Wat dacht je van 2...quote:Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Weet je ook al wanneer en hoeveel?
Inderdaad. Wat respect voor de jongens die daar hun leven op het spel zetten is wel op z'n plaats.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:24 schreef Morendo het volgende:
Half Nederland schijnt volgens mij te denken dat onze soldaten, al bier drinkend, met de locals hockeyvelden aan het aanleggen zijn. Het is natuurlijk nog steeds crisisgebied met zéér fanatieke tegenstanders.
Dat laatste denk ik vooral. Ik heb tenminste niet de illusie dat ze daar picknickend zitten te wachten totdat de Taliban hun wapens komen inleveren...quote:Op zondag 13 januari 2008 00:24 schreef Morendo het volgende:
Half Nederland schijnt volgens mij te denken dat onze soldaten, al bier drinkend, met de locals hockeyvelden aan het aanleggen zijn. Het is natuurlijk nog steeds crisisgebied met zéér fanatieke tegenstanders.
quote:Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Anders ga je even iedereen over één kam scheren zeg. Man, hou toch op met je gezever!
Ze moeten daar gewoon weg. Dan maar gezichtsverliesquote:Op zondag 13 januari 2008 00:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Vind je wel dan? Rickie Nieman dacht even dat ie @ FOX werkte
Ze gaan de doden nog gebruiken ook om te laten zien dat ze juist door moeten gaan
Omdat je eerder in dit topic ook al over beesten begint.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik scheer niet iedereen over één kam en dat is ook niet uit mijn post op te maken. Hoe kom je erbij?
Klopt! Twee kammen! De barbaren en wij het fatsoenlijke volk.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:26 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Je zit hier beetje mis met je "iedereen over één kam scheren" uitspraak. Dat doet ie helemaal niet.
Was dat die (slaap?) dronken meneer met microfoon die ik net op tv zag?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Vind je wel dan? Rickie Nieman dacht even dat ie @ FOX werkte
Ze gaan de doden nog gebruiken ook om te laten zien dat ze juist door moeten gaan
De bevolking wil wel degelijk geholpen worden. Het probleem is alleen dat hun daar niet de dienst uitmaken.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:29 schreef Sender_ het volgende:
Die mensen willen niet geholpen worden.
Dat zijn geen leeftijden om te sterven. Moge hun inspanningen aldaar een hoger doel gediend hebben.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:29 schreef mcwops het volgende:
n de Afghaanse provincie Uruzgan zijn twee Nederlandse militairen om het leven gekomen, een 20-jarige soldaat en een 22-jarige korporaal. Een derde Nederlander raakte gewond. Hun familie is ingelicht.
De commandant der strijdkrachten Berlijn maakte op een persconferentie bekend dat de slachtoffers vielen bij een langdurig vuurgevecht in de buurt van Dera Wot.
Zit jij er effe naast! De bevolking wil weldegelijk geholpen worden, alleen denken de Talibs daar iets anders over.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:29 schreef Sender_ het volgende:
Wordt is tijd dat we uit dat klote land weggaan.
Die mensen willen niet geholpen worden.
RIP ..
Ik had het in de reactie die jij aanhaalde niet over beesten. Ik reageerde op iemand die daar een opmerking over plaatste. Jouw mening dat landen zich niet met ernstige conflicten in andere landen mogen bemoeien is internationaal niet gangbaar. Nederlanderse troepen zijn daar overigens o.a. op verzoek van Afghanistan.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat je eerder in dit topic ook al over beesten begint.
Het land daar is in oorlog. Nederlandse troepen bemoeien zich in met een conflict waar ze eigenlijk geen zak mee te maken hebben. Er is genoeg weerstand tegen de Nederlandse militairen. Kan je het wel beesten gaan noemen, maar we weten niet eens wat er precies is gebeurd. Zo gek is het niet dat er doden vallen aan onze kant aangezien we daar helemaal NIETS te zoeken hebben.
De bevolking kiest de weg van de minste weerstand, wie er in hun ogen wint daar lopen ze achteraan.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:33 schreef Insomaniac het volgende:
Zit jij er effe naast! De bevolking wil weldegelijk geholpen worden, alleen denken de Talibs daar iets anders over.
Iddquote:Op zondag 13 januari 2008 00:27 schreef SCH het volgende:
RIP de 2 slachtoffers en sterkte voor de zwaargewonde.
Wat moet je er meer over zeggen.
Ja, bovendien is er een zwaargewonde.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:42 schreef idsme het volgende:
damn![]()
En dan in het rtl nieuws zeggen: er zijn 2 families die slecht nieuws hebben gehad vanavond.
Dit raakt veel veel veel meer dan 2 families...
sterkte aan de directe en indirect betrokkenen...
quote:Gisterenavond zijn bij een vuurgevecht tussen eenheden van de Task Force Uruzgan en de Opposing Militant Forces twee Nederlandse militairen om het leven gekomen. Het gaat om de 20 jarige soldaat der eerste klasse Wesley Schol en de 22 jarige korporaal Aldert Poortema.
De militairen zijn afkomstig van het 44 Pantserinfanteriebataljon gelegerd op de Johannes Postkazerne te Havelte. Het gevecht vond plaats rond 21.00 uur Afghaanse tijd.
Ongeveer op hetzelfde tijdstip maar op een andere locatie in die omgeving raakte de 20 jarige soldaat Marc van de Kuilen gewond bij een vuurgevecht. Hij is gewond aan beide benen en wordt inmiddels in het role 2 hospitaal van Tarin Kowt behandeld. Hij is afkomstig van het 12 infanteriebataljon gelegerd op de Oranjekazerne te Arnhem. Zijn toestand is niet levensbedreigend. De families van de gesneuvelde en gewonde militairen zijn ingelicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |