Bron: FPquote:Tijdens een persconferentie om 00.20 uur in Den Haag, heeft Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn bekend gemaakt dat er twee Nederlandse militairen zijn omgekomen bij gevechten in Uruzgan. Het gaat om de 22-jarige korporaal Aldert Poortema en de 20-jarige soldaat Wesley Schol.
Ook is er één zwaar gewonde te betreuren. Deze 20-jarige militair raakte gewond aan zijn benen en wordt momenteel behandeld in het hospitaal op de Nederlandse basis te Tarin Kowt. Zijn toestand is echter niet levensbedreigend. De familieleden van de omgekomen en gewonde militairen zijn ingelicht.
Het gevecht, waarvan de aanleiding nog onduidelijk is, vond plaats op 5 km ten noorden van Camp Hadrian; een Nederlandse basis nabij de Afghaanse stad Deh Rawod.
In dit gebied is het al lange tijd onrustig. In deze omgeving bevinden zich namelijk grote concentraties vluchtelingen. De Nederlandse en Afghaanse troepen zijn in dit gebied bezig de situatie in kaart te brengen om de veilige terugkeer van de vluchtelingen te inventariseren.
Het dodental van Nederlandse militairen in Uruzgan komt hiermee op 14.
Die willen kansloos de 'spanning' er in houden zodat je gaat kijkenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef Mike.Strutter het volgende:
Op RTL geven ze niet echt duidelijkheid
Meer wat? Nog meer doden?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:56 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
LATER MEER
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Meer wat? Nog meer doden?
Wat een poespas. Als er twee verkeersdoden vallen is er ook geen persconferentie. RTL had net zo goed een melding kunnen maken over wat er gebeurt was. De details komen later wel...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:59 schreef Mike.Strutter het volgende:
Op RTL geven ze niet echt duidelijkheid
Als we ze beesten gaan noemen schieten we niks op.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:00 schreef rutger05 het volgende:
Triest. Weer een paar Nederlandse doden door die beesten.
Ja de vergelijking met dagelijkse verkeersslachtoffers dacht ik ook net aan denkend aan het gedoe dat hierover zal ontstaan.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:01 schreef Nood-kloon het volgende:
[..]
Wat een poespas. Als er twee verkeersdoden vallen is er ook geen persconferentie. RTL had net zo goed een melding kunnen maken over wat er gebeurt was. De details komen later wel...
True... Ik vraag me altijd af wat de reden is om dit zo breed uit te meten... Is beïnvloeding van de publieke opinie en/of het kabinetsbeleid dan het doel? Het neemt overigens niet weg dat het zeer triest is voor familie, vrienden, bekenden van de slachtoffers. Maar dat is het in het geval van 'andere' doden ook. In het geval van een missie naar zo'n gebied is de kans dát je overlijdt ook nog es groter...quote:Op zondag 13 januari 2008 00:01 schreef Nood-kloon het volgende:
[..]
Wat een poespas. Als er twee verkeersdoden vallen is er ook geen persconferentie. RTL had net zo goed een melding kunnen maken over wat er gebeurt was. De details komen later wel...
Wou net zeggen. Kan toch ook wel tot morgen wachtenquote:Op zondag 13 januari 2008 00:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True... Ik vraag me altijd af wat de reden is om dit zo breed uit te meten... Is beïnvloeding van de publieke opinie en/of het kabinetsbeleid dan het doel?
Het neemt overigens niet weg dat het zeer triest is voor familie, vrienden, bekenden van de slachtoffers. Maar dat is het in het geval van 'andere' doden ook.
Uiteraard, laat dat van mijn kant ook duidelijk zijn.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True... Ik vraag me altijd af wat de reden is om dit zo breed uit te meten... Is beïnvloeding van de publieke opinie en/of het kabinetsbeleid dan het doel?
Het neemt overigens niet weg dat het zeer triest is voor familie, vrienden, bekenden van de slachtoffers. Maar dat is het in het geval van 'andere' doden ook.
Precies.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True... Ik vraag me altijd af wat de reden is om dit zo breed uit te meten... Is beïnvloeding van de publieke opinie en/of het kabinetsbeleid dan het doel? Het neemt overigens niet weg dat het zeer triest is voor familie, vrienden, bekenden van de slachtoffers. Maar dat is het in het geval van 'andere' doden ook. In het geval van een missie naar zo'n gebied is de kans dát je overlijdt ook nog es groter...
Anders ga je nu lekker naar bed?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:08 schreef jmac het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Kan toch ook wel tot morgen wachten![]()
Ik dacht in eerste instantie dat zo'n kamp daar geraakt was door een raket ofzoquote:Op zondag 13 januari 2008 00:09 schreef RayMania het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat er iets veel ernstigers aan de hand zou zijn. Tuurlijk is het kut en heel erg, maar de manier waarop het in ieder geval door RTL werd gebracht was met (te) veel poespas.
Het zijn mensen inderdaad. Mensen die beestachtige dingen doen en alle beschaving willen tegenhouden. Ik heb laatst een tentoonstelling over kunstschatten van Afghanistan bezocht en heb daar bijvoorbeeld gezien hoe dat tuig duizenden onvervangbare kunstschatten kapot heeft geslagen in het nationaal museum in Kabul. Barbaren zijn het.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:02 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Als we ze beesten gaan noemen schieten we niks op.
Het zijn mensen zoals jij en ik.
Ja allemaal, want ze zijn allemaal hetzelfde. Zo'n beeldenstorm zou hier nooit plaats kunnen vinden, want wij zijn übermenschen.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het zijn mensen inderdaad. Mensen die beestachtige dingen doen en alle beschaving willen tegenhouden. Ik heb laatst een tentoonstelling over kunstschatten van Afghanistan bezocht en heb daar bijvoorbeeld gezien hoe dat tuig duizenden onvervangbare kunstschatten kapot heeft geslagen in het nationaal museum in Kabul. Barbaren zijn het.
Ja, ik weet net als zo ongeveer alle andere Nederlanders dat er paar honderd jaar geleden in Nederland een beeldenstorm is geweest.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:17 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ja allemaal, want ze zijn allemaal hetzelfde. Zo'n beeldenstorm zou hier nooit plaats kunnen vinden, want wij zijn übermenschen.
Je mist m'n punt, maar dat geeft verder niet.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja, ik weet net als zo ongeveer alle andere Nederlanders dat er paar honderd jaar geleden in Nederland een beeldenstorm is geweest.
quote:Op zondag 13 januari 2008 00:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Moet daar nu echt een persconferentie voor komen op een zaterdagnacht, als er 2 mensen in een oorlog omkomen ?
Anders ga je even iedereen over één kam scheren zeg. Man, hou toch op met je gezever!quote:Op zondag 13 januari 2008 00:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het zijn mensen inderdaad. Mensen die beestachtige dingen doen en alle beschaving willen tegenhouden. Ik heb laatst een tentoonstelling over kunstschatten van Afghanistan bezocht en heb daar bijvoorbeeld gezien hoe dat tuig duizenden onvervangbare kunstschatten kapot heeft geslagen in het nationaal museum in Kabul. Barbaren zijn het.
In Amerika zijn ze daar na 2 dagen volgens mij mee gestoptquote:Op zondag 13 januari 2008 00:20 schreef jorienvdherik het volgende:
Moet daar nu echt een persconferentie voor komen op een zaterdagnacht, als er 2 mensen in een oorlog omkomen ?
Weet je ook al wanneer en hoeveel?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:56 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
. LATER MEER
Vind je wel dan? Rickie Nieman dacht even dat ie @ FOX werktequote:
Ik scheer niet iedereen over één kam en dat is ook niet uit mijn post op te maken. Hoe kom je erbij?quote:Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Anders ga je even iedereen over één kam scheren zeg. Man, hou toch op met je gezever!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |