abonnement Unibet Coolblue
pi_33424251
Will Wright is een nieuwe game aan het ontwikkelen: Spore.

De maker van onder meer SimCity en The Sims is sinds een tijdje bezig met een hele bijzondere game. Je begint als een een-cellig diertje en kan eindigen als de heerser van het heelal. Will Wright heeft blijkbaar een manier gevonden om miljoenen jaren evolutie speelbaar te maken. Het lijkt onmogelijk maar als je previews leest, zou het wel eens kunnen gaan lukken.

Een kleine uitleg van de gameplay:

Tidepool fase
Als de game begint ben je niet meer dan een armzalige bacterie. De gameplay in deze fase omschrijft Will Wright zelf als 'free-form pacman'. Hier moet je zoveel mogelijk andere bacteriën eten en groter worden.




Evolution fase
Hier ben je een simpel diertje dat andere diertjes moet doden om groter te worden. Denk hack 'n' slash. Net zoals in de eerste fase kan je je enigzins bepalen hoe je character eruit ziet.




Tribal fase
Je diertje is groot geworden en heeft een simpel soort intelligentie ontwikkeld. Hij heeft een stam om zich heen verzameld. De gameplay in deze fase beschrijft Will Wright zelf als een soort Populous, één van zijn oudere klassiekers.




City fase
Drie keer raden ..... Inderdaad: deze fase is een simpel soort Sim City. Jouw een-cellige hoopje blubber uit de eerste fase heeft zich ontwikkeld tot een beschaving die in een echte stad woont. Maar daar wordt het natuurlijk een keer te klein ....




Civ fase
In dit gedeelte is de rest van de planeet aan de beurt. De gameplay lijkt op de Civilization-reeks van Sid Meier.




Invasion fase
Infinity and beyond! In deze fase is de rest van het universum aan de beurt. Je kan andere planeten aanvallen, maar je kan ook op de diplomatieke toer, of 'first contact' maken met andere beschavingen. Alle planeten rond alle sterren op het plaatje van het sterrenstelsel hieronder zijn te koloniseren of te terraformen dus de mogelijkheden zijn letterlijk eindeloos. Het mooie van de laatste fase is dat je je universum online kan zetten en dus ook universa van anderen kan downloaden om te kijken of de soort die jij gecreëerd hebt, zich kan meten met de beschavingen van andere spelers.




Custom
Een andere bijzondere feature van Spore is dat je character volledig customisable is.




Als je al wat verder in je evolutie bent, kan je nog steeds van alles aanpassen.




Ook de gebouwen kan je helemaal naar je eigen smaak maken.




Net zoals de voertuigen.




Will Wright kan het waarschijnlijk beter uitleggen dan ikzelf, dus je kan het best de video van zijn presentatie op de Game Developers Conference van eerder dit jaar bekijken. Surfen naar deze link, naar beneden scrollen en Bugmenot gebruiken om te kijken, zonder te hoeven registreren.

Links:
Officiële site
CVG.co.uk
GameDaily
1up.com
Gamespy
GamingSteve
Gamespot
Eurogamer

Release tweede helft 2006
  maandag 26 december 2005 @ 23:21:09 #2
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33425723
schijnt ook op de 360 te komen, maar dat is slechts een gerucht

lijkt me wel een cool spel, is volgens mij nooit 2 keer hetzelfde....
The line is a dot to you!
pi_33426065
Dit spel lijkt me geweldig, nooit zin om veel tijd in sims te steken, maar deze combineert ze allemaal!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33426093
ziet er wel errug fancy uit...
pi_33426148
Dit ziet er erg fijn uit.
pi_33426280
Interesting
Oh, and that's a bad miss!
pi_33426284
Lijkt me erg leuk, alleen beetje jammer van de release date.
pi_33426623
Ben je nou een organisme of een hele soort?
pi_33426692
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:47 schreef WAT het volgende:
Ben je nou een organisme of een hele soort?
Dat verandert naarmate je verder evolueert.
Je begint als een heel klein organisme en groeit uiteindelijk uit tot een werelddominerende macht.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33426761
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:49 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dat verandert naarmate je verder evolueert.
Je begint als een heel klein organisme en groeit uiteindelijk uit tot een werelddominerende macht.
Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:05:28 #11
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33427315
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:37 schreef YourMaster het volgende:
Lijkt me erg leuk, alleen beetje jammer van de release date.
Jep, dit is zeker een van de dingen waar ik heel erg naar uit kijk. Vooral dat online zetten van je eigen beschaving en andermans beschavingen kunnen downloaden lijkt me erg gaaf.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33427317
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:50 schreef WAT het volgende:

[..]

Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?
Volgens mij wel ja.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33427985
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:50 schreef WAT het volgende:

[..]

Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort?
In het begin ben je de enige een-cellige van jouw soort en ben je dus verantwoordelijk voor het voortbestaan ervan. Zware last!
pi_33428301
En wie zijn dan de andere organismen? Die bedenkt de pc gewoon zelf?
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:42:21 #15
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33428318
Ow was de tvp vergeten hahaha
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33428508
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:41 schreef WAT het volgende:
En wie zijn dan de andere organismen? Die bedenkt de pc gewoon zelf?
Percies. Volgens mij heb je zo'n beetje in elke fase AI tegenstanders. Wright zegt dat ie er bewust voor gekozen heeft om het een sp game te maken. Misschien dat je je soort kan uploaden naar de officiële site zodat je het kan opnemen tegen andere soorten, maar da's nog niet helemaal zeker, geloof ik.
pi_33428542
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:49 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Percies. Volgens mij heb je zo'n beetje in elke fase AI tegenstanders. Wright zegt dat ie er bewust voor gekozen heeft om het een sp game te maken. Misschien dat je je soort kan uploaden naar de officiële site zodat je het kan opnemen tegen andere soorten, maar da's nog niet helemaal zeker, geloof ik.
Ah.

Ik zie trouwens dat ik allemaal vragen zit te stellen in dit topic die in dat filmpje beantwoord worden.

Ziet er mooi uit die bewegende beelden
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:56:23 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_33428677
Het concept ziet er veelbelovend uit, nou de uitwerking nog.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_33428690
Die parende beesten! OMG!
pi_33428768
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 00:56 schreef HAL9000S het volgende:
Het concept ziet er veelbelovend uit, nou de uitwerking nog.
Niet te pessimistisch he!

al denk ik ook dat dit een spel wordt wat al snel begint te vervelen ...
pi_33428977
Ik vraag me af ... stel je zit in de city fase ... lopen er dan nog steeds beesten die in evolutiefase zijn door je wereld heen?

En ik zie in het filmpje van Will Wright dat beest een "mating call" doen, en dan gaat hij paren met een anderr beest. Waar komt dat andere beest dan vandaan? En wie bestuurt dat beest?

[ Bericht 43% gewijzigd door WAT op 27-12-2005 11:28:51 ]
pi_33438321
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:09 schreef WAT het volgende:
Ik vraag me af ... stel je zit in de city fase ... lopen er dan nog steeds beesten die in evolutiefase zijn door je wereld heen?

En ik zie in het filmpje van Will Wright dat beest een "mating call" doen, en dan gaat hij paren met een anderr beest. Waar komt dat andere beest dan vandaan? En wie bestuurt dat beest?
Gewoon computergestuurd volgens mij. Maar wat ik begrijp is dat er dus wel data van andere spelers gedownload wordt en in jouw wereld terecht kan komen, de besturing wordt dan door de computer overgenomen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_33438452
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:55 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Gewoon computergestuurd volgens mij. Maar wat ik begrijp is dat er dus wel data van andere spelers gedownload wordt en in jouw wereld terecht kan komen, de besturing wordt dan door de computer overgenomen.
Ja.

Wat een beesten zullen er rond lopen na een tijdje!
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:05:18 #24
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_33438642
Dat beesten 'ontwerpen' lijkt me heel gaaf om te doen, maar mij lijkt de laatste fase (Invasion fase) de minst leuke. Ik houdt niet zo van die spellen waarbij je een planeet hebt en dan andere planeten moet aanvallen enzo.. maar misschien is het ook wel helemaal niet zo. Het lijkt me in iedergeval wel een leuk spel..
pi_33439786
Ik volg het al sinds october, en ik moet zeggen dat het allemaal erg mooi in elkaar zit, naarmate ik meer informatie te zien krijg
Weet niet zeker of ik het wel tof vind dat alle genres gemixt zijn, maar ach, we zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')