Het heeft dus gewoon gewerkt! Als het echt een toneelstukje was, dan is het héél knap wat ze gedaan heeft. Hillary The Comeback Bitch.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef hoM3r het volgende:
Dat huil-momentje van Hillary vond ik echt pijnlijk zeg, als je zo stemmen wil winnen....
Dat gaat dus niet gebeuren. Dat heeft Obama al aangegeven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:18 schreef kreischer2000 het volgende:
Ben wel blij dat Hillary heeft gewonnen, ik acht haar toch capabeler dan Obama. Die moet het in 2012/16 als hij meer ervaring heeft nog maar eens proberen...
"5 procent marge"quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of valt het wel mee?
[ afbeelding ]
Ja dat zegt hij nu, het blijft een politicus hequote:Op woensdag 9 januari 2008 13:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Dat heeft Obama al aangegeven.
Daar ergerde ik mij ook al aan, er wordt op de FP met geen woord gerept over de Republikeinse voorverkiezingen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
De peilers in de VS zijn dus nog slechter dan Maurice de Hond![]()
Wat me wel opvalt, is dat de Nederlandse media zich bijna alleen focust op Clinton vs Obama, maar dat we weinig horen over de republikeinen. Bijvoorbeeld dit nieuws van de FP: Clinton wint in New Hampshire
Ben dus niet de enige die zich daar aan ergert.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat me wel opvalt, is dat de Nederlandse media zich bijna alleen focust op Clinton vs Obama, maar dat we weinig horen over de republikeinen. Bijvoorbeeld dit nieuws van de FP: Clinton wint in New Hampshire
De strijd is daar juist spannender. Het ligt nog echt helemaal open. Maar de vaderlandse pers heeft daar helaas weinig oog voor.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ben dus niet de enige die zich daar aan ergert.
De strijd bij de republikeinen is er echt niet minder om.
Nederlands en Amerikaans "rechts" en "links" zijn ook totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn mensen die in Nederland rechts zijn bijvoorbeeld, en "automatisch" meer geneigd zijn Republikeins te denken op een of andere manier, terwijl Nederlands rechts veel meer overeen heeft met een conservatieve Democraat dan met welke Republikein dan ook.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Klopkoek het volgende:
Kennelijk is Edwards voor Nederlandse begrippen nog behoorlijk rechts
In Primaries kan er echt van alles gebeuren. Let op dat het hier dus niet uitmaakt dat er "maar 150.000" republikeinen kwamen stemmen en "300.000" voor de Democraten (even cijfers uit mijn mouw gerukt, maar het aantal Democratische stemmen lag beduidend hoger), er komt namelijk zowel een Republikein als Democraat uit als winnaar.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik als VVD stemmer heb in de VS, als ik de test van de Volkskrant mag geloven, slechts overeenkomst met Ron Paul en een klein beetje met Giuliani. Valt hij weg ben ik politiek dakloos. Een Amerikaanse tegenhanger van de VVD is er niet. Of in ieder geval niet qua kandidaten. Het is of christenfundamentalistisch rechts of democratisch links. Mijn conclusie is dan ook dat er in Amerika geen normaal rechts is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:21 schreef maartena het volgende:
Nederlands en Amerikaans "rechts" en "links" zijn ook totaal niet met elkaar te vergelijken. Er zijn mensen die in Nederland rechts zijn bijvoorbeeld, en "automatisch" meer geneigd zijn Republikeins te denken op een of andere manier, terwijl Nederlands rechts veel meer overeen heeft met een conservatieve Democraat dan met welke Republikein dan ook.
Het is niet echt te vergelijken.
Overigens heb ik nog nooit VVD gestemd en is Edwards ook nog steeds mijn favoriete kandidaat, met Obama als tweede keus.
Dat is een situatie die in heel veel landen bestaat. Je ziet heel vaak dat een rechts-economisch beleid samen gaat met een conservatief waardepartoon op sociaal gebied. Links-economisch beleid gaat bijna altijd samen met een progressief waardepatroon op sociaal gebied. Als je er bijvoorbeeld een rechts-economisch beleid op na wil houden en een progressief standpunt in neemt op sociaal gebied is er ook in Nederland geen kandidaat die in die wens kan voorzien. Je hebt als liberaal echt een groot probleem als je wilt stemmen op een kandidaat die goed bij jouw denkbeelden aansluit. Ik worstel overigens met hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:35 schreef MrX1982 het volgende:
Valt hij weg ben ik politiek dakloos.
Dat komt doordat de belangen al snel met elkaar overeen komen en een zo breed mogelijke coalitie achter je in Westminster modellen of presidentiele systemen wel zo handig is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is een situatie die in heel veel landen bestaat. Je ziet heel vaak dat een rechts-economisch beleid samen gaat met een conservatief waardepartoon op sociaal gebied. Links-economisch beleid gaat bijna altijd samen met een progressief waardepatroon op sociaal gebied. Als je er bijvoorbeeld een rechts-economisch beleid op na wil houden en een progressief standpunt in neemt op sociaal gebied is er ook in Nederland geen kandidaat die in die wens kan voorzien. Je hebt als liberaal echt een groot probleem als je wilt stemmen op een kandidaat die goed bij jouw denkbeelden aansluit. Ik worstel overigens met hetzelfde probleem.
Voor zeteljagers wel ja. Vandaar dat ik ook zo'n hekel heb aan die mensen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:47 schreef Klopkoek het volgende:
Dat komt doordat de belangen al snel met elkaar overeen komen en een zo breed mogelijke coalitie achter je in Westminster modellen of presidentiele systemen wel zo handig is.
Ik verkeer ook in dat daklozen gebied. Twee mensen zijn al voldoende om een politieke vereniging op te richten dus ik zie perspectieven.quote:
Zeker, volgens mij is er wel ruimte voor een libertarische partij in Nederland, stuk of zes zetels en dan geleidelijk aan de invloed van de overheid afbreken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik verkeer ook in dat daklozen gebied. Twee mensen zijn al voldoende om een politieke vereniging op te richten dus ik zie perspectieven.![]()
America maakt de historie van de wereld blablabla, terrorists blablabla, oe oe oe etc.quote:Op woensdag 9 januari 2008 03:32 schreef Sloggi het volgende:
Wat had 'ie allemaal te vertellen dan?
Proportionele stelsels zijn daar juist in principe minder gevoelig voor. Maar in Nederland kennen we een vreemdsoortig consensuscultuurtje waardoor parlementaire verschillen al vrij vroeg vervagen in folkloristische opsmuk.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Voor zeteljagers wel ja. Vandaar dat ik ook zo'n hekel heb aan die mensen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, dus is het genoeg om te kijken of er eentje in een van beide niet heeft gewonnen.
http://www.neatorama.com/(...)he-better-predictor/quote:COMPARING THE TWO
From 1976 to 2000
Won the Primary & Party Nomination
Won the Primary & the Election
Iowa
Democrats
62.5%
12.5%
Republicans
75%
37.5%
New Hampshire
Democrats
75%
25%
Republicans
75%
50%
Conclusion
It seems that the Iowa Caucus is more effective in determining who the party nomination will be for Republicans than Democrats ( 75% vs. 62.5% ). The New Hampshire Primary does a slightly better job in determining the nomination from both parties.
In case of winning the election, New Hampshire is better at predicting the Election winners for both Democrats and Republican than the Iowa Caucus. This is especially true for the Republicans (as they’ve won 5 out of the last 8 elections). Another way to say it is, if a Republican won the Presidential Election, then it’s more likely that candidate won the New Hampshire Primary than the Iowa Caucus.
Dat zorgt alleen voor meer versplintering. Willen de Libertariërs echt wat bereiken dan moeten ze zich verenigen en actief worden binnen de VVD. Op die manier kun je nog tenminste nog iets betekenen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:05 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Zeker, volgens mij is er wel ruimte voor een libertarische partij in Nederland, stuk of zes zetels en dan geleidelijk aan de invloed van de overheid afbreken. [ afbeelding ] Er is er ook al een, alleen moeten die nog wat uitbreiden en werken aan hun naamsbekendheid.
Klopt dit: ze stemmen nu op de kandidaat van hun keus. Aan de hand van het aantal stemmen mogen er afgevaardigden naar de convention (?) om daar op de uiteindelijke kandidaat te stemmen, toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
In Primaries kan er echt van alles gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |