quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Ze klinkt als een doorleefde vijftiger. Toch knap voor een 23-jarige.quote:
Nou iig de beste soulplaat in een jaar of 20quote:Op zondag 30 december 2007 19:25 schreef Yoghii het volgende:
Amy Winehouse verdient het niet om hier te komen.
Ze mag ODen van mij, wat is hier nou de muzikale waarde van?
zo ziet ze er ook uit andersquote:Op zondag 30 december 2007 19:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze klinkt als een doorleefde vijftiger. Toch knap voor een 23-jarige.
ik vind 'r beter dan Jeroen van der Boomquote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef peaceman het volgende:
Niet zo hoog, dat ben ik zeker met Yoghi eens. En dit jaar mag ze zelfs nog niet in de lijst, maar ze verdient het zeker meer dan anderen...
Abba - Fernando?quote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef Homdeck het volgende:
Hierna volgt 1 van de mooiste nummers aller tijden
Old Man komt toch eerst?quote:
Nikita van Elton John was een beter nummer daaroverquote:Op zondag 30 december 2007 19:27 schreef Ferdo het volgende:
We laten de Koude Oorlog weer herleven.
komt er iets bijzonders dan ?quote:Op zondag 30 december 2007 19:28 schreef Homdeck het volgende:
Nog even genieten van Neil Young en dan de TV aan
Top 2000 A Gogo op Nederland 3, gok ik.quote:Op zondag 30 december 2007 19:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
komt er iets bijzonders dan ?
top 2000 a gogoquote:Op zondag 30 december 2007 19:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
komt er iets bijzonders dan ?
Volgend jaar gaan haar nummers vet stijgen, aangezien ik haar niet meer dan een paar maanden geef. En net overleden artiesten scoren nou eenmaal goed.quote:
Was gister nog een topic van dat ze dood wasquote:Op zondag 30 december 2007 19:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgend jaar gaan haar nummers vet stijgen, aangezien ik haar niet meer dan een paar maanden geef. En net overleden artiesten scoren nou eenmaal goed.
Moet ze wel bijtijds gaan, voor, zeg, eind november. Anders kan er niet meer op haar worden gestemd. Maar gezien de manier waarop ze aan het aftakelen is moet dat geen probleem zijn.quote:Op zondag 30 december 2007 19:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Volgend jaar gaan haar nummers vet stijgen, aangezien ik haar niet meer dan een paar maanden geef. En net overleden artiesten scoren nou eenmaal goed.
Ik schrok er niet eens van. Tot het moment dat het om een hoax bleek te gaan.quote:Op zondag 30 december 2007 19:31 schreef Yoghii het volgende:
[..]
Was gister nog een topic van dat ze dood was
echt waar, deze?quote:Op zondag 30 december 2007 19:34 schreef Ferdo het volgende:
Hun eerste nummer-één-hit was het destijds.
Op zich waar, aan de andere kant maakt het hun legendarisch natuurlijk. Jimi, Janis, Jim, Kurt, enz, enz.quote:Op zondag 30 december 2007 19:34 schreef 4-elements het volgende:
Toch eigenlijk sneu hoe artiesten af kunnen glijden. Ze zou eigenlijk tegen zichzelf beschermd moeten worden...
Ja. Ze hebben nog vrij lang moeten wachten tot ze in Nederland op één stonden.quote:
Allang joh! 15.00 thuis en om 16.00 bij schoonouders aan de koffie.quote:
Maar toch vind ik hem tofquote:Op zondag 30 december 2007 19:39 schreef Ferdo het volgende:
En dit nummer heeft nog nooit in de hitparade gestaan.
Ik ook. Jou trouwens ook.quote:
Ow ja, jullie zijn ook vroeger begonnen. Toen wij kwamen, waren ze al bijna allemaal klaar. Mn moeder had het meel klaar en is maar begonnen. Ik hoefde alleen nog maar op te ruimen, want mn tante was bezig met de appelflappen. Anyway, ze smaken erg lekkerquote:Op zondag 30 december 2007 19:39 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Allang joh! 15.00 thuis en om 16.00 bij schoonouders aan de koffie.
Jij ze ook lekker bruin gebakken?
Bij ons staat Peter Pan erop... ook leuk.quote:Op zondag 30 december 2007 19:43 schreef cafca het volgende:ik zit ff naar de tv te kijken, ook leuk
Bij ons is de traditie een dag voor oudjaarsdag...quote:Op zondag 30 december 2007 19:44 schreef cafca het volgende:
En bakken, dat doen we hier traditioneel op oudjaarsdag.....
Ideaal!quote:Op zondag 30 december 2007 19:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, jullie zijn ook vroeger begonnen. Toen wij kwamen, waren ze al bijna allemaal klaar. Mn moeder had het meel klaar en is maar begonnen. Ik hoefde alleen nog maar op te ruimen, want mn tante was bezig met de appelflappen. Anyway, ze smaken erg lekker![]()
![]()
quote:Op zondag 30 december 2007 19:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij ons staat Peter Pan erop... ook leuk.
Hij heeft plaats gemaakt voor U2.quote:Op zondag 30 december 2007 19:45 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ideaal!![]()
Ik kan vandaag geen oliebol meer zien.
Marco al afgelopen?
yepquote:Op zondag 30 december 2007 19:45 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ideaal!![]()
Marco al afgelopen?
quote:
Nu pas .... nu een heel mooi nummer van U2...quote:Op zondag 30 december 2007 19:45 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ideaal!![]()
Marco al afgelopen?
ja zo leuk he....quote:Op zondag 30 december 2007 19:46 schreef cafca het volgende:
[..]als je vliegt, als je vliegt, als je vliegt.....
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 30 december 2007 19:47 schreef Ingetje79 het volgende:
Zonder twijfel het beste nummer van U2
quote:
Ieuwquote:
Dat zeker, maar deze vind ik ook wel aardig.quote:Op zondag 30 december 2007 19:54 schreef peaceman het volgende:
Troy is vele malen mooier.
Vind hem nog steeds mooiquote:Op zondag 30 december 2007 19:54 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ieuw![]()
Zeiknummer, al vond ik het vroeger geweldig
Ik ook.quote:
Op Barbra na hebben we bijna dezelfde smaak..ik mis alleen jouw favo lied in de top 2000quote:
quote:Op zondag 30 december 2007 19:58 schreef Adelante het volgende:
even wachten nog op the police...
Welke?quote:Op zondag 30 december 2007 19:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Op Barbra na hebben we bijna dezelfde smaak..ik mis alleen jouw favo lied in de top 2000
quote:Op zondag 30 december 2007 20:01 schreef cafca het volgende:
[..]ik zie net dat dat de hoogste notering van the Police is
Coldplay, bedoel je?quote:Op zondag 30 december 2007 20:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan staat mijn bandje toch stukken hoger
ik ookquote:Op zondag 30 december 2007 20:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind het maar een zeiknummer
Dat vind ik dan wel weer mooi gevondenquote:Op zondag 30 december 2007 20:12 schreef Adelante het volgende:
de dood was zoiets als de poes van m'n grootje
en nu wil je een staande ovatie omdat je daar achter bent gekomen?quote:Op zondag 30 december 2007 20:25 schreef paddy het volgende:
In Gelderland is ook een Helllaan en in Enschede een Duivelshofhoek
Gezellige straatnamen.quote:Op zondag 30 december 2007 20:25 schreef paddy het volgende:
In Gelderland is ook een Helllaan en in Enschede een Duivelshofhoek
Zo swingend dat mijn laptop bijna van mijn knieen afflikkerdequote:Op zondag 30 december 2007 20:26 schreef peaceman het volgende:
Je kan er wel of niet van houden, maar dit is toch echt swingende muziek!
dan moet je je laptop op tafel zettenquote:Op zondag 30 december 2007 20:28 schreef OutOfThisWorld het volgende:
[..]
Zo swingend dat mijn laptop bijna van mijn knieen afflikkerde
Ach in Enschede is het in de wijk Helmershoek... is zuid.. dus niet echt Enschede.quote:
Zoals bij zo'n beetje alle binnenkomers van dit jaar.quote:Op zondag 30 december 2007 20:30 schreef Wexy het volgende:
Eva de Roovere
ook alleen maar in de top2000 omdat radio2 zo heeft zitten pushen en de muziek te vaak heeft gedraaid!!!!
[ afbeelding ]
Nog nooit van gehoord iddquote:Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef 4-elements het volgende:
Het zegt me niks dit. Nog nooit gehoord. Wilde dat graag zo houden hoor ik nu...
Bij Radiohead in elk geval niet. Volgens mij hebben ze juist bij hen er alles aan gedaan om ze niet te draaienquote:Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zoals bij zo'n beetje alle binnenkomers van dit jaar.
kandidaat meest overgewaardeerde band deze eeuw.quote:
maar wel fijne muziekquote:Op zondag 30 december 2007 20:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
kandidaat meest overgewaardeerde band deze eeuw.
Ik ook niet hoor... op 1985, vlak na Clocks en het ouvre van Katie Mquote:Op zondag 30 december 2007 20:40 schreef Fred_B het volgende:
Ik zou niet zeggen dat het zo hoog moet eindigen, maar ik vind dit nummer niet misstaan in de Top 2000.
mee eensquote:Op zondag 30 december 2007 20:45 schreef Diaan73 het volgende:
ik ken dit niet, vind het ook niet echt geweldig klinken trouwens.
kende het ook niet, maar wel goed...dit zijn de fijne onbekenden voor mij die ik in de top 2000 hoorquote:Op zondag 30 december 2007 20:45 schreef Diaan73 het volgende:
ik ken dit niet, vind het ook niet echt geweldig klinken trouwens.
Google straft onmiddellijkquote:Op zondag 30 december 2007 20:47 schreef het_fokschaap het volgende:
oh shit....ik heb jeroen van der boom hier genoemd en krijg meteen een realtone aangeboden in de banner beneden
Hopelijk doet de naam Jan Akkerman wel een belletje rinkelen?quote:Op zondag 30 december 2007 20:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
kende het ook niet, maar wel goed...dit zijn de fijne onbekenden voor mij die ik in de top 2000 hoor
en blijkbaar nog nederlands ook
mja, maar dan icm Focusquote:Op zondag 30 december 2007 20:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hopelijk doet de naam Jan Akkerman wel een belletje rinkelen?
Fragile als hoogste notering volgens mijquote:Op zondag 30 december 2007 20:50 schreef peaceman het volgende:
Sting solo hoger dan The Police
Die hele Top 2000 is één groot complot, van labielen en sentimentelen rond Kerst én Radio 2...quote:Op zondag 30 december 2007 20:50 schreef peaceman het volgende:
Sting solo hoger dan The Police
Werkelijk????quote:Op zondag 30 december 2007 20:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die hele Top 2000 is één groot complot, van labielen en sentimentelen rond Kerst én Radio 2...
Celine Dion, Evanonses en Amy Winehousequote:Op zondag 30 december 2007 20:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ow en ik zie dat ik het komende uur ook een paar niet hoef te doen....
Maar wel een flink aantal toch?quote:Op zondag 30 december 2007 20:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ow en ik zie dat ik het komende uur ook een paar niet hoef te doen....
inderdaad... welke bejaarden hebben hier op gestemd, vraag je je af.quote:Op zondag 30 december 2007 20:56 schreef Neleos het volgende:
Dit is dan weer helemaal niks.
Die hebben niet eens bewust gestemd, die dachten dat ze de maaltijden voor het komende jaar mochten kiezen en hebben voor wat makkelijk ogende nummers gekozen...quote:Op zondag 30 december 2007 20:59 schreef peaceman het volgende:
inderdaad... welke bejaarden hebben hier op gestemd, vraag je je af.
dat vind jij om te lachen? vroeger ging je daarvoor op het schavot!quote:Op zondag 30 december 2007 21:00 schreef Neleos het volgende:
Homdeck vindt speeltuin een goed nummer.
Homdeck vindt Speeltuin naar borsato-maatstaven geen slecht nummerquote:Op zondag 30 december 2007 21:00 schreef Neleos het volgende:
Homdeck vindt speeltuin een goed nummer.
bedoel je een flink aantal wel of een flink aantal niet??quote:
ik ookquote:Op zondag 30 december 2007 21:02 schreef MadMaster het volgende:
Tocdh vind ik Amy een moordwijf en dat nummer ook...
Een flink aantal wel...quote:Op zondag 30 december 2007 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
bedoel je een flink aantal wel of een flink aantal niet??
Van deze dus niet....
Ja een flink aantal wel..... hierna nog Leonard Cohen en dan even twee nummers niet, kan ik meteen Twan naar bed brengen, die is in slaap gevallen op de bank....quote:Op zondag 30 december 2007 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een flink aantal wel...
En nee, deze niet...
Heb jij die nog?? Wij niet..... hmmm.quote:Op zondag 30 december 2007 21:07 schreef Homdeck het volgende:
* Homdeck pakt de mattenklopper bij gebrek aan gitaar
quote:Op zondag 30 december 2007 21:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja een flink aantal wel..... hierna nog Leonard Cohen en dan even twee nummers niet, kan ik meteen Twan naar bed brengen, die is in slaap gevallen op de bank....
nee het is een luchtmattenklopperquote:Op zondag 30 december 2007 21:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij die nog?? Wij niet..... hmmm.
Ga je jezelf slaan omdat je de speeltuin mooi vindt?quote:Op zondag 30 december 2007 21:07 schreef Homdeck het volgende:
* Homdeck pakt de mattenklopper bij gebrek aan gitaar
Vooral in de versie van Ron Brandsteder en Jose Houbeequote:Op zondag 30 december 2007 21:12 schreef qonmann het volgende:
So Long Marianne ook zo'n weemoedige song
Samen met die snol...quote:Op zondag 30 december 2007 21:24 schreef MadMaster het volgende:
Marco heeft dit nummer verneukt...
Ja, dat kan ie goed.quote:Op zondag 30 december 2007 21:24 schreef MadMaster het volgende:
Marco heeft dit nummer verneukt...
Ik kan helaas het nummer niet meer horen zonder die versie van Marco op mijn net-/trommelvlies te krijgen...quote:Op zondag 30 december 2007 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit nummer valt heul nie te verneuken
Hummanahummanahummanaquote:Op zondag 30 december 2007 21:29 schreef qonmann het volgende:
Zij zeilde wellicht mee
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 december 2007 21:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan helaas het nummer niet meer horen zonder die versie van Marco op mijn net-/trommelvlies te krijgen...
Mijn allereerste verkering was hier zo weg van. Ik kan het niet meer horenquote:
Leuke haarband.quote:Op zondag 30 december 2007 21:29 schreef qonmann het volgende:
Zij zeilde wellicht mee
[ afbeelding ]
nee, ieder nummer staat er maar één keer in. maar waarschijnlijk begrijp ik je vraag nietquote:Op zondag 30 december 2007 21:30 schreef DANILXL het volgende:
staan dezelfde nummers er ook meerdere keren in?
door verschillende zangers zeer zeker.... helaasquote:Op zondag 30 december 2007 21:30 schreef DANILXL het volgende:
Kan wel hetzelfde nummer zijn, maar dan met een andere uitvoerende.....quote:Op zondag 30 december 2007 21:30 schreef DANILXL het volgende:
geen plaatje van mij... helaas pindakaasquote:Op zondag 30 december 2007 21:31 schreef Diaan73 het volgende:
Amy Winehouse Rehab
They tried to make me go to rehab but I said no, no, no
Yes I've been blind but when I come back you'll know, know know
I ain’t got the time
And if my daddy thinks I’m fine
just tried to make me go to rehab but I won’t go, go, go
I’d rather be at home with Ray
I ain’t got seventy days
because there’s nothing, nothing you can’t teach me
That I can’t learn from Mr Hathaway
I didn’t get a lot in class
But I know it don’t come in a shot glass
I ain't got the time
The man said why you think you here?
I said I got no idea
I’m gonna,i'm gonna lose my baby
So I always keep a bottle near
He said I just think you’re depressed
Yes me,yeah baby, and the rest
I don’t ever want to drink again
I just, ooh I just need a friend
I’m not gonna spend ten weeks
have everyone think I’ve gone mad
And it’s not just my pride
It’s just til these tears have dried
I ain’t got the time
Ik luister bijna alleen 3FM en ik kan mij niet herinneren hem daar vaak gehoord te hebben.quote:Op zondag 30 december 2007 21:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
@ MadMaster en Diaan: dan moet je gewoon betere zenders luisteren
ja dat bedoel ik ookquote:Op zondag 30 december 2007 21:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Kan wel hetzelfde nummer zijn, maar dan met een andere uitvoerende.....
Tja, dan kan er maar 1 andere reden zijn dat je Marco en Lucie eroverheen hoort. je hebt 'm gekocht/gedownloadquote:Op zondag 30 december 2007 21:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik luister bijna alleen 3FM en ik kan mij niet herinneren hem daar vaak gehoord te hebben.
Omdat het een tof nummer isquote:Op zondag 30 december 2007 21:33 schreef Yoghii het volgende:
Waarom staat dit mens heel de tijd zo hoog?
helaas...quote:Op zondag 30 december 2007 21:34 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat gedrocht van Marco en Lucy staat er ook in heur.
it wasn't me!quote:Op zondag 30 december 2007 21:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Tja, dan kan er maar 1 andere reden zijn dat je Marco en Lucie eroverheen hoort. je hebt 'm gekocht/gedownload
quote:Op zondag 30 december 2007 21:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Tja, dan kan er maar 1 andere reden zijn dat je Marco en Lucie eroverheen hoort. je hebt 'm gekocht/gedownload
quote:Op zondag 30 december 2007 21:37 schreef Diaan73 het volgende:
Zal ik alvast een nieuw topic klaarzetten?
lijkt me leukquote:Op zondag 30 december 2007 21:37 schreef Diaan73 het volgende:
Ja doe dat!quote:Op zondag 30 december 2007 21:37 schreef Diaan73 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |