quote:Afonso Alves tekende contract bij 8 clubs, waaronder AZ, Middlesborough, Fehnerbahce, AS Roma, Lyon en Emmen. "Dan is er altijd wel een club bij waar ik kan spelen, slim he", verklaarde de Braziliaanse goalgetter nuchter vanuit zjn Heerenveense flat
Ja Emmen, die zijn al een tijdje in de racequote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:38 schreef ireallylovejazz het volgende:
Emmen?
Heeft ie wel een voorcontract mee maar die boden uiteindelijk maar 17 miljoen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:39 schreef tha_dark het volgende:
En Telstar dan?
10 jaarbegrotingen inderdaadquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft ie wel een voorcontract mee maar die boden uiteindelijk maar 17 miljoen.
Ik vermoed dat ie nu echt naar Boro is. Hij schijnt daar gisteren gespot te zijn op vliegveld Heatrow en heeft daar tegen de persoon vermeld die de foto maakte dat hij ging tekenen bij Boro.quote:Van: http://alves.fobazo.com/en/Default.aspx
AFONSO EDGES CLOSER TO ENGLAND
The future of Afonso Alves is closer to being clarified. Following a very attractive offer from AZ Alkmaar, English club Middlesbrough have joined the race and are very close to signing the Brazilian.
The deal could eventually be worth as much as 35 million euros – including salary, bonuses and signing-on fee.
Afonso’s agent, Roberto Tiburcio is currently in Europe sorting out the final details of his transfer and he will only return to Brazil once the player’s future has been resolved. According to his other advisor, Wagner Alvarez, things are progressing.
“AZ were very close to signing Afonso, but an offer came in from Middlesbrough and I would say that he is closer to going to England now,” Alvarez told Fobazo.
Afonso scored 34 goals for Heerenveen last season. He also broke into the Brazilian national team, helping them to win the 2007 Copa America, before scoring his first goal for his country in a friendly against Mexico in September.
Visit other players from the Fobazo family here: http://www.robinho.fobazo.com
Kijk naar de foto en dan deze jas, die hij net voor de winterstop aan had tijdens de schorsing.quote:Heres some detective work from a Boro fan haha. According to him he was on a plane from Brazil to Amsterdam then he went from Amsterdam to Heathrow and on the plane he was sat next to Afonso Alves and although he couldn't really speak much portuguese he did manage to understand that he is coming up north to sign for Boro.
Yeah sounds like one of those stupid stories as usual and I didn't really believe it but then we were shown this.
There is no doubt that that is Heathrow and no doubt that is Alves., plus it was sunny in London today which shows it could well have been today as he said it was.
Whether he is lying about him saying he was signing for us is another matter but Alves is definately in England.
Tja, wat is die mededeling nog waard? Hij tekent net zo gemakkelijk een contract als mijn kat in de bak schijtquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef dagizmo het volgende:
Ik vermoed dat ie nu echt naar Boro is. Hij schijnt daar gisteren gespot te zijn op vliegveld Heatrow en heeft daar tegen de persoon vermeld die de foto maakte dat hij ging tekenen bij Boro.
tsja hij moet toch uiteindelijk ergens spelen. Tot nu toe bied Boro de beste voorwaarden voor hem.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, wat is die mededeling nog waard? Hij tekent net zo gemakkelijk een contract als mijn kat in de bak schijt
We zien het nog wel!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie nu echt naar Boro is. Hij schijnt daar gisteren gespot te zijn op vliegveld Heatrow en heeft daar tegen de persoon vermeld die de foto maakte dat hij ging tekenen bij Boro.
[..]
Kijk naar de foto en dan deze jas, die hij net voor de winterstop aan had tijdens de schorsing.
[ afbeelding ]
Credits voor deze scoop gaan naar enkele actieve Heerenveen forummers, die Engelse forums hebben uitgeplozen.
Geen AZ, geen Heerenveen, maar dus toch Boro?
Ik zag hem vandaag in de omgeving van Sportpark Schoonenberg, maar had geen camera bij mequote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:54 schreef pekel het volgende:
Brekend nieuws! Heb hem vanmiddag gesignaleerd op de Meerdijk! Zal morgen ff wat fototjes die ik heb geschoten uploaden, heb nu de kabel niet bij me.
Zie ik Alves vanmiddag toch naar buiten lopen bij een hoertje op de Wallen.. Hij moest alleen nog betalen. Jammer, geen camera bij me..quote:Op zondag 13 januari 2008 00:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik zag hem vandaag in de omgeving van Sportpark Schoonenberg, maar had geen camera bij me
Dat doet ie door middel van een doorlopend krediet, welke Dirk aldaar heeft afgesloten.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:22 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Zie ik Alves vanmiddag toch naar buiten lopen bij een hoertje op de Wallen.. Hij moest alleen nog betalen. Jammer, geen camera bij me..
Goed planquote:Op zondag 13 januari 2008 00:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
maar zullen we het een béétje on topic houden?
Nou ok ok..quote:
Mooi zo. Opbokken met de soap én himselfquote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef dagizmo het volgende:
[..]
[..]
Kijk naar de foto en dan deze jas, die hij net voor de winterstop aan had tijdens de schorsing.
[ afbeelding ]
Credits voor deze scoop gaan naar enkele actieve Heerenveen forummers, die Engelse forums hebben uitgeplozen.
Geen AZ, geen Heerenveen, maar dus toch Boro?
Heeft jaren in zweden gespeeld, nu in Nederland, en dan naar Engeland, hij is aan het de-brazilianenquote:Op zondag 13 januari 2008 00:41 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nou ok ok..
Ik hoop dat hij niet naar AZ gaat want in vorm (en gemotiveerd) is het een geweldige spits. Maar of hij het in Engeland gaat maken weet ik ook niet.. als ik hem was zou ik liever naar een warm land gaan. Hij ziet er altijd zo ongemakkelijk uit in de kou
http://www.setantasports.(...)reat-britain-locale/quote:Paul Le Guen is optimistic over Fred's chances of moving to the capital rather than being transferred to Middlesbrough.
Tottenham Hotspur contacted setantasports.com on Friday to claim that they have not launched a bid for the highly rated player.
Middlesbrough could fail to sign the Brazil international, despite OL having accepted a bid from Gareth Southgate’s club, as PSG are believed to be in pole position to snap him up.
Boro have reportedly set sights on both Brazilian strikers Afonso Alves from Heerenveen and Fred, and the Premier League club could miss out on the second one.
A three-and-a-half year contract has been presented to the misfit who is in daily contact with the Parc des Princes club.
“He's on his way,” Le Guen said. “We continue to discuss regarding Fred’s arrival.
“We still have to reach an agreement with the player. But he seems to be okay to join Paris. I hope we will have the means to make it. We can’t do something crazy.”
Ik denk dat ie het best goed kan doen in Engeland. Niet gelijk bij een topclub misschien, maar bij City of Boro komt ie denk ik best tot zn recht.quote:Op zondag 13 januari 2008 00:41 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nou ok ok..
Ik hoop dat hij niet naar AZ gaat want in vorm (en gemotiveerd) is het een geweldige spits. Maar of hij het in Engeland gaat maken weet ik ook niet.. als ik hem was zou ik liever naar een warm land gaan. Hij ziet er altijd zo ongemakkelijk uit in de kou
Eens, kutstadje van 140.000 inwoners en degredatiekandidaad. Heeft ook niet echt een naam in het voetbal. Kan je net zo goed naar Alkmaar wat dat betreft.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:04 schreef DANILXL het volgende:
ik vind boro een kutclub, dus ga maar naar AZ of MC
Waar zou jij voor kiezen? 1,2 milj. verdienen of 6 milj. verdienen?quote:Op zondag 13 januari 2008 01:45 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Eens, kutstadje van 140.000 inwoners en degredatiekandidaad. Heeft ook niet echt een naam in het voetbal. Kan je net zo goed naar Alkmaar wat dat betreft.
Daar is dit seizoen deels sprake van. De vorige seizoenen stonden ze altijd wel op plek 8,9 en konden ze zich ook af en toe scharen bij de sub-top, al was dat even. Maar ze hebben Arsenal (quote:Op zondag 13 januari 2008 01:45 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Eens, kutstadje van 140.000 inwoners en degredatiekandidaad.
Ik wilde het eerst achteraf nog toevoegen: Bedragen zijn fictief.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:53 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waar haal je die bedragen vandaan?
Ja dat wel, ik heb ook al eerder gezegd over engeland dat de 2e league ongeveer te vergelijken is met de eredivisie. Maar met AZ kan je iig nog europa in, misschien zelfs CL...quote:Op zondag 13 januari 2008 01:54 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar is dit seizoen deels sprake van. De vorige seizoenen stonden ze altijd wel op plek 8,9 en konden ze zich ook af en toe scharen bij de sub-top, al was dat even. Maar ze hebben Arsenal () op de 1e nederlaag van het seizoen getrakteerd en Liverpool op een gelijkspel weten te houden. Dus zo slecht is Boro dus echt niet zoals jij doet vermoeden. Toch echt wel een stap hoger dan AZ.
Idd, er zijn zelfs zat Championship teams (engelse 1ste divisie) die een stap hoger dan AZ zijn.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:54 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar is dit seizoen deels sprake van. De vorige seizoenen stonden ze altijd wel op plek 8,9 en konden ze zich ook af en toe scharen bij de sub-top, al was dat even. Maar ze hebben Arsenal () op de 1e nederlaag van het seizoen getrakteerd en Liverpool op een gelijkspel weten te houden. Dus zo slecht is Boro dus echt niet zoals jij doet vermoeden. Toch echt wel een stap hoger dan AZ.
Juist, dus voor zelfde geld bied AZ 2.5 miljoen en Boro ook...quote:Op zondag 13 januari 2008 01:56 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik wilde het eerst achteraf nog toevoegen: Bedragen zijn fictief.
Iedereen weet dat zelfs een degradatiekandidaat in Engeland meer betaald dan de top 3 in Nederland.quote:Op zondag 13 januari 2008 02:00 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Juist, dus voor zelfde geld bied AZ 2.5 miljoen en Boro ook...
Luque krijgt ook 2.2 milquote:Op zondag 13 januari 2008 02:09 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat zelfs een degradatiekandidaat in Engeland meer betaald dan de top 3 in Nederland.
Ja idd, top 3.
Dan niet neequote:Op zondag 13 januari 2008 02:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Als ie nou naar Man City was gegaan hadden we nu ook geen discussies gehad over salarissen
[ afbeelding ]
Ik hoop dat hij zijn gezicht dan ook niet laat zien doordat AZ vernederd is.quote:Op zondag 13 januari 2008 02:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Hij zal z'n face niet eerder dan het eindsignaal van Ajax-AZ laten zien vrees ik
En het gemiddelde Eredivisie slalaris?quote:Op zondag 13 januari 2008 02:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
ff opgezocht en Tuncay Sanli, een aankoop van 2007 van Boro schijnt zo'n 4 miljoen per jaar te verdienen.
Het gemiddelde PL salaris is zo'n 8 ton
Dat is onzinnig om te vergelijken, heeft alleen zin om te vergelijken met Ajax, PSV, Feyenoord en AZquote:Op zondag 13 januari 2008 02:27 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En het gemiddelde Eredivisie slalaris?
Volgens mij was dat zelfs een miljoen.quote:Op zondag 13 januari 2008 02:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
ff opgezocht en Tuncay Sanli, een aankoop van 2007 van Boro schijnt zo'n 4 miljoen per jaar te verdienen.
Het gemiddelde PL salaris is zo'n 8 ton
Mooi zo!quote:Op zondag 13 januari 2008 11:57 schreef RubenSosa het volgende:
hij gaat dus volgens vi naar boro
quote:'Alves gaat voor twintig miljoen naar Middlesbrough'
13/01/2008 10:54
Middlesbrough lijkt de strijd om Afonso Alves te gaan winnen. AZ mag dan haar zinnen hebben gezet op een arbitragezaak, de Engelse club zou afgelopen week tot een akkoord zijn gekomen met de Braziliaanse spits, melden The Independent en De Telegraaf.
Boro is bereid zijn twintig miljoen euro neer te tellen voor Alves, een recordbedrag voor The Teessiders. De 26-jarige spits was afgelopen vrijdag bij der club op bezoek om zijn transfer af te ronden. Hij doorstond de medische keuring en kan er voor 4,5 seizoen tekenen.
Woensdag heeft er een delegatie van Middlesbrough in Nederland succesvol onderhandeld met SC Heerenveen. Op de website van de Engelse club zou zelfs al een foto van Alves in zijn nieuwe Boro-shirt hebben gestaan, al werd die kort na publicatie verwijderd.
Mocht Middlesbrough erin slagen Alves vast te leggen, dan zal coach Gareth Southgate moeten hopen dat het de international lukt een werkvergunning te krijgen, aangezien hij nog niet voldoet aan de Britse eisen. Omdat de spits van SC Heerenveen van buiten de EU afkomstig is, moet hij driekwart van de interlands die Brazilië de laatste twee jaar heeft gespeeld, hebben meegedaan. Beide partijen moeten hopen op een uitzonderingspositie
Dat denk ik ook jaquote:Op zondag 13 januari 2008 12:44 schreef patrickt37 het volgende:
Ik krijg toch langzaam het idee dat SCH een smerig spelletje heeft gespeeld.
* SCH is onSChuldigquote:Op zondag 13 januari 2008 12:44 schreef patrickt37 het volgende:
Ik krijg toch langzaam het idee dat SCH een smerig spelletje heeft gespeeld.
Waarom eigenlijk? Ik ben niet geheel onpartijdig maar zie niet direct aanwijzingen wat Heerenveen nu fout heeft gedaan...quote:
Zoals je kan lezen heeft Heerenveen woensdag met boro om de tafel gezeten. Echter terwijl ze al een schriftelijke, zoniet mondelinge afspraak hadden met AZ.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik ben niet geheel onpartijdig maar zie niet direct aanwijzingen wat Heerenveen nu fout heeft gedaan...
Als ik het goed begrijp dan verliep het contract met AZ op 5 januari en was de situatie daarna weer helemaal blanco. Woensdag was het lang 5 januari geweest. Die afspraak met AZ was al verlopen toen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:27 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen heeft Heerenveen woensdag met boro om de tafel gezeten. Echter terwijl ze al een schriftelijke, zoniet mondelinge afspraak hadden met AZ.
Dit vind ik ronduit onbeschoft, en zeker dat je deze belangstelling niet kenbaar maakt aan het adres van AZ.
Heb jij mijn verhaal net gelezen?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:27 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Zoals je kan lezen heeft Heerenveen woensdag met boro om de tafel gezeten. Echter terwijl ze al een schriftelijke, zoniet mondelinge afspraak hadden met AZ.
Dit vind ik ronduit onbeschoft, en zeker dat je deze belangstelling niet kenbaar maakt aan het adres van AZ.
Om het weer aan buitenlanders uit te gevenquote:Op zondag 13 januari 2008 13:36 schreef w00h00 het volgende:
Goed voor de economie dat we 20 miljoen vanuit England ontvangen
Ik ben het helemaal met je eens maar dat ligt volgens mij nog net iets anders. Het zou zelfs raar zijn als Heerenveen met AZ gaat praten over de belangstelling van Boro. Dat mag helemaal niet volgens mij. Er was een afspraak met AZ met een duidelijke einddatum en die was verlopen.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:36 schreef dagizmo het volgende:
Nee hoor, dat Heerenveen er nu uit is met Middlesbrough is net zo netjes verlopen op de manier waarop AZ Alves heeft vastgelegd. Als AZ niet met Heerenveen praat, dan hoeft Heerenveen nu ook niet met AZ te praten omdat Boro nu interesse heeft.
quote:Op zondag 13 januari 2008 13:36 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Trouwens, er worden nooit spelers verkocht tegen hun wil in. Dus AZ kan nu wel gaan blazen, maar Heerenveen zal toch gelijk krijgen, want een club mag een speler niet tegen de zin van de speler in gaan transferen naar een andere club. Dat Heerenveen nu niet tekend is dus volkomen terecht.
Dat bedoel ik ook in mijn eerdere post, maar mocht die opschortende voorwaarde er niet in staan, dan is het nog terecht dat Heerenveen er nu met Boro uit is.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens maar dat ligt volgens mij nog net iets anders. Het zou zelfs raar zijn als Heerenveen met AZ gaat praten over de belangstelling van Boro. Dat mag helemaal niet volgens mij. Er was een afspraak met AZ met een duidelijke einddatum en die was verlopen.
Klopt en daarom vind ik ook dat Alves hier de boel heeft genaaid en ik vind het jammer dat AZ en Heerenveen nu zo tegen elkaar opgezet zijn. Want dat hoeft helemaal niet.quote:Op zondag 13 januari 2008 13:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel Alves natuurlijk ook een draaikont van jewelste is. Hij heeft zelf wel al allerlei andere formulieren bij AZ ondertekent, maar nu er meer kapers op de kust zijn die meer bieden geeft hij aan bij Heerenveen dat zij dat overschrijvingsformulier niet moet tekenen, op die manier komt de deal met AZ niet rond.
Ik snap Heerenveen goed dat zij dan ook niet zomaar zo'n formulier ondertekenen, maar Alves loopt ook maar wat aan te kloten.
Was dat igv AZ anders geweest?quote:Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar goed, hij mag dus gaan ballen bij een club met een lege prijzenkast...
Ze zijn dol in Engeland op goede gazonmaaiers hoorquote:Op zondag 13 januari 2008 13:51 schreef Enchanter het volgende:
Vraag me af of 'ie wel een werkvergunning krijgt
quote:Op zondag 13 januari 2008 16:56 schreef w00h00 het volgende:
Wat zongen ze bij Ajax nou over Alves en az?
quote:Op zondag 13 januari 2008 18:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hier nog maar een keertje:
De transfer van Alves, van Alves van Alves
De transfer van Alves die is al tien keer afgekets.
Miljoenen, miljoenen dat is het niet het probleem.
Maar alkmaar, maar alkmaar,
wie wil daar nou nog heen...
Boro heeft meer recent dan AZ of SCH een prijs gepakt hoor ... (League Cup) en speelde niet lang geleden een UEFA cup finale. Tuurlijk, het is geen topclusb, maar dat zijn AZ en SCH ook niet. Echter itt AZ en SCH speelt Boro wel in een topcompetitie (en ze bbettalen ook niet slechtquote:Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar goed, hij mag dus gaan ballen bij een club met een lege prijzenkast...
Och, die League Cup is nog wel een prestatie maar AZ was ook 1 minuut van een UC finale vandaan in 2005.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Boro heeft meer recent dan AZ of SCH een prijs gepakt hoor ... (League Cup) en speelde niet lang geleden een UEFA cup finale. Tuurlijk, het is geen topclusb, maar dat zijn AZ en SCH ook niet. Echter itt AZ en SCH speelt Boro wel in een topcompetitie (en ze bbettalen ook niet slecht).
Het ging er meer om dat wat jij schreef feitelijk onjuist wasquote:Op zondag 13 januari 2008 20:02 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Och, die League Cup is nog wel een prestatie maar AZ was ook 1 minuut van een UC finale vandaan in 2005.
Bedoel ook niet of Boro beter is dan AZ/Heerenveen ofzo, maar in de PL heb je zoveel mooie clubs, bekende namen, en dan middlesbrough? meh
ik heb het dan ook uit dezelfde bron als hij.quote:Op zondag 13 januari 2008 20:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Hoe kan dat dan?
Fuckybuddy zal rond de klok van 22.00 uur juist zélf met het breaking news komen.
Daar past ie wel perfect bij jaquote:Op zondag 13 januari 2008 14:11 schreef Devrim_ het volgende:
Ik denk dat hij gewoon neer Fenerbahce gaat.
Zico, Alex, Roberto Carlos en binnenkort waarschijnlijk ook Ronaldo zitten bij Fener.
Al die Brazilianen bij elkaar
quote:Op zondag 13 januari 2008 23:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
[ afbeelding ]
En nu duikt dit weer op, schijnt stadion van Boro te moeten zijn.
Vet fotosoep ditquote:Op zondag 13 januari 2008 23:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
[ afbeelding ]
En nu duikt dit weer op, schijnt stadion van Boro te moeten zijn.
Op die site staat het onder "rumours". Niet op de homepage zoals Jack net zei.quote:Op zondag 13 januari 2008 23:20 schreef jorienvdherik het volgende:
dat stadion kan heus wel echt zijn,
maar dat die al op middelbrough site staat hhee
Mag hopen dat hij niet naar Boroquote:Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
[ afbeelding ]
Is wel het Middlesbrough stadion iig.
whehehequote:Op maandag 14 januari 2008 00:28 schreef Cyberia18 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DsozE86sbUs
![]()
![]()
![]()
Angst voor de FIFA.quote:Op maandag 14 januari 2008 07:30 schreef RayMania het volgende:
Hij gaat ook niet naar Boro was net op het nieuws. Wel medisch gekeurd, maar toen Middlesbrough hoorde dat Alves al had getekend bij AZ is het afgeblazen oid.
Terecht.quote:Op maandag 14 januari 2008 07:30 schreef RayMania het volgende:
Hij gaat ook niet naar Boro was net op het nieuws. Wel medisch gekeurd, maar toen Middlesbrough hoorde dat Alves al had getekend bij AZ is het afgeblazen oid.
Fener dan maar?quote:Dé strijd om Afonso Alves
AMSTERDAM - Afonso Alves is nog altijd hét middelpunt in een langdurige transfersoap. De Braziliaanse spits van SC Heerenveen is de afgelopen weken met diverse clubs in verband gebracht. AZ zegt echter de handtekening van Alves te hebben en heeft inmiddels bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangespannen. SC Heerenveen weigert vooralsnog de handtekening onder het overschrijvingsformulier te zetten.
Voorlopig is het dus nog altijd onduidelijk waar Alves vanaf 31 januari, wanneer de transferdeadline verstrijkt, weer speelt. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek gaf vorige week te kennen dat de Braziliaan, of hij nu wel of niet vertrekt, niet voor die datum in Friesland hoeft terug te keren. Dat zou volgens hem namelijk een negatief effect op de spelersgroep hebben.
Inmiddels stond een foto van Alves ook al op de website van Middlesbrough. Op die site was de goalgetter zelfs al te bewonderen in het shirt van de Engelse Premier Leagueclub. De Braziliaan zou afgelopen weekeinde naar Engeland zijn vertrokken voor de medische keuring bij Middlesbrough. Maar ook het Engelse kamp heeft nog altijd niet de komst van Alves bevestigd. Daarnaast werd Alves ook gekoppeld aan Manchester City en Fenerbahçe. Tot op heden staat hij echter nog altijd onder contract bij SC Heerenveen.
Wordt vervolgd.
Rightquote:Op maandag 14 januari 2008 10:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
En PSV gaat er straks mee van door
hij is wel goed gevondenquote:Op maandag 14 januari 2008 00:28 schreef Cyberia18 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DsozE86sbUs
![]()
![]()
![]()
fuckbuddy is er ook weg van:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:44 schreef patrickt37 het volgende:
Wat een stilte rond Afonso.
Het laatst dat ik hem gezien heb, was op marktplaats.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 01:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
fuckbuddy is er ook weg van:
laatste bezoek: 3 dagen, 16 uur geleden.
Die zijn toch wel slimmer dan 20+ miljoen te betalen voor een relatief oude speler. Zo breed hebben Nederlandse clubs het over het algemeen niet. Ook PSV niet.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:31 schreef hello_moto1992 het volgende:
En PSV gaat er straks mee van door
quote:Middlesbrough richt zich niet meer op Alves
Door Onno Willemse
Dinsdag, 15 januari 2008, 14:05
Het Engelse Middlesbrough heeft een nieuwe spits op het oog, waardoor het aantrekken van Afonso Alves niet waarschijnlijk meer is. De club wil de 23-jarige Ross McCormack inlijven. Hij speelt nu nog voor Motherwell.
De Schotse club was meteen bereid mee te werken aan de transfer. Als McCormack nu niet wordt verkocht, loopt de aanvaller aan het einde van het seizoen gratis de deur uit. Zijn contract loopt dan namelijk af. Volgens Sky Sports moet Middlesbrough 250.000 pond voor de voetballer betalen.
Ik vind het wel fijnquote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:44 schreef patrickt37 het volgende:
Wat een stilte rond Afonso.
ja, de transfersom bepaald ook echt hoe goed een speler isquote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:Alsof McCormack in plaats van Alves zou komen... "Oh, die Braziliaans international van 20 miljoen euro wordt misschien wat lastig, nouja, dan halen we toch een spits voor 250 duizend pond..."
Morgenavond eerst die spoedarbitrage maar eens afwachten, 19:30u zitting, het kan bijna niet anders dan dat AZ hier gigantisch gezichtsverlies gaat oplopen. Ik ga er van uit dat Yme Kuiper gewoon de waarheid spreekt wat betreft de voorwaarde van een overeenkomst tussen SCH en Alves en dat de overeenkomst tussen SCH en AZ daardoor niet meer geldig is. Dan heeft AZ dus geen poot om op te staan.
Als die spits van schotland zo goed was, dan hadden ze wel eerder naar 'm gekeken en niet nagedacht over een deal van 20 miljoen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:25 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
ja, de transfersom bepaald ook echt hoe goed een speler is![]()
Als je nou goed leest zie je dat die spits van schotland af een aflopend contract heeft, en dus over 5 maanden gratis de deur uit kan. Ja dan kan je geen 20 miljoen meer gaan vragen he.
Het is al 00.00 geweest, dus idd vanavond.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Vergist in het AD artikel op de site, daar stond vanavond
quote:Alves heeft zijn keuze al gemaakt
Door EDDY VAN DER LEY MAARTEN WIJFFELS
ROTTERDAM - Afonso Alves heeft een akkoord bereikt met Middlesbrough. De Engelse club en de zaakwaarnemers van de Heerenveen-speler maken zich totaal geen zorgen om de spoedarbitragezaak die vanavond in Zeist dient.
AZ zou bij winst in deze unieke zaak de transferrechten van de spits in handen kunnen krijgen en hem direct kunnen verkopen. Middlesbrough hoopt Afonso Alves morgen te presenteren als nieuwe aankoop.
De club uit de Engelse Premier League heeft met de Braziliaanse spits een akkoord bereikt over een contract van 4,5 jaar. Ook met Heerenveen zou Middlesbrough het financieel eens zijn. Met de transfer zou een afkoopsom van een kleine 20 miljoen euro gemoeid zijn.
Alves en zijn zaakwaarnemers waren de afgelopen dagen in Middlesbrough om de onderhandelingen af te ronden. De Braziliaan rolde zonder problemen door de medische keuring en kreeg van trainer Gareth Southgate een rondleiding door het Riverside-stadium. Dat moment werd buiten medeweten van de club gefotografeerd met een mobieltje. De foto verscheen gisteren al in een Engelse krant.
Aanvankelijk wilde de Engelse club Alves gisteren presenteren, maar door de arbitragezaak in Nederland werd daar van afgezien.
Volgens de zaakwaarnemers van Alves kan niets de overgang naar ‘Boro’ nog beletten. ,,We zijn vol vertrouwen dat de arbitragezaak geen roet in het eten zal gooien en dat Afonso de komende jaren het shirt van Middlesbrough draagt,’’ zegt een woordvoerder. ,,Die club toonde zich het meest slagvaardig van alle geïnteresseerde kandidaten.’’
Alves voldoet officieel niet aan de eisen om in Engeland te kunnen spelen, maar volgens zijn woordvoerder is een oplossing in de maak. ,,Middlesbrough is druk bezig om de zaken met de autoriteiten te regelen.
Overigens zat Middlesbrough vorige week al stevig op het vinkentouw. De Engelse club plaatste toen reeds een foto van Alves op de eigen website, maar haalde die er in allerijl vanaf toen duidelijk werd dat er in Nederland een arbitragezaak kwam.
Op het KNVB-centrum in Zeist buigen zich vanavond vanaf 19.30 uur drie arbiters over deze zaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen. Deze procedure lijkt niet meer te kunnen voorkomen dat Alves zich straks in het shirt van ‘Boro’ zal hijsen. Maar juristen noemen de kwestie een hoogst interessante, omdat voorzover bekend in het Nederlandse voetbal nooit een vergelijkbare zaak heeft gediend. Er is derhalve nog geen jurisprudentie beschikbaar.
Wanneer de arbitragecommissie uitspraak doet, is vooraf niet bekend. Dat kan nog dezelfde avond zijn, maar aannemelijker is één van de volgende dagen. De belangrijkste punten uit de zaak op een rij.
Wie oordelen?
De drie arbiters zijn mr. Vermeulen (voorzitter) en de leden Kranendonk en Van den Berg. Zij beoordelen de ingebrachte stukken en kunnen ook getuigen horen. Namens AZ verschijnen de directeuren Marcel Brands en Toon Gerbrands bij de zitting, Dirk Scheringa komt niet. De voorzitter, die zelf niet onderhandeld heeft met Heerenveen, zit vanavond op de tribune in Doetinchem waar AZ tegen De Graafschap speelt.
De drie arbiters komen tot een gezamenlijk oordeel, waartegen geen beroep mogelijk is. Wel kan de FIFA in een later stadium in beeld komen. AZ kan naar de FIFA stappen als het zijn zaak tegen Heerenveen wint, maar daarna problemen ondervindt met het contract dat de club ook zegt te hebben met Alves.
Wat wil AZ bereiken?
AZ wil dat de arbitragecommissie zich uitspreekt over de opstelling van SC Heerenveen. Die club heeft, zo is al duidelijk, op 30 december een transferovereenkomst gesloten met AZ. Maar Heerenveen weigert aansluitend zijn handtekening te zetten onder het overschrijvingsformulier voor de KNVB. AZ wil een uitspraak over de rechtsgeldigheid van het contract met Heerenveen en aansluitend over de status van het overschrijvingsformulier. Is overschrijven puur een administratieve handeling, of is het meer dan dat?
Omdat AZ eveneens een door Afonso Alves ondertekend contract in bezit heeft, kan het tot een interessante uitkomst komen. Krijgt AZ zijn zin, dan heeft het per direct de transferrechten in handen van de spits.
AZ kan proberen Alves in dat geval alsnog in Alkmaar op het veld te krijgen. Maar reëler is dat de club de spits na al het gedonder zélf gaat slijten op de transfermarkt. Bij AZ is men ervan overtuigd dat Heerenveen onderweg spijt heeft gekregen en Alves liever verkoopt aan een club die meer biedt dan AZ dat 18 miljoen over had voor de spits .
,,Maar wij laten ons natuurlijk niet zomaar achter onze rug om naaien. Dit is voor ons een principekwestie geworden,’’ klinkt het in Alkmaar.
Wat wordt het verweer van Heerenveen?
Heerenveen beaamt dat er een getekende transferovereenkomst is met AZ, maar wel één met een opschortende voorwaarde. Die heeft te maken met het percentage dat Alves krijgt uit de transferopbrengst.
Voor 5 januari moest er volgens de Friezen óók een schriftelijke overeenkomst zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Omdat díe overeenkomst er niet is, is er volgens Heerenveen geen transfer.
AZ vindt dat ook over de percentageregeling een akkoord was bereikt tussen alle partijen. AZ beroept zich daarbij op sms-verkeer met Heerenveen op vrijdagavond 4 januari. Ook op dit punt wil AZ een principiële uitspraak: hoeveel waarde hecht de arbitragecommissie aan sms-verkeer als bewijsmateriaal. En: heeft het in deze zaak dezelfde waarde als e-mail en faxverkeer?
Heerenveen schermt namelijk nog met een tweede reden om het overschrijvingsformulier voor de KNVB niet te tekenen: er ligt op de burelen van de Friese club een fax van Afonso Alves die bestrijdt dat hij een contract met AZ heeft gesloten. Heerenveen zegt door die fax niet meer te weten waar het aan toe is en vindt dat het Alves niet tegen zijn wil kan overschrijven naar AZ.
Namens AZ zal mr. Eric Vilé vanavond niet alleen het contract van Alves (inclusief salaris – en premieafspraken) laten zien aan de commissie, maar ook proberen aan te tonen dat Heerenveen dit contract de afgelopen weken zelf heeft ingezien. Volgens AZ had de directie van Heerenveen daar om gevraagd, nadat de fax met de ontkenning van Alves in het Abe Lenstra stadion was binnengekomen.
Pfaaf...quote:Op woensdag 16 januari 2008 01:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ik snap het niet meer en volg het ook niet meer
Alves opzouten uit Nederland en ga ergens anders voor poen spelen
quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:14 schreef Blight het volgende:
Wat ben ik blij als hij straks weg rot in Engeland en ik die kop niet meer op elke voetbalwebsite hoef te zien..
Kwaad is het woord niet, het is meer Alves-moe.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:47 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Okee, even advocaat van de duivel spelen, maar waarom is iedereen zo kwaad op Afonso Alves dat 'ie niet naar AZ wil?? Of kwaad op SC Heerenveen dat ze 'm liever niet aan AZ verkopen?? Of kwaad omdat...
Hij is ook echt de enige die ik de laatste week heb gehoord die Afonso nog verdedigt. Wel lief.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:55 schreef One_conundrum het volgende:
joh, diepfries, wat besteed jij een energie aan deze kwestie man...
Op een gegeven moment wordt het een stukje ontspanning. Anderen kijken GTST, ATWT of The Bold and the Beautiful, ik volg de Alves-soapquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:55 schreef One_conundrum het volgende:
joh, diepfries, wat besteed jij een energie aan deze kwestie man...
de kanarie die niet uitvloogquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:58 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt het een stukje ontspanning. Anderen kijken GTST, ATWT of The Bold and the Beautiful, ik volg de Alves-soap
Hey, ik verdedig hem niet ten koste van alles. Wat mij betreft hoeft 'ie ook niet meer in het Abe Lenstra-stadion te spelen (behalve een keer in een Europese of vriendschappelijke wedstrijd), maar we moeten niet vergeten dat het een fantastische voetballer is die gewoon een maatje te groot is voor onze competitie.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is ook echt de enige die ik de laatste week heb gehoord die Afonso nog verdedigt. Wel lief.
Dat heb ik ook hoor. En tuurlijk vergeten we al die doelpunten niet. Maar ik vind dat je zijn eigen verantwoordelijkheid niet teveel moet uitvlakken als het om deze bizarre affaires gaat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:01 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Hey, ik verdedig hem niet ten koste van alles. Wat mij betreft hoeft 'ie ook niet meer in het Abe Lenstra-stadion te spelen (behalve een keer in een Europese of vriendschappelijke wedstrijd), maar we moeten niet vergeten dat het een fantastische voetballer is die gewoon een maatje te groot is voor onze competitie.
De woede over het niet op komen dagen, etc, heb ik al lang van me afgezet. Het is nu meer berusting, we hebben kunnen genieten van een Fenomeen. Nu gaat 'ie weer weg, het zij zo. Amen.
Mooi bedrag maar geen netto-winst natuurlijk.. Trek er maar aanschafprijs, doorverkoopclausule Malmö, tekengeld, etc., van af en je komt op een 11-12 miljoen winst uit. Ook een fantastisch bedrag natuurlijk, maar wat nu wanneer Afonso Alves ons dit seizoen naar de voorronde CL had geschoten (niet ondenkbaar met de huidige selectie en het falen van de top3)?quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:03 schreef One_conundrum het volgende:
heb enige wat ik eigenlijk denk is:20 miljoen
Max zit nog in de ontkenningsfase lijk je te willen zeggen?? Oei, dan mag ik mijn kuisheidsgordel wel omknopen vanmiddag, we carpoolen namelijk vanuit Groningen naar het Abe Lenstra-stadionquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:06 schreef SCH het volgende:
[..]
MaxPower is een beetje raar, lijkt wel een homo. Ik ben een hele aardige normale vent![]()
Sterktequote:Op woensdag 16 januari 2008 10:10 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Max zit nog in de ontkenningsfase lijk je te willen zeggen?? Oei, dan mag ik mijn kuisheidsgordel wel omknopen vanmiddag, we carpoolen namelijk vanuit Groningen naar het Abe Lenstra-stadion
Alleen om bovenstaande hoop je toch al dat AZ vanavond keihard op haar bek gaat. Als er een clausule in het contract staat dat men voor 5 januari schriftelijk akkoord moet zijn tussen kamp Alves en SC Heerenveen dan heeft AZ gewoon geen poot om op te staan. En het is toch veelzeggend dat ook het kamp Alves roept dat er geen contract is tussen AZ en Alves, wat wil men dan van SC Heerenveen, dat men ondanks een niet bestaande deal (ontbindende voorwaarde) en tegen de zin van de te transfereren speler in toch de overschrijvingsformulieren ondertekend?quote:Van Gaal haalt uit naar Heerenveen
Vandaag dient de arbitragezaak van AZ tegen Heerenveen over Afonso Alves. Gisteren sprak van Gaal op een ondernemersbijeenkomst in de RAI. In De Pers staat een verslag van de toespraak van de AZ-trainer:
De zaak Alves. De AZ-trainer haalde even diep adem en begon als vanouds te stomen. ‘We spannen een arbitrage aan tegen Heerenveen, níet tegen Alves, en dat is niet voor niets’, sarde Van Gaal nu. ‘Heerenveen heeft het aura van een lieve, leuke vereniging. Met Friezen, op klompen en een volkslied, maar zo lief zijn ze niet’, jende hij verder.
De zaal schaterde. ‘Ik moet me sterk vergissen als we niet winnen, want dan gaan we de verkeerde kant op, dan is een contract geen contract meer.’
In de zaal zien we nu ook Truus, Van Gaals sussende vriendin. Ook zij lacht besmuikt en weet dat haar impulsieve schatje toch weer heeft toegeslagen. ‘Ik denk dat ie probeerde grappig te zijn. Daar moet hij mee oppassen, omdat niemand dat van hem verwacht.’
Dit is de eerste keer dat ik hoop dat we verliezenquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Alleen om bovenstaande hoop je toch al dat AZ vanavond keihard op haar bek gaat. Als er een clausule in het contract staat dat men voor 5 januari schriftelijk akkoord moet zijn tussen kamp Alves en SC Heerenveen dan heeft AZ gewoon geen poot om op te staan. En het is toch veelzeggend dat ook het kamp Alves roept dat er geen contract is tussen AZ en Alves, wat wil men dan van SC Heerenveen, dat men ondanks een niet bestaande deal (ontbindende voorwaarde) en tegen de zin van de te transfereren speler in toch de overschrijvingsformulieren ondertekend?
De rechter kan ook beslissen dat die ontbindende voorwaarde ongeldig is. Aangezien er al 2 contracten getekend zijn, lijkt me die ontbindende voorwaarde niet bijster sterk. Een getekend arbeidscontract met AZ zou de rechter wel eens belangrijker kunnen vinden dan een akkoord over 5-15% tekengeld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Alleen om bovenstaande hoop je toch al dat AZ vanavond keihard op haar bek gaat. Als er een clausule in het contract staat dat men voor 5 januari schriftelijk akkoord moet zijn tussen kamp Alves en SC Heerenveen dan heeft AZ gewoon geen poot om op te staan. En het is toch veelzeggend dat ook het kamp Alves roept dat er geen contract is tussen AZ en Alves, wat wil men dan van SC Heerenveen, dat men ondanks een niet bestaande deal (ontbindende voorwaarde) en tegen de zin van de te transfereren speler in toch de overschrijvingsformulieren ondertekend?
Dat zou dan mijns inziens een grote misvatting zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De rechter kan ook beslissen dat die ontbindende voorwaarde ongeldig is. Aangezien er al 2 contracten getekend zijn, lijkt me die ontbindende voorwaarde niet bijster sterk. Een getekend arbeidscontract met AZ zou de rechter wel eens belangrijker kunnen vinden dan een akkoord over 5-15% tekengeld.
Van de azfanpage maar bron is AD.nlquote:Afonso Alves heeft een akkoord bereikt met Middlesbrough. De Engelse club en de zaakwaarnemers van de Heerenveen-speler maken zich totaal geen zorgen om de spoedarbitragezaak die vanavond in Zeist dient.
AZ zou bij winst in deze unieke zaak de transferrechten van de spits in handen kunnen krijgen en hem direct kunnen verkopen. Middlesbrough hoopt Afonso Alves morgen te presenteren als nieuwe aankoop.
De club uit de Engelse Premier League heeft met de Braziliaanse spits een akkoord bereikt over een contract van 4,5 jaar. Ook met Heerenveen zou Middlesbrough het financieel eens zijn. Met de transfer zou een afkoopsom van een kleine 20 miljoen euro gemoeid zijn.
Alves en zijn zaakwaarnemers waren de afgelopen dagen in Middlesbrough om de onderhandelingen af te ronden. De Braziliaan rolde zonder problemen door de medische keuring en kreeg van trainer Gareth Southgate een rondleiding door het Riverside-stadium. Dat moment werd buiten medeweten van de club gefotografeerd met een mobieltje. De foto verscheen gisteren al in een Engelse krant.
Aanvankelijk wilde de Engelse club Alves gisteren presenteren, maar door de arbitragezaak in Nederland werd daar van afgezien.
Volgens de zaakwaarnemers van Alves kan niets de overgang naar ‘Boro’ nog beletten. ,,We zijn vol vertrouwen dat de arbitragezaak geen roet in het eten zal gooien en dat Afonso de komende jaren het shirt van Middlesbrough draagt,’’ zegt een woordvoerder. ,,Die club toonde zich het meest slagvaardig van alle geïnteresseerde kandidaten.’’
Alves voldoet officieel niet aan de eisen om in Engeland te kunnen spelen, maar volgens zijn woordvoerder is een oplossing in de maak. ,,Middlesbrough is druk bezig om de zaken met de autoriteiten te regelen.
Overigens zat Middlesbrough vorige week al stevig op het vinkentouw. De Engelse club plaatste toen reeds een foto van Alves op de eigen website, maar haalde die er in allerijl vanaf toen duidelijk werd dat er in Nederland een arbitragezaak kwam.
Op het KNVB-centrum in Zeist buigen zich vanavond vanaf 19.30 uur drie arbiters over deze zaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen. Deze procedure lijkt niet meer te kunnen voorkomen dat Alves zich straks in het shirt van ‘Boro’ zal hijsen. Maar juristen noemen de kwestie een hoogst interessante, omdat voorzover bekend in het Nederlandse voetbal nooit een vergelijkbare zaak heeft gediend. Er is derhalve nog geen jurisprudentie beschikbaar.
Wanneer de arbitragecommissie uitspraak doet, is vooraf niet bekend. Dat kan nog dezelfde avond zijn, maar aannemelijker is één van de volgende dagen. De belangrijkste punten uit de zaak op een rij.
Wie oordelen?
De drie arbiters zijn mr. Vermeulen (voorzitter) en de leden Kranendonk en Van den Berg. Zij beoordelen de ingebrachte stukken en kunnen ook getuigen horen. Namens AZ verschijnen de directeuren Marcel Brands en Toon Gerbrands bij de zitting, Dirk Scheringa komt niet. De voorzitter, die zelf niet onderhandeld heeft met Heerenveen, zit vanavond op de tribune in Doetinchem waar AZ tegen De Graafschap speelt.
De drie arbiters komen tot een gezamenlijk oordeel, waartegen geen beroep mogelijk is. Wel kan de FIFA in een later stadium in beeld komen. AZ kan naar de FIFA stappen als het zijn zaak tegen Heerenveen wint, maar daarna problemen ondervindt met het contract dat de club ook zegt te hebben met Alves.
Wat wil AZ bereiken?
AZ wil dat de arbitragecommissie zich uitspreekt over de opstelling van SC Heerenveen. Die club heeft, zo is al duidelijk, op 30 december een transferovereenkomst gesloten met AZ. Maar Heerenveen weigert aansluitend zijn handtekening te zetten onder het overschrijvingsformulier voor de KNVB. AZ wil een uitspraak over de rechtsgeldigheid van het contract met Heerenveen en aansluitend over de status van het overschrijvingsformulier. Is overschrijven puur een administratieve handeling, of is het meer dan dat? Omdat AZ eveneens een door Afonso Alves ondertekend contract in bezit heeft, kan het tot een interessante uitkomst komen. Krijgt AZ zijn zin, dan heeft het per direct de transferrechten in handen van de spits.
AZ kan proberen Alves in dat geval alsnog in Alkmaar op het veld te krijgen. Maar reëler is dat de club de spits na al het gedonder zélf gaat slijten op de transfermarkt. Bij AZ is men ervan overtuigd dat Heerenveen onderweg spijt heeft gekregen en Alves liever verkoopt aan een club die meer biedt dan AZ dat 18 miljoen over had voor de spits .
,,Maar wij laten ons natuurlijk niet zomaar achter onze rug om naaien. Dit is voor ons een principekwestie geworden,’’ klinkt het in Alkmaar.
Wat wordt het verweer van Heerenveen?
Heerenveen beaamt dat er een getekende transferovereenkomst is met AZ, maar wel één met een opschortende voorwaarde. Die heeft te maken met het percentage dat Alves krijgt uit de transferopbrengst.
Voor 5 januari moest er volgens de Friezen óók een schriftelijke overeenkomst zijn tussen Alves en Heerenveen over de beëindiging van zijn contract. Omdat díe overeenkomst er niet is, is er volgens Heerenveen geen transfer.
AZ vindt dat ook over de percentageregeling een akkoord was bereikt tussen alle partijen. AZ beroept zich daarbij op sms-verkeer met Heerenveen op vrijdagavond 4 januari. Ook op dit punt wil AZ een principiële uitspraak: hoeveel waarde hecht de arbitragecommissie aan sms-verkeer als bewijsmateriaal. En: heeft het in deze zaak dezelfde waarde als e-mail en faxverkeer?
Heerenveen schermt namelijk nog met een tweede reden om het overschrijvingsformulier voor de KNVB niet te tekenen: er ligt op de burelen van de Friese club een fax van Afonso Alves die bestrijdt dat hij een contract met AZ heeft gesloten. Heerenveen zegt door die fax niet meer te weten waar het aan toe is en vindt dat het Alves niet tegen zijn wil kan overschrijven naar AZ.
Namens AZ zal mr. Eric Vilé vanavond niet alleen het contract van Alves (inclusief salaris – en premieafspraken) laten zien aan de commissie, maar ook proberen aan te tonen dat Heerenveen dit contract de afgelopen weken zelf heeft ingezien. Volgens AZ had de directie van Heerenveen daar om gevraagd, nadat de fax met de ontkenning van Alves in het Abe Lenstra stadion was binnengekomen.
quote:Ex-zaakwaarnemer claimt rechten Alves
Vanavond staat de arbitragezaak tussen AZ en sc Heerenveen op het programma. De clubs kibbelen al weken over de transfer van Afonso Alves, maar zijn daarbij één partij vergeten.
Dat is althans de bewering van advocaat Keje Molenaar. Die claimt dat zijn cliënt Paulo César Almeida, de oud-zaakwaarnemer van Alves, de enige is die recht heeft op vijf procent van de transfersom.
"Al zou Alves willen, hij kán Heerenveen die vijf procent niet aanbieden", zegt Molenaar in de Leeuwarder Courant. De oud-speler van onder meer Ajax en Feyenoord zegt dat Alves zijn recht op de 5 procent heeft overgedragen aan Almeida. "Daarvoor is keurig een acte opgesteld, op het Braziliaanse consulaat. Heerenveen weet daarvan. Alves kan geen afstand doen van iets waar hij geen recht meer op heeft."
De huidige zaakwaarnemer van Alves zou zelfs volledig buiten de zaak worden gehouden. "Alves heeft een exclusieve bemiddelingsovereenkomst gesloten met mijn cliënt. Almeida is de enige persoon die Alves mag vertegenwoordigen", aldus Molenaar.
Je mag een speler toch niet gelijk doorverkopenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Van de azfanpage maar bron is AD.nl
Jawel, Dietmar Hamann is door Bolton ook direct doorverkocht aan Manchester City, op dezelfde dag.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:15 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je mag een speler toch niet gelijk doorverkopen
Speler mag toch maar 1x per transferperiode verkocht worden dacht ik?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jawel, Dietmar Hamann is door Bolton ook direct doorverkocht aan Manchester City, op dezelfde dag.
Nouja, 't is wel Brazillië he. Als het echt zo is dat ie gedwongen wordt, dan is dat alleen maar omdat anders er wat malafide kerels naar zijn familie in Brazillië gaan om het een en ander kort te schieten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:15 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik hoop dat die gast neerstort onderweg naar een van z'n vele contractbesprekingen.
Toch is het ergens ook wel triest voor Alves zelf, die heeft er volgens mij zelf echt geen flauw benul van. Dat kan toch ook bijna niet anders zou je zeggen. Zo je leven laten leiden door een stel corrupte zaakwaarnemers, ik snap er werkelijk waar he-le-maal niets van.
Pyramideconstructiequote:Op woensdag 16 januari 2008 16:04 schreef SCH het volgende:
Een zaakwaarnemer die een zaakwaarnemer heeft?
vanavond pas om 19.30quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vandaag was toch de uitspraak?
Dan begint de zaak, uitslag misschien vanavond nog maar misschien volgende week, kan zomaar als ze tijd willen nemen om meer bewijzen te verzamelen.quote:
Hij heeft als eerst bij AZ getekend. Dus als de FIFA een uitspraak moet doen dan is hij gewoon voor AZ.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:50 schreef dagizmo het volgende:
Denk dat AA in Engeland verblijft, en AZ spant een zaak tegen Heerenveen aan, niet tegen AA dus waarom zou hij? Hij trekt zich toch niets van welk vonnis dan ook aan.
AZ probeert nu in een wanhoops poging nog iets te forceren, maar denk niet dat AA komt opdagen of terug komt om voor AZ te spelen.
Als Alves twee contracten heeft getekend dan kan hij volgens mij van de Fifa een globale schorsing krijgen van een half jaar.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij heeft als eerst bij AZ getekend. Dus als de FIFA een uitspraak moet doen dan is hij gewoon voor AZ.
Hij zegt dat die van AZ van afgelopen zomer wasquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:05 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Alves twee contracten heeft getekend dan kan hij volgens mij van de Fifa een globale schorsing krijgen van een half jaar.
Dan zou hij geslachtofferd wordenquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:05 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Alves twee contracten heeft getekend dan kan hij volgens mij van de Fifa een globale schorsing krijgen van een half jaar.
quote:Heerenveen: Alves niet rond met AZ
ZEIST - SC Heerenveen vindt het vreemd dat AZ een spoedarbitragezaak tegen de Friese club heeft aangespannen over de transfer van Afonso Alves. „AZ is er met Alves persoonlijk niet uitgekomen”, zei advocaat Stoker van Heerenveen woensdag voor de arbitragecommissie in Zeist. „Wij kunnen daarom het overschrijvingsformulier voor de KNVB niet ondertekenen.”
Stoker onderbouwde zijn woorden met een fax van Alves. „Alves heeft ons laten weten dat er geen arbeidscontract is tussen hem en AZ. Hij heeft ons verzocht het formulier niet te ondertekenen. Ook geeft hij in de fax aan niet verder te willen onderhandelen met AZ. Heerenveen is een 'derde partij' in deze. AZ had er met Alves zelf uit moeten komen. Dat is niet gebeurd. Wij spelen daarom geen directe rol in deze kwestie.”
quote:Handtekening advocaat Alves ontbreekt
ZEIST - Afonso Alves heeft op 23 december een contract bij AZ getekend. Dat bevestigde zowel AZ als SC Heerenveen woensdag tijdens de spoedarbitragezaak van de Braziliaanse spits. Op dat contract ontbreekt echter de handtekening van de heer Ribeiro, de advocaat van Alves.
Omdat Ribeiro het contract niet heeft gesigneerd, is de overeenkomst volgens Heerenveen niet rechtsgeldig. AZ bevestigde dat het contract alleen door Alves zelf is ondertekend.
En ja hoor, volgende week woensdag pas de definitieve uitspraakquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:05 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Dan begint de zaak, uitslag misschien vanavond nog maar misschien volgende week, kan zomaar als ze tijd willen nemen om meer bewijzen te verzamelen.
quote:Arbitragecommissie wacht met uitspraak
ZEIST - De arbitragecommissie doet woensdag nog geen uitspraak over de arbitragezaak tussen AZ en SC Heerenveen omtrent de overgang van Afonso Alves. ,,Het heeft er alle schijn van dat Alves twee contracten heeft. Dat mag niet.''
Dit zei voorzitter Vermeulen van de arbitragecommissie bij zijn voorlopige oordeel.
,,Alves heeft een contract ondertekend bij AZ. Dat is een factor die meeweegt. Werkgever Heerenveen wordt echter geconfronteerd met een werknemer die niet wil worden overgeschreven. Zij hebben nog een arbeidsovereenkomst'', aldus Vermeulen. Over de vraag of Heerenveen moet meewerken aan de overschrijving buigt de arbitragecommissie zich de komende dagen.
Zodra er een hoger salaris/bod is zet hij lekker z'n handtekeningquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:49 schreef DrDentz het volgende:
Alves heeft drie contracten.. zet die knakker dan maar overal z'n handtekening
quote:‘Alves heeft nu twee contracten’
Door MAARTEN WIJFFELS
ZEIST - Het ziet ernaar uit dat Afonso Alves naar Middlesbrough vertrekt, maar gisteravond diende de arbitragezaak die AZ heeft aangespannen tegen SC Heerenveen. Inzet van het geschil: heeft Alves wel of geen contract getekend bij de club uit Alkmaar? Op het KNVB-sportcentrum in Zeist ging het vooral over de talrijke sms-jes tussen de verantwoordelijken van beide clubs.
‘Het heeft er alle schijn van dat Afonso Alves een rechtsgeldig contract heeft getekend bij AZ. Maar hij heeft ook nog een contract met SC Heerenveen. Er lijkt dus sprake van twee contracten, dat is lastig voor Alves.’’
Zo formuleerde mr. Vermeulen gisteren het voorlopige oordeel van de arbitragecommissie in de spoedarbitrage tussen AZ en SC Heerenveen. De commissie gaat zich nu beraden wat ze in deze situatie moet beslissen.
,,Normaal is het zo dat een speler die een contract tekent bij een nieuwe club, ook naar die club toe wil,’’ vervolgde Vermeulen. ,,Maar het heeft er ook alle schijn van dat Afonso Alves niet naar AZ wil.’’
Over een week komt de arbitragecommissie met een definitief oordeel in een zaak met een voor Nederlandse begrippen uniek karakter. Duidelijk is na gisteravond immers dat twee partijen vechten om een derde partij, die zich niet rechtstreeks verbindt aan de uitspraak van de arbitragecommissie.
De zitting die van 19.30 uur tot 22.15 uur duurde, spitste zich vooral toe op het veelvuldige sms-verkeer dat er is geweest in de onderhandelingen tussen Heerenveen en AZ over een transfer van Alves.
,,In al die jaren heb ik dit zelden meegemaakt. Ik heb zeker dertig foto’s van een mobiele telefoon gekregen,’’ zei commissievoorzitter Vermeulen op een gegeven moment. In de Totaal Voetbal-zaal van het KNVB-sportcentrum in Zeist deed zich een bijna surrealistische discussie voor over sms-berichten en hoe die moesten worden geïnterpreteerd. Zoals bekend sloten SC Heerenveen en AZ op 30 december een transferovereenkomst over Afonso Alves.
Daarin was wel een opschortende voorwaarde opgenomen die voor zaterdag 5 januari moest zijn ingevuld. Het leidde, zo bleek gisteren, op vrijdag 4 januari tot zeer intensief sms-verkeer tussen Heerenveen-directeur Henk Hoekstra en zijn AZ-collega Toon Gerbrands.
Maar beide partijen legden hun sms-jes in de laatste uren van die belangrijke dag anders uit. Het leidde soms tot diep gefronste blikken bij de drie arbiters en bij de circa 50 toehoorders in de zaal.
Het sms-verkeer spitste zich toe op de betalingswijze van het percentage dat Afonso Alves zou krijgen bij de transfer. Van dat bedrag van in totaal 675.000 euro zou Heerenveen 325.000 euro voor zijn rekening nemen, AZ 100.000 euro en Alves zelf zou 250.000 euro laten vallen.
AZ’s advocaat mr. Vilé las sms-jes voor met teksten als: ‘Graag bevestiging: AZ en Heerenveen zijn akkoord: Alves: 250.000. H’veen: 325.000. AZ 100.000. Hiermee vervalt de voorwaarde’.
En om 22.30 uur: ‘Toon, je info van 19.30 uur dd 4 januari is correct weergegeven. SCH 325.000, AA: 250.000, AZ: 100.000. Groet Henk Hoekstra’. En de uitsmijter om 23.26 uur een sms van Henk Hoekstra: ‘Blij dat alles akkoord is’.
Heerenveen gooide andere sms-jes in de strijd zoals één van Gerbrands aan Hoekstra. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, schrijft Gerbrands. ‘Er zijn aanvullende eisen van de zaakwaarnemers. We moeten wachten’.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper zei gisteren dat het er op neerkomt dat een akkoord over de definitieve afhandeling van alle zaken die op de transfer betrekking hebben, op 50.000 euro is geklapt.
Voor de arbitragecommissie bleek gisteren hoe ver AZ wilde gaan om Alves vast te leggen. Uit de ingebrachte stukken kwam naar voren dat de club afgelopen augustus reeds een concept-akkoord met Alves sloot tot medio 2012.
Overeenstemming met Heerenveen kon toen niet worden bereikt. In november werden de onderhandelingen op verzoek van AZ hervat en is er ruim een maand lang gesproken. ,,En als Alves zijn 2,5 ton die hij nu moest inleveren nog zou opeisen in de toekomst, wil AZ dat ook nog voor zijn rekening nemen,’’ stelde mr. Vilé.
,,Dat is nieuw voor ons,’’ stelde zijn collega mr. Stoker namens Heerenveen. ,,Toch hebben wij ook dat al eens in een sms meegedeeld,’’ reageerde AZ-directeur Gerbrands.
,,Dan weet u dat bij deze,’’ stelde commissie-voorzitter Vermeulen voordat hij korte tijd later zijn voorlopige oordeel uitsprak.
AZ-woordvoerder Klaas Wilting voelde zich na afloop de morele winnaar. ,,De commissie zegt in de beleving van AZ dat Alves bij ons hoort. Nu moet worden onderzocht hoe het arbeidsrechtelijk zit als het om het opzeggen van Alves’ verplichtingen bij Heerenveen gaat.’’
De vraag is of dat juridisch ook zo is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
SMS is net zo goed een textueel elektronisch bericht als een e-mail of een fax imo
Ja serieus zegquote:'Alves heeft de schijn tegen met contract bij AZ'
16/01/2008 23:16
De arbitragecommissie van de KNVB komt op 23 januari met een uitspraak maar liet in zijn voorlopige oordeel wel doorschemeren dat AZ lijkt te beschikken over een geldig contract met Afonso Alves en SC Heerenveen over de transfer van de Braziliaanse spits van Friesland naar Noord-Holland.
'Alves heeft een contract ondertekend bij AZ', verduidelijkte voorzitter Vermeulen van de arbitragecommissie. 'Dat is een factor die meeweegt. Werkgever Heerenveen wordt echter geconfronteerd met een werknemer die niet wil worden overgeschreven. Zij hebben nog een arbeidsovereenkomst.'
Welke kant de slepende transfersoap nu opgaat, is onduidelijk. Alves' advocaat De Vos repte bovendien van een conceptcontract dat Alves zou hebben getekend met de Alkmaarders. 'Met dat document zou de speler die nauwelijks Engels spreekt en alleen lagere school heeft gevolgd overleggen met zijn zaakwaarnemer. En dat gesprek leverde de conclusie op dat ze het maar niet moesten doen', legde De Vos uit.
Is Dick Advocaat toevallig z'n zaakwaarnemer?quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:55 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zodra er een hoger salaris/bod is zet hij lekker z'n handtekening
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja serieus zeg![]()
Geef die Alves een lollie en een zakje sjips en een beker melk en vertel hem dat ie gewoon moet voetballen. Niveau lagere school, wat een idiote opmerking.
Nou, SMS hoor je in de topsport - bijvoorbeeld formule 1 - steeds vaker. Een kiklo alfez!quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:00 schreef SCH het volgende:
[..]Ik vind dat een logische uitleg. Er hoort een tweede handtekening onder te staan.
Ik vind het allemaal nogal amateuristisch overkomen van AZ.
Ook dat gesms - wie gaat er nou over honderdduizenden euro's een beetje sms-en?
SMS'jes kwamen van zowel Heerenveen als AZ, blijkbaar is dat nieuw. Zelf vind ik het een raar idee, zoals je zegt, sms'en over miljoenen. Op 1 of andere manier vind ik dat het toch wat officieler kan dan dat.quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:00 schreef SCH het volgende:
[..]Ik vind dat een logische uitleg. Er hoort een tweede handtekening onder te staan.
Ik vind het allemaal nogal amateuristisch overkomen van AZ.
Ook dat gesms - wie gaat er nou over honderdduizenden euro's een beetje sms-en?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:57 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is of dat juridisch ook zo is.
De advocaat van Alves had wel een goede uitleg op de radio waaruit blijkt dat het contract bij AZ niet veel voorstelt omdat het alleen door Alves is ondertekend, een speler die geen Engels spreekt, het moet altijd door een tweede worden getekend. Het klinkt alsof AZ er Alves toch een beetje heeft ingeluisd.
Verder een lieve club hoor, dat AZ
Was toch Yaya Touré, die dacht bij Shakhtar Donetsk getekend te hebben, komt ie opeens aan bij Metallurg Donetsk.quote:
Dat laatste speelt mee. Hij is niet slim, niet zakelijk en spreekt geen talen. Snap dan ook niet dat AZ hem iets laat tekenen zonder dat er iemand bij is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:08 schreef xFriendx het volgende:
Dus beide clubs hebben erg slecht met elkaar gecommuniceerd of Alves heeft daadwerkelijk het IQ van een pinda.
Hij ging er blijkbaar vanuit dat hij dat contract verder zou bespreken, dat het een concept was.quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:11 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]![]()
Ja want hij dacht dat ie bij Manchester United aan het tekenen was?Belangrijkste is dat hijzelf getekend heeft met AZ, en dat ie dus van plan was voor AZ uit te komen. Duur van contract, transfersom en salaris kan ie ook nog wel bevatten hoor
De rest is grotendeels bijzaak.
Misschien niet netjes van Alves, maar hij is er zelf ook nog bij. Zelf kan je toch ook denken:quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat laatste speelt mee. Hij is niet slim, niet zakelijk en spreekt geen talen. Snap dan ook niet dat AZ hem iets laat tekenen zonder dat er iemand bij is.
zo werkt het nietquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:49 schreef jorienvdherik het volgende:
haha, anders teken je 2 contracten
die MOET dus gewoon bij az gaan spelen haha
Scheringa met zn kleine lettertjesquote:Op donderdag 17 januari 2008 00:57 schreef SCH het volgende:
[..]
De vraag is of dat juridisch ook zo is.
De advocaat van Alves had wel een goede uitleg op de radio waaruit blijkt dat het contract bij AZ niet veel voorstelt omdat het alleen door Alves is ondertekend, een speler die geen Engels spreekt, het moet altijd door een tweede worden getekend. Het klinkt alsof AZ er Alves toch een beetje heeft ingeluisd.
Verder een lieve club hoor, dat AZ
Hij is zo rijk geworden door mensen die nog te dom zijn om te poepen, maar wel mogen stemmen en leningen mogen afsluiten. En maar huilen, dat volk...quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Scheringa met zn kleine lettertjesdaar is zn leenbedrijf ook groot mee geworden
Ibrahim Touré, het broertje van die andere 2 Tourés...quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Was toch Yaya Touré, die dacht bij Shakhtar Donetsk getekend te hebben, komt ie opeens aan bij Metallurg Donetsk.
Ja, die ja.quote:Op donderdag 17 januari 2008 01:53 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Ibrahim Touré, het broertje van die andere 2 Tourés...
Jij OWNAGEZ Alvesquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:13 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb ook een handtekening van Alves!![]()
Maar blijkbaar is dat niet zo bijzonder.
Nou ja, de kans is best groot dat hij dus ook bij jou onder contract staat. Ik zou me vast beraden over de transfersom of hoeveel procent je wil ontvangen bij doorverkoop.quote:Op donderdag 17 januari 2008 02:13 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb ook een handtekening van Alves!![]()
Maar blijkbaar is dat niet zo bijzonder.
Ging wel over Yaya hoorquote:Op donderdag 17 januari 2008 01:53 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Ibrahim Touré, het broertje van die andere 2 Tourés...
http://www.standaard.be/A(...)elId=DST07012004_027quote:Touré niet naar Shakhtar maar naar Metalurg
VOETBAL
BRUSSEL - In het persbericht waarmee Beveren triomfantelijk de transfer van zijn goudhaantje Yaya Touré naar Oekraïne bekendmaakte, sloop een ,,materiële vergissing''. De Ivoriaanse middenvelder gaat niet naar de topclub Shaktar Donetsk, maar naar stadsgenoot Metalurg Donetsk, dat derde staat in de stand maar onlangs nog in de tweede afdeling speelde. Het bericht in Het Laatste Nieuws werd gisteren door de Beverense clubleiding op de website bevestigd.
En dit heeft met de zaak Alves te maken omdat?quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:43 schreef okee6 het volgende:
De eerste prijs is betaald, uitschakeling in de beker
Je hoort echt wat je wilt horen he!, ik hoop echt dat Alves straks verplicht naar AZ "moet".quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En dit heeft met de zaak Alves te maken omdat?
on-topic:
Enigszins zoals ik verwacht had. Er is een overeenkomst tussen AZ en Alves die door Alves is begrepen als een principe-overeenkomst, waar AZ het ziet als een arbeidsovereenkomst. Er was waarschijnlijk niet tijdig een akkoord over de tekenpremie, dus is de overeenkomst tussen AZ en SC Heerenveen vervallen.
Maar als ik het goed begrijp wordt er nu dus:
1) Nog nagedacht of Alves bewust een arbeidsovereenkomst heeft getekend of er door AZ is 'ingeluisd' (zoals hij zelf min of meer aangeeft)
2) Het sms-verkeer toch een bevestiging kan vormen van een akkoord over de tekenpremie. Lijkt me niet, schriftelijk akkoord is schriftelijk akkoord, geen akkoord per sms. Bovendien zou dit een akkoord tussen Alves en SC Heerenveen moeten zijn, niet tussen AZ en SC Heerenveen, hoewel AZ natuurlijk wel kan bemiddelen.
Ofwel, we zijn nog geen stap verder
Zin in zaterdag
Leg me maar uit dan hoe het daadwerkelijk zit...quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Je hoort echt wat je wilt horen he!, ik hoop echt dat Alves straks verplicht naar AZ "moet".
Zou kunnen, ik hoop echter op een andere uitslag. Beide ploegen zullen aan elkaar gewaagd zijn.quote:Sorry zaterdag wordt een nachtmerrie voor je... heerenveen-az 0-2
Alves was eerder lid van het tweede elftal, dat zonder zijn hulp nu de beker is uitgekegeld.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En dit heeft met de zaak Alves te maken omdat?
Joh, het is toch fantastisch dat Jong SC Heerenveen de 8e finales heeft gehaald? En met of zonder Alves, het had tegen PSV niets uitgemaakt, tegen ADO heeft 'ie niet meegespeeld en die wedstrijd werd wél gewonnen door onze jonkies. Hoezo is Jong SC Heerenveen dan slachtoffer van deze zaak?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:49 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves was eerder lid van het tweede elftal, dat zonder zijn hulp nu de beker is uitgekegeld.
En daar ga je weer in je ongefundeerde beschuldigingen aan het adres SC Heerenveen.. Onderbouw het eens okee6.. Harde feiten over wat SC Heerenveen in de zaak Alves allemaal voor vuiligheid heeft uitgehaald..quote:Verder maak jij de zaak Alves belangrijker dan die is. Ik snap dat zijn verkoop erg belangrijk is voor de Fries Scandinavische Compagnie, maar dit topic behelst ook de mens Alves
Klopt, ik wist niet dat 2 van de 3 Toeré broertjes bij Metalurh Donetsk gespeeld hadden, en dan kan je ze wel eens door elkaar gaan halen hequote:Op donderdag 17 januari 2008 09:36 schreef sjimz het volgende:
Ging wel over Yaya hoor
http://www.standaard.be/A(...)elId=DST07012004_027
Dát is wel gaaf.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:39 schreef Cyberia18 het volgende:
2 contracten
Het gaat toch niet zover komen dat AZ straks hem met 4 miljoen winst weer doorverkoopt aan Boro hé?!!
quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:49 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alves was eerder lid van het tweede elftal, dat zonder zijn hulp nu de beker is uitgekegeld.
Verder maak jij de zaak Alves belangrijker dan die is. Ik snap dat zijn verkoop erg belangrijk is voor de Fries Scandinavische Compagnie, maar dit topic behelst ook de mens Alves
Mja, wel paar miljoenen rijker. Baal ik ook van bij zo'n prutser als Koeman, ookal verneukt ie het allemaal bij Valencia, helemaal verliezen doet ie niet, nu verdient ie al lekker, en willen ze 'm ontslaan zal ie nog een behoorlijke oprotpremie krijgen. Een mooie club naar de afgrond geholpen maar wel er voor cashen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:30 schreef raptorix het volgende:
Ik hoef die gast niet bij AZ, arrogante zak, en ook nog eens matige voetballer.
Ik voorspel je dat ie in Engeland alweer snel kaarten gaat krijgen, vervolgens aan de zuip gaat, en over 2 jaar in Qatar speelt.
quote:• Scheringa: 'Als ik eerder had geweten dat Alves contracten tekent waar hij geen woord van begrijpt, had ik hem ook nog een lening aangesmeerd.'
Rolf Kamerbeek
Twee zaakwaarnemers, twee contracten, meerdere advocaten, meerdere clubs ... en misschien een nog veel langere tijd niet voetballen. Wat ie nog het liefste doet.quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
De mens Alves... de arme jongen, hij heeft het zo zwaar.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Twee zaakwaarnemers, twee contracten, meerdere advocaten, meerdere clubs ... en misschien een nog veel langere tijd niet voetballen. Wat ie nog het liefste doet.
En dan lees je van een supporter van de verkopende club maar steeds dat het om 'zijn zaak' gaat. Ja dat snap ik wel als je voor slavenhandelaren staat te juichen en insinueert dat dat ten koste van elke prijs mag. Veroordeeld zonder achtergrondkennis, dan uitfluiten, dan weer toejuichen en tenslotte door de club in de kettingen geslagen.
Tot zover kan ik je volgen... Erg vervelend voor een voetballer, alhoewel Afonso Alves dat naar eigen zeggen slechts als werk/geld doet en niet voor z'n lol, voor de fans of voor de club...quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Twee zaakwaarnemers, twee contracten, meerdere advocaten, meerdere clubs ... en misschien een nog veel langere tijd niet voetballen. Wat ie nog het liefste doet.
Hier raak ik je kwijt, wat bedoel je met 'zijn zaak'? De zaak van Alves, de zaak van de SC Heerenveen-supporters of 1 specifieke supporter/forummer?quote:En dan lees je van een supporter van de verkopende club maar steeds dat het om 'zijn zaak' gaat.
Wie zijn er slavenhandelaren en wat bedoel je met je insinuaties? Wat bedoel je met 'dat dat ten koste van elke prijs mag'?quote:Ja dat snap ik wel als je voor slavenhandelaren staat te juichen en insinueert dat dat ten koste van elke prijs mag.
Alves is afgelopen zomer door vele supporters, van SC Heerenveen en ook van andere clubs 'veroordeeld'. Echt uitgefloten werd hij overigens niet, dit gebeurde slechts sporadisch en veelal door kleine groepen supporters. Daarentegen werd hij na zijn terugkeer ook niet massaal toegejuichd. Mijns inziens ook niet meer dan normaal na wat er in de zomer heeft plaatsgevonden. Bij de club heeft men niet meer dan correct gehandeld door Alves openlijk in bescherming te nemen (Gertjan Verbeek/directie) tegenover de media maar ook de eigen supporters. Wat er precies gebeurd is, is voor de gewone man nog steeds onduidelijk, de club heeft het echter geaccepteerd en zo ook nu de meeste supporters.quote:Veroordeeld zonder achtergrondkennis, dan uitfluiten, dan weer toejuichen en tenslotte door de club in de kettingen geslagen.
Tegen je zin kan je nergens voetballen. Ik kan me voorstellen als je gepest wordt door anderen, dat je dan geen binding voelt met de mensen die je uitjouwen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Tot zover kan ik je volgen... Erg vervelend voor een voetballer, alhoewel Afonso Alves dat naar eigen zeggen slechts als werk/geld doet en niet voor z'n lol, voor de fans of voor de club...
Het verkopen van Alves is de zaak. De mens Alves staat daarbuiten en daar gaat dit topic óók over. We zijn niet allemaal Heerenveenfan, die een voetballer als lijfeigene zien.quote:Hier raak ik je kwijt, wat bedoel je met 'zijn zaak'? De zaak van Alves, de zaak van de SC Heerenveen-supporters of 1 specifieke supporter/forummer?
De handelaren zijn de zaakwaarnemers van Alves, Heerenveen maakt graag gebruik van hun diensten. Anders had Heerenveen zelf netjes een overgang kunnen afronden. Dat is hun niet gelukt. Nu zit Alves zelf met een probleem.quote:Wie zijn er slavenhandelaren en wat bedoel je met je insinuaties? Wat bedoel je met 'dat dat ten koste van elke prijs mag'?
Een woordje van Verbeek was het, meer niet. Vanuit alle hoeken en gaten (inclusief Foppe) werd er zonder kennis veroordeeld. Puur op basis van de heersende Friese cultuur: doe maar gewoon.quote:Alves is afgelopen zomer door vele supporters, van SC Heerenveen en ook van andere clubs 'veroordeeld'.
Dat is allemaal leuk, maar Talpa RTL brengt dat niet in beeld en dus blijft er een naar beeld over, van een grote voetballer die niet mag voetballen.quote:'Toen weer toejuichen...', ... Ondanks deze prestatie had en heeft Afonso Alves echter nog heel wat goed te maken voordat hij weer door mij zal worden toegejuichd. De treffer in Alkmaar was een stap in de goede richting. Ik denk dat bovenstaand verhaal voor de meeste aanwezigen in het Abe Lenstra-stadion die middag geldt.
Alves kan nergens spelen, al langere tijd niet. Wilde hij zelf niet, dan werd zijn naam en houding door het slijk gehaald. Zelfs wanneer dat zakelijk handig was voor Heerenveen, in de schemerige onderhandelingen. Als Alves wel wilde spelen, werd hij in bescherming genomen. En steeds weer een spreekverbod. De persoon Alves wordt zo alsmaar meer een karikatuur.quote:En dan kom jij aanzetten met 'tenslotte door de club in de kettingen geslagen'. Die mag je me echt serieus even gaan toelichten (wat ik je eerder ook al vroeg trouwens toen je sprak over de Friese Compagnie). Afonso Alves staat nog tot de zomer van 2011 onder contract bij de club. Men heeft een financieel risico genomen door maar liefst 4,5 miljoen euro (en dat is een hoop geld voor een sportief en financieel gezonde subtopper) in hem te investeren. Men heeft hem vanuit de club beschermd toen er kritiek op hem kwam van buitenaf en heeft gezegd hem liever niet te verkopen. Nu er echter met dusdanig grote bedragen wordt gesmeten dat dit voor een fatsoenlijke subtopper niet af te slaan is, staat men open voor een transfer, hoewel men daar op generlij wijze toe verplicht is. Dit ondanks de eerdere weigeringen en ongemakken vanuit het kamp Alves na de vorige transferperiode. En dan nog durf jij te beweren dat Afonso Alves door de club SC Heerenveen in de kettingen is geslagen?
Ah, jij kent dus wél alle feiten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:23 schreef dagizmo het volgende:
Okee6 spoort niet en dat ga ik niet onderbouwen.
Wat een ongenuanceerde mening om je scheve blik op deze zaak te verkondigen, ken je feiten of shut up.
Jij gaat altijd met plezier naar je werk? Nogmaals, het zijn de eigen woorden van onze Kanarie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
Tegen je zin kan je nergens voetballen. Ik kan me voorstellen als je gepest wordt door anderen, dat je dan geen binding voelt met de mensen die je uitjouwen.
Helemaal met je eens dat dit topic over de voetballer en mens Alves hoort te gaan. Jij stelt voor om de transferperikelen een eigen topic te geven of in de clubtopics te bespreken? Het lijkt me wat omslachtig, maar ik zou me er in kunnen vinden.quote:[..]
Het verkopen van Alves is de zaak. De mens Alves staat daarbuiten en daar gaat dit topic óók over. We zijn niet allemaal Heerenveenfan, die een voetballer als lijfeigene zien.
De zaakwaarnemers zijn een stelletje boeven. Of het mislukken van de deal met AZ aan de zaakwaarnemers, aan Heerenveen of AZ ligt, waarschijnlijk zullen ze alle 3 een rol spelen. Ik zie echter niet in waarom Heerenveen 'netjes de deal met AZ zou moeten afronden'? Nogmaals, voor Alves is het buiten het financiele plaatje nauwelijks een verbetering te noemen. Daarnaast zou je de concurrentie (want dat is AZ voor SC Heerenveen) er significant mee versterken. Waarom dus aan AZ 'verkopen' (terwijl Alves zelf niet eens meer wil), terwijl er mogelijk ook alternatieven (waaronder, alhoewel dat nu lijkt uitgesloten, gewoon nog een seizoen bij SC Heerenveen spelen) zijn?quote:[..]
De handelaren zijn de zaakwaarnemers van Alves, Heerenveen maakt graag gebruik van hun diensten. Anders had Heerenveen zelf netjes een overgang kunnen afronden. Dat is hun niet gelukt. Nu zit Alves zelf met een probleem.
Het is zeker wel meer geweest dan 'slechts' een woordje van Verbeek. Dat jij dat niet ziet als 'neutrale volger' is jammer. Wat mij betreft mag je met concrete voorbeelden aan komen zetten waarin clubmensen Afonso Alves openlijk afvallen zonder dat hier een duidelijke aanleiding voor is. Vergeet niet de rol van de media, die er uitstekend in slagen om een bepaalde beeldvorming te creëren als hen dat uitkomt. Stemmingmakerij ook wel genoemd.. Je zult er zelf ook wel eens last van hebben.. Op moment van de uitspraken van Foppe was hij formeel trouwens niet aan de club verbonden. Jammer dat je het nu weer gooit op de heersende Friese cultuur.quote:[..]
Een woordje van Verbeek was het, meer niet. Vanuit alle hoeken en gaten (inclusief Foppe) werd er zonder kennis veroordeeld. Puur op basis van de heersende Friese cultuur: doe maar gewoon.
Je zegt het goed, de media brengen het niet in beeld. Dus bestaat het niet? En dus heb jij het recht om dit soort 'beschuldigingen' te uiten? Je bent er duidelijk niet zelf bij geweest, juist dat zou voor mij een reden zijn om voorzichtigheid te betrachten bij wat ik uitspreek.quote:[..]
Dat is allemaal leuk, maar Talpa RTL brengt dat niet in beeld en dus blijft er een naar beeld over, van een grote voetballer die niet mag voetballen.
Met alle respect, maar zelf niet willen spelen slaat nergens op. Je hebt een contract (als werknemer) en dus een verplichting te spelen (voetballen = werken). Een spreekverbod heeft Afonso Alves vanuit de club bij mijn weten niet gehad, het tegendeel mag je me best aantonen. Net als dat hij door Heerenveen door het slijk werd gehaald..quote:[..]
Alves kan nergens spelen, al langere tijd niet. Wilde hij zelf niet, dan werd zijn naam en houding door het slijk gehaald. Zelfs wanneer dat zakelijk handig was voor Heerenveen, in de schemerige onderhandelingen. Als Alves wel wilde spelen, werd hij in bescherming genomen. En steeds weer een spreekverbod. De persoon Alves wordt zo alsmaar meer een karikatuur.
Noem een willekeurige profclub en kijk hoeveel spelers er aangetrokken worden en de deur uit gaan. Ik denk niet dat SC Heerenveen hier negatief bovenuit steekt. Ik zou zelfs durven beweren dat vele spelers SC Heerenveen als springplank hebben kunnen gebruiken voor het vervolg van hun carrière. Dat SC Heerenveen daar dan financieel voordeel bij heeft kun je de club niet kwalijk nemen. Dat gebeurd namelijk overal.quote:En wat betreft risico nemen, hoeveel spelers heeft Heerenveen al doorverkocht? Op het moment dat het harmonisch verloopt, kraait er geen haan, maar het lange haren-incident was ook al een voorbeeld van hoe de meester over zijn knecht beschikt.
Er is juist een zaak onder de hamer waarin de juistheid van feiten wordt nagespoord. Ga zelf je daarin eens verdiepen. En dat ik niet zou sporen, dat kan vast wel elders gemeld, niet in het Alves topicquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:23 schreef dagizmo het volgende:
Okee6 spoort niet en dat ga ik niet onderbouwen.
Wat een ongenuanceerde mening om je scheve blik op deze zaak te verkondigen, ken je feiten of shut up.
quote:Middlesbrough afgeschrikt door Alves-perikelen
De transferperikelen rondom rebel en goaltjesdief Afonso Alves lijken met de dag zorgelijker te worden voor de Braziliaan. De spits, inzet van een hevige strijd tussen SC Heerenveen, AZ én Middlesbrough, lijkt voor de Engelsen een gedane zaak te zijn. Middlesbrough-trainer Gareth Southgate verklaarde woensdag op een persconferentie dat de komst van Alves zeer onwaarschijnlijk is geworden.
“Er zijn wat ons betreft te veel valkuilen op de weg”, aldus Southgate tegenover verschillende Britse media. “Het verkrijgen van een tewerkstellingsvergunning lijkt daarbij nog het minste probleem.” Het is niet onwaarschijnlijk dat de Premier League-ploeg lucht heeft gekregen van de uitspraak van de KNVB eerder vandaag.
De Nederlandse voetbalbond bevestigde woensdag dat een speler geregistreerd mag staan bij drie clubs in een seizoen volgens de FIFA en KNVB-norm. De speler mag dan echter voor twee clubs daadwerkelijk spelen. Voorzitter Vermeulen van de arbitragecommissie besliste tevens dat de Heerenveen-spits momenteel twee rechtsgeldige contracten heeft, bij zowel Heerenveen als AZ.
“Iedere deal verloopt problematisch. We kijken de zaak rondom Alves nog wel aan, maar we houden we onze opties open en onderhandelen ook met andere clubs”, reageerde Southgate realistisch. “We hebben interesse in een aantal spelers, we willen sowieso het elftal versterken op een aantal posities en hopelijk lukt dat voor januari.”
Daar was ik al bang voor. Dat Middlesborough er vanaf ziet en dat ie straks alsnog nog steeds van ons is. Ik hoop dan maar dat de tuchtcommissie oordeelt dat hij van AZ is.quote:
Als het goed is is jouw advocaat daarmee bezig, hij zou wat nuttigs gaan doenquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Dat Middlesborough er vanaf ziet en dat ie straks alsnog nog steeds van ons is. Ik hoop dan maar dat de tuchtcommissie oordeelt dat hij van AZ is.
Dat komt niet erg geloofwaardig over. Ken eerst de feiten! Alves is niet getrouwd, zelfs nietquote:@ Okee6: hiermee bedoel ik zowel de voetballer Alves, de mens Alves, de Braziliaan Alves, de vader Alves, de echtgenoot Alves als de Alkmaarder Alves.
Hij heeft wel een iets sterker verhaal dan jij. In ieder geval zijn zijn posts wel te begrijpenquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als het goed is is jouw advocaat daarmee bezig, hij zou wat nuttigs gaan doen![]()
Hij woont samen, dan ben je ook echt genootquote:Dat komt niet erg geloofwaardig over. Ken eerst de feiten! Alves is niet getrouwd, zelfs niet![]()
Daarom is hij ook advocaat en ik FOK!-userquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft wel een iets sterker verhaal dan jij. In ieder geval zijn zijn posts wel te begrijpen![]()
Oh is dat zo, hmm. Ik hoop dat Lottie daar al van weet.quote:Hij woont samen, dan ben je ook echt genoot
En hoe komt hij aan 2 zaakwaarnemers? Daar is hij zeker per ongeluk over gestruikeld.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
En dan lees je van een supporter van de verkopende club maar steeds dat het om 'zijn zaak' gaat. Ja dat snap ik wel als je voor slavenhandelaren staat te juichen en insinueert dat dat ten koste van elke prijs mag. Veroordeeld zonder achtergrondkennis, dan uitfluiten, dan weer toejuichen en tenslotte door de club in de kettingen geslagen.
En Pelle!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:16 schreef Stereotomy het volgende:
"Hey Kaka, ken je ze, Bak Nielsen en Kew Jaliens? "
Brazilië is een land met hele andere normen en waarden. Zo kan het voorkomen dat je tot wel tien zaakwaarnemers krijgt aangesmeerd. Ik heb nergens een artikel gezien waarin stond hoe dat zo tot stand gekomen is. Zonder die informatie is het lastig oordelen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:17 schreef ErikT het volgende:
[..]
En hoe komt hij aan 2 zaakwaarnemers? Daar is hij zeker per ongeluk over gestruikeld.
Sinds hij tegen het AD heeft gezegd dat hij weg wil bij Heerenveen omdat hij bij het Braziliaanse elftal door zijn medespelers wordt uitgelachen als hij zegt waar hij voetbalt, heett hij voor mij alle geloofwaardigheid verloren.
het nederlands rechtssysteemquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:21 schreef raptorix het volgende:
Dat is onzin, een mondelinge overeenkomst heeft dezelfde juridische waarde als een schriftelijke, in veel gevallen geld zelfs omgekeerde bewijslast.
Dan hoop ik dat Alves met al z'n andere normen en waarden en al z'n zaakwaarnemers een eind oprot uit de Nederlandse voetbal competitie.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Brazilië is een land met hele andere normen en waarden. Zo kan het voorkomen dat je tot wel tien zaakwaarnemers krijgt aangesmeerd. Ik heb nergens een artikel gezien waarin stond hoe dat zo tot stand gekomen is. Zonder die informatie is het lastig oordelen.
Hmmm.., mág ik eerst ook nog m'n studie afronden of word ik nu al over één kam geschoren...quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Daarom is hij ook advocaat en ik FOK!-user
Zou wel een hoop schelen bij het verkrijgen van de work permit, getrouwd zou Alves ook de Zweedse nationaliteit bezitten als ik me niet vergis.quote:[..]
Oh is dat zo, hmm. Ik hoop dat Lottie daar al van weet.
echt·ge·noot (dem; echtgenoten; echtgenote)
1 mannelijke huwelijkspartner
Hij heeft in Brazilie een huwelijkscontract, in Zweden een samenlevingsovereenkomst en staat in Nederland in ondertrouw maar daar staat de handtekening van Lottie dan weer niet onder. Snap jequote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef okee6 het volgende:
Oh is dat zo, hmm. Ik hoop dat Lottie daar al van weet.
echt·ge·noot (dem; echtgenoten; echtgenote)
1 mannelijke huwelijkspartner
Ze zal inmiddels wel mondeling akkoord zijn met de man van 'bijna' 20 miljoenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft in Brazilie een huwelijkscontract, in Zweden een samenlevingsovereenkomst en staat in Nederland in ondertrouw maar daar staat de handtekening van Lottie dan weer niet onder. Snap je
quote:Afonso Alves zoekt weer contact met AZ
Door MAARTEN WIJFFELS
ALKMAAR - De lijn was een tijdje dood, maar er is opnieuw contact tussen Afonso Alves en AZ. De begeleiders van de Braziliaanse spits hebben zelf weer voorzichtig aangeklopt bij de Alkmaarse club.
Het contact per sms volgt een paar dagen na de voorlopige uitspraak van de arbitragecommissie van de KNVB. Die oordeelde afgelopen woensdag dat Afonso Alves twee rechtsgeldige contracten heeft, bij Heerenveen én bij AZ.
AZ heeft het kamp-Alves als reactie aangegeven dat er wat hen betreft snel te praten valt over hoe het verder moet in de slepende en voor Nederlandse begrippen unieke zaak. Een concrete afspraak was gisteravond nog niet gemaakt.
De arbitragecommissie komt aanstaande woensdag met een definitief vonnis. Maar met de voorlopige uitspraak is al een signaal afgegeven. AZ, Heerenveen en Alves zijn aangespoord om vóór woensdag zelf onderling een oplossing te vinden. Bij AZ zeggen ze nog steeds te willen proberen Alves in het eigen shirt aan het voetballen te krijgen.
Er is inmiddels ook contact geweest tussen AZ en Middlesbrough. AZ heeft het voorlopige verdict van de arbitragecommissie naar de Engelsen gefaxt. Voor hen is het vonnis een reden om naar andere kandidaat-spitsen te kijken. Middlesbrough had deze week de komst van Alves willen aankondigen.
AZ speelt vanavond voor de competitie uitgerekend in en tegen Heerenveen. ,,Voor de spelers en trainers ligt er geen extra druk op dit duel,’’ stelde Louis van Gaal gisteren. Over de zaak-Alves wil de coach van AZ pas weer iets zeggen als de arbitragecommissie definitief uitspraak heeft gedaan. ,,Daarna zou ik graag Afonso’s verhaal van de hele zaak willen horen.’’
Weleens van punten en komma's gehoord?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 11:04 schreef Chadi het volgende:
Super dom van AZ krijgen ze die kerel straks voor 18 mil en dan wil hij in de zomer al weg en gaat hij ervoor al stennis lopen schoppenEn dan heb je gewoon 18 mil weggegooid en die man is gewoon binnen.
Ooit wel eens van mediatraining gehoord? Je moet toch vertellen wat de journalisten willen horen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:10 schreef SCH het volgende:
Van Gaal wil van Alves zelf "het hele verhaal wel eens horen"![]()
Hoe naief kun je zijn?
Dollar, Euro, Real, Pound, Yen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:14 schreef SCH het volgende:
Alves heeft helemaal geen verhaal joh. Daarvoor moet je meer dan 5 woorden achter elkaar kunnen praten.
Laat dat Real maar weg. Straks denkt-ie dat hij naar Real Madrid kanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dollar, Euro, Real, Pound, Yen.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Laat dat Real maar weg. Straks denkt-ie dat hij naar Real Madrid kan.
Daar heeft SCH vast nog nooit van gehoord..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ooit wel eens van mediatraining gehoord? Je moet toch vertellen wat de journalisten willen horen.
Is een contract wel rechtsgeldig als er geen handtekening onder staat?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:21 schreef raptorix het volgende:
Dat is onzin, een mondelinge overeenkomst heeft dezelfde juridische waarde als een schriftelijke, in veel gevallen geld zelfs omgekeerde bewijslast.
Komt ie uit een arm milieu dan? Had het idee van niet...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:37 schreef Chadi het volgende:
Maar ik kan die jongen wel begrijpen. Dit is zijn kans op geld. En als je uit een sloppenwijk komt is dat begrijpelijk.
En dan nog, hij krijgt bij Heerenveen ook geen minimumloon neem ik aan. Hij hoeft vast geen boodschappen bij de Lidl te doen hoor.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:36 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Komt ie uit een arm milieu dan? Had het idee van niet...
Hij moest daar ook gewoon zijn boterham smeren. Flauw hoor!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En dan nog, hij krijgt bij Heerenveen ook geen minimumloon neem ik aan. Hij hoeft vast geen boodschappen bij de Lidl te doen hoor.
Ja maar toch dit zijn de vette jaren voor hem waarin die voor de rest van zijn leven binnen kan lopen .. hierna wordt het weer een normale baan zoeken..ergens!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En dan nog, hij krijgt bij Heerenveen ook geen minimumloon neem ik aan. Hij hoeft vast geen boodschappen bij de Lidl te doen hoor.
Alsof hij ooit nog hoeft te werkenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja maar toch dit zijn de vette jaren voor hem waarin die voor de rest van zijn leven binnen kan lopen .. hierna wordt het weer een normale baan zoeken..ergens!
Hij kan goed tekenen, schijnt het.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:26 schreef Grulez het volgende:
[..]
Volgens mij kan hij ook niks anders.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:13 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hij kan goed tekenen, schijnt het.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:22 schreef The_Verve het volgende:
Dat stukje rechtsonder is door Afonso getekend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |