quote:Op zaterdag 12 januari 2008 03:06 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Je bent aan 1 kant doof en aan de andere slechthorend? Dan ben je natuurlijk slechthorend,maar dat doet er niet toe.
Iemand die ik ken is ook slechthorend en die heeft een apart kussen gekregen die gaat trillen als wekker. Misschien een tip dat je die bij zo'n speciaalzaak voor medische en orthopedische hulpmiddelen gaat halen en vergoed krijgt door het ziekenfonds (mocht de wake up light niet werken).
 splits het maar even uit , aangezien het goed wakker worden van geluid bij mij ook afhangt van op welk oor ik in slaap val.
  splits het maar even uit , aangezien het goed wakker worden van geluid bij mij ook afhangt van op welk oor ik in slaap val.  

Ik heb gewoon 8 uur geslapen hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Tja, wat kun je er ook van verwachten. Kan me niet voorstellen dat ik nu door een andere wekker opeens megafris wakker word om 8 uur 's ochtends als ik maar 4 uur heb geslapen.

Ja, die zag ik ook staan op de postbank site. Is dat ook een wekker ?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:40 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de energy light van Philips (wat een rib uit mijn lijf was maar heb hem gewoonn nodig in de winter. Moet zeggen dat deze manier van wakker worden me wel aanspreekt. (tvp)

Ik altijd pas 10 minuten laterquote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:34 schreef soylent het volgende:
Na twee weekjes testen kan ik toch melden dat ik slechts 1x pas rond de wektijd wakker werd, en de rest van de dagen ervoor!
En op zich best op een lekkere manier!
 (heb hem nu 2 maanden).
  (heb hem nu 2 maanden).

Nee dat is geen wekker. Het is een behoorlijk grote lamp die helpt als je last van Season Affective Dissorder hebt (winterdepressie door lichttekort).quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:15 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Ja, die zag ik ook staan op de postbank site. Is dat ook een wekker ?

.
.

quote:Op zondag 13 januari 2008 14:45 schreef PeRi het volgende:
Mijn lamp is gisteren bezorgd. Vind het wel slordig van de Postbank dat ze enkel een adressticker/factuur op de doos plakken en hij zo met de post meeging, in zn eigen verpakking. Iedereen weet wat er in zit, tis toch een prijzig ding en in het nieuws. Had graag gezien dat ze er een neutrale doos omheen hadden gedaan.
 das lekker :/
 das lekker :/

maar maakt die van jou ook een zacht zoemend geluid?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:45 schreef PeRi het volgende:
Mijn lamp is gisteren bezorgd. Vind het wel slordig van de Postbank dat ze enkel een adressticker/factuur op de doos plakken en hij zo met de post meeging, in zn eigen verpakking. Iedereen weet wat er in zit, tis toch een prijzig ding en in het nieuws. Had graag gezien dat ze er een neutrale doos omheen hadden gedaan.

Mijn wake up light zoemt ook! Zowel als ie aanstaat en uitstaat! Vooral heel vervelend als je wilt slapen!! Ik heb nog geen contact opgenomen met philips, maar ik begrijp uit jou bericht dat ze aangeven dat het een defect is. Heb jij al wel contact gehad met Philips? En weten ze dan bij Philips ook wat ze er aan kunnen doen?quote:Op zondag 13 januari 2008 14:18 schreef PiRANiA het volgende:
Philips Wake-up Light #2
zijn er nog mensen die een zoemend geluid horen bij de wakeuplight?
volgens philips is het een defect, ik kon een brom horen uit de wakeuplight...
Is hij bij jullie helemaal stil??

quote:Op zondag 13 januari 2008 19:37 schreef rosey het volgende:
[..]
Mijn wake up light zoemt ook! Zowel als ie aanstaat en uitstaat! Vooral heel vervelend als je wilt slapen!! Ik heb nog geen contact opgenomen met philips, maar ik begrijp uit jou bericht dat ze aangeven dat het een defect is. Heb jij al wel contact gehad met Philips? En weten ze dan bij Philips ook wat ze er aan kunnen doen?
quote:from Philips Consumer Care <philips_1545502@philips-customercare.com>
to [knip],
date Jan 12, 2008 3:16 PM
subject Philips
Jan 12 (1 day ago)
PHILIPS
Geachte heer/mevrouw [knip]
U heeft ons aangegeven dat er een brommend geluid in uw Wake-up Light zit en u wil weten of dit een transformator is.
Vanuit deze kant is het moeilijk te bepalen waardoor het brommend geluid geproduceerd wordt, maar zoals eerder vermeld er zit geen transformatoe in de Wake-up Light. Echter hoort er geen brommend geluid uit het apparaat te komen.
Het product is waarschijnlijk defect. Aangezien het apparaat binnen de garantieperiode van 2 jaar valt, adviseren wij u voor een spoedige service naar uw handelaar te gaan. Volgens onze omruilregeling kan hij u bij constatering van het defect direct een vervangend apparaat meegeven.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (¤ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: 50-134598169.
Met vriendelijke groet,
Guy van Grinsven
Philips Nederland

Dan zijn er een hoop defect denk ik zo. Ga jij terug met je wake-up light? Die ik heb komt van de postbank rentepunten actie. Dus als ik de lamp moet terug sturen, zal ik wel flinke tijd zonder zitten en weer verzendkosten moeten betalen voor het terugsturen.quote:

ik heb hem zelfs al teruggebracht (mediamarktquote:Op zondag 13 januari 2008 20:53 schreef rosey het volgende:
[..]
Dan zijn er een hoop defect denk ik zo. Ga jij terug met je wake-up light? Die ik heb komt van de postbank rentepunten actie. Dus als ik de lamp moet terug sturen, zal ik wel flinke tijd zonder zitten en weer verzendkosten moeten betalen voor het terugsturen.
 )
 ) 

1. Hij hoort niet te zoemen. Dat is een defect.quote:Op maandag 14 januari 2008 17:13 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Hij zoemt heel zachtjes, maar ik ben t hardere gezoem van mijn boxenset al gewend, dus dit kan er nog wel bij. Alleen het paneel van de wekker vind ik veel licht geven, en dat is de reden dat ik vannacht om 3:00 nog niet sliep.
De wekker ging om 7:00 af, maar ik ben nog prettig wakker geworden, al zeg ik t zelf. Er zijn genoeg keren dat ik om 8:00 al aan de 10 uur slaap zat, en ik minder gelukkig ben opgestaan. De wekker staat boven me in het midden zeg maar, en schijnt boven het hele bed uit, dus er komt ook nog wat warmte vanaf. Prettig wakker worden, dus een goede investering. Ik ben gelukkig aan mijn nieuwe stage begonnen

Ga jij maar de handleiding lezen van ieder apparaat dat je kooptquote:Op maandag 14 januari 2008 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Een wekker kopen om lekker wakker te worden maar vervolgens tot drie uur wakker blijven liggen omdat het display zoveel licht geeft.

Je hoeft de handleiding niet te lezen om iets voor het display te zetten als je daar uren van wakker blijft liggen.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:29 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Ga jij maar de handleiding lezen van ieder apparaat dat je koopt
Maar hij staat al lichter

Je kan ook Philips zelf eens bellen. Ik heb wel aardige ervaringen met hun helpdesk.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:19 schreef Dwoezel het volgende:
Mijn Wake-Up Light zoemt ook, maar ik heb echt geen zin om hem terug te sturen. Ik heb hem via Pixmania besteld toen en wat ik over de klantenservice daar hoor is niet echt rooskleurig. Zolang ik nog door dat gezoem heen slaap is het voor mij wel overkomelijk.

Ik draai de wekker gewoon een kwartslag om zodat ik niet het display zie.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft de handleiding niet te lezen om iets voor het display te zetten als je daar uren van wakker blijft liggen.

als je een nieuw apparaat koopt, altijd op alle knopjes drukken, anders weet je nooit wat ie allemaal kanquote:Op maandag 14 januari 2008 20:29 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Maar hij staat al lichter donkerder

Misschien had je gewoon even moeten lezen wat er op de knop staat..quote:Op maandag 14 januari 2008 20:29 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Maar hij staat al lichter

Laatste keer dat ik dat bij een apparaat deed, kon ik hem terugsturenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:46 schreef DarkChylde het volgende:
als je een nieuw apparaat koopt, altijd op alle knopjes drukken, anders weet je nooit wat ie allemaal kan

wil ik weten wat voor apparaat?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:50 schreef Un-X-PecteD het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik dat bij een apparaat deed, kon ik hem terugsturen

schietstoel...quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:49 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
wil ik weten wat voor apparaat?

?
 ?

Gelukkig duurt het maar een paar seconden, en kan je dit geluid weer handmatig uitdraaien, maar het zijn wel [b]onnodige overbodige handelingen[b/]! Ze hadden beter een aparte testfunctie kunnen maken voor het geluidsniveau.
 Gelukkig duurt het maar een paar seconden, en kan je dit geluid weer handmatig uitdraaien, maar het zijn wel [b]onnodige overbodige handelingen[b/]! Ze hadden beter een aparte testfunctie kunnen maken voor het geluidsniveau. 

bij het instellen van de wekfunctie gaat hier het geluid niet aan hoor, dat is alleen bij de testfunctie, dan gaat in een minuut het licht en het geluid van 0 naar de ingestelde waarde. Ik neem aan dat je dat niet elke dag op nieuw hoeft te testen, hooguit in het begin even als je nog niet helemaal tevreden bent met lichtsterkte of volume. Ik vind dat ook wel het gemakkelijke van deze wekker dat je er niets aan hoeft te doen en de dag er op gaat de wekker gewoon op de zelfde tijd op de zelfde manier af..quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:08 schreef mwuhaha het volgende:
Ik heb de Wake-Up Light nu ook al een tijdje.
Jammer vind ik dat de lamp niet erg gebruiksvriendelijk is:De knoppen zijn plat en in het donker niet heel duidelijk van elkaar te onderscheiden. Verder voelen de knoppen bij het indrukken erg goedkoop aan, met een klikgeluid. De wekfunctie deelt de lichtsterkte met de leeslamp-functie. Hierdoor is een extra overbodige handeling nodig als je het als leeslamp wilt gebruiken. Je moet nu namelijk de lichtsterkte aanpassen op wat je gebruikt bij het lezen, en daarna vervolgens weer aanpassen op de lichtsterkte voor bij het wakker worden. Irritant! Bij het instellen van de wekfunctie krijg je meteen ook het geluid ervan te horen, oftewel het geluid alarm gaat meteen af terwijl je aan het instellen bent Gelukkig duurt het maar een paar seconden, en kan je dit geluid weer handmatig uitdraaien, maar het zijn wel [b]onnodige overbodige handelingen[b/]! Ze hadden beter een aparte testfunctie kunnen maken voor het geluidsniveau.
Vooral kwa mogelijkheden in de electronica, had ik wel meer verwacht van Philips. Het apart kunnen instellen van de wekfunctie-lichtsterkte en leeslamp-lichtsterkte, zou er fijn zijn geweest.

Ik vind juist dat ze er wel goed over hebben nagedacht. Met 2 verschillende lichtniveaus zou het weer niet duidelijk zijn welke waarvoor is (denk er ook aan dat niet alleen technisch aangelegde 25-jarigen 'm gebruiken, maar ook ouderen en minder intelligente mensenquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:08 schreef mwuhaha het volgende:
Ik heb de Wake-Up Light nu ook al een tijdje.
Jammer vind ik dat de lamp niet erg gebruiksvriendelijk is:
 ). Dat geluid bij het aanzetten van de wekfunctie vind ik ook irritant. Ik zie het verschil tussen vogeltjes en het piepje ook wel op het scherm. Maar als je gewoon elke dag de wekker aan hebt staan, hoef je 'm dus ook niet elke keer opnieuw aan te zetten, dus heb je er niet veel last van.
 ). Dat geluid bij het aanzetten van de wekfunctie vind ik ook irritant. Ik zie het verschil tussen vogeltjes en het piepje ook wel op het scherm. Maar als je gewoon elke dag de wekker aan hebt staan, hoef je 'm dus ook niet elke keer opnieuw aan te zetten, dus heb je er niet veel last van. 

Het enige wat ik een beetje mis is een Sleep-functie. Je laat lampje branden en radio aan en die gaan na een ingestelde tijd vanzelf dimmen en uit. Dat had de NafNaf Lys dus wel.
  Het enige wat ik een beetje mis is een Sleep-functie. Je laat lampje branden en radio aan en die gaan na een ingestelde tijd vanzelf dimmen en uit. Dat had de NafNaf Lys dus wel. 

Ligt eraan wat ik onder "instellen" versta. Bij het instellen van het geluid, gaat het geluid inderdaad niet aan, maar bij het uitschakelen/veranderen van het alarm wel, je moet dan alle daarop volgende alarmstanden doorlopen om het alarm in uitgeschakelde toestand te krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:24 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
bij het instellen van de wekfunctie gaat hier het geluid niet aan hoor, dat is alleen bij de testfunctie, dan gaat in een minuut het licht en het geluid van 0 naar de ingestelde waarde.

Sowieso 2x per week, vanwege het weekend. En daarnaast nog vaker als even je radio wilt luisteren.quote:Ik neem aan dat je dat niet elke dag op nieuw hoeft te testen, hooguit in het begin even als je nog niet helemaal tevreden bent met lichtsterkte of volume.

Kan, maar op de vorige pagina zie ik een mailtje van Philips metquote:Op maandag 14 januari 2008 22:29 schreef soylent het volgende:
[..]
Je kan ook Philips zelf eens bellen. Ik heb wel aardige ervaringen met hun helpdesk.
Dan zou ik toch weer terug moeten naar Pixmania. Misschien dat ik er nog eens achteraan ga als het me echt gaat storen.quote:Aangezien het apparaat binnen de garantieperiode van 2 jaar valt, adviseren wij u voor een spoedige service naar uw handelaar te gaan. Volgens onze omruilregeling kan hij u bij constatering van het defect direct een vervangend apparaat meegeven.

Zet gewoon de lichtintensiteit wat lager.. Anders begint het geluidje weer niet op de goede tijd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:39 schreef Aventura het volgende:
Verder werd ik steeds een kwartier voro de ingestelde tijd wakker van het licht. Niet echt een mankemen van het ding zelf, ik kan er voortaan rekening mee houden en de wekker een kwartier later instellen.

Ik heb het getest op de katten van mijn vriend, maar die vonden er allebei niets aan, die luidsprekervogeltjesquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:49 schreef Aventura het volgende:
Herkennen kattenbezitters dit trouwens: de mijne komen altijd nieuwsgierig aangelopen als ik het vogelgeluid aanheb

Goed verhaal zeg! Dan ga ik er nu toch ook echt maar werk van maken. Betekent het trouwens dat je dan wel eventjes zonder lamp zit? Ik ben er toch al wel een beetje gehecht aan geraaktquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:43 schreef rosey het volgende:
Ik heb afgelopen maandag de philips en de postbank rentepunten klantenservice gemaild over het zoem probleem. Nou werd ik vandaag keurig gebeld door een mevrouw van de klantenservice van philips. Ze stelde me nog een paar vragen over de lamp en het bleek dat ze dit defect nog niet kunnen verhelpen, laat staan dat ze weten wat het is. Maar het is wel degelijk een defect waarvoor de omruilgarantie geldt! Oftewel de mevrouw van de klantenservice stuurt mij een mail toe met een formulier wat ik in moet vullen en vervolgens kan ik de lamp gratis naar het philips antwoordnummer opsturen en krijg ik een nieuwe lamp! Ik ben erg blij met deze oplossing en hoop dat ik met de nieuwe lamp van het gezoem af ben! Overigens heb ik van de postbank nog steeds niets gehoord..

Ja, inderdaad je zit eventjes zonder lampquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:00 schreef Dwoezel het volgende:
[..]
Goed verhaal zeg! Dan ga ik er nu toch ook echt maar werk van maken. Betekent het trouwens dat je dan wel eventjes zonder lamp zit? Ik ben er toch al wel een beetje gehecht aan geraakt
 Zodra de lamp bij philips binnen is, gaan ze het defect na en wordt er bij constatering van het defect een nieuwe verzonden. Maar ik ben al lang al blij dat ik er een zoemloze lamp voor terugkrijg. Het lijkt ook wel steeds erger te worden dat gezoem.
 Zodra de lamp bij philips binnen is, gaan ze het defect na en wordt er bij constatering van het defect een nieuwe verzonden. Maar ik ben al lang al blij dat ik er een zoemloze lamp voor terugkrijg. Het lijkt ook wel steeds erger te worden dat gezoem.

oude stroomquote:Op maandag 21 januari 2008 13:59 schreef Alcarin het volgende:
Hmm, ik heb nu ook een probleempje met mijn lieve wekker. De lamp flikkert..Niet heel erg, maar als 'ie brandt, zie je 'm af en toe een beetje knipperen. Zou dat aan het lampje zelf liggen, of aan het apparaat?
Als het niet erger wordt, zit ik er niet zo mee, maar straks gaat 'ie echt stuk!
@soylent: dat gebrek aan vogeltjes/piepjes had ik ook, met mijn vorige exemplaar (teruggebracht dus). Als ik een mep op de achterkant gaf, begon het geluid alsnog, maar dat is natuurlijk waardeloos voor een wekker.

Uitzetten van de wekker. Als in dat hij s'ochtends niet af gaat. Dan moet je eerst de andere geluidjes door. Daarvan reageert het knopje ook nog niet echt snel. Nee, het snoozen s'ochtends gaat perfectquote:Op maandag 21 januari 2008 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Antenne?
En hoe bedoel je dat het uitzetten omslachtig is? Gewoon een knop bovenop, toch?

Oh, antenne heb ik niet, want ik heb die zonder radio.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Uitzetten van de wekker. Als in dat hij s'ochtends niet af gaat. Dan moet je eerst de andere geluidjes door. Daarvan reageert het knopje ook nog niet echt snel. Nee, het snoozen s'ochtends gaat perfect
En antenne bedoelde ik inderdaad het draadje in de doos.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |