Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:27 schreef grif het volgende:
Mijn zus heeft het, het aardige voor haar is dat je groentes uit het seizoen eet en dan ook nogal eens 'bijna vergeten' groentes krijgt. En die blijken vaak helemaal niet verkeerd te zijn, leuke culinaire ontdekkingsreis dus!
Mijn zus had precies dezelfde ervaring, maar dan met pompoen. Dat bleek ze echt lekker te vinden (zelf heb ik de pompoendrempel nog lang niet genomen...)quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef LoudGirl het volgende:
Het is super! Alles heel vers en je wordt gedwongen iets te maken van dingen waarvan je altijd hebt geloofd dat je ze niet lekker vindt.
In Amsterdam is een uitstekende kookboekenwinkel (in de Runstraat, een van de negen straatjes, daar is het makkelijk geld uitgeven ;-))quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.
Dat is wel heel goed geregeld in Groningen, dan zit je niet met die smerige bleek- en groenselderij die ze er bij Odin de hele tijd instoppen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:14 schreef LoudGirl het volgende:
Je kunt trouwens wel opgeven wat je echt niet wilt. Ik krijg ook heel veel, in theorie voor 3 a 4 dagen maar ik doe er vaak de hele week mee.
Bijna elke week sla en vaak niet zo vers. Sommige dingen waren echt bedorven. Het kleinste pakket was ook teveel voor mij alleen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Heb de site van Ekonoom bekeken, dat ziet er ook goed uit zeg! Jammer ik in Hilversum woon.
Waarom was je niet zo tevreden over Odin?
Koop de Wanneequote:Op vrijdag 28 december 2007 13:30 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat leek mij ook een leuke bijkomstigheid ja! Maar - ik weet van die "vergeten" groentes vaak helemaal niet hoe ik ze klaar moet maken, dus misschien ook wel lastig.
Wat een onzin. De biologische winkel dient alleen als verkooppunt van die pakketten, deze worden ingepakt en al afgeleverd. Ik woon vlakbij een biologische supermarkt, en Odin levert drie avonden per week nieuwe voorraad.quote:Op zondag 30 december 2007 23:00 schreef zoalshetis het volgende:
nadeel van biologische winkels is dat het zo duur is, dat veel groente blijft liggen en daardoor krijg je vaak versufte groente in je wekelijkse mand.
dan nog liever diepvries.
Bij ons verkoopt de biologische winkel (natuurwinkel) ook zelf groente en fruit, maar het is daar altijd zo druk dat ik niet denk dat dat heel lang blijft liggen. Ze hebben ook lang niet zoveel voorraad als een normale supermarkt. Wel veel soorten, maar geen enorme stapels, zeg maar. Ik had er deze week zoete aardappelen, winterpeen, pompoen, appels en sinaasappels gehaald, en die waren net zo vers als ik gewend ben van bijvoorbeeld de AH. En lekkerderquote:Op maandag 31 december 2007 09:27 schreef Reese het volgende:
[..]
Wat een onzin. De biologische winkel dient alleen als verkooppunt van die pakketten, deze worden ingepakt en al afgeleverd. Ik woon vlakbij een biologische supermarkt, en Odin levert drie avonden per week nieuwe voorraad.
Maar ontopic, heel positief over m'n combi-abonnement. 't fruit is heerlijk en vooral de vergeten groenten zijn fantastisch. Raapsteeltjes, rabarber en postelein vond ik wel het allerlekkerste denk ik. Heb er zelfs nog wel eens topic over geopend.
Ik ga straks verhuizen en dan zit het dichtsbijzijnde verkooppunt 12 kilometer verderop, maar gelukkig heb ik al www.streekexpresse.nl gevondenZeg maar de bioloigsche Albert.nl Tof
Daar heb ik een klacht over neergelegd, er waren meer klagers, dus dat hebben ze zich wel aangetrokken blijkbaar.quote:Deze week een spitskool (voldoende voor twee personen), maar dan: twee grapefruits, 1 avocado, 1 aubergine en 1 paprika! Hardstikke leuk hoor, zo'n luxe pakket, maar het is gewoon niet voldoende voor 2 personen, 2 a 3 dagen in de week.
3 rauwe eierenquote:Op maandag 31 december 2007 09:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Vooral over de pastinaken en ] spitskool zit ik nog na te denken, maar daar verzin ik ook wel wat mee.
Gewoon van odin.nl gehaald hoor, dus geen eigen ideetje...quote:Op maandag 31 december 2007 13:52 schreef p_iglet het volgende:
koolraap met linzen en champignons, klinkt goed.
Hoe?? recept?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |