Een paard is net zo goed een beest als een hond.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:28 schreef devvertje het volgende:
[..]
[..]
Je zit hier op een discussie forum... Ik snap best dat je je aangevoelen voelt, want zo reageer je - mja.. je kan helaas niet normaal doen... normaal discusseren..
Dus ik raad je aan dan maar hier ff te klikken klik
-edit: o en die achterlijke opmerking van je over een paard wat een kleuter dood trapt... geef me ook daar ff een linkje van als je wilt (een hond is een beest, een paard niet ... edeldier en zo .. maar dat wist je natuurlijk al) ... je zit hier een partij gelul uit je duim te zuigen (velen andere met je hoor).. maar het is en blijft in en in triest
Regelmaat? Het blijft net zo incidenteel als een paard het doet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een paard is net zo goed een beest als een hond.
Maar als een paard dat doet is dat incidenteel. Een hond die een kind doodbijt gebeurt wel wat regelmatiger.
Kijk, een hond is een soort van een roofdier en dus misschien iets gevaarlijker dan bv een koe of een paard? maar niemand heeft een paard of een koe in zijn woonkamer! Dus... Laat staan bij zijn kind . Dus of een paard nu minder gevaarlijk is dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een paard is net zo goed een beest als een hond.
Maar als een paard dat doet is dat incidenteel. Een hond die een kind doodbijt gebeurt wel wat regelmatiger.
Die worden ook wel afgemaakt, toch? Paarden zijn echter geen onderdeel van het dagelijkse straatbeeld. Ik ben nog nooit een loslopend paard tegen gekomen. Wel een loslopende hond. Er worden nog veel gevaarlijker beesten in NL gehouden, maar die zitten in een kooi of terrarium, waar ze weing kwaad kunnen. Daarom moet een hond goed afgericht zijn, en boeit dat voor een netpython niet zo.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Regelmaat? Het blijft net zo incidenteel als een paard het doet.
Het aantal gevallen is alleen groter.
Dus is het nauwelijks nog een incident te noemen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Regelmaat? Het blijft net zo incidenteel als een paard het doet.
Het aantal gevallen is alleen groter.
Tja dat is jou vooroordeel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus is het nauwelijks nog een incident te noemen.
Kom op zeg, wat een kutvergelijking. Hoeveel mensen komen er jaarlijks terecht in een ziekenhuis door een hond en hoeveel omdat een paard een keer een trap uitdeelt.
Honden zijn gewoon onbetrouwbare beesten, dat is hun instinct. Hoe goed je ze ook opvoedt.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:54 schreef devvertje het volgende:
@Dr.Daggla: een paard is een edel-dier word ff wakker...
Ik kan het uitstekend een incident noemen. In ruim 30 jaar tijd heb ik nog nooit een beet of laat staan een dodelijk geval meegemaakt met een hond.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus is het nauwelijks nog een incident te noemen.
Kom op zeg, wat een kutvergelijking. Hoeveel mensen komen er jaarlijks terecht in een ziekenhuis door een hond en hoeveel omdat een paard een keer een trap uitdeelt.
Honden zijn gewoon onbetrouwbare beesten, dat is hun instinct. Hoe goed je ze ook opvoedt.
Er zijn mensen die maken helemaal niets mee in hun leven..quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik kan het uitstekend een incident noemen. In ruim 30 jaar tijd heb ik nog nooit een beet of laat staan een dodelijk geval meegemaakt met een hond.
Dat staat er ook niet hèquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:05 schreef devvertje het volgende:
[..]
Er zijn mensen die maken helemaal niets mee in hun leven..betekend niet dat er niets gebeurd
Echt, wat de flying fuck is het verschil tussen een dier, een beest en een edeldier.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:54 schreef devvertje het volgende:
@Dr.Daggla: een paard is een edel-dier word ff wakker...
Sla eens een krant openquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik kan het uitstekend een incident noemen. In ruim 30 jaar tijd heb ik nog nooit een beet of laat staan een dodelijk geval meegemaakt met een hond.
Sla eens wat vaker een krant open...quote:En van horen zeggen of gelezen in het nieuws, kan ik me zeker niet meer dan 5 gevallen herinneren.
Van een paard vallen is niet te vergelijken met een hond die begint te bijten.quote:Van Paarden kan ik me er 2 herinneren. 1 Trap, 1 door val van paard.
Ik ook. Daarom zijn honden dus ook gevaarlijker dan paarden. Zeker dit soort beesten.quote:Ik vind beide gevallen nog steeds incidenten, zeker omdat ik veel meer honden zie in het dagelijks leven dan paarden.
Maar een kat die bijt ga je niet dood aan. Een cavia ook niet.quote:En dan honden betrouwbaar zouden zijn heb ik nooit gezegd. Maar elk dier is onbetrouwbaar. Ook paarden of welk dier dan ook.
Dagelijksquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sla eens een krant open
[..]
Sla eens wat vaker een krant open...
Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen, en daarom nuanceer ik het ook als valpartijquote:Van een paard vallen is niet te vergelijken met een hond die begint te bijten.
[..]
Ik heb nooit anders beweerd.quote:Ik ook. Daarom zijn honden dus ook gevaarlijker dan paarden. Zeker dit soort beesten.
[..]
Ook hiervan heb ik nooit anders beweerd.quote:Maar een kat die bijt ga je niet dood aan. Een cavia ook niet.
Een paard heb je niet in huis...
Ergo, honden zijn de enige echt dodelijke huisdieren.
En omdat honden onbetrouwbare beesten zijn moet hun baasje kunnen aantonen dat hij wél beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Is dat niet zo, dan weg met de hond. Jammer voor de hond, niet zijn schuld, maar zoals ik al aanhaalde, het is ook niet de schuld van het geslachte karbonaadje.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
precies.. een hoop dom gelul wat je weer schrijftquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:11 schreef Rekkie het volgende:
Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen ik maak er alleen m'n eigen domme gelul van, en daarom nuanceer breng ik het ook als zijnde een valpartij
[..]
en nog meer dom gelul
Dieren zijn niet te vertrouwen, ook paarden niet. Bewezen diensten kunnen mij gestolen worden, het is gewoon een onnodig woord. Een dier is een dier, al heeft ie de halve wereld afgelopen om een kind op tijd een donorlever te bezorgen. Net zoals paarden benen hebben en geen poten. Ja, das lekker nuttig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:13 schreef devvertje het volgende:
@Dr.Dracula: tuurlijk is het in de 'volksmond' een dier, maar door de bewezen diensten van paarden in het algemeen - de betrouwbaarheid etc
word het een edel-dier genoemd - zelfs al kom jij een wild paard tegen, zo'n beest zal je altijd ontwijken en nooit aanvallen (tenzij je het in het nauw drijft, tuurlijk gaat het dan trappen)
Eens.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:13 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
En omdat honden onbetrouwbare beesten zijn moet hun baasje kunnen aantonen dat hij wél beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Is dat niet zo, dan weg met de hond. Jammer voor de hond, niet zijn schuld, maar zoals ik al aanhaalde, het is ook niet de schuld van het geslachte karbonaadje.
Dan zijn we het over veel dingen wel eens iig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dagelijks
[..]
[..]
Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen, en daarom nuanceer ik het ook als valpartij
[..]
Ik heb nooit anders beweerd.
[..]
Ook hiervan heb ik nooit anders beweerd.
Tja, mannen verkrachten vrouwen, dus uit voorzorg ook maar dat gevalletje verwijderen, weet je.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan zijn we het over veel dingen wel eens iig..
Overigens ben ik er voor om bij grote honden lekker de tanden weg te laten slijpen..
En voor iemand begint over "das niet natuurlijk!!!!". Een hond in huis is ook niet natuurlijk.
Sowieso is een huisdier dat per defintie niet.
Tsja. je kan natuurlijk niet álles uitsluiten, of je zou alle honden moeten verbieden. Toch denk ik dat de veiligheid wel groter wordt. Als je nu eens nadenkt wat voor Tokkies en andere onverantwoordelijke figuren er met een afgerichte wolf rondlopen (volgens mij zijn hond en wolf genetisch nog 1 soort).. daar krijg je het koud van.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eens..
Maar wat heb je er aan als de baas het wel kan aantonen en de hond alsnog iemand doodbijt.
Again, je kan er verantwoordelijk voor zijn, maar je kan er niet garant voor staan.
Precies. We hebben hier met dieren met een wilde imborst te maken, en niet iedereen kan dat aan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:26 schreef Meaghan het volgende:
Ik vertrouw mijn honden met mijn kinderen zolang ik in de buurt ben. Zodra ik even weg moet gaan mijn honden apart ALTIJD. Ik weet dat honden zich boven kinderen stellen en vaak niks begrijpen van kindergedrag en andersom geldt dat net zo, zo begrijpt een kind vaak niks van de waarschuwingstekens die een hond als eerste geeft voordat hij overgaat tot bijten. Zodra een kind alleen is met een hond ontstaat er een situatie waarin de hond zich dominant kan opstellen naar het kind toe met eventuele rampzalige gevolgen. Kinderen horen gewoon niet alleen gelaten te worden met honden hoe opgevoed en lief de hond ook lijkt. Honden komen met een gebruiksaanwijzing en veel mensen realiseren zich dat niet (genoeg).
Ja, en zo de mensheid uitroeien. Echt slim ben je ook niet he?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:21 schreef Billary het volgende:
[..]
Tja, mannen verkrachten vrouwen, dus uit voorzorg ook maar dat gevalletje verwijderen, weet je.
Ach, als men het niet kan winnen komt men met vergelijkingen die als een lul op een gebakje slaan. Gluurders gluren met hun ogen! Moeten we ook ieders ogen uitsteken?? Nou dan!quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en zo de mensheid uitroeien. Echt slim ben je ook niet he?
Sowieso is een penis wel wat anders dan tanden en is een mensenleven wat meer waard dan die van een hond.
Overigens ben ik wel voor verplichte sterilisatie voor plegers van sexueel geweld.
Mja, dat soort gelul komt meestal van mensen die een hondenleven gelijk zien aan dat van een mens; want knuffelbaar.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:31 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ach, als men het niet kan winnen komt men met vergelijkingen die als een lul op een gebakje slaan. Gluurders gluren met hun ogen! Moeten we ook ieders ogen uitsteken?? Nou dan!
quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, dat soort gelul komt meestal van mensen die een hondenleven gelijk zien aan dat van een mens; want knuffelbaar.
Dat ze verder zo'n beetje wel elk dier eten maakt dan weer niet uit.
Maar het is gewoon veiliger!!! En ik was natuurlijk niet serieus met dat voorstel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en zo de mensheid uitroeien. Echt slim ben je ook niet he?
Sowieso is een penis wel wat anders dan tanden en is een mensenleven wat meer waard dan die van een hond.
Overigens ben ik wel voor verplichte sterilisatie voor plegers van sexueel geweld.
En laat de baasjes hun viervoeter in bedrwang houden!quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:56 schreef Billary het volgende:
[..]
Maar het is gewoon veiliger!!! En ik was natuurlijk niet serieus met dat voorstel.
Een hond is zoals ie is, als jij er bang voor bent, maak je snel uit de voeten als je zo'n viervoeter ziet en neem geen hond. Die ongelukken die gebeuren zoals deze zijn nog altijd vrij zeldzaam.
Of ben je echt bang voor honden/dieren die groot zijn? Of ooit een keer gebeten? Vanwaar jou standpunt?
Ik loop er niet met een boog omheen, ik vind het gewoon onbetrouwbare kutbeesten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:56 schreef Billary het volgende:
[..]
Maar het is gewoon veiliger!!! En ik was natuurlijk niet serieus met dat voorstel.
Een hond is zoals ie is, als jij er bang voor bent, maak je snel uit de voeten als je zo'n viervoeter ziet en neem geen hond. Die ongelukken die gebeuren zoals deze zijn nog altijd vrij zeldzaam.
Of ben je echt bang voor honden/dieren die groot zijn? Of ooit een keer gebeten? Vanwaar jou standpunt?
Uiteraard, die "krijg" je immers als onbevlekt ontvangen van de ooievaar.quote:
Dan leg je het probleem weer bij de ander. Jij besluit een hond te nemen. Een ander moet maar een blokje omlopen als hij jou met de hond ziet. Een ander moet zijn geblaf aanhoren in de trein, (want, ja, een roedeldier) Een ander moet maar leven met het risico dat die beesten met zich meebrengen. Een ander moet het maar pikken dat loslopende honden in het park om hem heenrennen. 'ja, hij is speels, he'quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:56 schreef Billary het volgende:
[..]
Je zou honden bv kunnen verbieden in treinen, vind ik best.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:18 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Dan leg je het probleem weer bij de ander. Jij besluit een hond te nemen. Een ander moet maar een blokje omlopen als hij jou met de hond ziet. Een ander moet zijn geblaf aanhoren in de trein, (want, ja, een roedeldier) Een ander moet maar leven met het risico dat die beesten met zich meebrengen. Een ander moet het maar pikken dat loslopende honden in het park om hem heenrennen. 'ja, hij is speels, he'
Ik ga ook niet met een grote python over straat en zeggen dat je je maar uit de voeten moet maken als je er bang voor bent.
En geen flauwe opmerkingen over broekphytons, kinders.
Amen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:18 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Dan leg je het probleem weer bij de ander. Jij besluit een hond te nemen. Een ander moet maar een blokje omlopen als hij jou met de hond ziet. Een ander moet zijn geblaf aanhoren in de trein, (want, ja, een roedeldier) Een ander moet maar leven met het risico dat die beesten met zich meebrengen. Een ander moet het maar pikken dat loslopende honden in het park om hem heenrennen. 'ja, hij is speels, he'
Ik ga ook niet met een grote python over straat en zeggen dat je je maar uit de voeten moet maken als je er bang voor bent.
En geen flauwe opmerkingen over broekphytons, kinders.
Dat kan je niet 100% weten, ook met die van jou niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:31 schreef Billary het volgende:
maar ja dat kan je idd niet van elke hond zeggen/aannemen.
Natuuuuurlijk doet jou lievve hondje niks. maar ook op een 'spontane' begroetig zitten mensen niet te wachten, ook als je niet in een mensenmassa bent.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:31 schreef Billary het volgende:
Die van mij is altijd los (tenzij er een grote drukte is van mensen natuurlijk, hij is nogal spontaan in begroeten) maar ik weet gewoon 100% dat ie nooit wat doet. Zelfs nog nooit een grom... maar ja dat kan je idd niet van elke hond zeggen/aannemen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Amen.
In ieder geval iemand die het begrijpt..
quote:Thirteen-month-old Archie-Lee Andrew Hirst was killed when the dog snatched him from the arms of his young cousin at his grandparents' home in Wakefield.
The baby, who was described as having been a "thriving child", was found with serious injuries by paramedics in the back yard of the house where he was spending the Christmas holidays.
Police said Archie-Lee was being carried by his seven-year-old cousin to the kitchen door, which leads to the back yard where his grandparents' pet was kept.
The seven-year-old intended to stroke the dog but after the door was opened, the dog snatched the one-year-old from the youngster and carried him into the yard.
Clearly distressed, the child then alerted his 16-year-old aunt, who was upstairs at the time.
The teenager attempted to recover Archie-Lee but the dog would not let go of the child and she went back inside the house to call the emergency services, who arrived and took him to Pinderfields General Hospital.
Tja, inderdaad mensen zeggen nog amper hoi als ze elkaar zien op straat. Gelijk van het slechte uitgaan!quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat kan je niet 100% weten, ook met die van jou niet.
Dat je hem onaangelijnd rond laat lopen is dus ongelooflijk onverantwoord.. Wat nou als een kind van 5 de hond begint te slaan. Blijft een kind natuurlijk.. Belachelijk.
Maar is het sowieso niet per wet verplicht dat die ondingen aangelijnd moeten lopen?
Het baasje van die rottweiler vond wsl ook dat zijn lieve beessie 100% te vertrouwen was, hij doet het anders nooit. Hoe naief kunnen mensen zijn.
Als was het niet gevaarlijk sommige mensen hebben er gewoon geen behoefte aan!.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:44 schreef Billary het volgende:
[..]
Tja, inderaad mensen zeggen nog amper hoi als ze elkaar zien op straat. Gelijk van het slechte uitgaan!
Oh oh oh een hond die kwispelend iemand begroet! kan echt gevaarlijk zijn idd.
Mensen zijn ook nooit 100% te vertrouwen, je kan zelfs je fiets niet zonder slot buiten zetten!
En sommige mensen hebben geen behoefte aan kleine kinderen die je lastig vallen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Als was het niet gevaarlijk sommige mensen hebben er gewoon geen behoefte aan!.
Mijn hemel, hoe dom ben jij in hemelsnaam?quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:44 schreef Billary het volgende:
[..]
Tja, inderdaad mensen zeggen nog amper hoi als ze elkaar zien op straat. Gelijk van het slechte uitgaan!
Oh oh oh een hond die kwispelend iemand begroet! kan echt gevaarlijk zijn idd.
Mensen zijn ook nooit 100% te vertrouwen, je kan zelfs je fiets niet zonder slot buiten zetten!
Je kan geen lawaaistop in kinderen proppen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:53 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En sommige mensen hebben geen behoefte aan kleine kinderen die je lastig vallen.
En dat de baby van de buren de hele nacht ligt te huilen.
Wat moeten we daar aan doen dan??
Nog zo één hoor,quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:53 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En sommige mensen hebben geen behoefte aan kleine kinderen die je lastig vallen.
En dat de baby van de buren de hele nacht ligt te huilen.
Wat moeten we daar aan doen dan??
Inderdaad, maar kunnen kinderen dan ook aangelijnd a.u.b?quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Als was het niet gevaarlijk sommige mensen hebben er gewoon geen behoefte aan!.
Nou ik denk wel meer mensen hoor. Alleen is het zo'n oeverloze 'discussie' altijd.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Amen.
In ieder geval iemand die het begrijpt..
Ook honden kunnen functioneel zijn. Waakhond, sociohond, drugshond,..quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nog zo één hoor,!!!
Weet je het verschil tussen een baby en een blaffende hond?
Een baby wordt later volwassen en gaat dan werken enzo, als ie niet wordt doodgebeten door zo'n tyfusbeest. Vervult een functie in de maatschappij enzo. Een hond daarentegen bestaat alleen bij de gratie van zijn baastje.
Jankende babies zijn een noodzakelijk kwaad, honden niet.
Mijn broertje liep in een tuigje toen hij klein was..quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:59 schreef Billary het volgende:
[..]
Inderdaad, maar kunnen kinderen dan ook aangelijnd a.u.b?
Die maken kabaal en gaan ongestoord hun gang, terwijl ze vaak heel irritant zijn in hun gedrag![]()
Maar goed ik hou hem meestal wel strak bij mij als er mensen in de buurt zijn, vooral als ze dan zelf zonder hond lopen, niet omdat ie gevaarlijk kan zijn maar omdat ze er inderdaad geen prijs op stellen, op een begroeting..
nou, dat is idd netjes. Ben ook niet anti-hond ofzo, maar zoals sommige mensen met hun hond omgaan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:59 schreef Billary het volgende:
[..]
Inderdaad, maar kunnen kinderen dan ook aangelijnd a.u.b?
Die maken kabaal en gaan ongestoord hun gang, terwijl ze vaak heel irritant zijn in hun gedrag![]()
Maar goed ik hou hem meestal wel strak bij mij als er mensen in de buurt zijn, vooral als ze dan zelf zonder hond lopen, niet omdat ie gevaarlijk kan zijn maar omdat ze er inderdaad geen prijs op stellen, op een begroeting..
Tja een oma vervult toch ook geen echte functie meer voor de maatschappij, ze zijn eerder een last voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nog zo één hoor,!!!
Een baby wordt later volwassen en gaat dan werken enzo, als ie niet wordt doodgebeten door zo'n tyfusbeest. Vervult een functie in de maatschappij enzo. Een hond daarentegen bestaat alleen bij de gratie van zijn baastje.
Dat is ook een dooddoener, als iemand niet zo gek is op honden als jij, om dan maar meteen te roepen dat hij geen respect voor dieren heeft. De meeste dieren leven niet samen met ons. De dieren die dat wel doen zullen bij sommigen ergernis opwekken. Omdat ze de gevolgen van die beesten ondervinden. (geblaf, krols gejank poep aan je klauwen tijdens het tuinieren, noem maar op.)quote:Op zondag 30 december 2007 00:08 schreef Billary het volgende:
[..]
Tja een oma vervult toch ook geen echte functie meer voor de maatschappij, ze zijn eerder een last voor de maatschappij.
Jij vindt honden tyfusbeesten, waarom is mij niet geheel duidelijk. Je hebt gewoon geen respect voor dieren blijkbaar.
Ik hoor je nog wel als er geen dieren meer hier rondlopen of wanneer er geen visssen meer zijn in de oceaan, de arrogantie dat wij denken dat wij het prima zonder dieren en of planten kunnen op de lange termijn. Ze zijn een verrijking van het leven, maar idd nu gaat het voornamelijk om geld, wat al helemaal niet bestaat maar door ons is verzonnen maar heiliger is dan een ander levend wezen. Dus we moeten maar alle gevaarlijke dieren preventief ruimen? want anders kunnen wij niet meer veilig in de natuur wandelen.
En ja ik eet vlees.
Of vermoord door zo'n tyfus homo sapiens. Statistisch is de kans daarop vele malen groter.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nog zo één hoor,!!!
ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen mijn hond niet leuk vinden, en zorg er dan ook voor dat ze er geen last van hebben.quote:Op zondag 30 december 2007 00:25 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik weet dat je het je niet kan voorstellen dat iemand honden niet de leukste beesten ooit vind, maar die mensen zijn er. En omdat ze niet van honden houden zien ze vooral de ergernissen. Lekker kortzichtig, iedereen die geen hondenmens is, heeft geen respect voor het leven??
Bij hem vraag ik het me af.quote:Op zondag 30 december 2007 00:25 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Dat is ook een dooddoener, als iemand niet zo gek is op honden als jij, om dan maar meteen te roepen dat hij geen respect voor dieren heeft. De meeste dieren leven niet samen met ons. De dieren die dat wel doen zullen bij sommigen ergernis opwekken. Omdat ze de gevolgen van die beesten ondervinden. (geblaf, krols gejank poep aan je klauwen tijdens het tuinieren, noem maar op.)
Ik weet dat je het je niet kan voorstellen dat iemand honden niet de leukste beesten ooit vind, maar die mensen zijn er. En omdat ze niet van honden houden zien ze vooral de ergernissen. Lekker kortzichtig, iedereen die geen hondenmens is, heeft geen respect voor het leven??
Ja, maar die honden lopen wel aangelijnd of op een terrein waar je sowieso al niets te zoeken hebt.quote:Op zondag 30 december 2007 00:03 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ook honden kunnen functioneel zijn. Waakhond, sociohond, drugshond,..
Dat neemt niet weg dat hondebezitters er van uit kunnen gaan dat het plezier van hun hond boven dat van andere mensen gaat.
Dus aanlijnen die hap, al vindt-ie dat niet leuk. En niet meer in de trein, al is ie een roedeldier en wil graag met je mee. Pech. Niet iedereen zit op je oh zo leuke hond te wachten.
Mensen kunnen ook iemand doden, moeten we die dan ook allemaal aanpakken.quote:Op zondag 30 december 2007 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
honden die iemand dood kunnen bijten moeten net zo hard afgepakt worden als iemand die met een broodmes rondloopt.
je weet nooit wat je hond doet.
Tuurlijk. Maar wat heeft dat met honden te maken. Schattige kindjes bijten je niet dood en rijden niet tegen je op. Je trapt ook nooit in de poep van een schattig kindje.quote:Op zondag 30 december 2007 00:29 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen mijn hond niet leuk vinden, en zorg er dan ook voor dat ze er zo geen last van hebben.
Maar kun jij je ook voorstellen dat mensen die schattige kindjes niet leuk vinden en het alleen maar als ergernis zien? en begin nou niet dat het noodzakkelijk kwaad is want de aarde is al overbevolkt genoeg.
Nogmaals, ga mensen nou niet met honden vergelijken. Dat is wel zo ongelooflijk kansloos in zo'n discussie. Je argumenten zowaar nog dommer, enfin.quote:Op zondag 30 december 2007 00:26 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Of vermoord door zo'n tyfus homo sapiens. Statistisch is de kans daarop vele malen groter.
A wie zegt dat een kind niet uberhaupt zo'n werkeloze tokkie wordt of kansloze bijstands moeder??
B Zoals gezegd een hond kan heel goed een functie hebben.
C Als je een loonslaaf bent, wat is dan echt je functie in de maatschappij?? Veel dienstverleningen en produten zijn ook maar allemaal luxe en dus ook geen noodzakkelijk kwaad.
Wellicht is het niet de hond dei irriteert maar de arrogntie van sommige hondeliefhebbers die als vanzelfsprekend aannemen dat iedereen hun hond leuk en lievv vindt.quote:Op zondag 30 december 2007 00:29 schreef Billary het volgende:
[..]
Bij hem vraag ik het me af.
Ik praat niet over iedereen btw maar het is wel zo dat we tegenwoordig totaal buiten de natuur staan in ons denken en laten en dus ook geen respect meer hebben, we zijn er immers totaal niet meer afhankelijk van, tenminste dat denken we nu.
Stel jij een mensenleven nou echt gelijk aan dat van een hond?quote:Op zondag 30 december 2007 00:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook iemand doden, moeten we die dan ook allemaal aanpakken.
Als je zegt: Honden die los rondlopen en mensen lastig vallen moeten ze (of de eigenaar van de hond) net zo hard aanpakken als mensen die andere mensen lastig vallen. Dan ben ik het met je eens.
Mensen kun je niet aanlijnen. Honden wel! hoevaak moet ik nog...quote:Op zondag 30 december 2007 00:32 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mensen kunnen ook iemand doden, moeten we die dan ook allemaal aanpakken.
Als je zegt: Honden die los rondlopen en mensen lastig vallen moeten ze (of de eigenaar van de hond) net zo hard aanpakken als mensen die andere mensen lastig vallen. Dan ben ik het met je eens.
Maar schattige puppy's bijten toch ook niemand dood? en er is vaak weinig poep om in te trappenquote:Op zondag 30 december 2007 00:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar wat heeft dat met honden te maken. Schattige kindjes bijten je niet dood en rijden niet tegen je op. Je trapt ook nooit in de poep van een schattig kindje.
maar ik ga ervanuit dat de hondeliefhebbers hier allemaal braaf een schepje bij zich hebben.
Give it a rest.quote:Op zondag 30 december 2007 00:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Mensen kun je niet aanlijnen. Honden wel! hoevaak moet ik nog...
Ja want jij bent zoveel meer hequote:Op zondag 30 december 2007 00:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Stel jij een mensenleven nou echt gelijk aan dat van een hond??
Hoe fucking triest is dat.
en dus is dat maar een vrijbrief om andere mensen lastig te vallen?? kleine kinderen kun je toch ook gewoon in een buggy duwenquote:Op zondag 30 december 2007 00:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Mensen kun je niet aanlijnen. Honden wel! hoevaak moet ik nog...
nee. Sorry maar er zijn grasvelden en die van mij doet het echt nooit op de stoep, als ie dat wel deed nam ik een schepje mee. Het is zelfs zo erg dat ie het op een knappen laat aankomen, het moet echt zo gigantisch knappen wil ie het bv in huis doen.quote:Op zondag 30 december 2007 00:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
maar ik ga ervanuit dat de hondeliefhebbers hier allemaal braaf een schepje bij zich hebben.
worden mensen lastig gevallen met babies?? Ik zie het niet hoor. ja ze kunnen het gejank horen., maar je denkt toch niet dat aanstaande ouders maar geen kind nemen omdat iemand zich wellicht zal storen aan het gehuil??quote:Op zondag 30 december 2007 00:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
en dus is dat maar een vrijbrief om andere mensen lastig te vallen?? kleine kinderen kun je toch ook gewoon in een buggy duwen
Ach, anders voetballen er toch maar kutindjes op die velden . Worden ze toch maar gepest omdat ze niet te dik zijn zoals de rest van de klas.quote:Op zondag 30 december 2007 00:47 schreef Billary het volgende:
[..]
nee. Sorry maar er zijn grasvelden en die van mij doet het echt nooit op de stoep, als ie dat wel deed nam ik een schepje mee. Het is zelfs zo erg dat ie het op een knappen laat aankomen, het moet echt zo gigantisch knappen wil ie het bv in huis doen.
Tja die drollen in het grasveld kan ook irritant zijn maar vogelpoep op je auto ook
De aarde is al overbevolkt genoeg 2 of 3 miljard mensen minder zou helemaal niet erg zijn. Die zelfde mensen die trouwens hard op weg om de aarde onleefbaar/omzeep te helpen.quote:Op zondag 30 december 2007 00:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mensen zijn nodig, zonder mensen geen leefbare wereld.
Veel honden hebben geen functie, ben ik met je eens. Echter veel mensen hebben ook geen functie en die veroorzakken meer overlast als honden.quote:Honden daarentegen, en zeker die als huisdier worden gehouden, dienen geen functie. Zeker niet voor de maatschappij. Of nou ja, voor die mensen die in hondenvoerfabrieken werken ofzo, voor iemand die kansloze opmerking maakt.
Want? die hoeven niet uitgelaten te worden??quote:De honden die wel een functie hebben, zie je niet free willie door het park lopen...
Zeg jij die tokkie bezorgd wel meer overlastquote:A en C zijn compleet irrelevant. Zelfs het leven van een Tokkie is meer waard dan dat van een hond.
Mens >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> hond.
Zoiets.
daar ben ik het mee eensquote:Als ik naar het park wil gaan, wil ik kunnen zitten zonder dat er zo'n smerig beest onverwachts in m'n gezicht gaat snuffelen. Aanlijnen die ondingen.
Jammer dat dat alleen voor mensen niet geldquote:Gelukkig worden ze wel meteen afgemaakt als ze bijten.
Ach, wat de fuck. Zoek het lekker uit..
Hopelijk bijt zo'n beest een keer iemand dood die je wel dicht aan het hart staat. Kijken hoe je dan reageert.
Worden mensen lastig gevallen door puppy's?? sterker nog als ik met mijn hond rondloop (is nu nog een puppy) wordt ik juist lastige gevallen door mensen en dat moet ik dan maar allemaal normaal vinden. Niet dat ik het erg vind als ze mijn hond willen aaien maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wel irritant vinden.quote:Op zondag 30 december 2007 00:50 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
worden mensen lastig gevallen met babies?? Ik zie het niet hoor. ja ze kunnen het gejank horen., maar je denkt toch niet dat aanstaande ouders maar geen kind nemen omdat iemand zich wellicht zal storen aan het gehuil??
En je kunt een hond gewoon aanlijnen. Is die ergernis ook uit de wereld. Ik zie het probleem niet.
Kinderen hebben hun eigen velden, volgens mij zijn de meeste grasveldjes speciaal voor honden gemaakt?quote:Op zondag 30 december 2007 00:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ach, anders voetballen er toch maar kutindjes op die velden . Worden ze toch maar gepest omdat ze niet te dik zijn zoals de rest van de klas.
mijn policy is: leven en laten leven. Maar dan moet er toch ook iets vanuit de hondebezitters komen. Ik vind dat je best een hond mag hebben, maar beperk de overlast toch zoveel mogelijk.
quote:Op zondag 30 december 2007 01:02 schreef Billary het volgende:
[..]
Kinderen hebben hun eigen velden, volgens mij zijn de meeste grasveldjes speciaal voor honden gemaakt?
Jaha, maar jij kan die overlast beperken met en eenvoudige oplossing: Aanlijnen. En dat maar niet doen omdat kinderen ook wel eens irri kunnen zijn?quote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Worden mensen lastig gevallen door puppy's?? sterker nog als ik met mijn hond rondloop (is nu nog een puppy) wordt ik juist lastige gevallen door mensen en dat moet ik dan maar allemaal normaal vinden. Niet dat ik het erg vind als ze mijn hond willen aaien maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wel irritant vinden.
Jij hebt last van loslopende honden. Maar van die loslopende kleine kinderen kun je ook behoorlijk last hebben, die kun je toch ook in een buggy doen? over het aanlijnen van een hond ben ik het met je eens (heb ik al een paar keer gezegd)
Daarbij vergelijk je steeds volwassen honden met baby's terwijl ik ook last heb van kinderen die een deuk in mijn auto schoppen, mijn tuin plattrappen enz
Maar wat is je punt dan Kindren zijn ook irritant ofzoiets?quote:Op zondag 30 december 2007 01:05 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Jaha, maar jij kan die overlast beperken met en eenvoudige oplossing: Aanlijnen. En dat maar niet doen omdat kinderen ook wel eens irri kunnen zijn?
Edit: zie hier dat jij hond ook aanlijnt
Jij moet het wetenquote:Op zondag 30 december 2007 01:09 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Maar wat is je punt dan Kindren zijn ook irritant ofzoiets?
Wat ik wil zeggen is: mensen die het hardst klagen over honden hebben zelf kinderen die ook overlast verooorzaken, maar daar mag je niets over zeggen.quote:Op zondag 30 december 2007 01:05 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Jaha, maar jij kan die overlast beperken met en eenvoudige oplossing: Aanlijnen. En dat maar niet doen omdat kinderen ook wel eens irri kunnen zijn?Edit zie hier dat jij hond ook aanlijnt
liever eigenaren van hondenquote:Op zondag 30 december 2007 01:15 schreef Rekkie het volgende:
Kinderen preventief afmaken?
Ja, want jouw hond geeft zijn verdiende geld ook weer uit in de maatschappij toch?quote:Op zondag 30 december 2007 00:44 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ja want jij bent zoveel meer he![]()
vertel eens wat heb je al allemaal voor de maatschappij gedaan ik ben benieuwd
![]()
in jouw geval stel ik je leven nog minder dan dat van een hond
Je zag de PI staan toch hopelijk.... ja toch, daar naast de post... die smiley??quote:Op zondag 30 december 2007 01:17 schreef Re het volgende:
[..]
liever eigenaren van honden
wat een dom gereutel hier zeg...
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 30 december 2007 00:45 schreef Re het volgende:
kansloos zo'n discussie Daggla, je hond hoort op een gouden voetstuk te staan natuurlijk
Nee doet die van mij ook niet..... kuthond, maar daarentegen kost hij ook geen belasting....quote:Op zondag 30 december 2007 01:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En niet te vergeten alle belastingen die hij betaalt.
Jezus, die vergelijkingen van jou.quote:Op zondag 30 december 2007 00:47 schreef Billary het volgende:
Tja die drollen in het grasveld kan ook irritant zijn maar vogelpoep op je auto ook
En jij geloofd wel dat wij afstammen van apen?quote:Op zondag 30 december 2007 01:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Ik vraag mij af wie in zo'n geval dommer is.. De hond die zo dom is dat ie z'n eigen staart achtervolgt of de baasjes die het als een mens zien.
Ah well.
Mijn hond kost toch ook niets?? ik moet alles ZELF betalen terwijl als jij een dure operatie betaal je dat niet zelf, dus dat is al een kromme vergelijking.quote:Op zondag 30 december 2007 01:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, want jouw hond geeft zijn verdiende geld ook weer uit in de maatschappij toch?
En niet te vergeten alle belastingen die hij betaalt.
Whehehe, dumb fuck.
Inderdaad zeg, dat stront wat op straat ligt loopt zo vanzelf de goot in.quote:Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee doet die van mij ook niet..... kuthond, maar daarentegen kost hij ook geen belasting....
Lose - win situatie..... = 0,0
Nee, dipshit.quote:Op zondag 30 december 2007 01:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Mijn hond kost toch ook niets?? ik moet alles ZELF betalen terwijl als jij een dure operatie betaal je dat niet zelf, dus dat is al een kromme vergelijking.
Dan heb ik het nog niets eens over de mensen die hun hele leven alleen maar uitkering krijgen en dus echt veeeel kosten.
Tja mijn hond schijt niet op straat.... ook iets wat je een hond kan leren, zelfs op een open grasveld schijt het beest niet. Nee het liefst ver in de bosjes van het pad af, waar niemand hem kan zien. (Hij schaamt zich voor het poepen lijkt wel)quote:Op zondag 30 december 2007 01:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, dat stront wat op straat ligt loopt zo vanzelf de goot in.
Ik kost overigens ook geen belasting, ik betaal het wel als de ziekte.
Maar nu komen we weer terug bij mijn punt, Veel mensen dragen net als honden niets bij aan de maatschappij en kosten de maatschappij veeeeel meer als een hondquote:Op zondag 30 december 2007 01:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dipshit.
Het ging mij er om dat een mensenleven alleen al meer waard is omdat een mens belasting betaalt en zodoende dus iets toevoegt aan de maatschappij. Dat je hond niets kost maakt het nog geen waardevolle toevoeging op de maatschappij.
Ben benieuwd hoe jullie dit weer uit z'n context weten te trekken om er wat moois van te maken.
Inderdaad, een bord voor de kop. Ook irritant.quote:Op zondag 30 december 2007 01:15 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is: mensen die het hardst klagen over honden hebben zelf kinderen die ook overlast verooorzaken, maar daar mag je niets over zeggen.
Voorbeeld: echt gebeurd
Mijn vorige blate afentoe wel eens als er een andere hond voorbij liep. Kwam dus de overbuurvrouw klagen dat ik mijn hond rustig moesten houden (terwijl hij maar 3 keer per dag blafte ofzo). Terwijl haar kind al 2 plantenbakken kapot heeft gemaakt en een deuk in onze auto heeft getrapt. Dus ik zeggen dat haar kind ook geen lieverdje is, zegt zij: ja kinderen spelen nu eenmaal en ik zeg en honden blaffen nu eenmaal. Maar dat vond ze dan weer niet kunnen/
en aan dat soort kromme dingen erger ik me juist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |