Vorige delenquote:Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef Shakermaker het volgende:
Will Wright is een nieuwe game aan het ontwikkelen: Spore.
[ afbeelding ]
De maker van onder meer SimCity en The Sims is sinds een tijdje bezig met een hele bijzondere game. Je begint als een een-cellig diertje en kan eindigen als de heerser van het heelal. Will Wright heeft blijkbaar een manier gevonden om miljoenen jaren evolutie speelbaar te maken. Het lijkt onmogelijk maar als je previews leest, zou het wel eens kunnen gaan lukken.
Een kleine uitleg van de gameplay:
Tidepool fase
Als de game begint ben je niet meer dan een armzalige bacterie. De gameplay in deze fase omschrijft Will Wright zelf als 'free-form pacman'. Hier moet je zoveel mogelijk andere bacteriën eten en groter worden.
[ afbeelding ]
Evolution fase
Hier ben je een simpel diertje dat andere diertjes moet doden om groter te worden. Denk hack 'n' slash. Net zoals in de eerste fase kan je je enigzins bepalen hoe je character eruit ziet.
[ afbeelding ]
Tribal fase
Je diertje is groot geworden en heeft een simpel soort intelligentie ontwikkeld. Hij heeft een stam om zich heen verzameld. De gameplay in deze fase beschrijft Will Wright zelf als een soort Populous, één van zijn oudere klassiekers.
[ afbeelding ]
City fase
Drie keer raden ..... Inderdaad: deze fase is een simpel soort Sim City. Jouw een-cellige hoopje blubber uit de eerste fase heeft zich ontwikkeld tot een beschaving die in een echte stad woont. Maar daar wordt het natuurlijk een keer te klein ....
[ afbeelding ]
Civ fase
In dit gedeelte is de rest van de planeet aan de beurt. De gameplay lijkt op de Civilization-reeks van Sid Meier.
[ afbeelding ]
Invasion fase
Infinity and beyond! In deze fase is de rest van het universum aan de beurt. Je kan andere planeten aanvallen, maar je kan ook op de diplomatieke toer, of 'first contact' maken met andere beschavingen. Alle planeten rond alle sterren op het plaatje van het sterrenstelsel hieronder zijn te koloniseren of te terraformen dus de mogelijkheden zijn letterlijk eindeloos. Het mooie van de laatste fase is dat je je universum online kan zetten en dus ook universa van anderen kan downloaden om te kijken of de soort die jij gecreëerd hebt, zich kan meten met de beschavingen van andere spelers.
[ afbeelding ]
Custom
Een andere bijzondere feature van Spore is dat je character volledig customisable is.
[ afbeelding ]
Als je al wat verder in je evolutie bent, kan je nog steeds van alles aanpassen.
[ afbeelding ]
Ook de gebouwen kan je helemaal naar je eigen smaak maken.
[ afbeelding ]
Net zoals de voertuigen.
[ afbeelding ]
Will Wright kan het waarschijnlijk beter uitleggen dan ikzelf, dus je kan het best de video van zijn presentatie op de Game Developers Conference van eerder dit jaar bekijken. Surfen naar deze link, naar beneden scrollen en Bugmenot gebruiken om te kijken, zonder te hoeven registreren.
Links:
Officiële site
CVG.co.uk
GameDaily
1up.com
Gamespy
GamingSteve
Gamespot
Eurogamer
Release tweede helft 2006 onbekend
quote:
breken, niet scheppen..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Elvi het volgende:
Jezis is dat pleurisding nóg niet uit... Wat n manier om hoge verwachtingen te scheppen
En dan nog een topicreeks bijna killen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:41 schreef RickoKun het volgende:Matig die OP! Ik had er een VEEEEEEL coolere naam neergezet!
![]()
OT:
Wanneer komt dit spel nou es verdomme uit!? Lijkt me wel vetjes!
Voor alle next-gen consolesquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef RaymanNL het volgende:
Kwam hij nou ook voor de Wii uit dan? Ik dacht dat dat al bevestigd was?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:24 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
En dan nog een topicreeks bijna killen?
komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellenquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:26 schreef sentiao. het volgende:
Wat een geklaag, de officiele deadline zijn we nieteens gepasseerd. En ga je frustratie dan niet uiten op de OP. Zwak.nog eventjes mensen
.
Bij welk spel gebeurd dat niet (retorische vraag)?quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellen
GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:33 schreef sentiao. het volgende:
Je kan niet verlangen dat een spel producent bij elk spel perfect in weet te schatten hoe lang de ontwikkeltijd zal zijn.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!![]()
![]()
quote:Door Paul Hulsebosch, woensdag 16 januari 2008 14:31, views: 11.192
Naast alle zakelijke berichten van de Macworld 2008 is er ook nieuws voor de spelende Apple-fan. De shooter Call of Duty 4 krijgt een versie voor de Mac en Spore van Sim-bedenker Will Wright zal zelfs tegelijk verschijnen met de pc-versie.
Spore is al jaren in ontwikkeling en sinds een demonstratie op de E3 van 2005 zijn de verwachtingen hooggespannen. Het is al een aantal malen uitgesteld, maar volgens de laatste planning zou het spel ergens in 2008 moeten uitkomen. Het zal tegelijk met de versie voor de pc verschijnen, meldt uitgever Electronic Arts.
http://life.tweakers.net/(...)men-naar-de-mac.html
Ik zie het eigenlijk gebeuren dat DNF eerder komt, die komt tenslotte al tussen kerst 08 en kerst 09.quote:
Het was toch voor 3 maart aangekondigd?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
Amazon.com heeft dit spel staan op 1 Mei 2008.
Maar of ze die datum halen is natuurlijk maar de vraag.
Ja, de afgelopen 3 jaar elke keer weer jaquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:53 schreef zagevent het volgende:
[..]
Het was toch voor 3 maart aangekondigd?
Ja dat zal wel, voor Kerstmis 2008. Zal dus in de kerstperiode pas gold gaan omdat de koe toch immers melk moet geven.quote:Spore Coming "Before Holidays"; EA Still Confident
by Chris Remo and Nick Breckon Jan 31, 2008 4:55pm CST
Despite its ongoing delays, Electronic Arts brass is still confident in Will Wright's ambitious evolution simulator Spore.
Despite a recent analyst projection that Spore will not be released until the coming fall or winter months, EA declined to give a specific release time frame for the title during today's analyst and press financial conference call.
The company did, however, state that the game will be released this year. "We're not announcing dates for any of our titles. We will tell you it's gonna be before the holidays," said EA CEO John Riccitiello in the call, which is ongoing at time of writing. "We're very, very bullish."
Riccitiello believes Spore will be what EA calls a "breakaway title." This comes after the company lamented its lack of internally-developed breakaway titles last year.
Eén dag voor m'n verjaardag.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
De release datum is bekend!!
En sneller dan verwacht ook nog. 7 September 2008 ligt hij in de winkels.
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=7&play=hi
dat is idd flink eerder dan verwachtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
De release datum is bekend!!
En sneller dan verwacht ook nog. 7 September 2008 ligt hij in de winkels.
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=7&play=hi
Nouja, er werd gevreesd dat het Kerst 08 zou worden...quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is idd flink eerder dan verwacht![]()
Leuke preview. Duidelijk ookquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:24 schreef SpankmasterC het volgende:
Preview! Morthill (de lucky bastard) heeft met de game mogen pielen!
Spore
Tof!quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:23 schreef kipknots het volgende:
De creature editor van de game schijnt trouwens een paar maand voor de game uitkomt op internet geplaatst te worden, als een soort van demo.Kan er niet op wachten.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:26 schreef Morthill het volgende:
Klopt, de planning is dat in juli je al met de editor kan gaan spelen
Maar wat ik wel hoop is dat je een moeilijkheidsgraad kan bepalen. Het lijkt me allemaal erg makkelijk namelijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:55 schreef zagevent het volgende:
[..]
Eénvijf dagen voor m'n verjaardag.![]()
Ben bang dat deze, net als The Sims en Simcity, geen moeilijkheidsgraden kent.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar wat ik wel hoop is dat je een moeilijkheidsgraad kan bepalen. Het lijkt me allemaal erg makkelijk namelijk.
Er komen wel moeilijkheidsgraden, dit voor de hardcore gamers die daadwerkelijk dood willen kunnenquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ben bang dat deze, net als The Sims en Simcity, geen moeilijkheidsgraden kent.
Het is allemaal maar net wat voor doelen je zelf stelt, naar hoe 'moeilijk' het wordt.
Kan best kloppen, in Europa kan een spel niet in het weekend uitkomen, dus vrijdag 5 september zal hij inderdaad hier wel uitkomen ipv zondag de 7equote:Op donderdag 14 februari 2008 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ander filmpje van de Spore site zegt trouwens 5 september
dat is wel zo leuk, toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:13 schreef Morthill het volgende:
[..]
Er komen wel moeilijkheidsgraden, dit voor de hardcore gamers die daadwerkelijk dood willen kunnen
Het gaat om het weekend van 7 september. Dus voor Europa is dat de 5e, Amerika heeft hem de 4e al geloof ik. Weet niet hoe andere landen het doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 07:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Kan best kloppen, in Europa kan een spel niet in het weekend uitkomen, dus vrijdag 5 september zal hij inderdaad hier wel uitkomen ipv zondag de 7e
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?quote:
jij moet zo geen Spore gaan spelenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
jij moet zo geen Spore gaan spelen
het is toch niet realistisch als je niet dood kan gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?
Maar de game is niet identiek de tweede keer dat je hem speelt of de derde, of de vierdequote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.
ja, ik heb wel wat beters te doen tegenwoordig dan patronen van vijanden uit mn kop te leren. Ik ben geen 12 meer met vele uren de tijd om aan games te spenderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]Maar jij speelt dus liever spellen waarbij je niet dood kan gaan?
mr dan richt je je op arcade.. niet op games waarin je helemaal niet dood kan gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ja, ik heb wel wat beters te doen tegenwoordig dan patronen van vijanden uit mn kop te leren. Ik ben geen 12 meer met vele uren de tijd om aan games te spenderen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Geweldig argument. Ben je nu beledigd?quote:
Pfff, haterquote:Op woensdag 20 februari 2008 03:24 schreef CamelNLD het volgende:
Simcity speel ik nog steeds, maar spore zie ik niet zo zitten.
amenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Deze game moet je gewoon kopen. Als je em illegaal download krijg je kanker en aids.
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Deze game moet je gewoon kopen. Als je em illegaal download krijg je kanker en aids.
Het spel krijgt genoeg content mee om het hele universum te vullen, dus je kan offline het ook prima spelen. En die beveiliging zal binnen enkele dagen wel gekraakt zijn, net zoals bij elk ander spel.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).
Noem mij eens een mainstream spel dat je niet gemakkelijk illegaal kan spelen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).
eerst maar eens kijken oftie draait op mijn pc. Als dat niet te doen is kan EA kanker en aids krijgen, dan ga ik ze mijn geld niet gevenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Klopt. Maar de verhalen gaan dat... Zo wil EA het tenminste doen overkomen. Ik heb daar allemaal weinig verstand van, dus daar kan ik verder dan ook weinig over zeggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Noem mij eens een mainstream spel dat je niet gemakkelijk illegaal kan spelen.
Voor elk spel is er wel een crack, danwel een gecrackte exe, danwel een mini-iso, danwel een rip die je niet eens hoeft te installeren.
Eindelijk nog eens een spel dat ik met mijn brol pc kan draaien.quote:Electronic Arts heeft eindelijk weer wat meer info vrijgegeven van hun langverwachte evolutie/simulator game Spore. De uitgever heeft namelijk de minimale systeemeisen van de game bekend gemaakt. Wat opvalt is dat de systeemeisen niet zo hoog zijn in vergelijking met andere hedendaagse PC-games.
Spore zal vanaf 7 september verkrijgbaar zijn voor de PC en Mac, de Nintendo DS titel genaamd Spore Creatures zal ook vanaf die dag verkrijgbaar zijn. Naast de game zal de aangekondige Spore Creature creator vanaf 17 juni gratis beschikbaar zijn voor de PC en Mac.
Hieronder de vrijgegeven (minimale)systeemeisen:
WINDOWS XP:
2.0 GHz P4 processor or equivalent
512 MB RAM
A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
At least 6 GB of hard drive space
WINDOWS VISTA:
2.0 GHz P4 processor or equivalent
768 MB RAM
A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
At least 6 GB of hard drive space
Voor specifieke details over ondere andere de videokaarten kun je bij de bron terecht.
17 juni. Dat staat tevens in je gequote artikel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Kwam een van deze dagen de creature editor niet uit?
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Naast de game zal de aangekondige Spore Creature creator vanaf 17 juni gratis beschikbaar zijn voor de PC en Mac.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Kwam een van deze dagen de creature editor niet uit?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:30 schreef Hanstin het volgende:
Heeft dit spel nou een online optie ? ik kan er namelijk nergens iets van vinden.
Het heeft dus wel een online optie. Of je er wat aan hebt is een tweede.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:59 schreef zagevent het volgende:
De wezens die met de Creature Creator gemaakt kunnen worden, kunnen op de online Sporepedia geplaatst worden.
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
[..]
Het heeft dus wel een online optie. Of je er wat aan hebt is een tweede.
Role playing game lijkt mij nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.
Creature Fase is wel degelijk een RPG. Je bestuurt een creature en voert 'missies' uit.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Role playing game lijkt mij niet
Maar goed het ZOU wel zwaar vet wezen als je echt bijv. servers hebt waar je in kan spelen en intergalactische oorlogen kan voeren enzo!
Ik zei toch ook niet dat je online tegen elkaar kon spelen? Ik zeg alleen dat het een online optie heeft, namelijk creatures uploaden. Das ook online.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.
Sorry, verkeerde persoon gequotequote:Op donderdag 12 juni 2008 17:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zei toch ook niet dat je online tegen elkaar kon spelen? Ik zeg alleen dat het een online optie heeft, namelijk creatures uploaden. Das ook online.
Kijk, als het nu een mmorpg zou zijn dan zou hij alles van jou op gaan zitten blazen, daarom is dat niet het gevalquote:
Klopt. Das niet leuk.quote:Op donderdag 12 juni 2008 19:42 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Kijk, als het nu een mmorpg zou zijn dan zou hij alles van jou op gaan zitten blazen, daarom is dat niet het geval
Ik ben hem anders nog niet tegengekomen?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:20 schreef ethiraseth het volgende:
De trial editie van de editor is gelekt.![]()
Ik neem aan dat dit wel legaal is aangezien het een gratis trial versie is, niet de volledige betaalde versie.
Tis echt waar. Check the pirate bay maar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 11:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik ben hem anders nog niet tegengekomen?
Er zitten vleugels in waarmee korte stukken gevlogen kunnen worden. Maar echt vogels maken kan niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:57 schreef LoggedIn het volgende:
het valt me trouwens op dat je alleen dieren ziet die lopen, of iig voortbewegen via de grond.. Kan je geen dieren maken die (eventually) gaan vliegen? Of wordt dat EA-style een expansion pack?
Ik was ook iets te laatquote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:24 schreef EvilMarc het volgende:
Kan niemand mij ff een pm sturen met de torrent, volgens mij is hij verwijderd van tpb
Ik heb hem vanmiddag op een brakke laptop gespeeld, 2 ghz, 512mb ram en zo'n stock video kaart. Ging primaquote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
mijn pc kan spore echt voor geen meter draaien, maar die editor lijkt me wel geinig om te proberen. heeft die nog bijzondere systeemeisen?
schijnt dat je directx 9 ook moet installeren.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:20 schreef LoggedIn het volgende:
hij wil niet draaien op dx10 in vistanu kan ik hem niet op mn laptop draaien
hahahquote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:51 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb hem wel iets aangepast maar dat ding kan rollen
Poging #2quote:Op zaterdag 14 juni 2008 16:46 schreef Necrodeath het volgende:
En, hoe is mn eerste versie van een Zerg?![]()
[ link | afbeelding ]
De 1e 3x is het grappig, maar dan kom je erachter dat ze alitjd precies hetzelfde doen, en enige vorm van dynamiek ontbreektquote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:23 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb juist een heel menselijk iets gemaakt. Die dansjes
editor/creature creation modequote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:33 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
De 1e 3x is het grappig, maar dan kom je erachter dat ze alitjd precies hetzelfde doen, en enige vorm van dynamiek ontbreektHet aantal benen, ogen, armen, vleugels, vorm, het maakt allemaal niet uit
Dus dat spelen met een beestje wordt al heel gauw saai
Zelfde probleem, kan sommige Creatures niet meer vinden terwijl ze gewoon in de juiste map staan.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 21:50 schreef DeHovenier het volgende:
Bij 'Creaties van speler' staat er: "No player creations found.". Maar ik heb 4 beesten gemaakt en allemaal gedeeld
Hij staat als het goed is nog wel in je My Creatures map.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 22:43 schreef Necrodeath het volgende:
Mijn beholder is wegkrijg hem ook niet meer terug om de een of andere reden.
Mwa...uitgekomen zou ik niet zeggenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:04 schreef ethiraseth het volgende:
Mja, de servers worden nogal gebombardeerd met beesten heb ik het idee. En er lijken nog wat bugs in de creature editor zitten. Maarja, het is gratis en drie dagen eerder uitgekomen dan de bedoeling was, dus ach.
Hou je muis over een deel van de ruggegraat en gebruik de scrollwheel van de muis.quote:
Bedankt voor de tip, wist ik nog niet.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:38 schreef kipknots het volgende:
Je kan ledematen ook langer maken als je wil. Maak een arm of been, verwijder de hand/voet en pak een tweede ledemaat. Druk op control en hij maakt het nieuwe ledemaat vast aan het oude. Je kan ook een deel van een ledemaat verwijderen door op control te klikken en dan op dat deel. Geeft wel wat leuke opties. Bij dit wezen is bijvoorbeeld de staart eigenlijk een lange arm:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierdoor worden ze ook beter geanimeerd [14.gif]
quote:Op zondag 15 juni 2008 11:44 schreef ethiraseth het volgende:
Inloggen is uitgeschakeld tot de demo echt uitkomt. Zal ergens maandag of dinsdag zijn.
Ik ga 'm ook halen. Zal 'm dan maar ff pre-orderen.quote:Op zondag 15 juni 2008 12:32 schreef Sickert het volgende:
die gorilla
iemand al het volledige pack gekocht bij EA? komt dinsdag
ik heb m al gepre'd
$10 dacht ik.quote:
Iedereen hier denk ik. 2 daagjes wachten dan maarquote:Op zondag 15 juni 2008 12:42 schreef Sickert het volgende:
Ik kan niet meer inloggen
spel zegt dat mn code niet meer bruikbaar is oid...
heb al opnieuw een wachtwoord aangevraagd maar werkt niet
nog meer mensen hier last van
6euro99.quote:
verkochtquote:Op zondag 15 juni 2008 12:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
6euro99.
@inlogproblemen. Ik denk dat ze alle servers gereset hebben ofzo. Je kan straks alles opnieuw delen, gok ik.
Zijn er nog mensen die een 486 gebruiken?quote:Op zondag 15 juni 2008 12:58 schreef __Saviour__ het volgende:
ik heb het dus geprobeerd te installeren maar m'n grafische kaart is niet tof genoeg.
Ach ja, dan maar niet. Ik speel sowieso al nooit PC-games, maar dit leek me dan weer wel geinig.
Zo oud ook weer nietquote:Op zondag 15 juni 2008 13:03 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die een 486 gebruiken?
Niet alleen kost het maar 6,99quote:Op zondag 15 juni 2008 12:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
6euro99.
Mijn Documenten > Mijn Spore-creaties > Wezens.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:43 schreef Maisnon het volgende:
Hoe maak je er zo'n soort plaatje van?
Ik heb inmiddels ook een barbapapa
Geen idee eerlijk gezegd...heb nog nooit iets online gekocht behalve via steam, met steam kun je het altijd weer downloaden als je het eenmaal gekocht hebt. Is account gebonden.quote:Op zondag 15 juni 2008 14:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ja maar als ik Spore koop via de Eastore, dan kan je toch niet later Spore deinstalleren en dan weer opnieuw installeren, want je hebt dan geen dvd/cd
Dus als je pc crasht moet je t spel weer opnieuw kopen
En ik heb Harry als avatar
Cool gemaaktquote:
Tofquote:Op zondag 15 juni 2008 16:13 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
Hij loopt door op z'n staart te stuiteren
Ik vraag me meer af of het mogelijk is om platte lichamen te maken. Dat is iets wat wel veel voorkomt (en handig is) en wat ik nog niet heb gezien.quote:Op zondag 15 juni 2008 19:25 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm. Is er een manier om je wezens onsymmetrish te maken? Niet dat je in het echte leven zoveel onsymmetrische wezens tegenkomt, maar toch.
quote:Op zondag 15 juni 2008 21:45 schreef Maisnon het volgende:
Deze is supervet geworden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die sla animatiequote:Op zondag 15 juni 2008 21:45 schreef Maisnon het volgende:
Deze is supervet geworden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 juni 2008 17:36 schreef RickoKun het volgende:
die foto is zo slecht gemaakt dat ik niet zou weten wat zijn wapen is
Juhquote:Op maandag 16 juni 2008 00:03 schreef ethiraseth het volgende:
Enig, net gemailed door de ea-store dat de volledige versie pas de 22e komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
quote:Op maandag 16 juni 2008 09:18 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb een Easter Egg gevonden !
in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omg, ik heb het gezien. Dat is best wel gaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Dit kwam net binnen:quote:Op maandag 16 juni 2008 11:04 schreef Sickert het volgende:
Beste Kevin
Bedankt voor je bestelling bij Electronic Arts BV. De releasedatum van het product dat je vooraf hebt besteld, is gewijzigd. De nieuwe releasedatum van het hieronder vermelde product is 22 juni 2008
Ze zijn nogal aan het rommelen bij EA.quote:Bedankt voor je bestelling bij Electronic Arts BV. De releasedatum van het product dat je vooraf hebt besteld, is gewijzigd. De nieuwe releasedatum van het hieronder vermelde product is 17 juni 2008
Bestelnummer: 4360850715 Product-id: 96890600 Productnaam: SPORE™ Creature Creator
Ik zou vereerd zijn als die van mij worden uitgekozenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:11 schreef EvilMarc het volgende:
Ligt dat aan mij of ben ik de enige die denkt dat de volgende generatie pokemon verdacht veel op deze beesten lijken
Dan kan ik niets postenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:19 schreef ethiraseth het volgende:
Je hoeft echt niet elke creatie met een penis eraan hier te posten hoor.
zuchtquote:Op maandag 16 juni 2008 16:26 schreef EvilMarc het volgende:
4chan ftw
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Met je muis op een stukje ruggengraat gaan > scrollenquote:Op maandag 16 juni 2008 19:43 schreef Thormodo het volgende:
Weet iemand hoe je de dikte enzo van die beginblob kan aanpassen?
quote:Op maandag 16 juni 2008 19:43 schreef Thormodo het volgende:
Weet iemand hoe je de dikte enzo van die beginblob kan aanpassen?
Scrollen!, dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op maandag 16 juni 2008 19:50 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Met je muis op een stukje ruggengraat gaan > scrollen
Pics!quote:Op maandag 16 juni 2008 21:49 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb nu ook een vogel gemaakt, kruising tussen een flamingo en een pelikaan, met complete vleugels met veren enzo
zij hebben wel de full versionquote:
zowiezo is dat verven een beetje bout uitgevoerd.. Waarom kan je niet gewoon zelf details aanbrengen? Waarom moet je perse uit patronen kiezen?quote:Op maandag 16 juni 2008 23:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wat ik ook gebrekkig vind is dat je alleen uit 16 (ofzo) kleuren kan kiezen en blijkbaar niet uit een heel RGB palet.
Ruimtebesparing denk ik. Op deze manier kan het gemakkelijk gegenereerd worden, maar als ie een plaatje moet maken van de hele huid dan kost het veel te veel ruimte. En ze willen het juist klein houden, dat is de hele truuk achter al die beesten. Dat ze vanuit een heel klein bestand compleet opgebouwd kunnen wordenquote:Op maandag 16 juni 2008 23:17 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
zowiezo is dat verven een beetje bout uitgevoerd.. Waarom kan je niet gewoon zelf details aanbrengen? Waarom moet je perse uit patronen kiezen?
Kleur ingedrukt houden, dan verschijnen er per kleur een stuk of 20 andere kleuren.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:06 schreef Gamer_V het volgende:
Wat ik ook gebrekkig vind is dat je alleen uit 16 (ofzo) kleuren kan kiezen en blijkbaar niet uit een heel RGB palet.
trail 25% van alle spullen in full versionquote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:51 schreef SupaMario het volgende:
Wat voor opties zitten er meer als in die versie die vandaag of 22juni uitkomt dan in de trial?
ik ook damn EA waarom is de trail versie wel al te downloaden en me betaalde versie nog nietquote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:37 schreef SupaMario het volgende:
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke versie..
Vooral ook in het begin als je zo'n klein beestje bent, hoe ze het leuk houden.
Mja, via Direct2Drive is het wel al te koop... prutsers bij EA, laatste keer dat ik daar wat koop.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:56 schreef depax het volgende:
[..]
ik ook damn EA waarom is de trail versie wel al te downloaden en me betaalde versie nog niet
staat nog steeds preorder hoor. (bij d2d)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, via Direct2Drive is het wel al te koop... prutsers bij EA, laatste keer dat ik daar wat koop.
http://forums.electronica(...)d-still-no-game.htmlquote:I would expect sometime after 10pm (GMT). I dont know exact time unfortunately.
Een klein rondje waarin je kan wandelen etc, niet echt een speelwereld.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:38 schreef Dementor het volgende:
Zit er in de trial iets van een speelwereld?
ik vind het eerder een smerige micro payment, de devs krijgen ze nog voor september cash binnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Een klein rondje waarin je kan wandelen etc, niet echt een speelwereld.
Trials zijn vooral bedoeld om de Sporepedia alvast vol te plempen met monsters voor de full version uitkomt.
Er is toch ook een gratis Trial...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:44 schreef Dementor het volgende:
[..]
ik vind het eerder een smerige micro payment, de devs krijgen ze nog voor september cash binnen.
Een gratis trial zou ze sieren tenslotte vullen wij de sporepedia.
Welnee. je krijgt het bedrag terug als korting op de volledige versie.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:44 schreef Dementor het volgende:
[..]
ik vind het eerder een smerige micro payment, de devs krijgen ze nog voor september cash binnen.
Een gratis trial zou ze sieren tenslotte vullen wij de sporepedia.
We betalen dus een voorschot op een product dat in september geleverd zal worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee. je krijgt het bedrag terug als korting op de volledige versie.
En daarvoor krijg je die creature editor 3 maanden eerder. En eerlijk gezegd is dat best die 7 euro waard. Ik betaalde vandaag voor een lunch in Amsterdam al 15 euro dus zoveel is 7 euro nu ook weer niet. Ik heb uit die trialversie al minstens 12 uur entertainment gehaald, en dat is toch 6x zoveel als naar de film gaan wat ook 7 euro kost.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef Dementor het volgende:
[..]
We betalen dus een voorschot op een product dat in september geleverd zal worden.
Tis niet de bedoeling dat we het hier gaan hebben over hoe je op een illegale manier aan de volledige versie komtquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:16 schreef Maisnon het volgende:
Volledige versie is ook al weer gelekt, maar die doet het niet naar het schijnt. Er is wel een ander data vervang truukje enzo en dan krijg je al een boel nieuwe onderdelen.
Voor de ongeduldigen zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Misschien een idee om een tweede topic te hebben waar iedereen zin creature kan tonen en dit topic te houden voor overige discussies en nieuws over het spel? Ben om eerlijk te zijn niet echt heel erg geïnteresseerd in topics vol dingen van andere mensen, ook al denken die mensen zelf dat hun beest het beste ooit is.
Mwa, nee, vind ik niet nodig. Anders is het allemaal zo dubbel op, kan prima in dit topic.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Misschien een idee om een tweede topic te hebben waar iedereen zin creature kan tonen en dit topic te houden voor overige discussies en nieuws over het spel? Ben om eerlijk te zijn niet echt heel erg geïnteresseerd in topics vol dingen van andere mensen, ook al denken die mensen zelf dat hun beest het beste ooit is.
Waarom? De ontwikkeling van het spel zelf heeft vrij weinig nieuws...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Dat was ik ook niet van planquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:03 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tis niet de bedoeling dat we het hier gaan hebben over hoe je op een illegale manier aan de volledige versie komt
Binnenkort zal de nieuwsstroom wel weer op gang komen, nu gaat het allemaal nog over de creature editor, maar er zijn nog een aantal andere fases.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Waarom? De ontwikkeling van het spel zelf heeft vrij weinig nieuws...
Held! Helaas ben ik slecht in het maken van bannersquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:12 schreef zagevent het volgende:
Ik ben bezig een OP temaken voor deze topicreeks. Is er iemand zo vriendelijk om een banner te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |