abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55634273
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:28 schreef devvertje het volgende:

[..]

[..]

Je zit hier op een discussie forum... Ik snap best dat je je aangevoelen voelt, want zo reageer je - mja.. je kan helaas niet normaal doen... normaal discusseren..

Dus ik raad je aan dan maar hier ff te klikken klik

-edit: o en die achterlijke opmerking van je over een paard wat een kleuter dood trapt... geef me ook daar ff een linkje van als je wilt (een hond is een beest, een paard niet ... edeldier en zo .. maar dat wist je natuurlijk al) ... je zit hier een partij gelul uit je duim te zuigen (velen andere met je hoor).. maar het is en blijft in en in triest
Een paard is net zo goed een beest als een hond.
Maar als een paard dat doet is dat incidenteel. Een hond die een kind doodbijt gebeurt wel wat regelmatiger.
-
pi_55634534
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar als een paard dat doet is dat incidenteel. Een hond die een kind doodbijt gebeurt wel wat regelmatiger.
Regelmaat? Het blijft net zo incidenteel als een paard het doet.
Het aantal gevallen is alleen groter.
pi_55634571
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kijk, een hond is een soort van een roofdier en dus misschien iets gevaarlijker dan bv een koe of een paard? maar niemand heeft een paard of een koe in zijn woonkamer! Dus... Laat staan bij zijn kind . Dus of een paard nu minder gevaarlijk is dat betwijfel ik.

Een hond kan je vrij goed ''slecht of goed'' maken als je wilt.
En ja, ik kan mijn hond beter vertrouwen dan bijna elk mens die ik ken, maar dat is natuurlijk niet perse de regel, maar ligt vaak aan de opvoeder en ook in combinatie met het ras van de hond.

Een mens is ook vaak zo zoals hij gemaakt is door zijn omgeving.

[ Bericht 1% gewijzigd door Billary op 29-12-2007 21:54:00 ]
pi_55634835
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Die worden ook wel afgemaakt, toch? Paarden zijn echter geen onderdeel van het dagelijkse straatbeeld. Ik ben nog nooit een loslopend paard tegen gekomen. Wel een loslopende hond. Er worden nog veel gevaarlijker beesten in NL gehouden, maar die zitten in een kooi of terrarium, waar ze weing kwaad kunnen. Daarom moet een hond goed afgericht zijn, en boeit dat voor een netpython niet zo.

Las trouwens ook ergens dat ze huiskattten met wilde kattesoorten gekruist hadden, en dat daar een nieuw ras uit kwam.

Een sowieso al eigenwijs en onbetrouwbaar beest mengen met wilde soorten, (die nog veel onbetrouwbaarder zijn), en dat heeft dan ook nog het formaat van een kleine hond. Dat is ECHT vragen om ongelukken.
pi_55634847
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus is het nauwelijks nog een incident te noemen.
Kom op zeg, wat een kutvergelijking. Hoeveel mensen komen er jaarlijks terecht in een ziekenhuis door een hond en hoeveel omdat een paard een keer een trap uitdeelt.
Honden zijn gewoon onbetrouwbare beesten, dat is hun instinct. Hoe goed je ze ook opvoedt.
-
pi_55634883
@Dr.Daggla: een paard is een edel-dier word ff wakker...
pi_55634993
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kom op zeg, wat een kutvergelijking. Hoeveel mensen komen er jaarlijks terecht in een ziekenhuis door een hond en hoeveel omdat een paard een keer een trap uitdeelt.
Honden zijn gewoon onbetrouwbare beesten, dat is hun instinct. Hoe goed je ze ook opvoedt.
Tja dat is jou vooroordeel.
pi_55635019
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:54 schreef devvertje het volgende:
pi_55635130
quote:

[..]

Ik kan het uitstekend een incident noemen. In ruim 30 jaar tijd heb ik nog nooit een beet of laat staan een dodelijk geval meegemaakt met een hond.

En van horen zeggen of gelezen in het nieuws, kan ik me zeker niet meer dan 5 gevallen herinneren.

Van Paarden kan ik me er 2 herinneren. 1 Trap, 1 door val van paard.

Ik vind beide gevallen nog steeds incidenten, zeker omdat ik veel meer honden zie in het dagelijks leven dan paarden.

En dan honden betrouwbaar zouden zijn heb ik nooit gezegd. Maar elk dier is onbetrouwbaar. Ook paarden of welk dier dan ook.
pi_55635251
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik kan het uitstekend een incident noemen. In ruim 30 jaar tijd heb ik nog nooit een beet of laat staan een dodelijk geval meegemaakt met een hond.
Er zijn mensen die maken helemaal niets mee in hun leven.. betekend niet dat er niets gebeurd

Dat achterlijke ongenuanceerde gelul van je ben ik nou wel zat, kom eerst maar eens met normale antwoorden

• "Waarom moeten mensen bij andere risico-vergrotende zaken geen bewijs overleggen van bekwaamheid?"

Ja wat dan? > kan je geen antwoord op geven..

"En de paarden die wel eens een peuter dood hebben geschopt "

weer zo'n verzinseltje .. wanneer is dit gebeurd dan .. niet..

[ Bericht 15% gewijzigd door devvertje op 29-12-2007 22:11:29 ]
  • pi_55635282
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:05 schreef devvertje het volgende:

[..]

Er zijn mensen die maken helemaal niets mee in hun leven.. betekend niet dat er niets gebeurd
    Dat staat er ook niet hè
    pi_55635301
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 21:54 schreef devvertje het volgende:
    Echt, wat de flying fuck is het verschil tussen een dier, een beest en een edeldier.
    Het zijn alledrie gewoon beesten/dieren. .
    -
    pi_55635380
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sla eens een krant open
    quote:
    En van horen zeggen of gelezen in het nieuws, kan ik me zeker niet meer dan 5 gevallen herinneren.
    Sla eens wat vaker een krant open...
    quote:
    Van Paarden kan ik me er 2 herinneren. 1 Trap, 1 door val van paard.
    Van een paard vallen is niet te vergelijken met een hond die begint te bijten.
    quote:
    Ik vind beide gevallen nog steeds incidenten, zeker omdat ik veel meer honden zie in het dagelijks leven dan paarden.
    Ik ook. Daarom zijn honden dus ook gevaarlijker dan paarden. Zeker dit soort beesten.
    quote:
    En dan honden betrouwbaar zouden zijn heb ik nooit gezegd. Maar elk dier is onbetrouwbaar. Ook paarden of welk dier dan ook.
    Maar een kat die bijt ga je niet dood aan. Een cavia ook niet.
    Een paard heb je niet in huis...
    Ergo, honden zijn de enige echt dodelijke huisdieren.
    -
    pi_55635464
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Sla eens een krant open
    [..]

Sla eens wat vaker een krant open...
    Dagelijks
    [..]
    quote:
    Van een paard vallen is niet te vergelijken met een hond die begint te bijten.
    [..]
    Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen, en daarom nuanceer ik het ook als valpartij
    quote:
    Ik ook. Daarom zijn honden dus ook gevaarlijker dan paarden. Zeker dit soort beesten.
    [..]
    Ik heb nooit anders beweerd.
    quote:
    Maar een kat die bijt ga je niet dood aan. Een cavia ook niet.
    Een paard heb je niet in huis...
    Ergo, honden zijn de enige echt dodelijke huisdieren.
    Ook hiervan heb ik nooit anders beweerd.
    pi_55635521
    quote:

En omdat honden onbetrouwbare beesten zijn moet hun baasje kunnen aantonen dat hij wél beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Is dat niet zo, dan weg met de hond. Jammer voor de hond, niet zijn schuld, maar zoals ik al aanhaalde, het is ook niet de schuld van het geslachte karbonaadje.

En Rekkie, begin niet over beesten die niet te vergelijken zijn, omdat ze in een kooi zitten of microscopisch klein zijn of heel ver weg in de Nijl zitten whatever.
    pi_55635528
    @Dr.Dracula: tuurlijk is het in de 'volksmond' een dier, maar door de bewezen diensten van paarden in het algemeen - de betrouwbaarheid etc

word het een edel-dier genoemd - zelfs al kom jij een wild paard tegen, het dier zal je altijd ontwijken en nooit aanvallen (tenzij je het in het nauw drijft, tuurlijk gaat het dan trappen)
    pi_55635597
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:11 schreef Rekkie het volgende:

Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen ik maak er alleen m'n eigen domme gelul van, en daarom nuanceer breng ik het ook als zijnde een valpartij
    [..]

en nog meer dom gelul
    precies.. een hoop dom gelul wat je weer schrijft
    pi_55635620
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:13 schreef devvertje het volgende:
    @Dr.Dracula: tuurlijk is het in de 'volksmond' een dier, maar door de bewezen diensten van paarden in het algemeen - de betrouwbaarheid etc

word het een edel-dier genoemd - zelfs al kom jij een wild paard tegen, zo'n beest zal je altijd ontwijken en nooit aanvallen (tenzij je het in het nauw drijft, tuurlijk gaat het dan trappen)
    Dieren zijn niet te vertrouwen, ook paarden niet. Bewezen diensten kunnen mij gestolen worden, het is gewoon een onnodig woord. Een dier is een dier, al heeft ie de halve wereld afgelopen om een kind op tijd een donorlever te bezorgen. Net zoals paarden benen hebben en geen poten. Ja, das lekker nuttig. .
    Beide een dier, klaar.
    Wat heb jij trouwens een kankerirritante manier van discussieren .
    -
    pi_55635673
    Ja honden zijn iets gevaarlijker dan de meeste andere huisdieren omdat ze een groot gebit hebben met een sterke bijt met scherpe tanden.
    Dus het is aan jou de keuze om wel of niet een hond te nemen en hem of haar toch voldoende te vertrouwen dat hij of zij wel of niet bij je gezin kan verblijven.

Iedereen moet dus aan de goudvis? inderdaad die heeft nog geen mens dood gemaakt en dus het beste huisdier, erm mm vis.
    pi_55635674
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:13 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

En omdat honden onbetrouwbare beesten zijn moet hun baasje kunnen aantonen dat hij wél beschikt over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Is dat niet zo, dan weg met de hond. Jammer voor de hond, niet zijn schuld, maar zoals ik al aanhaalde, het is ook niet de schuld van het geslachte karbonaadje.
    Eens. .
    Maar wat heb je er aan als de baas het wel kan aantonen en de hond alsnog iemand doodbijt.
    Again, je kan er verantwoordelijk voor zijn, maar je kan er niet garant voor staan.
    -
    pi_55635767
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dagelijks
    [..]
    [..]

Doe ik ook niet, ik vernoem het alleen, en daarom nuanceer ik het ook als valpartij
    [..]

Ik heb nooit anders beweerd.
    [..]

Ook hiervan heb ik nooit anders beweerd.
    Dan zijn we het over veel dingen wel eens iig. .
    Overigens ben ik er voor om bij grote honden lekker de tanden weg te laten slijpen..
    En voor iemand begint over "das niet natuurlijk!!!!". Een hond in huis is ook niet natuurlijk.
    Sowieso is een huisdier dat per defintie niet.
    -
    pi_55635833
    "Overigens ben ik er voor om bij grote honden lekker de tanden weg te laten slijpen.."

"Wat heb jij trouwens een kankerirritante manier van discussieren ."

insgelijk
    pi_55635837
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dan zijn we het over veel dingen wel eens iig. .
    Overigens ben ik er voor om bij grote honden lekker de tanden weg te laten slijpen..
    En voor iemand begint over "das niet natuurlijk!!!!". Een hond in huis is ook niet natuurlijk.
    Sowieso is een huisdier dat per defintie niet.
    Tja, mannen verkrachten vrouwen, dus uit voorzorg ook maar dat gevalletje verwijderen, weet je.
    pi_55635924
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Eens. .
    Maar wat heb je er aan als de baas het wel kan aantonen en de hond alsnog iemand doodbijt.
    Again, je kan er verantwoordelijk voor zijn, maar je kan er niet garant voor staan.
    Tsja. je kan natuurlijk niet álles uitsluiten, of je zou alle honden moeten verbieden. Toch denk ik dat de veiligheid wel groter wordt. Als je nu eens nadenkt wat voor Tokkies en andere onverantwoordelijke figuren er met een afgerichte wolf rondlopen (volgens mij zijn hond en wolf genetisch nog 1 soort).. daar krijg je het koud van.
    pi_55635993
    Ik vertrouw mijn honden met mijn kinderen zolang ik in de buurt ben. Zodra ik even weg moet gaan mijn honden apart ALTIJD. Ik weet dat honden zich boven kinderen stellen en vaak niks begrijpen van kindergedrag en andersom geldt dat net zo, zo begrijpt een kind vaak niks van de waarschuwingstekens die een hond als eerste geeft voordat hij overgaat tot bijten. Zodra een kind alleen is met een hond ontstaat er een situatie waarin de hond zich dominant kan opstellen naar het kind toe met eventuele rampzalige gevolgen. Kinderen horen gewoon niet alleen gelaten te worden met honden hoe opgevoed en lief de hond ook lijkt. Honden komen met een gebruiksaanwijzing en veel mensen realiseren zich dat niet (genoeg).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')