Vorige delenquote:Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef Shakermaker het volgende:
Will Wright is een nieuwe game aan het ontwikkelen: Spore.
[ afbeelding ]
De maker van onder meer SimCity en The Sims is sinds een tijdje bezig met een hele bijzondere game. Je begint als een een-cellig diertje en kan eindigen als de heerser van het heelal. Will Wright heeft blijkbaar een manier gevonden om miljoenen jaren evolutie speelbaar te maken. Het lijkt onmogelijk maar als je previews leest, zou het wel eens kunnen gaan lukken.
Een kleine uitleg van de gameplay:
Tidepool fase
Als de game begint ben je niet meer dan een armzalige bacterie. De gameplay in deze fase omschrijft Will Wright zelf als 'free-form pacman'. Hier moet je zoveel mogelijk andere bacteriën eten en groter worden.
[ afbeelding ]
Evolution fase
Hier ben je een simpel diertje dat andere diertjes moet doden om groter te worden. Denk hack 'n' slash. Net zoals in de eerste fase kan je je enigzins bepalen hoe je character eruit ziet.
[ afbeelding ]
Tribal fase
Je diertje is groot geworden en heeft een simpel soort intelligentie ontwikkeld. Hij heeft een stam om zich heen verzameld. De gameplay in deze fase beschrijft Will Wright zelf als een soort Populous, één van zijn oudere klassiekers.
[ afbeelding ]
City fase
Drie keer raden ..... Inderdaad: deze fase is een simpel soort Sim City. Jouw een-cellige hoopje blubber uit de eerste fase heeft zich ontwikkeld tot een beschaving die in een echte stad woont. Maar daar wordt het natuurlijk een keer te klein ....
[ afbeelding ]
Civ fase
In dit gedeelte is de rest van de planeet aan de beurt. De gameplay lijkt op de Civilization-reeks van Sid Meier.
[ afbeelding ]
Invasion fase
Infinity and beyond! In deze fase is de rest van het universum aan de beurt. Je kan andere planeten aanvallen, maar je kan ook op de diplomatieke toer, of 'first contact' maken met andere beschavingen. Alle planeten rond alle sterren op het plaatje van het sterrenstelsel hieronder zijn te koloniseren of te terraformen dus de mogelijkheden zijn letterlijk eindeloos. Het mooie van de laatste fase is dat je je universum online kan zetten en dus ook universa van anderen kan downloaden om te kijken of de soort die jij gecreëerd hebt, zich kan meten met de beschavingen van andere spelers.
[ afbeelding ]
Custom
Een andere bijzondere feature van Spore is dat je character volledig customisable is.
[ afbeelding ]
Als je al wat verder in je evolutie bent, kan je nog steeds van alles aanpassen.
[ afbeelding ]
Ook de gebouwen kan je helemaal naar je eigen smaak maken.
[ afbeelding ]
Net zoals de voertuigen.
[ afbeelding ]
Will Wright kan het waarschijnlijk beter uitleggen dan ikzelf, dus je kan het best de video van zijn presentatie op de Game Developers Conference van eerder dit jaar bekijken. Surfen naar deze link, naar beneden scrollen en Bugmenot gebruiken om te kijken, zonder te hoeven registreren.
Links:
Officiële site
CVG.co.uk
GameDaily
1up.com
Gamespy
GamingSteve
Gamespot
Eurogamer
Release tweede helft 2006 onbekend
quote:
breken, niet scheppen..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Elvi het volgende:
Jezis is dat pleurisding nóg niet uit... Wat n manier om hoge verwachtingen te scheppen
En dan nog een topicreeks bijna killen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:41 schreef RickoKun het volgende:Matig die OP! Ik had er een VEEEEEEL coolere naam neergezet!
![]()
OT:
Wanneer komt dit spel nou es verdomme uit!? Lijkt me wel vetjes!
Voor alle next-gen consolesquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef RaymanNL het volgende:
Kwam hij nou ook voor de Wii uit dan? Ik dacht dat dat al bevestigd was?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:24 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
En dan nog een topicreeks bijna killen?
komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellenquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:26 schreef sentiao. het volgende:
Wat een geklaag, de officiele deadline zijn we nieteens gepasseerd. En ga je frustratie dan niet uiten op de OP. Zwak.nog eventjes mensen
.
Bij welk spel gebeurd dat niet (retorische vraag)?quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellen
GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:33 schreef sentiao. het volgende:
Je kan niet verlangen dat een spel producent bij elk spel perfect in weet te schatten hoe lang de ontwikkeltijd zal zijn.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:32 schreef RickoKun het volgende:
[..]
GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!![]()
![]()
quote:Door Paul Hulsebosch, woensdag 16 januari 2008 14:31, views: 11.192
Naast alle zakelijke berichten van de Macworld 2008 is er ook nieuws voor de spelende Apple-fan. De shooter Call of Duty 4 krijgt een versie voor de Mac en Spore van Sim-bedenker Will Wright zal zelfs tegelijk verschijnen met de pc-versie.
Spore is al jaren in ontwikkeling en sinds een demonstratie op de E3 van 2005 zijn de verwachtingen hooggespannen. Het is al een aantal malen uitgesteld, maar volgens de laatste planning zou het spel ergens in 2008 moeten uitkomen. Het zal tegelijk met de versie voor de pc verschijnen, meldt uitgever Electronic Arts.
http://life.tweakers.net/(...)men-naar-de-mac.html
Ik zie het eigenlijk gebeuren dat DNF eerder komt, die komt tenslotte al tussen kerst 08 en kerst 09.quote:
Het was toch voor 3 maart aangekondigd?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
Amazon.com heeft dit spel staan op 1 Mei 2008.
Maar of ze die datum halen is natuurlijk maar de vraag.
Ja, de afgelopen 3 jaar elke keer weer jaquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:53 schreef zagevent het volgende:
[..]
Het was toch voor 3 maart aangekondigd?
Ja dat zal wel, voor Kerstmis 2008. Zal dus in de kerstperiode pas gold gaan omdat de koe toch immers melk moet geven.quote:Spore Coming "Before Holidays"; EA Still Confident
by Chris Remo and Nick Breckon Jan 31, 2008 4:55pm CST
Despite its ongoing delays, Electronic Arts brass is still confident in Will Wright's ambitious evolution simulator Spore.
Despite a recent analyst projection that Spore will not be released until the coming fall or winter months, EA declined to give a specific release time frame for the title during today's analyst and press financial conference call.
The company did, however, state that the game will be released this year. "We're not announcing dates for any of our titles. We will tell you it's gonna be before the holidays," said EA CEO John Riccitiello in the call, which is ongoing at time of writing. "We're very, very bullish."
Riccitiello believes Spore will be what EA calls a "breakaway title." This comes after the company lamented its lack of internally-developed breakaway titles last year.
Eén dag voor m'n verjaardag.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
De release datum is bekend!!
En sneller dan verwacht ook nog. 7 September 2008 ligt hij in de winkels.
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=7&play=hi
dat is idd flink eerder dan verwachtquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
De release datum is bekend!!
En sneller dan verwacht ook nog. 7 September 2008 ligt hij in de winkels.
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=7&play=hi
Nouja, er werd gevreesd dat het Kerst 08 zou worden...quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
dat is idd flink eerder dan verwacht![]()
Leuke preview. Duidelijk ookquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:24 schreef SpankmasterC het volgende:
Preview! Morthill (de lucky bastard) heeft met de game mogen pielen!
Spore
Tof!quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:23 schreef kipknots het volgende:
De creature editor van de game schijnt trouwens een paar maand voor de game uitkomt op internet geplaatst te worden, als een soort van demo.Kan er niet op wachten.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:26 schreef Morthill het volgende:
Klopt, de planning is dat in juli je al met de editor kan gaan spelen
Maar wat ik wel hoop is dat je een moeilijkheidsgraad kan bepalen. Het lijkt me allemaal erg makkelijk namelijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:55 schreef zagevent het volgende:
[..]
Eénvijf dagen voor m'n verjaardag.![]()
Ben bang dat deze, net als The Sims en Simcity, geen moeilijkheidsgraden kent.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maar wat ik wel hoop is dat je een moeilijkheidsgraad kan bepalen. Het lijkt me allemaal erg makkelijk namelijk.
Er komen wel moeilijkheidsgraden, dit voor de hardcore gamers die daadwerkelijk dood willen kunnenquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ben bang dat deze, net als The Sims en Simcity, geen moeilijkheidsgraden kent.
Het is allemaal maar net wat voor doelen je zelf stelt, naar hoe 'moeilijk' het wordt.
Kan best kloppen, in Europa kan een spel niet in het weekend uitkomen, dus vrijdag 5 september zal hij inderdaad hier wel uitkomen ipv zondag de 7equote:Op donderdag 14 februari 2008 23:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ander filmpje van de Spore site zegt trouwens 5 september
dat is wel zo leuk, toch?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:13 schreef Morthill het volgende:
[..]
Er komen wel moeilijkheidsgraden, dit voor de hardcore gamers die daadwerkelijk dood willen kunnen
Het gaat om het weekend van 7 september. Dus voor Europa is dat de 5e, Amerika heeft hem de 4e al geloof ik. Weet niet hoe andere landen het doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 07:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Kan best kloppen, in Europa kan een spel niet in het weekend uitkomen, dus vrijdag 5 september zal hij inderdaad hier wel uitkomen ipv zondag de 7e
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?quote:
jij moet zo geen Spore gaan spelenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
jij moet zo geen Spore gaan spelen
het is toch niet realistisch als je niet dood kan gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet leuk. Wat is er in hemelsnaam leuk aan een deel wat je al gespeeld hebt nog een keer doen?
Maar de game is niet identiek de tweede keer dat je hem speelt of de derde, of de vierdequote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.
ja, ik heb wel wat beters te doen tegenwoordig dan patronen van vijanden uit mn kop te leren. Ik ben geen 12 meer met vele uren de tijd om aan games te spenderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:24 schreef RickoKun het volgende:
[..]Maar jij speelt dus liever spellen waarbij je niet dood kan gaan?
mr dan richt je je op arcade.. niet op games waarin je helemaal niet dood kan gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ja, ik heb wel wat beters te doen tegenwoordig dan patronen van vijanden uit mn kop te leren. Ik ben geen 12 meer met vele uren de tijd om aan games te spenderen.
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen in de meeste games delen opnieuw spelen, waarbij alles scripted is en alle levels vaststaan, en meer vrije games als the sims of civilization, waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat is heel anders dan constant op dezelfde plek dezelfde vijand tegenkomt die hetzelfde truukje uithaalt en waar je na 1x weet dat op plek X je valkuil Y tegenkomt. In zulke games is doodgaan niet meer dan een frustratie omdat je iets wat je al gezien hebt opnieuw moet doen.
Geweldig argument. Ben je nu beledigd?quote:
Pfff, haterquote:Op woensdag 20 februari 2008 03:24 schreef CamelNLD het volgende:
Simcity speel ik nog steeds, maar spore zie ik niet zo zitten.
amenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Deze game moet je gewoon kopen. Als je em illegaal download krijg je kanker en aids.
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Deze game moet je gewoon kopen. Als je em illegaal download krijg je kanker en aids.
Het spel krijgt genoeg content mee om het hele universum te vullen, dus je kan offline het ook prima spelen. En die beveiliging zal binnen enkele dagen wel gekraakt zijn, net zoals bij elk ander spel.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).
Noem mij eens een mainstream spel dat je niet gemakkelijk illegaal kan spelen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Illegaal Spore spelen wordt nog best een hel. De beveiliging schijnt behoorlijk zwaar te zijn. Sowieso bij de installatie wordt de game gevalideerd, maar ook elke keer als je content van Internet haalt (dwz creatures van andere spelers binnenhaalt, etc).
eerst maar eens kijken oftie draait op mijn pc. Als dat niet te doen is kan EA kanker en aids krijgen, dan ga ik ze mijn geld niet gevenquote:Op donderdag 22 mei 2008 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Deze game moet je gewoon kopen. Als je em illegaal download krijg je kanker en aids.
Klopt. Maar de verhalen gaan dat... Zo wil EA het tenminste doen overkomen. Ik heb daar allemaal weinig verstand van, dus daar kan ik verder dan ook weinig over zeggen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Noem mij eens een mainstream spel dat je niet gemakkelijk illegaal kan spelen.
Voor elk spel is er wel een crack, danwel een gecrackte exe, danwel een mini-iso, danwel een rip die je niet eens hoeft te installeren.
Eindelijk nog eens een spel dat ik met mijn brol pc kan draaien.quote:Electronic Arts heeft eindelijk weer wat meer info vrijgegeven van hun langverwachte evolutie/simulator game Spore. De uitgever heeft namelijk de minimale systeemeisen van de game bekend gemaakt. Wat opvalt is dat de systeemeisen niet zo hoog zijn in vergelijking met andere hedendaagse PC-games.
Spore zal vanaf 7 september verkrijgbaar zijn voor de PC en Mac, de Nintendo DS titel genaamd Spore Creatures zal ook vanaf die dag verkrijgbaar zijn. Naast de game zal de aangekondige Spore Creature creator vanaf 17 juni gratis beschikbaar zijn voor de PC en Mac.
Hieronder de vrijgegeven (minimale)systeemeisen:
WINDOWS XP:
2.0 GHz P4 processor or equivalent
512 MB RAM
A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
At least 6 GB of hard drive space
WINDOWS VISTA:
2.0 GHz P4 processor or equivalent
768 MB RAM
A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
At least 6 GB of hard drive space
Voor specifieke details over ondere andere de videokaarten kun je bij de bron terecht.
17 juni. Dat staat tevens in je gequote artikel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Kwam een van deze dagen de creature editor niet uit?
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Naast de game zal de aangekondige Spore Creature creator vanaf 17 juni gratis beschikbaar zijn voor de PC en Mac.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef zagevent het volgende:
Kwam een van deze dagen de creature editor niet uit?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:30 schreef Hanstin het volgende:
Heeft dit spel nou een online optie ? ik kan er namelijk nergens iets van vinden.
Het heeft dus wel een online optie. Of je er wat aan hebt is een tweede.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:59 schreef zagevent het volgende:
De wezens die met de Creature Creator gemaakt kunnen worden, kunnen op de online Sporepedia geplaatst worden.
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
[..]
Het heeft dus wel een online optie. Of je er wat aan hebt is een tweede.
Role playing game lijkt mij nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.
Creature Fase is wel degelijk een RPG. Je bestuurt een creature en voert 'missies' uit.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Role playing game lijkt mij niet
Maar goed het ZOU wel zwaar vet wezen als je echt bijv. servers hebt waar je in kan spelen en intergalactische oorlogen kan voeren enzo!
Ik zei toch ook niet dat je online tegen elkaar kon spelen? Ik zeg alleen dat het een online optie heeft, namelijk creatures uploaden. Das ook online.quote:Op donderdag 12 juni 2008 11:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, het is een Massive Singleplayer Online Role Playing Game. Het spel gaat af en toe wel online (wanneer jij het wil) om gegevens van andermans creatures/gebouwen/bomen etc op te halen en die van jou op de Sporepedia te zetten zodat anderen die van jou kunnen downloaden. Maar je kan niet 1 op 1 online spelen voor zover ik weet.
Sorry, verkeerde persoon gequotequote:Op donderdag 12 juni 2008 17:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zei toch ook niet dat je online tegen elkaar kon spelen? Ik zeg alleen dat het een online optie heeft, namelijk creatures uploaden. Das ook online.
Kijk, als het nu een mmorpg zou zijn dan zou hij alles van jou op gaan zitten blazen, daarom is dat niet het gevalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |