Maar waarom verschijnen er dan artikelen als dit. Neem aan dat het ergens op gestoeld is?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:34 schreef Meeer het volgende:
[..]
eens
en ik heb toch het idee dat jullie niet veel idee hebben wat er op dit moment binnen het onderwijsland speelt: een groter wordende stroom van (traditionele) vernieuwings-scholen waarbij de invulling en uitwerking van kennis meer en meer aan de kinderen/studenten zélf wordt over gelaten. (wat betreft middelbare scholen is mijn mening wel weer dat het daar niet altijd even goed werkt, wellicht eerder op havo of vwo niveau. Aangezien vele pubers meer structuur en regels nodig hebben, en in vrijheid écht alleen maar buiten lol trappen.)
Maar vooral basis- en middelbarescholen die het Jenaplan, Reggio Emilia en Freinet ideologie volgen, en Daltononderwijs ook in mindere mate, richten zich op waar de kinderen zelf voor staan en gaan. Ze besteden veel tijd aan 'wereldoriëntatie' (en dan op de manier zoals het KIND het wilt zien) en filosofie. Kortom: de kinderen zélf laten nadenken...
En verder zijn er idd nog wel dingen die moeten gebeuren omdat de inspectie dat van hen verwacht.
Wie weet is het tijd voor een omslag in denken. En als het onderwijs inderdaad inspeelt op wat er in de maatschappij wordt verwacht, maar ook hoe de mensen (en in dit geval ook ouders) daar mee omgaan en wat zij daarvan vinden: die stroom van onderwijsvernieuwers groeit nogsteeds langzaam uit. Er wordt dus steeds meer voor 'vrijer' onderwijs gekozen...
Laatst hadden we Iederwijs, en google ook eens op Witte Ring
Wellicht iets voor jullie kids?!
Het is idd niet de bedoeling dat je de test gaat oefenenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
als je elke dag een IQ test doet op internet. En je gaat vervolgens een officiele doen. Reken maar dat je een 150/160 hebt. Ben je dan op eens slim of intellectueel. Dacht het niet. Het is gewoon een trucje wat je leert. En een hoog iq zegt nog niets. Kijk maar naar Beauty en de nerd.
Die beschuldiging mag je wel wat beter onderbouwen. Dus vertel, waar blijf ik bij de algemeen geaccepteerde waarheid waar ik dat volgens jou niet zou moeten doen en waarom zou ik af moeten wijken?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik diegene die hier nadenkt overzaken .. of in ieder geval niet luister naar de gevestigde orde met hun gezwam . Oke soms komt het wat beroerd in de topics. Maar nadenken doe ik zeker.
Ik heb jouw nog niet betrapt op het afwijken van eeen algemeen geaccepteerde waarheid. Op wat voor gebied dan ook.
Het lijkt juist eerder dat jy een naprater bent dan ik.
Scholen worden slechter vanwege bezuinigingen en mismanagement. Dat is geen bewijs voor een complot om jou dom te houden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waarom verschijnen er dan artikelen als dit. Neem aan dat het ergens op gestoeld is?
Dus al die leuke type scholen als Dalton en volgens mij mistje nog Montessori. Krijg je geen betere leerlingen.
Of zullen ze bedoelen uitgaand voor slaafs zijn van het systeem. Mensen zijn te eigen gereid en te bewust. En inweze vanuit oogpunt overheid, mindere leerlingen.
Door vanalles een beetje te weten weet je eigenlijk minder. Je bent nergens echt in thuis. Dus een gigantisch aanbod wat door iedereen afgewerkt dient te worden .. is niet perse beter ... ik ben van mening zelfs minder.
Nou met studiehuis kon je op voorhand al vertellen dat het doemde te mislukken, dat leerlingen beroerder de school verlaten. En toch wordt het doorgevoerd. Dat is in mijn ogen doelbewuste mismanagement. Wat wilde men er mee bereiken. En waarom wil uberhaupt onderwijzen wegbezuinigen dat is het meest stupide wat je kan doen. Dat is je eigen staat ondermijnen. Japan geeft wel 20x meer uit per leerling dan ons stupide land dat zijn kennis loopt te verkwanselen. Bezuiningen op onderwijs dat is zeker omdat we zo hard die JSFs nodig hebben. Oorlog in irak omdat Shell straks buiten de boot kan vallen. Het is gewoon weg bespottelijk wat het kabinet voor ogen heeft.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scholen worden slechter vanwege bezuinigingen en mismanagement. Dat is geen bewijs voor een complot om jou dom te houden.
Je overschat politici. Ze bedenken vaak iets om hun naam in de krant te krijgen of het idee te hebben dat ze iets nuttigs gedaan hebben. Ze hebben een kennis met een idee dat goed klinkt en vergeten serieus op het onderwerp te studeren. Combineer dat met bezuinigingen op de kaasschaaf manier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou met studiehuis kon je op voorhand al vertellen dat het doemde te mislukken, dat leerlingen beroerder de school verlaten. En toch wordt het doorgevoerd. Dat is in mijn ogen doelbewuste mismanagement. Wat wilde men er mee bereiken. En waarom wil uberhaupt onderwijzen wegbezuinigen dat is het meest stupide wat je kan doen. Dat is je eigen staat ondermijnen. Japan geeft wel 20x meer uit per leerling dan ons stupide land dat zijn kennis loopt te verkwanselen. Bezuiningen op onderwijs dat is zeker omdat we zo hard die JSFs nodig hebben. Oorlog in irak omdat Shell straks buiten de boot kan vallen. Het is gewoon weg bespottelijk wat het kabinet voor ogen heeft.
Mismanagment staat overigens los van het indroctinatie gebeuren.
oh echtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je overschat politici. Ze bedenken vaak iets om hun naam in de krant te krijgen of het idee te hebben dat ze iets nuttigs gedaan hebben. Ze hebben een kennis met een idee dat goed klinkt en vergeten serieus op het onderwerp te studeren. Combineer dat met bezuinigingen op de kaasschaaf manier.
Incompetentie moet je niet zien als een complot om jou dom te houden.
Dat komt omdat met (gedeeltelijk?) klassikaal onderwijs geeft. Als iedereen maar komt wanneer die zin heeft gaat de lijn in de onderwijsmethode verloren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh echt... nu ben ik gerust.
Maar de vraag waarom we 15 jaar lang dag in dag uit in de schoolbanken moeten (afgezien van de vakanties) blijft staan. Je mag geen een dag zelf bepalen wanneer je en dagje vrij wilt. Daar is ik toch iets dwangmatigs.
Hoe ziet men dat ??!
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar de vraag waarom we 15 jaar lang dag in dag uit in de schoolbanken moeten (afgezien van de vakanties) blijft staan. Je mag geen een dag zelf bepalen wanneer je en dagje vrij wilt. Daar is ik toch iets dwangmatigs.
Hoe ziet men dat ??!
Nee ik geef aan dat Japan meer overheeft voor de toekomstig nieuwbakken arbeider. Toegeven ondanks gigadruk daar is het wel het kennisland. Wij hebben dat inmiddels verkwanzelt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat mensen hier nog serieus op ingaan. Respect voor die mensen die dat op kunnen brengen.Maar goed, je bent een ontzettend hypocriet lullende flapdrol. Je wil dat scholieren vrijer zijn om te doen wat ze willen. (Daar ben ik het dus niet mee eens. Het zijn pubers en als het aan hen ligt, gebeurt er geen zak.) Het volgende moment loop je te foeteren op het studiehuis wat bedoeld was om de zelfwerkzaamheid van de scholier te bevorderen. Dan weer zeur je over het klassikaal lesgeven maar waag je het wel om te refereren naar Japan waar je pas echt in een strikt keurslijf zit qua school en klassikaal lesgeven.
Je hele verhaal is gewoon een onsamenhangende brei hersenspinsels en het zou fijn zijn als je die zelf eens zou filteren, voordat je ze hier allemaal rücksichtslos neerkwakt.
Nu ben je dus voor strenge regels? Net was je nog voor vrijheid, blijheid? Je bent echt onnavolgbaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee ik geef aan dat Japan meer overheeft voor de toekomstig nieuwbakken arbeider. Toegeven ondanks gigadruk daar is het wel het kennisland. Wij hebben dat inmiddels verkwanzelt.
Zelfwerkzaamheid dat werkt maar voor 5% van de leerlingen. Dus ik snap niet dat daar het leerplan voor omgegooid is.
Leerling en docent waren tegen onzinnigheid van het kabinet.
Nou, je punt wordt idd wel steeds waziger, en wat je nu eigenlijk onder het ideale onderwijs verstaat ook...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nu ben je dus voor strenge regels? Net was je nog voor vrijheid, blijheid? Je bent echt onnavolgbaar.![]()
![]()
Jij snapt het niet hé. Als je jonge mensen vrijheid geeft ( en ik weet daar alles vanquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe ziet men dat ??!
Ja er bestaat de kans dat ze dan een skinhead clubje gaan oprichten....quote:Op zondag 6 januari 2008 11:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij snapt het niet hé. Als je jonge mensen vrijheid geeft ( en ik weet daar alles van) gaan ze 9 van de 10 keer de lamlul uithangen. Als je dat maar vaak genoeg doet, dan vergooien ze hun kansen, presteren ze onder hun niveau, en als je mensen volledige vrijheid geeft gaan ze die misbruiken. Wat doen mensen die alle vrijheid gewend zijn en op hun 26 nog steeds geen diploma hebben?
Kinderen van 6 vragen aan hun moeders waarom ze nou persé naar school moeten. Jij zou beter moeten weten. Die drang naar vrijheid van je ruikt een beetje naar opgekropte frustratie.
Niet per sé baldadig. Ze worden lui. Ieder kind doet liever andere dingen dan leren, vandaar dat je het verplicht moet maken.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja er bestaat de kans dat ze dan een skinhead clubje gaan oprichten....
26 een geen middelbare school. Dat zijn kas-werkers met 4 kinderen. Ergens heb je wel gelijk. In de film Idiocracy is het wel extreem doorgevoerd .. maar dat is wel wat je probeert te zeggen toch?
Tja gros kan de vrijheid niet aan .. mensen worden baldadig.
Briljant! ... een land met de letter U? Uh uh uh. I don't know. verslagever: United States of Amerikaquote:Op zondag 6 januari 2008 13:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Ja, dat is dus altijd een beetje de vraag met dat soort dingen. Ze kiezen natuurlijk wel bepaalde mensen uit om die vragen aan te stellen maar het enge is; hun stem telt even hard mee als die van mensen die er wel verstand van hebben. Dat is het enige probleem van democratie eigenlijk. Sommige mensen moet je gewoon buiten democratie houden.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Briljant! ... een land met de letter U? Uh uh uh. I don't know. verslagever: United States of Amerika
Wat ook te gek is .. plaats een vlaggetje waar Amerika de volgende oorlog moet voeren. Als truc hebben ze stevast Australia vervangen met de naam .. niet door hebben dat namen geshuffeld zijn ... pfff
Maar dit is dus ook in Nederland. mensen zijn gewoon stupide. Maar een dinge weten we niet. Hoeveel mensen hebben ze moeten ondervragen om zulke onzinngheid te hebben?
Vakantie man herinner je die nog LOLquote:Maar dit is dus ook in Nederland. mensen zijn gewoon stupide.
jaja .. maar ik vind het treuriger als je dus gewoon hier op je eigen markt iemand vraagt om op de kaart aan te wijzen waar we in Nederland zitten ... dan mensen die voor het eerst in het buitenland zijn en dan te gaan vragen waar je zit.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:53 schreef merlin693 het volgende:
[..]
Vakantie man herinner je die nog LOL
Het kritisch denken ontbeert ons dus gewoon. Dat is wel degelijk wat scholen proberen te onderdrukken. Een serieus eigen mening hebben onderdrukt de democratie en dat is wat niet gebruikt kan worden. Zeker voor de CDA.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dat is dus altijd een beetje de vraag met dat soort dingen. Ze kiezen natuurlijk wel bepaalde mensen uit om die vragen aan te stellen maar het enge is; hun stem telt even hard mee als die van mensen die er wel verstand van hebben. Dat is het enige probleem van democratie eigenlijk. Sommige mensen moet je gewoon buiten democratie houden.Die oude Grieken waren zo gek nog niet met hun beperkte democratie.
Door vergaande democratie kunnen uitwassen als Hitler e.d. aan de macht komen. Maar geen enkele democratische invloed is ook weer niet goed want dan krijg je Stalinistische taferelen. Gulden middenweg zou het beste zijn.
![]()
Maar goed, zoveel vertrouwen heb ik toch niet in het gros van de mensheid. Dat wil alleen nog niet zeggen dat de meeste mensen geïndoctrineerd zijn. Er hoeft geeneens geïndoctrineerd te worden. De meesten zijn zelf al dom genoeg om geen eigen gedachtes over bepaalde materie te hebben. De RTL-Boulevard-types, zeg maar. En dan heb je nog het ergere type, dat zijn mensen die dénken dat ze zelf iets denken maar eigenlijk gewoon een andere groep napraten. (Van die überlinkse rakkers die met 9/11 conspiracy theoriën smijten alsof het flippo's zijn.) Het vervelende aan dat laatste type mensen is dat ze bij hoog en bij laag blijven beweren dat ze zelf geweldig non-conformistisch denken. Op een gegeven moment is het gewoon lachwekkend.
Word je nou niet moe van jezelf? Het kritisch denken wordt godverdomme niet onderdrukt. Veel mensen zijn gewoon te dom om kritisch te denken. En wat is kritisch denken? Jij zult van jezelf wel vinden dat je ongelofelijk kritisch denkt, maar in mijn ogen ben je gewoon een flapdrol die teveel geilt op Michael Moore-achtige zaken. Kritisch denken hoeft niet te betekenen dat je meteen een paranoïde geitenneuker wordt.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:35 schreef Lambiekje het volgende:
Het kritisch denken ontbeert ons dus gewoon. Dat is wel degelijk wat scholen proberen te onderdrukken. Een serieus eigen mening hebben onderdrukt de democratie en dat is wat niet gebruikt kan worden. Zeker voor de CDA.
Er bestaat niet zoiets als een verkondigde waarheid. Er is een waarheid (de waarheid) en allerlei mensen hangen daar hun eigen interpretaties aan vast. Dat doe jij, dat doe ik en dat doet iedereen. Verschil is alleen dat sommige mensen dit uit het oog verliezen en achter iemand anders aanlopen. Zoals jij doet bijvoorbeeld met al die conspiracy-shit.quote:Ook al beweren de sterke debunkers dat zij diegene zijn die kritische kijken naar zaken, het meest non-conformistisch denken zoals je dat zegt ... Dat is de groep die stelselmatig vast houdt aan de verkondigde waarheid.
Nee. De Gouden Kooi is gewoon een belabberd slecht programma maar het sluit blijkbaar naadloos aan bij de intelligentie van de gemiddelde Nederlander. Kun je nagaan hoe triest het is gesteld met de Nederlandse kenniseconomie.quote:Ook al blijkt later dat er op grote schaal gelogen wordt.
Diegene die zich bezighouden met conspiracy of men er nu compleet achter staat of niet, worden bestempeld als zijnde nuts. Je mag je er geheel niet meebezighouden. En dat is precies waarom er programma's zijn als RTL-boulevard en de Gouden Kooi.
Nee. Het heeft niks te maken met mindcontrol of iets dergelijks. Als je wetenschappelijk onderzoek doet, komt daar een conclusie uit naar voren. Daar bericht de media dan over. Zo heb je op verschillende journaals berichten kunnen zien waarin werd verteld over het broeikaseffect, waarbij ze zowel de geitenwollensokken als de Jort-Kelder-types aan 't woord hebben gelaten. Daar hoef je verder niet moeilijk over te doen. Per slot van rekening zijn zij jou niet. Als jij lekker in een hybride wil rijden, moet je dat vooral doen. Als ik lekker bruine bonen wil eten om vervolgens de aarde te vervuilen met mijn methaanruften, dan mag ik dat ook gewoon doen.quote:Wat er eigenlijk gedaan wordt door die groep is, zaken matchen met wat er algemeen bekend is van de geaccepteerde waarheid waarbij dan vanuit andere invalshoek zaken verbonden worden. Als er nieuw bewijs of iets is echt onderuit gehaald, wordt opnieuw de dots verbonden. Naar mijn idee is dat een veel eerlijkere kijken op zaken die er spelen in de wereld. Puur alleen luisteren naar wat de wetenschap of overheid zegt en daar met geen mogelijkheid van afwijken. Is toch een soort van mindcontrol van de media.
Er bestaat niet zoiets als een algemene 3e fase. Je moet gewoon voor jezelf denken. Overal zitten mensen in andere "fases". Jij zit in een soort 'de hele wereld is een conspiracy'-fase en de meeste mensen zitten in een 'I don't give a flying fuck as long as I can pay my mortgage'-fase.quote:Ooit zal de 3e fase van een waarheid ingaan. Zelf-evident. Dat dus het tegenovergestelde geaccepteerd is, de zaak is omgedraaid. Anti-rook is daar een voorbeeld van. En vervolgens draaft men, de overheid, door. Nu ook weer met het CO2.
Omdat niet iedereen zin heeft om in discussie te treden met mensen die denken dat ze gelijk hebben. Het is namelijk doorgaans moeilijk om met hen te communiceren. Zeker als ze er zulke verschillende ideeën op na houden. Je gaat toch ook niet met een Ajax-fan in discussie over Feyenoord? Dan kun je lang lullen maar je komt nergens.quote:Waar ik me nog het meest over verbaas is dat mens met enig intellect zich totaal niet bezighoudt met zaken die er toedoen. Dat de overheid,wetenschap en media schade aanricht met de verkondige leugens of beter gezegde compleet uit de verband gerukte waarheid. Het enige waar ze druk over maken is of ze nog wel een Audi kunnen rijden een struisvogel-bieftstuk op tafelhebben.
Fout. Media genereren gewoon dat wat de kijker wil zien. Vroeger (zwart-wit) was TV misschien nog aanbod-gedreven maar tegenwoordig draait alles om de vraag-kant. Blijkbaar zitten mensen te wachten op Idols (en klonen) en De Gouden Kooi. Vroeger keek dat soort mensen geen TV en nu wel, dus komen er ook programma's voor dat deel van de samenleving, waar dat volk voorheen dus lekker zat te klaverjassen op de bouwkeet. Toen had je daar dus geen last van als TV-kijker maar tegenwoordig moet je flink zappen als je nog enigszins boven het niveau 'poep-en-pies' wenst uit te komen.quote:Ik vind RTL-Boulevard gewoon leuk om te kijken en eigenlijk het liefst E! Entertainment. Even geen geweld, achterdocht en samenzweringen. Gewoon kijken naar ubersterren.
Kijken naar Paris die weer een nieuwe zonnebril of jurk heeft.Maar ik weet dat soort programmas voor een compleet ander doel gemaakt worden. Een soort van coverup dat men de andre kant op kijkt. Brood en spelen zodat men zich niet bezig houdt met serieuze zaken, de misdaden van overheiden en dergelijke die samenwerken met de big internationals.
Ik vind niet dat ik perse kritisch denk. Ik kijk naar zaken wat ik vind dat de geaccepteerde waarheid, en dat is er toch echt, aan schort.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Word je nou niet moe van jezelf? Het kritisch denken wordt godverdomme niet onderdrukt. Veel mensen zijn gewoon te dom om kritisch te denken. En wat is kritisch denken? Jij zult van jezelf wel vinden dat je ongelofelijk kritisch denkt, maar in mijn ogen ben je gewoon een flapdrol die teveel geilt op Michael Moore-achtige zaken. Kritisch denken hoeft niet te betekenen dat je meteen een paranoïde geitenneuker wordt.
[..]
Die is er wel. ...quote:Er bestaat niet zoiets als een verkondigde waarheid. Er is een waarheid (de waarheid) en allerlei mensen hangen daar hun eigen interpretaties aan vast. Dat doe jij, dat doe ik en dat doet iedereen. Verschil is alleen dat sommige mensen dit uit het oog verliezen en achter iemand anders aanlopen. Zoals jij doet bijvoorbeeld met al die conspiracy-shit.
[..]
En het zijn nog acteurs ook...quote:Nee. De Gouden Kooi is gewoon een belabberd slecht programma maar het sluit blijkbaar naadloos aan bij de intelligentie van de gemiddelde Nederlander. Kun je nagaan hoe triest het is gesteld met de Nederlandse kenniseconomie.
[..]
De conclussies worden door prodecenten zelf gefinancieerd.Dat is hetzelfde dat je je eigen VWO-examen mag nakijken Er is geen objectiviteit. En er is al geen 50 jaar een onderzoek dat falikant is mislukt, omdat de cijfertjes niet klopten en daarmee naar buiten zijn gekomen. Er wordt dus zo gesleuteld aan het model dat het wel past. OF het nu om AIDS of de instorting van WTC torens er wordt gerotzooid met de resultaten. Zodat het altijd positief is. Zoals een non-kreet dermatologische getest?! Waarom staat dat op een shampooverpakking. Als je spontaan schurft krijgt is het nog steeds dermatologisch getest.quote:Nee. Het heeft niks te maken met mindcontrol of iets dergelijks. Als je wetenschappelijk onderzoek doet, komt daar een conclusie uit naar voren. Daar bericht de media dan over. Zo heb je op verschillende journaals berichten kunnen zien waarin werd verteld over het broeikaseffect, waarbij ze zowel de geitenwollensokken als de Jort-Kelder-types aan 't woord hebben gelaten. Daar hoef je verder niet moeilijk over te doen. Per slot van rekening zijn zij jou niet. Als jij lekker in een hybride wil rijden, moet je dat vooral doen. Als ik lekker bruine bonen wil eten om vervolgens de aarde te vervuilen met mijn methaanruften, dan mag ik dat ook gewoon doen.
[..]
En dat is het probleem. Andere kant opkijken dan is het er niet.quote:Er bestaat niet zoiets als een algemene 3e fase. Je moet gewoon voor jezelf denken. Overal zitten mensen in andere "fases". Jij zit in een soort 'de hele wereld is een conspiracy'-fase en de meeste mensen zitten in een 'I don't give a flying fuck as long as I can pay my mortgage'-fase.
[..]
Intolerantie en geen inlevingsvermogen. Zelf haat ik voetbal. En heb wel vrieden die allen voor andere team zijn altijd heel zielig geheibel.quote:Omdat niet iedereen zin heeft om in discussie te treden met mensen die denken dat ze gelijk hebben. Het is namelijk doorgaans moeilijk om met hen te communiceren. Zeker als ze er zulke verschillende ideeën op na houden. Je gaat toch ook niet met een Ajax-fan in discussie over Feyenoord? Dan kun je lang lullen maar je komt nergens.
[..]
De regulier TV is crap, afgezien van Canvas. Daar komt nog wel eens wat controversieels voorbij.quote:Fout. Media genereren gewoon dat wat de kijker wil zien. Vroeger (zwart-wit) was TV misschien nog aanbod-gedreven maar tegenwoordig draait alles om de vraag-kant. Blijkbaar zitten mensen te wachten op Idols (en klonen) en De Gouden Kooi. Vroeger keek dat soort mensen geen TV en nu wel, dus komen er ook programma's voor dat deel van de samenleving, waar dat volk voorheen dus lekker zat te klaverjassen op de bouwkeet. Toen had je daar dus geen last van als TV-kijker maar tegenwoordig moet je flink zappen als je nog enigszins boven het niveau 'poep-en-pies' wenst uit te komen.
Kortom er is wel degelijk conspiracy alleen jij sluit je ogen ervoor.quote:Kortom: Er is geen conspiracy. Wat je nu ziet is de achterlijkheid van het gros van de bevolking. Iets waar je voorheen minder mee geconfronteerd bent. Elke pauper kan tegenwoordig zijn mening de ether inslingeren, terwijl dat vroeger schier onmogelijk was. Als ik jou was, zou ik er maar gewoon mee leren leven.
Ik zeg ook niet dat jij kritisch denkt. Sterker nog, je slikt alle conspiracy-theorieën voor zoete koek. Daarmee sta je voor mij gelijk aan het klapvee dat juist gevestigde namen gelooft. Je doet alleen het tegenovergestelde en dat is even slecht.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind niet dat ik perse kritisch denk. Ik kijk naar zaken wat ik vind dat de geaccepteerde waarheid, en dat is er toch echt, aan schort.
Hier ga ik geen woorden meer aan vuil maken.quote:--knip--
Alleen al in de eerste zin schrijf je als een kleuter van drie. Hoe volwassen zijn je ideeën? Nou, om eerlijk te zijn vind ik ze naadloos aansluiten bij je schrijfstijl. Producten voeren tientallen onderzoeken naar hun product uit, zoiets heet research en development. Uiteindelijk hebben ze een goed product dus dat zullen ze ook op de verpakking zetten. Daarom moet je daar ook niet naar kijken. Ieder weldenkend mens weet dat je beter onafhankelijk onderzoek, zoals uitgevoerd door de consumentenbond, kunt checken. Nog beter is het natuurlijk om 't zelf te testen maar dat kan niet bij elk product. Ik krijg toch het gevoel dat je heel erg naïef beeld van de wereld hebt.quote:De conclussies worden door prodecenten zelf gefinancieerd.Dat is hetzelfde dat je je eigen VWO-examen mag nakijken Er is geen objectiviteit. En er is al geen 50 jaar een onderzoek dat falikant is mislukt, omdat de cijfertjes niet klopten en daarmee naar buiten zijn gekomen. Er wordt dus zo gesleuteld aan het model dat het wel past. OF het nu om AIDS of de instorting van WTC torens er wordt gerotzooid met de resultaten. Zodat het altijd positief is. Zoals een non-kreet dermatologische getest?! Waarom staat dat op een shampooverpakking. Als je spontaan schurft krijgt is het nog steeds dermatologisch getest.
Gast. Je hebt toch hopelijk wel door dat ik het als metafoor voor jouw verhaaltje gebruikte?quote:Intolerantie en geen inlevingsvermogen. Zelf haat ik voetbal. En heb wel vrieden die allen voor andere team zijn altijd heel zielig geheibel.
Je geilt op het woord controversieel man. Controversiële dingen kunnen ook crap zijn. En schitterende dingen hoeven niet controversieel te zijn. Begrijp nou eens dat er meer is in de wereld dan wij en zij.quote:De regulier TV is crap, afgezien van Canvas. Daar komt nog wel eens wat controversieels voorbij.
Digitaal heeft wel een paar leuke zenders.
Jij hebt recht in de zon gekeken waardoor je nu zo verblind bent dat je nu overal een conspiracy in ziet.quote:Het is echt treurig hoe meer en meer misstanden er zijn hoe meer en meer triest en sneue dancing on ice programmas er zijn. Meer afleiding is er nodig om mensen de andere kant op te laten kijken.]/quote]
Gast. Dat heeft niks te maken met conspiracy of 'afleiding van de werkelijkheid'. Mensen hebben gewoon geen zin om 24/7 geconfronteerd te worden met wegrottende Afrikanen rond de Sahara. Alleen het niveau is dan inderdaad vrij laag maar blijkbaar vinden mensen dat leuk, anders zouden ze er niet naar kijken. En daar zit verder geen conspiracy bij. Dat heeft gewoon te maken met kijkcijfers en reclame-inkomsten.
[quote]Kortom er is wel degelijk conspiracy alleen jij sluit je ogen ervoor.
Jawel. Ik hoop alleen dat jouw begrip van het Nederlands beter is dan je schrijfvaardigheid. Dat is namelijk wel essentieel bij het interpreteren van verschillende media.quote:Volgens mij heb jy echt geen idee wat er voor rotzooi er gebeurd in de wereld, door onze overheden, internationals en weet ik veel. Echt geen enkel flauwbenul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |