abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:52:46 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55743472
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, het is precies andersom: jij wil dat koste wat kost bewijzen, hoewel er geen enkel bewijs voor is. Het is jouw wens.
[..]
Ik hoef niets te bewijzen .. ik kaart alleen aan dat er connecties zijn en dat het stelmattig door grote onderzoekers vermeden wordt.
En bovendien ik heb er geen mening over .. en is alleen een discussie punt. Maar kennelijk zijn jullie nog in de ridicule fase.
quote:
Zo'n wat? Zo'n smerige jood?
[..]
Ho! .. ik heb nooit iets gezegd over een toevoeging.
quote:
Ik kan inderdaad niet op het Internet spugen zonder jouw naam te raken.
[..]
Dan heb ik toch iets bereikt .. maar het is eigenlijk best wel zielig...
quote:
Nee, jij doet het gewoon, op de meest hinderlijke en vulgaire wijze.
waarom is het opeens vulgair. Als je aan het discussieren bent dan kan je soms associeren met andere zaken die er zijdelings mee te maken hebben zoals het over mindcontrol hebben.

Ik zou niet weten waarom semi-offtopic want in mijn ogen nog steeds raakvlakkend met 911, vulgair zouden moeten zijn.
Het zou pas vulgair zijn als we hier een discussie ging houden over de tieten van Manon Thomas een theezakje of een koffiepad is.

Echt zielig begint het te worden dat je niet eens een subpad van 911 mag betreden. En dat er meteen moord en brand geroepen wordt
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:01:14 #152
52357 Lambiekje
pi_55743679
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:43 schreef Apropos het volgende:

[..]

O, en aan geruchten hebben wij voldoende.
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_mythology
Daarbij, Copernicus dankte waarschijnlijk meer aan Islamitische wetenschappers dan aan Pythagorische denkbeelden.
in de middeleeuwen was de knowhow gecentreerd in Midden Oosten. Dus zo gek is het niet dat ze hun kennis daarvan haalden. Onze huidige cijfers is Arabisch. Leuk om te zien dat het nu dus in Amerika,Europa en Japan zit de technoligische knowhow. Kennis is daar gewoon weggeebt door dat stomme boek, de Koran. Religie is stagnatie.
Hoe raar kan de geschiedenis lopen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55743681
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik hoef niets te bewijzen .. ik kaart alleen aan dat er connecties zijn en dat het stelmattig door grote onderzoekers vermeden wordt.
Ik geloof niet dat er enig bewijs is voor betrokkenheid van de Mossad. Waarom zou Israel dat ook doen? Om Saddam te verwijderen? Die is verwijderd omdat 'ie zogenaamd geweldige wapens had, dat was de rechtvaardiging van de invasie.
quote:
Ho! .. ik heb nooit iets gezegd over een toevoeging.
Ik deed balorig.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55743724
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

in de middeleeuwen was de knowhow gecentreerd in Midden Oosten.
Gedeeltelijk, maar ''de'' Middeleeuwen bestaan niet.
quote:
Dus zo gek is het niet dat ze hun kennis daarvan haalden. Onze huidige cijfers is Arabisch.
Eigenlijk Indisch.
quote:
Kennis is daar gewoon weggeebt door dat stomme boek, de Koran. Religie is stagnatie
.

Maar de Arabieren waren gedurenede de Middeleeuwen toch ook al Moslims?
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:09:04 #155
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_55743870
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:27 schreef Terecht het volgende:

[..]
. Dus rot gewoon een end op jongen, je bent voor iedereen hier een kankergezwel met je getroll.
spreek voor jezelf..
jij kan zo bij FOX news aan de slaag met die redneck-taal van je
Huig
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:09:30 #156
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55743881
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]

waarom is het opeens vulgair. Als je aan het discussieren bent dan kan je soms associeren met andere zaken die er zijdelings mee te maken hebben zoals het over mindcontrol hebben.

Ik zou niet weten waarom semi-offtopic want in mijn ogen nog steeds raakvlakkend met 911, vulgair zouden moeten zijn.
Het zou pas vulgair zijn als we hier een discussie ging houden over de tieten van Manon Thomas een theezakje of een koffiepad is.

Echt zielig begint het te worden dat je niet eens een subpad van 911 mag betreden. En dat er meteen moord en brand geroepen wordt
Een willekeurige greep uit jouw oeuvre:
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als ie moest aftreden ... maar het hele premisse is toch totale bullshit. Dat preutse geklier.
Maar gelukkige heeft orale sex opgeleverd dat het geen sex is. Dus nu kan je als man zonder enige problemen kloten zonder het een slippertje te hoeven te noemen
[..]
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oa .. .we zijn zo makkelijk te bewerken.

Vond de aflevering wel sterk dat een willekeurig voorbijganger op straat gewoon zijn portomonnee en huissleutel afgeeft. Als hij er dan achter komt en verhaal haalt. Geeft het terug en flikt ie het weer zonder dat de man er erg in heeft dat het gebeurd. Of dat ie troep koopt met lege papiertjes ter groote van echte biljetten.

Wat ik ook eigenlijk bedoel .. wat is nog waar. Waar mag je vanuit gaan dat waar is. Als je eigen gedachtes al niet eens meer als waar kan bestempelen. Het is een serieus dilemma.
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje te laat , dijkversterking ...

En trouwens kan amerika niet beter het geld wat in die onzinning oorlog wordt gestopt in de 154.000 bruggen, aquaducten en anderlei bruggen gerestaureeerd worden. Er is gewoon een totale neglance van infrastructuur.
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat raar is .. is dat NL meerdere keren Amerika hulp heeft geboden om de dijken te versterken voor dat het dus misging met Katrina. Aangezien al jaren is aangekaart dat de dijken zwak waren daar. Nu ga ik weer zweverig doen maar ze hadden die hele storm met gemak kunnen afzwakken met 30 tot 40% als ze gewoon gingen chemtrailen. Dacht dat ze ergens rond 1964 een storm op die manier hebben afgezwakt. De hulp kwam redelijk traag op gang. Dat is zeer kwalijk. Voor mij was het toen wel duidelijk dat Amerika zijn eigen inwoners geen snars kan schelen.

Overigens kunnen we wel commentaar leveren op Amerika dat ze hun dijken moeten versterken maar hier in NL laten we het ook verslappen. Er zijn zo 10 redelijke zwakke punten in ons dijkensysteem wat serieus aandacht vraagt maar daar wordt ook niet echt naar omgekeken door het kabinet.
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ohja is er geen censuur ... leg dat eens uit?

Onder censuur versta ik ook het photoshoppen van photos. En dan dus niet in de zin van een pukkeltje wegpoetsen maar gewoon complete composoties creeen. En dat wordt in onze kranten geplaatst als zijnde waar.

BBC manipuleert er op los op het online nieuwsarchief. Feiten, namen, locaties of gewoon complete alineas wordt na publicatie aangepast. En dat gebeurd op zeer grote schaal. Dus er is wel degelijk censuur.

Niets maar dan ook niets wat er als "nieuws" wordt verkondigd in kranten / TV is waar. Afgezien van onbenulligheid natuurlijk of als het wel in hun voordeel werkt om de waarheid te vertellen. Alles heeft een draai zodat de geldschieters niet een kwaad daglicht komen te staan.

Er is geen kritiek meer. Punt. Het is not done om naar te schrijven over govt en aanverwante instelligen en bedrijven. Journalisten kunnen niets tenzij je freelance bent en publiceerd op internet.

Er wordt geen woord verkeerd/kritisch geschreven over voedsel, medicijnen of cosmetica of wat dan ook. Alles is afhankelijk van zijn eigen industrie. Zo ook de oorlog en beleid.
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:05 schreef Lambiekje het volgende:
Ga ik weer offtopic. Het grootste complot is denk ik wel "Aliens en ufos". Dat is inweze het best bewaarde geheim op aarde hoe dat precies zit.
Dit zijn natuurlijk allemaal subpaden van 9/11, zeer zeker!
pi_55743914
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:09 schreef Orwell het volgende:

[..]

spreek voor jezelf..
jij kan zo bij FOX news aan de slaag met die redneck-taal van je
''Niggerlover'' is inderdaad zijn meestgebezigde woord.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:15:00 #158
52357 Lambiekje
pi_55743986
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:28 schreef Babyloniaa het volgende:
Hoezo wil ik weten waar de Bin Laden familie woont?
Lijkt me interessant te weten.
Deze mensen worden niet betrokken in de grootse misdaad van de eeuw die hun broer of zoon of neef begaan heeft? Ik vind dat verdacht Jij niet?
Ik weet niet waar ze zitten en vraag me af of hun mogelijke beschermers iets te maken hebben met de aanslagen. Een echte Colombo gaat overal op zoek bij relatives als eerste.
Ik heb hier heel wat informatie gegeven die kennelijk al bekend was.
en heb nu een vraag. Das dialoog of vergis ik me?
Waarom BinLaden familie met rust gelaten wordt, zie hier... Die familie is te verweven met het US govt en bankwezen.

Tenminste ik zou het een logische verklaring vinden.
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:15:32 #159
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_55743998
iemand die het woord niggerlover niet gebruikt kan inderdaad geen redneck zijn
Huig
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:19:40 #160
52357 Lambiekje
pi_55744069
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:02 schreef Apropos het volgende:

[..]

Gedeeltelijk, maar ''de'' Middeleeuwen bestaan niet.
[..]

Eigenlijk Indisch.
[..]

.

Maar de Arabieren waren gedurenede de Middeleeuwen toch ook al Moslims?
Dat klopt vast wel ... maar nu zijn ze strenger in de leer lijkt me. Ik kan dan niet begrijpen dat ze 600 jaar geleden zo veel voorsprongen hadden en nu lijkt het net of het debielen zijn, die alleen maar vrouwonterend bezig zijn ... terwijl wij dat toen waren. Dus hoe komt z'n stagnatie tot stand.?!
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:24:03 #161
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55744142
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom BinLaden familie met rust gelaten wordt, zie hier... Die familie is te verweven met het US govt en bankwezen.

Tenminste ik zou het een logische verklaring vinden.
Je kunt het wel, genuanceerder reageren .

Niet alle Bin Ladens hebben hetzelfde gedachtegoed als Osama he, je kunt hen moelijk allemaal gaan beschuldigen van anti-westerse sentimenten en het oproepen tot jihad tegen de VS en haar bondgenoten.
pi_55744241
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is niet bedriegen. . dat is zoiets minor.
Hij brengt het als waarheid terwijl dat niet zo is in mijn ogen is dat gewoon bedriegen. Dit is maar een voorbeeld van de fouten die gemaakt worden, ook door jouw, als je zulke simpele dingen al fout hebt kan je beter bij jezelf nagaan of je misschien niet meer fout hebt ipv het af te toen als minor (en waarschijnlijk over paar weken toch weer als argument gebruiken..). Als een stukje van de puzzel niet past ben je misschien met de verkeerde puzzel bezig.
quote:
En hebben jullie eigenlijk ook de mening van OpenYourMind druven te werleggen of wat !?
Want zijn conclussie is zachtjes gezegd een inside job ... en als daar op doorgaat vallen de rare bizare anamolien van de dag beter op hun plaats.
Jullie? Ik praat graag voor mezelf niet voor anderen. Ben het deel eens met de mening van OYM dus waarom zou ik dat weerleggen?Zo'n post als die van OYM verdient gewoon een eigen topic en het is daarnaast veel te complexe materie om er nu al duidelijke conclusies aan te kunnen verbinden vind ik. Ik zie bijv. niet 9/11 als de nieuwe Pearl Harbor maar de opkomst als moslim terrorisme als geheel met 9/11 als uitschieter tot nu toe. De VS heeft terrorisme nodig om z'n huidige politiek te kunnen bedrijven maar die politiek zorgt juist voor meer terrorisme..

Trouwens als je het goed gelezen had komt uit zijn post naar voren dat vele dingen die jij hier constant aan het beweren bent niet kloppen, waarom ga je dat niet weerleggen? Waai je met elke wind mee zolang deze maar de conspirancy kant op staat?
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:42:11 #163
52357 Lambiekje
pi_55744552
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:24 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je kunt het wel, genuanceerder reageren .

Niet alle Bin Ladens hebben hetzelfde gedachtegoed als Osama he, je kunt hen moelijk allemaal gaan beschuldigen van anti-westerse sentimenten en het oproepen tot jihad tegen de VS en haar bondgenoten.
Dat klopt ... maar waarom zou Bush Sr. en Carlyle nog verder in ze gaan met de rest van zijn family als er z'n gigantisch kutgeintje geflikt zou zijn door Osama. Ik zou dan geen verdere contact meer willen hebben. Geen verdere beschuldigigen naar de rest toe. Maar je kan toch uit landsbelang niet verder gaan dan. Dat het dus wel gebeurd is eigenlijk best wel beschamend. Maar aan de andere kant ze zijn al 20 jaar partners. Maar dan zit ik nog met de gedachte hoe past Tim Osman(Osama's alterego) in het plaatje. En hoe zit het met de behandeling van meneer in het ziekenhuis vlak voor zijn daden. Dat vind ik zo dubbel. Amerika helpt zijn typhus te behandelen en vervolgens 911. I don't get it. Aangezien het al decennia lang bekenden zijn voor de Bush familie. Kan ik niet begrijpen waarom Osama dat flikt terwijl zijn vader goede contacten heeft met US govt. Dan moet de rest van de familie de jongen wel heel erg hebben afgestoten dat ze niets hebben gemerkt dat hij een plannetje had.

In mijn ogen klopt gewoon niet dat OBL het plan had om Amerika aan te vallen. Omdat wij het zo goed hebben in het westen. Hij zat zelf goed in de papieren door de onderhandelingen van zijn familie met Bush Sr. en US govt. Dus zijn hele motief, ten minste voorgeschoteld aan ons, rammelt aan alle kanten.

Door OBL te beschuldigen beschaamd inweze Bush gewoon een familievriend.

En daarboven op kan de FBI niets linken aan Osama wat met 911 te maken heeft.

It don't add up.
pi_55744680
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:01 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er enig bewijs is voor betrokkenheid van de Mossad.
Betrokken zijn ze, 100 % zeker, bedocumenteerd en wel te vinden.
Of hun betrokkenheid tot 9-11 geleid heeft dat is 'n andere vraag.
quote:
There is FBI agent Sibel Edmonds. Edmonds was an FBI wiretap translator. She claims that another FBI translator was working for the Mossad and that the Mossad also tried to recruit Edmonds to make phony translations for the purpose of misdirecting investigations.
http://www.the7thfire.com(...)lower_FBI_Agents.htm
quote:
Ladies and gentlemen of the jury, the ancient Greek philosopher Socrates taught his students that the pursuit of truth can only begin once they start to question and analyze every belief that they ever held dear. If a certain belief passes the tests of evidence, deduction, and logic, it should be kept. If it doesn't, the belief should not only be discarded, but the thinker must also then question why he was led to believe the erroneous information in the first place and for what purpose.
http://www.the7thfire.com(...)able_of_contents.htm

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:27:58 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55745562
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens geruchten was Adolf een kwart Jood

Copernicus en Galileo hebben.
Een simpele google-opdracht en je hebt antwoorden ..
pssst.. Niet alles wat op internet staat is juist.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:19:12 #166
52357 Lambiekje
pi_55746673
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Lees desnoods alleen de Wikipediapagina's die aan deze wetenschapeprs gewijd zijn voor je hun naam laat vallen.
Wat hij bedoelt te zeggen .. ze werden verguist door zijn tijdgenoten die dus wel in een pannenkoek-aarde geloven.
Als het niet past binnen geaccepteerde denkkader dan wordt je geridiculiseerd en word je verbannen, verguist of iets anders. Niks nieuws dus dat andersdenkenden belachelijk worden gemaakt. Net als toen was het collectieve denkkader gewoon niet ontwikkeld genoeg. Ironisch is wel dat als je nu zegt dat de wereld plat is (en die society bestaat, neem aan dat het geen onzin-groep) je belachelijk wordt verklaard.

Wat ik van de wiki-pagina begrijp is dat wetenschap uit die tijd wel wisten dat wereld rond is. Lijkt me ook want als Maya, Egyptenaren en grieken dat wisten. Maar ik betwijfel of het gewoon volk dat wel geweten heeft. Want waarom is anders zo stom gedaan over Columbus dat met zijn schip van de aarde zou vallen....als het common knowledge is al voor minstens 1500 jaar.

Tegenwoordig is ietsjes humaner, je kan gewoon niets meer binnen je professie. Maar als je te grof tegen de gevestigde orde in gaat wordt je nog steeds vermoord (maar dan wel op die wijze dat het op zelfmoord op lijkt of een knullig darwin-award-ongelukje. Dus in dat opzicht zijn we nog geen stap verder als de middeleeuwen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:23:55 #167
52357 Lambiekje
pi_55746782
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

pssst.. Niet alles wat op internet staat is juist.
wat ik gedaan heb ... ik had gegoogled op de namen.
Ik zou anders geen idee gehad hebben of die 2 heren zich daarmee beziggehouden zouden hebben.
quote:
revolutionibus :
A German TV documentary on "The world's 7 greatest lies" [1] states that medieval scholars knew very well that the Earth was a sphere. Copernicus is blamed for omitting that Lactantius was the exception rather than the rule, thus he contributed to the flat Earth mythology.
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:25:36 #168
52357 Lambiekje
pi_55746824
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

[..]

http://www.the7thfire.com(...)able_of_contents.htm

quote:
"Every time we do something, you [Shimon Peres] tell me America will do this and will do that.. I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it."
Fun ...

Interessante site ... hoe hier bijv wordt uitgelegd over de kapers. dat het dus gewoon identity-theft en dergelijk is.

Of dit dat er geen enkele in WTC een israelier is gestorven (Eentje in vliegtuig) ...

Hoe meer je leest op deze site lijkt het er op dat Israel govt samen met US govt een grote spelletje hebben gespeeld met zijn tweeen. En dat Israel best wel een groot aandeel heeft in de activiteiten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 03-01-2008 15:59:58 ]
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:48:32 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55747397
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wat ik gedaan heb ... ik had gegoogled op de namen.
Ik zou anders geen idee gehad hebben of die 2 heren zich daarmee beziggehouden zouden hebben.
[..]
Zoals ik al schreef, niet alles wat je op internet vind is waar.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:51:42 #170
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55747471
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat klopt ... maar waarom zou Bush Sr. en Carlyle nog verder in ze gaan met de rest van zijn family als er z'n gigantisch kutgeintje geflikt zou zijn door Osama. Ik zou dan geen verdere contact meer willen hebben. Geen verdere beschuldigigen naar de rest toe.
En hier maak je alweer een denkfout. Jij gaat er automatisch vanuit dat de rest van de familie de daden van Osama goedkeurt, terwijl ik net heb geschreven dat dat niet zo hoeft te zijn.
quote:
Maar je kan toch uit landsbelang niet verder gaan dan. Dat het dus wel gebeurd is eigenlijk best wel beschamend.
Wiens landsbelang? Is de hele Bin Laden familie slecht dan? Je onderbouwt je stellingen weer eens niet.
quote:
Maar aan de andere kant ze zijn al 20 jaar partners. Maar dan zit ik nog met de gedachte hoe past Tim Osman(Osama's alterego) in het plaatje. En hoe zit het met de behandeling van meneer in het ziekenhuis vlak voor zijn daden. Dat vind ik zo dubbel. Amerika helpt zijn typhus te behandelen en vervolgens 911. I don't get it. Aangezien het al decennia lang bekenden zijn voor de Bush familie. Kan ik niet begrijpen waarom Osama dat flikt terwijl zijn vader goede contacten heeft met US govt. Dan moet de rest van de familie de jongen wel heel erg hebben afgestoten dat ze niets hebben gemerkt dat hij een plannetje had.
Dit is typisch voor jouw manier van denken. Je hebt heel veel vragen, het is een soort van ongeloof door een gebrek aan kennis, en de onwil om van andere mensen te leren. Ik heb in mijn vorige post nog uitgelegd dat de Bin Laden familie de daden van Osama niet heeft goedgekeurd, maar dat ben je nu alweer vergeten. Je leerspanne is wel erg kort, besef je dat eigenlijk wel?
quote:

In mijn ogen klopt gewoon niet dat OBL het plan had om Amerika aan te vallen. Omdat wij het zo goed hebben in het westen. Hij zat zelf goed in de papieren door de onderhandelingen van zijn familie met Bush Sr. en US govt. Dus zijn hele motief, ten minste voorgeschoteld aan ons, rammelt aan alle kanten.
En weer toon je aan dat jij je totaal niet in kunt leven in iemand anders zijn gedachten. Het moet zijn zoals jij denkt, anders klopt het niet.
quote:
Door OBL te beschuldigen beschaamd inweze Bush gewoon een familievriend.

En daarboven op kan de FBI niets linken aan Osama wat met 911 te maken heeft.

It don't add up.
En dit is weer een voorbeeld van dat je zelfs hele basale zaken maar niet kunt begrijpen. Het heeft helemaal geen zin om jou dingen uit te leggen, want die ben je toch zo weer vergeten. Misschien kun je er ook wel niets aan doen, jouw manier van denken .
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:55:41 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55747563
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]
Hier hebben we het al eens over gehad, Sibel Edmonds is een beetje de Britney Spears van de "whistleblowers".
quote:
Die quote gaat voor ons allemaal wel op, alleen vind ik de site waar je hem vandaan hebt gehaald uiterst dubieus.
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:58:07 #172
52357 Lambiekje
pi_55747626
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:51 schreef Terecht het volgende:

[..]

En hier maak je alweer een denkfout. Jij gaat er automatisch vanuit dat de rest van de familie de daden van Osama goedkeurt, terwijl ik net heb geschreven dat dat niet zo hoeft te zijn.
[..]
NEe wat ik probeer te zeggen .. dat het voor US govt niet meer mogelijk is om normaal contact te hebben met de familie.
quote:
Wiens landsbelang? Is de hele Bin Laden familie slecht dan? Je onderbouwt je stellingen weer eens niet.
[..]
Zou je het accepteren dan .. dat er nog gewoon vier en vrolijk gekeuveld wordt met de binladens.
Hij heeft geen fietsbel gestolen ...
quote:
Dit is typisch voor jouw manier van denken. Je hebt heel veel vragen, het is een soort van ongeloof door een gebrek aan kennis, en de onwil om van andere mensen te leren. Ik heb in mijn vorige post nog uitgelegd dat de Bin Laden familie de daden van Osama niet heeft goedgekeurd, maar dat ben je nu alweer vergeten. Je leerspanne is wel erg kort, besef je dat eigenlijk wel?
[..]
Je leest niet goed ik heb nergens gezegd dat de rest van de famlie achter hem staat.
Ik heb zelfs eerder gezegd dat ze hem verloochen?

Want waarom zit hij anders in een grot in Afghanistan.
quote:
En weer toon je aan dat jij je totaal niet in kunt leven in iemand anders zijn gedachten. Het moet zijn zoals jij denkt, anders klopt het niet.
[..]
Nee nee nee .. het was een gedachten flow.
En in mijn beleving klopt er gewoon echt helemaal niets aan het officiele verhaal van Bush dat OBL het heeft gedaan.
quote:
En dit is weer een voorbeeld van dat je zelfs hele basale zaken maar niet kunt begrijpen. Het heeft helemaal geen zin om jou dingen uit te leggen, want die ben je toch zo weer vergeten. Misschien kun je er ook wel niets aan doen, jouw manier van denken .
Ik denk dat ik een zeer plausible vragen heb hoe de gang van zaken rond OBL en de handelingen van OBL.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:02:19 #173
52357 Lambiekje
pi_55747754
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hier hebben we het al eens over gehad, Sibel Edmonds is een beetje de Britney Spears van de "whistleblowers".
[..]

Die quote gaat voor ons allemaal wel op, alleen vind ik de site waar je hem vandaan hebt gehaald uiterst dubieus.
Volgens mij heb jy meer fiducie in de govt dan Bush zelf ...
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:04:21 #174
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55747792
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

NEe wat ik probeer te zeggen .. dat het voor US govt niet meer mogelijk is om normaal contact te hebben met de familie.
[..]

Zou je het accepteren dan .. dat er nog gewoon vier en vrolijk gekeuveld wordt met de binladens.
Hij heeft geen fietsbel gestolen ...
[..]

Je leest niet goed ik heb nergens gezegd dat de rest van de famlie achter hem staat.
Ik heb zelfs eerder gezegd dat ze hem verloochen?

Want waarom zit hij anders in een grot in Afghanistan.
[..]

Nee nee nee .. het was een gedachten flow.
En in mijn beleving klopt er gewoon echt helemaal niets aan het officiele verhaal van Bush dat OBL het heeft gedaan.
[..]

Ik denk dat ik een zeer plausible vragen heb hoe de gang van zaken rond OBL en de handelingen van OBL.
Dit bedoel ik dus, het heeft gewoon geen zin.
pi_55747823
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 15:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat hij bedoelt te zeggen .. ze werden verguist door zijn tijdgenoten die dus wel in een pannenkoek-aarde geloven.
Ja, dat begrijp ik wel.

.
quote:
Wat ik van de wiki-pagina begrijp is dat wetenschap uit die tijd wel wisten dat wereld rond is. Lijkt me ook want als Maya, Egyptenaren en grieken dat wisten. Maar ik betwijfel of het gewoon volk dat wel geweten heeft. Want waarom is anders zo stom gedaan over Columbus dat met zijn schip van de aarde zou vallen....als het common knowledge is al voor minstens 1500 jaar.
Ik weet niet of er wel een betrouwbare bron is die aantoont dat men bang was om van de aarde te kieperen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:07:42 #176
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55747878
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens mij heb jy meer fiducie in de govt dan Bush zelf ...
Ik heb meer vertrouwen in de wetenschap dan in regeringen en het doen en laten van personen als Bush.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:10:24 #177
52357 Lambiekje
pi_55747941
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:04 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus, het heeft gewoon geen zin.
je weigert dus in een gedachten flow mee te gaan.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:12:22 #178
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55747984
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je weigert dus in een gedachten flow mee te gaan.
Ik weiger om in jouw gedachte-experimenten mee te gaan omdat ik vind dat je verkeerde premisses hanteert en jouw wensdenken er voor zorgt dat je geen rationele afwegingen kunt maken.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:15:16 #179
52357 Lambiekje
pi_55748063
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:07 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in de wetenschap dan in regeringen en het doen en laten van personen als Bush.
Diezelfde wetenschap die met het briljante conclussie kwam dat het door pancaking kwam. Oeh er kwam wat veel commentaar, oh wacht het is trusses-theory. He verdorie al weer commentaar. Oh nee we weten het al het is Global Collapse. .. en nog steeds circumstantial evidence negerend.

Ik vind maar een pruts-wetenschap. Of de govt heeft expres incompetente mensen ingehuurd. Net als het personeel op 11 september. Het lijkt wel of iedereen wat enigzins te maken heeft met 911 incompetente klaplopers zijn.

Het lijkt wel een trademark te zijn van de govt om incompetente experts te gebruiken. Bij JFK was er ook al van dat geklungel. geknoei en kwijtmakerij.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:18:46 #180
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55748161
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Diezelfde wetenschap die met het briljante conclussie kwam dat het door pancaking kwam. Oeh er kwam wat veel commentaar, oh wacht het is trusses-theory. He verdorie al weer commentaar. Oh nee we weten het al het is Global Collapse. .. en nog steeds circumstantial evidence negerend.

Ik vind maar een pruts-wetenschap. Of de govt heeft expres incompetente mensen ingehuurd. Net als het personeel op 11 september. Het lijkt wel of iedereen wat enigzins te maken heeft met 911. Incomptente klaplopers zijn.
Dat heet voortschrijdend inzicht Lambiekje, een kenmerk dat er op een verantwoorde manier wetenschap wordt bedreven, de hypotheses zijn namelijk falsifieerbaar itt jouw gedachte-experimenten.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:20:59 #181
52357 Lambiekje
pi_55748212
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:18 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat heet voortschrijdend inzicht Lambiekje, een kenmerk dat er op een verantwoorde manier wetenschap wordt bedreven, de hypotheses zijn namelijk falsifieerbaar itt jouw gedachte-experimenten.
dat kan ... maar pancaking is gewoon te bespottelijk voor woorden dat dat geopperd is door serieuze wetenschappers. Een kind van 3 snapt zelfs dat het imbeciel is. Nat. Geo. heeft zelfs nog een docu uitgezonde met de pancaking .. dus ze hebben er echt ook achter gestaan. Ongelovelijk.
  donderdag 3 januari 2008 @ 16:23:02 #182
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55748272
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat kan ... maar pancaking is gewoon te bespottelijk voor woorden dat dat geopperd is door serieuze wetenschappers. Een kind van 3 snapt zelfs dat het imbeciel is. Nat. Geo. heeft zelfs nog een docu uitgezonde met de pancaking .. dus ze hebben er echt ook achter gestaan. Ongelovelijk.
Ja dit is achteraf natuurlijk gemakkelijk praten he.
pi_55749626
quote:

[..]

Bedoel je dat ze slecht zingt, of wat ? Kun je die vgl 's uitleggen? oh wacht ik weet het al wer hoe je haar noemde.. laat verder maar..

O,Neill, Wright, Vincent, Flessner, Rowley, Cole, Edmonds , Senators Thompson, Shelby allemaal om aandacht verlegen..
quote:
De bronnen die de site gebruikt zijn idd zeer dubieus.. ABC, Time Magazine, Washington Post, BBc
. oh nee, dat zijn natuurlijk allemaal uit hun context gehaalde quotes.

Oh wacht, iik denk dat ik weet waar je op doelt. Ze stellen vragen over de holocaust...
tja vragen stellen..zeer dubieus i.d.d.
Iedere NL'se krant drukt de mening van Wilders, zijn daarom alle kranten dubieus ?
(imo wel, maar om 'n andere reden)
quote:
In the taped conversation, Mr Graham said the Jewish "stranglehold" on the media "has got to be broken or this country's going down the drain".

"You believe that?" Nixon replies.

"Yes, sir."

"Oh boy. So do I. I can't ever say that but I believe it," Nixon says.

"If you get elected a second time, then we might be able to do something," Mr Graham replies.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/1850077.stm
En nu heeft hij er spijt van, hij meende er niks van.

Lees 's n dubieus boek:
http://www.whtt.org/articles/onui.htm
quote:
Seasoned counterintelligence veterans are not surprised. "The Israelis conduct intelligence as if they are at war. That's something we have to realize," says David Major, a retired FBI supervisory special agent and former director of counterintelligence at the NSC. While the U.S. approach to intelligence is much more relaxed, says Major, the very existence of Israel is threatened and it regards itself as is in a permanent state of war. "There are a lot less handcuffs on intelligence for a nation that sees itself at war," Major observes, but "that doesn't excuse it from our perspective.

For years, U.S. intelligence chiefs have worried about moles burrowed into their agencies, but detecting them was fruitless. The activities of Israeli spy Jonathan Pollard were uncovered by accident, but there remains puzzlement to this day as to how he was able to ascertain which documents to search, how he did so on so many occasions without detection, or how he ever obtained the security clearances that opened the doors to such secrets. In all, it is suspected, Pollard turned over to his Israeli handlers about 500,000 documents, including photographs, names and locations of overseas agents. "The damage was incredible," a current U.S. intelligence officer tells Insight. "We're still recovering from it.
http://www.mediamonitors.net/jamesjdavid17.html
Maar ze als verdachte mbt 9-11 zien, nee dat gaat weer veel te ver..
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:26:04 #184
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55749766
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind maar een pruts-wetenschap. Of de govt heeft expres incompetente mensen ingehuurd. Net als het personeel op 11 september. Het lijkt wel of iedereen wat enigzins te maken heeft met 911 incompetente klaplopers zijn.

Het lijkt wel een trademark te zijn van de govt om incompetente experts te gebruiken. Bij JFK was er ook al van dat geklungel. geknoei en kwijtmakerij.
Ik zie dat je het wetenschappelijke gebeuren nog steeds niet weet te bevatten
Onikaan ni ov dovah
pi_55750514
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:45 schreef wormwood het volgende:

Maar de piloten die daarbij zijn betrokken liegen dus. De mensen die alleen maar flight 93 hebben gezien liegen.
Diegene die zeggen dat ze een gevechtsvliegtuig hebben gezien, die geloof je dan weer wel...
dus de mensen die zeggen dat ze een gevechtsvliegtuig heben gezien liegen ?
quote:
Dat ze de opdracht hebben gekregen om het vliegtuig neer te schieten vlak voordat het vliegtuig crashte negeer je ook maar even.
Nee, dat negeer ik juist niet , daar kwam ik juist mee aanzetten, remember?
quote:
Die jongen die geconfronteerd wordt met de vragen over of die wel of niet dat vliegtuig zou hebben neergeschoten kan dan trouwens wel zeer goed acteren! Verdiend die wel een oscar voor om zo te liegen.
Hij lijkt juist emotioneel te worden omdat ze het wel gedaan hebben. Deze piloten zijn vooraf echt wel geinstrueerd ,dus voorafgaand aan het interview, dat is standaard . Je kunt er niet vanuit gaan dat ze vrij uit mogen spreken.
quote:
Kijk je uberhaupt wel kritisch naar wat je beweerd? Je hebt zo lopen opscheppen dat je diverse verhalen hebt debunked, maar ik merk er verdomd weinig van dat je echt kritisch kijkt naar wat je beweerd.
Opscheppen ??
kijk maar eens in het topic "conspircy theory is al lang conspiracy reality" op http://www.weerwoord.nl, bovendien ,wat is daar stoer aan ?
quote:
Dus geef eens een update hoe je nu over het crashen van vlucht 93 denkt..
En nee, ik heb die getuigen verslagen niet gezien. Je linked twee keer naar een filmpje over de brokstukken.

En toch heb jij je oordeel al weer klaar , misschien verstandig om eerst de beschikbare info door te nemen en dan pas te oordelen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:12:11 #186
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_55750814
quote:
Meen je dat serieus? Heb je al eens een keer iets van haarzelf gehoord of gezien en niet wat anderen op conspiracy sites vertellen?

Haar hele verhaal kennen we natuurlijk niet, dat is ook onmogelijk als je zoveel gag orders hebt.

Zie ook het topic [9/11] Sibel Edmonds - Kill The Messenger

Haar verhaal is helemaal niet zo vreemd en is zelfs deels bevestigd in een officieel onderzoek van de FBI.

Ook het verleden leert dat corruptie en connecties met drugssmokkel en terrorisme met de inlichtingendiensten verweven is.
quote:
On July 29, 1991, Time Magazine reported in great detail how the corrupt BCCI bank had been controlled by what senior officers termed the "black network", which had ties to many Western intelligence agencies (including the CIA, DIA and Mossad), arms merchants and dictators around the world. This hugely powerful conglomerate was involved in drug running, arms trafficking, gold smuggling, assassinations and bribing government officials. In fact, it's quite obvious that the BCCI was not just working with the CIA, but that it was actually controlled by it. July 29, 1991, Time Magazine, 'The Dirtiest Bank of All':

"B.C.C.I. is more than just a criminal bank. From interviews with sources close to B.C.C.I., TIME has pieced together a portrait of a clandestine division of the bank called the "black network," which functions as a global intelligence operation and a Mafia-like enforcement squad. Operating primarily out of the bank's offices in Karachi, Pakistan, the 1,500-employee black network has used sophisticated spy equipment and techniques, along with bribery, extortion, kidnapping and even, by some accounts, murder. The black network -- so named by its own members -- stops at almost nothing to further the bank's aims the world over."

"The more conventional departments of B.C.C.I. handled such services as laundering money for the drug trade and helping dictators loot their national treasuries. The black network, which is still functioning, operates a lucrative arms-trade business and transports drugs and gold. According to investigators and participants in those operations, it often works with Western and Middle Eastern intelligence agencies. The strange and still murky ties between B.C.C.I. and the intelligence agencies of several countries are so pervasive that even the White House has become entangled. As TIME reported earlier this month, the National Security Council used B.C.C.I. to funnel money for the Iran-contra deals, and the CIA maintained accounts in B.C.C.I. for covert operations. Moreover, investigators have told TIME that the Defense Intelligence Agency has maintained a slush-fund account with B.C.C.I., apparently to pay for clandestine activities..."

"U.S. agents collaborated with the black network in several operations, according to a B.C.C.I. black-network "officer" who is now a secret U.S. government witness. Sources have told investigators that B.C.C.I. worked closely with Israel's spy agencies and other Western intelligence groups as well, especially in arms deals. The bank also maintained cozy relationships with international terrorists, say investigators who discovered suspected terrorist accounts for Libya, Syria and the Palestine Liberation Organization in B.C.C.I.'s London offices..."

"The Soviet invasion of Afghanistan in 1979 and the resulting strategic importance of neighboring Pakistan accelerated the growth of B.C.C.I.'s geopolitical power and its unbridled use of the black network..."

"The bank was in a unique position to operate an intelligence- gathering unit because it dealt with such figures as Noriega, Saddam, Marcos, Peruvian President Alan Garcia, Daniel Ortega, contra leader Adolfo Calero and arms dealers like Adnan Khashoggi. Its original purpose was to pay bribes, intimidate authorities and quash investigations. But according to a former operative, sometime in the early 1980s the black network began running its own drugs, weapons and currency deals."

"I was recruited by the black network in the early 1980s," says an Arab- born employee who has ties to a ruling family in the Middle East and has told U.S. authorities of his role in running one of the black units. "They came to me while I was in school in the U.S.; they spoke my language, knew all of my friends and gave me money. They told me they wanted me to join the organization, and described its wealth and political power, but at first they never said exactly what the organization did."

"This operative -- call him Mustafa -- underwent a year of training that began with education in psychology and the principles of leadership and proceeded into spycraft, with lessons in electronic surveillance, breaking and entering, and interrogation techniques. "Then the nature of our advisers changed," says Mustafa. "The pleasantness was gone, and we moved to Pakistan, where we trained with firearms." Mustafa's first operational assignment took him to London. "They gave us passports and identification, and we moved a shipment of ((unidentified)) goods. In England they had more I.D. waiting for us, because customs and immigration are strict, but when we moved many places, into India or China or Latin America, matters were taken care of, and we just slipped through borders. We would be met. It was always all arranged.""

"A typical operation took place in April 1989, when a container ship from Colombia docked during the night at Karachi, Pakistan. Black-unit operatives met the ship after paying $100,000 in bribes to Pakistani customs officials. The band unloaded large wooden crates from several containers. "They were so heavy we had to use a crane rather than a forklift," says a participant. The crates were trucked to a "secure airport" and loaded aboard an unmarked 707 jet, where an American, believed by the black-unit members to be a CIA agent, supervised the frantic activity..."

"The black network was the bank's deepest secret, but rumors of its activities filtered through the bank's managerial level with chilling effectiveness. Senior bankers voice fears that they will be financially ruined or physically maimed -- even killed -- if they are found talking about B.C.C.I.'s activities... Businessmen who pursued shady deals with B.C.C.I. are just as frightened. 'Look,' says an arms dealer, 'these people work hand in hand with the drug cartels; they can have anybody killed.'... Currently the black units have focused their scrutiny and intimidation on investigators. 'Our own people have been staked out or followed, and we suspect tapped telephones,' says a New York law-enforcement officer."

Bron: http://www.pehi.eu/AppendixA.htm

[ Bericht 81% gewijzigd door OpenYourMind op 03-01-2008 18:17:15 ]
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:19:09 #187
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55750988
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze slecht zingt, of wat ? Kun je die vgl 's uitleggen? oh wacht ik weet het al wer hoe je haar noemde.. laat verder maar..

O,Neill, Wright, Vincent, Flessner, Rowley, Cole, Edmonds , Senators Thompson, Shelby allemaal om aandacht verlegen..
[..]

De bronnen die de site gebruikt zijn idd zeer dubieus.. ABC, Time Magazine, Washington Post, BBc
. oh nee, dat zijn natuurlijk allemaal uit hun context gehaalde quotes.

Oh wacht, iik denk dat ik weet waar je op doelt. Ze stellen vragen over de holocaust...
tja vragen stellen..zeer dubieus i.d.d.
Iedere NL'se krant drukt de mening van Wilders, zijn daarom alle kranten dubieus ?
(imo wel, maar om 'n andere reden)
[..]

En nu heeft hij er spijt van, hij meende er niks van.

Lees 's n dubieus boek:
http://www.whtt.org/articles/onui.htm
[..]

Maar ze als verdachte mbt 9-11 zien, nee dat gaat weer veel te ver..
Sibel Edmonds is zo mediageil als boter, net zoals madame Spears dat is.

Volgens mij moet ik hier wat duidelijk maken: ik ben mij bewust van de Isrealische lobby in de VS en de macht die van die lobby op de Amerikaanse politiek. Tegenlicht heeft hier een goede aflevering over:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/33858520/

Verder zijn er genoeg studies te vinden over de Israel lobby en hun invloed op de buitenlandse politiek van de VS:
http://ksgnotes1.harvard.edu/Research/wpaper.nsf/rwp/RWP06-011
http://www.nybooks.com/articles/20030

Dit ga ik ook helemaal niet ontkennen. Waar ik wél ernstige twijfels bij heb is de vermeende inmenging van de mossad bij 9/11. De site waar jij die quote vandaan hebt is twijfelachtig te noemen met stukken van holocaustontkenners als Christopher Bollyn die de mossad aan 9/11 probeert te linken:
http://www.the7thfire.com(...)e_flag_operation.htm

Ik neem die site dan ook niet serieus.

Ik zou wel eens willen weten wat het motief van de mossad zou zijn om zich te mengen in het vermeende 9/11 complot. Israel bestaat bij de gratie van het bestaan van de VS, zo zijn ze bijv de grootste netto ontvangers van buitenlandse 'hulp' van de VS. Zoals ex-kolonel en voormalig stafchef van Colin Powell, Lawrence Wilkerson, in die tegenlicht aflevering zegt, is Israel helemaal niet meer van groot strategisch belang en dat is ook bekend bij veel politici. Waarom zou israel dan in godsnaam zo'n gevaarlijke geheime operatie willen uitvoeren ondanks de grote risico's (de destructie van Israel) die daaraan zijn verbonden?
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:53:31 #188
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_55751784
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:19 schreef Terecht het volgende:
Zoals ex-kolonel en voormalig stafchef van Colin Powell, Lawrence Wilkerson, in die tegenlicht aflevering zegt, is Israel helemaal niet meer van groot strategisch belang en dat is ook bekend bij veel politici. Waarom zou israel dan in godsnaam zo'n gevaarlijke geheime operatie willen uitvoeren ondanks de grote risico's (de destructie van Israel) die daaraan zijn verbonden?
Israel niet meer van groot strategisch belang? Die man liegt dat ie barst of hij weet niet waar hij over praat!

Israel heeft het grootste en slagvaardigste leger in heel de regio en daarbij een uiterst belangrijke geografische ligging!

Israel ligt aan het suez kanaal wat een belangrijke doorvaarroute is voor de scheepsvaart en waar een redelijk substantieel deel van het olievervoer per tanker en pijplijn naar Europa en de VS wordt vervoerd. Niet voor niets is er al een paar keer om gevochten in de afgelopen eeuw. Verder wordt de macht van Israel natuurlijk al sinds haar ontstaan gebruikt om de regio onder controle te houden en om o.a. een andere invloedrijke macht in de regio te voorkomen.

Uit het boek The Prize van Daniel Yergin:
quote:
In 1948, the canal abruptly lost its traditional rationale . . . . [C]ontrol over the canal could no longer be preserved on grounds that it was critical to the defense either of India or of an empire that was being liquidated. And yet, at exactly the same moment, the canal was gaining a new role — as the highway not of empire, but of oil . . . . By 1955, petroleum accounted for half of the canal's traffic, and, in turn, two thirds of Europe's oil passed through it. (Page 480)
Hoeveel olie er nu doorheen gaat weet ik niet precies.

Edit: Eerste de beste stuk dat ik hierover kon vinden... (data uit 2001)
quote:
The Suez Canal, Egypt ( 9°56'9.62"N, 32°33'52.53"E) is one of the world's most important waterways and its Sumed Pipeline is considered a significant geographic oil transit chokepoints from the Red Sea to the Mediterranean Sea. The Suez Canal is west of the Sinai Peninsula and serves as a two-way water transport route between Europe and Asia. It is 190 km long and 300 meters wide. The canal supports approximately 8% of the world’s shipping traffic with almost fifty vessels traveling through the canal daily.

In 1967, the canal was closed due to the outbreak of the Six-Day War. At the time, Israel has taken over the Sinai Peninsula which resulted in the Suez Canal becoming a buffer zone between the forces of fighting. The Suez Canal was reclaimed by the Egyptians in the 1973 Arab-Israeli War and was reopened in 1975. Since its reopening, the canal has been widened twice.

The Suez Canal is considered a geographic “chokepoint” due to its influence in the world oil trade and because its narrow-width could be easily blocked, causing disruption to oil transport. In 2001, the Suez Canal transported approximately 1.3 million bbl/d of petroleum. The Sumed Pipeline has the ability to transport around 2.5 million bbl/d from the Ain Sukhna terminal at the Gulf of Suez to the Sidi Kerir at the Mediterranean Sea. Oil from the Sumed Pipeline is exported mainly to Europe and the United States. The pipeline consists of two parallel 42-inch lines and is owned by the Arab Petroleum Pipeline Company. By 2010, the Egyptian government hopes to have widened and deepened the Suez Canal enough to accommodate the passage of very large crude carriers (VLCCs) and ultra large crude carriers (ULCCs).

bron: http://www.eoearth.org/article/Suez_Canal,_Egypt
Voor meer info zie essay van Jean-Paul Rodrigue "Straits, Passages and Chokepoints: A Maritime Geostrategy of Petroleum Distribution"

[ Bericht 2% gewijzigd door OpenYourMind op 03-01-2008 19:04:12 ]
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_55752968
Het midden oosten is van economisch en strategisch belang dat lijkt mij duidelijk. De Bush regering zal elk regime dat tegen hen is in die regio als probleem land zien en koste wat kost willen voorkomen dat er een alternatief machtscentrum ontstaat . Men hoopte met de Invasie van Irak vanzelf een democratie te creeëren die zou overslaan op omringende landen. Dit alles ook ten gunst evan Israel . Ook speelt ideologie een belangrijke rol , niet alles valt te verklaren door puur vanuit belangen te redeneren.

nog even dit : CNN meld op 11 september 2001 dat er een 'second area of debris ' is afgezet bij Shanksville , 6 tot 8 mile van de inslagkrater verwijderd. http://www.youtube.com/watch?v=BeWi0JpI__M
Als dat geen enorm groot Debris field is weet ik het niet meer . Zo ver zal het puin nooit kunnen vliegen vanaf de crash site.

[ Bericht 7% gewijzigd door atmosphere2 op 03-01-2008 19:46:32 ]
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:46:46 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55753113
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:39 schreef atmosphere2 het volgende:
Het midden oosten is van economisch en strategisch belang dat lijkt mij duidelijk. De Bush regering zal elk regime dat tegen hen is in die regio als probleem land zien en koste wat kost willen voorkomen dat er een alternatief machtscentrum ontstaat . Men hoopte met de Invasie van Irak vanzelf een democratie te creeëren die zou overslaan op omringende landen.

nog even dit : CNN meld op 11 september 2001 dat er een 'second area of debris ' is afgezet bij Shanksville , 6 tot 8 mile van de inslagkrater verwijderd. http://www.youtube.com/watch?v=BeWi0JpI__M
Als dat geen enorm groot Debris field is weet ik het niet meer . Zo ver zal het puin nooit kunnen vliegen vanaf de crash site.
Hoe weet jij dat laatste zo zeker?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:00:20 #191
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55753366
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:12 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Meen je dat serieus? Heb je al eens een keer iets van haarzelf gehoord of gezien en niet wat anderen op conspiracy sites vertellen?

Haar hele verhaal kennen we natuurlijk niet, dat is ook onmogelijk als je zoveel gag orders hebt.

Zie ook het topic [9/11] Sibel Edmonds - Kill The Messenger
Er is toch aardig wat bekend over haar verhaal hoor:
http://www.fas.org/irp/agency/doj/oig/sedmonds.html

Haar hoofdzaak heeft alleen niets van doen met de mossad of 9/11, ze heeft pas later gezegd dat ze claims mbt tot 9/11 heeft. Ze heeft aangeboden om haar volledige verhaal te doen aan één van de grote netwerken als ze haar volledige interview zonder te knippen uitzenden:
quote:
But if you'll sit down and talk with her for an unedited interview, she has now told The BRAD BLOG during an exclusive interview, she will now tell you everything she knows.
http://www.bradblog.com/?p=5197

Toen er werd geopperd of ze haar verhaal bijvoorbeeld ook bj de BBC wil doen wilde ze dat niet omdat het om de VS gaat:
quote:
"What about the BBC? Would you do that?," we asked.

"Why am I going on BBC? This is about this country! This is about this country, and more of America needs to know the true face of the mainstream media," she exclaimed.
Ze is maw uit op de centjes, want bij de Amerikaanse zenders is meer geld te vangen .

Ook zit de hele media weer eens in het complot, en ook de democraten :
quote:
Edmonds revealed an additional tasty morsel while wrapping up one of our recent conversations. One that might help explain the American media's reluctance to jump at the chance for a scoop: apparently many of them already know the story.

"I will name the name of major publications who know the story, and have been sitting on it --- almost a year and a half."

"How do you know they have the story?," we asked.

"I know they have it because people from the FBI have come in and given it to them. They've given them the documents and specific case-numbers on my case."

"These are agents that have said to me, 'if you can get Congress to subpoena me I'll come in and tell it under oath.'"

Yet, despite promises she says she had received from staffers in Rep. Henry Waxman's (D-CA) office to hold hearings once he became chairman of the House Oversight Committee, they no longer respond to her. "The only reason they couldn't hold hearings [previously]," they'd told her, "was because the Republicans were blocking it."

They're not blocking it anymore. Ever since the Democrats have taken control of the House. Nonetheless, there are still no plans for hearings. Even with more than 30,000 people having signed her petition, calling on Waxman to do so.
http://www.bradblog.com/?p=5260
quote:
Haar verhaal is helemaal niet zo vreemd en is zelfs deels bevestigd in een officieel onderzoek van de FBI.

Ook het verleden leert dat corruptie en connecties met drugssmokkel en terrorisme met de inlichtingendiensten verweven is.
[..]
Dit zal allemaal wel kloppen, maar feit is dat het hele Sibel Edmonds verhaal mbt tot 9/11 schromelijk overdreven is. Het is weer zo'n typische strohalm waar de complotdenkers zich aan vastklampen om toch maar de gedachte van een inside job levend te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 03-01-2008 20:09:21 ]
pi_55753402
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

Sibel Edmonds is zo mediageil als boter, net zoals madame Spears dat is.
Als het al zo zou zijn , is daarom wat ze beweert onzin ?
quote:
Volgens mij moet ik hier wat duidelijk maken: ik ben mij bewust van de Isrealische lobby in de VS en de macht die van die lobby op de Amerikaanse politiek. Tegenlicht heeft hier een goede aflevering over:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/33858520/
Prima, maar ben je je er ook van bewust dat de macht van Israel verder rijkt dan lobbyen alleen ?
( vreemd genoeg geen reactie op die " incidenten " ) Hetzelfde geld ook voor b.v. de Saudies.

hint:
PTECH, Promis, bedocumenteerde gevallen van Mossad spionage in de U.S, beveiliging vliegvelden, etc
http://www.whatreallyhappened.com/ICTS.html

Het antwoord op je andere vraag in 'n notendop:
quote:
Former Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, when asked what the 9/11 attacks means for relations between the US and Israel, replies, “It’s very good.” Then he edits himself: “Well, not very good, but it will generate immediate sympathy." [New York Times, 9/12/2001] A week later, the Village Voice states, “From national networks to small-town newspapers, the view that America’s terrible taste of terrorism will finally do away with even modest calls for the restraint of Israel’s military attacks on Palestinian towns has become an instant, unshakable axiom.… Now, support for Israel in America is officially absolute, and Palestinians are cast once again as players in a global terrorist conspiracy.”
http://www.cooperativeres(...)ahu#a091101netanyahu
En die support komt dan dmv Wapens en Olie.
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,940250,00.html
quote:
Ik neem die site dan ook niet serieus.
Om redenen die ik reeds genoemd had. Neem je kranten wel serieus ?
Eisenhower1961.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:07:29 #193
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55753492
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:53 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Israel niet meer van groot strategisch belang? Die man liegt dat ie barst of hij weet niet waar hij over praat!

Israel heeft het grootste en slagvaardigste leger in heel de regio en daarbij een uiterst belangrijke geografische ligging!

Israel ligt aan het suez kanaal wat een belangrijke doorvaarroute is voor de scheepsvaart en waar een redelijk substantieel deel van het olievervoer per tanker en pijplijn naar Europa en de VS wordt vervoerd. Niet voor niets is er al een paar keer om gevochten in de afgelopen eeuw. Verder wordt de macht van Israel natuurlijk al sinds haar ontstaan gebruikt om de regio onder controle te houden en om o.a. een andere invloedrijke macht in de regio te voorkomen.

Uit het boek The Prize van Daniel Yergin:
[..]

Hoeveel olie er nu doorheen gaat weet ik niet precies.

Edit: Eerste de beste stuk dat ik hierover kon vinden... (data uit 2001)
[..]

Voor meer info zie essay van Jean-Paul Rodrigue "Straits, Passages and Chokepoints: A Maritime Geostrategy of Petroleum Distribution"
Bekijk de tegenaflevering maar eens. Je post hier nu wel een leuk verhaal, maar de connectie met 9/11 en de vermeende betrokkenheid van Israel ontgaat me een beetje. Dit is allemaal circumstantial evidence, en dan moeten wij maar 'connecting the dots' gaan spelen om het grotere plaatje te ontwaren.

Ik wil gewoon concreet diect bewijs zien voor Israelische betrokkenheid met 9/11.
pi_55753547
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:39 schreef atmosphere2 het volgende:
Men hoopte met de Invasie van Irak vanzelf een democratie te creeëren die zou overslaan op omringende landen.
Dat is wat men ons vertelde, ik ben er niet zo zeker van of dat de ware intenties waren.

Chaos by design:

De Onzichtbare Oorlog in Irak
Eisenhower1961.
pi_55753613
houden we het bij 9/11?
voor diepgaande dingen over de oorlog in Irak mag gerust een los topic komen
bye
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:26:01 #196
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_55753897
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Als het al zo zou zijn , is daarom wat ze beweert onzin ?
niet persé, al worden haar vermeende claims schromelijk overdreven, het is allemaal niet zo spannend.
quote:
[..]

Prima, maar ben je je er ook van bewust dat de macht van Israel verder rijkt dan lobbyen alleen ?
( vreemd genoeg geen reactie op die " incidenten " ) Hetzelfde geld ook voor b.v. de Saudies.

hint:
PTECH, Promis, bedocumenteerde gevallen van Mossad spionage in de U.S, beveiliging vliegvelden, etc
http://www.whatreallyhappened.com/ICTS.html

Het antwoord op je andere vraag in 'n notendop:
[..]

En die support komt dan dmv Wapens en Olie.
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,940250,00.html
[..]

Om redenen die ik reeds genoemd had. Neem je kranten wel serieus ?
ik mis nog steeds direct en concreet bewijs voor Isralische betrokkenheid in 9/11. Wat je hier hebt gepost is Circumstantial evidence. Omdat vroeger onfrisse zaken plaats vonden, zal dat plat gezegd mbt tot 9/11 ook wel zo zijn geweest. Ik ben niet zo van dat 'connecting the dots', want wie zegt dat het gerechtvaardigd is om op het eerste gezicht onafhankelijke gebeurtenissen met elkaar te linken om tot een (gewenste?) conclusie te komen?

Wensdenken ligt op de loer met deze manier van onderzoeken.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:41:10 #197
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_55754300
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:00 schreef Terecht het volgende:
Dit zal allemaal wel kloppen, maar feit is dat het hele Sibel Edmonds verhaal mbt tot 9/11 schromelijk overdreven is. Het is weer zo'n typische strohalm waar de complotdenkers zich aan vastklampen om toch maar de gedachte van een inside job levend te houden.
Wat weet jij wat ik onmogelijk zeker kan weten? Is jouw reply niet puur jouw eigen interpretatie?

Reactie op jouw opmerkingen:

• Er is niet echt veel bekend over haar verhaal. De hele context van haar beschuldigingen en de details ontbreken in dat rapport.

• Moest haar hoofdzaak iets te maken hebben met Mossad dan? Heb ik iig nooit gezegd.

• Of ze wil dat het uitgezonden wordt in Amerika omdat er dan mensen naar gekeken hebben die ook daadwerkelijk wat kunnen ondernemen wanneer ze opgepakt wordt of verdwijnt vanwege verraad van het land en het negeren van haar gag orders. Die gag orders zijn er echt niet voor niets.

Met andere woorden we speculeren maar wat in de ruimte. Geen van beide weten het zeker.

Als je de stukjes over haar zaak in dit topic leest dan kan je wel nagaan dat er wel iets aan de hand is, of dit nou de smoking gun is voor 9/11 of niet, het is in ieder geval schadelijk genoeg om zoveel moeite te doen om haar ervan te weerhouden haar verhaal te vertellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpenYourMind op 03-01-2008 20:55:29 ]
  • "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
      donderdag 3 januari 2008 @ 20:43:36 #198
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_55754362
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 20:07 schreef Terecht het volgende:

[..]

Bekijk de tegenaflevering maar eens. Je post hier nu wel een leuk verhaal, maar de connectie met 9/11 en de vermeende betrokkenheid van Israel ontgaat me een beetje. Dit is allemaal circumstantial evidence, en dan moeten wij maar 'connecting the dots' gaan spelen om het grotere plaatje te ontwaren.

Ik wil gewoon concreet diect bewijs zien voor Israelische betrokkenheid met 9/11.
    I couldn't care less wat betreft de betrokkenheid van Israel. Het enige dat ik wil weten is wat er werkelijk gebeurd is. Dat jij hierop blijft hameren terwijl ik nooit beweerd heb dat Israel er bij betrokken was.

Misschien is het eens nodig om tegengas te geven tegen alle claims van de debunkers zodat ook zij niet meer lukraak dingen kunnen zeggen die de discussie vertroebelen.

PS: niet negatief en persoonlijk bedoeld, maar de discussie vliegt al jaren alle kanten op met van beide kanten een hoop claims waarbij vaak een hoop ongefundeerde uitspraken bij zitten.

Edit: beter is het natuurlijk wanneer beide partijen (klinkt wel heel zwart wit eigenlijk ) serieus en gefundeerd hun meningen toelichten en onderbouwen. Aan de andere kant zou je dan geen echte discussie meer hebben omdat denk ik iedereen het er wel over eens is dat er geen absoluut onweerlegbaar bewijs is voor een inside job. Het blijft een questie van interpretatie en mening.

[ Bericht 16% gewijzigd door OpenYourMind op 03-01-2008 20:52:00 ]
      donderdag 3 januari 2008 @ 20:49:53 #199
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_55754505
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 20:43 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

I couldn't care less wat betreft de betrokkenheid van Israel. Het enige dat ik wil weten is wat er werkelijk gebeurd is. Dat jij hierop blijft hameren terwijl ik nooit beweerd heb dat Israel er bij betrokken was.
    Tja dit draadje gaat over 9/11 dus ik dacht automagisch dat je het over Edmond's claims mbt tot 9/11 had .
      donderdag 3 januari 2008 @ 21:02:31 #200
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_55754810
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 20:49 schreef Terecht het volgende:

[..]

Tja dit draadje gaat over 9/11 dus ik dacht automagisch dat je het over Edmond's claims mbt tot 9/11 had .
    Had ik ook wel, maar niet met betrekking tot Israel. Het blijft naar mijn mening een interessant gebeuren (gag orders op zulk hoog niveau) of haar verhaal nou wel of niet bewijs zou geven voor een inside job schadelijk voor iets of iemand is het zeker anders zou men niet zover gaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')