Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:27 schreef grif het volgende:
Mijn zus heeft het, het aardige voor haar is dat je groentes uit het seizoen eet en dan ook nogal eens 'bijna vergeten' groentes krijgt. En die blijken vaak helemaal niet verkeerd te zijn, leuke culinaire ontdekkingsreis dus!
Mijn zus had precies dezelfde ervaring, maar dan met pompoen. Dat bleek ze echt lekker te vinden (zelf heb ik de pompoendrempel nog lang niet genomen...)quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef LoudGirl het volgende:
Het is super! Alles heel vers en je wordt gedwongen iets te maken van dingen waarvan je altijd hebt geloofd dat je ze niet lekker vindt.
In Amsterdam is een uitstekende kookboekenwinkel (in de Runstraat, een van de negen straatjes, daar is het makkelijk geld uitgeven ;-))quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.
Dat is wel heel goed geregeld in Groningen, dan zit je niet met die smerige bleek- en groenselderij die ze er bij Odin de hele tijd instoppen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef LoudGirl het volgende:
Je kunt trouwens wel opgeven wat je echt niet wilt. Ik krijg ook heel veel, in theorie voor 3 a 4 dagen maar ik doe er vaak de hele week mee.
Bijna elke week sla en vaak niet zo vers. Sommige dingen waren echt bedorven. Het kleinste pakket was ook teveel voor mij alleen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Heb de site van Ekonoom bekeken, dat ziet er ook goed uit zeg! Jammer ik in Hilversum woon.
Waarom was je niet zo tevreden over Odin?
Koop de Wanneequote:Op vrijdag 28 december 2007 13:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.
Wat een onzin. De biologische winkel dient alleen als verkooppunt van die pakketten, deze worden ingepakt en al afgeleverd. Ik woon vlakbij een biologische supermarkt, en Odin levert drie avonden per week nieuwe voorraad.quote:Op zondag 30 december 2007 23:00 schreef zoalshetis het volgende:
nadeel van biologische winkels is dat het zo duur is, dat veel groente blijft liggen en daardoor krijg je vaak versufte groente in je wekelijkse mand.
dan nog liever diepvries.
Bij ons verkoopt de biologische winkel (natuurwinkel) ook zelf groente en fruit, maar het is daar altijd zo druk dat ik niet denk dat dat heel lang blijft liggen. Ze hebben ook lang niet zoveel voorraad als een normale supermarkt. Wel veel soorten, maar geen enorme stapels, zeg maar. Ik had er deze week zoete aardappelen, winterpeen, pompoen, appels en sinaasappels gehaald, en die waren net zo vers als ik gewend ben van bijvoorbeeld de AH. En lekkerderquote:Op maandag 31 december 2007 09:27 schreef Reese het volgende:
[..]
Wat een onzin. De biologische winkel dient alleen als verkooppunt van die pakketten, deze worden ingepakt en al afgeleverd. Ik woon vlakbij een biologische supermarkt, en Odin levert drie avonden per week nieuwe voorraad.
Maar ontopic, heel positief over m'n combi-abonnement. 't fruit is heerlijk en vooral de vergeten groenten zijn fantastisch. Raapsteeltjes, rabarber en postelein vond ik wel het allerlekkerste denk ik. Heb er zelfs nog wel eens topic over geopend.
Ik ga straks verhuizen en dan zit het dichtsbijzijnde verkooppunt 12 kilometer verderop, maar gelukkig heb ik al www.streekexpresse.nl gevondenZeg maar de bioloigsche Albert.nl Tof
Daar heb ik een klacht over neergelegd, er waren meer klagers, dus dat hebben ze zich wel aangetrokken blijkbaar.quote:Deze week een spitskool (voldoende voor twee personen), maar dan: twee grapefruits, 1 avocado, 1 aubergine en 1 paprika! Hardstikke leuk hoor, zo'n luxe pakket, maar het is gewoon niet voldoende voor 2 personen, 2 a 3 dagen in de week.
3 rauwe eierenquote:Op maandag 31 december 2007 09:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Vooral over de pastinaken en ] spitskool zit ik nog na te denken, maar daar verzin ik ook wel wat mee.
Gewoon van odin.nl gehaald hoor, dus geen eigen ideetje...quote:Op maandag 31 december 2007 13:52 schreef p_iglet het volgende:
koolraap met linzen en champignons, klinkt goed.
Hoe?? recept?
Je kan er rolletjes van maken...door op twee plakjes katenspek wat zuurkool te leggen en deze op te rollen. Olie in de ban en de rolletjes op laag vuur bakken tot ze beginnen te kleuren en de zuurkool warm is...quote:Op maandag 31 december 2007 13:25 schreef p_iglet het volgende:
zuurkool heb ik nooit echt lekker gevonden en al zeker een jaar of 5 niet meer gegeten.
De mevrouw van de natuurwinkel hier vertelde dat zij die tassen kant en klaar aangeleverd krijgen, dus hier is dat wel zo. Het komt dus niet uit hun eigen voorraad. Ik weet eigenlijk niet of dat bij alle winkels gebeurt, misschien even bellen om te informeren?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:32 schreef SHE het volgende:
Die Ekodrome, die dus bij mij om de hoek zit..daar had ik het over in mijn eerdere reply
Wat een vieze tent zeg
Maar ik begrijp dat de geleverde tassen dus elders vandaan komen?
SHE, je woont toch in Utrecht centrum? De Estafettewinkel in de Biltstraat is wel tof en met een flink assortiment. Ook afhaalpunt van Odin-tassen, zag ik net.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:17 schreef SHE het volgende:
Waar vind ik er 1 die in Utrecht bezorgd?
Hier is het aanbod namelijk crap; de bio winkel die hier in het centrum stinkt en verkoopt verotte rommel
Dat is idd wel een goede vraag, meeste joule voor de productie van eten wordt verkwanseld aan e transport (7 uit 10).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
en wat kost het dan als je alleen maar nederlands biologisch wil hebben? vers en meteen van het veld. niet van die nauwelijks gecontroleerde biomeuk uit andere landen?
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar in Wageningen bijvoorbeeld heb je de 'Nieuwe Ronde'. Dit is een soort grote volkstuin, welke beheerd wordt door een tuinman. Het is een vereniging, meen ik. En alle leden betalen contributie per jaar en mogen daarom 'onbeperkt' zelf hun maaltje komen plukken. Link: www.denieuweronde.nlquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
en wat kost het dan als je alleen maar nederlands biologisch wil hebben? vers en meteen van het veld. niet van die nauwelijks gecontroleerde biomeuk uit andere landen?
Da's idd maar een paar straten verderop.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:40 schreef Reese het volgende:
[..]
SHE, je woont toch in Utrecht centrum? De Estafettewinkel in de Biltstraat is wel tof en met een flink assortiment. Ook afhaalpunt van Odin-tassen, zag ik net.
Wij hebben geen dingen die we alletwee erg vies vinden of zo, dus da's hier het probleem niet. En als we ergens echt geen zin in hebben kan het altijd nog in de vriezer voor een andere keer. Dat gebeurt hier alleen met de bleekselderij nog weleens, da's ook handig om in de vriezer te hebben liggen omdat je meestal maar een stengel nodig hebt in recepten.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:12 schreef Isegrim het volgende:
Niks voor mij. Ik wil graag zelf kiezen wat ik koop en er zitten geheid regelmatig dingen bij waar ik helemaal niet van houd / waar ik die week toevallig geen zin in heb / die mijn vriend niet lust etc.
Ja, daar was ik ook al verbaasd overquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:23 schreef Muck het volgende:
krijg nou niks!
zelfs in Didam is de vitatas verkrijgbaar
volgens mij kan je op www.adopteereenkip.nl terecht. maar anders google.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
Wat koel!
Waar had je dat gedaan zoals? Ik wil ook een adoptiekip!
Ik wilde namelijk zelf kippies houden in de tuin voor de eieren en de leuk, maar ik heb nieuwe buren en die gaan dat zeker dwarsbomen
Welk pakket is dit?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, daar is hij dan!
Het valt me niet tegen wat er in zit, alleen het fruit had ik wat rijkelijker ingeschat, en dan met name de appels. Ook komen de sperziebonen uit Egypte, wat ik een beetje raar vind voor een biologischecologischmilieutechnischverantwoordegroentezak..
Maar goed, qua inhoud: ik kan altijd nog wisselen naar een pakket met alleen groente, als dat nodig is. Het is natuurlijk een experiment, dus ik ga eens aankijken hoe ik deze week doorkom met deze tas. Er zit in: zoete bataten, uien, broccoli, spitskool, sperziebonen, pastinaken, rode bieten, appels, bloedsinaasappels.
[ afbeelding ]
Ik ben er nog niet uit of we dit gaan aanhouden of niet, dat kan ik denk ik pas zeggen als de proefperiode van vier weken erop zit
Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:
Ook Landzicht (http://www.groentenabonnement.nl/) blijkt bij ons in de buurt ophaalpunten te hebben.
Zijn er nog meer dergelijke abonnementen?
Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:42 schreef deom het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Landzicht gaan. Die hebben wij. Vrienden hebben Odin, en over het algemeen komen wij er beter mee weg.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:15 schreef Innocence het volgende:
Zie ook dat ze er biologische kip hebben, daar ga ik sowieso eens een flink pakket van halen!![]()
ja het is idd even schrikken als je er achterkomt dat een normale kip wat meer kost. minder vlees is daardoor gewaarborgd. misschien moeten alle mensen maar eens beseffen dat je voor gezond vlees heel veel meer betaald, maar dat je ook pp met 50 gram ziekteloos vlees afkunt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Dat dacht ik deze week ook. Ik schrok erg van de prijs.
7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten.
Oh enneh: de appels uit m'n pakketje zijn gruwelijk lekker.
De inhoud van Landzicht is ruim voldoende. In de praktijk eten wij er met zijn tweeën de hele week van. Laatst hadden we bijvoorbeeld twee rooie kooltje van 3 ons per stuk. Dat is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:
[..]
Heb ik zelf ook een lichte voorkeur voor, zeker als de inhoud ziet. Maar hoe zit het ongeveer met de hoeveelheid?
Weet nog niet of het leuk vind om elke week iets te moeten koken met deze groenten, maar dan kunnen we het natuurlijk altijd weer stopzetten.
Ik heb het andersom: hoe goedkoper het vlees, hoe meer ik schrik.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
7,75 voor 300 gram. *Slik*. Toch maar meegenomen, maar ik ga wel minder kip eten.
Haha, prijs valt inderdaad tegen, maar ik eet u al heel lang geek kip, omdat er in de supermarkt gene Eko-kippetje te krijgen is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij zijn ook geen groente-eters, zat daarom te denken dat een 1-persoons pakket ook wel voldoende moet zijn. Maar ja, kan altijd nog later veranderen of stopzetten inderdaad.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:38 schreef deom het volgende:
[..]
is eigenlijk voor een avond, maar wij hebben per keer een kooltje op. We zijn dus geen hele grote groenteneters, maar zou je dat wel zijn dan heb je gewoon voor 5 avonden voldoende.
Opzeggen is erg makkelijk, want je zit nergens echt aan vast. Ook met de vakanties is een mailtje een week vantevoren voldoende om de bestelling te stoppen.
Het zegt me helemaal niets, maar dat weerhoud me er niet van te reageren. Op de website van Odin zijn meestal wel lekkere recepten te vinden in het digitale receptenboek. Met bataat staat er ook wel wat, maar ook het volgende:quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:
wie heeft er nog een lekker recept voor bataat?
nog nooit gegeten of klaargemaakt.
Wacht maar to je een keer komkommer krijgt. Sinds de biologische weet ik dat een komkommer helemaal niet waterig is en laf smaakt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Zo net de broccoli op. JEEEETJE wat is dat een verschil qua smaak zeg!!!!
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef p_iglet het volgende:
wie heeft er nog een lekker recept voor bataat?
Het verschil in smaak met bietjes is helemaal ongelooflijk!quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef p_iglet het volgende:
Zo net de broccoli op. JEEEETJE wat is dat een verschil qua smaak zeg!!!!
Wij aten altijd al behoorlijk vaak broccoli, maar hier zit toch echt veeel meer smaak aan dan de broccoli die ik normaal bij de c1000 of AH koop.
Kan niet wachten!quote:De inhoud van het groentepakket van week 3, 2008
Spruiten of savooiekool
Rode Bieten
Pastinaken
Knoflook
Winterpostelein
Koolraap
Recepten
Deze opgave is onder voorbehoud omdat er toch weleens op het laatst nog wijzigingen noodzakelijk zijn.
www.koolraap.nlquote:Op maandag 14 januari 2008 15:32 schreef Innocence het volgende:
[..]
Kan niet wachten!
Zou alleen niet weten wat ik met koolraap aan moet, maar misschien dat er een lekekr recept bij zit.
Ja schat, ik hou ook van jouquote:Op maandag 14 januari 2008 15:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
WAT BEN JIJ IRRITANT ZEG!
ik ben ook op sjeen, maar nu is het slowchatten weer klaar he?quote:
Vind ik ook. En je kan bijbestellen dus ik kan daar gewoon alles bestellen aan groente en fruit.quote:
En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.quote:Op maandag 14 april 2008 10:10 schreef Innocence het volgende:
Hier bevalt het pakket ook nog steeds erg goed. Zitten veel verschillende groenten in en moeten met een 1-persoonspakket al echt ons best doen om het op te krijgen. We weten het gelukkig steeds beter te combineren, dus meerdere groenten in 1 gerecht.
Deze week bijvoorbeeld:Witlof Tauge Slamix Lenteuitjes Paksoy Savooiekool
Voor 6,25.
De prijs komt me bekend voor. Deze hebben wij ook. Vrienden hebben het pakket van Odin, maar wij komen eer iedere keer beter af.quote:Op maandag 14 april 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.
Oeps, we hebben natuurlijk het tweepersoons pakket. Toen we begonnen was die meen ik 6,25, of ik heb het onthouden van de website. Met zijn tweetjes eten we er trouwens wel de hele week van want het is altijd meer dan voldoende.quote:Op maandag 14 april 2008 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar met z'n tweeën eten van een eenpersoonspakket van ¤6,25? Misschien is die ik gevonden heb dan toch niet zo heel goed(koop). Aan de andere kant, de keuze is ook nogal beperkt als je in een klein dorp woont.
Ik zal deze week eens contact met ze opnemen om te horen hoe of wat en een proefpakket te bestellen.
groentenabonnement.nl inderdaadquote:Op maandag 14 april 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.
Nee, ik heb via www.groentehandel.nl een bedrijf uit Groningen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:52 schreef Innocence het volgende:
Heb je nou via Landzicht?
Want ik heb deze week ook worteltjes, andijvie, courgette, komkommer en sla in het pakket
En paksoi trouwens...
Het gaat echt steeds sneller op, lekkere groenten deze tijd van het seizoen!
Met gehaktballen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:16 schreef Innocence het volgende:
Ik eet vanavond ook stampot rauwe andijvie
Andijviesaladequote:Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand leuke recepten met andijvie?
Jij hebt echt een abonnement als ik die site zo lees. Vitatas is dat niet en Odin eigenlijk ook niet, al doen ze stiekem van wel (maar in de spelregels staat daar ook: 'u bestelt elke week de tas voor de week daarop en betaalt het bedrag daarbij vooruit' , dat is in feite geen abonnement).quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:39 schreef Innocence het volgende:
Hier ook veel 'blaadjesgroente' Moet nu vanavond snel snijbiet eten, terwijl ik daar helemaal geen zin in heb...
Maar ik kan helemaal niet beslissen of ik de tas wil of niet, kan alleen vantevoren vakantie opgeven.
Je hebt landgoed Vollenhove nog, maar dat is waarschijnlijk te ver voor jou. Mijn moeder had vroeger een dealtje met een echtpaar dat een volkstuin had, en chronisch te veel oogst. Af en toe wat schoffelen en wieden voor tassen met groente en fruit.quote:Op zondag 25 april 2010 12:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik ben al een tijd op zoek naar een abonnement, maar kom tot nu toe op Odin uit hier. Heb er liever een met streek- of Nederlandse producten... Iemand de gouden tip voor omgeving Utrechtse Heuvelrug?
Yska, de Ekonoom bezorgt dit soort pakketten in Groningen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:13 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb hier anderhalf jaar terug ook weleens over nagedacht. Ik zit alleen met het afhalen/bezorgen. Ik werk zelf ook in een winkel dus afhalen wordt al lastig. Maar als ik aan het werk ben is bezorgen ook mooi knudde....
Ik woon in Groningen trouwens.
Dat is ook een idee...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik laat mijn BioAanHuis-pakketje gewoon op het werk bezorgen. :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |