Ochja dat topicquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Welkom en een gelukkig nieuwjaar ...
Eigenlijk was het hier mee begonnen ...
ik had twee artikelen gevonden die aangeven dat het onderwijs in Nederland dalende is...
Kennis leerling neemt af / Onderwijs en overheid.
[..]
Dat KAN niet goed zijn ... 50% hoogopgeleid. Gros kan nog niet eens de veters strikken of hun naam goed articuleren bewijze van. Hoe wil je de mavo-leerling naar een vwo-leerling krijgen ... dat wordt dus collectief dommer maken.
Voor een echt vwo'r is dat toch niet fair of wel...
Vervolgens kwam er een reactie van Resonancer erop dat er een boek is "The underground History of American Education" .. compleet te lezen op die website. Met een chapter "The New dumbness"
Weet je daar al een antwoord op?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
Je bedoeld: Als je iets niet snapt is het niet waar?quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Kennis is relatief, vooral onder het reguliere plafond.
Als je het ondergaat heb je geen idee dat het speelt. Ook ik dacht dat het je verrijkt. Maar nu ik dus internet heb en zaken in betere en eerlijke context zie ... besef ik dat er nog al een sprookje wordt verteld op school.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ochja dat topicDaar heb ik nog een quote uit.
[..]
Weet je daar al een antwoord op?
Nee ik bedoel dat mensen kunnen denken dat ze veel weten maar dat die kennis maar op een bepaald spectrum is en dat niet betekend dat ze slimmer worden maar eerder gedoctrineerd raken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld: Als je iets niet snapt is het niet waar?
Een aids-wetenschapper is daar een zeer goed voorbeeld van.. doctrinatie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen kunnen denken dat ze veel weten maar dat die kennis maar op een bepaald spectrum is en dat niet betekend dat ze slimmer worden maar eerder gedoctrineerd raken.
Om echt slimmer te worden zul je alle denkvormen moeten afwerpen en in stilte dingen doorgronden.
Je zou toch denken dat die onzin na tig topics wel afgelopen moet zijn... Lambiekje, je bent geindoctrineerdquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een aids-wetenschapper is daar een zeer goed voorbeeld van.. doctrinatie.
Onze maatschappij is een weerspiegeling van het collectieve bewustzijn op dit moment, school ook. Er is geen sprake van indoctrinatie op organisatorisch niveau zoals school/regering, maar op spiritueel (innerlijk) niveau. 90 procent van deze samenleving is ontstaan vanuit een beperkt egocentrisch verstand, die constant gevoed wilt worden met materialisme, hebzucht en status, want dat geeft (tijdelijke) voldoening. Het ironische is ook nog dat de meeste mensen werken van 9/5 om hun huidig materialistisch bestaan niet op te geven, en zo blijft de hele tering zooi door draaien.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee kennis die we verkeerd moeten leren en alles in hokjes plaatsen. En school is er om de zaken die er toe doen compleet vermeden wordt.
Ik heb nooit begrepen waarom er geen "les" is geweest in etiketten. Zeker nu we zo interrasiaal zijn hier in Nederland.
En dat wordt dus precies geblokt door school om die andere dimensie te kunnen werken en denken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:26 schreef Nee het volgende:
[..]
Onze maatschappij is een weerspiegeling van het collectieve bewustzijn op dit moment, school ook. Er is geen sprake van indoctrinatie op organisatorisch niveau zoals school/regering, maar op spiritueel (innerlijk) niveau. 90 procent van deze samenleving is ontstaan vanuit een beperkt egocentrisch verstand, die constant gevoed wilt worden met materialisme, hebzucht en status, want dat geeft (tijdelijke) voldoening. Het ironische is ook nog dat de meeste mensen werken van 9/5 om hun huidig materialistisch bestaan niet op te geven, en zo blijft de hele tering zooi door draaien.
En dan heel soms worden we opeens spiritueel, als we even een burn-out hebben gehad gaan we opeens massaal op yoga om vervolgens weer van voor af aan opnieuw te beginnen. Uiteindelijk vallen we weer op ons gezicht en gaan we opeens met de vinger wijzen, complottheorieën verzinnen en de schuld afschuiven op instanties die een weerspiegeling zijn van onze eigen zieke geest.
De samenleving verandert als we ons eigen manier van leven gaan herinterpreteren en een andere dimensie geven.
nog steeds niet verdiept begrijp ik.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die onzin na tig topics wel afgelopen moet zijn... Lambiekje, je bent geindoctrineerd
Oh ik heb me er zeker wel in verdiept. Dat jij de wil, kennis en/of intelligentie mist om dat hele gebeuren te begrijpen is wel gebleken uit de reeks over dat onderwerp.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nog steeds niet verdiept begrijp ik.
Een antwoord op HIV-AIDS gaat er NOOIT komen. En als het wel komt dan is het een duurbetaalde placebo. En dat is meteen ook hun enige redding om geen gezichtsverlies te hebben.
Nee, niet moedwillig. Ze bieden geen alternatief aan omdat er geen behoefte aan is, simpel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat wordt dus precies geblokt door school om die andere dimensie te kunnen werken en denken.
Daar twijfel ik ten zeerste aan. Leraren niet nee. Maar de overheid toch echt wel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:33 schreef Nee het volgende:
[..]
Nee, niet moedwillig. Ze bieden geen alternatief aan omdat er geen behoefte aan is, simpel.
Het hele land zit stampensvol "leraren" die je van alles en nog wat willen leren. Maar daar mag je zelf voor zorgen, je word niet door de overheid gedwongen die lessen te volgen. Dat is heel wat anders dan dat de overheid het tegenhoudt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ten zeerste aan. Leraren niet nee. Maar de overheid toch echt wel.
Je weet alleen zelf nog niet dat wie dat zegt het zelf is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb smakelijk moeten lachen om de posts van sommige wereldvreemde mensen als Baajguardian en Lambiekje. Keep 'em coming. Dit is vermakelijk. Even popcorn pakken.
[ afbeelding ]
Daar is echt geen media of overheid voor nodig hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet alleen zelf nog niet dat wie dat zegt het zelf is.
UIt het oogpunt van de geaccepteerde waarheid wat gedicteerd wordt door overheid en (propaganda)kranten/media dan zijn wij waarschijnlijk wereldvreemd ja.
Maar leef gerust verder in de glazenkooi.
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb meerdere stages als docent gelopen trouwens, toen kreeg ik van die gesloten enveloppen elke maandag-ochtend met geheime instructies van de Illuminatie over wat ik er die week in moest stampen... En we moesten ook dagelijks zo'n flesje met iets via de ventilatie verspreiden. Maffe shit....
Dat ligt aan het vak, het niveau, de docent, de onderwijsinstelling, de leerlingen zelf. Als het goed is hebben allen een redelijk aandeel in het onderwijsproces.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:32 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?
Dat ligt wederom aan een hoop factoren. En zelfs als kritiek niet of nauwelijks geaccepteerd wordt, is dat dan vanuit een verlangen van de docent om te indoctrineren? Gemakzucht of tijdsgebrek lijken mij een stuk waarschijnlijkere redenen.quote:Mijn eigen ervaring is dat kritiek niet altijd geaccepteerd word zeker niet tijdens geschiedenis lessen etc.
Persoonlijk is dat ook een van de weinige vakken waarbij je kan indoctrineren in mijn ogen.
misschien voor jouw niet ... maar gros vindt/denkt van wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar is echt geen media of overheid voor nodig hoor
Precies daar gaat wel een beetje over er wordt dus naast mijn betoog over "gevangenis" geen of nauwelijks kritiek getollereerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:32 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?
Mijn eigen ervaring is dat kritiek niet altijd geaccepteerd word zeker niet tijdens geschiedenis lessen etc.
Persoonlijk is dat ook een van de weinige vakken waarbij je kan indoctrineren in mijn ogen.
En wie zouden dat dan moeten zijn?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
misschien voor jouw niet ... maar gros vindt/denkt van wel.
wat is dat nu voor vraag. Henk uit leerdam. Liesbeth uit Gouda en Jan uit Epe.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wie zouden dat dan moeten zijn?
Ik vraag me vooral af hoe je dat kan weten... Een aantal personen hier op het forum is het er iig al niet mee eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat is dat nu voor vraag. Henk uit leerdam. Liesbeth uit Gouda en Jan uit Epe.
Gelukkig niet zegquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
School is niets meer dan napraten, hoe beter je iets kunt napraten hoe hoger het cijfer dat je verdient.
nee maar daar komt school wel op neer .. napraten, na-apenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gelukkig niet zegJe mag en moet zelf ook flink nadenken. En daarnaast heb je altijd de controleerbare dingen nog
Voor (V)MBO en lager misschien, die leerlingen hebben vaak ook niet de capaciteiten om op een constructieve manier zelfstandig bij te dragen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
School is niets meer dan napraten, hoe beter je iets kunt napraten hoe hoger het cijfer dat je verdient.
En dat wil dus het kabinet ook voor hoogopgeleid laten doorstromen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Voor (V)MBO en lager misschien, die leerlingen hebben vaak ook niet de capaciteiten om op een constructieve manier zelfstandig bij te dragen...
Voor zover ze dat willen gaat ze dat natuurlijk nooit lukken. Studenten zijn wel zo ongeveer de laatste groep die met zich laten sollen door de overheid.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat wil dus het kabinet ook voor hoogopgeleid laten doorstromen.
Je haalt je diploma niet door kritisch te zijn, maar de reguliere antwoorden na te schrijven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gelukkig niet zegJe mag en moet zelf ook flink nadenken. En daarnaast heb je altijd de controleerbare dingen nog
Dat is alleen zo als je zo stom bent om niet zelf na te denkenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee maar daar komt school wel op neer .. napraten, na-apen
We hebben wel over basis en middelbaar he. Als je vervolg studie gaat doen is anders. En bovendien heet het dan geen school meer.
Scholen waar wel eigen inzicht of creativiteit gestimuleerd wordt, de vrije scholen, dat wil de overheid sluiten.
Enkel en alleen omdat er een school was die het wel erg letterlijk nam en dat gros niet eens normaal kon lezen en schrijven. Dus moet alles wat met vrijschool te maken heeft dicht ipv vingerstikken.
onzinquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je haalt je diploma niet door kritisch te zijn, maar de reguliere antwoorden na te schrijven.
IQ is dan ook niet meer dan geheugen.
als je elke dag een IQ test doet op internet. En je gaat vervolgens een officiele doen. Reken maar dat je een 150/160 hebt. Ben je dan op eens slim of intellectueel. Dacht het niet. Het is gewoon een trucje wat je leert. En een hoog iq zegt nog niets. Kijk maar naar Beauty en de nerd.quote:
Volgens mij ben ik diegene die hier nadenkt overzaken .. of in ieder geval niet luister naar de gevestigde orde met hun gezwam . Oke soms komt het wat beroerd in de topics. Maar nadenken doe ik zeker.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als je zo stom bent om niet zelf na te denkenDat moet je dan meer bij jezelf zoeken dan anderen de schuld geven.
eensquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele land zit stampensvol "leraren" die je van alles en nog wat willen leren. Maar daar mag je zelf voor zorgen, je word niet door de overheid gedwongen die lessen te volgen. Dat is heel wat anders dan dat de overheid het tegenhoudt.
Maar waarom verschijnen er dan artikelen als dit. Neem aan dat het ergens op gestoeld is?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:34 schreef Meeer het volgende:
[..]
eens
en ik heb toch het idee dat jullie niet veel idee hebben wat er op dit moment binnen het onderwijsland speelt: een groter wordende stroom van (traditionele) vernieuwings-scholen waarbij de invulling en uitwerking van kennis meer en meer aan de kinderen/studenten zélf wordt over gelaten. (wat betreft middelbare scholen is mijn mening wel weer dat het daar niet altijd even goed werkt, wellicht eerder op havo of vwo niveau. Aangezien vele pubers meer structuur en regels nodig hebben, en in vrijheid écht alleen maar buiten lol trappen.)
Maar vooral basis- en middelbarescholen die het Jenaplan, Reggio Emilia en Freinet ideologie volgen, en Daltononderwijs ook in mindere mate, richten zich op waar de kinderen zelf voor staan en gaan. Ze besteden veel tijd aan 'wereldoriëntatie' (en dan op de manier zoals het KIND het wilt zien) en filosofie. Kortom: de kinderen zélf laten nadenken...
En verder zijn er idd nog wel dingen die moeten gebeuren omdat de inspectie dat van hen verwacht.
Wie weet is het tijd voor een omslag in denken. En als het onderwijs inderdaad inspeelt op wat er in de maatschappij wordt verwacht, maar ook hoe de mensen (en in dit geval ook ouders) daar mee omgaan en wat zij daarvan vinden: die stroom van onderwijsvernieuwers groeit nogsteeds langzaam uit. Er wordt dus steeds meer voor 'vrijer' onderwijs gekozen...
Laatst hadden we Iederwijs, en google ook eens op Witte Ring
Wellicht iets voor jullie kids?!
Het is idd niet de bedoeling dat je de test gaat oefenenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
als je elke dag een IQ test doet op internet. En je gaat vervolgens een officiele doen. Reken maar dat je een 150/160 hebt. Ben je dan op eens slim of intellectueel. Dacht het niet. Het is gewoon een trucje wat je leert. En een hoog iq zegt nog niets. Kijk maar naar Beauty en de nerd.
Die beschuldiging mag je wel wat beter onderbouwen. Dus vertel, waar blijf ik bij de algemeen geaccepteerde waarheid waar ik dat volgens jou niet zou moeten doen en waarom zou ik af moeten wijken?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik diegene die hier nadenkt overzaken .. of in ieder geval niet luister naar de gevestigde orde met hun gezwam . Oke soms komt het wat beroerd in de topics. Maar nadenken doe ik zeker.
Ik heb jouw nog niet betrapt op het afwijken van eeen algemeen geaccepteerde waarheid. Op wat voor gebied dan ook.
Het lijkt juist eerder dat jy een naprater bent dan ik.
Scholen worden slechter vanwege bezuinigingen en mismanagement. Dat is geen bewijs voor een complot om jou dom te houden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waarom verschijnen er dan artikelen als dit. Neem aan dat het ergens op gestoeld is?
Dus al die leuke type scholen als Dalton en volgens mij mistje nog Montessori. Krijg je geen betere leerlingen.
Of zullen ze bedoelen uitgaand voor slaafs zijn van het systeem. Mensen zijn te eigen gereid en te bewust. En inweze vanuit oogpunt overheid, mindere leerlingen.
Door vanalles een beetje te weten weet je eigenlijk minder. Je bent nergens echt in thuis. Dus een gigantisch aanbod wat door iedereen afgewerkt dient te worden .. is niet perse beter ... ik ben van mening zelfs minder.
Nou met studiehuis kon je op voorhand al vertellen dat het doemde te mislukken, dat leerlingen beroerder de school verlaten. En toch wordt het doorgevoerd. Dat is in mijn ogen doelbewuste mismanagement. Wat wilde men er mee bereiken. En waarom wil uberhaupt onderwijzen wegbezuinigen dat is het meest stupide wat je kan doen. Dat is je eigen staat ondermijnen. Japan geeft wel 20x meer uit per leerling dan ons stupide land dat zijn kennis loopt te verkwanselen. Bezuiningen op onderwijs dat is zeker omdat we zo hard die JSFs nodig hebben. Oorlog in irak omdat Shell straks buiten de boot kan vallen. Het is gewoon weg bespottelijk wat het kabinet voor ogen heeft.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scholen worden slechter vanwege bezuinigingen en mismanagement. Dat is geen bewijs voor een complot om jou dom te houden.
Je overschat politici. Ze bedenken vaak iets om hun naam in de krant te krijgen of het idee te hebben dat ze iets nuttigs gedaan hebben. Ze hebben een kennis met een idee dat goed klinkt en vergeten serieus op het onderwerp te studeren. Combineer dat met bezuinigingen op de kaasschaaf manier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou met studiehuis kon je op voorhand al vertellen dat het doemde te mislukken, dat leerlingen beroerder de school verlaten. En toch wordt het doorgevoerd. Dat is in mijn ogen doelbewuste mismanagement. Wat wilde men er mee bereiken. En waarom wil uberhaupt onderwijzen wegbezuinigen dat is het meest stupide wat je kan doen. Dat is je eigen staat ondermijnen. Japan geeft wel 20x meer uit per leerling dan ons stupide land dat zijn kennis loopt te verkwanselen. Bezuiningen op onderwijs dat is zeker omdat we zo hard die JSFs nodig hebben. Oorlog in irak omdat Shell straks buiten de boot kan vallen. Het is gewoon weg bespottelijk wat het kabinet voor ogen heeft.
Mismanagment staat overigens los van het indroctinatie gebeuren.
oh echtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je overschat politici. Ze bedenken vaak iets om hun naam in de krant te krijgen of het idee te hebben dat ze iets nuttigs gedaan hebben. Ze hebben een kennis met een idee dat goed klinkt en vergeten serieus op het onderwerp te studeren. Combineer dat met bezuinigingen op de kaasschaaf manier.
Incompetentie moet je niet zien als een complot om jou dom te houden.
Dat komt omdat met (gedeeltelijk?) klassikaal onderwijs geeft. Als iedereen maar komt wanneer die zin heeft gaat de lijn in de onderwijsmethode verloren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh echt... nu ben ik gerust.
Maar de vraag waarom we 15 jaar lang dag in dag uit in de schoolbanken moeten (afgezien van de vakanties) blijft staan. Je mag geen een dag zelf bepalen wanneer je en dagje vrij wilt. Daar is ik toch iets dwangmatigs.
Hoe ziet men dat ??!
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar de vraag waarom we 15 jaar lang dag in dag uit in de schoolbanken moeten (afgezien van de vakanties) blijft staan. Je mag geen een dag zelf bepalen wanneer je en dagje vrij wilt. Daar is ik toch iets dwangmatigs.
Hoe ziet men dat ??!
Nee ik geef aan dat Japan meer overheeft voor de toekomstig nieuwbakken arbeider. Toegeven ondanks gigadruk daar is het wel het kennisland. Wij hebben dat inmiddels verkwanzelt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat mensen hier nog serieus op ingaan. Respect voor die mensen die dat op kunnen brengen.Maar goed, je bent een ontzettend hypocriet lullende flapdrol. Je wil dat scholieren vrijer zijn om te doen wat ze willen. (Daar ben ik het dus niet mee eens. Het zijn pubers en als het aan hen ligt, gebeurt er geen zak.) Het volgende moment loop je te foeteren op het studiehuis wat bedoeld was om de zelfwerkzaamheid van de scholier te bevorderen. Dan weer zeur je over het klassikaal lesgeven maar waag je het wel om te refereren naar Japan waar je pas echt in een strikt keurslijf zit qua school en klassikaal lesgeven.
Je hele verhaal is gewoon een onsamenhangende brei hersenspinsels en het zou fijn zijn als je die zelf eens zou filteren, voordat je ze hier allemaal rücksichtslos neerkwakt.
Nu ben je dus voor strenge regels? Net was je nog voor vrijheid, blijheid? Je bent echt onnavolgbaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee ik geef aan dat Japan meer overheeft voor de toekomstig nieuwbakken arbeider. Toegeven ondanks gigadruk daar is het wel het kennisland. Wij hebben dat inmiddels verkwanzelt.
Zelfwerkzaamheid dat werkt maar voor 5% van de leerlingen. Dus ik snap niet dat daar het leerplan voor omgegooid is.
Leerling en docent waren tegen onzinnigheid van het kabinet.
Nou, je punt wordt idd wel steeds waziger, en wat je nu eigenlijk onder het ideale onderwijs verstaat ook...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nu ben je dus voor strenge regels? Net was je nog voor vrijheid, blijheid? Je bent echt onnavolgbaar.![]()
![]()
Jij snapt het niet hé. Als je jonge mensen vrijheid geeft ( en ik weet daar alles vanquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe ziet men dat ??!
Ja er bestaat de kans dat ze dan een skinhead clubje gaan oprichten....quote:Op zondag 6 januari 2008 11:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij snapt het niet hé. Als je jonge mensen vrijheid geeft ( en ik weet daar alles van) gaan ze 9 van de 10 keer de lamlul uithangen. Als je dat maar vaak genoeg doet, dan vergooien ze hun kansen, presteren ze onder hun niveau, en als je mensen volledige vrijheid geeft gaan ze die misbruiken. Wat doen mensen die alle vrijheid gewend zijn en op hun 26 nog steeds geen diploma hebben?
Kinderen van 6 vragen aan hun moeders waarom ze nou persé naar school moeten. Jij zou beter moeten weten. Die drang naar vrijheid van je ruikt een beetje naar opgekropte frustratie.
Niet per sé baldadig. Ze worden lui. Ieder kind doet liever andere dingen dan leren, vandaar dat je het verplicht moet maken.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja er bestaat de kans dat ze dan een skinhead clubje gaan oprichten....
26 een geen middelbare school. Dat zijn kas-werkers met 4 kinderen. Ergens heb je wel gelijk. In de film Idiocracy is het wel extreem doorgevoerd .. maar dat is wel wat je probeert te zeggen toch?
Tja gros kan de vrijheid niet aan .. mensen worden baldadig.
Briljant! ... een land met de letter U? Uh uh uh. I don't know. verslagever: United States of Amerikaquote:Op zondag 6 januari 2008 13:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Ja, dat is dus altijd een beetje de vraag met dat soort dingen. Ze kiezen natuurlijk wel bepaalde mensen uit om die vragen aan te stellen maar het enge is; hun stem telt even hard mee als die van mensen die er wel verstand van hebben. Dat is het enige probleem van democratie eigenlijk. Sommige mensen moet je gewoon buiten democratie houden.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Briljant! ... een land met de letter U? Uh uh uh. I don't know. verslagever: United States of Amerika
Wat ook te gek is .. plaats een vlaggetje waar Amerika de volgende oorlog moet voeren. Als truc hebben ze stevast Australia vervangen met de naam .. niet door hebben dat namen geshuffeld zijn ... pfff
Maar dit is dus ook in Nederland. mensen zijn gewoon stupide. Maar een dinge weten we niet. Hoeveel mensen hebben ze moeten ondervragen om zulke onzinngheid te hebben?
Vakantie man herinner je die nog LOLquote:Maar dit is dus ook in Nederland. mensen zijn gewoon stupide.
jaja .. maar ik vind het treuriger als je dus gewoon hier op je eigen markt iemand vraagt om op de kaart aan te wijzen waar we in Nederland zitten ... dan mensen die voor het eerst in het buitenland zijn en dan te gaan vragen waar je zit.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:53 schreef merlin693 het volgende:
[..]
Vakantie man herinner je die nog LOL
Het kritisch denken ontbeert ons dus gewoon. Dat is wel degelijk wat scholen proberen te onderdrukken. Een serieus eigen mening hebben onderdrukt de democratie en dat is wat niet gebruikt kan worden. Zeker voor de CDA.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dat is dus altijd een beetje de vraag met dat soort dingen. Ze kiezen natuurlijk wel bepaalde mensen uit om die vragen aan te stellen maar het enge is; hun stem telt even hard mee als die van mensen die er wel verstand van hebben. Dat is het enige probleem van democratie eigenlijk. Sommige mensen moet je gewoon buiten democratie houden.Die oude Grieken waren zo gek nog niet met hun beperkte democratie.
Door vergaande democratie kunnen uitwassen als Hitler e.d. aan de macht komen. Maar geen enkele democratische invloed is ook weer niet goed want dan krijg je Stalinistische taferelen. Gulden middenweg zou het beste zijn.
![]()
Maar goed, zoveel vertrouwen heb ik toch niet in het gros van de mensheid. Dat wil alleen nog niet zeggen dat de meeste mensen geïndoctrineerd zijn. Er hoeft geeneens geïndoctrineerd te worden. De meesten zijn zelf al dom genoeg om geen eigen gedachtes over bepaalde materie te hebben. De RTL-Boulevard-types, zeg maar. En dan heb je nog het ergere type, dat zijn mensen die dénken dat ze zelf iets denken maar eigenlijk gewoon een andere groep napraten. (Van die überlinkse rakkers die met 9/11 conspiracy theoriën smijten alsof het flippo's zijn.) Het vervelende aan dat laatste type mensen is dat ze bij hoog en bij laag blijven beweren dat ze zelf geweldig non-conformistisch denken. Op een gegeven moment is het gewoon lachwekkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |