Ik denk het. Ik kan prima uit de voeten met jaren '90 (hitparade)muziek en de meeste muziek van na pakweg 1998, maar daarvoor?quote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:37 schreef Grobbel het volgende:
Zie je nu wel iets?
Kijk naar de uitslag en verbaas je, hoewel het volgens mij gemiddeld de laagst scorende vraag was...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:45 schreef Grobbel het volgende:
Bij die popquiz ging het toch juist om de achterkant van cd-hoezen? Ik kan me niet voorstellen dat bijzonder veel mensen daarmee uit de voeten konden.
Het is een self-titled paat, dus die krijg je van mij cadeau.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:12 schreef Neleos het volgende:
Broken Social Scene dacht ik. Album weet ik even niet.
Dit is een klein fragment van de hoes ja. Niet Guided By Voices, een stukje ouder.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:21 schreef Grobbel het volgende:
Is dat de hele hoes, of een klein fragmentje van eentje? Komt me ergens wel bekend voor. Iets van Guided by Voices?
quote:
Grobbel + 1quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:42 schreef Grobbel het volgende:
Animal Collective - Sung Tongs
Nee, daar heb ik niet aan meegedaan, ik had deze plaatjes nog ergens op de computer rondslingeren.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:39 schreef Burnett het volgende:
Nick Drake - Pink Moon
@Neleos: inspiratie gekregen bij DE Nationale Popquiz?
Wel, de discussie ging net over die achterkanten van hoezen, en dit was één van de 20 die gevraagd werd...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:46 schreef Neleos het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik niet aan meegedaan, ik had deze plaatjes nog ergens op de computer rondslingeren.
Pink Moon is goed![]()
Burnett + 1
newbiedoobiedoo +1quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Soundgarden - Louder Than Love
MadMaster +1 Joan Jett heeft zich zeer trouw gehouden aan het origineel uit 1975quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:56 schreef MadMaster het volgende:
The Arrows
George Kajanus, oprichter van Sailor is dus van oorsprong een Russische prins...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:02 schreef Burnett het volgende:
Aan die boorden te zien: Sailor
yeap..., titel?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:56 schreef peaceman het volgende:
ah starsailor dus?
Ja, maar hoe heette dat album ook al weer.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:56 schreef peaceman het volgende:
ah starsailor dus?
Dat was zover ik weet geen albumtitel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:03 schreef bartrid het volgende:
alcoholic?
Grobbel +1 Zo, en nu pilsjes drinken...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:14 schreef Grobbel het volgende:
Silence is Easy.
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:20 schreef bartrid het volgende:
dan is het de brain jonestown massacre.
quote:Born in New York City, she is the daughter of singer Diane McAfee and actor Brandon Maggart
Wie zei dit over welk nummer?quote:"This is a song Charles Manson stole from the Beatles.
We're stealing it back!"
Gracias!quote:Op zondag 13 januari 2008 14:21 schreef bartrid het volgende:
Opgezocht en dat is goed.
knars +1 namens Mark.
Vooruit, op verzoek van Madmaster een bruggetje...quote:Op zondag 13 januari 2008 23:06 schreef MadMaster het volgende:
Hé, U2-vraag na een zowat een dag stilte en dan niet mij even inseinen?
quote:Op maandag 14 januari 2008 09:07 schreef MadMaster het volgende:
Over de Frank/Bono/U2-versie weet ik wel wat te vertellen, over dat nummer van Japan helemaal niets...
Schaap001 +1quote:Op maandag 14 januari 2008 09:17 schreef schaap001 het volgende:
Het enige dat ik kan verzinnen is dat "I've Got You.. " geschreven is door Cole Porter en dat 'klinkt als' Nightporter.... of is dat te flauw?
ik vond 'm te flauw om als oplossing te geven, had ik het nu maar wel gedaan, instinker is natuurlijk dat ik te lang nadacht 'waarom nu speciaal de versie Frank Sinatra/Bono?'.quote:Op maandag 14 januari 2008 09:17 schreef schaap001 het volgende:
Het enige dat ik kan verzinnen is dat "I've Got You.. " geschreven is door Cole Porter en dat 'klinkt als' Nightporter.... of is dat te flauw?
quote:It's 8:15, and that's the time that it's always been
We got your message on the radio, conditions normal and you' re coming home
, is mother proud of little boy today
Aha this kiss you give, it's never ever gonna fade away
quote:Op maandag 14 januari 2008 11:02 schreef bartrid het volgende:
OMD - Enola Gay.
ranja +1quote:Op maandag 14 januari 2008 11:14 schreef ranja het volgende:
Atomic Kitten
Allemaal een nummer over de Vietnam-oorlogquote:Op maandag 14 januari 2008 11:49 schreef ranja het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Billy Joel, Transvision Vamp en Reunion?
Charmian +1quote:Op maandag 14 januari 2008 14:11 schreef Charmian het volgende:
Ze hebben allemaal zo'n opsomnummer van allerlei namen gemaakt (Tribute is in principe ook zo'n nummer), van Billy Joel weet ik het zeker die andere twee I dunno.
quote:Op maandag 14 januari 2008 15:11 schreef ranja het volgende:
B52's - Dance this mess around?
MadMaster +1quote:Op maandag 14 januari 2008 15:20 schreef MadMaster het volgende:
Ranja is offline, dus:
B52's - Party Out Of Bounds
niet offline maar wel aan het werk.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:20 schreef MadMaster het volgende:
Ranja is offline, dus:
Ziet dat er dan ongeveer ZO uit?quote:Op maandag 14 januari 2008 15:44 schreef ranja het volgende:
[..]
niet offline maar wel aan het werk.
Zat echt lang te twijfelen van welk nummer ook weer, proberen mee te zingen (in m'n hoofd dan)...
Het is een Yank en hij draagt die kleding vanwege een filmtrack die hij al veel eerder dan de 80'er jaren uitbracht...quote:Op maandag 14 januari 2008 15:43 schreef Charmian het volgende:
Als ik zukke vlinderdasjes zi moet ik aan duitse schlagers denken of Wayne NewtonMaar het zal wel geen duitser zijn en Wayne ook al niet.
afgezien van die stropdasquote:Op maandag 14 januari 2008 15:48 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ziet dat er dan ongeveer ZO uit?![]()
[ afbeelding ]
Tja, ik weet gewoon niet wie het is. Zat aan (een oude foto van) Humperdinck te denken, maar daar kan ik geen 2 jaren 80 hits van noemen. Voor zover 'ie die al heeft gehad....quote:Op maandag 14 januari 2008 16:14 schreef MadMaster het volgende:
Zit niet veel (lees: helemaal geen) schot in de vraag, dus verklap ik dat hij in beide gevallen gebruik maakte van een zangeres.
quote:Op maandag 14 januari 2008 17:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
of is t Herb?
Dan Diamonds en Keep your eye on me..
quote:Op maandag 14 januari 2008 18:10 schreef Thealexfiles het volgende:
the Abdul Hassan Orchestra was Duitsland geloof ik
Nog 1tje dus..het gaat mij om 't wiegje..quote:Op maandag 14 januari 2008 18:14 schreef MadMaster het volgende:
Ik wil graag 't land van herkomst van de volgende hitmakers ( 5 verschillende zijn 't ):
Yello - Zwitserland
Clout - Zuid Afrika
the Abdul Hassan Orchestra - Nederland
Gazebo -
Mezzoforte - IJsland
Nou ok, ik reken 't goed vanwege toch al de meeste goed. van origine dus niet Italiaans, ook al opereerde hij daar wel daarvandaan ten tijde van de hit.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:16 schreef MadMaster het volgende:
Wacht even, ik heb 3 dezelfde als Bartrid en Gazebo komt niet uit Italië
Ik gokte op een soundtrack van de film, ken de cover (wederom) niet...quote:
heb ik nog op 12"quote:Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit is dan weer een single-hoes
[ afbeelding ]
Ik bedoelde dus Beirut, Libanon.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
van Beirut, is geloof ik gewoon Amerikaan?
Ach ik kom binnen, ik zie iets dat ik herken en ik schiet er op losquote:Op maandag 14 januari 2008 18:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus Beirut, Libanon.
Zoals een echte Libanees betaamt...quote:Op maandag 14 januari 2008 18:38 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ach ik kom binnen, ik zie iets dat ik herken en ik schiet er op los
http://www.youtube.com/watch?v=QEsRYkRpySYquote:Op maandag 14 januari 2008 18:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit is dan weer een single-hoes
[ afbeelding ]
margareth singanaquote:Op maandag 14 januari 2008 18:46 schreef Burnett het volgende:
on topic: shaka zulu we are growing?
Margaret Singana indeed van Sjakie Zoeloe...quote:Op maandag 14 januari 2008 18:46 schreef Burnett het volgende:
on topic: shaka zulu we are growing?
quote:It was one of the first international hits by a Jamaican artist. In 1969 it reached the Top Ten in the United States, peaking at #9 on the Billboard Hot 100 singles chart, and hit number one in the United Kingdom, The Netherlands, Jamaica, South Africa, Canada, Sweden and West Germany. The British success came almost two years afterfirst made his mark with the rude boy song, "
".
Geen linkje naar de 12" gevonden, maar dit was wel het laatste schappelijke nummer van The Human League.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:48 schreef Burnett het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=QEsRYkRpySYiemand een linkje naar de 12"?
Reggaehit in 1969quote:Op maandag 14 januari 2008 19:31 schreef ranja het volgende:
Jimmy Cliff zou ik denken maar Nederlandse achternaam
MadMaster +1quote:Op maandag 14 januari 2008 19:35 schreef MadMaster het volgende:
Desmond Dekker van o.a Israelites en diverse ska nummers zal het dan wel zijn...
quote:Op maandag 14 januari 2008 19:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=mxELSzay2lc
alleen MTV volgens mijquote:Op maandag 14 januari 2008 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
Was die niet ook hier op TV, de aangepaste titel tekst komt me zeer bekend voor...
En nou niet denken dat je het niet kent en het meteen opzoeken, ik heb nog veel meer hulpzame hints achter de hand...quote:ue o muite arukō
namida ga kobore nai yō ni
omoidasu haru no hi
hitoribocchi no yoru]
quote:The title,, has nothing to do with the lyrics or the meaning of the song; the word served the purpose only because it was short, catchy, recognizably Japanese, and more familiar to most English speakers (very few of whom could understand the Japanese lyrics anyway).
Burnett + 1quote:Op maandag 14 januari 2008 20:45 schreef Burnett het volgende:
screamin' jay hawkins
Die is alvast goed.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:06 schreef cafca het volgende:
CCR
cafca +1quote:Op maandag 14 januari 2008 21:14 schreef cafca het volgende:
Alan Price (set)
Wel nederlands, maar niet the Dutch.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:35 schreef Berkery het volgende:
The Dutch?
Mijn vader heeft met de zanger van Claw Boys Claw in de klas gezeten..quote:Op maandag 14 januari 2008 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Wel nederlands, maar niet the Dutch.
Amsterdamse rockband, voortgekomen uit punkband de Suspenders. Een van de leden was ook mede-oprichter van Claw Boys Claw
Muzo, maar die zijn het niet.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:22 schreef peaceman het volgende:
Vast die minors of ouzo oid waar je op last fm zo'n gesprek over had.
quote:"Should I Stay or Should I Go" is a song by The Clash, from their album Combat Rock. It was written in 1981 and featured Mick Jones on lead vocals.
The tune leans towards more of a retro punk rock sound than most of the other tracks on the album. Though many legends have arisen about what the song is about (one of which is Jones' impending dismissal from the Clash in 1983), it is actually about the rocky personal relationship between Jones and singerthat would soon implode. The lyrics seem to reflect ups and downs concerning the relationship and the dilemma of sticking with or ending it.
L'attentatquote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:22 schreef cafca het volgende:
Muzo, maar die zijn het niet.
Franse naam
Niet Joe. Het betreft z'n privé relatie (met een vrouw en een bekende zangeres ook nog).quote:Op dinsdag 15 januari 2008 09:21 schreef Mark het volgende:
Joe Strummer?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:38 schreef bartrid het volgende:
Da's Ellen Foley toch?
quote:James Blunt is another musician the band have created rifts with in the past, with Barry Burns claiming to have "spewed blood down dirty toilets with more talent than [him]," and that "his voice is annoying
quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:24 schreef MadMaster het volgende:
'Body Language' van Queen
Mjah, Hot Space vind ik nog niet zo slecht als de algemene opinie je probeert te doen geloven. Altijd nog beter dan dat wanstaltige The Miracle: wat mij betreft veruit de slechtste Queen-plaat. Met The Invisible Man: wat een beschamende single was dat zeg....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:33 schreef MadMaster het volgende:
Ruk plaat v.w.b. Queen, mag je best wel zeggen...
Wiequote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:41 schreef cafca het volgende:
Shuggie Otis - Strawberry Letter nogwat?
Yep, da's geschreven door Shuggie Otis.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie
'Strawberry Letter' ken ik wel van The Brothers Johnson...
quote:werd op 12 november 1951 op de Kaapverdische eilanden geboren. Begin jaren 70 werd hij opgeroepen voor het Portugese leger, aangezien Kaapverdië destijds een kolonie van Portugal was.
wilde niet gestationeerd worden in Angola, destijds ook een Portugese kolonie waar een onafhankelijkheidsstrijd woedde, en vluchtte hierop met zijn familie naar de Verenigde Staten. Van daaruit ging hij in 1974 op vakantie naar Nederland. Hier kwam hij terecht in discotheek Ma Belle Amie in Scheveningen, waar hij ook een tijdje discjockey was. Peter Tetteroo, de eigenaar van de discotheek, ontdekte
als zanger en besloot met hem een single op te nemen. Dit was het nummer
, een bewerking van het Portugese volksdansje
. In het voorjaar van 1975 werd dit liedje een nummer 1-hit in Nederland en in Vlaanderen.
Die woorden neem ik maar terug, denk ik: het zegt me niet veel...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef schaap001 het volgende:
On-topic: komt me wel bekend voor. 's Even aandachtig kijken en diep nadenken...
* Joins the clubquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:00 schreef bartrid het volgende:
Opgezocht, volslagen onbekend voor mij
Mooi lostrek antwoord...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:42 schreef ranja het volgende:
Heintje - Mama
Genesis - Mama
Maywood - Mother How Are You Today
Tracey Bonham - Mother Mother
Within Temptation - Mother Earth
Rammstein - Mutter
Bloem - Even aan mijn moeder vragen
Edie Brickell - Mama Help me
The Ronettes - I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Fishbone - Ma and Pa
bukgeit +1quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:21 schreef bukgeit het volgende:
Bloodred Shoes
De spelling is geloof ik "Rednex"quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:11 schreef belsen het volgende:RED Red Hot Chili Peppers Red House Painters Red Box Dr. Redtape King Crimson Rednecks Simply Red Axelle Red Red Snapper
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie nu dat het een vraag van bukgeit isdus belsen je mag hem NIET, ik zeg NIET gebruiken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:27 schreef Mark het volgende:hij had er toch al 10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zie nu dat het een vraag van bukgeit isdus belsen je mag hem NIET, ik zeg NIET gebruiken
![]()
Ssst!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:52 schreef ranja het volgende:
Hoewel Axelle Red natuurlijk geen band is.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:26 schreef Burnett het volgende:
Willeke Alberti
newbiedoobiedoo +1quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Jerney 'Ik kan daar heel enthousiast van worden' Kaagman
Zeker welquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:57 schreef cafca het volgende:
is dat niet gewoon Marc Bolan?
Ja, Jerney d'r haar en Weekend-speelpakjequote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:02 schreef Burnett het volgende:
leuk bruggetje!
Ik denk: ik doe ook es een bruggetjequote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:15 schreef Burnett het volgende:
rex gildo
Captain_Redbeard +1quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:27 schreef Captain_Redbeard het volgende:
dinosaur jr
En die van ranja kan ik dan weer niet helemaal plaatsen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef Mark het volgende:
Jee, ff weg en er komen allemaal inkoppers langs....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |