abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:33:21 #151
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_55895141
Ik vind het inderdaad spannende primaries, wie er ook wint (Obama of Clinton) er is dan of een zwarte kandidaat of een vrouwelijke kandidaat voor de Democraten........

en dat huil-momentje vind ik ook stom
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:41:14 #152
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55895347
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef hoM3r het volgende:
Dat huil-momentje van Hillary vond ik echt pijnlijk zeg, als je zo stemmen wil winnen....
Het heeft dus gewoon gewerkt! Als het echt een toneelstukje was, dan is het héél knap wat ze gedaan heeft. Hillary The Comeback Bitch.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55896294
Lekker boeiend of het echt was of niet, het is politiek en ik vind dat je daarbij alles uit de kast mag trekken om je doelen te bereiken de grote massa heeft toch 0 besef van wat de echte plannen van (welke kandidaat dan ook) inhouden. Die letten alleen maar op tv momenten en wie heeft de grootste mond...

Ben wel blij dat Hillary heeft gewonnen, ik acht haar toch capabeler dan Obama. Die moet het in 2012/16 als hij meer ervaring heeft nog maar eens proberen...
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:28:21 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55896555
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:18 schreef kreischer2000 het volgende:

Ben wel blij dat Hillary heeft gewonnen, ik acht haar toch capabeler dan Obama. Die moet het in 2012/16 als hij meer ervaring heeft nog maar eens proberen...
Dat gaat dus niet gebeuren. Dat heeft Obama al aangegeven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55896787
De peilers in de VS zijn dus nog slechter dan Maurice de Hond

Wat me wel opvalt, is dat de Nederlandse media zich bijna alleen focust op Clinton vs Obama, maar dat we weinig horen over de republikeinen. Bijvoorbeeld dit nieuws van de FP: Clinton wint in New Hampshire
pi_55896793
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of valt het wel mee?

[ afbeelding ]
"5 procent marge" .
pi_55896897
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet gebeuren. Dat heeft Obama al aangegeven.
Ja dat zegt hij nu, het blijft een politicus he
pi_55897821
Welke kandidaat is er voor het ontnemen van stemrecht van huisvrouwtjes?
pi_55898364
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:

Wat me wel opvalt, is dat de Nederlandse media zich bijna alleen focust op Clinton vs Obama, maar dat we weinig horen over de republikeinen. Bijvoorbeeld dit nieuws van de FP: Clinton wint in New Hampshire
Daar ergerde ik mij ook al aan, er wordt op de FP met geen woord gerept over de Republikeinse voorverkiezingen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:26:23 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_55899221
quote:

Ben dus niet de enige die zich daar aan ergert.
De strijd bij de republikeinen is er echt niet minder om.
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:37:01 #161
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55899485
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ben dus niet de enige die zich daar aan ergert.
De strijd bij de republikeinen is er echt niet minder om.
De strijd is daar juist spannender. Het ligt nog echt helemaal open. Maar de vaderlandse pers heeft daar helaas weinig oog voor.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:21:39 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55900477
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Klopkoek het volgende:
Kennelijk is Edwards voor Nederlandse begrippen nog behoorlijk rechts
Nederlands en Amerikaans "rechts" en "links" zijn ook totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn mensen die in Nederland rechts zijn bijvoorbeeld, en "automatisch" meer geneigd zijn Republikeins te denken op een of andere manier, terwijl Nederlands rechts veel meer overeen heeft met een conservatieve Democraat dan met welke Republikein dan ook.

Het is niet echt te vergelijken.

Overigens heb ik nog nooit VVD gestemd en is Edwards ook nog steeds mijn favoriete kandidaat, met Obama als tweede keus.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:27:07 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55900588
quote:
In Primaries kan er echt van alles gebeuren. Let op dat het hier dus niet uitmaakt dat er "maar 150.000" republikeinen kwamen stemmen en "300.000" voor de Democraten (even cijfers uit mijn mouw gerukt, maar het aantal Democratische stemmen lag beduidend hoger), er komt namelijk zowel een Republikein als Democraat uit als winnaar.

En inderdaad, alle peilingen zaten er naast, en dat geeft weer eens goed aan dat je je niet zo moet vastpinnen op peilingen, zoals pberends doet met zijn Ron Paul die het tot nu toe twee keer slecht deed.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55900785
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:21 schreef maartena het volgende:
Nederlands en Amerikaans "rechts" en "links" zijn ook totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn mensen die in Nederland rechts zijn bijvoorbeeld, en "automatisch" meer geneigd zijn Republikeins te denken op een of andere manier, terwijl Nederlands rechts veel meer overeen heeft met een conservatieve Democraat dan met welke Republikein dan ook.

Het is niet echt te vergelijken.

Overigens heb ik nog nooit VVD gestemd en is Edwards ook nog steeds mijn favoriete kandidaat, met Obama als tweede keus.
Ik als VVD stemmer heb in de VS, als ik de test van de Volkskrant mag geloven, slechts overeenkomst met Ron Paul en een klein beetje met Giuliani. Valt hij weg ben ik politiek dakloos. Een Amerikaanse tegenhanger van de VVD is er niet. Of in ieder geval niet qua kandidaten. Het is of christenfundamentalistisch rechts of democratisch links. Mijn conclusie is dan ook dat er in Amerika geen normaal rechts is.

Ter illustratie
pi_55901002
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:35 schreef MrX1982 het volgende:
Valt hij weg ben ik politiek dakloos.
Dat is een situatie die in heel veel landen bestaat. Je ziet heel vaak dat een rechts-economisch beleid samen gaat met een conservatief waardepartoon op sociaal gebied. Links-economisch beleid gaat bijna altijd samen met een progressief waardepatroon op sociaal gebied. Als je er bijvoorbeeld een rechts-economisch beleid op na wil houden en een progressief standpunt in neemt op sociaal gebied is er ook in Nederland geen kandidaat die in die wens kan voorzien. Je hebt als liberaal echt een groot probleem als je wilt stemmen op een kandidaat die goed bij jouw denkbeelden aansluit. Ik worstel overigens met hetzelfde probleem.

Ik zit in die test qua economisch beleid precies boven Ron Paul en op sociaal gebied zit ik ter hoogte van Obama. Een beetje een niemandsgebied qua politieke vertegenwoordiging.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:47:57 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55901104
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is een situatie die in heel veel landen bestaat. Je ziet heel vaak dat een rechts-economisch beleid samen gaat met een conservatief waardepartoon op sociaal gebied. Links-economisch beleid gaat bijna altijd samen met een progressief waardepatroon op sociaal gebied. Als je er bijvoorbeeld een rechts-economisch beleid op na wil houden en een progressief standpunt in neemt op sociaal gebied is er ook in Nederland geen kandidaat die in die wens kan voorzien. Je hebt als liberaal echt een groot probleem als je wilt stemmen op een kandidaat die goed bij jouw denkbeelden aansluit. Ik worstel overigens met hetzelfde probleem.
Dat komt doordat de belangen al snel met elkaar overeen komen en een zo breed mogelijke coalitie achter je in Westminster modellen of presidentiele systemen wel zo handig is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55901162
Ik ben ook dakloos.

pi_55901171
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
Dat komt doordat de belangen al snel met elkaar overeen komen en een zo breed mogelijke coalitie achter je in Westminster modellen of presidentiele systemen wel zo handig is.
Voor zeteljagers wel ja. Vandaar dat ik ook zo'n hekel heb aan die mensen.
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:50 schreef Luutgaert het volgende:
Ik ben ook dakloos.
[ afbeelding ]
Ik verkeer ook in dat daklozen gebied. Twee mensen zijn al voldoende om een politieke vereniging op te richten dus ik zie perspectieven.
pi_55901475
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]

Ik verkeer ook in dat daklozen gebied. Twee mensen zijn al voldoende om een politieke vereniging op te richten dus ik zie perspectieven.
Zeker, volgens mij is er wel ruimte voor een libertarische partij in Nederland, stuk of zes zetels en dan geleidelijk aan de invloed van de overheid afbreken. Er is er ook al een, alleen moeten die nog wat uitbreiden en werken aan hun naamsbekendheid.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:19:40 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55901726
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 03:32 schreef Sloggi het volgende:
Wat had 'ie allemaal te vertellen dan?
America maakt de historie van de wereld blablabla, terrorists blablabla, oe oe oe etc.
bush speech dus.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:38:54 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55902164
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor zeteljagers wel ja. Vandaar dat ik ook zo'n hekel heb aan die mensen.
Proportionele stelsels zijn daar juist in principe minder gevoelig voor. Maar in Nederland kennen we een vreemdsoortig consensuscultuurtje waardoor parlementaire verschillen al vrij vroeg vervagen in folkloristische opsmuk.

Toch heb je ook in Westminstersystemen ruimte voor 'extremistische' opvattingen maar dat is dan vaak geografisch bepaald.

Maar dat conservatieven en liberalen snel coalities sluiten is niet zo vreemd hoor, dat hebben we al vaker in de geschiedenis gezien. En ook dat de 'liberalen' vanzelf 'conservatief' worden is niet nieuw.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55902786
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, dus is het genoeg om te kijken of er eentje in een van beide niet heeft gewonnen.
quote:
COMPARING THE TWO

From 1976 to 2000

Won the Primary & Party Nomination

Won the Primary & the Election
Iowa
Democrats
62.5%

12.5%
Republicans
75%

37.5%

New Hampshire
Democrats
75%

25%
Republicans
75%

50%

Conclusion

It seems that the Iowa Caucus is more effective in determining who the party nomination will be for Republicans than Democrats ( 75% vs. 62.5% ). The New Hampshire Primary does a slightly better job in determining the nomination from both parties.

In case of winning the election, New Hampshire is better at predicting the Election winners for both Democrats and Republican than the Iowa Caucus. This is especially true for the Republicans (as they’ve won 5 out of the last 8 elections). Another way to say it is, if a Republican won the Presidential Election, then it’s more likely that candidate won the New Hampshire Primary than the Iowa Caucus.
http://www.neatorama.com/(...)he-better-predictor/
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:12:07 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55902936
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:05 schreef Luutgaert het volgende:

[..]

Zeker, volgens mij is er wel ruimte voor een libertarische partij in Nederland, stuk of zes zetels en dan geleidelijk aan de invloed van de overheid afbreken. [ afbeelding ] Er is er ook al een, alleen moeten die nog wat uitbreiden en werken aan hun naamsbekendheid.
Dat zorgt alleen voor meer versplintering. Willen de Libertariërs echt wat bereiken dan moeten ze zich verenigen en actief worden binnen de VVD. Op die manier kun je nog tenminste nog iets betekenen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:27:45 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55903291
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
In Primaries kan er echt van alles gebeuren.
Klopt dit: ze stemmen nu op de kandidaat van hun keus. Aan de hand van het aantal stemmen mogen er afgevaardigden naar de convention (?) om daar op de uiteindelijke kandidaat te stemmen, toch?
Maar zijn ze ook verplicht om 2x hetzelfde te stemmen, of wordt het echt pas op die convention bepaald? Dat ze Clinton stemmen en daar Obama, of andersom....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55904697
Rabo: Recessie VS is dubbeltje op zijn kant
ABN Amro: recessie in eerste halfjaar
ING: milde recessie in de VS

It's going to be the economy stupid...
pi_55905407
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik als VVD stemmer heb in de VS, als ik de test van de Volkskrant mag geloven, slechts overeenkomst met Ron Paul en een klein beetje met Giuliani. Valt hij weg ben ik politiek dakloos. Een Amerikaanse tegenhanger van de VVD is er niet. Of in ieder geval niet qua kandidaten. Het is of christenfundamentalistisch rechts of democratisch links. Mijn conclusie is dan ook dat er in Amerika geen normaal rechts is.

Ter illustratie
[ afbeelding ]
Of normaal rechts bestaat helemaal niet hè. .
Als het in de VS niet bestaat, waarom zou het dan überhaupt bestaan?

Ik kwam tussen Obama en Edwards terecht btw.
Normaal links bestaat wrs wel dus.
I´m back.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:23:33 #177
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55906431
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:20 schreef pberends het volgende:
Rabo: Recessie VS is dubbeltje op zijn kant
ABN Amro: recessie in eerste halfjaar
ING: milde recessie in de VS

It's going to be the economy stupid...
Eens. En omdat Amerikanen wat dat betreft positieve associates hebben met de Clintons, wordt Hillary president.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_55906473
Welke staat is de volgende en wanneer?
pi_55908482
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:25 schreef Zemi77 het volgende:
Welke staat is de volgende en wanneer?
JANUARY 2008
January 3: Iowa (caucuses)
January 5: Wyoming (GOP caucuses)
January 8: New Hampshire (primary)

January 15: Michigan
January 19: Nevada (precinct caucuses), South Carolina (R primary)
January 26: South Carolina (D primary)
January 29: Florida
FEBRUARY 2008
February 1: Maine (R)
February 5: Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas, California, Colorado (caucuses), Connecticut, Delaware, Georgia, Idaho (D), Illinois, Kansas (D), Massachusetts, Minnesota, Missouri, New Jersey, New Mexico (D), New York, North Dakota (caucuses), Oklahoma, Tennessee, Utah
February 9: Louisiana, Kansas (R)
February 10: Maine (D caucuses)
February 12: District of Columbia, Maryland, Virginia
February 19: Hawaii (D), Washington, Wisconsin
MARCH 2008
March 4: Ohio, Rhode Island, Texas, Vermont
March 8: Wyoming (D)
March 11: Mississippi
APRIL 2008
April 22: Pennsylvania
MAY 2008
May 6: Indiana, North Carolina
May 13: Nebraska (primary), West Virginia
May 20: Kentucky, Oregon
May 27: Idaho (R)
JUNE 2008
June 3: Montana, New Mexico (R), South Dakota
AUGUST 2008
August 25-28: Democratic National Convention in Denver, Colorado
SEPTEMBER 2008
September 1-4: Republican National Convention in Minneapolis-St. Paul, Minnesota
pi_55909362
quote:
Until this year, New Hampshire rotated candidate name order from precinct to precinct, which allowed us to do that analysis.

This year, the secretary of state changed the procedure so the names were alphabetical starting with a randomly selected letter, in all precincts.

The randomly selected letter this year was Z.

As a result, Joe Biden was first on every ballot, Hillary Clinton was near the top of the list (and the first serious contender listed) and Barack Obama was close to last of the 21 candidates listed.

Thus, I'll bet that Clinton got at least 3 percent more votes than Obama simply because she was listed close to the top.
http://abcnews.go.com/PollingUnit/Decision2008/story?id=4107883&page=1
pi_55909712
quote:
Mwa, daar geloof ik niet echt in. Drie procent beslist denk ik niet in het stemhokje op basis van welke bekende naam het hoogst op de lijst staat.
pi_55909839
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mwa, daar geloof ik niet echt in. Drie procent beslist denk ik niet in het stemhokje op basis van welke bekende naam het hoogst op de lijst staat.
Klinkt niet raar. Amerikanen zijn net mensen soms en die worden beïnvloed, bijvoorbeeld doordat een bepaalde naam bovenaan staat en dus sneller gekozen wordt als je het nog niet zeker weet. Nu, dit verklaart niet alles, of waarschijnlijk maar een uiterst miniem gedeelte van de discrepantie, maar het is een interessant gegeven.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:49:08 #183
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55910943
http://nl.youtube.com/watch?v=yCM_wQy4YVg

Ron paul @ google.

geweldige video
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:54:59 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55911110
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klinkt niet raar. Amerikanen zijn net mensen soms en die worden beïnvloed, bijvoorbeeld doordat een bepaalde naam bovenaan staat en dus sneller gekozen wordt als je het nog niet zeker weet. Nu, dit verklaart niet alles, of waarschijnlijk maar een uiterst miniem gedeelte van de discrepantie, maar het is een interessant gegeven.
Zijn onderzoeken naar geweest. Dit effect treedt sterker op naarmate er meerdere kandidaten zijn, maar weet niet vanaf hoeveel kandidaten dat echt wat gaat uitmaken. Maar als ik heel, heel eerlijk ben vind ik 10 kandidaten niet veel.

Er zijn zelfs landen waar kandidaten die lopen van A-H vaker gekozen zijn dan de rest van het alfabet
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:12:11 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55911674
The woman whose empathetic question "how do you do it?" sparked uncharacteristic emotion Monday from Sen. Hillary Clinton ended up voting for Sen. Barack Obama in the New Hampshire primary.

Marianne Pernold Young, 64, a freelance photographer from Portsmouth, N.H., told ABC News that while she was moved by Clinton's emotional moment, she was turned off by how quickly the New York senator regained her "political posture."

"I went to see Hillary. I was undecided and I was moved by her response to me," Pernold Young said in a telephone interview with ABC News. "We saw 10 seconds of Hillary, the caring woman."
"But then when she turned away from me, I noticed that she stiffened up and took on that political posture again," she said. "And the woman that I noticed for 10 seconds was gone."
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55911693
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:49 schreef BaajGuardian het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=yCM_wQy4YVg

Ron paul @ google.

geweldige video
Er zitten een aantal zeer sterke stukjes in. Op bepaalde gebieden waar ik eerst anders over dacht (en dan vooral de oorlog in Irak/Afghanistan) kan deze man mij overtuigen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:17:27 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55911885
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zitten een aantal zeer sterke stukjes in. Op bepaalde gebieden waar ik eerst anders over dacht (en dan vooral de oorlog in Irak/Afghanistan) kan deze man mij overtuigen.
Waarom was jij dan voor de oorlog in Irak?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55912036
Zit ik nu ook te kijken.

Ik moet zeggen dat ik best wat sympathie voel voor deze man, maar wat doet hij tussen de andere mafkezen tussen de republikeinen?
pi_55912169
quote:
JUNE 2008
June 3: Montana, New Mexico (R), South Dakota
Serieus... zou dat nog zin hebben ?
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 23:29:32 #190
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55912316
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:25 schreef pberends het volgende:

Serieus... zou dat nog zin hebben ?
Zou best kunnen, zeker als de Reps er nog niet helemaal uit zijn.
Carpe Libertatem
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:32:16 #191
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_55912412
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik kan wel leven met de Chrrristelijke normen en waarden van Romney. Waar jij eerder erg veel moeite had met hem (iets in de trant van "kinderen verdienen twee ouders") ben ik juist erg voor het hameren op bepaalde goede traditie's. Dit land gaat niet naar de klote vanwege een dirty bom van Al Quada, maar omdat het van binnenuit verrot. Een-ouder gezinnen, kinderen die hun school niet afmaken, drugs, tienermoeders, etc.

Qua ideeen zit ik waarschijnlijk beter op de lijn van Guiliani en McCain, maar die hebben echt hele slappe knieen als het om immigratie gaat. Dat vraagstuk raakt mezelf nogal hard, omdat ik wel door alle hoepels ben gesprongen (H1B, Greencard), en er in de afgelopen zes jaar per jaar $50.000 op ben ingeschoten omdat ik vanwege mijn H1B visum niet in een industrieel lab heb kunnen werken (wat ~$40.000 per jaar betekent, ipv minstens $90.000 per jaar). Als ik bij binnenkomst $5000 had kunnen betalen voor een greencard (wat McCain bijvoorbeeld nu voorstelt), dan had me dat dus tot nu 6 x $50.000 = $300.000 gescheeld (- belastingen).

Reken maar dat ik dan een lekkere vriendin had gehad.
Je kan je afvragen natuurlijk welke punten echt te beinvloeden zijn door een president. Prioriteiten heb je gesteld, dat is duidelijk. Maar kan je van een president verwachten dat hij de gedachtegang en een culturele ontwikkeling kan veranderen? De punten die je opnoemt komen in eigenlijk alle welvarende landen steeds meer voor. Dat kan natuurlijk een gevolg zijn van de rijkdom en vrij keuze zoals we die kennen. De maatschappelijke variant van hart en vaatziekten zeg maar. Verwaarloosbaar klein, misschien.
Wat dat betreft is het makkelijker resultaat te halen met immigratiepolitiek. Beetje de afweging ideologie/haalbaarheid.

Overigens een erg mooi topic dit en de andere US electiosn topics. Ik lees eigenlijk vooral mee. Maar de input van diegene, zoals jij, die nu in de VS wonen geven een erg leuk beeld van de verkiezingen en maakt het leuk om te volgen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:36:51 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55912553
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:33 schreef Radegast het volgende:
February 5: Alabama, Alaska, Arizona, Arkansas, California, Colorado (caucuses), Connecticut, Delaware, Georgia, Idaho (D), Illinois, Kansas (D), Massachusetts, Minnesota, Missouri, New Jersey, New Mexico (D), New York, North Dakota (caucuses), Oklahoma, Tennessee, Utah
-
pi_55912565
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom was jij dan voor de oorlog in Irak?
Een belangrijke reden was dat ik op de middelbare school een Koerdische vriend had, uit Irak. Hij vertelde over de gruwelijke daden van Saddam Hoessein en daarom ontstond bij mij de motivatie om de oorlog in Irak te steunen. Het was simpelweg gruwelijk wat die mensen daar overkwam en dus vond ik het belangrijk om daar een einde aan te maken. Argumenten als, dat men uit zou zijn op de olie, snijden overigens nog steeds geen hout omdat juist de hudige situatie buitengewoon ongunstig is om olie te produceren in Irak.
pi_55912609
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Argumenten als, dat men uit zou zijn op de olie, snijden overigens nog steeds geen hout omdat juist de hudige situatie buitengewoon ongunstig is om olie te produceren in Irak.
De foutieve aannames van competentie en onmiddelijke, eenvoudige toegang.
  donderdag 10 januari 2008 @ 01:11:50 #195
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55914287
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:18 schreef kreischer2000 het volgende:
Lekker boeiend of het echt was of niet, het is politiek en ik vind dat je daarbij alles uit de kast mag trekken om je doelen te bereiken
Heb je die wijsheid uit de autobiografie van Richard Nixon?
  donderdag 10 januari 2008 @ 01:15:19 #196
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55914319
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij was toch van plan Edwards te stemmen? Zou dat nog een pragmatische Obama-stem kunnen worden om Hillary dwars te zitten, of blijf je bij je politieke principes en dus Edwards?
  donderdag 10 januari 2008 @ 01:18:23 #197
201498 Babyloniaa
wat zijn valse vlags?
pi_55914345
http://www.youtube.com/watch?v=9Wz5ShpBAmc
Hier krijgt Hillary een vraag van jonge studenten ivm de Bilderberg groep waar ze aan mee doet (anders zou ze niet verkozen worden) Ze ontkent dit niet alleen maar stuurt ook een controle van de FBI op kerstdag naar deze jongen zijn thuis adres , dus bij zijn ouders - voor nog meer intimidatie ? - tewijl hij een eigen adres heeft. Ze vragen hem naar zijn activisme en wijzen hem erop dt dat je carriere schaad.
De bilderberggroep is opgericht door Bernhard. Er is grote geheimhouding over wat er daar besproken word door onze politici die wij betalen. Beatrix is ook altijd van de partij van de Shell.
Kennis is macht, onwetendheid is gevaarlijk..
pi_55915263
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 01:18 schreef Babyloniaa het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=9Wz5ShpBAmc
Hier krijgt Hillary een vraag van jonge studenten ivm de Bilderberg groep waar ze aan mee doet (anders zou ze niet verkozen worden) Ze ontkent dit niet alleen maar stuurt ook een controle van de FBI op kerstdag naar deze jongen zijn thuis adres , dus bij zijn ouders - voor nog meer intimidatie ? - tewijl hij een eigen adres heeft. Ze vragen hem naar zijn activisme en wijzen hem erop dt dat je carriere schaad.
De bilderberggroep is opgericht door Bernhard. Er is grote geheimhouding over wat er daar besproken word door onze politici die wij betalen. Beatrix is ook altijd van de partij van de Shell.
Tief op trol.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55915854
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

De foutieve aannames van competentie en onmiddelijke, eenvoudige toegang.
Dus het oliemotief speelt niet mee?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55916015
Volgens CNN en nu ook de frontpage stapt Richardson eruit. Ik ben benieuwd of ie zijn potentiele kiezers nog een advies meegeeft op wie te stemmen in de volgende primaries.
Hij was minister van Energie onder Clinton dus het zal misschien wel Hillary worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')