over het irritant-zijn van De Vries.
Het was helemaal geen goed nieuws show van de kant van de ouders van Joran. Ik heb haar toch duidelijk horen zeggen dat Joran geen gemakkelijke jongen is en dat hij zelfs gesprekken heeft gehad met een psychiater/psycholoog. Ik heb ze alleen horen zeggen dat hij niet veel verschilt van de gemiddelde jongere die wel eens wat kattekwaad uithaald, maar wel met respect met zijn medemens omgaat. Of ze daar gelijk in heeft qua Joran's omgang met meisjes is de vraag, maar dat betekent nog niet dat hij gelijk in staat is om iemand te vermoorden.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wel als je bedenkt dat die moeder me een goednieuwsshow zat te houden over Joran. Nee onze Joran zou zoiets nooit doen. Gaat altijd met respect met vrouwen om (waarop hijzelf nog zei: "Ik zou ze niet duwen ofzo"). En dat het hele verhaal van die moeder op deze wijze wordt onderuit gehaald.
Hij is gewoon incompetent omdat jij dat zegtquote:Op maandag 14 januari 2008 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die vader is gewoon incompetent, want bij P&W maakte hij, zijn vrouw en kind er een gigantisch zooitje van.
Jij hebt gewoon duidelijk niet gekeken. Zelfs Plasman zei dat zijn vader er een zooitje van had gemaakt aan tafel bij P&W. En Plasman heeft het ook vaak met Peter aan de stok gehad.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Z'n zoon is nog vrij. Dus of hij is onschuldig of ze hebben er gewoon een goed verhaal van gemaakt, ergo niet incompetent.
[..]
schijndemocratie: Abu Hamza moet vrij komen!!!!quote:Nee, je lult alleen maar slap in de ruimte met je pseudo-xenofobistische braaksels van je.
Carrière als hasjdealer zekerquote:Ik heb al een carriere, pannenkoek.
Hash of wiet, jij bent gewoon een blowjunk zonder discipline && ruggegraat.quote:Overigens al 10 jaar geen wiet meer gerookt. Hash daarentegen..
Het zal zijn manier van handelen wel zijn. Ik zelf zou het zo nooit aanpakken, hoe gefrustreerd ik zal zijn. Als je zo in het verdomhoekje zit, moet je juist krediet opbouwen bij de mensen. En dan gewoon antwoord geven op de beschuldigingen van De Vries. Maar dat deed hij niet, hij kwam voor mij niet met een helder antwoord op de vraag waarom hij ging liegen, terwijl hij ook gewoon de waarheid had kunnen vertellen als hij niks gedaan had.quote:
Bedankt, maar ik keek wel.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon duidelijk niet gekeken. Zelfs Plasman zei dat zijn vader er een zooitje van had gemaakt aan tafel bij P&W. En Plasman heeft het ook vaak met Peter aan de stok gehad.
Goed, en nu?quote:
Nee. Toen ik studeerde verdiende ik zo wel wat bij thoughquote:Carrière als hasjdealer zeker
Ja, dat zal het zijn. Zal aan je denken als ik m'n uitkering weer ga innen.quote:Hash of wiet, jij bent gewoon een blowjunk zonder discipline && ruggegraat.
Er is nergens gezegd dat hjij haar vermoord heeft alleen dat ze in de auto van de drie jongens is gestapt vanwege? (lift naar hotel of afterparty?) en dat ze onderweg verdwenen is en mogelijk het leven heeft gelaten aangezien alle spullen paspoort, rijbewijs, cerditcard, kleding nog in het hotel zijn gebleven.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:27 schreef erkel het volgende:
[..]
. Of ze daar gelijk in heeft qua Joran's omgang met meisjes is de vraag, maar dat betekent nog niet dat hij gelijk in staat is om iemand te vermoorden.
Volgens mij zei ik dan ook:quote:Op maandag 14 januari 2008 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als Peter iets beweert is dat niet per definitie de waarheid.
Dat gequote hebbende, ik hecht meer waarde aan het woord van Peter R de Vries dan aan dat van Joran van der Sloot (gelet op het feit dat hij reeds eerder in dit onderzoek gelogen heeft).quote:Ten tweede, vond ik het verhaal over de gephotoshopte foto erg dubieus. Joran lijkt daar zijn ik-verklaar-niets-houding aan te willen nemen door een beetje dom te kijken en zijn schouders op te halen en de vraag terug te spelen naar de Vries. Maar die heeft het daar niet zo moeilijk mee en beweert een e-mail te hebben waaruit zou moeten blijken dat Joran voor de foto betaald heeft. Als dat zo zou blijken te zijn, zou dat beteken dat er ook leugens zitten in 'de waarheid' die Joran nu vertelt. En als dat zo zou blijken te zijn, heeft hij tijdens het hele onderzoek alleen nog maar gelogen of gezwegen. Dubieus dus.
Een debiel is tenminste beter dan een ongedisciplineerde en ruggengraatloze blowjunk die fan is van een liegende moordenaar.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens blijf jij wel een van de grootste debielen sinds Meki en BHFH trouwens.
Just wondering, waar baseer je ongedisciplineerd en ruggengraatloos op? Op het feit dat ik in mijn jeugd regelmatig blowde.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een debiel is tenminste beter dan een ongedisciplineerde en ruggengraatloze blowjunk die fan is van een liegende moordenaar.![]()
Het zou je sieren als je nu ook even in gaat op Dhr Plasman die ook vond dat Pa van der Sloot er een gigantisch zooitje van had gemaakt.
Van blowen word je suf en verlies je ruggengraat en word je ongedisciplineerd. Kortgezegd; van blowen word je een hippie.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Just wondering, waar baseer je ongedisciplineerd en ruggengraatloos op? Op het feit dat ik in mijn jeugd regelmatig blowde..
Right, dan vraag ik mij af wat Bush en Obama in jouw ogen zijn. Gezien hun cokeverleden. Om nog maar te zwijgen over JFK, die vanalles en nogwat gebruikte tegen al z'n fysieke ongemakken. Van coke tot amfetamines.
Nee hoor het hele clubje daar op aruba is corrupt en als iedereen achter de vader van Joran blijft staan (dat ook wel begrijpelijk is, want als blanke heb je echt geen leven in de arubaanse gevangenis) , dan kom je daar als buitenstaande onderzoeker met geen mogelijkheid tussen.quote:Overigens spreek je jezelf tegen. Want als Joran echt een moordenaar is, is z'n pa alles behalve incompetent. Gezien het feit dat Joran nog steeds vrij is.
Daar wordt je... establishment van?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van blowen word je suf en verlies je ruggengraat en word je ongedisciplineerd. Kortgezegd; van blowen word je een hippie.
Coke en pep werken tegenovergesteld.
quote:(Flashback to Stewie on stage at Woodstock with long hair and a guitar)
Stewie: Uh, excuse me, it's been brought to my attention that a few bad apples are smoking marijuana. Uh, I've got news for you, my friend: marijuana's illegal, not cool! (Starts playing the guitar) Establishment, establishment, you always know what's best...
Hippie: You suck!
Stewie: Learn the rules
quote:Op maandag 14 januari 2008 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van blowen word je suf en verlies je ruggengraat en word je ongedisciplineerd. Kortgezegd; van blowen word je een hippie.
Coke en pep werken tegenovergesteld.
Ja, dat zal het zijn.quote:Nee hoor het hele clubje daar op aruba is corrupt en als iedereen achter de vader van Joran blijft staan (dat ook wel begrijpelijk is, want als blanke heb je echt geen leven in de arubaanse gevangenis) , dan kom je daar als buitenstaande onderzoeker met geen mogelijkheid tussen.
Het lijkt wel of ik tegen een muur praat.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Whahahahahahahahahwheheahahahahahaha.
Mijn hemel, ik heb echt medelijden met je ouders.
[..]
Ja, dat zal het zijn.
De groeten pik, ik kom je wel opzoeken als je weer in de Van Mesdagkliniek zit.
quote:Op maandag 14 januari 2008 15:09 schreef JohnDope het volgende:
Het zou je sieren als je nu ook even in gaat op Dhr Plasman die ook vond dat Pa van der Sloot er een gigantisch zooitje van had gemaakt.
Laten we even wel zijn: bewijs van het tegendeel is ook onvoldoende voorhanden...quote:Op zondag 13 januari 2008 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap niet dat er nog steeds mensen in zijn onschuld geloven.
Nou en?quote:maar de omstandigheden waarin hij verkeerde waren bijzonder verdacht,
Pure suggestiequote:en daarnaast zal zijn vader ook wel een grote vinger in de pap hebben gehad in dat corrupte rechtssysteem aldaar.
Mee eens, alleen de vraag is dan of dat iets met Natalee te maken heeft...quote:Als je aantoonbaar hebt gelogen op een aantal punten (wie gaat met wie naar huis, waar zijn je schoenen, liegen over je schoenmaat) je verklaringen afwijken van de verklaringen van je vrienden en je nog steeds dingen achterhoudt en verdraait dan heb je wat te verbergen.
Weet jij hoeveel mensen dagelijks thuis komen in dronken toestand?quote:Daarnaast snap ik niet dat hij wegkomt met zijn verklaring dat hij het meisje alleen heeft achtergelaten op het strand in dronken toestand. Moest zij dan maar alleen naar haar hotel lopen?
Een verdachte mag dit nu eenmaal...quote:alsmede het feit dat hij niet heeft meegewerkt met het onderzoek waardoor de zoektocht naar Holloway vertraging heeft opgelopen.
Het zijn net "ouders"...quote:Verder kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat die ouders hun eigen zoon amper kennen - in de zin van hoe hij in het bijzijn met vrienden en meisjes is, of hoe hij zich gedraagt op feestjes - en maar naief lopen te verkondigen wat een brave jongen het is.
Als je een keer wat zinnigers zei, had ik misschien nog overwogen om je serieus te nemen.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het lijkt wel of ik tegen een muur praat.Steek anders nog even een bloowtje aan
[..]
Op zich ben ik het met je eens, ware het niet dat hij niet meer verklaart. Als hij wel zou verklaren zou hij zich denk ik al snel in rare bochten moeten wringen en bepaalde dingen niet meer kunnen uitleggen, waarna hij na een tijdje 'gebroken' zou worden. Maar... hij verklaart dus niets en zo moeilijk is het niet om te blijven herhalen "ik heb al gezegd dat ik niets meer zou verklaren", "daar ga ik niet op antwoorden", et cetera (ik zou bijna zeggen: hoe minder intellect hoe beter in dat geval).quote:Op maandag 14 januari 2008 15:36 schreef Scorpie het volgende:
Die Joran is niet zo slim, die zou na een week ondervraging al doorslaan.
Ik denk dat hij het echt niet weet.
Jij bent door die blowbrein van je alweer vergeten waar je mij allemaal in deze korte tijd voor hebt uitgemaakt.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je een keer wat zinnigers zei, had ik misschien nog overwogen om je serieus te nemen.
Maar met zulke uitspraken ga ik de moeite niet eens nemen. Als jij de effecten van langdurig cokegebruik positiever acht dan blowen in je jeugd moet je je echt na laten kijken.
Adolf Hitler met z'n amfetamineverslaving was ook zo'n fijne jongen.
Die zou er verstandig aan doen om Peter wat beter in de gaten te houden... maar dat even terzijde.quote:
Net of jij je door jouw vrouwtje goed in de gaten laat houdenquote:Op maandag 14 januari 2008 15:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die zou er verstandig aan doen om Peter wat beter in de gaten te houden... maar dat even terzijde.
quote:Op maandag 14 januari 2008 15:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij bent door die blowbrein van je alweer vergeten waar je mij allemaal in deze korte tijd voor hebt uitgemaakt.
Maargoed je draait weer om de hete brij heen. Probeer nou even 1 keer met die blowmind van je intelligent over te komen.
Tenzij je iets verbergt wat eigenlijk niet zoveel met Natalee te maken heeft en de vonst van een levende Natalee zou ook onmiddellijk betekenen dat het onderzoek naar haar dood zou eindigen...quote:Op maandag 14 januari 2008 13:37 schreef ZeroVince het volgende:
Dat je eigenlijk alleen met een veilig gevoel tegenover de politie kan liegen over wat er met het meisje gebeurd is, als je weet dat ze dat niet meer (levend) boven water komt.
Denk jij mij te kennen ofzo?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:45 schreef JohnDope het volgende:
Net of jij je door jouw vrouwtje goed in de gaten laat houden
nee.quote:
quote:Op zondag 13 januari 2008 20:40 schreef livelink het volgende:
Was ook een item over in Nova gisteravond. Ik moest wel lachen om die vrouw die de ogen van Peter de Vries was aan het deppen en woedend tegen de moeder van Joran zei: "Nou, dat heb je goed opgevoed!"
In Nova was er ook een advocaat die het optreden van de familie van der Sloot in Pauw en Witteman echt ongelofelijk stom vond.
Zij is dus ook behoorlijk onvolwassen en kan schijnbaar ook niet met haar emoties omgaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:24 schreef crohntje het volgende:
[..]
Als je op youtube kijkt zie je dat zij ook drinken over Joran gooit...
quote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wie weet was die Nathalie ook irritant, en raakte onze Joran toen ook even zijn zelfbeheersing kwijt.
Zover ik begrijp was het eerste verhaal waarover werd gelogen dat ze haar hadden afgezet bij haar hotel. Deze verklaring houdt in dat Joran haar heeft achtergelaten op het strand en Deepak hem daar heeft opgepikt. Ook staat daarin dat het Deepak's idee was om in eerste instantie te verklaren dat ze NH bij haar hotel af hadden gezet. Ook staat daarin dat Deepak "Satish al had verteld wat hij moest verklaren".quote:Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef ilrenato het volgende:
Ik vond dit PV (zie scan onderin van 16- juni 2005) wel interessant, alleen heb ik geen idee of dit de originele leugen is of het uiteindelijke verhaal.
Meisje vermist op Aruba #10 - Zoektocht naar de waarheid
Het komt wel echt over, alleen niet objectief te beoordelen.
Het is wel ff zoeken naar echt info ipv geblaat..
Dus echte links zijn welkom.
En dan als klap op de vuurpijl, vergelijk deze statements, beiden uit dezelfde verklaring, die volgens Joran tot op de dag van vandaag 'de waarheid' bevat over de avond dat NH verdween:quote:Ik had Deepak 's avonds opgebeld en hem verteld en hem verteld dat mijn vader mij had gezegd dat onze telefonen waarschijnlijk door de FBI afgeluisterd zouden worden en dat de FBI onze "chat" conversaties kunnen lezen ...... Deepak en ik hadden afgesproken dat wij veel op de telefoon en internetten moesten chatten dat onze verhaal geloofwaardig zou zijn.
quote:Ik had Deepak, op 30 mei, ongeveer om 03.00, op zijn mobiele telefoon opgebeld ... ik had Deepak gezegd dat het meisje niet wilde luisteren en dat zij op het strand sliep. Ik vroeg Deepak of hij mij kon komen ophalen. Ik was terug naar Natalee gelopen. Zij was nog steeds aan het slapen. Ongeveer om 03.30, kwam Deepak mij bij de Fisherman's hut opgehaald .... Ik werd op 30 mei, omstreeks 03.45, door Deepak bij mijn woning afgezet.
Oftewel, in dezelfde verklaring (die volgens Joran dus 'de waarheid' bevat) verklaart hij zowel dat Deepak hem om 03.30 heeft opgehaald en dat hij om 03.45 thuis was, als dat hij verklaart dat hij om 03.15 een bericht naar Deepak heeft gestuurd dat hij thuis was. Als Deepak hem inderdaad heeft thuis gebracht, hoeft hij hem geen smsje te sturen om te laten weten dat hij thuis is. Daarnaast heeft Deepak dus verklaart Joran die avond niet thuis te hebben gebracht!quote:U stelt mij op de hoogte dat ik op 30 mei 2005, te 03.15, een bericht via mijn mobiele telefoon naar de mobiele telefoon van Deepak heb gestuurd met het volgende bericht: "Hey Swa ik ben nu thuis en ik zie je morgen". Hierna stuurde Deepak jou ook een bericht vermeldende "Okay" terug. Op uw vraag wat ik U hierover kan verklaren, antwoord ik U het volgende. Dat is waar. Ik heb het bericht inderdaad naar Deepak gestuurd.
ik wacht wel tot hij de filmrechten heeft verkocht aan hollywoodquote:Op maandag 14 januari 2008 17:43 schreef ZeroVince het volgende:
Zou overigens wel zijn boek willen lezen... maar ik vertik het om ervoor te betalen, omdat het zomaar zou kunnen zijn dat het een geval van profiteren-van-een-misdaad betreft (en dat is wettelijk verboden).
Torrent linkje anyone?
quote:Op maandag 14 januari 2008 17:34 schreef ZeroVince het volgende:
Edit: f*ck, ik heb hem deze vraag maar gewoon even op zijn hyves gesteld..
![]()
Hoe kansloos is dat?quote:Op maandag 14 januari 2008 17:34 schreef ZeroVince het volgende:
Edit: f*ck, ik heb hem deze vraag maar gewoon even op zijn hyves gesteld..
![]()
echte bewijzen zijn daar geloof ik niet van, wel van meerdere telefoongesprekken van Pa van de Sloot midden in de nacht.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:14 schreef Tomatenboer het volgende:
In het topic waarvan hierboven zojuist een linkje was gepost stond ook dat er meerdere malen contact is geweest tussen Joran en/of Deepak met Paul van der Sloot, de vader van Joran, en dat Paul van der Sloot de bewuste nacht in zijn auto is gestapt en is vertrokken vanuit zijn woning (midden in de nacht dus).
Wat is hiervan waar, en wie heeft hiervan bronnen?
Ik denk dat ze hem hem niet willen hebben. Door die Amerikanen is hij al verooordeeld.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:58 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
ik wacht wel tot hij de filmrechten heeft verkocht aan hollywood
Wat mij betreft is hij iedereen die hij probeert te overtuigen van zijn onschuld, antwoord verschuldigd op tegenstrijdigheden in zijn 'waarheid'. Aangezien ik een kijker van Pauw & Witteman ben en aangezien hij via die weg heeft gepoogd mij te overtuigen van zijn onschuld, vind ik het nog niet zo vreemd dat ik daar dan nog verdere vragen bij heb en hem deze zo mogelijk stel. Als je geen moeilijke vragen wil beantwoorden van volslagen vreemden, moet je je ook niet proberen vrij te pleiten in the court of public opinion.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe kansloos is dat?.
Hij is jou natuurlijk ook echt antwoord verschuldigd.
quote:vanaf het moment dat ze jou hebben beschuldigd. dat jij ook maar iets bij nathalee gedaan zou hebben, geloof ik in jou onschuld.
je hebt natuurlijk dingen gezegd die niet kloppen en die tegenstrijdig zijn.
maar ik weet hoe jij, je voelt de hele dag verhoord worden ze vragen net zolang door todat je, je verpreekt terwijl je helemaal niks hebt gedaan!!
en dat glas bij peter r de vries vind ik echt een meesterlijke actie echt geniaal!!
joran ik sta achter je!!
groetjes monica
quote:Op maandag 14 januari 2008 18:26 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Wat mij betreft is hij iedereen die hij probeert te overtuigen van zijn onschuld, antwoord verschuldigd op tegenstrijdigheden in zijn 'waarheid'. Aangezien ik een kijker van Pauw & Witteman ben en aangezien hij via die weg heeft gepoogd mij te overtuigen van zijn onschuld, vind ik het nog niet zo vreemd dat ik daar dan nog verdere vragen bij heb.
Want? Jij bent er toch ook van overtuigd dat hij het wel heeft gedaan zonder duidelijk bewijs?quote:In ieder geval vind ik mijn reactie passender dan andere reacties op zijn hyves zoals b.v.
Uit de betreffende uitzending krijg ik het idee dat de familie van der Sloot inderdaad heeft gepoogd de kijkers te overtuigen dat Joran onschuldig is. Sterker nog, ik betwijfel of ze dat zouden ontkennen. De rechter heeft hij niet overtuigd dat hij 'onschuldig' is. De zaak tegen hem is niet ontvankelijk bevonden en dat is niet hetzelfde als een vrijspraak. Oftewel, misschien was de rechter er persoonlijk van overtuigd dat Joran er meer mee te maken had, maar hij had niet genoeg juridisch kwalificeerbaar bewijs om hem op grond daarvan vast te houden. Dat is heel wat anders.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!
Ja, echt. Hij moest iedereen persoonlijk overtuigen. Welk een arrogantie.
De enige die hij moet overtuigen was de rechter en dat deed hij met verve. De rest kan de spreekwoordelijke kanker krijgen. Geloof me. Of ben je echt zo naief dat hij wil dat iedereen hem gelooft?
[..]
Want? Jij bent er toch ook van overtuigd dat hij het wel heeft gedaan zonder duidelijk bewijs?
Hell, het is niet eens zeker of ze dood is. Misschien zit ze ergens in Zuid-Amerika met een of andere lover. Heb je die moeder wel eens gezien van d'r?.
Nee hoor. Het OM vond dat er onvoldoende bewijs was om hem te dagvaarden. Dat staat gelijk aan vrijspraak+.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:37 schreef ZeroVince het volgende:
De zaak tegen hem is niet ontvankelijk bevonden en dat is niet hetzelfde als een vrijspraak.
Als de rechter dat had geoordeeld was hij tot vrijspraak gekomen hoor...quote:Oftewel, misschien was de rechter er persoonlijk van overtuigd dat Joran er meer mee te maken had, maar hij had niet genoeg juridisch kwalificeerbaar bewijs om hem op grond daarvan vast te houden. Dat is heel wat anders.
Dat de zaak is geseponeerd en niet niet-ontvankelijk is verklaard: my bad.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Het OM vond dat er onvoldoende bewijs was om hem te dagvaarden. Dat staat gelijk aan vrijspraak+.
quote:Volgens het OM is strafvervolging overigens nog steeds mogelijk als er nieuwe, zwaarwegende bewijzen worden gevonden.
Source: http://www.elsevier.nl/ni(...)el/asp/artnr/184456/
En wie ben jij dan wel precies om hem daar mee te confronteren?quote:Op maandag 14 januari 2008 18:37 schreef ZeroVince het volgende:
Als je al niet meer gewoon mag vaststellen dat zijn verklaring niet waar kan zijn... wat mag je dan nog wel?
En terecht.quote:PS: Joran is ieder geval niet van plan mijn vraag te beantwoorden en heeft mijn krabbel verwijderd.
Een van de mensen die hij probeerde te overtuigen van zijn verhaal en daarmee zijn onschuld?quote:Op maandag 14 januari 2008 18:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En wie ben jij dan wel precies om hem daar mee te confronteren?
Dat was ook niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde was dat er zo weinig bewijs was dat het OM het niet eens aan de rechter wilde voorleggen. Je hebt ook zaken waarbij het OM twijfelt of het bewijs voldoende is en de rechter er naar laat kijken en die geeft dan een oordeel uiteraard.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:47 schreef ZeroVince het volgende:
Dat seponeren van de zaak gelijk staat aan vrijspraak is echter simpelweg niet waar.
Een groep willen overtuigen is niet gelijk aan ieder individu in de groep willen overtuigen.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:58 schreef ZeroVince het volgende:
Een van de mensen die hij probeerde te overtuigen van zijn verhaal en daarmee zijn onschuld?
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Het OM is dus blijkbaar van mening dat er niet genoeg bewijs is om wettelijk en overtuigend te bewijzen dat Joran medeplichtig danwel schuldig is aan doodslag of moord. Dat is niet zo heel vreemd, want daarvoor zal je op zijn minst moeten bewijzen dat er iemand dood is.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat was ook niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde was dat er zo weinig bewijs was dat het OM het niet eens aan de rechter wilde voorleggen. Je hebt ook zaken waarbij het OM twijfelt of het bewijs voldoende is en de rechter er naar laat kijken en die geeft dan een oordeel uiteraard.
In die zin is het dus vrijspraak+, er is zo weinig bewijs dat het OM besloot om niet te dagvaarden.
Wat is een groep precies behalve een aantal min of meer bijeenhorende individuen?quote:Op maandag 14 januari 2008 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een groep willen overtuigen is niet gelijk aan ieder individu in de groep willen overtuigen.
En dus... vrijspraak...quote:Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef ZeroVince het volgende:
dat betekent alleen dat het strafbare feit niet wettelijk en overtuigend bewezen kan worden.
Nee, niet ontvankelijk.quote:
Een feit wordt geacht niet te zijn vervolgd als de strafrechter op het strafproces in een formele kwestie is blijven steken en de nietigheid van de dagvaarding, onbevoegdheid van de rechter of niet-ontvankelijkheid van het OM heeft uitgesproken.quote:De rechtbank in Amsterdam heeft de omvangrijke rechtszaak tegen 22 Hells Angels stopgezet. Het Openbaar Ministerie (OM) is niet ontvankelijk verklaard.
Source: http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
nee niet vrijspraak, geen bewijs voorlopig!! om tot verdere vervolging over te gaan, maar dat kan heropend worden, allen geen lijk, blijft geen lijk.quote:
Maar jij bent niet degene die uiteindelijk bepaalt of hij wel of niet de bak in moet.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:58 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Een van de mensen die hij probeerde te overtuigen van zijn verhaal en daarmee zijn onschuld?
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Ik vind het sowieso raar dat wanneer je onschuldig bent voor de camera's gaat zitten.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:48 schreef Retro-Marcel het volgende:
Ja precies die foto is gewoon sick. Joran toont geen enkele emotie. Geen medeleven met de familie van nathalie. Daarnaast vond ik het vreemd dat hij ook niet echt boos was over het feit dat hij "onschuldig" vast zat. Als je echt onschuldig ben zou je daar toch helemaal gek voor worden.
Ach, als ie dat niet zou doen zou iedereen zeggen "hij komt niet voor de camera! Hij liegt!!"quote:Op maandag 14 januari 2008 19:50 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat wanneer je onschuldig bent voor de camera's gaat zitten.
Ja maar waarom komt hij nu op dit moment? Het was net een beetje rustig en dan geeft hij een interview??? Daarna gooit hij ook nog wijn in het gezicht van peter wat de boel alleen maar opnieuw heeft aangewakkerd.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, als ie dat niet zou doen zou iedereen zeggen "hij komt niet voor de camera! Hij liegt!!"
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, als ie dat niet zou doen zou iedereen zeggen "hij komt niet voor de camera! Hij liegt!!"
binnen tien jaar gaat een van de twee door de knieën voor veel geld en vrijspraak en gaat alles vertellen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:00 schreef Retro-Marcel het volgende:
[..]
Deepak en Satish hebben geen hyves
Nee, vrijspraak. Als ze hem met deze bewijzen hadden gedagvaard was het vrijspraak. DATt is de reden dat het OM hem niet voor de rechter bracht. Als ze dat hadden gedaan gaat het volgende op:quote:
en kunnen ze hem niet meer voor de rechter brengen MOCHT er ooit nog iets opduiken aan bewijs.quote:ne bis in idem
Heat bedoelde ik in de zin van vragen die je gesteld zullen worden. Met de kitchen bedoelde ik je mengen in een publiek debat. Blijkbaar ervaart Joran dit als heat, aangezien kwalificaties zoals 'moordenaar' op zijn hyves blijven staan, terwijl mijn legitieme vraag (die ik ook nog eens netjes in een "ik zou je graag geloven alleen heb ik daar nog opheldering over dit punt voor nodig"-vorm had gegoten) is verwijderd.quote:Op maandag 14 januari 2008 19:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar jij bent niet degene die uiteindelijk bepaalt of hij wel of niet de bak in moet.
Dus is er geen heat....Waarom dan weg uit de kitchen?
Aangezien je nu generaliseert naar 'jullie' zou ik graag van je vernemen wat voor drogredenering ik in de volgende observatie heb gemaakt. Ik quote ze nog even voor je.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:03 schreef Xith het volgende:
Wat een top detectives zijn jullie!
quote:Ik had Deepak, op 30 mei, ongeveer om 03.00, op zijn mobiele telefoon opgebeld ... ik had Deepak gezegd dat het meisje niet wilde luisteren en dat zij op het strand sliep. Ik vroeg Deepak of hij mij kon komen ophalen. Ik was terug naar Natalee gelopen. Zij was nog steeds aan het slapen. Ongeveer om 03.30, kwam Deepak mij bij de Fisherman's hut opgehaald .... Ik werd op 30 mei, omstreeks 03.45, door Deepak bij mijn woning afgezet.
Oftewel, in dezelfde verklaring (die volgens Joran dus 'de waarheid' bevat) verklaart hij zowel dat Deepak hem om 03.30 heeft opgehaald en dat hij om 03.45 thuis was, als dat hij verklaart dat hij om 03.15 een bericht naar Deepak heeft gestuurd dat hij thuis was. Als Deepak hem inderdaad heeft thuis gebracht, hoeft hij hem geen smsje te sturen om te laten weten dat hij thuis is. Daarnaast heeft Deepak dus verklaart Joran die avond niet thuis te hebben gebracht.quote:U stelt mij op de hoogte dat ik op 30 mei 2005, te 03.15, een bericht via mijn mobiele telefoon naar de mobiele telefoon van Deepak heb gestuurd met het volgende bericht: "Hey Swa ik ben nu thuis en ik zie je morgen". Hierna stuurde Deepak jou ook een bericht vermeldende "Okay" terug. Op uw vraag wat ik U hierover kan verklaren, antwoord ik U het volgende. Dat is waar. Ik heb het bericht inderdaad naar Deepak gestuurd.
Wij hadden het daar over de analogie met de Hells Angels zaak. Dat hij zei "vrijspraak" en ik zei, "nee, niet ontvankelijk" ging over die zaak.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:15 schreef __________ het volgende:
[..]
Nee, vrijspraak. Als ze hem met deze bewijzen hadden gedagvaard was het vrijspraak. DATt is de reden dat het OM hem niet voor de rechter bracht. Als ze dat hadden gedaan gaat het volgende op:
[..]
en kunnen ze hem niet meer voor de rechter brengen MOCHT er ooit nog iets opduiken aan bewijs.
Zover ik weet kan een zaak die is geseponeerd wel weer heropend worden toch? Mocht er dan nieuw bewijs zijn waaruit een meer dan redelijke verdenking valt op Joran dan mag hij volgens mij gewoon opnieuw als verdachte worden aangemerkt en in het onderzoek betrokken toch?quote:Op maandag 14 januari 2008 20:15 schreef __________ het volgende:
en kunnen ze hem niet meer voor de rechter brengen MOCHT er ooit nog iets opduiken aan bewijs.
Hij had het over de situatie als Joran voor de rechter gebracht zou zijn en hij daar zou zijn vrijgesproken (hypothetische situatie). In casu gaat het over het seponeren van een zaak. Dat ligt juridisch een stuk lastiger met betrekking tot ne bis in idem (het OM kan b.v. na een sepot gedwongen worden alsnog te vervolgen op grond van een klaagschrift van een belanghebbende naar aanleiding van haar sepot-beslissing: art. 12 Strafvordering). In ieder geval is het OM ervan overtuigd dat ze bij substantieel nieuw bewijs opnieuw tot vervolging over zouden kunnen gaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zover ik weet kan een zaak die is geseponeerd wel weer heropend worden toch? Mocht er dan nieuw bewijs zijn waaruit een meer dan redelijke verdenking valt op Joran dan mag hij volgens mij gewoon opnieuw als verdachte worden aangemerkt en in het onderzoek betrokken toch?
quote:Op maandag 14 januari 2008 20:03 schreef Xith het volgende:
Dit moet echt het topic van de drogredenen zijn zeg, vreselijk.
Je zag Peter R. de Vries gisteren Joran strak in de ogen kijken, daar kon hij niet tegen.
Dus is Joran schuldig. - Deze drogreden staat een stuk of 10x in jouw post.
Peter heeft wel een mensenkennis opgedaan in al die jaren en weet meer van de zaak af dan wij allemaal bij elkaar.
Dus heeft Peter gelijk.
Wat een top detectives zijn jullie!
Ja, maar ik zal het even duidelijker uitleggen dan wat Zero deed voor leken: Als er bij een rechtzaak een uitspraak is gedaan kan je iemand niet voor de 2e keer berechten voor dezelfde zaak. Bij een seponering is er geen uitspraak gedaan. Bij vrijspraak wel.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:
Zover ik weet kan een zaak die is geseponeerd wel weer heropend worden toch? Mocht er dan nieuw bewijs zijn waaruit een meer dan redelijke verdenking valt op Joran dan mag hij volgens mij gewoon opnieuw als verdachte worden aangemerkt en in het onderzoek betrokken toch?
Eigenwijs...quote:
Wat ik bedoel is dat bij geen wettig en overtuigend bewijs vrijspraak zou moeten volgen ipv de niet-ontvankelijkheid. De vragen van 348 en 350 Sv. komen natuurlijk pas aan de orde indien de rechter wordt gevraagd te oordelen en dat is hier niet het geval, maar een situatie waar onvoldoende bewijs is past bij "vrijspraak" ipv de niet-ontvankelijkheid.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |