abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55980077
Wat is er mis met hippies of natuurliefhebbers?
pi_55980095
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:56 schreef Yildiz het volgende:

"Dat soort volk."

Hebben we nog meer ingenieurs in Steenwijk die hun eigen huis bouwen voor ¤20.000,- dan?
Bwah, de man deed ooit elektrotechniek. Wat weet je dan van bouwkundige constructies?
pi_55980106
quote:
De gemeente berekende op de rechtszitting dat de sloop misschien wel net zoveel zal kosten als de 188.100 euro die Husslage nog tegoed heeft voor zijn onvrijwillig teruggenomen grond.
Oh, really?
188.100 euro voor het slopen van een huis?

De gemeente zit gewoon op een heel ordinaire manier grond te jatten, lijkt me.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_55980154
Ironisch genoeg moeten wij wel alles pikken, UMTS masten, gebouwen die ontworpen zijn door architecten met het syndroom van Down, etc.
pi_55980166
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:09 schreef Mindstate het volgende:
En het argument dat het puur om het geld gaat is al helemaal geen steekhoudend argument, want de buurt heeft er zeker wel last van. Je zou maar uitzicht hebben op zo´n huis, ´s avonds worden je kinderen wakker omdat hij nog tot laat zit te timmeren, in plaats van 2 jaar al bijna drie keer zo lang bezig aan het huis.
Gut, en dat zeggen de mensen in hun vrijstaande hutten... "Omdat hij nog zit te timmeren" Niet veel gewend daar in dat Steenwijk ben ik alweer achter. De vlag ging zeker ook uit toen de kazerne dicht ging.
pi_55980296
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bwah, de man deed ooit elektrotechniek. Wat weet je dan van bouwkundige constructies?
3x niets, zeker aangezien het geen waar hij wel iets van af kent dan niet eens van pas komt (hij heeft nl geen elektriciteit liggen)

Ik volg zelf een opleiding elektromechanica, en zelfs daar zie je nog meer nuttige zaken (dingen zoals constructiesterktes, of je nu met hout of met metaal rekent maakt op zich niet veel uit).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_55980332
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gut, en dat zeggen de mensen in hun vrijstaande hutten... "Omdat hij nog zit te timmeren" Niet veel gewend daar in dat Steenwijk ben ik alweer achter. De vlag ging zeker ook uit toen de kazerne dicht ging.
Als het af en toe eens voorkomt, tot daar aan toe. Maar aangezien 'ie al zes jaar lang met zijn huis bezig is, zal het wel iets vaker dan af en toe zijn.
pi_55980374
verder vraag ik mij af of het hout trouwens wel brandwerend gemaakt is. Je mag namelijk niet zomaar een woonhuis uit gelijk welke houtsoort optrekken, daar zijn bepaalde reglementeringen voor.
Aangezien die brandwerende producten helaas vrij milieubelastend zijn ga ik ervan uit dat hij ze niet gebruikt heeft, dus als dat het geval is is het zéker terecht dat het afgebroken wordt, is anders nl een potentieel gevaar voor de buren.
pi_55980404
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:16 schreef Athmozz het volgende:
verder vraag ik mij af of het hout trouwens wel brandwerend gemaakt is. Je mag namelijk niet zomaar een woonhuis uit gelijk welke houtsoort optrekken, daar zijn bepaalde reglementeringen voor.
Aangezien die brandwerende producten helaas vrij milieubelastend zijn ga ik ervan uit dat hij ze niet gebruikt heeft, dus als dat het geval is is het zéker terecht dat het afgebroken wordt, is anders nl een potentieel gevaar voor de buren.
Dat vroeg ik me ook af, en het kan imo heel goed de reden zijn dat de gemeente optreedt.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:21:14 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55980483
Ik vond het wel een aardig project.
Beetje afwisseling tussen de Mac en van die vinex villa's op 400 m2
Maar je als je 5-6 jaar lang aanklooit om het af te krijgen, is het misschien niet zo vreemd dat de Familie Doorzon next-door bij de gemeente gaat piepen.

Die gast is gewoon stronteigenwijs en krijgt nu uiteindelijk de deksel op z'n neus.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_55980522
Welnee, het is gewoon aan alle kanten een geldkwestie.
Huizen die in waarde schijnen te dalen, de gemeente die de grond gewoon terugjat.

Money makes the world go round, met alle regeltjes procederen we de creatieve geesten wel kapot.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_55980572
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als het af en toe eens voorkomt, tot daar aan toe. Maar aangezien 'ie al zes jaar lang met zijn huis bezig is, zal het wel iets vaker dan af en toe zijn.
En dan? In een vrijstaande woning geluidsoverlast hebben van het timmeren??? Laat me niet lachen.
pi_55980605
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan? In een vrijstaande woning geluidsoverlast hebben van het timmeren??? Laat me niet lachen.
al zelf eens aan het klussen geweest in je huis? Een hamertje zal niet het meeste lawaai maken, maar zaken zoals een cirkelzaag / nagelpistool maken echt serieus veel lawaai hoor. Verder is dat lawaai ook niet het probleem, hij houdt zich niet aan bouw-verplichtingen. Dat daar een sanctie op staat lijkt me mar al te logisch.

Als je regels wil gaan overtreden, kijk dan tenminste op voorhand wat de sanctie is als ze je ervoor straffen en ga niet gaan lopen rechtzaakjes aanspannen & miepen omdat je zelf te dom geweest bent om daar rekening mee te houden. Laat al die uren werk & dat geld (op zich niet eens veel) hem een les zijn naar later toe.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:00 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55980628
Hoeveel containers heeft zo'n ecologisch huis eigenlijk nodig?
Die foto
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:21 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55980644
dubbel
pi_55980655
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

al zelf eens aan het klussen geweest in je huis? Een hamertje zal niet het meeste lawaai maken, maar zaken zoals een cirkelzaag / nagelpistool maken echt serieus veel lawaai hoor.
Ik denk niet dat betrokkene dat soort gereedschap hanteert gezien zijn bouw en leefstijl.
pi_55980672
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan makkelijk hoor. Op de foto in de OP zie je dat de naastgelegen woning op een meter of 10 afstand staat. Als 'ie dan aan die kant aan het klussen is, dan kun je dat goed horen in de woning ernaast.

+ wat Athmozz zegt.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:33:32 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55980816
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja, bergen. Nee, ik bedoel van die zelfonderhoudende natuurgefreakte kuthippies, natuurlijk.
Uiteraard, als je geen zin hebt in het spekken van de portomonnee van de gemeente, projectontwikkelaar, bouwfraudevakker of een andere dossieruitzoeker à duizenden euro's per wijziging ben je natuurlijk een kuthippie.

.
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel containers heeft zo'n ecologisch huis eigenlijk nodig?
Die foto
Ik weet niet of je wel eens over straat loopt als die bakken op straat staan, maar die staan meestal in groepen. Zou wel lekker handig zijn als een vuilniswagen bij elke doorzonwoning -elke 5 meter- moet stoppen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_55980885
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kan makkelijk hoor. Op de foto in de OP zie je dat de naastgelegen woning op een meter of 10 afstand staat. Als 'ie dan aan die kant aan het klussen is, dan kun je dat goed horen in de woning ernaast.

+ wat Athmozz zegt.
Lul niet zo slap. Als je je al druk gaat maken om wat getimmer in een andere hut (die niet eens tegen je aan staat) dan moet je heel snel in een bootje midden op de Atlantische Oceaan gaan zitten.
pi_55980970
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lul niet zo slap. Als je je al druk gaat maken om wat getimmer in een andere hut (die niet eens tegen je aan staat) dan moet je heel snel in een bootje midden op de Atlantische Oceaan gaan zitten.
een beetje kan wel, maar moest mijn buurman 6 jaar lang gaan zitten timmeren... zou me toch ook beginnen irriteren hoor. Verder moet hij op 2 jaar tijd klaar zijn, anders begaat hij bouwovertredingen. En zoals al gezegd; riolering kan hij nooit mee in orde zijn, en bij de brandveiligheid stel ik mij ook enorme twijfels.

Volgens mij is het dus zeker niet alleen de klachten van de buren die hen doen overgaan om de boel af te breken hoor.
pi_55981025
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei: het hangt er ook vanaf hoe vaak die man aan het timmeren is. Als 'ie bv. al zes jaar lang drie avonden in de week tot 22:00 aan het timmeren is, dan kan ik me goed voorstellen dat je er last van hebt.
pi_55981123
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:38 schreef Athmozz het volgende:

Volgens mij is het dus zeker niet alleen de klachten van de buren die hen doen overgaan om de boel af te breken hoor.
Sterker nog: op grond van klachten van de buren kan de gemeente nooit overgaan tot het afbreken van de boel. Het is zelfs vrij moeilijk als gemeente om tegen dit soort overlast op te treden. Voordat je als gemeente daar iets aan kunt doen, dan is de man al een jaartje bezig met vrijwel dagen overlast te veroorzaken.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:51:00 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55981378
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maakt dat dan uit?

Ik wil een auto kopen & kan hem niet betalen via de normale weg, dus ik mag een paar regeltjes aan mijn laars lappen om hem toch te betalen? Lijkt me ook niet. Overtreding is overtreding, of dat nu gaat om een Eco-vriendelijk huis of om een Eco-onvriendelijk huis.
Je kan een zelfgebouwde auto naar de RDW brengen voor een keuring. Dat kost je echt geen 18.000 euro.

RDW
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55981454
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei: het hangt er ook vanaf hoe vaak die man aan het timmeren is. Als 'ie bv. al zes jaar lang drie avonden in de week tot 22:00 aan het timmeren is, dan kan ik me goed voorstellen dat je er last van hebt.
Gezien zijn levens en bouwstijl geloof ik daar niet in. Met die paar zonnepanelen heeft hij echt niet voor een paar 1000 watt aan bouwlampen in de tuin staan. Het werk zal hoofdzakelijk binnen met handkracht gebeuren en daar kun je weinig last van hebben in een vrijstaande woning.
pi_55981488
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gezien zijn levens en bouwstijl geloof ik daar niet in. Met die paar zonnepanelen heeft hij echt niet voor een paar 1000 watt aan bouwlampen in de tuin staan. Het werk zal hoofdzakelijk binnen met handkracht gebeuren en daar kun je weinig last van hebben in een vrijstaande woning.
Timmeren kan anders een hoop herrie maken.
En 's zomers is het lang licht.
pi_55983260
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:22 schreef Tinkepink het volgende:
Aan de andere kant snap ik niet zo goed waarom hij perse zo'n huis in een woonwijk wil bouwen.
Als ik het goed heb waren er 5 kavels aangewezen om ecowoningen te bouwen in die wijk.

wat de vakantie betreft, hij is in Spanje vrijwilligerswerk aan het doen en dat weet de gemeente. De gemeente Steenwijk altijd zo traag en nu zo snel.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_55983302
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

de wijk ligt pal naast de snelweg en een fabrieksterrein.. dan zou ik gaan klagen over de buurman die in zijn vrijstaande huis timmert..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:50:13 #79
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55984732
Voor 20K al een huis en ecologisch ook? Laten we die man inhuren om de nieuwe uberlelijke vinex wijken te laten ontwerpen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_55985040
Logisch... er valt geen flikker te verdienen door de ambtenaren en gemeente. Dus tegen de vlakte ermee!
Zo zie je maar weer hoe hypocriet de politiek is in nederland.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:41:59 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55986328
Wat bekrompen zeg.

Als het ook maar iets anders is dan 'normaal' moet het plat. Typisch Nederlands zeik- en klaaggedrag van de gemeente en omwonenden. Regeltjes, regeltjes en regeltjes. Nee, die vrolijke knusse rijtjescontainers, die zijn mooi.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55986928
En als dat houten huis van sloophout nou brandgevaarlijk is ?
pi_55986982
quote:
In de nieuwbouwwijk Woldmeenthe in Steenwijk bouwt Jan Husslage zijn eigen ecologische woning, dat hij ziet als voorbeeld van milieuvriendelijk bouwen. De buren zijn minder enthousiast over de woning. Ze spreken van een prairiewoning. “Het is een schok dat met sloophout tussen prachtige nieuwbouw gebouwd wordt.” Ook het bouwoverlast van Husslage – die de gehele woning zelf bouwt – is de buren een doorn in het oog. “Hij werkt op kerstavond luid met een cirkelzaag.”

Ondertussen is de bouwtermijn van drie jaar verstreken en de rechter heeft onlangs al beslist dat de woning voor eind september moet worden opgeleverd. Buurtbewoners hopen dat het gebouw plat gaat, wanneer de termijn verstreken is. Jan Husslage, de hippie tussen het VINEX-volk, blijft rustig: “Ik mag van de rechter langer doorwerken, sloop zie ik niet gebeuren. Het is een heksenjacht. Ooit was de gemeente enthousiast.”

De gehele woning bouwt Husslage van hergebruikt hout. Husslage: “Het mag er onafgewerkt uitzien, dat wordt beter als alles af is. Nee, dan die nepvilla’s… Ik heb zonnepanelen om de natuur te ontzien. Daar geloof ik in. Maar hier wordt je tegengewerkt. Ze probeerden zelfs mijn huis in de brand te zetten.”

Buurtbewoners zijn laaiend op Husslage. Recent is de onroerendzakenbelasting van de omliggende woning naar beneden bijgesteld. Henk ter Wisscha kon het niet langer aanzien en verkocht zijn huis. “Die man mag alles. Ik heb 45 jaar gewerkt, dit huis had een spaarpotje moeten zijn. We konden niet meer. We hebben 100.000 euro moeten inleveren. Mijn oude dag is naar de knoppen.”
  zondag 13 januari 2008 @ 00:15:30 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55987160
En de sloop is dus bijna acht (!) keer zo duur als het huis.

Hoezo een slaatje slaan? Daar klopt toch werkelijk geen reet meer van?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55987418
Ik zeg; door hem een complete wijk laten maken, hetzij aan de rand van een dorp/stad.
pi_55987558
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

de wijk ligt pal naast de snelweg en een fabrieksterrein.. dan zou ik gaan klagen over de buurman die in zijn vrijstaande huis timmert..
Welk fabrieksterrein bedoel je?
  zondag 13 januari 2008 @ 00:33:38 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55987590
Wat een walgelijke actie, ik denk dat dit komt omdat ambtenaren niet meer nadenken tegenwoordig maar als een zootje robotten gewoon de papiertjes afgaan. Ik vind dat die man in zn recht staat degenen die dit beslist hebben een goeie kaakslag te verkopen.

Ik vind dat huis op die pic nieteens lelijk..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 13 januari 2008 @ 00:34:47 #88
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55987617
Schandalig. Verantwoordelijke ambtenaren de Noordzee in pleuren en het soort initiatieven als deze burger had verder stimuleren. Wat een debiel land soms toch...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 13 januari 2008 @ 00:56:10 #89
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55988180
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:41 schreef Athmozz het volgende:

Want jahaaa, re-gels zijn re-gels.

Behalve natuurlijk als je bij de gemeente werkt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 13 januari 2008 @ 00:59:21 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55988282
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De herrie van kutkinderen daarentegen is altijd toegestaan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55988540
Ja, als mijn buurman loopt te timmeren dan heb ik er ook last van, en dan wacht ik gewoon tot hij weg is en dan sla ik zijn raam in en jat ik zijn lcd tv, dat zal hem leren, de gore schoft!
  zondag 13 januari 2008 @ 01:27:42 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_55988909
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:59 schreef gronk het volgende:

[..]

De herrie van kutkinderen daarentegen is altijd toegestaan.
En het geouwehoer en rook van de barbeque toch wel. En laten we vooral de tuinkachel niet vergeten...
  zondag 13 januari 2008 @ 01:31:32 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_55988993
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:07 schreef DennisMoore het volgende:
“Hij werkt op kerstavond luid met een cirkelzaag.”
Ik geloof er geen zak van. Iemand die niet aangesloten wenst te worden en zelf supporting is mbv zonnepanelen heeft niet voldoende prik om die zaag aan de slag te houden.
pi_55991695
"self supporting" met zonnepanelen? Forget it, een installatie voor een standaard gezin aan zonnepanelen kost al 25.000¤...

Hoogstens 1à2 heeft hij er (1000¤ per paneel + omzetter 1000¤'s), en zo'n paneel heeft een piekopbrengst van om en bij de 300w. Zijn "gemiddeld" vermogen dat hij beschikbaar heeft zal dan op een 150w uitkomen per paneel, en dan nog enkel als het klaar is
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Want jahaaa, re-gels zijn re-gels.
Ja, en als je er iets op tegen hebt koop je maar een ander stuk grond waar andere bouwverplichtingen op gelden. Het is niet omdat hij een eco-woning bouwt dat hij ineens boven de wet staat ofzo hoor...
quote:
Behalve natuurlijk als je bij de gemeente werkt.
Vraag me af wat dat er hier mee te maken heeft... Verder ga je als persoon die bij de gemeente werkt je je ook te houden hebben aan alle soorten bouwverplichtingen hoor, het is echt niet omdat je daar werkt dat je kan doen/laten wat je zelf wil.
  zondag 13 januari 2008 @ 08:30:06 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55991709
Volgens Athmozz is de wet belangrijker dan het welzijn van deze planeet, duidelijk.
pi_55991826
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:04 schreef DennisMoore het volgende:
En als dat houten huis van sloophout nou brandgevaarlijk is ?
Idd. Er wordt wel een hoop gezeurd over de regeltjes, maar het is me nog steeds niet duidelijk welke regel is overtreden. En dat lijkt me toch wel belangrijk om hier een oordeel over te geven.
  zondag 13 januari 2008 @ 08:54:46 #97
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55991834
Achja, natuurlijk, brandgevaar is ook belangrijker dan het welzijn van deze planeet ook... daarom hebben we vroeger lekker asbest in de muren laten proppen.
pi_55991887
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Achja, natuurlijk, brandgevaar is ook belangrijker dan het welzijn van deze planeet ook...
Niet per se, maar brandgevaar is wel degelijk ook van belang. Een brand is namelijk ook slecht voor het milieu (veel fijn stof en roet en zo). En bovendien levensgevaarlijk.
quote:
daarom hebben we vroeger lekker asbest in de muren laten proppen.
Dat had er ook mee te maken dat men het effect van asbest niet wist. Overigens is asbest vooral schadelijk voor het welzijn van de mens hoewel dieren er waarschijnlijk ook wel kanker van kunnen krijgen. Op het klimaat heeft het geen invloed. En een ecohuis bouw je (imo) vooral vanwege de klimaateffecten.
pi_55991896
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:32 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Welk fabrieksterrein bedoel je?
vergat ik de spoorwegen ook nog even.. laat ik het bedrijventerreinen noemen: je hebt dus het terrein van Krediet, Bouwcenter geloof ik, Agrifac/Cebeco en een paar 100 meter verder zit je volgens mij ook nog in de stank van Dijka dus een echte toplokatie om te wonen is het niet, maar jij woont er met plezier neem ik aan zonder te klagen en dat is wat de buren van Husslage volgens mij ook kunnen.
pi_55991919
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Volgens Athmozz is de wet belangrijker dan het welzijn van deze planeet, duidelijk.
net als de politiek, ik blijf me nog elke dag verbazen over het standpunt van Cramer: zolang de vervuiler betaalt mag de betaler vervuilen en dat is dan ex-milieudefensie. Ik heb het niet op milieudefensie maar ik kan me niet voorstellen dat milieudefensie nog iets met haar te maken wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')