Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom zijn het nou net de Nederlanders die helemaal door het lint gaan zodra ze legaal een pijltje af mogen steken?
Ja hoor. Op mijn land mag je geen vuurwerk afsteken, wat dacht jij dan? En als een gemeenschap het op hun terrein wil verbieden, ja, dan zie ik daartegen geen grote bezwaren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind is een goede afweging om vuurwerk te verbieden?
Het milieuargument vind ik kul maar de ongein die sommigen menen moeten uit te halen met vuurwerk is voor mij genoeg om te zeggen "verbieden die hap". Vanochtend om 5.00 stak iemand vlak voor mijn huis een illegale keiharde knaller af. Zo'n iemand mag van mij ter plekke kapot worden geschoten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Straks gewoon een algeheel leven belasting in voeren want alles wat met leven te maken heeft vervuilt. Denk maar eens aan de scheten die je laat....
Oh, tof, dus ik mag op mijn grond wel vuurwerk afstand, top.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:24 schreef sigme het volgende:
Ja hoor. Op mijn land mag je geen vuurwerk afsteken, wat dacht jij dan? En als een gemeenschap het op hun terrein wil verbieden, ja, dan zie ik daartegen geen grote bezwaren.
Sjuust. Vermits jouw lawaai en gifgas mij niet bereikt natuurlijk. Want jij mag mijn eigendom niet bezoedelen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, tof, dus ik mag op mijn grond wel vuurwerk afstand, top.
Ons buurmeisje is gisteren al begonnenquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar het wordt wel elk jaar meer. Vorig jaar vrienden op bezoek gehad. 1 van de gasten die er was stond al om 22u buiten te knallen en te doen, en was pas om 01:30 klaar. En dan heeft hij misschien in de tussentijd een half u in huis gezeten. Meneer heeft dit jaar een keer zoveel gekocht
Gifgas.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:58 schreef sigme het volgende:
Sjuust. Vermits jouw lawaai en gifgas mij niet bereikt natuurlijk. Want jij mag mijn eigendom niet bezoedelen.
Oh, als je kruiden gaat afsteken wordt het wel kluchtig ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gifgas.![]()
Ik vind die zwavel en kruidlkucht geweldig
er zijn er wel meer dingen die jarenlang gebeur(d)en en volledig ingeburgerd zijn/waren .. veel van die dingen vinden wij nu, nu wij beter weten, barbaars of zoquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:47 schreef Sora het volgende:
[..]
Want? Het gebeurd al jaren lang, is volledig ingeburgerd dus lijkt mij toch redelijk een traditie?
Daar kan ik mij dan wel weer in vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben tegen een verbod. Het is echter wel een goed plan om grote vuurwerkshows te organiseren om in behoeftes van de bevolking te voorzien om zo een prikkel weg te nemen voor mensen om individueel (gevaarlijker, meer verspreide rommel, etc) vuurwerk te kopen en af te steken.
Overheidsvuurwerk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:34 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben tegen een verbod. Het is echter wel een goed plan om grote vuurwerkshows te organiseren om in behoeftes van de bevolking te voorzien om zo een prikkel weg te nemen voor mensen om individueel (gevaarlijker, meer verspreide rommel, etc) vuurwerk te kopen en af te steken.
Hoeveel heeft die man aan goede doelen geschonken dit jaar?quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:00 schreef Patries86 het volgende:
Andere man op tv; Ik heb dit jaar maar 200 euro uitgegeven aan vuurwerk...
Van jouw internet abbonnement ook.quote:
Man daar kunnen kinderen in andere landen maanden van eten en drinken!!
Je geeft 200 euro aan een 'goed doel" ?quote:Nee hoor! Hier geen vuurwerk!
Grappig.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Na paddo's, nu vuurwerk.. Naja, dan moet drank ook maar verboden worden. Als we immers alles gaan verbieden dat gevaarlijk is, is drank nog wel het meest gevaarlijk.
Stelletje softe flikkers daar in Den Haag...
Natuurlijke selectie enzo.
Waarom maar in 1 stad?quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:16 schreef Harajuku. het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik ben voor één plaats in Nederland waar SIERvuurwerk afgestoken wordt. Hoe vaak wordt er niet een mens of dier door vuurwerk verminkt van die kneuzen die het "zo'n kick" vinden om strijkers af te steken.
Wat is het probleem als het gewoon op één plaats gebeurd? Mij lijkt het juist mooi. Veel en mooi sierwerk ipv die irritante rotjes ed..
Nog altijd beter dan overheidsvuurwerkschoonmaak.quote:
Dat is sowieso waar. Het is zo maar de meest gevaarlijke drug.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als we immers alles gaan verbieden dat gevaarlijk is, is drank nog wel het meest gevaarlijk.
Lachen niet. Maar ik zie nog steeds het probleem niet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:24 schreef Kanjer het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zo moesten lachen over de sigaretten die duurder werden?
Nu ja, 2 of 3 dan, dat maakt mij verder ook niet uit. Maar dat vind ik beter dan al die halve mongolen die maar rondgooien met rotjes ed.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom maar in 1 stad?
Ik vind het geweldig om te zien op tv, NewYork, Sidney, gaaf.
Iedere gemeente kan zoiets organiseren en stiekum lijkt het erop dat dat komt, zie Rotterdam.
Ik woon in Zoetermeer, hier doen ze dat nog niet, maar als ze zo'n show/avond zouden regelen ging ik er zeker heen.
eigenlijk vergeten erbij te zetten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lachen niet. Maar ik zie nog steeds het probleem niet.
Of gewoon al het extreem zware vuurwerk vrijgeven en natuurlijke selectie zijn gang laten gaan.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu ja, 2 of 3 dan, dat maakt mij verder ook niet uit. Maar dat vind ik beter dan al die halve mongolen die maar rondgooien met rotjes ed.
Een stuk vuurwerk bestaat uit kruit, karton en eventueel een stukje hout. Geen metaal.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:01 schreef rutger05 het volgende:
zware metalen
Ach ja. En het Belgische ook. De pest is dat ze hier in NL nog altijd zitten te kutten met die papieren klotelontjes.quote:Op zaterdag 29 december 2007 13:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel grappig dat het Duitse vuurwerk eigenlijk juist veiliger is als het Nederlandse.
Gut, illegaal lijkt mij al verboden...quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:00 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het milieuargument vind ik kul maar de ongein die sommigen menen moeten uit te halen met vuurwerk is voor mij genoeg om te zeggen "verbieden die hap". Vanochtend om 5.00 stak iemand vlak voor mijn huis een illegale keiharde knaller af. Zo'n iemand mag van mij ter plekke kapot worden geschoten.
Allemaal met onze dronken harses in de auto naar de vuurwerkafsteekplaats!quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:16 schreef Harajuku. het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik ben voor één plaats in Nederland waar SIERvuurwerk afgestoken wordt. Hoe vaak wordt er niet een mens of dier door vuurwerk verminkt van die kneuzen die het "zo'n kick" vinden om strijkers af te steken.
Wat is het probleem als het gewoon op één plaats gebeurd? Mij lijkt het juist mooi. Veel en mooi sierwerk ipv die irritante rotjes ed..
Voor wel 5 hele uren!@!!!!!! Snel consuminderen anders gaat de aarde kapot!!!quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:30 schreef voyeur het volgende:
Dit is ook wel wat alarmerend. Flinke aanslag op de longen als je meer dan tien keer de maximaal toegelaten dagdosis (50) fijnstof hapt omdat de buren zo graag knallen.
[ afbeelding ]
Daarom importeren wij ook tonnen illegaal vuurwerk uit het buitenland omdat wij de enigen zijnquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
De fascinatie met het amateurvuurwerk is iets typisch Nederlands.
tv.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Allemaal met onze dronken harses in de auto naar de vuurwerkafsteekplaats!
Dat is leuk voor de mensen die langslopen en geraakt worden, ja.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of gewoon al het extreem zware vuurwerk vrijgeven en natuurlijke selectie zijn gang laten gaan.
Gezellig man! Lekker naar je tv kijken terwijl je ook buiten met de buren een pijltje kan afsteken en een biertje kan drinken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:35 schreef Harajuku. het volgende:
tv.
Dat schieten maakt ook een hoop lawaai hoor.quote:Op zaterdag 29 december 2007 20:00 schreef Ippon het volgende:
[..]
Het milieuargument vind ik kul maar de ongein die sommigen menen moeten uit te halen met vuurwerk is voor mij genoeg om te zeggen "verbieden die hap". Vanochtend om 5.00 stak iemand vlak voor mijn huis een illegale keiharde knaller af. Zo'n iemand mag van mij ter plekke kapot worden geschoten.
inderdaad, pas ruim honderd jaar dat dit gebeurd, damn echt, pas begonnen. maar goed, verder zie ik niet waarom dit het behouden niet waard zou zijn. Mensen zijn overigens het meest vervuilende van allemaal, dus als groenlinks het nou echt zo met het milieu zou hebben zouden even massaal zelfmoord plegen, dat zou pas schelen qua milieuvervuiling. ook qua rotzooi op de tv en de kranten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:32 schreef moussie het volgende:
[..]
er zijn er wel meer dingen die jarenlang gebeur(d)en en volledig ingeburgerd zijn/waren .. veel van die dingen vinden wij nu, nu wij beter weten, barbaars of zo
maw, niet elke traditie is het waard om te houden ..
en dat dan even afgezien van de vraag of je iets wat pas de laatste decennia gebeurt überhaupt al tot 'traditie' kan of mag promoveren
Ik heb nog nooit in een ander land Oud & Nieuw gevierd, waar zo verschrikkelijk veel belabberd vuurwerk werd afgestoken. In de meeste landen (denk vooral aan landen die Nederland omringen) wordt best vuurwerk afgestoken, maar niet in dezelfde mate.quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:16 schreef Monidique het volgende:
Hoe kom je daar bij?
Tja, ik denk de eerste keer dat ik het op Fok met je eens ben. En met Groen Links.quote:Op zondag 30 december 2007 01:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in een ander land Oud & Nieuw gevierd, waar zo verschrikkelijk veel belabberd vuurwerk werd afgestoken. In de meeste landen (denk vooral aan landen die Nederland omringen) wordt best vuurwerk afgestoken, maar niet in dezelfde mate.
Waar komt toch die fascinatie vandaan? Waarom steken Nederlanders zo ontzettend graag vuurwerk af? Wat mij betreft zit het op dezelfde golflengte als de Nederlandse fascinatie met het slopen van bushokjes en het stelen van fietsen, maar de experts hier zullen wel een andere mening hebben.
quote:Op zondag 30 december 2007 01:57 schreef Ringo het volgende:
Wat een zuinige hypocrisie hier! Allemaal lekker opgefokt door de milieu-hype van 2007?
Godsklere, slecht vuurwerk, goed vuurwerk, alsof mij dat ene hol interesseert.Op oudjaar mag iedereen knallen wat-ie wil, laat dat gewoon. Sluit je samen met je hond op in je huis als je daar niet tegen kan.
Rookverbod, paddoverbod, vuurwerkverbod: is dit het jaar van de zwakke medemens die koste wat kost beschermd moet worden tegen de grillen van anderen? Ben ik nou de enige die het raar vindt dat dit voorstel van deze groenvretende galspuwer uberhaupt serieus wordt genomen? Of zijn we met zijn allen echt zo vatbaar voor de (o heilige) Broeigastheorie dat zelfs één dag kruitdamp als een gevaar voor de mensheid mag worden beschouwd?
Met zulke figuren als medemens bid ik God elke dag om een razendsnelle ondergang.
Jij willt eigenlijk snel dood?quote:Op zondag 30 december 2007 01:57 schreef Ringo het volgende:
Wat een zuinige hypocrisie hier! Allemaal lekker opgefokt door de milieu-hype van 2007?
Godsklere, slecht vuurwerk, goed vuurwerk, alsof mij dat ene hol interesseert.Op oudjaar mag iedereen knallen wat-ie wil, laat dat gewoon. Sluit je samen met je hond op in je huis als je daar niet tegen kan.
Rookverbod, paddoverbod, vuurwerkverbod: is dit het jaar van de zwakke medemens die koste wat kost beschermd moet worden tegen de grillen van anderen? Ben ik nou de enige die het raar vindt dat dit voorstel van deze groenvretende galspuwer uberhaupt serieus wordt genomen? Of zijn we met zijn allen echt zo vatbaar voor de (o heilige) Broeigastheorie dat zelfs één dag kruitdamp als een gevaar voor de mensheid mag worden beschouwd?
Met zulke figuren als medemens bid ik God elke dag om een razendsnelle ondergang.
Wie zal het zeggen? Niets onmenselijks is mij vreemd.quote:
Morgen wordt het duizendmaal meer spektaculair, en ik ben er bij.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:33 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk ook, amateuristisch gedoe.
[ afbeelding ]
Ja, maar jij staat niet in de winterkou met een hoop wits.. Ergens..quote:Op zondag 30 december 2007 02:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Morgen wordt het duizendmaal meer spektaculair, en ik ben er bij.
Eensch.quote:Op zaterdag 29 december 2007 06:52 schreef Ippon het volgende:
[..]
Voor het eerst in 20 jaar ben ik het eens met een standpunt van GL.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |