abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 18:59:14 #276
3542 Gia
User under construction
pi_56054492
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Want mensen die zich laten leiden door een fascistisch boek, ja, daar hebben wij immers geen ervaring mee. Waarom zou iemand dan wel geneigd zijn tegen zulke mensen iets te doen? Géén idee!
Er werd destijds ook pas iets gedaan tegen die mensen nadat zij, geleid door dat fascistische boek, over waren gegaan tot fysiek geweld.
Zolang daar nog geen sprake van is, zal er niemand iets gaan ondernemen tegen de lezertjes van dat boek.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:00:35 #277
3542 Gia
User under construction
pi_56054540
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:57 schreef Re het volgende:

[..]

, de absurditeit... tuurlijk ligt dat niet aan jou... tenzij je bijvoorbeeld een oproep op de poster zet rechts extremist gevraagd om meneer pala om te leggen tel: 065438564
Tuurlijk, dat hebben rechtse extremisten of moslimextremisten daadwerkelijk nodig. Een 06-nummer om zich aan te melden om een probleempje uit de weg te ruimen.

Sure!!!
pi_56054929
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Er werd destijds ook pas iets gedaan tegen die mensen nadat zij, geleid door dat fascistische boek, over waren gegaan tot fysiek geweld.
Zolang daar nog geen sprake van is, zal er niemand iets gaan ondernemen tegen de lezertjes van dat boek.
Destijds???
Wanneer, wie wat waar...
Ik zie dat je al helemaal graag meedoet met mensen in het hokje fascisme te stoppen.
Fascisme is immers een gevaar.. en door islamieten in dat hokje te stoppen roep je ook op tot moord aldus volgens je eigen redeneerstijl ..
JIJ bent NU deel van dat gevaar ?
Niet als geweldoproeper.. wel als gevaarlijk voor de ethnische relaties in dit land..
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus als ik overal posters op ga hangen met de kop van Okay Pala en de tekst dat deze man van Nederland een islamitisch kalifaat wil maken en de democratie wil ondermijnen en aldus een gevaar voor de samenleving vormt, dan ligt het niet aan mij wanneer een rechtse extremist zich daardoor geroepen voelt deze man te doden?

Okay. Oh, nee, niet Okay!
ohhh... maar nu maak je er een context bij die er eerst niet was ... nl het tienduizendvoudig verschijnen van die posters.
-- op zich is die anti-Wilderposter geen aanzetten tot geweld
-- ook na 30.000 posters die overal in het land hangen is de poster op zich nog steeds geen aanzetten tot geweld
-- je hebt wel een punt als de boodschap veelvoudig te horen of te zien is.. dat er wel een broeierige sfeer geschapen wordt richting 'het gevaar' ...
En is die escalatie wat we willen? Dus niet....
Daarom moeten islamietenhaters onder aanvoering van Wilders ff dimmen .. want dat is miljoenvoudig oproepen tot intolerantie tav moslims...
Wilders is idd een gevaar voor de samenleving.: ..de ontwrichting van de ethnische relaties..
  dinsdag 15 januari 2008 @ 19:22:24 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56055091
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat hebben rechtse extremisten of moslimextremisten daadwerkelijk nodig. Een 06-nummer om zich aan te melden om een probleempje uit de weg te ruimen.

Sure!!!
nee een pamflet wel dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56055206
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Jawel.
Als je moet beschrijven wat nou het gevaar is zul je toch niet verder komen dat zijn ideeën en zijn handelingen. Een persoon is meer dan dat.
pi_56056145
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:26 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als je moet beschrijven wat nou het gevaar is zul je toch niet verder komen dat zijn ideeën en zijn handelingen. Een persoon is meer dan dat.
Een persoon kan ook gevaarlijk zijn, als degene waarvandaan de ideeën komen.
pi_56057254
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een gepruttel in de marge, zeg.
Opgepakt worden vanwege een postertje? Dat is inderdaad nogal gerommel in de marge. Maar die lijn doortrekken en jouw toegang tot internet zou snel afgesloten worden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56057389
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Opgepakt worden vanwege een postertje? Dat is inderdaad nogal gerommel in de marge. Maar die lijn doortrekken en jouw toegang tot internet zou snel afgesloten worden
Genuanceerde reactie, meneer Nuance.
pi_56057583
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Genuanceerde reactie, meneer Nuance.
Klopt ik had ook die achterlijke praat van je erbij kunnen trekken .

Maar goed je bent dus voor de beperking van de vrijheid van meningsuiting alleen niet voor jezelf .
pi_56057912
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar goed je bent dus voor de beperking van de vrijheid van meningsuiting
Waar beweer ik dat, achterlijke trol?
pi_56058058
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:10 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat, achterlijke trol?
Door het oppakken van mensen vanwege relatief onschuldige uitspraken marginaal gerommel te noemen.

Ik herinner me van jou heel wat achterlijker uitspraken hier op het forum .

Overigens is schelden nergens voor nodig .
pi_56062375
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een persoon kan ook gevaarlijk zijn, als degene waarvandaan de ideeën komen.
Komen dit soort ideeën nu werkelijk van Wilders? Volgens mij is er namelijk niks nieuws aan. Ik bedoel, ook als Wilders om welke reden dan ook weg gaat blijven de ideeën bestaan, en blijft een flink deel van de bevolking de ideeën delen. Dan komt er gewoon een nieuwe Wilders; genoeg mensen die graag zijn plek willen innemen. Het eventuele gevaarlijke is niet de verkondiger, maar de ideeën. Ook als Wilders er niet meer is blijft de situatie feitelijk hetzelfde. Hoe kan Wilders dan het gevaar zijn?

Nee, volgens mij is het probleem dat er een flink deel van de bevolking zich niet vertegenwoordigd voelt en zich schaart achter een der volksverleiders. Als je met het soort taal als Wilders bezigt weg kunt komen kun je wel van een soort volksopstand spreken. En wat is het antwoord? Schreeuwen op de Dam of eens kijken waarom men zich zo slecht vertegenwoordigd voelt? Ik voel er in ieder geval weinig voor om decennialang op deze manier verder te gaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Autodidact op 16-01-2008 00:03:24 ]
pi_56065281
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

!
Doe toch niet zo dom trol.

Bij plannen van een film zonder een flauw idee van de inhoud gillen blinde vinken zoals jij bij voorbaat al of ze halal geslacht worden.

Maar andersom is het wel goed blijkbaar.
pi_56065300
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bij plannen van een film zonder een flauw idee van de inhoud gillen blinde vinken zoals jij bij voorbaat al of ze halal geslacht worden.

Jij vond de arrestatie terecht....dat lijkt me pas dom.
pi_56065307
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 07:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij vond de arrestatie terecht....dat lijkt me pas dom.
Waar zeg ik dat?
pi_56065309
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 07:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

In dit topic.
pi_56065346
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 07:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In dit topic.
oh, is dat omdat ik vind dat wat op die poster staat smaad vind of dat de politie volgens de wet gehandeld heeft?

Dat vind ik nog steeds hoor.
pi_56067041
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat woordje extremist mag nog, maar bestempelen als een gevaar voor de samenleving niet.
Dan mogen er nog wel wat mensen gearresteerd worden. Hoeveel mensen noemen Vogelaar of Halsema een gevaar voor de samenleving. Half Elsevier en Opinio staan er mee vol. Was je daar ook zo boos over?
pi_56067062
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 07:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

oh, is dat omdat ik vind dat wat op die poster staat smaad vind of dat de politie volgens de wet gehandeld heeft?

Dat vind ik nog steeds hoor.
Mensen die Vogelaar een gevaar voor de samenleving noemen? Die krijgen zeker een bosje bloemen van je of ben echt consequent?
pi_56070622
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

!
  woensdag 16 januari 2008 @ 12:51:26 #296
3542 Gia
User under construction
pi_56070826
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan mogen er nog wel wat mensen gearresteerd worden. Hoeveel mensen noemen Vogelaar of Halsema een gevaar voor de samenleving. Half Elsevier en Opinio staan er mee vol. Was je daar ook zo boos over?
Die bladen lees ik niet. Heb je hier trouwens linkjes naar waar dat gezegd wordt?

En als dit in een tijdschrift beweerd wordt vind ik dat net zo kwalijk.
pi_56070927
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Die bladen lees ik niet. Heb je hier trouwens linkjes naar waar dat gezegd wordt?

En als dit in een tijdschrift beweerd wordt vind ik dat net zo kwalijk.
quote:
Elsevier.nl
Dat is een heel gevaarlijk mengsel. Vogelaar is gevaarlijk voor deze samenleving. Het is trouwens een gotspe van jewelste, dat ze Slotervaart aanhaalt om ...
www.elsevier.nl/opinie/reacties/asp/postid/303189/page/9/index.html - 99k -
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:21:49 #298
3542 Gia
User under construction
pi_56071629
quote:
Belachelijk inderdaad. Maar goed, het is nog maar verborgen in een stukje tekst. Is nog altijd minder erg dan uitgelicht op een bord.

Stel ik loop rond met een bord met Femke erop met de tekst dat deze vrouw een extremiste is en gevaarlijk voor de samenleving.
Geloof niet dat ze dat zou kunnen waarderen.
pi_56074143
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Belachelijk inderdaad. Maar goed, het is nog maar verborgen in een stukje tekst. Is nog altijd minder erg dan uitgelicht op een bord.
Maar wel groot uitgelicht in alle media natuurlijk .
quote:
Stel ik loop rond met een bord met Femke erop met de tekst dat deze vrouw een extremiste is en gevaarlijk voor de samenleving.
Geloof niet dat ze dat zou kunnen waarderen.
Maar zou je er ook voor opgepakt worden? Lijkt mij erg onterecht, als jij domme praat wilt uiten moet dat kunnen .
Overigens is Femke stukken minder extreem in het politieke spectrum dan Geert natuurlijk .
pi_56121630
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:54 schreef du_ke het volgende:
Overigens is Femke stukken minder extreem in het politieke spectrum dan Geert natuurlijk .
Extreem is geen objectieve constatering natuurlijk. Hooguit een subjectieve constatering die door het merendeel van de mensen gedragen wordt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')