abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:30:02 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_55882244
Deeltje twee dan maar?
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef Shakermaker het volgende:
Will Wright is een nieuwe game aan het ontwikkelen: Spore.
[ afbeelding ]
De maker van onder meer SimCity en The Sims is sinds een tijdje bezig met een hele bijzondere game. Je begint als een een-cellig diertje en kan eindigen als de heerser van het heelal. Will Wright heeft blijkbaar een manier gevonden om miljoenen jaren evolutie speelbaar te maken. Het lijkt onmogelijk maar als je previews leest, zou het wel eens kunnen gaan lukken.

Een kleine uitleg van de gameplay:

Tidepool fase
Als de game begint ben je niet meer dan een armzalige bacterie. De gameplay in deze fase omschrijft Will Wright zelf als 'free-form pacman'. Hier moet je zoveel mogelijk andere bacteriën eten en groter worden.

[ afbeelding ]

Evolution fase
Hier ben je een simpel diertje dat andere diertjes moet doden om groter te worden. Denk hack 'n' slash. Net zoals in de eerste fase kan je je enigzins bepalen hoe je character eruit ziet.

[ afbeelding ]

Tribal fase
Je diertje is groot geworden en heeft een simpel soort intelligentie ontwikkeld. Hij heeft een stam om zich heen verzameld. De gameplay in deze fase beschrijft Will Wright zelf als een soort Populous, één van zijn oudere klassiekers.

[ afbeelding ]

City fase
Drie keer raden ..... Inderdaad: deze fase is een simpel soort Sim City. Jouw een-cellige hoopje blubber uit de eerste fase heeft zich ontwikkeld tot een beschaving die in een echte stad woont. Maar daar wordt het natuurlijk een keer te klein ....

[ afbeelding ]

Civ fase
In dit gedeelte is de rest van de planeet aan de beurt. De gameplay lijkt op de Civilization-reeks van Sid Meier.

[ afbeelding ]

Invasion fase
Infinity and beyond! In deze fase is de rest van het universum aan de beurt. Je kan andere planeten aanvallen, maar je kan ook op de diplomatieke toer, of 'first contact' maken met andere beschavingen. Alle planeten rond alle sterren op het plaatje van het sterrenstelsel hieronder zijn te koloniseren of te terraformen dus de mogelijkheden zijn letterlijk eindeloos. Het mooie van de laatste fase is dat je je universum online kan zetten en dus ook universa van anderen kan downloaden om te kijken of de soort die jij gecreëerd hebt, zich kan meten met de beschavingen van andere spelers.

[ afbeelding ]

Custom
Een andere bijzondere feature van Spore is dat je character volledig customisable is.

[ afbeelding ]

Als je al wat verder in je evolutie bent, kan je nog steeds van alles aanpassen.

[ afbeelding ]

Ook de gebouwen kan je helemaal naar je eigen smaak maken.

[ afbeelding ]

Net zoals de voertuigen.

[ afbeelding ]

Will Wright kan het waarschijnlijk beter uitleggen dan ikzelf, dus je kan het best de video van zijn presentatie op de Game Developers Conference van eerder dit jaar bekijken. Surfen naar deze link, naar beneden scrollen en Bugmenot gebruiken om te kijken, zonder te hoeven registreren.

Links:
Officiële site
CVG.co.uk
GameDaily
1up.com
Gamespy
GamingSteve
Gamespot
Eurogamer

Release tweede helft 2006 onbekend
Vorige delen
Will Wright's Spore
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:41:57 #2
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55882555
Matig die OP! Ik had er een VEEEEEEL coolere naam neergezet!

OT:

Wanneer komt dit spel nou es verdomme uit!? Lijkt me wel vetjes!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:07:05 #3
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_55883197
het komt uit wanneer het af is, ooit
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_55883621
TVP voor als ie uitkomt
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55884331
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
TVP voor als ie uitkomt
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_55885169
Hij is al te pre-orderen op Play.com http://www.play.com/Games/PC/4-/1102154/Spore/Product.html
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_55885891
quote:
TVP voor als ie uitkomt
Children of the night. What music they make.
pi_55885920
Jezis is dat pleurisding nóg niet uit... Wat n manier om hoge verwachtingen te scheppen
pi_55886960
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Elvi het volgende:
Jezis is dat pleurisding nóg niet uit... Wat n manier om hoge verwachtingen te scheppen
breken, niet scheppen..
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:17:54 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55887020
Ik zie het probleem niet? In oktober of november hadden ze het erover dat ze nog 6 maanden nodig hadden. Dat zou april/mei zijn. Als het 1 juni er nog niet is wordt het pas weer tijd om te mopperen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:24:06 #11
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_55887196
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:41 schreef RickoKun het volgende:
Matig die OP! Ik had er een VEEEEEEL coolere naam neergezet!

OT:

Wanneer komt dit spel nou es verdomme uit!? Lijkt me wel vetjes!
En dan nog een topicreeks bijna killen?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:42:32 #12
189777 zagevent
what's in a name
pi_55887726
Met het zien van deze clip, verlang ik er nog harder naar.
Briljant gemaakt wel overigens.
pi_55890683
Kwam hij nou ook voor de Wii uit dan? Ik dacht dat dat al bevestigd was?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:54:00 #14
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_55891587
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef RaymanNL het volgende:
Kwam hij nou ook voor de Wii uit dan? Ik dacht dat dat al bevestigd was?
Voor alle next-gen consoles

Zie: hier

Alleen dat zal allemaal nog wel even duren ben ik bang.
pi_55895891
quote:
TVP voor als ie uitkomt
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:05:00 #16
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55895941
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:24 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

En dan nog een topicreeks bijna killen?
De echte fans bijten zich erdoor heen, gast!
pi_55921779
Wat een geklaag, de officiele deadline zijn we nieteens gepasseerd. En ga je frustratie dan niet uiten op de OP. Zwak.

nog eventjes mensen .
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:02:36 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55930861
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:26 schreef sentiao. het volgende:
Wat een geklaag, de officiele deadline zijn we nieteens gepasseerd. En ga je frustratie dan niet uiten op de OP. Zwak.

nog eventjes mensen .
komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellen
pi_55943829
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:02 schreef RickoKun het volgende:

[..]

komt omdat ze die officiele deadline de hele tijd uitstellen
Bij welk spel gebeurd dat niet (retorische vraag)?
Je kan niet verlangen dat een spel producent bij elk spel perfect in weet te schatten hoe lang de ontwikkeltijd zal zijn. Soms komen er uit onverwachte hoeken nog wat dingen meekijken, soms zijn dat problemen en soms zijn het uitbreidingen. Ik snap niet dat mensen kunnen klagen over het opschuiven van een deadline. Er word werk verricht Voor ons, we willen dat het goed werkt en er goed uitziet maar intussen lopen we te klagen dat het te langzaam gaat. Het is geen lopendeband werk dit, het is ambachtelijk, handwerk. Als het nu een spel van EA Games was dat over een of andere sport of film ging dan had je reden tot klagen, het kopieren van een oud spel met nieuwe content kost niet zoveel tijd .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:32:15 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55944875
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 09:33 schreef sentiao. het volgende:

Je kan niet verlangen dat een spel producent bij elk spel perfect in weet te schatten hoe lang de ontwikkeltijd zal zijn.
GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!
pi_55948008
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:32 schreef RickoKun het volgende:

[..]

GVD DAT WIL IK WÉL KUNNEN VERWACHTEN!!!!!!

een ding is (bijna) zeker, hij word Wel goed!
ik heb alleen geen idee van de prijs, ik wil geen 60 euro gaan betalen voor een, in essentie, singleplayer spel dat ook nog wel ergens te downloaden valt. Ik kan me een stuk bozer maken om de prijzen van tegenwoordig dan van de releasedata... pc games lijken de trend van consolegames over te nemen.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 05:52:56 #22
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_55967543
Opzich vind ik de prijzen niet zo hele gek.
kijk hoeveel & hoelang mensen er aan werken.. en die krijgen uiteraard niet een minimum loon.
voor een goed spel heb ik wel geld over
Al ben ik meer van het downloaden & CD-Key online kopen, meestal toch weer net ietsie goedkoper....
Zo gierig ben ik dan nog wel
pi_55968132
Spore is klaar maar nu zijn ze het nog aan het testen in 2007 zei will wright nog dat het zeker 6 maanden kon duren tot de officiele release.
Dus nog ff geduld hebben.
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:08:54 #24
189777 zagevent
what's in a name
pi_56102074
Goed nieuws voor de mac fanaten.
quote:
Door Paul Hulsebosch, woensdag 16 januari 2008 14:31, views: 11.192

Naast alle zakelijke berichten van de Macworld 2008 is er ook nieuws voor de spelende Apple-fan. De shooter Call of Duty 4 krijgt een versie voor de Mac en Spore van Sim-bedenker Will Wright zal zelfs tegelijk verschijnen met de pc-versie.

Spore is al jaren in ontwikkeling en sinds een demonstratie op de E3 van 2005 zijn de verwachtingen hooggespannen. Het is al een aantal malen uitgesteld, maar volgens de laatste planning zou het spel ergens in 2008 moeten uitkomen. Het zal tegelijk met de versie voor de pc verschijnen, meldt uitgever Electronic Arts.
http://life.tweakers.net/(...)men-naar-de-mac.html
pi_56479809
Amazon.com heeft dit spel staan op 1 Mei 2008.

Maar of ze die datum halen is natuurlijk maar de vraag.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')