abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21258516
Wie heeft het nog meer?
Ik fiets nu elke donderdag naar de boerderij om mijn pakketje op te halen... 6,55 Euro voor 2 personen vind ik niet veel geld voor (bio)groenten die over het algemeen erg lekker smaken. Er zitten soms wel aparte dingen in, maar die zorgen juist dat ik op zoek ga naar nieuwe recepten.
Ik ben eigenlijk heel positief...

Hoe zit dat met anderen? Ben jij ook positief over je pakketje, of krijg je elke week hetzelfde? Hoe zit het met de kwaliteit bij jou?
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 14:48:12 #2
24156 The_penetrator
Woman can't resist...
pi_21259045
Tja, als ik naar een boer wil fietsen ben ik denk ik een paar uur onderweg...
Tjolken doe je overal en altijd...!
pi_21259132
Ik ben sowieso tegen bio-voedsel. Vind het nogal overtrokken, en het smaakt echt niet beter.

Maar doe wat je niet laten kunt
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 14:58:04 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21259338
Werkt dat net als met een groenten abonement? De leverancier bepaald wat jij gaat eten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:19:19 #5
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_21259838
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:51 schreef QOnline het volgende:
Ik ben sowieso tegen bio-voedsel. Vind het nogal overtrokken, en het smaakt echt niet beter.

Maar doe wat je niet laten kunt
hmmm het is gewoon kwalitatief een stuk beter..... dus waarom niet, maar ga jij maar lekker aan de gifpiepers
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:24:19 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21259955
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:28 schreef wendy-tje het volgende:
Ben jij ook positief over je pakketje, of krijg je elke week hetzelfde? Hoe zit het met de kwaliteit bij jou?
Een jaar of twee geleden hadden we een groentepakket van Odin maar die hadden we opgezegd omdat die in de winter wel heel saai was. Echt elke week een kilo winterpeen. Dat blijft niet leuk

Nu hebben we een ander abonnement. Eens per week kunnen we een krat groente bij de biowinkel gaan ophalen en ik ben over deze zeer tevreden! Variatie is groter. We hebben in een paar weken tijd al meer verschillende dingen gekregen dan in een jaar Odin
Kwaliteit is ook goed

Vind het idee van zo'n pakket erg lollig omdat het je dwingt een recept bij je ingredient te zoeken ipv andersom. Zo probeer je nog eens hele nieuwe dingen uit. Uit mezelf zou ik nooit snijbiet hebben gekocht (voor zover je dat nog kunt krijgen natuurlijk) en nu verheug ik me al op de volgende keer dat het in mijn pakket zit
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:27:49 #7
45206 Pietverdriet
pi_21260032
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:19 schreef NIels25 het volgende:

[..]

hmmm het is gewoon kwalitatief een stuk beter..... dus waarom niet, maar ga jij maar lekker aan de gifpiepers
Vraag me dan toch af hoe jij kwaliteit definieerd. De onderzoeken die ik me herinner naar de producten uit de biologische landbouw (Melk, Groente) zijn dat er geen verschillen zijn in de kwaliteit van de melk, en dat de groenten minder vitaminen bevatten. De smaak van fruit en groenten is eerder afhankelijk van de versheid, rijpheid en het ras dan van hun biologische kwaliteit.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 15:29:35 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21260075
Zou een topic eens een keer niet uit kunnen lopen op een offtopic ja/nee gesprek tussen een stel zuurpruimen?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21261011
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:48 schreef The_penetrator het volgende:
Tja, als ik naar een boer wil fietsen ben ik denk ik een paar uur onderweg...
Soms zitten ze dichterbij dan je denkt
Maar vaak worden die paketten ook wel bezorgd, bij jou thuis
pi_21261053
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag me dan toch af hoe jij kwaliteit definieerd. De onderzoeken die ik me herinner naar de producten uit de biologische landbouw (Melk, Groente) zijn dat er geen verschillen zijn in de kwaliteit van de melk, en dat de groenten minder vitaminen bevatten. De smaak van fruit en groenten is eerder afhankelijk van de versheid, rijpheid en het ras dan van hun biologische kwaliteit.
Ach, dat is in ieder geval een voordeel van zo'n pakket, het is vers
Verder smaken de worteltjes hetzelfde als bij mijn moeder uit de moestuin, iets wat ik nog nooit in een winkel of op de markt ben tegengekomen.
pi_21261083
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Werkt dat net als met een groenten abonement? De leverancier bepaald wat jij gaat eten?
In feite wel, maar ze doen er bij mij ook niet moeilijk over als ik eens geen zin heb in tuinbonen
pi_21261136
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:24 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Een jaar of twee geleden hadden we een groentepakket van Odin maar die hadden we opgezegd omdat die in de winter wel heel saai was. Echt elke week een kilo winterpeen. Dat blijft niet leuk
Nee, dat lijkt me ook niks
quote:
Nu hebben we een ander abonnement. Eens per week kunnen we een krat groente bij de biowinkel gaan ophalen en ik ben over deze zeer tevreden! Variatie is groter. We hebben in een paar weken tijd al meer verschillende dingen gekregen dan in een jaar Odin
Kwaliteit is ook goed

Vind het idee van zo'n pakket erg lollig omdat het je dwingt een recept bij je ingredient te zoeken ipv andersom. Zo probeer je nog eens hele nieuwe dingen uit. Uit mezelf zou ik nooit snijbiet hebben gekocht (voor zover je dat nog kunt krijgen natuurlijk) en nu verheug ik me al op de volgende keer dat het in mijn pakket zit
Dat vind ik dus ook zo leuk. Deze keer inderdaad weer eens snijbiet, maar ook gele courgette. Die was ik nog niet eerder tegengekomen

[ Bericht 3% gewijzigd door wendy-tje op 13-08-2004 16:11:54 (spelfoutjes) ]
pi_21261346
Hmm, klinkt leuk. Ik kook veel uit moestijn en eigen 'veestapel' dus kan ook erg blij worden van vers voedsel.... En die discussie 'bio ja of nee' voeren ze maar ergens anders...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:29:54 #14
45206 Pietverdriet
pi_21261557
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:09 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

In feite wel, maar ze doen er bij mij ook niet moeilijk over als ik eens geen zin heb in tuinbonen
Das mooi, want tuinbonen, daar ben ik ook niet gek op. Dat is namelijk precies wat ik tegen groenteabo´s heb, dat er iemand voor mij bepaalt wat ik moet gaan eten. Het is in mijn omgeving altijd de reden dat mensen er na een tijdje mee ophouden.
pi_21264721
Meldt! www.odin.nl

Ik heb het extra grote met fruit voor 2 personen

@Piet: da;s juist het mooie van groenteabbo's: je weet nooit wat je gaat eten, dus kun je je improvisatietalenten benutten......super!
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:24:41 #16
45206 Pietverdriet
pi_21265299
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 18:59 schreef Solitarias het volgende:
Meldt! www.odin.nl

Ik heb het extra grote met fruit voor 2 personen

@Piet: da;s juist het mooie van groenteabbo's: je weet nooit wat je gaat eten, dus kun je je improvisatietalenten benutten......super!
Leuk, de hele winter improviseren met kool en penen.
Kijk, ik weet best wat de voordelen er van zijn, de kostprijs van de boer drukken doordat ie zelf zijn afname bepaald, maar ik bepaal mijn keuze van eten niet op de groenten, maar op het vlees of de Vis. Ik loop over de markt en zie mossels, of Schiet eend, of een mooie wilde zalm. Dan wil ik de groenten die daar bij passen en niet die de bioboer toevallig kwijt moest. Ik woon niet in de Sovjet Unie. Een vraag gedreven economie houd de prijs/kwaliteits verhouding goed. Ik heb geen zin in tuinbonen en vastkokende aardappels om maar wat te noemen.
Bovendien eet ik niet de hele week thuis, heb ik soms geen zin om te koken, en dan lopen de groenten weg uit zich zelf.
pi_21289524
Tsja, we hebben ongeveer een jaar lang een bio-groentenpakket gehad. In de zomer en het voorjaar is dat best leuk, krijg je nog eens iets anders dan anders zullen we maar zeggen. Hoewel voor de meeste "aparte" groenten geldt dat ze niet voor niets uit het normale eetpatroon zijn verdwenen.

Maar het werd vervelend in de winter toen we maandenlang iedere week peen, kool en bieten kregen. Af en toe een topinamboem erbij.
Resultaat was dat we vaak de helft lieten staan, soms heb je gewoon even zin in een komkommer, tomaat, krop sla.
Ik weet dat het geen seizoensgroente is, maar ik ben nu eenmaal een verwende consument
pi_21316042
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuk, de hele winter improviseren met kool en penen.
Nee, er zit ook ander spul bij uit bv Italie en Z-Amerika....dus niet alleen Nederlandse seizoensgroenten
  maandag 16 augustus 2004 @ 08:35:45 #19
45206 Pietverdriet
pi_21318481
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:21 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Nee, er zit ook ander spul bij uit bv Italie en Z-Amerika....dus niet alleen Nederlandse seizoensgroenten
Je bent de eerste die dat verteld, niet mijn, noch van mensen die ik ken de ervaring, is namelijk precies altijd dat wat ik hoor als kritiek er op
pi_21321267
Alsof de bewuste biologische consument genoegen zou nemen met een hele winter lang penen+knollen eten...die is net zo kritisch als de gewone consument. Hij wil dus ook in de winter variatie en bv Odin begrijpt dat gelukkig..........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')