Ik ben daarin op de hoogte, thuis ben ik enkel in mezelf, zoals iedereen dat zou moeten zijn. Dan kun je vragen wat het zelf is zonder alles om je heen, daar heb ik een mooie text over geschreven;quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Over dogmatisch gesproken: alles is volgens jou ''afvlakken''. Bijzonder onzorgvuldige terminologie.
[..]
Want daarin ben jij thuis.
Ik heb het niet over mensen hier in het algemeen, dat stukje is gericht aan A-tuinhek en waar mensen als hij aan werken.quote:[..]
Wat een psychologie van de koude grond, onvoorstelbaar. Ik weet trouwens niet of het zo bewonderenswaardig is om met een werkelijk op niets stoelend dedain anderen voor de voeten te werpen dat ze zich vastklampen aan ''structuur'', maar zelf voortdurend met nietszeggende mantra's te strooien - ''afvlakken'', ''dogmatische wetenschap'' - en nu en dan met veel aplomb bekend te maken dat de courante wetenschap over bijv. de ouderdom van de mens niet geldig is zonder ook maar enig bewijs aan te voeren. -knip-
[..]
Ik ben meer iemand van goethequote:Echt waar, BaajGuardian, je hele oeuvre is een Nietzscheaanse brij van algemene ontmaskeringen.
Ik vraag me enkel af waarom.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:35 schreef ATuin-hek het volgende:
En ik vraag me nog steeds af waar mensen zoals ik aan werken
Wellicht dat dat te verhelderen is als je verteld wat het is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vraag me enkel af waarom.
Jij zegt toch duidelijk 'jullie', dat klinkt alsof je mensen in deze discussie bedoelt...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb het nieteens over de posters op fok
maar als jij je zo aangesproken voelt zul je ook wel in het zelfde schuitje zitten.
Meneer weet zelf wat hij en zijn collegas doen, en wat voor effect dat heeft op onze vrijheid.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij zegt toch duidelijk 'jullie', dat klinkt alsof je mensen in deze discussie bedoelt...
Iets minder snuiven, daar word de geest weer helder van.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Meneer weet zelf wat hij en zijn collegas doen, en wat voor effect dat heeft op onze vrijheid.
Ik ben nog steeds benieuwd wat dat dan is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Meneer weet zelf wat hij en zijn collegas doen, en wat voor effect dat heeft op onze vrijheid.
Welkom en een gelukkig nieuwjaar ...quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:48 schreef Meeer het volgende:
hoi, ik ben nieuw, en ik zou graag willen reageren op de vraag waar het eigenlijk mee begon:
of onderwijs een vorm van indoctrinatie kan zijn: ik doe pabo, laatste jaar, en uiteraard kàn het onderwijs indoctrineren.
ben ondertussen ook het journaal aan het kijken, en tadaaah: Obama laat de kindjes veel over hem goede dingen over hem leren waarmee zij extra studiepunten verdienen
![]()
Dat KAN niet goed zijn ... 50% hoogopgeleid. Gros kan nog niet eens de veters strikken of hun naam goed articuleren bewijze van. Hoe wil je de mavo-leerling naar een vwo-leerling krijgen ... dat wordt dus collectief dommer maken.quote:De overheid wil het beeld schetsen dat 'iedereen gelijk moet zijn, en dat dit ook voor de papieren moet gelden'. De overheid geeft openlijk toe dat het streven is om in 2020 50% van het land hoger opgeleid te hebben.
Ochja dat topicquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Welkom en een gelukkig nieuwjaar ...
Eigenlijk was het hier mee begonnen ...
ik had twee artikelen gevonden die aangeven dat het onderwijs in Nederland dalende is...
Kennis leerling neemt af / Onderwijs en overheid.
[..]
Dat KAN niet goed zijn ... 50% hoogopgeleid. Gros kan nog niet eens de veters strikken of hun naam goed articuleren bewijze van. Hoe wil je de mavo-leerling naar een vwo-leerling krijgen ... dat wordt dus collectief dommer maken.
Voor een echt vwo'r is dat toch niet fair of wel...
Vervolgens kwam er een reactie van Resonancer erop dat er een boek is "The underground History of American Education" .. compleet te lezen op die website. Met een chapter "The New dumbness"
Weet je daar al een antwoord op?quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
Je bedoeld: Als je iets niet snapt is het niet waar?quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
Kennis is relatief, vooral onder het reguliere plafond.
Als je het ondergaat heb je geen idee dat het speelt. Ook ik dacht dat het je verrijkt. Maar nu ik dus internet heb en zaken in betere en eerlijke context zie ... besef ik dat er nog al een sprookje wordt verteld op school.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ochja dat topicDaar heb ik nog een quote uit.
[..]
Weet je daar al een antwoord op?
Nee ik bedoel dat mensen kunnen denken dat ze veel weten maar dat die kennis maar op een bepaald spectrum is en dat niet betekend dat ze slimmer worden maar eerder gedoctrineerd raken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld: Als je iets niet snapt is het niet waar?
Een aids-wetenschapper is daar een zeer goed voorbeeld van.. doctrinatie.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat mensen kunnen denken dat ze veel weten maar dat die kennis maar op een bepaald spectrum is en dat niet betekend dat ze slimmer worden maar eerder gedoctrineerd raken.
Om echt slimmer te worden zul je alle denkvormen moeten afwerpen en in stilte dingen doorgronden.
Je zou toch denken dat die onzin na tig topics wel afgelopen moet zijn... Lambiekje, je bent geindoctrineerdquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een aids-wetenschapper is daar een zeer goed voorbeeld van.. doctrinatie.
Onze maatschappij is een weerspiegeling van het collectieve bewustzijn op dit moment, school ook. Er is geen sprake van indoctrinatie op organisatorisch niveau zoals school/regering, maar op spiritueel (innerlijk) niveau. 90 procent van deze samenleving is ontstaan vanuit een beperkt egocentrisch verstand, die constant gevoed wilt worden met materialisme, hebzucht en status, want dat geeft (tijdelijke) voldoening. Het ironische is ook nog dat de meeste mensen werken van 9/5 om hun huidig materialistisch bestaan niet op te geven, en zo blijft de hele tering zooi door draaien.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee kennis die we verkeerd moeten leren en alles in hokjes plaatsen. En school is er om de zaken die er toe doen compleet vermeden wordt.
Ik heb nooit begrepen waarom er geen "les" is geweest in etiketten. Zeker nu we zo interrasiaal zijn hier in Nederland.
En dat wordt dus precies geblokt door school om die andere dimensie te kunnen werken en denken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:26 schreef Nee het volgende:
[..]
Onze maatschappij is een weerspiegeling van het collectieve bewustzijn op dit moment, school ook. Er is geen sprake van indoctrinatie op organisatorisch niveau zoals school/regering, maar op spiritueel (innerlijk) niveau. 90 procent van deze samenleving is ontstaan vanuit een beperkt egocentrisch verstand, die constant gevoed wilt worden met materialisme, hebzucht en status, want dat geeft (tijdelijke) voldoening. Het ironische is ook nog dat de meeste mensen werken van 9/5 om hun huidig materialistisch bestaan niet op te geven, en zo blijft de hele tering zooi door draaien.
En dan heel soms worden we opeens spiritueel, als we even een burn-out hebben gehad gaan we opeens massaal op yoga om vervolgens weer van voor af aan opnieuw te beginnen. Uiteindelijk vallen we weer op ons gezicht en gaan we opeens met de vinger wijzen, complottheorieën verzinnen en de schuld afschuiven op instanties die een weerspiegeling zijn van onze eigen zieke geest.
De samenleving verandert als we ons eigen manier van leven gaan herinterpreteren en een andere dimensie geven.
nog steeds niet verdiept begrijp ik.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die onzin na tig topics wel afgelopen moet zijn... Lambiekje, je bent geindoctrineerd
Oh ik heb me er zeker wel in verdiept. Dat jij de wil, kennis en/of intelligentie mist om dat hele gebeuren te begrijpen is wel gebleken uit de reeks over dat onderwerp.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nog steeds niet verdiept begrijp ik.
Een antwoord op HIV-AIDS gaat er NOOIT komen. En als het wel komt dan is het een duurbetaalde placebo. En dat is meteen ook hun enige redding om geen gezichtsverlies te hebben.
Nee, niet moedwillig. Ze bieden geen alternatief aan omdat er geen behoefte aan is, simpel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat wordt dus precies geblokt door school om die andere dimensie te kunnen werken en denken.
Daar twijfel ik ten zeerste aan. Leraren niet nee. Maar de overheid toch echt wel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:33 schreef Nee het volgende:
[..]
Nee, niet moedwillig. Ze bieden geen alternatief aan omdat er geen behoefte aan is, simpel.
Het hele land zit stampensvol "leraren" die je van alles en nog wat willen leren. Maar daar mag je zelf voor zorgen, je word niet door de overheid gedwongen die lessen te volgen. Dat is heel wat anders dan dat de overheid het tegenhoudt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ten zeerste aan. Leraren niet nee. Maar de overheid toch echt wel.
Je weet alleen zelf nog niet dat wie dat zegt het zelf is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb smakelijk moeten lachen om de posts van sommige wereldvreemde mensen als Baajguardian en Lambiekje. Keep 'em coming. Dit is vermakelijk. Even popcorn pakken.
[ afbeelding ]
Daar is echt geen media of overheid voor nodig hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet alleen zelf nog niet dat wie dat zegt het zelf is.
UIt het oogpunt van de geaccepteerde waarheid wat gedicteerd wordt door overheid en (propaganda)kranten/media dan zijn wij waarschijnlijk wereldvreemd ja.
Maar leef gerust verder in de glazenkooi.
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:52 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb meerdere stages als docent gelopen trouwens, toen kreeg ik van die gesloten enveloppen elke maandag-ochtend met geheime instructies van de Illuminatie over wat ik er die week in moest stampen... En we moesten ook dagelijks zo'n flesje met iets via de ventilatie verspreiden. Maffe shit....
Dat ligt aan het vak, het niveau, de docent, de onderwijsinstelling, de leerlingen zelf. Als het goed is hebben allen een redelijk aandeel in het onderwijsproces.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:32 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?
Dat ligt wederom aan een hoop factoren. En zelfs als kritiek niet of nauwelijks geaccepteerd wordt, is dat dan vanuit een verlangen van de docent om te indoctrineren? Gemakzucht of tijdsgebrek lijken mij een stuk waarschijnlijkere redenen.quote:Mijn eigen ervaring is dat kritiek niet altijd geaccepteerd word zeker niet tijdens geschiedenis lessen etc.
Persoonlijk is dat ook een van de weinige vakken waarbij je kan indoctrineren in mijn ogen.
misschien voor jouw niet ... maar gros vindt/denkt van wel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar is echt geen media of overheid voor nodig hoor
Precies daar gaat wel een beetje over er wordt dus naast mijn betoog over "gevangenis" geen of nauwelijks kritiek getollereerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:32 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
In controverses spreken tegenstanders van de 'gevestigde orde' soms van indoctrinatie, omdat de overtuigingen en opvattingen van de gevestigde orde (per definitie) in het reguliere onderwijs worden onderwezen. Er moet echter onderscheid worden gemaakt tussen enerzijds een verantwoorde didactische benadering die de ontvanger kennis bijbrengt en zelfstandig en kritisch leert denken en anderzijds indoctrinerende leermethoden die gericht zijn op kritiekloze acceptatie van een bepaalde denkwijze. Dit is een subtiel onderscheid, dat zowel betrekking heeft op de didactische methode als op de intenties van de onderwijsgevende. De belangrijkste toets is: staat de onderwijzer open en is het onderwezene vatbaar voor kritiek?
Mijn eigen ervaring is dat kritiek niet altijd geaccepteerd word zeker niet tijdens geschiedenis lessen etc.
Persoonlijk is dat ook een van de weinige vakken waarbij je kan indoctrineren in mijn ogen.
En wie zouden dat dan moeten zijn?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
misschien voor jouw niet ... maar gros vindt/denkt van wel.
wat is dat nu voor vraag. Henk uit leerdam. Liesbeth uit Gouda en Jan uit Epe.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En wie zouden dat dan moeten zijn?
Ik vraag me vooral af hoe je dat kan weten... Een aantal personen hier op het forum is het er iig al niet mee eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat is dat nu voor vraag. Henk uit leerdam. Liesbeth uit Gouda en Jan uit Epe.
Gelukkig niet zegquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
School is niets meer dan napraten, hoe beter je iets kunt napraten hoe hoger het cijfer dat je verdient.
nee maar daar komt school wel op neer .. napraten, na-apenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gelukkig niet zegJe mag en moet zelf ook flink nadenken. En daarnaast heb je altijd de controleerbare dingen nog
Voor (V)MBO en lager misschien, die leerlingen hebben vaak ook niet de capaciteiten om op een constructieve manier zelfstandig bij te dragen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:10 schreef BaajGuardian het volgende:
School is niets meer dan napraten, hoe beter je iets kunt napraten hoe hoger het cijfer dat je verdient.
En dat wil dus het kabinet ook voor hoogopgeleid laten doorstromen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Voor (V)MBO en lager misschien, die leerlingen hebben vaak ook niet de capaciteiten om op een constructieve manier zelfstandig bij te dragen...
Voor zover ze dat willen gaat ze dat natuurlijk nooit lukken. Studenten zijn wel zo ongeveer de laatste groep die met zich laten sollen door de overheid.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dat wil dus het kabinet ook voor hoogopgeleid laten doorstromen.
Je haalt je diploma niet door kritisch te zijn, maar de reguliere antwoorden na te schrijven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gelukkig niet zegJe mag en moet zelf ook flink nadenken. En daarnaast heb je altijd de controleerbare dingen nog
Dat is alleen zo als je zo stom bent om niet zelf na te denkenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee maar daar komt school wel op neer .. napraten, na-apen
We hebben wel over basis en middelbaar he. Als je vervolg studie gaat doen is anders. En bovendien heet het dan geen school meer.
Scholen waar wel eigen inzicht of creativiteit gestimuleerd wordt, de vrije scholen, dat wil de overheid sluiten.
Enkel en alleen omdat er een school was die het wel erg letterlijk nam en dat gros niet eens normaal kon lezen en schrijven. Dus moet alles wat met vrijschool te maken heeft dicht ipv vingerstikken.
onzinquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je haalt je diploma niet door kritisch te zijn, maar de reguliere antwoorden na te schrijven.
IQ is dan ook niet meer dan geheugen.
als je elke dag een IQ test doet op internet. En je gaat vervolgens een officiele doen. Reken maar dat je een 150/160 hebt. Ben je dan op eens slim of intellectueel. Dacht het niet. Het is gewoon een trucje wat je leert. En een hoog iq zegt nog niets. Kijk maar naar Beauty en de nerd.quote:
Volgens mij ben ik diegene die hier nadenkt overzaken .. of in ieder geval niet luister naar de gevestigde orde met hun gezwam . Oke soms komt het wat beroerd in de topics. Maar nadenken doe ik zeker.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als je zo stom bent om niet zelf na te denkenDat moet je dan meer bij jezelf zoeken dan anderen de schuld geven.
eensquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele land zit stampensvol "leraren" die je van alles en nog wat willen leren. Maar daar mag je zelf voor zorgen, je word niet door de overheid gedwongen die lessen te volgen. Dat is heel wat anders dan dat de overheid het tegenhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |