abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58009320
Wij zijn er ook mee gestopt, ik studeer nog, en op één inkomen was het gewoon te duur. Daarbij komt dat mijn vriend wat minder dingen lust dan ik, dus vaak bleef ik met dingen zitten die ik alleen lustte (of als enige wilde proberen..) dus nu maar weer over op "gewone" groente, met af en toe inkopen bij de natuurwinkel.
pi_58009330
Euh, ja dat was ik dus onder de account van m'n vriend .
pi_58009390
Hier nog steeds een vitatas abonnement. Ik kijk per week welke het beste uitkomt. Meestal combitas van groente en wat fruit.
Bij ons bevalt het prima.
pi_58010882
Als ik die site zie die ik gevonden heb ben ik best tevreden over de hoeveelheden maar het is natuurlijk even afwachten hoe het in de praktijk is. Ik vind hem ook helemaal niet zo duur
Het basispakket kost ¤12,50 en daar zit volgende week in:
- Ui bosui
- Paksoi
- Prei
- Alfalfa
- Appels elstar
- Komkommer
- Raapsteel
- Wortels waspeen
- Peren red barlet
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58012480
Ziet er goed uit die site MM.
pi_58012574
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:59 schreef p_iglet het volgende:
Ziet er goed uit die site MM.
Vind ik ook. En je kan bijbestellen dus ik kan daar gewoon alles bestellen aan groente en fruit.
pi_58038163
Hier bevalt het pakket ook nog steeds erg goed. Zitten veel verschillende groenten in en moeten met een 1-persoonspakket al echt ons best doen om het op te krijgen. We weten het gelukkig steeds beter te combineren, dus meerdere groenten in 1 gerecht.

Deze week bijvoorbeeld:

• Witlof
  • Tauge
  • Slamix
  • Lenteuitjes
  • Paksoy
  • Savooiekool

Voor 6,25.
  • Sweet and innocent...
    pi_58039131
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 10:10 schreef Innocence het volgende:
    Hier bevalt het pakket ook nog steeds erg goed. Zitten veel verschillende groenten in en moeten met een 1-persoonspakket al echt ons best doen om het op te krijgen. We weten het gelukkig steeds beter te combineren, dus meerdere groenten in 1 gerecht.

Deze week bijvoorbeeld:

• Witlof
  • Tauge
  • Slamix
  • Lenteuitjes
  • Paksoy
  • Savooiekool

Voor 6,25.
  • En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.
      maandag 14 april 2008 @ 11:05:11 #109
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_58039149
    wat een leuk idee! we wonen nu samen dus misschien is dat wel wat
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_58039849
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.
    De prijs komt me bekend voor. Deze hebben wij ook. Vrienden hebben het pakket van Odin, maar wij komen eer iedere keer beter af.

http://www.groentenabonnement.nl/
    pi_58040021
    Maar met z'n tweeën eten van een eenpersoonspakket van ¤6,25? Misschien is die ik gevonden heb dan toch niet zo heel goed(koop). Aan de andere kant, de keuze is ook nogal beperkt als je in een klein dorp woont.
    Ik zal deze week eens contact met ze opnemen om te horen hoe of wat en een proefpakket te bestellen.
    pi_58040135
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 11:46 schreef MinderMutsig het volgende:
    Maar met z'n tweeën eten van een eenpersoonspakket van ¤6,25? Misschien is die ik gevonden heb dan toch niet zo heel goed(koop). Aan de andere kant, de keuze is ook nogal beperkt als je in een klein dorp woont.
    Ik zal deze week eens contact met ze opnemen om te horen hoe of wat en een proefpakket te bestellen.
    Oeps, we hebben natuurlijk het tweepersoons pakket. Toen we begonnen was die meen ik 6,25, of ik heb het onthouden van de website. Met zijn tweetjes eten we er trouwens wel de hele week van want het is altijd meer dan voldoende.

Verder is het leuk dat je ieder jaar een kijkje kan gaan nemen op de boerderij zodat je kan zien hoe alles groeit. Is toch wel leuk om te zien waar het grootste deel van je groenten vandaan komen.
    pi_58041079
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En welk abonnement hebben jullie? Kon er met teruglezen niet helemaal achter komen.
    groentenabonnement.nl inderdaad

Moet wel zeggen dat wij qua groenten niet zulke hele grote eters zijn. Maar het is natuurlijk niet de helft van een tweepersoonspakket, het is meer, omdat je nou eenmaal geen halve krop sla oid kan krijgen.
    Sweet and innocent...
    pi_58458685
    Ik heb nog steeds geen abonnementje maar ik ben vandaag wel even langs de kraam gelopen op de markt om het te checken en het ziet er allemaal wel goed uit en belangrijker nog, het is ook heel erg lekker.
    Ik denk dat ik voor volgende week dus maar eens een proefpakket bestel.
    pi_58459031
    Alle knoflookliefhebbers zouden sowieso verplicht biologisch moeten eten. Mijn god, wat is dat lekker!
    Heb de hele avond met brandend maagzuur gelopen, nadat ik een teentjes zo op had. Zoveel smaak, geweldig.
    Sweet and innocent...
    pi_58461273
    Ik heb n half jaartje Odin ervaren, ik kon de tas altijd ophalen bij het groenteboertje bij mij op de hoek. Vond t altijd wel
    weer 'spannend' wat erin zou zitten, maar soms kon het ook wel weer tegenvallen. Je moet er inventief mee om kunnen gaan, en gezien ik steeds minder thuis was had t weinig nut meer, maar verder is odin wel aan te raden. Ze hebben ook leuke aanbiedingen qua kookspullen, heb m Tajine met flinke korting via odin gekocht!
    pi_59298086
    Ik heb eindelijk een pakket besteld en vandaag binnen gekregen.

De inhoud:
    - 4 bananen
    - 1 galiameloen
    - 1 courgette
    - 1 komkommer
    - 5 flinke wortelen
    - 4 uien
    - 8 tomaten
    - 1 flinke stronk andijvie
    - 1 grote krop sla

Valt me helemaal niet tegen voor ¤12,50! En op de voorgrond zie je een klein doosje bonbons die ik gekregen heb omdat ik de kennismakingsaanbieding van 4 pakketten voor ¤45,- heb genomen.
    pi_59299609
    Heb je nou via Landzicht?

Want ik heb deze week ook worteltjes, andijvie, courgette, komkommer en sla in het pakket
    En paksoi trouwens...

Het gaat echt steeds sneller op, lekkere groenten deze tijd van het seizoen!
    Sweet and innocent...
    pi_59302282
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 10:52 schreef Innocence het volgende:
    Heb je nou via Landzicht?

Want ik heb deze week ook worteltjes, andijvie, courgette, komkommer en sla in het pakket
    En paksoi trouwens...

Het gaat echt steeds sneller op, lekkere groenten deze tijd van het seizoen!
    Nee, ik heb via www.groentehandel.nl een bedrijf uit Groningen.
    Heeft iemand leuke recepten met andijvie? Gekookt vind ik vies en verder kan ik niks anders bedenken dan stamppot andijvie.
    pi_59303323
    Ik eet vanavond ook stampot rauwe andijvie
    Sweet and innocent...
    pi_59304906
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 13:16 schreef Innocence het volgende:
    Ik eet vanavond ook stampot rauwe andijvie
    Met gehaktballen?
    pi_59305341
    In Brabant en Limburg heb je Hai Boer Hai, een bezorgdienst waar je op internet kunt bestellen en het bij een afhaalpunt kunt ophalen (ik geloof op woensdag, donderdag of vrijdag, maar dat verschilt ook per punt).

Je kunt niet alleen biologische groenten en fruit bestellen, maar ook zuivelproducten, brood, vleeswaren en ander vlees. Dus dan is het alleen nog maar een kwestie van op internet bestellen en een paar dagen later ophalen.

Ze werken natuurlijk met seizoenen, dus je kunt niet alles krijgen. Nu zijn er bijvoorbeeld asperges.
    Het is dus geen pakket of tas, je kunt zelf kiezen wat je wil hebben! Handig voor de moeilijke eters
    pi_59307603
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:

Heeft iemand leuke recepten met andijvie?
    Andijviesalade

400 g andijvie
    1 literblik halve peren (of vers)
    50 g gepelde walnoten
    ½ el citroensap
    2 el witte wijn
    5 el zure room
    3 el mayonaise
    zout, peper
    1 el gehakte bieslook

Andijvie in smalle reepjes snijden, wassen en uit laten lekken. Peren uit laten lekken en in plakjes snijden. Noten grofhakken. In kommetje doen: citroensap, wijn, zure room, mayonaise, zout, peper en bieslook. Tot sausje roeren.
    In slaschaal doen: andijvie, peer en walnoten. Sausje erover schenken.

Andijvie met mandarijntjes

400 g andijvie,
    2 eetl. (sesam) olie,
    1 eetl. verse gemberwortel, geraspt
    2 eetl. mandarijntjes uit blik met 1 eetl. mandarijnsap
    scheutje gembersiroop of sojasaus,
    1 eetl. geroosterde sesamzaadjes

Maak de andijvie schoon en snijdt de groente in smalle repen. Verhit een wok, wadjan of grote hapjespan. Voeg de olie toe en laat deze heet worden. Roerbak de andijvie met de gember tot de groente bijtgaar is. Voeg de mandarijntjes met het sap en een scheutje gembersiroop of sojasaus toe en schep voorzichtig om. Bestrooi voor het serveren met de geroosterde sesamzaadjes.

Andijvierolletjes

1 kg andijvie
    zout
    200 gr ontbijtspek
    boter

Maak de struiken andijvie schoon, was ze goed en kook de struiken in een pan met een klein beetje water en zout 10 minuten. Neem de andijviestruiken uit de pan en laat ze heel goed uit lekken. Verdeel de struiken in acht porties. Sla de bladeren dubbel en wikkel er ontbijtspek omheen. Zet het spek vast met een prikkertje. Verhit wat boten in een pan en bak hierin de andijvierolletjes knapperig bruin. Verwijder voor het opdienen de prikkertjes. Lekker met aardappelpuree
      † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 22:02:24 #124
    43556 miss_dynastie
    pi_61022053
    Ik heb vanaf volgende week de combitas van Vitatas!
    De voorwaarden zijn een stuk gunstiger dan die van Odin, de tas komt op donderdag en de dinsdag ervoor moet je beslissen of je de tas wil. Da's twee dagen tegenover zes bij Odin. Daarnaast wist je bij Odin nooit wat er in de tas zat op het moment dat je hem bestelde en bij Vitatas wel, dus veel makkelijker nee zeggen. Ben zeer benieuwd!
    pi_61022847
    Wat leuk, dit topic.
    Ik heb ook een groenteabonnement, of eigenlijk een groenteaandeel, van een boerderij bij ons in de buurt. (www.oosterwaarde.nl)
    Het is nog wat 'radicaler' dan Odin en zo, zie ik. Het verbaast me dat daar nog allerlei buitenlandse groente in zit.
    Het systeem van mijn pakket:

Ik heb een aandeel genomen in de oogst van de Oosterwaarde. Er kan gekozen worden voor een 1 persoons, 2-3 persoons of 5 persoonspakket. Je krijgt per week (in de winter per 2 weken) een aandeel in de oogst. Valt de oogst tegen, dan krijg je minder, is het veel, dan krijg je veel. Het garandeert de boeren een inkomen zonder dat ze kunstgrepen uit moeten halen om de oogst op te jagen, en het geeft ons lokaal geteelde groente, zonder gif, met veel variatie. Ze telen biologisch dynamisch, en heel soms doen ze wat anders dan eigen oogst in het pakket, als het bijvoorbeeld heel weinig is, maar dan alleen van boeren in de buurt die ook biol dynamisch telen. Het wordt gebracht naar een aantal adressen in onze stad, en daar kunnen we het dan afhalen (ons afhaaladres is een schuurtje in de buurt). En als je een groente echt niet wilt, is er ook nog een ruilkist met daar een alternatief dat je kunt kiezen.
    Ik vind het een supertof systeem. We krijgen groenten die we nergens anders kunnen krijgen, en héél verantwoord. Oja, ik mag ook nog meedenken als aandeelhouder over het beleid van de boerderij, maar dat vind ik niet zo nodig eigenlijk.
    Ik vind soms wel lastig dat in de zomer veel 'blaadjesgroenten' erbij zitten, die eigenlijk allemaal snel op moeten.
    Dat lukt niet altijd, maar ik moet maar weer eens beter gaan plannen gedurende de week. Ik heb wel aan het begin van het abonnement een kookboekje gekregen met voor alle geteelde groenten 1 of meer recepten.
    Eva en Maria
    pi_61032856
    Hier ook veel 'blaadjesgroente' Moet nu vanavond snel snijbiet eten, terwijl ik daar helemaal geen zin in heb...

Maar ik kan helemaal niet beslissen of ik de tas wil of niet, kan alleen vantevoren vakantie opgeven.
    Sweet and innocent...
      † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:45:54 #127
    43556 miss_dynastie
    pi_61033030
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2008 10:39 schreef Innocence het volgende:
    Hier ook veel 'blaadjesgroente' Moet nu vanavond snel snijbiet eten, terwijl ik daar helemaal geen zin in heb...

Maar ik kan helemaal niet beslissen of ik de tas wil of niet, kan alleen vantevoren vakantie opgeven.
    Jij hebt echt een abonnement als ik die site zo lees. Vitatas is dat niet en Odin eigenlijk ook niet, al doen ze stiekem van wel (maar in de spelregels staat daar ook: 'u bestelt elke week de tas voor de week daarop en betaalt het bedrag daarbij vooruit' , dat is in feite geen abonnement).

Ik vind het helemaal leuk dat ik nu al kan zien wat er over 13 dagen in de tas zit. Kan ik vast een beetje recepten gaan bekijken
    pi_61033423
    Ik zie dat het er nu snel op staat inderdaad. Normaal was dat vaak pas op maandagmiddag, terwijl je op woensdag op kunt halen. Maakt ook niet uit, want ik doe meestal op dinsdag boodschappen.
    Sweet and innocent...
      woensdag 14 april 2010 @ 19:03:14 #129
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_80314860
    » Er is al 600 dagen niet in dit topic gepost!

Mooi rond getal om dit topic eens een schopje te geven.
    Ik doe mijn best om zo gezond mogelijk te eten, maar heb vaak moeite om elke dag weer te bedenken wat ik nu weer moet maken, dus ik ga binnenkort ook aan de Vitatas!

Mijn vader heeft een grote tuin met veel groente en fruit, maar sinds ik niet meer thuis woon, heb ik daar veel minder aan natuurlijk. Omdat ik schandalig verwend ben met kakelverse groenten die met liefde gekweekt zijn en alle tijd hadden om te groeien, vind ik de groenten uit de supermarkt vaak om te huilen.
    Daarnaast vind ik het ook heel leuk om nieuwe dingen uit te proberen, dus ik ben heel benieuwd wat ik ervan vind!
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_80614320
    Heel mooi rond getal Deze is er ook nog:
    Groot 'groentenabonnement-wat-moet-ik-maken'-topic. Deel 2.

Ik heb zelf de Odin-combi, maar ben de laatste weken er niet zo over te spreken. Erg eenzijdig, veel herhaling en weinig gekke dingen waar ik mijn kookkunsten op kan botvieren. Ik kijk het nog even aan, mocht het zo blijven schakel ik over naar de Vitatas.
    pi_80691762
    Ik ben al een tijd op zoek naar een abonnement, maar kom tot nu toe op Odin uit hier. Heb er liever een met streek- of Nederlandse producten... Iemand de gouden tip voor omgeving Utrechtse Heuvelrug?
      zondag 25 april 2010 @ 13:26:35 #132
    263650 douche-eendje
    met pulletjes
    pi_80692662
    Deze 2 staan in het andere topic:
    http://www.groentetas.nl/
    http://www.aardvlo.nl/
    pi_80694331
    Die ken ik, maar hebben geen afhaalpunt in mijn gemeente... Toch bedankt.
    pi_117598156
    quote:
    0s.gif Op zondag 25 april 2010 12:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ik ben al een tijd op zoek naar een abonnement, maar kom tot nu toe op Odin uit hier. Heb er liever een met streek- of Nederlandse producten... Iemand de gouden tip voor omgeving Utrechtse Heuvelrug?
    Je hebt landgoed Vollenhove nog, maar dat is waarschijnlijk te ver voor jou. Mijn moeder had vroeger een dealtje met een echtpaar dat een volkstuin had, en chronisch te veel oogst. Af en toe wat schoffelen en wieden voor tassen met groente en fruit. :)
    pi_117601344
    Lekkere schop omhoog! :D
    Maar dat is idd ook te ver. En inmiddels heeft ook Odin geen afhaalpunt meer in mijn woonplaats. Oh, de verloedering!
    (heb zelf wel een moestuin, maar niet genoeg opbrengst het jaar rond.)
    pi_117614594
    Lekkere schop ja :D Ik heb nog altijd een vitatas, heerlijk O+
      vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:13:56 #137
    242204 YskaFredriksson
    Vitamientjes zijn je vriendjes
    pi_117644625
    Ik heb hier anderhalf jaar terug ook weleens over nagedacht. Ik zit alleen met het afhalen/bezorgen. Ik werk zelf ook in een winkel dus afhalen wordt al lastig. Maar als ik aan het werk ben is bezorgen ook mooi knudde....

Ik woon in Groningen trouwens.
    Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
    pi_117644941
    Ik laat mijn BioAanHuis-pakketje gewoon op het werk bezorgen. :-)
      † In Memoriam † vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:25:29 #139
    34726 Fratz
    Max
    pi_117645087
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:13 schreef YskaFredriksson het volgende:
    Ik heb hier anderhalf jaar terug ook weleens over nagedacht. Ik zit alleen met het afhalen/bezorgen. Ik werk zelf ook in een winkel dus afhalen wordt al lastig. Maar als ik aan het werk ben is bezorgen ook mooi knudde....

Ik woon in Groningen trouwens.
    Yska, de Ekonoom bezorgt dit soort pakketten in Groningen.
    Biologisch en vaak ook zitten er wel 'bijzondere" dingen bij.
    There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
    pi_117645415
    quote:
    0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:22 schreef Isegrim het volgende:
    Ik laat mijn BioAanHuis-pakketje gewoon op het werk bezorgen. :-)
    Dat is ook een idee...
      woensdag 5 maart 2014 @ 08:57:21 #141
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_137405477
    Schopje!

Heeft iemand hier ervaring met groente/fruitabonnementen van Kievit?
    Ik zit eraan te denken om zo'n abonnement te gaan nemen, maar de info op de site is niet heel volledig. Ik ga ze sowieso nog mailen met de vraag welk abonnement voor 4 personen is, maar ervaringen van anderen zijn ook altijd fijn om te horen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')